abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148036383
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 02:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij: Religie berust enkel op een dogma en escapisme.
Ik: Wellicht maar dat maakt het niet per definitie onwenselijk.

Try again.
Dan is er dus geen reden om te geloven in neurotheology tot er concreet bewijs voor is.
  zondag 28 december 2014 @ 02:27:03 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148036390
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 02:26 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dan is er dus geen reden om te geloven in neurotheology tot er concreet bewijs voor is.
Waarom sluiten de 2 claims elkaar uit?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148036417
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 02:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom sluiten de 2 claims elkaar uit?
Omdat jij beweerde dat er meer achter "moest" zitten en dat het ongenuanceerd van mij was om te denken dat het puur escapisme was. Terwijl dat het enige is wat we zeker kunnen zeggen.
pi_148036441
Je bent dus geen moslim eigenlijk >:O
Zie!
  zondag 28 december 2014 @ 02:34:24 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148036447
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 02:30 schreef GhpH het volgende:

[..]

Omdat jij beweerde dat er meer achter "moest" zitten en dat het ongenuanceerd van mij was om te denken dat het puur escapisme was. Terwijl dat het enige is wat we zeker kunnen zeggen.
Dus ik heb expliciet aangegeven dat ik escapisme een factor acht hierin maar dat ik weet dat er nog veel meer aan de hand is? Klinkt redelijk van mij.

Neurotheology is trouwens een veld waar echte resultaten uit komen. Dat sommige onderzoeken zijn geinvalideerd door methode fouten etc... hoort daar gewoon bij maar doet niks af aan de onderzoeken die wel interessante indicaties afgeven. Dat spiritualiteit en de terugkomende neurologische patronen een neurologisch proces is lijkt mij trouwens totaal niet een spannende constatering. Maar jij zal denken dat spiritualiteit uit je ziel komt? Of dat het gewoon collectieve aanstellerij is? Waar toevallig 90% van de wereldbevolking consistent last van heeft op meetbaar overeenkomstige manieren? Goh. Klinkt als magie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148036520
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 02:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus ik heb expliciet aangegeven dat ik escapisme een factor acht hierin maar dat ik weet dat er nog veel meer aan de hand is? Klinkt redelijk van mij.

Neurotheology is trouwens een veld waar echte resultaten uit komen. Dat sommige onderzoeken zijn geinvalideerd door methode fouten etc... hoort daar gewoon bij maar doet niks af aan de onderzoeken die wel interessante indicaties afgeven. Dat spiritualiteit en de terugkomende neurologische patronen een neurologisch proces is lijkt mij trouwens totaal niet een spannende constatering. Maar jij zal denken dat spiritualiteit uit je ziel komt? Of dat het gewoon collectieve aanstellerij is? Waar toevallig 90% van de wereldbevolking consistent last van heeft op meetbaar overeenkomstige manieren? Goh. Klinkt als magie.
De wet van "oh iedereen gelooft het dus het is zo".

Niet zo gek lang geleden dacht 90% dat de wereld plat was, homofilie een ziekte en dat negers slaven waren. Hmm... ze zullen wel gelijk gehad hebben?

Daarbij, wat stelt het verband tussen die patronen dan voor... waar is de samenhang. Je zegt wel "patronen" maar wat voor patronen?

En zijn het die patronen die spiritualiteit veroorzaken, of juist andersom?

Dat er overeenkomst is wil nog niets zeggen. 100% van alle waterdrinkers zal sterven.
pi_148037448
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:24 schreef bepklep82 het volgende:
Als jij goed bent voor een ander en voor jezelf.
Laat ze lekker lullen dan.
Pas als zij zelf perfect zijn in hun doen en laten, zouden ze misschien enig punt hebben.
Maar ze zijn niet perfect, niemand is perfect. Iedereen oordeelt over elkaar. Over wat ze doen of moeten doen, waar ze wel of niet in geloven en hoe dat uit te dragen.
Welke kleding je wel of niet moet dragen.

Het probleem van de mensheid is dat ze alleen maar de negatieve punten zien van anderen.
Je kunt nog zo'n goed leven leiden en je inzetten voor de wereld, maar o wee als je één noot verkeerd zingt....

Zomaar even een vraag tussendoor:
Hoe zit dat trouwens met die zoveel maagden als je sterft als....?
Zodra die genomen zijn is er weinig maagd meer aan. Da's dus ook maar lol voor een X aantal keer.
Sterker nog.. ik geloof nooit dat er genoeg maagden zijn voor het aantal mannen dat sterft.
En hoe zit het met de vrouwen (niet maagden) die sterven? Wat krijgen zij?
Ik ken de Koran verder niet, maar krijg als buitenstaander altijd het idee dat mannen meer vrijheden hebben dan de vrouwen. Of in ieder geval dat het bij mannen door de vingers wordt gezien.
Voor zover ik het heb begrepen, bedoelen ze met 'maagden' engelen die dan in dienst staan van de mannen. Het gaat niet om de sex, maar om soort van dienstmeisjes die alles voor je doen.
pi_148037466
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 01:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, integendeel. Maar waarom jezelf dan moslim noemen? Ik snap dat niet. Ik vind het verder prima hoor, maar begrijpen doe ik het niet.

