abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148032348
Hello,

Na vele malen een verschijnsel meegemaakt te hebben, heb ik maar besloten om er een topic over te maken:

Allereerst; ben ik een jongeman van Turkse komaf met een islamitisch achtergrond. Zowel ik als mijn ouders en familie zijn vrijzinnig. In onze familie zijn er geen mensen die een hoofddoek oid dragen en de mannen uit de familie deinzen er niet voor terug om te roken of alcohol te nuttigen vanwege religieuze overtuigingen. Ook de 'populaire' islamitische 'angstgegner' varkensvlees is gewoon product wat wij ook nuttigen bij sommige maaltijden.

Maar elke keer wanneer ik met vrienden op stap ben (heb overigens alleen Nederlandse vrienden) en we eten wat of doen wat gezelligs en er komt iets erbij wat 'moslims' niet doen.. wordt ik telkens aangesproken.. " daar zit een varken in verwerkt he, dat mag niet he. " dan moet ik telkens elke keer het verhaal vertellen ,zoals staat in de voorgaande alinea.

Soms zijn er ook betweters (meest vervelende) die leuten uitspreken als: " je bent geen moslim. Je bent niet goed bezig etc.. etc.." mijn reactie is altijd negeren. Ik heb geen zin in een discussie die het beter denkt te weten dan mij omdat ze toevallig denken dat het fout is omdat de mensen gebrainwashed zijn door de stereotype allochtonen die al wegrennen als je de drie letters VAR van varken uitspreekt, terwijl de allochtonen lekkere TOTO spelen voor hun so called "Galatasaray". Dat zou, als je de stereotype regels naleeft, streng verboden moeten zijn. Gokken is 'viezer' dan varkensvlees. _O-.

Als mijn vrienden er naar vragen is het niet erg. Alleen zeer vermoeiend om het telkens per persoon uit te leggen. Soms ontmoet ik iemand die ook van Turkse komaf is.. dan krijg ik gelijk de verontwaardiging dat het zeer slecht is, gevaarlijk, bah bah bah, niet goed bezig verhalen. Als ik hun dan confronteer met:

"Ipv met mij bezighouden, zou ik je met je toto bezighouden. Je speelt toch toto? Dat is gokken nietwaar? Dat is 'haram' zoals jullie het noemen. Nog meer 'haram' als mijn varkensvlees. " ---> is die gelijk stil. Heerlijk. :D

Subklacht: het woord 'haram'. Zo vaak gehoord dat het mijn strot uitkomt. Hetzelfde geldt voor halal.

Extra klacht: hypocriete gedrag van mensen met buitenlandse komaf: wanneer het hun niet zint: haram, wanneer het hun zint: goed bezig/halal. Bang zij van varkensvlees onder het mom religie, maar puntje bij paaltje gokken. :') en dan beweren een boek/koran gelezen te hebben. :')

Hoe hiermee om te gaan? Als ik er al aan denk of mijn OP teruglees, raak ik al gestrest.
pi_148032438
Geen varkensvlees eten maar wel ongesluierde meisjes neuken. :')
pi_148033238
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:08 schreef Sucuk het volgende:
Hoe hiermee om te gaan? Als ik er al aan denk of mijn OP teruglees, raak ik al gestrest.
Hoe vaak moeten mensen het nou zeggen: roken en alcohol drinken is slecht voor je! Nee, ik ben geen Turk en ik ben ook niet islamitisch.
  zondag 28 december 2014 @ 00:38:54 #4
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_148033666
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik heb zin in een broodje kebab :9
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 28 december 2014 @ 00:39:02 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148033676
Wel terechte klacht, TS. Verder ben ik wel eens verbaasd over hoe erg Moslims zo op regeltjes zijn, maar niet om de gedachte achter hun boek en geloof. Is dat herkenbaar TS?
pi_148034097
Klacht gelezen en gegrond verklaard.
Hoewel ik niet moslim ben maak ik hetzelfde mee dat mensen voor mij willen invullen hoe ik mijn religie beleef.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_148034139
Terechte klacht wel.
Ze worden ook wel de harampolitie genoemd. Gewoon negeren.
pi_148034393
14.gif voor ts!

