abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148032348
Hello,

Na vele malen een verschijnsel meegemaakt te hebben, heb ik maar besloten om er een topic over te maken:

Allereerst; ben ik een jongeman van Turkse komaf met een islamitisch achtergrond. Zowel ik als mijn ouders en familie zijn vrijzinnig. In onze familie zijn er geen mensen die een hoofddoek oid dragen en de mannen uit de familie deinzen er niet voor terug om te roken of alcohol te nuttigen vanwege religieuze overtuigingen. Ook de 'populaire' islamitische 'angstgegner' varkensvlees is gewoon product wat wij ook nuttigen bij sommige maaltijden.

Maar elke keer wanneer ik met vrienden op stap ben (heb overigens alleen Nederlandse vrienden) en we eten wat of doen wat gezelligs en er komt iets erbij wat 'moslims' niet doen.. wordt ik telkens aangesproken.. " daar zit een varken in verwerkt he, dat mag niet he. " dan moet ik telkens elke keer het verhaal vertellen ,zoals staat in de voorgaande alinea.

Soms zijn er ook betweters (meest vervelende) die leuten uitspreken als: " je bent geen moslim. Je bent niet goed bezig etc.. etc.." mijn reactie is altijd negeren. Ik heb geen zin in een discussie die het beter denkt te weten dan mij omdat ze toevallig denken dat het fout is omdat de mensen gebrainwashed zijn door de stereotype allochtonen die al wegrennen als je de drie letters VAR van varken uitspreekt, terwijl de allochtonen lekkere TOTO spelen voor hun so called "Galatasaray". Dat zou, als je de stereotype regels naleeft, streng verboden moeten zijn. Gokken is 'viezer' dan varkensvlees. _O-.

Als mijn vrienden er naar vragen is het niet erg. Alleen zeer vermoeiend om het telkens per persoon uit te leggen. Soms ontmoet ik iemand die ook van Turkse komaf is.. dan krijg ik gelijk de verontwaardiging dat het zeer slecht is, gevaarlijk, bah bah bah, niet goed bezig verhalen. Als ik hun dan confronteer met:

"Ipv met mij bezighouden, zou ik je met je toto bezighouden. Je speelt toch toto? Dat is gokken nietwaar? Dat is 'haram' zoals jullie het noemen. Nog meer 'haram' als mijn varkensvlees. " ---> is die gelijk stil. Heerlijk. :D

Subklacht: het woord 'haram'. Zo vaak gehoord dat het mijn strot uitkomt. Hetzelfde geldt voor halal.

Extra klacht: hypocriete gedrag van mensen met buitenlandse komaf: wanneer het hun niet zint: haram, wanneer het hun zint: goed bezig/halal. Bang zij van varkensvlees onder het mom religie, maar puntje bij paaltje gokken. :') en dan beweren een boek/koran gelezen te hebben. :')

Hoe hiermee om te gaan? Als ik er al aan denk of mijn OP teruglees, raak ik al gestrest.
pi_148032438
Geen varkensvlees eten maar wel ongesluierde meisjes neuken. :')
pi_148033238
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:08 schreef Sucuk het volgende:
Hoe hiermee om te gaan? Als ik er al aan denk of mijn OP teruglees, raak ik al gestrest.
Hoe vaak moeten mensen het nou zeggen: roken en alcohol drinken is slecht voor je! Nee, ik ben geen Turk en ik ben ook niet islamitisch.
  zondag 28 december 2014 @ 00:38:54 #4
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_148033666
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik heb zin in een broodje kebab :9
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 28 december 2014 @ 00:39:02 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148033676
Wel terechte klacht, TS. Verder ben ik wel eens verbaasd over hoe erg Moslims zo op regeltjes zijn, maar niet om de gedachte achter hun boek en geloof. Is dat herkenbaar TS?
pi_148034097
Klacht gelezen en gegrond verklaard.
Hoewel ik niet moslim ben maak ik hetzelfde mee dat mensen voor mij willen invullen hoe ik mijn religie beleef.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_148034139
Terechte klacht wel.
Ze worden ook wel de harampolitie genoemd. Gewoon negeren.
pi_148034393
14.gif voor ts!

Haat dat schijnheilige gedoe altijd van een hoop 'moslims' wel alcohol drinken , gokken etc maar ohwee als het ramadan is, dan ineens zogenaamd streng gelovig :')
pi_148034413
Wat ik vooral merk bij de meeste gelovigen, is dat ze zich voornamelijk richten op de 'regeltjes' die zogenaamd verplicht zijn, terwijl het eigenlijk meer gaat om de boodschap die in het boek staat (Naastenliefde etc).