Áls ik gelovig zou zijn, zou ik fundamentalist zijn. :')
Om moslim te zijn is het al voldoende als je gelooft in God en zijn profeet. Dan mag je je moslim noemen. Wat je daarna allemaal 'fout' doet, dat zijn dan je zonden maar betekent niet dat je dan opeens geen moslim meer bent.
pi_148037704
Van die hoofddoeken maar dan wel 20 kilo make up, legging zonder iets langs erop en pumps aan. Nou lekker bezig hoor fatima :')
pi_148037746
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:08 schreef Sucuk het volgende:
Ook de 'populaire' islamitische 'angstgegner' varkensvlees is gewoon product wat wij ook nuttigen bij sommige maaltijden.

dit klinkt zo onlogisch dat ik je hele topic in twijfel trek.
pi_148038325
Donderdag aan de kerstdis: solcon internet en naar metallica luisteren :)

TS: is het geen running gag geworden? Als je dat echt zat bent, kan je dat uitleggen toch?
pi_148038342
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:01 schreef GhpH het volgende:

[..]

Laatst zag ik zo'n moslima met hoofddoek lopen... valt der handtas uit haar klauwen.

Zij dus voorover buigen, en wat had ze aan: een string.

Goede combo zeg. :')
Man man man. Ik hoop altijd maar dat jij een PGB'tje hebt want ik denk dat de wereld eigenlijk allemaal veel te ingewikkeld voor je is.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_148038475
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 01:28 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik vind het grappig dat veel moslims dat maagdenverhaal geloven. Dat is ZO duidelijk door mensen verzonnen _O-
Hier wordt dus duidelijk dat je echt niks weet als je alleen maar afgaat op verhalen uit de media.
NEE!
  zondag 28 december 2014 @ 10:10:04 #89
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_148038583
Gelovigen zijn selectief en hypocriet.

Bedankt voor deze open deur TS.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_148038997
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
Gelovigen zijn selectief en hypocriet.

Bedankt voor deze open deur TS.
Al die regeltjes in een geloof zijn anders behoorlijk overtrokken/doorgedraafd. Denk niet dat het daarover gaat in een religie. Naar mijn idee is er niets mis mee om er wat soepeler mee om te gaan. (zie ook de meeste christenen. (goddank, anders zaten we hier nog met de inquisitie))
Probeer een goed mens te zijn, geloof in god (als je dat wilt) en leef lekker.
Ik ben het eens met TS.
pi_148039153
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 10:31 schreef Triboulet het volgende:

[..]

Al die regeltjes in een geloof zijn anders behoorlijk overtrokken/doorgedraafd. Denk niet dat het daarover gaat in een religie. Naar mijn idee is er niets mis mee om er wat soepeler mee om te gaan. (zie ook de meeste christenen. (goddank, anders zaten we hier nog met de inquisitie))
Probeer een goed mens te zijn, geloof in god (als je dat wilt) en leef lekker.
Ik ben het eens met TS.
"Waartoe zijn wij op aarde?
Om hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn."

Staat in mijn Katholieke catechismus.
Make my day!
pi_148039484
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 10:38 schreef agter het volgende:

[..]

"Waartoe zijn wij op aarde?
Om hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn."

Staat in mijn Katholieke catechismus.
Mooie tekst.
pi_148039592
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 10:54 schreef Triboulet het volgende:

[..]

Mooie tekst.
Ja, soms kan het zo simpel zijn. :)
Gewoon goed doen, en een beetje van je leven genieten.
Wat jij ook al schreef.
Make my day!
  zondag 28 december 2014 @ 11:29:01 #94
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_148040368
TS en zijn geloof. :') Hoe vrijzinnig ook, het is en blijft achterlijk. :{w
pi_148040402
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:29 schreef roodborst het volgende:
TS en zijn geloof. :') Hoe vrijzinnig ook, het is en blijft achterlijk. :{w
in de meeste geloven zitten verwerpelijke onderdelen. maar ook altijd mooie stukken.
  zondag 28 december 2014 @ 11:32:39 #96
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_148040459
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:30 schreef SuperFood het volgende:

[..]

in de meeste geloven zitten verwerpelijke onderdelen. maar ook altijd mooie stukken.
Nee.
pi_148040473
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:32 schreef roodborst het volgende:

[..]

Nee.
tuurlijk wel. welk onderdeel van de stelling geloof je niet?
pi_148040562
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 08:40 schreef NoInspiration het volgende:

[..]

Om moslim te zijn is het al voldoende als je gelooft in God en zijn profeet. Dan mag je je moslim noemen. Wat je daarna allemaal 'fout' doet, dat zijn dan je zonden maar betekent niet dat je dan opeens geen moslim meer bent.
Als je gelooft in Allah en zijn profeet, geloof je naar ik aanneem ook dat hun geboden juist zijn en opgevolgd zouden moeten worden. Dus als je dat dan vervolgens willens en wetens niet doet, wat voor moslim ben je dan?
pi_148040607
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als je gelooft in Allah en zijn profeet, geloof je naar ik aanneem ook dat hun geboden juist zijn en opgevolgd zouden moeten worden. Dus als je dat dan vervolgens willens en wetens niet doet, wat voor moslim ben je dan?
eentje die nadenkt :D sorry moest ff. het is dat ie alleen de negatieve dingen doet die in zijn persoonlijke voordeel zijn. jammer dat ie niet tolerant is tegen homo's enzo. ;(
pi_148040744
Tja. Het valt mij op dat de meningen van God nogal eens overeenkomen met de kleinzielige meningen van zijn aanhangers. God wordt geschapen naar het evenbeeld van de mens en niet andersom. Als er een God bestond, was het vast niet de eikel die in het jodendom, christendom of de islam naar voren komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')