Haat dat schijnheilige gedoe altijd van een hoop 'moslims' wel alcohol drinken , gokken etc maar ohwee als het ramadan is, dan ineens zogenaamd streng gelovig :')
pi_148034413
Wat ik vooral merk bij de meeste gelovigen, is dat ze zich voornamelijk richten op de 'regeltjes' die zogenaamd verplicht zijn, terwijl het eigenlijk meer gaat om de boodschap die in het boek staat (Naastenliefde etc).

Deels terechte klacht, hoe jij wil leven moet je zelf weten, maar kom maar niet opscheppen over roken en alcohol nuttigen, zijn namelijk geen dingen waar je trots op hoort te zijn.
  zondag 28 december 2014 @ 00:58:33 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034538
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:08 schreef Sucuk het volgende:
Maar elke keer wanneer ik met vrienden op stap ben (heb overigens alleen Nederlandse vrienden) en we eten wat of doen wat gezelligs en er komt iets erbij wat 'moslims' niet doen.. wordt ik telkens aangesproken.. "
Vrienden zoeken die geen last hebben van een levensveranderende hersenbeschadiging.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148034622
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef NoInspiration het volgende:
Wat ik vooral merk bij de meeste gelovigen, is dat ze zich voornamelijk richten op de 'regeltjes' die zogenaamd verplicht zijn, terwijl het eigenlijk meer gaat om de boodschap die in het boek staat (Naastenliefde etc).

Deels terechte klacht, hoe jij wil leven moet je zelf weten, maar kom maar niet opscheppen over roken en alcohol nuttigen, zijn namelijk geen dingen waar je trots op hoort te zijn.
Nou, er is niets mis met het genieten van een goed glas wijn.
Wat is je probleem?
Make my day!
pi_148034637
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ] voor ts!

Haat dat schijnheilige gedoe altijd van een hoop 'moslims' wel alcohol drinken , gokken etc maar ohwee als het ramadan is, dan ineens zogenaamd streng gelovig :')
Laatst zag ik zo'n moslima met hoofddoek lopen... valt der handtas uit haar klauwen.

Zij dus voorover buigen, en wat had ze aan: een string.

Goede combo zeg. :')
  zondag 28 december 2014 @ 01:01:46 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034661
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef NoInspiration het volgende:
Waar men wel of niet trots of blij mee is maakt men lekker zelf uit denk ik.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148034687
Ik ken 1001 dingen die moslims doen die erger zijn dan varkensvlees eten
pi_148034705
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 00:51 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Ga anders dm-en jullie tweeen :{w
Sorry snorrie :*

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:52 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

:9~

:7
pi_148034712
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:01 schreef GhpH het volgende:

[..]

Laatst zag ik zo'n moslima met hoofddoek lopen... valt der handtas uit haar klauwen.

Je mag wel een string dragen maar het is niet de bedoeling dat mensen het zien
pi_148034726
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Je mag wel een string dragen maar het is niet de bedoeling dat mensen het zien
Ik durf te wedden dat die slet naakt was onder haar kleren!
  zondag 28 december 2014 @ 01:03:36 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034734
quote:

[..]

Waarom is dat een goede combo? Een hoofddoekje of een boerka aanhebben maakt je nog geen non. Die lekkere slipjes zijn voor de mosselboy thuis die 'm uit mag pakken.

En dit is een beetje het probleem... mensen die denken dat ze precies weten wat de regels zijn waar een ander persoon zich aan moet houden en daar lekker waardeoordelen aan gaan hangen. je goed recht maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.

Dat je een string kan zien is dan wel weer typisch maar heeft vooral te maken met dat wijven (van elke religie of gebrek daar aan) hun vadsige muffintops en de interactie met hun broek rijkelijk onderschatten.
pi_148034787
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom is dat een goede combo? Een hoofddoekje of een boerka aanhebben maakt je nog geen non. Die lekkere slipjes zijn voor de mosselboy thuis die 'm uit mag pakken.

