Gelukkig is dit maar van vandaagquote:
Dat betekend hier dus code oranjequote:Op donderdag 25 december 2014 20:44 schreef Dven het volgende:
Meteoalarm voor morgen heel Belgie en Duitsland code geel wegens gladheid. Belgisch Limburg zelfs oranje. In Nederland alles groen
Hou jij niet van sneeuw dan?quote:Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al die verzuurde sneeuwliefhebbers
omdatquote:
quote:
Als het sneeuwt moet het goed sneeuwen, anders gewoon 10 graden minstens.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef terrastegel het volgende:
[..]
Hou jij niet van sneeuw dan?
Dat is in Nederland in de winter best een utopiequote:Op donderdag 25 december 2014 21:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het sneeuwt moet het goed sneeuwen, anders gewoon 10 graden minstens.
2 dagen geleden nogquote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is in Nederland in de winter best een utopie
Wat is de hoogste temperatuur ooit vanaf half december tot en met eind februari?
dec17.8quote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is in Nederland in de winter best een utopie
Wat is de hoogste temperatuur ooit vanaf half december tot en met eind februari?
Ja het kan hard gaan regenen of heel erg hard. Koers van het laag is erg zuidelijk en dat lijkt alleen maar zuidelijker te worden. In 2015 nieuwe kansen.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wonen jullie allemaal in Groningen ofzo?
Kan nog alle kanten op
Februari snap ik nog wel, zo op het einde. Verbaast me eigenlijk meer dat december en januari betrekkelijk weinig schelenquote:
Ben er ook bang voor. Hoopte op 30quote:Op donderdag 25 december 2014 21:09 schreef MaLo het volgende:
Nog maar 3 mm sneeuw volgens de weatherpro app in Twente zaterdag
quote:Op donderdag 25 december 2014 21:09 schreef MaLo het volgende:
Nog maar 3 mm sneeuw volgens de weatherpro app in Twente zaterdag
Ik heb totaal geen zin in kou en winter dus nee, ik vind het niet erg.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Hoopte op 30![]()
Naja jij vindt het niet erg volgens mij.
In de nacht van vrijdag op zaterdag trekt de eerste neerslag al het land binnen, eerst in de vorm van regen, later sneeuw. (in de vroege morgen)quote:Op donderdag 25 december 2014 21:21 schreef sonnyspek het volgende:
Ik woon op 50 meter van het strand in Zuid-Holland. Nu maar bidden dat het zaterdag koud genoeg is om het sneeuw te laten zijn.![]()
Stel het valt, hoelaat is dat dan ongeveer? Middag/avond?
Dus dat wordt zaterdagochtend vroeg de wekker.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:29 schreef Fred0w het volgende:
[..]
In de nacht van vrijdag op zaterdag trekt de eerste neerslag al het land binnen, eerst in de vorm van regen, later sneeuw. (in de vroege morgen)
Nou.... warmste ooit in maart (voor de bilt dan) is een bescheiden 23.9 en voor april 28.9quote:Op donderdag 25 december 2014 21:14 schreef Dven het volgende:
Ook opvallend dat maart niet veel warmer wordt. 29.2 en april ook maar 32.4. Volgens mij verschilt dat niet heel veel met Nederland.
Ik zou er niet op rekenen...quote:Op donderdag 25 december 2014 21:30 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dus dat wordt zaterdagochtend vroeg de wekker.
dat was echt hel: in mei verdomme nog steeds stilquote:Op donderdag 25 december 2014 21:06 schreef terrastegel het volgende:
Ik hoop nog eens op een winter zoals in 2010 toen heeft het van half november gesneeuwd tot begin maart. Dat waren pas winters
Dat was volgens mij 2013 waar jullie t over hebben hoor.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
dat was echt hel: in mei verdomme nog steeds stil
Ze zijn daar iets optimistischer dan ik benquote:Op donderdag 25 december 2014 21:53 schreef Pino112 het volgende:
Gifje van Europees model op http://www.meteo-service.(...)g92319.html#msg92319
Lol, ja. Hebben het over 25cm voor zuid NLquote:Op donderdag 25 december 2014 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn daar iets optimistischer dan ik ben
Kom maar op! Zuid-Holland! Drop it!quote:Op donderdag 25 december 2014 22:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Lol, ja. Hebben het over 25cm voor zuid NL
Ik denk meer aan een paar millimeter in Twente, en verder natte sneeuw in de rest van Nederland dat niet noordelijker ligt...quote:Op donderdag 25 december 2014 22:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Lol, ja. Hebben het over 25cm voor zuid NL
Twentequote:Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk meer aan een paar millimeter in Twente, en verder natte sneeuw in de rest van Nederland dat niet noordelijker ligt...
Zo weinig?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou.... warmste ooit in maart (voor de bilt dan) is een bescheiden 23.9 en voor april 28.9
Dus wel redelijk verschil vind ik.
