abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2014 @ 20:27:03 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148109602
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 20:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zou weleens zo geweest kunnen zijn, KLF had britse producers trouwens. Dus daarna ging de sound al vrij snel naar zweden.

Kane had ook ff bij Max Martins moeten aankloppen.
KLF heeft ook weinig met de Zweedse formulepop te maken. Ze hebben alleen ooit een boek geschreven waar die formule in werd ontleed en waar een handleiding was gemaakt hoe je zo'n hit zou kunnen produceren.
pi_148109724
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

KLF heeft ook weinig met de Zweedse formulepop te maken. Ze hebben alleen ooit een boek geschreven waar die formule in werd ontleed en waar een handleiding was gemaakt hoe je zo'n hit zou kunnen produceren.
Mooi weetje

Ligt dat ergens in 't publieke domein?
  maandag 29 december 2014 @ 20:31:53 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148109808
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 20:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mooi weetje

Kijk eens

http://freshonthenet.co.uk/the-manual-by-the-klf/
pi_148109860
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 20:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mooi weetje

Vast wel een versie ergens vandaan te halen....
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Manual
  maandag 29 december 2014 @ 20:38:48 #205
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_148110157
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 20:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zou weleens zo geweest kunnen zijn, KLF had britse producers trouwens. Dus daarna ging de sound al vrij snel naar zweden.

Kane had ook ff bij Max Martins moeten aankloppen.
KLF was gewoon een "producer" project die dat project opbliezen toen het populair was. Vond het wel vrij briljant...op een of andere manier.

Jammer dat ze de backlog hebben gedelete toendertijd...maar ja dat was onderdeel van dat project. Ace of base had er weinig mee te doen...het leek er ook niet eens op. SNAP had wel wat weg van KLF...maar opzich was KLF wel vrij uniek op dat moment.

Dat was Kane ook wel..maar niet wat betreft hun muziek...qua arrogantie stond Kane wel op eenzame hoogte wat Nederlandse bands betreft...verder niet echt heel interesant...wist niet eens dat ze nog bestonden eigenlijk.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 29 december 2014 @ 20:59:10 #206
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148111352
Er wordt op korte termijn een begin gemaakt met de ontmanteling van Kane. Dat laat de VN vandaag in een verklaring weten. De afzonderlijke bandleden zullen onder het toeziend oog van internationale waarnemers onschadelijk gemaakt worden.Met de ontmanteling komt er een einde aan een tijdperk van zestien jaar waarin Nederland een Kanemacht was.

http://www.speld.nl/2014/(...)te-termijn-mogelijk/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_148111780
quote:
KLF is me altijd een beetje gepasseerd omdat ik een jaar of 7 of 8 was. Ik luisterde toen voornamelijk de platencollectie van mn pa en zelden tot nooit naar de radio.

Pas veel later ben ik de muziek ergens tegengekomen. Nog nooit zo aan de teksten van ze gedacht maar geweldig als je die teksten nu in de context van dit boekje zet. Het was allemaal gewoon één grote grap :)
pi_148138150
Goed niets. Kane was wel de meest nietzeggende, overgewaardeerde, talentloze, overgehypete, saaie, zouteloze, verwaande, slaapverwekkende, zielloze, arrogante, hypocriete, onuitstaanbare, mediageile kutband die er was.
pi_148139251
Herman Brood wist hoe je als een rocker hoorde te leven, Dinand is een marketingtruc
pi_148142311
Ach er zijn mensen die het leuk vinden, en er zijn mensen die het niet leuk vinden. De meerderheid van de niet leuk vindende mensen zijn altijd groot. Op uitzonderingen na, die echt de muziek hebben verlegd of waarvan hun werken als studiemateriaal wordt gebruikt.

Maar om nou je mening te laten weten dat je het zo kut vond is vrij triest. Als je het niet leuk vond had je er niet naar moeten luisteren :') Maar dat deden ze wel, dus er zal wel wat anders achter die gedachte zitten.

Mij persoonlijk maakt het niets uit, ik luisterde dan ook niet. :)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 16:37:46 #211
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148144870
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:39 schreef spierbal het volgende:
Als je het niet leuk vond had je er niet naar moeten luisteren :') Maar dat deden ze wel, dus er zal wel wat anders achter die gedachte zitten.
Het werd je wel behoorlijk door je strot gedrukt op de radio etc. (zoals zoveel), daar heb ik wel een hekel aan. En op veel plekken heb je daar geen invloed op..