Dat je een string kan zien is dan wel weer typisch maar heeft vooral te maken met dat wijven (van elke religie of gebrek daar aan) hun vadsige muffintops en de interactie met hun broek rijkelijk onderschatten.
De mosselboy die hem mag uitpakken? Zij moet eerst uitgehuwelijkt worden, dan moeten de draden uit de besneden kut gehaald worden om er vervolgens in te roeren.
pi_148034791
quote:

[..]

Wauw, apart hoor.

Maarja wie weet wat het wel gewoon de hoofddoekdragende Mapima.
pi_148034794
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar men wel of niet trots of blij mee is maakt men lekker zelf uit denk ik.
Ja natuurlijk is dat zo, ik bedoel er alleen mee aan te geven dat ts ook weer niet moet doen alsof alcohol en roken 'goed/gezond' zijn. Verder kan het mij helemaal niets schelen wie wat doet :P

Ik ben no moslim trouwens, maar wel gelovig ;)
  zondag 28 december 2014 @ 01:05:33 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034802
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:05 schreef GhpH het volgende:

[..]

De mosselboy die hem mag uitpakken? Zij moet eerst uitgehuwelijkt worden, dan moeten de draden uit de besneden kut gehaald worden om er vervolgens in te roeren.
Zoals ik hierboven al als edit heb toegevoegd:

En dit is een beetje het probleem... mensen die denken dat ze precies weten wat de regels zijn waar een ander persoon zich aan moet houden en daar lekker waardeoordelen aan gaan hangen. je goed recht maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.
pi_148034811
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef GhpH het volgende:

[..]

Wie ben jij?
pi_148034826
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Gaf ik je ergens een keuze? :(
Doodsverwensing ban
pi_148034830
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De regels zijn al belachelijk genoeg, maar ik doe mijn keppeltje af voor mensen die dagenlang in zo'n doek kunnen lopen :)
  zondag 28 december 2014 @ 01:08:03 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148034869
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:06 schreef GhpH het volgende:

[..]

De regels zijn al belachelijk genoeg, maar ik doe mijn keppeltje af voor mensen die dagenlang in zo'n doek kunnen lopen :)
Het zijn altijd nog zelf-opgedragen regels dus uiteindelijk is het een subset van eigen smaak. Gelukkig zijn we in Nederland vrij om onze eigen principes uit te kiezen en vervolgens zo hypokriet of consistent te zijn als we zelf willen. Mooi he, vrijheid.
pi_148034891
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:03 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dat is vreemd..
Naakt zijn onder je kleren.
Make my day!
pi_148034911
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het zijn altijd nog zelf-opgedragen regels dus uiteindelijk is het een subset van eigen smaak. Gelukkig zijn we in Nederland vrij om onze eigen principes uit te kiezen en vervolgens zo hypokriet of consistent te zijn als we zelf willen. Mooi he, vrijheid.
Nederland _O_ vrijheid van godsdienst.
pi_148035069
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja, vrijheid is heel leuk alleen zit achter religie vaak ook nog wel een vorm van indoctrinatie. Ik heb een Christelijk meisje als facebookvriend en als ik haar posts zie moet ik altijd al walgen. Ik weet dat ze een ERG Christelijke opvoeding heeft genoten en dit is te zien in elke post die zij post. Dit is niet anders bij de meeste andere mensen die religieus zijn.
pi_148035160
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, vrijheid is heel leuk alleen zit achter religie vaak ook nog wel een vorm van indoctrinatie. Ik heb een Christelijk meisje als facebookvriend en als ik haar posts zie moet ik altijd al walgen. Ik weet dat ze een ERG Christelijke opvoeding heeft genoten en dit is te zien in elke post die zij post. Dit is niet anders bij de meeste andere mensen die religieus zijn.
Grappige vind ik dat mensen die geïndoctrineerd zijn, en als je ze dan op het rechte pad wil zetten dat ze zeggen dat jij dan hen aan het indoctrineren bent :D