Hoezo denk je dat dan? Weerman geworden?quote:Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk meer aan een paar millimeter in Twente, en verder natte sneeuw in de rest van Nederland dat niet noordelijker ligt...
Nee, hater op over-optimistische sneeuwfappers die denken dat er sneeuw komtquote:Op donderdag 25 december 2014 22:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat dan? Weerman geworden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op donderdag 25 december 2014 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Nah, niks aan de hand .Ik in Katwijk. Ik wil verdomme sneeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Volgend jaar weer een winterquote:Op donderdag 25 december 2014 23:41 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik in Katwijk. Ik wil verdomme sneeuw.
De winter duurt ook nog na 31 december 2014 hequote:Op donderdag 25 december 2014 23:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook al niks helaas. We wachten af!
Ja weet ik, maar toch.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:43 schreef terrastegel het volgende:
[..]
De winter duurt ook nog na 31 december 2014 he
Voor mijn gevoel begint de ellende dan pasquote:Op donderdag 25 december 2014 23:50 schreef terrastegel het volgende:
[..]
Ik snap het, mijn gevoel zegt ook dat het geen winter meer is vanaf 1 januari
Na 1 januari de schaatsperiode, waar ik een hekel aan heb.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:50 schreef terrastegel het volgende:
[..]
Ik snap het, mijn gevoel zegt ook dat het geen winter meer is vanaf 1 januari
Het gaat sneeuwen, dat staat vast. Maar erg veel zal er niet blijven liggen.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:51 schreef Canopus het volgende:
Gaat het nog sneeuwen? Kan geen hoogte krijgen van alle zogenaamde weermannen/vrouwen. Het noorden wel sneeuw, het noorden geen sneeuw.?
waarom niet?quote:Op donderdag 25 december 2014 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat sneeuwen, dat staat vast. Maar erg veel zal er niet blijven liggen.
quote:Op donderdag 25 december 2014 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Nah, niks aan de hand .Holy cow.... Nul graden in Utrecht en -12 in Maastricht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je toch haast niet serieus nemen![]()
Minstens de helft van de entries, inclusief de oper en de control, van het Europese model gaat daar van uitquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy cow.... Nul graden in Utrecht en -12 in Maastricht?
Kan je toch haast niet serieus nemen
Nogmaals, als de dagen lengen worst de winter strenger. Februari is ook gewoon een volbloed wintermaand, hoe kut ookquote:Op donderdag 25 december 2014 23:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel begint de ellende dan pas
(ik zie die winter liever vandaag dan morgen eindigen en ben daar wel van op de hoogtequote:Op vrijdag 26 december 2014 00:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, als de dagen lengen worst de winter strenger. Februari is ook gewoon een volbloed wintermaand, hoe kut ookhoewel je dan alweer meer "geluk" nodig hebt om her goed te laten vallen, in deze tijd is er niet zoveel voor nodig.
de laatste jaren hebben we vaak in december/begin januari winterweer gehad. Maar in mijn beleving start de wnter nderdaad pas in het nieuwe jaar. Schaatsen en sneeuw was januari/februari, zelden december. In mijn herinneringquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, als de dagen lengen worst de winter strenger. Februari is ook gewoon een volbloed wintermaand, hoe kut ookhoewel je dan alweer meer "geluk" nodig hebt om her goed te laten vallen, in deze tijd is er niet zoveel voor nodig.
Hoger in de atmosfeer is het koud genoeg voor sneeuw om te ontstaan, maar omdat het dichter bij de grond te warm wordt smelten de vlokken weer. Dat wordt dus natte sneeuw of regenquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:07 schreef Canopus het volgende:
[..]
Hoe kan er dan sneeuw vallen als het te warm is? Onlogisch volgens mij.
Zelfde hier, maar hoe zit dat eigenlijk met elfstedentochten, voornamelijk in januari denk.ik?quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
de laatste jaren hebben we vaak in december/begin januari winterweer gehad. Maar in mijn beleving start de wnter nderdaad pas in het nieuwe jaar. Schaatsen en sneeuw was januari/februari, zelden december. In mijn herinnering
Ik ook hoor, maar we moeten de rit uitzitten dus je kan er beter van genieten. Vaak wel mooie buienluchten, het gevoel dat het weer langer licht wordt.. Zonder de winter apprecieer je de zomer minderquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
(ik zie die winter liever vandaag dan morgen eindigen en ben daar wel van op de hoogte)
Dat vind ik nog het meest verschrikkelijke ja, die korte avondenquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar we moeten de rit uitzitten dus je kan er beter van genieten. Vaak wel mooie buienluchten, het gevoel dat het weer langer licht wordt.. Zonder de winter apprecieer je de zomer minder
Er is inderdaad maar weinig mooier dan een fraai ondergaande winterzonquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar we moeten de rit uitzitten dus je kan er beter van genieten. Vaak wel mooie buienluchten, het gevoel dat het weer langer licht wordt.. Zonder de winter apprecieer je de zomer minder
quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy cow.... Nul graden in Utrecht en -12 in Maastricht?