Maar dat ligt verder niet echt de band natuurlijk, meer aan de vreselijke marketing omheen. :r Een van de hoofdreden voor mij om de radio (en wat betreft de tv ook) tegenwoordig niet meer aan te zetten
Robert Moog died for our synths
pi_148147361
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:39 schreef spierbal het volgende:
Ach er zijn mensen die het leuk vinden, en er zijn mensen die het niet leuk vinden. De meerderheid van de niet leuk vindende mensen zijn altijd groot. Op uitzonderingen na, die echt de muziek hebben verlegd of waarvan hun werken als studiemateriaal wordt gebruikt.

Maar om nou je mening te laten weten dat je het zo kut vond is vrij triest. Als je het niet leuk vond had je er niet naar moeten luisteren :') Maar dat deden ze wel, dus er zal wel wat anders achter die gedachte zitten.
helemaal mee eens. en het is ook nog eens zo dat de meeste mensen die heel hard roepen dat het allemaal slecht is waarschijnlijk een stuk minder muzikaal getalenteerd zijn dan degene waarop ze zoveel kritiek hebben.

Ik doe Dinand echt niet na
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 30 december 2014 @ 17:22:52 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148147597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:19 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

helemaal mee eens. en het is ook nog eens zo dat de meeste mensen die heel hard roepen dat het allemaal slecht is waarschijnlijk een stuk minder muzikaal getalenteerd zijn dan degene waarop ze zoveel kritiek hebben.

Ik doe Dinand echt niet na
Mag je alleen maar kritiek op iets hebben als je hetzelfde beroep hebt en dat beter uitvoert dan degene waar je kritiek op hebt?
pi_148149259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mag je alleen maar kritiek op iets hebben als je hetzelfde beroep hebt en dat beter uitvoert dan degene waar je kritiek op hebt?
nee opzich niet maar sommige mensen weten het verschil niet tussen iets wat slecht is en iets wat ze niet mooi vinden. het feit dat jij het niet mooi vind wil niet zeggen dat het slecht is. en als iets goed is dan wil dat ook niet meteen zeggen dat iemand het mooi vind.

zeker met dit soort subjectieve zaken als muziek en kunst is het heel lastig voor een leek om te bepalen hoe moeilijk/makkelijk het is om zoiets te maken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:09:55 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148150094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

nee opzich niet maar sommige mensen weten het verschil niet tussen iets wat slecht is en iets wat ze niet mooi vinden. het feit dat jij het niet mooi vind wil niet zeggen dat het slecht is. en als iets goed is dan wil dat ook niet meteen zeggen dat iemand het mooi vind.

zeker met dit soort subjectieve zaken als muziek en kunst is het heel lastig voor een leek om te bepalen hoe moeilijk/makkelijk het is om zoiets te maken.
Nee, maar de meeste aversie tegen Kane komt niet zozeer omdat ze echt slecht zouden zijn. Het komt vooral doordat een zeer middelmatige band jarenlang door marketeers door de strot van velen is geduwd. De wijze waarop muziek airplay op de radio krijgt en gehyped wordt, is namelijk nog corrupter dan de gemiddelde ambtenaar in Nigeria. Je zou voor de gein dit boek eens moeten lezen over hoe dat in zijn werk gaat.
https://www.bruna.nl/eboo(...)ennest-9789491318061

En bij veel muziekliefhebbers knaagt het dan dat een middelmatige band zodanig veel aandacht krijgt. Daar had een band kunnen staan die topmuziek maakt. Op die manier moet men ook niet verbaasd zijn dat we geen wereldartiesten krijgen op het gebied van rock. Kane in het buitenland was namelijk een hopeloze missie.

En tot slot heeft Kane er als band zelf ernstig zijn best voor gedaan om zo onsympathiek mogelijk over te komen. Dat helpt ook niet mee.
pi_148152484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Ik vond kane geen slechte muziek maken, integendeel.. als men Dinand wegdacht zat er een hele goede sound in, maar Dinand is overgewaardeerd als zanger en zn performance is overacting. Hij is met zn arrogantie ook zelf de bottleneck geweest in het doel wat hij voor ogen had. Geen marketing strateeg zal ooit geadviseerd hebben om fansites aan te vallen. Het zwabberde er maar vreemd doorheen.
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:37:04 #217
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_148160655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, maar de meeste aversie tegen Kane komt niet zozeer omdat ze echt slecht zouden zijn. Het komt vooral doordat een zeer middelmatige band jarenlang door marketeers door de strot van velen is geduwd. De wijze waarop muziek airplay op de radio krijgt en gehyped wordt, is namelijk nog corrupter dan de gemiddelde ambtenaar in Nigeria. Je zou voor de gein dit boek eens moeten lezen over hoe dat in zijn werk gaat.