Dezelfde mensen die beweren dat het bewijs voor de evolutie onderdoet aan dat van Genesis _O-
  zondag 28 december 2014 @ 01:19:23 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148035202
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Alles is indoctrinatie. Dankzij "indoctrinatie" van mijn ouders ben ik nu een Beatles/Pink Floyd liefhebber. Kinderen zijn vervelende luidruchtige sponsjes die tot hun 13e zo ongeveer alles blindelings geloven en leuk vinden wat je ze voorschotelt.

Dus kinderen maar gewichtloos opsluiten in een donkere geluidsdichte kelder en voeden via infuus tot dat ze oud genoeg zijn om hun eigen meningen te ontwikkelen over dingen en ze dan vooral niet naar school laten gaan?

En zelfs dan! Alles waar ze voor het eerst mee in aanraking komen is indoctrinatie.
pi_148035212
TS is een neppe Turk. Een landverrader.
pi_148035305
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:17 schreef GhpH het volgende:

[..]

Grappige vind ik dat mensen die geïndoctrineerd zijn, en als je ze dan op het rechte pad wil zetten dat ze zeggen dat jij dan hen aan het indoctrineren bent :D

Dezelfde mensen die beweren dat het bewijs voor de evolutie onderdoet aan dat van Genesis _O-
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:17 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ja, altijd jammer als mensen zover heen zijn dat zij niet vatbaar zijn voor enige discussie.
  zondag 28 december 2014 @ 01:24:44 #34
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_148035329
Als jij goed bent voor een ander en voor jezelf.
Laat ze lekker lullen dan.
Pas als zij zelf perfect zijn in hun doen en laten, zouden ze misschien enig punt hebben.
Maar ze zijn niet perfect, niemand is perfect. Iedereen oordeelt over elkaar. Over wat ze doen of moeten doen, waar ze wel of niet in geloven en hoe dat uit te dragen.
Welke kleding je wel of niet moet dragen.

Het probleem van de mensheid is dat ze alleen maar de negatieve punten zien van anderen.
Je kunt nog zo'n goed leven leiden en je inzetten voor de wereld, maar o wee als je één noot verkeerd zingt....

Zomaar even een vraag tussendoor:
Hoe zit dat trouwens met die zoveel maagden als je sterft als....?
Zodra die genomen zijn is er weinig maagd meer aan. Da's dus ook maar lol voor een X aantal keer.
Sterker nog.. ik geloof nooit dat er genoeg maagden zijn voor het aantal mannen dat sterft.
En hoe zit het met de vrouwen (niet maagden) die sterven? Wat krijgen zij?
Ik ken de Koran verder niet, maar krijg als buitenstaander altijd het idee dat mannen meer vrijheden hebben dan de vrouwen. Of in ieder geval dat het bij mannen door de vingers wordt gezien.
pi_148035358
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Alles is indoctrinatie. Dankzij "indoctrinatie" van mijn ouders ben ik nu een Beatles/Pink Floyd liefhebber. Kinderen zijn vervelende luidruchtige sponsjes die tot hun 13e zo ongeveer alles blindelings geloven en leuk vinden wat je ze voorschotelt.

Dus kinderen maar gewichtloos opsluiten in een donkere geluidsdichte kelder en voeden via infuus tot dat ze oud genoeg zijn om hun eigen meningen te ontwikkelen over dingen en ze dan vooral niet naar school laten gaan?

En zelfs dan! Alles waar ze voor het eerst mee in aanraking komen is indoctrinatie.
Nee hoor, niet perse. Je kunt kinderen in aanraking laten komen met van alles en hen op een objectieve manier informeren.
  zondag 28 december 2014 @ 01:26:07 #36
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_148035365
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:19 schreef Mark031 het volgende:
TS is een neppe Turk. Een landverrader.
Liever één neppe Turk in ons land, dan 10 die denken dat het op hun manier altijd beter is.
pi_148035379
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is een duidelijk verschil of je geïndoctrineerd wordt doormiddel van smaak of door middel van dogma's.