Kan je toch haast niet serieus nemen
Ik hoop toch op 3 cm hier in West Vlaanderen...quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
UPdate 16:50 - details over de sneeuw in België en Nederland worden stilaan zichtbaar. Ik schrijf daarbij de kansen op een witte wereld in het westen stilaan af. Dat komt omdat na de doortocht van de depressie de wind vol uit het noordwesten gaat blazen. Voor de provincie West-Vlaanderen en Zeeland dus de richting van de 'warme' Noordzee. Elders in België en vooral het oosten van de Benelux maken kans op lokaal 20 centimeter sneeuw en meer.
Komende uren gaan er nog meer updates over de winter de deur uit. Klik op vind ik leuk en nodig vrienden uit om onze statussen te volgen. Met 35.000 een prachtige familie van mensen!
www.noodweer.be
Was het niet 2010???quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:32 schreef Nattekat het volgende:
Worden we dan eindelijk van België verlost?
Maarehhh.... 20cm dus... is dat überhaupt wel eens voorgekomen in de Benelux de afgelopen paar jaren
Die uitspraak heb ik vaker gehoord van meerdere mensen en ik dacht er zelf daardoor ook altijd n beetje zo over (of dat had ik me laten wijsmaken iig)quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Fijn. Dat komt deze kant op. Fantastisch.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:57 schreef Kettingsmeer het volgende:
Ondertussen koelt ook Rusland stevig af.
Niet volledig gelezen maar zomerliefhebber die ik ben houd ik enorm van de winter. Het probleem waar jij mee zit is de nederlandse winterquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die uitspraak heb ik vaker gehoord van meerdere mensen en ik dacht er zelf daardoor ook altijd n beetje zo over (of dat had ik me laten wijsmaken iig)
Totdat ik bevriend raakte met een gozer uit San Diego, California in het jaar dat ik in Berlijn woonde. Hij was exchange student, het was december en een dik pak sneeuw bedekte de Berlijnse straten twewijl het om 15:55 al zo'n beetje donker werd. We zaten in een bar met wat mensen te kletsen en ik zei:
Damn, i fucking hate snow and cold man... wish it was spring already.
Hij: "I hear ya man.... back home, it's always spring/summer... with the occasional rainy day.
Ik: oh wow, that sounds awesome. However, the changing of the seasons makes you appreciate spring and summer more... I mean, that's something you just don't have.
Hij: dude, do you honestly think that is something we miss? I can wear flip flops all year round. I can look at chicks in bikini's all year round. I can enjoy magnificent golden sunsets all year round.
You know, they didn't sing the song: 'california dreaming, on such a winters day' for no reason.
Ik: .....*nam slok jagermeister*
T was meer een grappige anekdote die inging op het voorbeeld van Straatcommando, ging niet perse over mijn eigen "frustraties"quote:Op vrijdag 26 december 2014 01:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet volledig gelezen maar zomerliefhebber die ik ben houd ik enorm van de winter. Het probleem waar jij mee zit is de nederlandse winter
Klopt wel, maar hij kent niet anders. Dan is het helemaal kut. Wij hebben iets om naar uit te kijken...nou ja, soms dan.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die uitspraak heb ik vaker gehoord van meerdere mensen en ik dacht er zelf daardoor ook altijd n beetje zo over (of dat had ik me laten wijsmaken iig)
Totdat ik bevriend raakte met een gozer uit San Diego, California in het jaar dat ik in Berlijn woonde. Hij was exchange student, het was december en een dik pak sneeuw bedekte de Berlijnse straten twewijl het om 15:55 al zo'n beetje donker werd. We zaten in een bar met wat mensen te kletsen en ik zei:
Damn, i fucking hate snow and cold man... wish it was spring already.
Hij: "I hear ya man.... back home, it's always spring/summer... with the occasional rainy day.
Ik: oh wow, that sounds awesome. However, the changing of the seasons makes you appreciate spring and summer more... I mean, that's something you just don't have.
Hij: dude, do you honestly think that is something we miss? I can wear flip flops all year round. I can look at chicks in bikini's all year round. I can enjoy magnificent golden sunsets all year round.
You know, they didn't sing the song: 'california dreaming, on such a winters day' for no reason.
Ik: .....*nam slok jagermeister*
Het is niet overal evenveel, maar hier hebben we toch een halve witte kerst dit jaarquote:Op vrijdag 26 december 2014 01:48 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Groningen zo te zien al sneeuw
Paar centimeter jah... In Utrecht krijgen we ws de volle laagquote:Op vrijdag 26 december 2014 09:42 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe run: avondbui is terug en brengt een paar centimeter in Zeeland en Zuid Holland
Ik moet nog slapen...
lol op de waarschijnlijkst warmste plaatsenquote:Op vrijdag 26 december 2014 09:42 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe run: avondbui is terug en brengt een paar centimeter in Zeeland en Zuid Holland
Ik moet nog slapen...