En bij veel muziekliefhebbers knaagt het dan dat een middelmatige band zodanig veel aandacht krijgt. Daar had een band kunnen staan die topmuziek maakt. Op die manier moet men ook niet verbaasd zijn dat we geen wereldartiesten krijgen op het gebied van rock. Kane in het buitenland was namelijk een hopeloze missie.

En tot slot heeft Kane er als band zelf ernstig zijn best voor gedaan om zo onsympathiek mogelijk over te komen. Dat helpt ook niet mee.
Wat jij totaal niet snapt is dat deze discussie voor elke band ter wereld kan worden gevoerd. De haters zijn altijd vreselijk in de meerderheid. En het is zo makkelijk, je bent niet verplicht om te luisteren naar kutmuziek en kutmuzikanten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:57:05 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148161897
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:37 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat jij totaal niet snapt is dat deze discussie voor elke band ter wereld kan worden gevoerd. De haters zijn altijd vreselijk in de meerderheid.
Toch vreemd dat andere bands dan bij lange na niet zoveel haters weten te verzamelen als Kane. En is namelijk een verschil tussen een band niet interessant vinden of echt een hekel eraan te hebben. Er schijnt iets te zijn dat zoveel weerstand opwekt dat andere bands niet doen.

quote:
En het is zo makkelijk, je bent niet verplicht om te luisteren naar kutmuziek en kutmuzikanten.
Was het maar zo simpel. Genoeg momenten dat je geen invloed hebt om de omgevingsmuziek. Bijvoorbeeld op je werk, in de horeca, in winkels of bij anderen thuis of waar dan ook.

Blijft nog staan dat Kane eraan heeft bijgedragen dat andere artiesten die het qua kwaliteit meer verdienden niet dat podium hebben kunnen krijgen.
pi_148162270
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:37 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat jij totaal niet snapt is dat deze discussie voor elke band ter wereld kan worden gevoerd. De haters zijn altijd vreselijk in de meerderheid. En het is zo makkelijk, je bent niet verplicht om te luisteren naar kutmuziek en kutmuzikanten.
Ik ben bang dat deze vlieger niet zo algemeen opgaat. Stones vs Beatles? Coldplay? U2? Er is wel kritiek op ze maar zangers die hun neus ophalen voor 't publiek in hun thuisland hebben we niet zoveel gehad. Algemeen wordt zelfs door degenen met kritiek de band nog wel gerespecteerd. Dat zijn andere discussies.
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:34:41 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148164084
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ben bang dat deze vlieger niet zo algemeen opgaat. Stones vs Beatles? Coldplay? U2? Er is wel kritiek op ze maar zangers die hun neus ophalen voor 't publiek in hun thuisland hebben we niet zoveel gehad. Algemeen wordt zelfs door degenen met kritiek de band nog wel gerespecteerd. Dat zijn andere discussies.
Inderdaad en ik ken ook bar weinig Nirvana haters, Burial haters, Underworld haters of Radiohead haters, ondanks dat lang niet iedereen die muziek leuk zal vinden.
pi_148166530
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het werd je wel behoorlijk door je strot gedrukt op de radio etc. (zoals zoveel), daar heb ik wel een hekel aan. En op veel plekken heb je daar geen invloed op..

Maar dat ligt verder niet echt de band natuurlijk, meer aan de vreselijke marketing omheen. :r Een van de hoofdreden voor mij om de radio (en wat betreft de tv ook) tegenwoordig niet meer aan te zetten
Daarom is radio ook maar leuk voor 2 uurtjes, daarna wordt de playlist gewoon weer herhaald. Maar wie luistert en dan ook zolang naar de radio? My gawd.
pi_148166586
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geef dan opbouwende kritiek, hadden ze er wat mee gekund. Nu is het kijk mij eens stoer mijn mening zien geven.

:')
pi_148166684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus het gevoel komt uit jaloezie? We zijn eruit. Best kinderachtig niet?
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:26:56 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148167038
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:18 schreef spierbal het volgende:

[..]

Geef dan opbouwende kritiek, hadden ze er wat mee gekund. Nu is het kijk mij eens stoer mijn mening zien geven.

:')
Dat heeft niet veel zin voor een band die gestopt is.

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:20 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dus het gevoel komt uit jaloezie? We zijn eruit. Best kinderachtig niet?
Ik heb nooit een enkele poging ondernomen om een artiest te worden. Totaal loze ad hominem dus.

En daarbij. Als ik al jaloers zou willen zijn op een band, dan zou ik wel een uitkiezen met minder haters en meer wereldwijd succes.
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:29:43 #225
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148167179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:26 schreef Hexagon het volgende:
En daarbij. Als ik al jaloers zou willen zijn op een band, dan zou ik wel een uitkiezen met minder haters en meer wereldwijd succes.
^O^ Touche!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')