Je kan bvb telkens pink floyd opzetten en zeggen: alleen dit luisteren! Als je met metal aankomt krijg je kletsen op je gezicht!

Of: dit vind ik leuke muziek, maar er zijn nog meerdere soorten.

Het atheïsme bijvoorbeeld is een verwerping van alle dogma's en daardoor het meest neutrale om aan te leren. Als mijn kind dan nog steeds christen oid wordt dan maakt dat niet uit. Maar ik wil niet dat hij dat wordt door wat hem als kind in de hersenen wordt geduwd.
  zondag 28 december 2014 @ 01:28:04 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148035408
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nee hoor, niet perse. Je kunt kinderen in aanraking laten komen met van alles en hen op een objectieve manier informeren.
Dus jij wil kinderen ALLES leren... alles wat we maar hebben ontdekt en bedacht en wat is gesproken.

Ambitieus. Maar zelfs dan nog indoctrinatie omdat onze maatschappij wellicht veel dingen minder aandacht heeft gegeven waar wellicht meer aandacht en verdieping nodig was.
pi_148035428
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:24 schreef bepklep82 het volgende:
Als jij goed bent voor een ander en voor jezelf.
Laat ze lekker lullen dan.
Pas als zij zelf perfect zijn in hun doen en laten, zouden ze misschien enig punt hebben.
Maar ze zijn niet perfect, niemand is perfect. Iedereen oordeelt over elkaar. Over wat ze doen of moeten doen, waar ze wel of niet in geloven en hoe dat uit te dragen.
Welke kleding je wel of niet moet dragen.

Het probleem van de mensheid is dat ze alleen maar de negatieve punten zien van anderen.
Je kunt nog zo'n goed leven leiden en je inzetten voor de wereld, maar o wee als je één noot verkeerd zingt....

Zomaar even een vraag tussendoor:
Hoe zit dat trouwens met die zoveel maagden als je sterft als....?
Zodra die genomen zijn is er weinig maagd meer aan. Da's dus ook maar lol voor een X aantal keer.
Sterker nog.. ik geloof nooit dat er genoeg maagden zijn voor het aantal mannen dat sterft.
En hoe zit het met de vrouwen (niet maagden) die sterven? Wat krijgen zij?
Ik ken de Koran verder niet, maar krijg als buitenstaander altijd het idee dat mannen meer vrijheden hebben dan de vrouwen. Of in ieder geval dat het bij mannen door de vingers wordt gezien.
Ik vind het grappig dat veel moslims dat maagdenverhaal geloven. Dat is ZO duidelijk door mensen verzonnen _O-
pi_148035448
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus jij wil kinderen ALLES leren... alles wat we maar hebben ontdekt en bedacht en wat is gesproken.

Ambitieus. Maar zelfs dan nog indoctrinatie omdat onze maatschappij wellicht veel dingen minder aandacht heeft gegeven waar wellicht meer aandacht en verdieping nodig was.
SpecialK discussiemethode: helpt indoctrinatie de wereld uit door gewoon alles indoctrinatie te noemen.
  zondag 28 december 2014 @ 01:32:00 #41
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_148035480
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2014 01:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet.
Echt jij bent precies zo'n voorbeeld van mensen die alleen maar lezen wat ze willen dat er staat.
Jij zou echt de zwakke schakel zijn in zo'n doorgeef spelletje waarin persoon 1 een verhaal vertelt en persoon 10 een compleet ander verhaal oplepelt.
Door jou zou het verhaal van een vreugdige kerst omslaan naar WO-III
  zondag 28 december 2014 @ 01:34:19 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148035531
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 01:26 schreef GhpH het volgende:

[..]

Er is een duidelijk verschil of je geïndoctrineerd wordt doormiddel van smaak of door middel van dogma's.