De avondbui van vanavond?quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:42 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet nog slapen...
Morgenquote:
Ik zou er een moord voor doenquote:
Ja mag mij ook Vincent noemen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:30 schreef Dven het volgende:
Ajaxfan is me voor
Anyway, sneeuw ga je krijgen kreng!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oke Vincentquote:Op vrijdag 26 december 2014 11:35 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ja mag mij ook Vincent noemen.Mag bij deze ballentent mijn username niet veranderen.
![]()
Nee, dat wordt een zooitje. Net als in 2008 toen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke VincentInderdaad flauw. Iedereen zou het recht moeten hebben tenminste eenmaal zijn naam te kunnen wijzigen
Vertel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, dat wordt een zooitje. Net als in 2008 toen.
quote:
Toen heette Paultjuhhh ineens Paul en Slairoux Sander en weet ik hetquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
SeriousRequest actie, tegen betaling username veranderen
2002 hier.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben hier gewoon al geregistreerd sinds mei 2008 onder deze naam, bijna zeven jaar
Alleen ben ik nooit zo'n frequente poster. Soms ben ik dagen heel actief en soms weer weken nauwelijks.
Ontopic: ik kijk op tegen de sneeuwhoop nog steeds dat t gaat meevallen...maar zal wel niet, zal wel de volle laag krijgen hiero.
Niemand heeft dan ook sneeuw voorspeld voor vandaag.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:16 schreef Scrummie het volgende:
Nou, nog geen sneeuw gezien hier. Wat een faal voorspelling weer.
Weet ik, slechte trol enzo. Of poging tot humor. Maar faal. Dus ik ga weer mijn hoekje in.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niemand heeft dan ook sneeuw voorspeld voor vandaag.
Het is geen wedstrijdquote:
Volgens mij krijgen we een aardige laag over ons heen, maar of het blijft liggen is de volgende vraag. Ben wel bang dat het behoorlijk glad gaat worden morgenquote:Op vrijdag 26 december 2014 11:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gewoon even een vraag maar wordt er in Den Haag iets verwacht en vanaf hoe laat? (Ivm werk)
Ik hoop dat het niet blijft liggenquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen we een aardige laag over ons heen, maar of het blijft liggen is de volgende vraag. Ben wel bang dat het behoorlijk glad gaat worden morgen
Nou je troll was wel geslaagd, ik hapte.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet ik, slechte trol enzo. Of poging tot humor. Maar faal. Dus ik ga weer mijn hoekje in.
Ik mag jou!quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:40 schreef Landyacht het volgende:
En dan hier de positieve noot aan de huidige kerst/donker/sneeuwellende:
Nog maar 93 dagen tot de zomertijd!
Gooi maar allemaal neer in Zuid Hollandquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:54 schreef cherrycoke het volgende:
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
SNEE?
3 meter SNEE!quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:56 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Gooi maar allemaal neer in Zuid Holland
quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Nog maar 3 uur tot de nieuwe GFS
ECWMF gaat mee met de sneeuw, ook in west Nederland.
Goed plan, kan je als je toch bezig bent ook even de straten sneeuwvrij komen vegen in mijn buurt?quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:58 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga mijn wekker zetten voor de snil, lekker om 0600 eruit, bakje koffie en dan lekker door de snil lopen als iedereen nog ligt te pitten
Verse snil kraakt altijd zo lekker onder de voeten. Jammer dat het het noorden weer eens lijkt te missen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:58 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga mijn wekker zetten voor de snil, lekker om 0600 eruit, bakje koffie en dan lekker door de snil lopen als iedereen nog ligt te pitten
In west Nederland in de avond pasquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:58 schreef junkiexp het volgende:
Hirlam laat het geloof ik wat noordelijker overtrekken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:54 schreef cherrycoke het volgende:
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
SNEE?
even wachten op de nieuwe GFS dusquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hirlam laat het geloof ik wat noordelijker overtrekken.
quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In west Nederland in de avond pas
Nee, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar stoepquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed plan, kan je als je toch bezig bent ook even de straten sneeuwvrij komen vegen in mijn buurt?
Thanks!
Daarom.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:00 schreef bondage het volgende:
[..]
Verse snil kraakt altijd zo lekker onder de voeten. Jammer dat het het noorden weer eens lijkt te missen.