Deels terechte klacht, hoe jij wil leven moet je zelf weten, maar kom maar niet opscheppen over roken en alcohol nuttigen, zijn namelijk geen dingen waar je trots op hoort te zijn.
  zondag 28 december 2014 @ 00:58:33 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034538
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:08 schreef Sucuk het volgende:
Maar elke keer wanneer ik met vrienden op stap ben (heb overigens alleen Nederlandse vrienden) en we eten wat of doen wat gezelligs en er komt iets erbij wat 'moslims' niet doen.. wordt ik telkens aangesproken.. "
Vrienden zoeken die geen last hebben van een levensveranderende hersenbeschadiging.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_148034622
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef NoInspiration het volgende:
Wat ik vooral merk bij de meeste gelovigen, is dat ze zich voornamelijk richten op de 'regeltjes' die zogenaamd verplicht zijn, terwijl het eigenlijk meer gaat om de boodschap die in het boek staat (Naastenliefde etc).

Deels terechte klacht, hoe jij wil leven moet je zelf weten, maar kom maar niet opscheppen over roken en alcohol nuttigen, zijn namelijk geen dingen waar je trots op hoort te zijn.
Nou, er is niets mis met het genieten van een goed glas wijn.
Wat is je probleem?
Make my day!
pi_148034637
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ] voor ts!

Haat dat schijnheilige gedoe altijd van een hoop 'moslims' wel alcohol drinken , gokken etc maar ohwee als het ramadan is, dan ineens zogenaamd streng gelovig :')
Laatst zag ik zo'n moslima met hoofddoek lopen... valt der handtas uit haar klauwen.

Zij dus voorover buigen, en wat had ze aan: een string.

Goede combo zeg. :')
  zondag 28 december 2014 @ 01:01:46 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034661
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef NoInspiration het volgende:
Waar men wel of niet trots of blij mee is maakt men lekker zelf uit denk ik.
pi_148034687
Ik ken 1001 dingen die moslims doen die erger zijn dan varkensvlees eten
pi_148034705
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:51 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Ga anders dm-en jullie tweeen :{w
Sorry snorrie :*

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:52 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

:9~

:7
pi_148034712
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:01 schreef GhpH het volgende:

[..]

Laatst zag ik zo'n moslima met hoofddoek lopen... valt der handtas uit haar klauwen.

Je mag wel een string dragen maar het is niet de bedoeling dat mensen het zien
pi_148034726
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Je mag wel een string dragen maar het is niet de bedoeling dat mensen het zien
Ik durf te wedden dat die slet naakt was onder haar kleren!
  zondag 28 december 2014 @ 01:03:36 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034734
quote:

[..]

Waarom is dat een goede combo? Een hoofddoekje of een boerka aanhebben maakt je nog geen non. Die lekkere slipjes zijn voor de mosselboy thuis die 'm uit mag pakken.

En dit is een beetje het probleem... mensen die denken dat ze precies weten wat de regels zijn waar een ander persoon zich aan moet houden en daar lekker waardeoordelen aan gaan hangen. je goed recht maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.

Dat je een string kan zien is dan wel weer typisch maar heeft vooral te maken met dat wijven (van elke religie of gebrek daar aan) hun vadsige muffintops en de interactie met hun broek rijkelijk onderschatten.
pi_148034787
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom is dat een goede combo? Een hoofddoekje of een boerka aanhebben maakt je nog geen non. Die lekkere slipjes zijn voor de mosselboy thuis die 'm uit mag pakken.

Dat je een string kan zien is dan wel weer typisch maar heeft vooral te maken met dat wijven (van elke religie of gebrek daar aan) hun vadsige muffintops en de interactie met hun broek rijkelijk onderschatten.
De mosselboy die hem mag uitpakken? Zij moet eerst uitgehuwelijkt worden, dan moeten de draden uit de besneden kut gehaald worden om er vervolgens in te roeren.
pi_148034791
quote:

[..]

Wauw, apart hoor.

Maarja wie weet wat het wel gewoon de hoofddoekdragende Mapima.
pi_148034794
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar men wel of niet trots of blij mee is maakt men lekker zelf uit denk ik.
Ja natuurlijk is dat zo, ik bedoel er alleen mee aan te geven dat ts ook weer niet moet doen alsof alcohol en roken 'goed/gezond' zijn. Verder kan het mij helemaal niets schelen wie wat doet :P

Ik ben no moslim trouwens, maar wel gelovig ;)
  zondag 28 december 2014 @ 01:05:33 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034802
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:05 schreef GhpH het volgende:

[..]

De mosselboy die hem mag uitpakken? Zij moet eerst uitgehuwelijkt worden, dan moeten de draden uit de besneden kut gehaald worden om er vervolgens in te roeren.
Zoals ik hierboven al als edit heb toegevoegd:

En dit is een beetje het probleem... mensen die denken dat ze precies weten wat de regels zijn waar een ander persoon zich aan moet houden en daar lekker waardeoordelen aan gaan hangen. je goed recht maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.
pi_148034811
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat die slet naakt was onder haar kleren!
Wie ben jij?
pi_148034826
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Gaf ik je ergens een keuze? :(
Doodsverwensing ban
pi_148034830
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De regels zijn al belachelijk genoeg, maar ik doe mijn keppeltje af voor mensen die dagenlang in zo'n doek kunnen lopen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')