Je kan bvb telkens pink floyd opzetten en zeggen: alleen dit luisteren! Als je met metal aankomt krijg je kletsen op je gezicht!
Dat is niet per se hetzelfde als indoctrinatie. Gezinnen die volgens jouw definitie van indoctrinatie werken hoeven hun bij kinderen niet eens vast te stellen dat er een straf is op andere muziek. Je kinderen zijn al overtuigd dat Pink Floyd de enige acceptabele muziek is zelfs als ze weten dat andere muziek bestaat en het zelfs soms thuis mogen afspelen.

quote:
Of: dit vind ik leuke muziek, maar er zijn nog meerdere soorten.

Het atheïsme bijvoorbeeld is een verwerping van alle dogma's en daardoor het meest neutrale om aan te leren. Als mijn kind dan nog steeds christen oid wordt dan maakt dat niet uit. Maar ik wil niet dat hij dat wordt door wat hem als kind in de hersenen wordt geduwd.
Tsja ik zou het qua jouw specifieke voorbeeld ook niet anders doen maar ik kan me voorstellen dat er dingen zijn die jij als ouders gewoon belangrijk acht (politieke overtuigingen, religie, normen/waarden) die wellicht erg subjectief zijn en die jij jouw kinderen niet actief opdringt maar... tsja het blijven wel jouw meningen als ouder dus moet je dan krampachtig steeds maar blijven wijzen op dat rechtse en extreemrechtse en communistische mensen ook misschien een puntje hebben?

Ik denk niet dat het redelijk is om dat van alle ouders te verwachten en ik zou het zelf ook niet kunnen.
pi_148035563
Wat ik niet helemaal snap is waarom je je dan überhaupt nog moslim zou noemen. Praktisch gezien ben je gewoon atheïst.
pi_148035573
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:35 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik niet helemaal snap is waarom je je dan überhaupt nog moslim zou noemen. Praktisch gezien ben je gewoon atheïst.
En daar is niets mis mee *O*
  zondag 28 december 2014 @ 01:37:00 #45
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_148035585
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En daar is niets mis mee *O*
Met Moslim zijn per definitie ook niet.
pi_148035590
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:35 schreef Isegrim het volgende:
Zijn daar regels voor dan?
Make my day!
  zondag 28 december 2014 @ 01:38:06 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148035606
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 01:30 schreef GhpH het volgende:

[..]

SpecialK discussiemethode: helpt indoctrinatie de wereld uit door gewoon alles indoctrinatie te noemen.
Ik denk dat die lijn minder rigide is dan de meeste mensen denken. Jij lijkt bijvoorbeeld te denken dat alleen religieuze dingen indoctrinatie zijn. Communisme en libertarisme zijn (in een strenge zin) geen religies maar wel degelijk iets waarmee je mensen kunt indoctrineren.

En ik denk eigenlijk niet dat jij een onderwerp kan verzinnen waarbij een grote groep mensen op deze planeet jouw mening over dat onderwerp niet als indoctrinatie zien. Dus dan is in feite alles indoctrinatie volgens wel minimaal 1 ander iemand. Of is indoctrinatie alleen maar indoctrinatie wanneer genoeg mensen het er mee oneens kunnen zijn?
pi_148035608
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:37 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Met Moslim zijn per definitie ook niet.
_O-
  zondag 28 december 2014 @ 01:38:42 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148035614
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:32 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet.
Echt jij bent precies zo'n voorbeeld van mensen die alleen maar lezen wat ze willen dat er staat.
Jij zou echt de zwakke schakel zijn in zo'n doorgeef spelletje waarin persoon 1 een verhaal vertelt en persoon 10 een compleet ander verhaal oplepelt.
Door jou zou het verhaal van een vreugdige kerst omslaan naar WO-III
Doe eens normaal.
  zondag 28 december 2014 @ 01:39:20 #50
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_148035623
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 01:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

_O-
Wel dan?
Het gaat niet om de religie, maar om de uitvoering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')