Natte sneeuw is ook sneeuwquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:04 schreef junkiexp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weather pro zegt van niet, en dat is best een goede app eigenlijk
Bij Wheater Pro niet, die heeft daar een apart icoon voorquote:
Ik vertrouw GFS en ECWMF iets meerquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:12 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Bij Wheater Pro niet, die heeft daar een apart icoon voor
quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:58 schreef junkiexp het volgende:
Waar spreken we afquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:27 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Ik hoop het zo, lekker met de hond op stap!
mmquote:
Lekker doen, maar dan ligt er nog niksquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:58 schreef junkiexp het volgende:
Het maakt mij niet zoveel uitquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niet blijft liggen
In Drenthe? Denk het nietquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
Zou mooi zijn als er een centimeter of 10 gaat vallen hier
Ik woon dan ook niet in Drenthe....;)quote:
Gevaarlijk? Welnee, het wordt pas gevaarlijk als al die angsthazen de weg op gaan.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:14 schreef Kettingsmeer het volgende:
Momenteel nog Code Geel voor Zuid-Nederland. Uit een betrouwbare bron bij MeteoConsult (Wageningen) weet ik dat het KNMI in de (vrijdag)avond gaat opschalen naar Code Oranje voor Zuid-Limburg.
[ afbeelding ]
Het wordt daarmee serieus gevaarlijk op de Zuidelijke Wegen!!!
Denk dat het nog afwachten wordt of het natte of echt droge sneeuw wordtquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:18 schreef Zelus het volgende:
Volgens Weerplaza valt r morgen in het Haagsche (Moerwijk) 15cm sneeuw.
Moet ik dit echt gaan geloven, of weer trug naar Hans voor een ogentest??
Afgelopen nacht had Weerplaza het over 20mm regen, das wel een klein verschil, niet?
Ja joa, denk dat ik morgen vanuit Zuid Limbabwe richting Monschau/Blankenheim ga, dat wordt genieten in de sneeuw.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:14 schreef Kettingsmeer het volgende:
Aha, omdat Weerplaza wel een sneeuwvlokje laat zien, maar dat kan natuurlijk ook natte sneeuw zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:18 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Denk dat het nog afwachten wordt of het natte of echt droge sneeuw wordt
We zijn nu al bangquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:14 schreef Kettingsmeer het volgende:
Momenteel nog Code Geel voor Zuid-Nederland. Uit een betrouwbare bron bij MeteoConsult (Wageningen) weet ik dat het KNMI in de (vrijdag)avond gaat opschalen naar Code Oranje voor Zuid-Limburg.
[ afbeelding ]
Aangezien het idd nagenoeg onmogelijk is om in Nederland geen mentaal labiele verkeersidioten tegen te komen, is dat ook precies wat ik bedoel. Tel daarbij op mijn constatering van het feit dat ik vast heb gesteld dat de toestand van het verkeersdeelnemende blik (in Z-Nederland) de afgelopen 3 jaar in meer dan deplorabele toestand is geraakt, dan is een recept voor totaalontwrichting, verkeerscongestie en vele verkeersdoden in de maak.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Welnee, het wordt pas gevaarlijk als al die angsthazen de weg op gaan.
Niet meer?quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik woon dan ook niet in Drenthe....;)
Weet je wat het mooiste weer zou zijn? Sneeuw en dan kouder dan -7. Dan kun je rustig met je winterbanden met 90 door de sneeuw heen banjeren.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:22 schreef Kettingsmeer het volgende:
[..]
Aangezien het idd nagenoeg onmogelijk is om in Nederland geen mentaal labiele verkeersidioten tegen te komen, is dat ook precies wat ik bedoel. Tel daarbij op mijn constatering van het feit dat ik vast heb gesteld dat de toestand van het verkeersdeelnemende blik (in Z-Nederland) de afgelopen 3 jaar in meer dan deplorabele toestand is geraakt, dan is een recept voor totaalontwrichting, verkeerscongestie en vele verkeersdoden in de maak.
Die angsthazen met winterbanden die vervolgens denken dat ze niet meer van de weg af kunnen glijden. Dat zijn de ergste.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Welnee, het wordt pas gevaarlijk als al die angsthazen de weg op gaan.
Da's mijn probleem ook. Ik zit in dus in dubio of ik met mijn eigen auto naar Leeuwarden zal gaan of met de auto van mijn stiefvader (die heeft wel winterbanden). Men verwacht hier in het noorden geen sneeuw, maar hoe groot is de kans dat dat nog verandert?quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb geen winterbanden moet morgen wel de deur uit, dus wordt wel grappig
Ik denk dat die kans redelijk klein is dat het nog gaat veranderen. Volgens mij staat nu wel behoorlijk vast waar morgen die zooi gaat vallenquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Da's mijn probleem ook. Ik zit in dus in dubio of ik met mijn eigen auto naar Leeuwarden zal gaan of met de auto van mijn stiefvader (die heeft wel winterbanden). Men verwacht hier in het noorden geen sneeuw, maar hoe groot is de kans dat dat nog verandert?
Ja, of die lui die zichzelf en hun auto compleet overschatten?quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:27 schreef Canopus het volgende:
[..]
Die angsthazen met winterbanden die vervolgens denken dat ze niet meer van de weg af kunnen glijden. Dat zijn de ergste.
Dacht ik ooit ook eens, toen kwam opeens een lantaarnpaal heel dichtbij, BAMquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:26 schreef Coelho het volgende:
Morgen lekker handrembochtjes maken (op een verlaten weggetje)
Nooit gewoondquote:
Veel plezier morgen!quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, of die lui die zichzelf en hun auto compleet overschatten?
Winterbanden, ABS en EPS? Dan kan ik wel met 140 door de sneeuw.
Nicequote:Op vrijdag 26 december 2014 14:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dacht ik ooit ook eens, toen kwam opeens een lantaarnpaal heel dichtbij, BAM
Nu wat rustiger aan.
Ik heb een RWD auto >300PK en zomerbanden, bij de minste sneeuw is er dan eigenlijk niet meer te rijden en kan ik beter de auto laten staan.
quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoop dat er toch een paar cm valt in Den Haag, al het tramverkeer gestremden dan hier ik niet om 0700 te beginnen
Ik woon in het noorden, kleine kans op sneeuw. En ik heb geen last van zelfoverschatting. Gelukkig ook niet van angst.quote:
Waarom kunnen jullie niet rijden met sneeuw eigenlijk?quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoop dat er toch een paar cm valt in Den Haag, al het tramverkeer gestremden dan hier ik niet om 0700 te beginnen
Niet alle wissels zijn verwarmd dus als er sneeuw tussenkomt wordt het een brok ijs en blokkeert het de beveiliging.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom kunnen jullie niet rijden met sneeuw eigenlijk?
Ohquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nooit gewoondheel m'n leven al in Gelderland - Achterhoek
http://www.knmi.nl/waarsc(...)odelbeoordeling.htmlquote:NEERSLAG:
Op de Noordzee vanmiddag en vanavond nog een enkele bui. In de loop van de nacht van het westen uit frontale neerslag. De fase van regen en/of natte sneeuw zal mijns inziens niet zo lang duren alvorens de meeste neerslag als droge sneeuw zal gaan vallen. In de ochtend zal de temperatuur van net iets boven nul in de onderste paar honderd voet daar weinig invloed op hebben. In de middag wordt de luchtkolom geleidelijk kouder en zal de neerslag zeker als droge sneeuw vallen. De neerslag heeft in de ochtend zijn grootste intensiteit, gedurende deze periode beweegt het laag ten zuiden van ons langs en vind op middelbare niveaus de meeste opglijding plaats. In de middag en avond beweegt het neerslaggebied met het wegtrekken van het laag geleidelijk naar het zuidoosten. De intensiteit slechts langzaam af. De noordelijke begrenzing zal ongeveer liggen van het zuidelijk deel van Noord-Holland naar de Achterhoek. Op veel plaatsen zal in de loop van de ochtend een sneeuwdek van enkele centimeters gaan ontstaan, meer naar het zuidoosten zal dit al gauw 5-10 cm in 6 uur zijn, voor Noord-Brabant en Limburg komen we dicht tegen de criteria voor code oranje aan. Ook het criterium van 3 cm/uur lijkt in de ochtend een relevante optie. In de middag neemt de intensiteit weliswaar af maar blijft het nog wel geruime tijd doorsneeuwen met een intensiteit van 0,5-1 cm/uur. De totale accumulatie in het oosten van Noord-Brabant en Limburg kan tot middernacht oplopen naar 10-20 cm, lokaal mogelijk nog meer.
Helemaal geen snil meer in Twente dusquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/waarsc(...)odelbeoordeling.html
Als er echt niks valt rij ik zondag naar Winterbergquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Helemaal geen snil meer in Twente dus
Edit: ok, voor mijn dochter wel jammer, die wilde wel wat sneeuwballen maken. Maar ik vind het niet zo erg. Ben nog steeds niet toe aan winter
Want -1 zonder sneeuw is geen winter?quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Helemaal geen snil meer in Twente dus
Edit: ok, voor mijn dochter wel jammer, die wilde wel wat sneeuwballen maken. Maar ik vind het niet zo erg. Ben nog steeds niet toe aan winter
Ingesneeuwdquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:47 schreef Nattekat het volgende:
De nieuwe GFS, waar bent u?
/ongeduldig
Laat ik het anders formuleren: Ik ben nog niet toe aan winterse ongemakkenquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Want -1 zonder sneeuw is geen winter?
Heb je plekje vrijquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als er echt niks valt rij ik zondag naar Winterberg
Sorryquote:Op vrijdag 26 december 2014 16:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Ik ben nog niet toe aan winterse ongemakken. Gladheid enzulks
. En het wordt hier + 3 ja
.
Staat op de FB pagina van 112-Gelderlandquote:Komende nacht en morgen kans op gladheid en sneeuw. KNMI heeft code Geel afgegeven en de NS schrapt treinen.
quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe gfs: minder sneeuw, meer zuidelijk en het westen valt helemaal af
quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:45 schreef Crazy-M het volgende:
O jeeh .. er komt sneeuw aan en wat denk je:
[..]
Staat op de FB pagina van 112-Gelderland
En hoe zit met t midden des lands? Utereg?quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij weer?
Ik zou je eens een TIP geven...
welk westenquote:Op vrijdag 26 december 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:
beter dat dan volop vertraging toch?quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:58 schreef DJMO het volgende:
welja, ik moet morgen de jongens ophalen in rotterdam, de NS hoort een sneeuwvlok; en haalt meteen de winterdienstregeling van stal
Dit jaquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:02 schreef Blik het volgende:
[..]
beter dat dan volop vertraging toch?
nou, door die winterdienstregeling ben ik sowieso later op m'n plaats van bestemming, moet ik onderweg langer wachten, dus of je het nou vertraging of winterdienstregeling noemt, voor mij komt het qua tijdsverlies op het zelfde neerquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:02 schreef Blik het volgende:
[..]
beter dat dan volop vertraging toch?
Als alles, door de sneeuw, in het 100 loopt, ben je verder van huis.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
nou, door die winterdienstregeling ben ik sowieso later op m'n plaats van bestemming, moet ik onderweg langer wachten, dus of je het nou vertraging of winterdienstregeling noemt, voor mij komt het qua tijdsverlies op het zelfde neer
Nattekat krijgt een stijfje als hij leest dat sneeuwliefhebbers teleurgesteld raken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens mij roept nattekat maar wat
Valt wel wat, maar niet zo veel als eerst voorspeld werd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En hoe zit met t midden des lands? Utereg?
Nah, ik heb niks tegen sneeuw.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:12 schreef Storneren het volgende:
[..]
Nattekat krijgt een stijfje als hij leest dat sneeuwliefhebbers teleurgesteld raken.
So close, and jet.... so far awayquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Geen sneeuw voor ons
Verdorie hequote:Op vrijdag 26 december 2014 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Geen sneeuw voor ons
Ik wil Malo ook wel eens inpeperen maar ik zal nog moeten wachten zo te zien lolquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Verdorie he. Heb nu vakantie! Ik wil met m'n nichtje in de sneeuw spelen
Ja, maar ja. Wie weet. Misschien...quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik wil Malo ook wel eens inpeperen maar ik zal nog moeten wachten zo te zien lol
Zo'n 34 mm neerslag hier, ben benieuwdquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:43 schreef ZaZoe het volgende:
Het is natuurlijk gewoon afwachten en de komende uren blijven nowcasten
Hier de hoeveelheden witte goud wat zou moeten neerdalen![]()
[ afbeelding ]
Dat zijn ook mm sneeuw? Dan is het toch niet zo veel?quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:43 schreef ZaZoe het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zijn ook mm sneeuw? Dan is het toch niet zo veel?
Nee, 1mm neerslag is ongeveer 1cm sneeuwquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
1 mm regen is ongeveer gelijk aan 1 cm sneeuwquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:14 schreef Beauke het volgende:
Volgens nu.nl morgen sneeuw in midden en zuiden van het land, kan oplopen tot een dek van 10 cm.
NU!!! KIJK NAAR BUITEN!!!! HOLY SHIT HET GAAT LOS!!! TO-TALE CHAOS!!!quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:40 schreef hangtime het volgende:
Hoe laat kunnen we de eerste sneeuw verwachten? Begint het vannacht al of morgenmiddag pas?
Waar woon jequote:Op vrijdag 26 december 2014 18:40 schreef hangtime het volgende:
Hoe laat kunnen we de eerste sneeuw verwachten? Begint het vannacht al of morgenmiddag pas?
Ik weet niet waar je woont, ik woon in Twente in ieder gevalquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Doel je op de sneeuw of m'n woonplaats?
Lolquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik wil Malo ook wel eens inpeperen maar ik zal nog moeten wachten zo te zien lol
Hey, deze kaart zegt opeens toch weer 5 cm snil voor mijn woonplaats.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:43 schreef ZaZoe het volgende:
[ afbeelding ]
+10quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mensen ik begrijp dat het leuk en jolig is bedoeld en ik wil niet vervelend doen ofzo, maar kunnen we ophouden met dat 'snil'.
Sneeuw is een mooi woord. Ziet er ook veel mooier uit zo.
vanaf nu ga ik snil gebruiken. ik kende het niet eens maar vooruit, ik doe het voor jou kosmopolietquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mensen ik begrijp dat het leuk en jolig is bedoeld en ik wil niet vervelend doen ofzo, maar kunnen we ophouden met dat 'snil'.
Zijn dezelfde halfjes die het gebruik van hont en kad hilarisch vinden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit! De 'grap' is wel overquote:Op vrijdag 26 december 2014 18:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Samenvatting:quote:NEERSLAG:
Consistent met de verschillen in de baan het laag verschilt het zwaartepunt van de neerslag. In de Harmonie12 uitvoer boven het zuiden (cumulatief tot zaterdag 18 uur circa 20-30 mm), in de Hir12 en EC06 uitvoer boven het westen. (circa 20-35 mm). Kernvraag is hoeveel van deze neerslag als sneeuw valt en hoeveel daarvan blijft liggen. Omdat de temperatuur gedurende het grootste deel van de neerslagperiode boven nul ligt is de neerslaghoeveelheid in mm niet rechtstreeks in cm sneeuw te vertalen. De verhouding zal nu eerder 2-5:10 zijn. Voor de hoeveelheid ijs op de grond per m^2 maakt dit natuurlijk niet uit. De inschatting is nu dat de EC06 en Harmonie12 uitvoer een wat te grote fractie sneeuw geven. Opvallend is de relatief hoge temperatuur (1-2 graden) en ook dauwpuntsdepressie in de Hir12 uitvoer tijdens de intensieve neerslag. Dit valt alleen te verklaren door een (als gevolg van de hoge windsnelheid op geringe hoogte) sterke menging van lucht in de grenslaag waardoor een deel lucht met een hogere potentiële temperatuur naar beneden mengt. Dit effect zal vooral spelen bij luchtaanvoer in de grenslaag over de middelgebergten. Ervaring leert echter dat bij significante neerslagintensiteit (vanaf 1-2 mm/uur) in (natte) sneeuw zonder aanvoer over water de temperatuur snel daalt naar iets boven het vriespunt en de sneeuw blijft liggen. De neerslag zal als regen beginnen, maar in de loop van de nacht overgaan in natte sneeuw, waarna bij voldoende intensiteit in het midden en zuiden "droge" (waterfractie < 5%) sneeuw zal vallen. De consensus over de noordelijke begrenzing van het gebied waar sneeuw blijft liggen is ongeveer van Alkmaar naar Enschede. Geschatte hoogte van de (compacte) sneeuwlaag in het midden, zuiden en westen zal zo'n 5-10 cm bedragen, lokaal nog meer. In Zeeland en aan de noordrand van het gebied blijft beduidend minder liggen. In de loop van de middag zorgt het binnenstromen van de koudere lucht aan de westflank van het laag ervoor dat de neerslag die dan nog valt geheel als sneeuw valt. De intensiteit wordt dan wel duidelijk minder, maar wat dan nog valt blijft zeker liggen. Dit zal nog enkele cm sneeuwdek op kunnen leveren, afhankelijk van de timing van het afnemen van de neerslag en het binnenstroming van de koudere lucht. Kans op driftsneeuw neemt dan ook toe.
twitter:Weerplaza twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 19:27:56Nieuwste berekeningen komen met iets meer (natte) #sneeuw. Prognoses zijn bijgewerkt. Lees: http://t.co/KSqzpLjL2Z http://t.co/0pUZhaRpFI reageer retweet
Dit ja.quote:
Dan heb je wel humor inderdaad.quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:29 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Zijn dezelfde halfjes die het gebruik van hont en kad hilarisch vinden.
Limburg kapotquote:Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 19:27:56Nieuwste berekeningen komen met iets meer (natte) #sneeuw. Prognoses zijn bijgewerkt. Lees: http://t.co/KSqzpLjL2Z http://t.co/0pUZhaRpFI reageer retweet
Fuck 20 cmquote:Op vrijdag 26 december 2014 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 19:27:56Nieuwste berekeningen komen met iets meer (natte) #sneeuw. Prognoses zijn bijgewerkt. Lees: http://t.co/KSqzpLjL2Z http://t.co/0pUZhaRpFI reageer retweet
Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:14 schreef Canopus het volgende:
Volgens mij komt er meer regen dan sneeuw.
In UK zou het regenen volgens de weermodellen. Dat daar al natte sneeuw tussen zit is alleen maar positief voor sneeuw hier.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:00 schreef Rabieluh het volgende:
En morgen wordt de sneeuw pas sneeuw over de Duitse grens, zal niet de eerste keer zijn.
Bij de wedstrijden in Engeland waren al wat buien zichtbaar trouwens, regen en sneeuw, komt zo naar hier.
Sorry dat ik dat ooit eens gevonden heb op Twitter.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kloon van Nattekat gespot.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat lagedrukgbied gebied duikt steeds zuidelijker. Als het zo doorgaat heeft misschien zuid Limburg droge sneeuw en de rest van het land natte sneeuw of zelfs gewoon tegen. Jammer voor de liefhebbers, het is altijd zo kiele kiele met sneeuw in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |