abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147938307
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit

Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147938375
Apo gebruikt geweld uit noodzakelijkheid, for the greater good, jij noemt twee idiote dictators...
She's mad but she's magic.
There's no lie in her fire.
- C. Bukowski
pi_147938392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij maar 5000 burgers gedood. Veel te weinig om aanzien te verwerven.
Zijn onderhandelingspositie is ook buitengewoon slap, een paar gewapende bergkrijgers worden de Turken niet meer bang van.
Say what?
pi_147938471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:27 schreef kejeee het volgende:
Apo gebruikt geweld uit noodzakelijkheid, for the greater good, jij noemt twee idiote dictators...
uhu...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147938474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:27 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zijn onderhandelingspositie is ook buitengewoon slap, een paar gewapende bergkrijgers worden de Turken niet meer bang van.
Je moet minsten hele dorpen uitroeien om status te verwerven. Dan word je pas op handen gedragen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147938487
-Rabia Al-Basri
pi_147938521
quote:
Daar gaat mijn kwaliteitsbier...
Say what?
pi_147938530
Ga er maar vanuit dat de hel losbarst als de onderhandelingen afgebroken worden.
- C. Bukowski
pi_147938554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:31 schreef kejeee het volgende:
Ga er maar vanuit dat de hel losbarst als de onderhandelingen afgebroken worden.
en maar dreigen, dat pkk tuig...
-Rabia Al-Basri
pi_147938555
quote:
Dr. Assad mag dan eerst wel ATGM's en MANPAD's leveren...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147938578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:31 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Daar gaat mijn kwaliteitsbier...
sorry NSFW big time
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 december 2014 @ 23:33:20 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147938599
quote:
Uiterst dom, je moet pas de oorlog verklaren als er een reële kans is dat je gaat winnen.

Of je moet in de slachtofferrol kruipen en de hopen dat de internationale gemeenschap je zielig gaat vinden.
Say what?
pi_147938630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dr. Assad mag dan eerst wel ATGM's en MANPAD's leveren...
dr assad moet eerst zijn eigen broek ophouden, oh wacht, daar heeft behoorlijk wat hulp bij nodig
-Rabia Al-Basri
pi_147938638
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Uiterst dom, je moet pas de oorlog verklaren als er een reële kans is dat je gaat winnen.

Of je moet in de slachtofferrol kruipen en de hopen dat de internationale gemeenschap je zielig gaat vinden.
Izetbegoviç en zijn roversbende heeft het anders geen windeieren gelegd.
pi_147938645
Qandil is evacueerbaar en opbreekbaar, elke eenheid heeft instructies met een andere route en kampplaats.
- C. Bukowski
pi_147938699
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

ocalan zegt zelf dat de gewapende strijd achter de rug is en dat we een nieuwe tijdperk ingaan, maarja mensen omleggen en molotof cocktails gooien is oh zo makkelijk en geeft dramatische beelden waar een specifieke groep op kan geilen
-Rabia Al-Basri
pi_147938781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:34 schreef kejeee het volgende:
Qandil is evacueerbaar en opbreekbaar, elke eenheid heeft instructies met een andere route en kampplaats.
Face it. Koerden in Turkije zijn te geassimileerd. Jullie taal is verworden tot folkloristisch element. Beetje haye haye keçe kurdane zingen en zo maar ondertussen een vertaling nodig hebben. Tsja. Daarom schuilt de PKK dan ook in Irak. De Koerden in Turkije hebben niet (meer) de wil om de Beproeving te doorstaan zoals zo vele volkeren die hebben doorgaan om zich los te worstelen van Turkse overheersing.

De eckte Koerden wonen in Irak en Syrië natuurlijk. Die in Irak zouden best nog wel eens een eigen staat kunnen krijgen, maar hebben dat nu de facto natuurlijk al.
pi_147938792
PKK is een grote dreiging voor turkije omdat zij niet paar stamhoofden zijn die onderling ook veel ruzie maken. PKK heeft het voor elkaar gekregen om Koerden te verenigen en strijd te leveren tegen turkije.

PKK mag dan een kleine beweging qua manschappen zijn, maar het is een uitermate goed getrainde militie die het de turken al 30 jaar moeilijk maakt. turkije dat een NAVO-lid is en beschikt over moderne militaire apparatuur. Het moet pijnlijk zijn voor de turken. 30 jaar lang en dan maar falen.
Net zoals in Cyprus, balkan, centraal-Azie, Syrie, Azerbadjan(ofzo), Oeigoren(hoop dat Oeigoren betere leefomstandigheden krijgen), Westelijk jordaanoever, etc.
  woensdag 24 december 2014 @ 23:40:12 #19
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147938839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Izetbegoviç en zijn roversbende heeft het anders geen windeieren gelegd.
Kan Ocalan nog wat van leren, hoewel het zijn wel andere tijden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat Assad er nu nog zou zijn, vooral niet na die 'rode lijn'.
Say what?
pi_147938859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef Djibril het volgende:

PKK heeft het voor elkaar gekregen om Koerden te verenigen
_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri
pi_147938881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Kan Ocalan nog wat van leren, hoewel het zijn wel andere tijden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat Assad er nu nog zou zijn, vooral niet na die 'rode lijn'.
obama met zijn "rode lijn" 8}
-Rabia Al-Basri
pi_147938916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Face it. Koerden in Turkije zijn te geassimileerd. Jullie taal is verworden tot folkloristisch element. Beetje haye haye keçe kurdane zingen en zo maar ondertussen een vertaling nodig hebben. Tsja. Daarom schuilt de PKK dan ook in Irak. De Koerden in Turkije hebben niet (meer) de wil om de Beproeving te doorstaan zoals zo vele volkeren die hebben doorgaan om zich los te worstelen van Turkse overheersing.

De eckte Koerden wonen in Irak en Syrië natuurlijk. Die in Irak zouden best nog wel eens een eigen staat kunnen krijgen, maar hebben dat nu de facto natuurlijk al.
Te geassimileerd? Koerdische protesten trekken daar miljoenen mensen, zelfs in Istanbul. De Koerden in turkije mogen dan wel hun taal vergeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze zijn vergeten dat ze Koerdisch zijn.
Dat PKK in Qandil schuilt is omdat het een grote gebergte is met genoeg schuil mogelijkheden en niet goed bereikbaar. turkije heeft een militaire infrastructuur opgebouwd en kan ze bombarderen als ze in turkije zitten. Nu zitten ze in de Qandil en kan turkije niet elke keer de luchtruim schenden. Plus er is helemaal geen infrastructuur daar, moeilijk om een basis op te zetten en tanks er naar toe rijden.
pi_147938926
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoezo? Islamisten steunen in hun strijd tegen niet-Islamisten is gewoon nog officieel westers beleid.
Toen vlogen we honderden bloeddorstige Mohammedanen in naar Bosnië om Serviërs de keel af te snijden, nu geven we wapens aan andere clubjes Ibn Tamiyyah waardeerders.
pi_147938970
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch, lekker turkije isoleren door op erdogan te stemmen. ^O^ turken zijn al gewend om dictators te steunen zelfs als ze die zelf niet hebben gekozen.
Lekker turkije van binnenuit kapot maken.
pi_147938982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:42 schreef Djibril het volgende:

[..]

Te geassimileerd? Koerdische protesten trekken daar miljoenen mensen, zelfs in Istanbul. De Koerden in turkije mogen dan wel hun taal vergeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze zijn vergeten dat ze Koerdisch zijn.
Dat PKK in Qandil schuilt is omdat het een grote gebergte is met genoeg schuil mogelijkheden en niet goed bereikbaar. turkije heeft een militaire infrastructuur opgebouwd en kan ze bombarderen als ze in turkije zitten. Nu zitten ze in de Qandil en kan turkije niet elke keer de luchtruim schenden. Plus er is helemaal geen infrastructuur daar, moeilijk om een basis op te zetten en tanks er naar toe rijden.
Folklorisme. Net als wanneer Kazım Koyuncu een liedje in het Lazisch zingt. Is gewoon leuk en zo maar verder zijn ze Turkser dan de Turken.
pi_147938997
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef Djibril het volgende:

[..]

Mooi toch, lekker turkije isoleren door op erdogan te stemmen. ^O^ turken zijn al gewend om dictators te steunen zelfs als ze die zelf niet hebben gekozen.
uhu
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 december 2014 @ 23:45:36 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147939011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:43 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoezo? Islamisten steunen in hun strijd tegen niet-Islamisten is gewoon nog officieel westers beleid.
Toen vlogen we honderden bloeddorstige Mohammedanen in naar Bosnië om Serviërs de keel af te snijden, nu geven we wapens aan andere clubjes Ibn Tamiyyah waardeerders.
Bommen op Servië en geen bommen op Syrië, althans niet de bommen zoals oorspronkelijk gezegd werd. _O-

Dat de VS de SAA vrijwel ongemoeid laat, en tegelijk vrij laks is met de FSA laat toch zien dat het beleid veranderd is, denk ik.
Say what?
pi_147939016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Folklorisme. Net als wanneer Kazım Koyuncu een liedje in het Lazisch zingt. Is gewoon leuk en zo maar verder zijn ze Turkser dan de Turken.
Jammer dat Laz-cultuur (haast) verdwenen is.
pi_147939025
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

ja maar, ja maar ;(
-Rabia Al-Basri
pi_147939029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef Djibril het volgende:

[..]

Het probleem met de Turkse Koerden is dat ze Allah boven hun volk stellen.
Kan ik hen niet kwalijk nemen maar de Turken doen dit juist niet en daar zijn ze het slachtoffer van geworden.
pi_147939399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Koerden in Syrië en Irak strijden tenminste voor hun volk en taal.
koerden in turkije been there done that, je weetz
-Rabia Al-Basri
pi_147939500
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

koerden in turkije been there done that, je weetz
Nee die zijn laf, apatisch en te laat.
pi_147944333
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het probleem met de Turkse Koerden is dat ze Allah boven hun volk stellen.
Kan ik hen niet kwalijk nemen maar de Turken doen dit juist niet en daar zijn ze het slachtoffer van geworden.
Ah, IPA35, de immer generaliserende internetheld. Meent veel kennis te hebben van bepaalde volkeren, zonder er ook maar één in het echte leven te kennen.
pi_147944346
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

SPOILER
Stemden.
pi_147946905
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 08:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Stemden.
stemden/stemmen/zullen blijven stemmen, omdat ze conservatievelingen zijn net als ome erdo

maarja komend jaar alweer 2e kamer verkiezingen, wwc
-Rabia Al-Basri
pi_147950131
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 08:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ah, IPA35, de immer generaliserende internetheld. Meent veel kennis te hebben van bepaalde volkeren, zonder er ook maar één in het echte leven te kennen.
Wat valt wel mee. Bovendien spreek ik veel met mensen die daadwerkelijk in bepaalde landen wonen en lees ik veel academisch materiaal.

Dat jullie Zaza's een raar schizofreen volkje zijn gaf je onlangs nog zelf toe dus wat dat betreft zat ik er niet ver naast zitten.
pi_147950313
edwardedark twitterde op donderdag 25-12-2014 om 13:24:57 The U.S is lying about ISIS military capability. They have AA missiles, crude chemical weapons, tens of thousands of troops & billions of $ reageer retweet
pi_147950988
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

stemden/stemmen/zullen blijven stemmen, omdat ze conservatievelingen zijn net als ome erdo

maarja komend jaar alweer 2e kamer verkiezingen, wwc
Veel gematigdere Koerden in mijn omgeving hebben erdo op zijn troon geholpen, maar zijn echt niet meer blij met hem hoor en geven aan ditmaal op hdp te stemmen. Hoop dat dit representief is voor een groter deel van die macaroni-koerden.
- C. Bukowski
pi_147951229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat valt wel mee. Bovendien spreek ik veel met mensen die daadwerkelijk in bepaalde landen wonen en lees ik veel academisch materiaal.

Dat jullie Zaza's een raar schizofreen volkje zijn gaf je onlangs nog zelf toe dus wat dat betreft zat ik er niet ver naast zitten.
Ipa pls. Doe niet alsof je kan spreken voor een volk die je niet eens ooit hebt gezien.
pi_147951418
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ipa pls. Doe niet alsof je kan spreken voor een volk die je niet eens ooit hebt gezien.
Ik ken in ieder geval een Zaza persoonlijk en heb er met meerdere gesproken.

Verder weten we natuurlijk allemaal dat Zaza's na de Dersim affaire allemaal hun huizen en cemevi's volgehangen met MKA afbeeldingen en braaf hun eigen taal aan de wilgen hebben gehangen. Dit kun je niet ontkennen. Vandaar dat ik van mening ben dat jullie schizofreen zijn. Wel mijn FB nieuwsoverzicht volspammen met Remember Dersim plaatjes maar vervolgens wel dwepen met de CHP en MKA die jullie volk heeft uitgemoord. Heb je enig idee hoe dubbelzinnig dat wel niet is?

En als klap op de vuurplein ook nog Erdogan als de vleesgeworden Duivel beschouwen :?

Dit soort vreemde Stockholm-syndroom achtige taferelen zie je bij meerdere minderheden in TR trouwens en jullie zijn niet de enigen. Ik vind het vooral een interessante observatie.
pi_147951472
Denken dat alle zaza's alevieten zijn...
- C. Bukowski
pi_147951577
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:12 schreef kejeee het volgende:
Denken dat alle zaza's alevieten zijn...
De meesten en diegene die ik ken ook.

-------------

In ieder geval, hoe heeft het kunnen gebeuren dat ISIS Baji heeft heroverd. Dit is nogal schandelijk.

Ze hebben pas die stad ingenomen en ISIS heeft het blijkbaar moeiteloos geïnfiltreerd.

Ik las ook dat er nog "pockets" in de stad zaten. Maar later las ik over een nieuw offensief.
Is Baji nu op een gegeven moment wel geheel ISIS vrij geweest of was er nog een aanwezigheid voordat ze nieuwe hulptroepen kregen?
pi_147951609
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:19 schreef IPA35 het volgende:
edwardedark twitterde op donderdag 25-12-2014 om 13:24:57 The U.S is lying about ISIS military capability. They have AA missiles, crude chemical weapons, tens of thousands of troops & billions of $ reageer retweet
Alsof dit nieuws is. Het is allang bekend dat ze van alles bijelkaar hebben gejat.
pi_147951620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Alsof dit nieuws is. Het is allang bekend dat ze van alles bijelkaar hebben gejat.
Ja maar ze houden het stil.
Verder heeft ISIS 100.000+ manschappen terwijl we steeds horen over max. 30 a 40 duizend.
pi_147951649
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja maar ze houden het stil.
Verder heeft ISIS 100.000+ manschappen terwijl we steeds horen over max. 30 a 40 duizend.
Tja manschappen, het is gewoon deels de lokale bevolking die meevecht en wat strijders uit de rest van de wereld en dan kan je nou niet echt exact aangeven hoeveel het er zijn. Het is niet alsof ze allemaal ingeschreven staan in het ISIS register
  donderdag 25 december 2014 @ 15:27:34 #46
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147951815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:03 schreef kejeee het volgende:
Murat Karayılan (een van de hoogste leiders van pkk) en andere opinieschrijvers vinden dat de yezidische mensen in Şengal een eigen kanton moeten gaan vormen: Ezdixan.

Wat vinden jullie hiervan? Zou het haalbaar zijn?

bron (turks)
Nonsens.
pi_147951876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tja manschappen, het is gewoon deels de lokale bevolking die meevecht en wat strijders uit de rest van de wereld en dan kan je nou niet echt exact aangeven hoeveel het er zijn. Het is niet alsof ze allemaal ingeschreven staan in het ISIS register
Ze groeien heel sterk. Alleen al honderden buitenlanders wekelijks.

Het resultaat van het duivelse pakt tussen het Westen en de Golfstaten.
Met ons geld is de gehele Soennitische wereld van India tot Marokko en van Sarajevo tot Den Haag geïnfesteerd met het gedachtengoed van dhr. Abdul Wahhab & Co.

Dit is niet echt heel handig. We spreken hier over miljoenen mensen. Waaronder honderduizenden die onder hun invloed staan hier in Europa. Lekker is dat.

Ze zijn gemotiveerd, hebben een doodswens en hebben bijna eindeloze aantallen.

Wij in het Westen hebben flink aan macht ingeboet en een interventie zal slechts een tijdelijk oplossing vormen. Ook zal het enorme economische schade opleveren. Verder moeten we rekening houden met het Trojaanse Paard in onze eigen landen zelf.

De Sji'ieten zijn gemotiveerd en zeker van hun overwinning maar zij zijn niet talrijk genoeg en op dit moment gaat het ze niet zo goed af.

De seculiere machten in het Midden-Oosten falen nogal hard.

Ik vraag mij oprecht of hoe de Soennitische Islamisten verslagen kunnen worden zonder massamoord te plegen tegen hun aanhang.
  donderdag 25 december 2014 @ 15:32:10 #48
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147951909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

We spreken hier over miljoenen mensen. Waaronder honderduizenden die onder hun invloed staan hier in Europa.
_O- :')
pi_147951918
Tja men had zich niet met het Midden-Oosten moeten bemoeien en continu dictators hier en daar laten afwisselen. Met de technologie van nu kan je dat niet meer zo makkelijk doen.
pi_147951929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat er honderduizenden mensen in Europa onder invloed staan van het Salafisme en aanverwante stromingen?

---

Waar is Aloulou als je hem nodig hebt?

[ Bericht 2% gewijzigd door IPA35 op 25-12-2014 15:40:39 ]
pi_147952377
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:48 schreef kejeee het volgende:

[..]

Veel gematigdere Koerden in mijn omgeving hebben erdo op zijn troon geholpen, maar zijn echt niet meer blij met hem hoor en geven aan ditmaal op hdp te stemmen. Hoop dat dit representief is voor een groter deel van die macaroni-koerden.
a. wat is een gematigde koerd?

b. wat is een macaroni koerd?
-Rabia Al-Basri
pi_147952436
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

ipa is meestal goed ingelicht en kan van een afstand best objectief blijven aangaande dingen in het m-o, itt mensen als ik en jij bv
-Rabia Al-Basri
pi_147952466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:09 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Verder weten we natuurlijk allemaal dat Zaza's na de Dersim affaire allemaal hun huizen en cemevi's volgehangen met MKA afbeeldingen en braaf hun eigen taal aan de wilgen hebben gehangen. Dit kun je niet ontkennen. Vandaar dat ik van mening ben dat jullie schizofreen zijn. Wel mijn FB nieuwsoverzicht volspammen met Remember Dersim plaatjes maar vervolgens wel dwepen met de CHP en MKA die jullie volk heeft uitgemoord. Heb je enig idee hoe dubbelzinnig dat wel niet is?

En als klap op de vuurplein ook nog Erdogan als de vleesgeworden Duivel beschouwen :?

Dit soort vreemde Stockholm-syndroom achtige taferelen zie je bij meerdere minderheden in TR trouwens en jullie zijn niet de enigen. Ik vind het vooral een interessante observatie.
ouch...
-Rabia Al-Basri
pi_147952503
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

a. wat is een gematigde koerd?

b. wat is een macaroni koerd?
Koerden die slachtoffer zijn van succesvolle assimilatie en zich Turks voelen, dus onbewust hun afkomst verloochenen. In het Turks zeggen we makarnacı kürtler, vertaling is macaroni korrden.
- C. Bukowski
  donderdag 25 december 2014 @ 16:16:36 #55
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147952761
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

ipa is meestal goed ingelicht en kan van een afstand best objectief blijven aangaande dingen in het m-o, itt mensen als ik en jij bv
Hij heeft een vertekend beeld van het M-O wat vaak gewoon niet klopt
pi_147952916
quote:

[..]

Ik vind jouw mening interessant. Wederom, die ene die jij spreekt spreekt niet voor iedereen. Jij generaliseert.

Wb Ataturk, de huidige generatie heeft niets met Ataturk. Jij spreekt over een generatie die vatbaar is gebleken voor de bullshit politiek van toen.

Daarnaast is niet iedere zaza een aleviet. Merendeel is soenniet zelfs en komt niet uit Dersim.

Fijn dat je meent veel te weten door wat oude teksten te lezen en een verdwaalde te spreken over het internet. Ga vooral door met je bullshit teksten die gebaseerd zijn op lucht.
pi_147952927
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hij is niet objectief. Kom zeg :')
pi_147952986
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij is niet objectief. Kom zeg :')
veel meer dan jij en ik iig
-Rabia Al-Basri
pi_147952998
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik vind jouw mening interessant. Wederom, die ene die jij spreekt spreekt niet voor iedereen. Jij generaliseert.
Ik beweer nergens dat het zwart-wit is.

quote:
Wb Ataturk, de huidige generatie heeft niets met Ataturk. Jij spreekt over een generatie die vatbaar is gebleken voor de bullshit politiek van toen.
Ik hoop stiekem dat je gelijk hebt maar ik hoor dus ook andere geluiden.

quote:
Fijn dat je meent veel te weten door wat oude teksten te lezen en een verdwaalde te spreken over het internet. Ga vooral door met je bullshit teksten die gebaseerd zijn op lucht.
Detecteer ik een lichte butthurt?
pi_147953004
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:24 schreef Stimorol- het volgende:

Ga vooral door met je bullshit teksten die gebaseerd zijn op lucht.
:|W
-Rabia Al-Basri
pi_147953042
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

veel meer dan jij en ik iig
mwha, lees vaaak mee. objectief zijn is moeilijk voor iedereen aangezien iedeeren wel een (lichte) voorkeur heeft voor een kant.

Zie dit topic en Syrie topic bv. bestaat uit voornamelijk leden die de Koerden steunen en (een deel) Assad. Wat grappig is want Assad wordt weer gesteund door Iran en de Koerden door t westen :')
Zie!
pi_147953059
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

:|W
Gast, jij bent een Turk. Wtf weet jij eigk over zaza? En over alevieten?
pi_147953089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:29 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat het zwart-wit is.

[..]

Ik hoop stiekem dat je gelijk hebt maar ik hoor dus ook andere geluiden.

[..]

Detecteer ik een lichte butthurt?
Breng het dan niet zwart-wit. Probeer niet een woordvoerder te zijn voor ons.

Geen butthurt. Ik mis nuance en een andere kant van het verhaal.
.
pi_147953129
quote:

[..]

Serieus, IPA, ik heb tot nu toe echt geen een keer onzin uit je posts kunnen halen. In tegenstelling tot andere users, onderbouw jij tenminste altijd je posts, zoals 't ook hoort. Echt respect voor users zoals jij, daar mag ook wel eens iets over gezegd worden. _O_
pi_147953163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:37 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Serieus, IPA, ik heb tot nu toe echt geen een keer onzin uit je posts kunnen halen. In tegenstelling tot andere users, onderbouw jij tenminste altijd je posts, zoals 't ook hoort. Echt respect voor users zoals jij, daar mag ook wel eens iets over gezegd worden. _O_
Oh please. Voor elke mening kun je een onderbouwing vinden op internet.
pi_147953188
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Breng het dan niet zwart-wit. Probeer niet een woordvoerder te zijn voor ons.

Geen butthurt. Ik mis nuance en een andere kant van het verhaal.
.
Ben ik niet. En ik probeer jullie ook helemaal niet te vertellen hoe jullie moeten leven.

Ik stel alleen in dit topic dat Koerden in Syrië en Irak een stuk minder geassimileerd zijn. Dat dit de reden is dat bijvoorbeeld de PKK geen succes heeft zoals Koerdische bewegingen in Syrië en Irak dat wel hebben. Dat ik persoonlijk weinig respect heb voor mensen die hun eigen taal en dergelijke opgeven om een bruine arm te halen bij rare dictators mag je best weten, maar dat is natuurlijk slechts persoonlijk.

Verder was het geheel als reactie op kejee die hier de Koerdisch nationaliste aan het uithangen is. Ik probeerde haar uit haar droom te helpen.

---

SumerRising twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:50:31 #Iraq; More recent pictures of the Iraqi Air Force Su-25s based at Muthanna Air Base, Baghdad International Airport. http://t.co/Qya0aztzgB reageer retweet
AliKadhmawi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 04:18:17 UNDP 2014 report: Poverty levels in Iraq are highest in southern provinces - Muthana, Qadisiya, Maysan, Dhi Qar http://t.co/VyX7hdd7VO reageer retweet
pi_147953209
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oh please. Voor elke mening kun je een onderbouwing vinden op internet.
Op internet? Ja. Op FOK? Nee. Ik heb hier lang genoeg gepost om te zien wie kwaliteitsusers zijn en wie niet.
pi_147953353
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Gast, jij bent een Turk. Wtf weet jij eigk over zaza? En over alevieten?
zazas :') alevieten :')
-Rabia Al-Basri
pi_147953422
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ben ik niet. En ik probeer jullie ook helemaal niet te vertellen hoe jullie moeten leven.

Ik stel alleen in dit topic dat Koerden in Syrië en Irak een stuk minder geassimileerd zijn. Dat dit de reden is dat bijvoorbeeld de PKK geen succes heeft zoals Koerdische bewegingen in Syrië en Irak dat wel hebben. Dat ik persoonlijk weinig respect heb voor mensen die hun eigen taal en dergelijke opgeven om een bruine arm te halen bij rare dictators mag je best weten, maar dat is natuurlijk slechts persoonlijk.

Verder was het geheel als reactie op kejee die hier de Koerdisch nationaliste aan het uithangen is. Ik probeerde haar uit haar droom te helpen.

---

SumerRising twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:50:31 #Iraq; More recent pictures of the Iraqi Air Force Su-25s based at Muthanna Air Base, Baghdad International Airport. http://t.co/Qya0aztzgB reageer retweet
AliKadhmawi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 04:18:17 UNDP 2014 report: Poverty levels in Iraq are highest in southern provinces - Muthana, Qadisiya, Maysan, Dhi Qar http://t.co/VyX7hdd7VO reageer retweet
Onthoud dit maar voor die Koerden waar jij op doelt: Money Talks. De PKK voedt de kinderbuikjes niet en Erdoğan wel. Heeft niets meer te maken met eer/identiteit or what so ever.

Daarnaast iemand serieus nemen die het heeft over macaroni Koerden.
pi_147953443
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

zazas :') alevieten :')
Kun jij ooit inhoudelijk reageren? Nee he? Want eigk weet jij niets en het enige wat jij hier doet is rondstrooien met oneliners.
pi_147953462
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kun jij ooit inhoudelijk reageren? Nee he? Want eigk weet jij niets en het enige wat jij hier doet is rondstrooien met oneliners.
:7
-Rabia Al-Basri
pi_147953488
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Onthoud dit maar voor die Koerden waar jij op doelt: Money Talks. De PKK voedt de kinderbuikjes niet en Erdoğan wel. Heeft niets meer te maken met eer/identiteit or what so ever.

Daarnaast iemand serieus nemen die het heeft over macaroni Koerden.
Ik las "Monkey Talks" :@
pi_147953490
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:')

Is het weer die tijd van de maand?
pi_147953508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik las "Monkey Talks" :@

topic gaat weer dicht :P

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Is het weer die tijd van de maand?
for sure :P
-Rabia Al-Basri
pi_147953543
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

:7
Get lan.
pi_147953546
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Get lan.
je weet toggg
-Rabia Al-Basri
pi_147953705
Ik ben zelf niet eens een koerd overigens, ik behoor tot een andere minderheid in het MO die pas vrijheid zal kennen als de Koerden dat ook kennen.

Ik vind dat İPA voor een buitenstaander juist erg goed geinformeerd is en zijn stukken goed weet te onderbouwen, als daar een misvatting tussen zit (zoals met de zazas) kan daar toch normaal op gereageerd worden?

Makarnacı kürtler is een term die veel gebruikt wordt onder nationalistische koerden in Turkije, komt dus niet uit mijn dikke duim. Heeft de pkk ook wel aan zichzelf te danken trouwens. Het koerdische dorp van mijn ex-man is in het begin van de jaren 90 leeggeroofd door pkk-strijders, waarbij alle telefoonkabels werden doorgesneden en mijn zwager en zijn buurjongen gegijzeld werden om een veilige aftocht te garanderen. In zijn streek wordt er door dit soort fratsen (en ook wel doordat ze iets meer aan hun sunni geloof verbonden zijn) met name op akp gestemd.
- C. Bukowski
  donderdag 25 december 2014 @ 17:14:44 #78
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147953731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:12 schreef kejeee het volgende:
Ik ben zelf niet eens een koerd overigens, ik behoor tot een andere minderheid in het MO die pas vrijheid zal kennen als de Koerden dat ook kennen.

En dat is ?
pi_147953767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:32 schreef Che_ het volgende:
Dit klopt niet?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147953771
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

En dat is ?
Gezien mijn posts in het s&g fototopic lijkt het me niet echt verstandig om verder toe te lichten sorry, ben zo best wel herkenbaar voor mijn omgeving.
- C. Bukowski
  donderdag 25 december 2014 @ 17:19:23 #81
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147953818
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:16 schreef kejeee het volgende:

[..]

Gezien mijn posts in het s&g fototopic lijkt het me niet echt verstandig om verder toe te lichten sorry, ben zo best wel herkenbaar voor mijn omgeving.
Wat is s&g?
pi_147953822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:12 schreef kejeee het volgende:

is dit een raadsel?
-Rabia Al-Basri
pi_147953839
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dit een raadsel?
Assyrisch?
pi_147953889
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat is s&g?
Even opgezocht: Sexy & Gewaagd.
Shiiit.
pi_147953910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:22 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Even opgezocht: Sexy & Gewaagd.
Shiiit.
same here :@
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 17:23:13 #86
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147953914
Aha, oke
pi_147953936
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Assyrisch?
zat ik ook aan te denken, maarja
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 17:27:30 #88
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147953995
In ieder geval, welke mate van vrijheid bedoel je dan? Eigen regering etc. ?
pi_147954081
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:27 schreef Che_ het volgende:
In ieder geval, welke mate van vrijheid bedoel je dan? Eigen regering etc. ?
Neuh, gewoon van de fascistische Turken en Arabieren af zijn zou al voldoende zijn. Koerden zijn lief voor ons, daarom vinden wij het ook niet zo erg om door velen voor Koerd aangezien te worden. In de oudheid gingen er ook met de Koerden samen in de grote rijken op immers. Mocht er bijvoorbeeld ooit echt de pleuris uitbreken in TR zoals in Syrie dan ben ik een van de eersten die op het vliegtuig stapt.
- C. Bukowski
pi_147954203
green_lemonnn twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:40:44 #Iraq #IS fighters in #Sinjar burn tires to create a smoke screen & prevent airstrikes. http://t.co/8unissHxCs reageer retweet

sukkels... :')
Say what?
pi_147954215
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:38 schreef UpsideDown het volgende:
green_lemonnn twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:40:44 #Iraq #IS fighters in #Sinjar burn tires to create a smoke screen & prevent airstrikes. http://t.co/8unissHxCs reageer retweet
[ afbeelding ]

sukkels... :')
heeft dat zin?
-Rabia Al-Basri
pi_147954238
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

heeft dat zin?
Zeer weinig vermoed ik.
Say what?
pi_147954241
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

heeft dat zin?
Nee.
  donderdag 25 december 2014 @ 17:40:34 #94
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954242
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:32 schreef kejeee het volgende:

[..]

Neuh, gewoon van de fascistische Turken en Arabieren af zijn zou al voldoende zijn. Koerden zijn lief voor ons, daarom vinden wij het ook niet zo erg om door velen voor Koerd aangezien te worden. In de oudheid gingen er ook met de Koerden samen in de grote rijken op immers. Mocht er bijvoorbeeld ooit echt de pleuris uitbreken in TR zoals in Syrie dan ben ik een van de eersten die op het vliegtuig stapt.
Om te vechten?
pi_147954273
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:40 schreef Che_ het volgende:

[..]

Om te vechten?
ja
- C. Bukowski
pi_147954276
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:32 schreef kejeee het volgende:

[..]

Neuh, gewoon van de fascistische Turken en Arabieren af zijn zou al voldoende zijn.
veel succes daarmee ;)

daarnaast, op het moment dat koerden macht toe-eigenen zullen ze net zo "fascistisch" zijn als de turken en arabieren ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147954308
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

veel succes daarmee ;)

daarnaast, op het moment dat koerden macht toe-eigenen zullen ze net zo "fascistisch" zijn als de turken en arabieren ;)
Verklaar je nader. Want in Rojava is naast Koerdisch, het arabisch ook het Assyrisch als officiele taal erkend.
In KRG is turkemeens zelfs een officiele taal terwijl in turkije het Koerdisch nog niet eens als officiele taal is erkend laat staan dat je er les in mag volgen.
pi_147954309
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:41 schreef kejeee het volgende:

[..]

ja
aivd is ingelicht. oh wacht die heeft het alleen gemunt op soennie moslims 8)7
-Rabia Al-Basri
pi_147954334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:44 schreef Djibril het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Want in Rojava is naast Koerdisch, het arabisch ook het Assyrisch als officiele taal erkend.
In KRG is turkemeens zelfs een officiele taal terwijl in turkije het Koerdisch nog niet eens als officiele taal is erkend laat staan dat je er les in mag volgen.
het zijn allebei geen staten, dus geen volledige macht, dus moeten ze voorzichtig zijn c_/
-Rabia Al-Basri
pi_147954344
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

het zijn allebei geen staten, dus geen volledige macht, dus moeten ze voorzichtig zijn c_/
Je hoeft geen staat te zijn om volledige macht te hebben. Wel heel kort gedacht van je.
pi_147954348
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

aivd is ingelicht. oh wacht die heeft het alleen gemunt op soennie moslims 8)7
Bewijs dat ze het alleen maar gemunt hebben op soennie moslims?
  donderdag 25 december 2014 @ 17:47:50 #102
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954363
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:41 schreef kejeee het volgende:

[..]

ja
Ik vermoed dat je Zaza bent dan, maar lijkt me sterk dat je van de Turken af wil zijn zonder eigen regering of autonoom gebied te willen. Of bedoelde je onder een eventueel Koerdisch regering vallen? Gaat in TR ook niet gebeuren.
pi_147954365
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:46 schreef Djibril het volgende:

[..]

Je hoeft geen staat te zijn om volledige macht te hebben. Wel heel kort gedacht van je.
ze hebben niet de bescherming van de natiestaten, dus moeten ze zoveel mogelijk mensen te vriend houden om op de been te blijven
-Rabia Al-Basri
pi_147954369
Armeens, het is me duidelijk nu :P
  donderdag 25 december 2014 @ 17:50:08 #105
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954402
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:48 schreef IPA35 het volgende:
Die hebben Armenië toch
pi_147954406
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze hebben niet de bescherming van de natiestaten, dus moeten ze zoveel mogelijk mensen te vriend houden om op de been te blijven
USA bombt anders genoeg voor hun. En dropt zelfs wapens naar de Koerden toe.
Ze hoeven niemand te vriend te houden als ze ook gewoon normaal met elkaar kunnen omgaan. Rojava laat dat mooi zien, KRG laat dat mooi zien. Moeilijk te erkennen dat Koerden gewoon andere bevolkingsgroepen respecteren voor turken.
pi_147954409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:46 schreef Djibril het volgende:

[..]

Bewijs dat ze het alleen maar gemunt hebben op soennie moslims?
hollanders in het israelisch leger geen probleem, koerden bij de peshmerga geen probleem, bandidos (?) bij de ypg geen probleem, "jihadis" bij nusra, OMG hier moet wat aan gedaan worden!!!
-Rabia Al-Basri
pi_147954415
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:48 schreef IPA35 het volgende:
why?
-Rabia Al-Basri
pi_147954418
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:16 schreef kejeee het volgende:

[..]

Meisje toch :')
pi_147954422
De koerden zien ons als koerden geloof ik, we leefden al met ze samen toen de turken er nog niet eens waren.. Ook zijn we zo vermengd met ze als maar kan. Koerden zijn ook een stukje tolerantet tegenover minderheden en andersgelovigen...
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:44 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dit dus.
- C. Bukowski
pi_147954429
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

hollanders in het israelisch leger geen probleem, koerden bij de peshmerga geen probleem, bandidos (?) bij de ypg geen probleem, "jihadis" bij nusra, OMG hier moet wat aan gedaan worden!!!
Harde statement van AIVD dat ze alleen maar mikken op soennie moslims? Koerden zijn toch ook vaak soennie moslim?
Plus er is laatst nog een Nederlandse jihadist omgekomen, blijkbaar mikt de AIVD daar niet alleen op.
pi_147954450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:50 schreef Djibril het volgende:

[..]

USA bombt anders genoeg voor hun. En dropt zelfs wapens naar de Koerden toe.
Ze hoeven niemand te vriend te houden als ze ook gewoon normaal met elkaar kunnen omgaan. Rojava laat dat mooi zien, KRG laat dat mooi zien. Moeilijk te erkennen dat Koerden gewoon andere bevolkingsgroepen respecteren voor turken.
usa weet niet waar ze mee bezig zijn :Y als minderheid moet je andere minderheden tevreden houden zolang dit noodzakelijk is om te overleven, puur rationeel, heeft niets met respect te maken, maar alles met realpolitik
-Rabia Al-Basri
pi_147954457
een andere Assyriër hier? :o
pi_147954461
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Meisje toch :')
live and let live ajb :*
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 17:53:59 #115
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147954462
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Misschien omdat ISIS gekwalificeerd wordt als terroristisch...
Say what?
pi_147954469
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:53 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

pi_147954481
Lol mijn afkomst is nog niet genoemd, moest zelfs even googlen voor de Nederlandse benaming hehe. Hint: we zijn katholiek, ofja mijn voorouders dan, ik hang geen geloof aan.
- C. Bukowski
pi_147954490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:55 schreef kejeee het volgende:
Lol mijn afkomst is nog niet genoemd, moest zelfs even googlen voor de Nederlandse benaming hehe. Hint: we zijn katholiek, ofja mijn voorouders dan, ik hang geen geloof aan.
Caldeeuws ;) oftewel ook Assyriërs :) of zoals wij zeggen cildani

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 17:57:39 ]
pi_147954500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:51 schreef Djibril het volgende:

[..]

Harde statement van AIVD dat ze alleen maar mikken op soennie moslims? Koerden zijn toch ook vaak soennie moslim?
valt wel op dat de media en aivd politiek het over de nusra en isis gangers heeft en nooot over anderen

klopt ja, alleen verkizen zij hun etnische achtergrond boven hun religieuze/ideologische achtergrond en dat vindt men best normaal kennelijk, aangezien dit geen/nauwelijks een issue is
-Rabia Al-Basri
pi_147954501
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

usa weet niet waar ze mee bezig zijn :Y als minderheid moet je andere minderheden tevreden houden zolang dit noodzakelijk is om te overleven, puur rationeel, heeft niets met respect te maken, maar alles met realpolitik
USA weet waar het mee bezig is en zet turkije hiermee buitenspel. In de regios waar YPG de macht heeft vormen de Koerden geen minderheid maar de meerderheid. Desondanks respecteren ze de minderheden. Dus onzin wat je nu zegt.
MSF(Assyrische militie) vecht ook zij aan zij met de Koerden.

Het gaat er bij turken blijkbaar niet in dat je ook gewoon elkaar kan respecteren ongeacht je de meerderheid of de minderheid bent.
pi_147954510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:55 schreef kejeee het volgende:
Mens, vertel of hjm
pi_147954514
....
pi_147954518
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mens, vertel of hjm
Hij is een Chaldeeër die ook gewoon als Assyriërs worden gezien
pi_147954521
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:53 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

ook de pkk is terroristisch, israel helemaal, daarnaast worden alle jihadis op een hoop gegooid, niet alleen isis/nusra gangers, correct me if im wrong
-Rabia Al-Basri
pi_147954522
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

valt wel op dat de media en aivd politiek het over de nusra en isis gangers heeft en nooot over anderen

klopt ja, alleen verkizen zij hun etnische achtergrond boven hun religieuze/ideologische achtergrond en dat vindt men best normaal kennelijk, aangezien dit geen/nauwelijks een issue is
omdat nusra en isis gewoon een terroristisch organisatie zijn in de ogen van het Westen. Dat turkije de Koerden als terroristen ziet is niet de zaak van AIVD.
pi_147954523
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef Montana_ir het volgende:
....
Een katholieke yazidi?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 17:59:28 ]
pi_147954528
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mens, vertel of hjm
mens, live and let live...
-Rabia Al-Basri
pi_147954540
Keldani, en we zijn dus geeen assyrisch volk maar van oorsprong west-semitisch. Know your facts.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chaldea
- C. Bukowski
pi_147954542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef Djibril het volgende:

[..]

USA weet waar het mee bezig is en zet turkije hiermee buitenspel. In de regios waar YPG de macht heeft vormen de Koerden geen minderheid maar de meerderheid. Desondanks respecteren ze de minderheden. Dus onzin wat je nu zegt.
MSF(Assyrische militie) vecht ook zij aan zij met de Koerden.

Het gaat er bij turken blijkbaar niet in dat je ook gewoon elkaar kan respecteren ongeacht je de meerderheid of de minderheid bent.
we zullen het nooit weten totdat we een volwaardige koerdische staat hebben :*
-Rabia Al-Basri
pi_147954543
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

ook de pkk is terroristisch, israel helemaal, daarnaast worden alle jihadis op een hoop gegooid, niet alleen isis/nusra gangers, correct me if im wrong
PKK is zo terroristisch dat erdogan met hun gaat praten. Je kan toch niet direct talks hebben met een terroristisch organisatie?
PKK is zo terroristisch dat USA wapens levert aan een partij dat sympathiseert met PKK.
PKK is zo terroristisch dat USA ze hielp door plekken van isis te bombarderen zodat zij aan een opmars konden beginnen in Sinjar.
pi_147954544
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Een katholieke yazidi?
Lol
pi_147954558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:58 schreef Djibril het volgende:

[..]

omdat nusra en isis gewoon een terroristisch organisatie zijn in de ogen van het Westen. Dat turkije de Koerden als terroristen ziet is niet de zaak van AIVD.
nederland ziet de pkk ook als terroristisch, correct me if im wrong
-Rabia Al-Basri
pi_147954559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:00 schreef kejeee het volgende:
Keldani, en we zijn dus geeen assyrisch volk maar van oorsprong west-semitisch. Know your facts.

Uit Syrie?
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147954560
quote:

Kerel wij waren een in het Assyrische rijk wij spreken ook zowat de zelfde taal alleen met beetje verschil in
  donderdag 25 december 2014 @ 18:02:20 #135
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954562
quote:

Dan kan je het hele M-O verdelen in 1000 stukken.
pi_147954564
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

nederland ziet de pkk ook als terroristisch, correct me if im wrong
We hebben ook straten vernoemd naar Sadat en Begin en zo...
pi_147954567
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:00 schreef Djibril het volgende:

[..]

PKK is zo terroristisch dat erdogan met hun gaat praten. Je kan toch niet direct talks hebben met een terroristisch organisatie?
PKK is zo terroristisch dat USA wapens levert aan een partij dat sympathiseert met PKK.
PKK is zo terroristisch dat USA ze hielp door plekken van isis te bombarderen zodat zij aan een opmars konden beginnen in Sinjar.
+1

pkk gebruikt al sinds jaren alleen noodzakelijk geweld
- C. Bukowski
pi_147954579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Uit Syrie?
Chaldeeërs heb je niet zoveel in Syrië Irak wel
pi_147954584
quote:

je bent soort van een bedreigde diersoort
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 18:04:13 #140
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147954585
Nog een etnische groep die de Levant kan claimen, achteraan sluiten in de rij.
Say what?
pi_147954594
Wij spreken thuis dus kurmanji en turks... Kom ook uit oost-turkije. En we profileren ons daar in de maatschappij niet direct als assyrisch ofzo, maar eerder als koerd.
- C. Bukowski
pi_147954596
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kerel wij waren een in het Assyrische rijk wij spreken ook zowat de zelfde taal alleen met beetje verschil in
de user is een chick...
-Rabia Al-Basri
pi_147954599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

We hebben ook straten vernoemd naar Sadat en Begin en zo...
waar?
-Rabia Al-Basri
pi_147954600
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:04 schreef UpsideDown het volgende:
Ja alleen jammer voor de andere gasten waren wij wel de eerste bewoners van het huidige Irak en Syrië
pi_147954604
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:02 schreef kejeee het volgende:

[..]

+1

pkk gebruikt al sinds jaren alleen noodzakelijk geweld
uhu
-Rabia Al-Basri
pi_147954608
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

de user is een chick...
Zit op iPad is moeilijk te zien :p

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 18:06:34 ]
pi_147954611
quote:
_O- :D
-Rabia Al-Basri
pi_147954612
quote:
"Wachten jullie maar bitches..."

pi_147954627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:05 schreef kejeee het volgende:
Wij spreken thuis dus kurmanji en turks... Kom ook uit oost-turkije. En we profileren ons daar in de maatschappij niet direct als assyrisch ofzo, maar eerder als koerd.
wat is het verschil met een makarnaci koerd dan?
-Rabia Al-Basri
pi_147954642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:05 schreef kejeee het volgende:
Dafuq? Waar ben je geboren
pi_147954652
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze is Assyrisch.
pi_147954656
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja alleen jammer voor de andere gasten waren wij wel de eerste bewoners van het huidige Irak en Syrië
wie de neuk is wij?
-Rabia Al-Basri
pi_147954669
Sumerian master race reporting in ^O^

Achter aansluiten bitches.
pi_147954670
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

wie de neuk is wij?
Chaldeeërs ;)
pi_147954675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ze is Assyrisch.
ja i know, alleen vind ik het raar dat ze neerbuigend doet naar bepaalde koerden toe en zichzelf profileert als koerd, dus vandaar mij vraag
-Rabia Al-Basri
pi_147954678
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:09 schreef Peunage het volgende:

Jwz
  donderdag 25 december 2014 @ 18:10:50 #157
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954679
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Een katholieke yazidi?
Hahahahahahah :D
pi_147954692
Alleen jammer dat je jezelf profileert als Koerd terwijl we Chaldeeërs zijn ;(
pi_147954704
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja i know, alleen vind ik het raar dat ze neerbuigend doet naar bepaalde koerden toe en zichzelf profileert als koerd, dus vandaar mij vraag
Is normaal. Lazen/Hemshin/Zaza's en dergelijke doen ook neerbuigend en profileren zich als Turk.
De Assyriërs in Irak willen dan wel weer het bloed der Koerden drinken :D .
pi_147954715
Dacht altijd dat Chaldeeërs exclusief voor Syrië en Irak waren. En dat ze hun eigen hippe taaltje hadden wat geen Koerds is.
pi_147954722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Is normaal. Lazen/Hemshin/Zaza's en dergelijke doen ook neerbuigend en profileren zich als Turk.
why cant we all just get along? ;(
-Rabia Al-Basri
pi_147954726
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wij zijn dus wel actief binnen het verzet en zien een stichting van koerdistan als een 2e Mesopotamia, ipv zoals veel assyrische mensen in amerika huilie huilie te doen. We moeten gewoon af van islamisten die ons als vrij wild zien en turken die ons proberen te turkificeren. Koerden zijn chill, ik voel me 1 met de koerden. Wij hebben 2 pkk-shehids in de familie.
- C. Bukowski
  donderdag 25 december 2014 @ 18:14:02 #163
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147954727
Say what?
pi_147954728
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

why cant we all just get along? ;(
Nah lol k
pi_147954742
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:13 schreef Peunage het volgende:
Dacht altijd dat Chaldeeërs de exclusief voor Syrië en Irak waren. En dat ze hun eigen hippe taaltje hadden wat geen Koerds is.
In vroeger tijden bewoonden de Assyriërs een bergplateau nabij Mardin (Tur Abdin) en streken ten zuiden van het Van meer. (Dit was voordat de Turken de weldaden van het seculiere modernisme ontdekte natuurlijk.)
pi_147954746
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:13 schreef kejeee het volgende:

[..]

Wij zijn dus wel actief binnen het verzet en zien een stichting van koerdistan als een 2e Mesopotamia, ipv zoals veel assyrische mensen in amerika huilie huilie te doen. We moeten gewoon af van islamisten die ons als vrij wild zien en turken die ons proberen te turkificeren. Koerden zijn chill, ik voel me 1 met de koerden. Wij hebben 2 pkk-shehids in de familie.
WTF... Koerdistan als 2e Mesopotamië? Sorry hoor :')
  donderdag 25 december 2014 @ 18:15:50 #167
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954751
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:09 schreef Peunage het volgende:

Halafian checking in. Op je beurt wachten B-)
pi_147954756
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:03 schreef vigen98 het volgende:
Chaldeeërs heb je niet zoveel in Syrië Irak wel
yo, je weet he....laat je nooit verleiden om protestant te worden :r :r fucking saaie christenen vergeleken bij de oosterse kerken :{w want ik weet hoe ze zijn bro ze proberen die midden-oosterse christenen in te palmen voor hun eigen saaie refo-kerken |:(
pi_147954761
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:13 schreef kejeee het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

shehid komt van shahada, pkk en de shahada gaan niet samen, correct me if im wrong. wat ze ook zijn/waren ze zijn geen shehid <O)
-Rabia Al-Basri
pi_147954770
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:13 schreef Peunage het volgende:
Dacht altijd dat Chaldeeërs exclusief voor Syrië en Irak waren. En dat ze hun eigen hippe taaltje hadden wat geen Koerds is.
Denk dat zij nazaat van vluchtelingen uit die streek zijn die naar Turkije zijn uitgeweken?
pi_147954775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

yo, je weet he....laat je nooit verleiden om protestant te worden :r :r fucking saaie christenen vergeleken bij de oosterse kerken :{w want ik weet hoe ze zijn bro ze proberen die midden-oosterse christenen in te palmen voor hun eigen saaie refo-kerken |:(
Protestanten zijn indd saai :@ maar ze zijn wel aardig op zich :p
pi_147954778
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Denk dat zij nazaat van vluchtelingen uit die streek zijn die naar Turkije zijn uitgeweken?
Andersom.
pi_147954779
Martelaar dan hoe je t ook wilt noemen, ze zijn gestorven voor het grotere doel.
- C. Bukowski
pi_147954793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja maar zij is een beetje de weg kwijt als je zegt dat je jezelf als Koerd ziet en niet als Chaldeeër. Pure schande voor onze rijke geschiedenis ;(
  donderdag 25 december 2014 @ 18:19:20 #175
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ondankbare mensen zijn het
pi_147954795
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ondankbare mensen zijn het
Waar.
pi_147954799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:18 schreef kejeee het volgende:
Martelaar dan hoe je t ook wilt noemen, ze zijn gestorven voor het grotere doel.
Maar jij kan dus ook geen enkel woordje keldani?
pi_147954804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:18 schreef kejeee het volgende:
welk doel is dat?
-Rabia Al-Basri
pi_147954817
Nahja niet mijn zaken dat je jouw identiteit ontkent, ik weet tenminste van waar ik af kom
  donderdag 25 december 2014 @ 18:21:53 #180
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954826
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Waar.
De Assyriërs
pi_147954827
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:18 schreef vigen98 het volgende:
Protestanten zijn indd saai :@ maar ze zijn wel aardig op zich :p
Zijn nette mensen maar zo stijf. Blijf gewoon oosters-christen dan komt alles goed ey _O_

quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:19 schreef vigen98 het volgende:
Ja maar zij is een beetje de weg kwijt als je zegt dat je jezelf als Koerd ziet en niet als Chaldeeër.
Overlevingsmechanisme in bepaalde omstandigheid vroeger waarschijnlijk.
pi_147954840
Ik spreek geen keldani nee. Vigen98 ik raad je aan op eens wat boeken van apo te lezen, dan begrijp je waarom wij ons bij de koerden voegen.

Het doel is een 4-delig Koerdistan als grootmacht in het MO die een balans zal vormen tussen al het islamitisch geweld. Een shehid is in İran en eentje in Turkije gevallen.
- C. Bukowski
pi_147954853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:23 schreef kejeee het volgende:
Ik spreek geen keldani nee. Vigen98 ik raad je aan op eens wat boeken van apo te lezen, dan begrijp je waarom wij ons bij de koerden voegen.

Het doel is een 4-delig Koerdistan als grootmacht in het MO die een balans zal vormen tussen al het islamitisch geweld. Een shehid is in İran en eentje in Turkije gevallen.
Spreek voor jezelf met wij.

Heb totaal geen beef met Koerden maar het is gewoon jammer dat je jouw ware identiteit ontkent
  donderdag 25 december 2014 @ 18:25:09 #184
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147954855
An sich niet heel gek om als kleine minderheid met Koerden te sympathiseren, die veruit de grootste minderheid zijn in dat gebied.
Say what?
  donderdag 25 december 2014 @ 18:26:42 #185
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147954877
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:23 schreef kejeee het volgende:

Gaat voorlopig niet gebeuren. Kijk hoelang ze bij ons al bezig zijn terwijl het in de praktijk een eigen land is.
pi_147954879
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:25 schreef UpsideDown het volgende:
An sich niet heel gek om als kleine minderheid met Koerden te sympathiseren, die veruit de grootste minderheid zijn in dat gebied.
Dit dus.

Daarnaast zijn we in de turkse republiek door de overheerser als 1 volk onderdrukt, en hebben we ons bloed gemengd met koerden omdat we dove kinderen kregen door alle inteelt.
- C. Bukowski
pi_147954888
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:26 schreef kejeee het volgende:

[..]

Dit dus.

Daarnaast zijn we in de turkse republiek door de overheerser als 1 volk onderdrukt, en hebben we ons bloed gemengd met koerden omdat we dove kinderen kregen door alle inteelt.
pi_147954936
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf met wij.

Heb totaal geen beef met Koerden maar het is gewoon jammer dat je jouw ware identiteit ontkent
Ik ontken mijn identiteit niet, maar zoals uitgelegd zijn wij in een koerdische gemeenschap terechtgekomen in oost-turkije, ipv vele grotere gemeenschappen in irak bijvoorbeeld, dat maakt door de jaren heen echt wel een verschil uit que beleving en leefstijl.
- C. Bukowski
pi_147954937
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:25 schreef UpsideDown het volgende:
qft/overlevingsmechanisme
-Rabia Al-Basri
pi_147954952
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:26 schreef kejeee het volgende:

[..]

Dit dus.

is dat laatste grappig bedoeld?
-Rabia Al-Basri
pi_147954963
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dat laatste grappig bedoeld?
Nee, serieus. We trouwden vroeger onderling en dat heeft geleid tot 11 doven...
- C. Bukowski
pi_147954968
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:30 schreef kejeee het volgende:

[..]

Ik ontken mijn identiteit niet, maar zoals uitgelegd zijn wij in een koerdische gemeenschap terechtgekomen in oost-turkije, ipv vele grotere gemeenschappen in irak bijvoorbeeld, dat maakt door de jaren heen echt wel een verschil uit que beleving en leefstijl.
Dus? Mijn vader is origineel een Armeen die is ook terechtgekomen in een Koerdische gemeenschap namelijk in Zakho wat heel dicht bij de grens van Turkije is alleen is hij niet iemand die opeens zegt dat hij een Koerd is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 18:33:07 ]
pi_147954976
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:31 schreef kejeee het volgende:

[..]

Nee, serieus. We trouwden vroeger onderling en dat heeft geleid tot 11 doven...
11 doven in de familie is wel extreem, genen zvm mixen is idd veel gezonder :Y
-Rabia Al-Basri
pi_147955005
Ik voel me keldani, ik zeg toch ook dat ik keldani ben, maar voel me gewoon prettig tussen het koerdisch volk. Ik woon liever tussen de koerden dan in een assyrische gemeenschap.
- C. Bukowski
pi_147955084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 18:35 schreef kejeee het volgende:
Ik voel me keldani, ik zeg toch ook dat ik keldani ben, maar voel me gewoon prettig tussen het koerdisch volk. Ik woon liever tussen de koerden dan in een assyrische gemeenschap.
Oh oke dan is het een ander verhaal.
pi_147955353
Jullie kunnen ook gewoon haar nummer vragen.

Kunnen we verder met de oorlog in Irak.
pi_147955391
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:01 schreef Djibril het volgende:

is al gebeurd daarom is het zo rustig :')
-Rabia Al-Basri
pi_147955405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:01 schreef Djibril het volgende:

Ze staat in s&g, zou doen.
  donderdag 25 december 2014 @ 19:09:01 #200
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147955451
Ander fapmateriaal:

SumerRising twitterde op donderdag 25-12-2014 om 18:45:34 #Iraq; Footage of the Iraqi Army & Asa'ib Ahl al-Haq troop build-up near Yathrib, Salahudin http://t.co/DmuD5ZPzrF http://t.co/yQwCb52IZv reageer retweet
Say what?
pi_147955485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ander fapmateriaal:

SumerRising twitterde op donderdag 25-12-2014 om 18:45:34 #Iraq; Footage of the Iraqi Army & Asa'ib Ahl al-Haq troop build-up near Yathrib, Salahudin http://t.co/DmuD5ZPzrF http://t.co/yQwCb52IZv reageer retweet
meh
-Rabia Al-Basri
pi_147956080
quote:
Kurdistan: More Like Israel, Less Like Iraq
Iraqi Kurdistan is full of surprises. Probably, the most unexpected discovery is how normal life is in its capital city, Erbil. Despite a late summer scare by Islamic State [IS] military gains north of Mosul and the threat of suicide bomber attacks, the social discipline of Kurdistan's citizens is admirable. There is a relaxed state of tension. It is "business as usual."

There is also a sense of optimism, pervasive and infectious. Entrepreneurial spirit is alive and well. While there was an exodus of foreign businessmen after the initial territorial gains by the IS, foreign investors are filtering back. The Kurdistan Regional Government [KRG] has already drawn up plans for large-scale projects to improve the infrastructure. Heavy-duty construction vehicles are everywhere. The most visible project is the beltway being built around the city.

Political pluralism has come to the Kurdish north as well. While the Kurdistan Democratic Party [KDP] and the Patriotic Union of Kurdistan [PUK] respectively remain the one-two political powerhouses, they now have plenty of company. No one party dominates the parliament. There is plenty of horse-trading on issues, fleeting coalitions, and new political personalities are being heard. Nevertheless, the most influential and respected leaders still come from the Barzani extended family, which run the KDP. The late Mustafa Barzani (1903-1979) is revered as the warrior-godfather of modern Kurdistan.

Kurds, for the most part, are a welcoming lot. The methodical and rapid settlement of tens of thousands of refugees from IS-controlled Iraq required bold leadership by the Barzani-led government and especially from the Catholic hierarchy of Kurdistan. This success also reflects the compassion of a self-confident people. The population of the Dohok region, for example has doubled due to the influx of refugees. There is no observable tension between the newcomers and the population of the host country. Despite the inveterate resentment of the excesses of past Arab regimes, Kurdistan is a multi-ethnic and multi-religious society. It has become even more so with the emigration from other parts of Iraq of Turkmen, Yezidis, and Christian Assyrians and Arabs. It is also a society that rejects religious zealotry. Most Kurds are Sunni Muslim and one can hear the five-times-a-day Muslim call to prayer, but it is muted and ignored by most.

Men, mostly, walk on the streets of Erbil, Dohok, and Zako, especially at night. Kurdistan is not, however, a society that represses women. There are many in parliament, and they are outspoken on the issue of violence to females in Kurdish society. At one conference in mid-November, at least half of the speakers were women prominent in Kurdistan. Women military volunteers are widely admired. The Kurdish media celebrates the Kurdish Peshmerga's female fighters. One woman -- a veteran of the fierce battle to save the Syrian Kurdish town of Kobane (near Turkey's border) from an IS takeover -- who recently visited Erbil, was received as a national hero. Female Yezidis who have escaped after torture by IS operatives are deeply admired too.

Zako, once the center of Kurdistan's Jewish population, still invites back descendants of those who long ago left for Zion. Zako's isolated villages are the wild west of Kurdistan. Its stark beauty against a ring of mountain chains may become a tourist magnet both for its ancient historical attractions and recreational possibilities.

For all of the above reasons, Kurdistan reminds one of Israel. Like Israel, Kurdistan is not dominated by the Arab, nor by Islam. Like Israel, Kurdistan is more democratic than any of its neighbors. Like Israel, Kurdistan is surrounded by enemies that wish it did not exist. Like Israel, Kurdistan looks West. And like Israel, Kurdistan has maintained an internal equilibrium though all the world betrays it.
http://www.gatestoneinstitute.org/4975/kurdistan-israel
pi_147956110
Wow een zionistische denktank. Zelfs inclusief excuus Iraniër.
pi_147956322
Zozo kejeee ;)
pi_147956332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:59 schreef vigen98 het volgende:
Zozo kejeee ;)
wat?
- C. Bukowski
pi_147956385
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:59 schreef kejeee het volgende:

[..]

wat?
Ass :P
pi_147956414
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ass :P
over pm/dm ajb, sluiting dreigt bij slowchat :'(
-Rabia Al-Basri
pi_147956455
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

over pm/dm ajb, sluiting dreigt bij slowchat :'(
:o
pi_147959008

Bron = United Nations Development Programme.

Kijk je mee Slayage? De 4 armste provincies zijn sjiitische provincies.

[ Bericht 19% gewijzigd door Peunage op 25-12-2014 21:56:24 ]
  donderdag 25 december 2014 @ 22:09:01 #210
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147959632
KRG _O_
Say what?
pi_147960352

Peshmerga die bij Sleman Beg opgepakt terwijl ze transformators aan het stelen waren. Ik weet niet wie ze precies opgepakt heeft, Irakees leger of politie.
  donderdag 25 december 2014 @ 22:36:40 #212
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147960797
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:50 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Bron = United Nations Development Programme.

Kijk je mee Slayage? De 4 armste provincies zijn sjiitische provincies.
doen ze iets niet goed dan :')

maar je weet, armoede evenals rijkdom is een test van de Schepper ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147960857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:09 schreef UpsideDown het volgende:
KRG _O_
^O^

eigenlijk de enige winnaars van de tweede golfoorlog, de shia als de sunni arabieren zijn de grote verliezers
-Rabia Al-Basri
pi_147960887
-Rabia Al-Basri
pi_147960993
quote:
Waarom, zij vechten tegen ISIS? Of zijn ze niet van Saraya Khorasan? Ik begrijp het niet helemaal.

quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

doen ze iets niet goed dan :')

maar je weet, armoede evenals rijkdom is een test van de Schepper ;)
Dan weet je dat het niet klopt, als er weer iemand beweert dat sjiieten alle macht en/of rijkdom hebben in Irak.
pi_147961042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:47 schreef Peunage het volgende:

Dan weet je dat het niet klopt, als er weer iemand beweert dat sjiieten alle macht en/of rijkdom hebben in Irak.
klopt ja, de koerden en de joden hebben ook groot deel van de macht/rijkdom
-Rabia Al-Basri
pi_147961077
quote:
Nee joh dit klopt niet. de sjieten doen veel aan mutah en daarom krijgen ze verschrikkelijk veel kinderen door de grote families en gezinnen en daarom ook als ze de rijkdom hebben gaat zo snel bevolkingstoename dat ze veel armoede blijven houden. dit is warom in de lijsten je ziet dat ze erg arm zijn. algemeen bekend deze reden.
pi_147961114
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

klopt ja, de koerden en de joden hebben ook groot deel van de macht/rijkdom
En de Arabische soennieten hebben niks?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nee joh dit klopt niet. de sjieten doen veel aan mutah en daarom krijgen ze verschrikkelijk veel kinderen door de grote families en gezinnen en daarom ook als ze de rijkdom hebben gaat zo snel bevolkingstoename dat ze veel armoede blijven houden. dit is warom in de lijsten je ziet dat ze erg arm zijn. algemeen bekend deze reden.
Klopt _O-
  donderdag 25 december 2014 @ 22:50:43 #220
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147961135
quote:

[..]

Waarom, zij vechten tegen ISIS? Of zijn ze niet van Saraya Khorasan? Ik begrijp het niet helemaal.
Zijn locals uit Jalawla en zijn samen met daesh gevlucht toen Koerden en shia milities de stad weer innamen. Nu wilden ze proberen terug te keren door zich te verkleden als shia milities. Dat is wat ik er van begrijp.
Say what?
pi_147961213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zijn locals uit Jalawla en zijn samen met daesh gevlucht toen Koerden en shia milities de stad weer innamen. Nu wilden ze proberen terug te keren door zich te verkleden als shia milities. Dat is wat ik er van begrijp.
Sukkels :')
pi_147961398
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

En de Arabische soennieten hebben niks?
die worden momenteel genomen door de shia, de koerden en daesh
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 23:05:42 #223
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147961819
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

die worden momenteel genomen door de shia, de koerden en daesh
Ik denk niet dat Koerden een stap gaan zetten buiten hun heilige regio, ze roepen bijna iedere dag dat Mosul niet hun pakkie-an is.
Say what?
pi_147962223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:05 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Koerden een stap gaan zetten buiten hun heilige regio, ze roepen bijna iedere dag dat Mosul niet hun pakkie-an is.
meest verstandige om te doen op korte termijn, wat het op lange termijn zal meebrengen als isis blijft is maar de vraag
-Rabia Al-Basri
pi_147965871

Oude foto, maar wel toonaangevend voor de goede banden die de KRG onderhoudt en waarvan ze nu veel profijt bij hebben.
pi_147966051
Een vrij groot gedeelte van de bevolking in Mosul vindt İS vrij prima, snap ook wel dat als de bevolking er zelf niet hard aan trekt de Koerden er weinig zin in hebben om hun manschappen daar te verspillen. Mosul lijkt me ook niet echt een makkelijk te bevrijden stad.
- C. Bukowski
  vrijdag 26 december 2014 @ 01:08:57 #227
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_147966381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:56 schreef kejeee het volgende:
Een vrij groot gedeelte van de bevolking in Mosul vindt İS vrij prima, snap ook wel dat als de bevolking er zelf niet hard aan trekt de Koerden er weinig zin in hebben om hun manschappen daar te verspillen. Mosul lijkt me ook niet echt een makkelijk te bevrijden stad.
Mosul is best belangrijk als stad. Het is idd nu gewoon moeilijk om te veroveren en zullen veel doden vallen.
pi_147966448
Volgens mij is Mosul het hoofdbolwerk van IS samen met Raqqa, plat gooien van IS en de infrastructuur is daar de enige optie.
pi_147967473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 01:11 schreef Nintex het volgende:
Volgens mij is Mosul het hoofdbolwerk van IS samen met Raqqa, plat gooien van IS en de infrastructuur is daar de enige optie.
Zo win je de veelal onschuldige bewoners echter niet voor de toekomst. Daarnaast is Mosul een schat van een stad die al her en der wordt gesloopt door ISIS, het verder bewust slopen zal pas echt een culturele ramp zijn.

Aan de andere kant zou Mosul wel eens een opbouwende betekenis kunnen verkrijgen zoals Rotterdam. Mijn vaders neef zou dan trouwens een hartaanval krijgen, hij was bijna klaar met een massieve bouwproject van een shopping mall, moderne flats, zwembaden en sportgebouwen die Mosul aantrekkelijker zou maken. Maar die investering is dus stukgelopen sinds 10 juni. Hij heeft alle hoop erin dat IS opgeruimd wordt zonder zijn investering te schaden.
Hij had toen in juni al met onvoorstelbare stress werknemers die niet uit Mosul kwamen naar buiten gesmokkeld.. IS mannetjes komen af en toe op de thee op het bouwterrein met de bewakers van het bouwproject en hebben al aangegeven dat ze het niet tolereren als iemand uit de stad de terrein opkomt/iets rooft. Dat vond ik wel een interessant gegeven. Het bleek zelfs dat er onder de arbeiders (locals dan) die meewerkten aan het project achteraf een behoorlijk aantal IS-sympathisanten en leden te zitten. Zo blijkt maar weer wat voor gebroken en geheimzinnige stad Mosul is geworden.
pi_147968394
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 04:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
Het bleek zelfs dat er onder de arbeiders (locals dan) die meewerkten aan het project achteraf een behoorlijk aantal IS-sympathisanten en leden te zitten. Zo blijkt maar weer wat voor gebroken en geheimzinnige stad Mosul is geworden.
Als ISIS die mensen wat veiligheid en stabiliteit brengt zullen ze er redelijk mee sympathiseren ja.

Ik denk dan ook niet dat Mosul een twee drie heroverd wordt op ISIS. Baji was heroverd op hen en nu weer in ISIS handen. Gaat nog een flinke tijd duren waarschijnlijk voordat ISIS echt ver terug is gedreven. Ze zitten er eerder nog jaren in de regio en wellicht ook delen van Irak.
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:43:08 #231
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_147975599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:56 schreef kejeee het volgende:
Daarom Mosul de Warschau behandeling geven.
pi_147990478
quote:
Was al langer bekend toch? Corrupte bende daar, İrak zelf ook trouwens.
- C. Bukowski
pi_147992702
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:45 schreef kejeee het volgende:

[..]

Was al langer bekend toch? Corrupte bende daar, İrak zelf ook trouwens.
Ja.
pi_148008961
Grappig hoe Koerdjes en milities elkaar meer naar het leven staan dan ISIS.
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:48:58 #237
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_148012948
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 14:44 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe Koerdjes en milities elkaar meer naar het leven staan dan ISIS.
Yes, daarom zijn er al duizenden doden gevallen bij gevechten tussen Koerden en shia milities...

Uit verveling wordt er hier wel veel onzin gepost merk ik de laatste tijd. Van alle kanten.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_148014836
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:48 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Yes, daarom zijn er al duizenden doden gevallen bij gevechten tussen Koerden en shia milities...

Uit verveling wordt er hier wel veel onzin gepost merk ik de laatste tijd. Van alle kanten.
"Jullie" hebben anders weer een sji'itische imam gedood.

EDIT:"

Of was het nu andersom?

[ Bericht 3% gewijzigd door IPA35 op 27-12-2014 18:16:41 ]
pi_148036370
Gaat uit de hand lopen tussen de koerden en de badr milities, win win situatie voor IS!
pi_148036423
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 02:25 schreef BakrBoer het volgende:
Gaat uit de hand lopen tussen de koerden en de badr milities, win win situatie voor IS!
Nog een fijne kerst trouwens broer, en alvast een gelukkig nieuwjaar ook en beste wensen voor 2015 w/
pi_148036469
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 02:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nog een fijne kerst trouwens broer, en alvast een gelukkig nieuwjaar ook en beste wensen voor 2015 w/
Moet je eens nalezen wat Ibn Jawziyah en veel andere ashaa'irah zeggen over het meedoen en participeren in feesten van christenen!!!!
pi_148049657
-Rabia Al-Basri
pi_148057848
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 18:20 schreef Slayage het volgende:
weer een perz onder de zoden oO/

[quote]Iranian general killed by sniper bullet in embattled Iraqi city

DUBAI Sun Dec 28, 2014 10:42am EST

(Reuters) - A sniper killed an Iranian Revolutionary Guards commander who was training Iraqi troops and Shi'ite militia fighting Islamic State (IS) militants in the Iraqi city of Samarra, official Iranian media reported on Sunday.

Brigadier General Hamid Taqavi, a veteran of the 1980-1988 Iran-Iraq war, was killed by snipers hiding behind a power transformer in Samarra, an embattled city north of Baghdad and home to holy Shi'ite shrines, they said, quoting a Revolutionary Guards' statement.

Several people with him were wounded in the rain of sniper fire, they said.

"Taqavi became a martyr while fulfilling his duty as a military adviser in the fight against Daesh (IS) revisionist terrorists, a glorious end to a long valuable service to advance the cause of (Iran's 1979) Islamic revolution." said the official Defence Ministry site.

It said the general had fought "enemies on various fronts."

Unspecified numbers of Iranian advisors and combatants are defending holy Shi'ite sites in Iraq and Syria against raids by Sunni Jihadi fighters. Iran sent reinforcements to Iraq to help stave off an advance on Baghdad by IS militants this year at the request of Iraqi government and Shi'ite leaders.

(Reporting by Mehrdad Balali; Editing by Angus MacSwan)
[/quote]
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 18:34:57 #245
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148057989
@EjmAlrai: #BreakingNews:
#Baghdad announced the arrest of an #IS cell that was planning to blow-up #UN HQ in #Baghdad #Iraq.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 28 december 2014 @ 19:27:10 #246
365082 IPA35
Patriarch
pi_148060897
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 02:37 schreef BakrBoer het volgende:

[..]

Moet je eens nalezen wat Ibn Jawziyah en veel andere ashaa'irah zeggen over het meedoen en participeren in feesten van christenen!!!!
De verknipte leerling van Ibn Taymiyyah _O_
pi_148062069
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De verknipte leerling van Ibn Taymiyyah _O_
Ik bedoelde ibn Jawzie abu faraj de asharie, ibn tamiyah is trouwens erg interesant; lees zijn bio er eens op na. Zelfs de hanafies en asharieten respecteren zijn werk, de deobandis hebben zelfs zijn manuscripten bewaard gehouden!

Weet je trouwens wie de studenteb zijn van ibn tamiyah? Bijna alle bekende grote asharieten!

Ibn kathir ( geen ashariet maar wel bekend)
Ibn hajar ( aahariet)
Haafid dhahabie
Ibn al qayim
En de lijst is nog lang, dit zijn meesters!
pi_148065789
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 19:48 schreef BakrBoer het volgende:
Weet je trouwens wie de studenteb zijn van ibn tamiyah? Bijna alle bekende grote asharieten!

Ibn kathir ( geen ashariet maar wel bekend)
Ibn hajar ( aahariet)
Haafid dhahabie
Ibn al qayim
En de lijst is nog lang, dit zijn meesters!

Brada je zit niet op een Islamforum he :') Niet iedereen is ingelezen of interesseert dit uberhaupt hehe.

[ Bericht 22% gewijzigd door Aloulu op 28-12-2014 21:21:37 ]
pi_148065941
Ach je neemt het te serieus, ik zie dat je een nieuwe account hebt, waarom dat?
  zondag 28 december 2014 @ 21:34:05 #250
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148068526
Say what?
pi_148078199
Een aantal media melden dat IS een tweede vliegtuig heeft neer gehaald in de buurt van Baghdad en dat de piloot wederom gevangen genomen is.
  maandag 29 december 2014 @ 00:12:49 #252
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_148078257
Welke nationaliteit zou het zijn...?
pi_148079923
RamiAlLolah twitterde op zondag 28-12-2014 om 23:29:05 HUGE! #BreakingNews Sources: The downed jet in #Balad was a Coalition jet.. The pilot nationality to be announced by #ISIS #Iraq reageer retweet
Risico van het laag vliegen, je kan preciezer te werk gaan maar de vijand zal je ook makkelijker uit de lucht knallen.
pi_148079995
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:52 schreef BakrBoer het volgende:
RamiAlLolah twitterde op zondag 28-12-2014 om 23:29:05 HUGE! #BreakingNews Sources: The downed jet in #Balad was a Coalition jet.. The pilot nationality to be announced by #ISIS #Iraq reageer retweet
Risico van het laag vliegen, je kan preciezer te werk gaan maar de vijand zal je ook makkelijker uit de lucht knallen.
Vreselijk nieuws. ;(
  maandag 29 december 2014 @ 00:56:42 #255
426473 .Exe
And Justice for All
pi_148080051
Tot nu toe niks van waar.
  maandag 29 december 2014 @ 01:02:11 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148080227
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:56 schreef .Exe het volgende:
Tot nu toe niks van waar.
De helft van de tweets van Rami is bullshit
pi_148080268
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 01:02 schreef Szura het volgende:

[..]

De helft van de tweets van Rami is bullshit
Rami heeft meer geloofwaardigheid dan bijv. Rudaw en andere bullshit agencys.
pi_148080289
RamiAlLolah twitterde op zondag 28-12-2014 om 23:18:14 Loos like #ISIS is confirming the news now. #Aljazeera: Jet downed in #Balad. The pilot is reportedly captured. #Iraq http://t.co/lGlQIdxUiP reageer retweet
  maandag 29 december 2014 @ 09:12:21 #260
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148084391
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
RamiAlLolah twitterde op zondag 28-12-2014 om 23:18:14 Loos like #ISIS is confirming the news now. #Aljazeera: Jet downed in #Balad. The pilot is reportedly captured. #Iraq http://t.co/lGlQIdxUiP reageer retweet
Rami propaganda _O-

Ze hebben een Iraanse drone in handen. 'coalition jet downed' 'pilot captured' lol :')
zaidbenjamin twitterde op maandag 29-12-2014 om 04:32:26 #Iraq | #IS fighters claim they have downed an Iranian unmanned plane in Diyala Province. http://t.co/POREwjDDww reageer retweet
Say what?
  maandag 29 december 2014 @ 09:14:25 #261
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148084428
Rami :')
Kunnen we tweets van die mongool niet weren hier?
  maandag 29 december 2014 @ 09:14:46 #262
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148084436
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 01:02 schreef Szura het volgende:

[..]

De helft van de Alle tweets van Rami zijn bullshit
fixed
Say what?
  maandag 29 december 2014 @ 09:24:02 #263
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148084575
Paar dagen geleden claimde hij dat daesh meer dan 100 peshmerga's had ontvoerd in Sinjar en dat Israël die Jordaanse straaljager had neergehaald.
Say what?
  maandag 29 december 2014 @ 09:33:15 #264
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148084729
Onze Jezidi-vrienden maken hier trouwens wel een terechte opmerking:

EzidiPress twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 19:01:53 Kurdish media attack each other. Fact is that all units fight side by side in Shingal: #Ezidis.#PKK/#YPG/#YBŞ, #Peshmerga#TwitterKurds reageer retweet
Say what?
pi_148099462
IraqLiveUpdate twitterde op maandag 29-12-2014 om 15:47:31 Reports of ISF & Shia Fighters entering Dulouyia town centre #Iraq http://t.co/1wf980vJnz reageer retweet
pi_148117632
De Amerikanen zijn bezig met een grote logistieke operatie voor het lente offensief

quote:
Since June, the U.S. military has been slowly stockpiling massive amounts of its gear coming out of Afghanistan at a depot in Kuwait adjacent to a bustling commercial port, in preparation for ultimately shipping it across the border into Iraq for an allied offensive against the Islamic State group.

The facility's warehouses and large asphalt yards now are home to roughly 3,100 vehicles, most of them MRAPs – the mine-resistant, ambush-protected vehicles that have been ubiquitous in America’s prolonged wars in Iraq and Afghanistan. There is also some electronic equipment and other supplies at the depot, located at Kuwait's Shuaiba port, defense officials say.
http://www.usnews.com/new(...)-anti-isis-offensive

Ook 1000 airborne troops gaan de adviseurs die nu in Irak zijn versterken. Krijg het vermoeden dat ze toch op de grond wat actiever hulp gaan leveren aan de Koerden en andere groepen.
pi_148125480
pi_148127187
ISIL maakt hele regio kapot met 'angst'. :P
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:07:06 #269
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148129446
quote:
@EjmAlrai: #Iraq: #ISF announced al-Duluiya cleared from #IS apart form small pockets and IED's. #ISF is clearing north-East of #Baghdad.
pi_148163424
pi_148164326
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:30 schreef Kloon7 het volgende:
Zit grafisch mooi in elkaar.

Complimenten. ^O^
Thanks, dacht zet ff een mooi filmpje in elkaar :@
pi_148166788
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die hele brigade bestaat uit christenen ^O^
Ja.

_O-
pi_148171876
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die hele brigade bestaat uit christenen ^O^
^O^
Vechten samen met shia milities tegen Isis honden.
pi_148172116
pi_148172640
Bekruipt me een vrees voor aanslagen van IS met de jaarwisseling
pi_148177096
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:37 schreef VacaLoca het volgende:
Bekruipt me een vrees voor aanslagen van IS met de jaarwisseling
In Nederland?
pi_148177237
Als IS trouwens aanslagen pleegt in Nederland kunnen we onze regering daarvoor verantwoordelijk houden. :Y
pi_148179443
quote:
Vader Maastrichtse jihadist: 'Zoon nu in paradijs'
MAASTRICHT -

De Maastrichtse jihadist Sultan Berzel die zichzelf begin november opblies in de Iraakse hoofdstad Bagdad, is nu in het paradijs.

Dat zegt de vader van de 19-jarige Maastrichtenaar in een interview met de Volkskrant. Volgens Abdelsamed Berzel was zijn zoon een 'vrome jongen': ,,Hij vastte om de dag en was altijd te vinden op zijn kamer. Daar bestudeerde hij het islamitische geloof en las uit de Koran. Hij ging van zijn kamer naar de badkamer om zich te wassen voor het gebed, om weer terug te lopen naar zijn kamer om het gebed te verrichten. Zijn geloof stond centraal."
Naar het paradijs? Lijkt me een enkeltje naar de hel voor die knul.
pi_148179625
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Exact.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 31 december 2014 @ 12:02:50 #284
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148180054
quote:

[..]

Wat een drol die vader :') :r
Zie ook hier: http://www.volkskrant.nl/(...)es-zich-op~a3820405/
pi_148181412
EjmAlrai twitterde op woensdag 31-12-2014 om 12:25:33 #BreakingNews :#ISF and militia entered & controll Al-Motasem Military Airport, Albu Naseef and al-Bu Turki in Salahoddine governate #Iraq. reageer retweet
pi_148181883
quote:
hij komt echt over als een stumper, totaal niet overtuigend wat hij zit op te lezen, (sws dat accent :') ) lekker makkelijk dit soort "slachtoffers" voor de isis
-Rabia Al-Basri
pi_148181941
quote:

[..]

niet meer dan normaal dat een pa zichzelf troost, daarnaast weet jij net zo min als de pa wat er met deze knul gebeurd na zijn dood :')
-Rabia Al-Basri
pi_148182321
Drommels, drommels en nog een drommers, ware het niet vanwege die verdomde majoosis dan was het ons gelukt :(

pi_148182424
quote:
99s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

niet meer dan normaal dat een pa zichzelf troost, daarnaast weet jij net zo min als de pa wat er met deze knul gebeurd na zijn dood :')
Ik geloof niet in een hemel of een hel dus dan ligt het voor de hand dat die gozer voer is voor de wormen en meer niet. Dat religieuze gelul zoals van die vader is iets waar ik nooit zo goed tegen kan.. hoe zou de wereld eruit zien zonder religieuze gekkies?
pi_148182534
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een hemel of een hel dus dan ligt het voor de hand dat die gozer voer is voor de wormen en meer niet. Dat religieuze gelul zoals van die vader is iets waar ik nooit zo goed tegen kan.. hoe zou de wereld eruit zien zonder religieuze gekkies?
niet veel anders dan nu
-Rabia Al-Basri
pi_148182590
quote:
99s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

niet veel anders dan nu
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.. als er geen religie zou zijn, zouden mensen hun gekte wel gaan etaleren middels ideologieën.. zoals het communisme e.d.
pi_148202788
ProSyriana twitterde op woensdag 31-12-2014 om 20:19:05 Today: Children of martyrs celebrating New Year in #Homs City Hall with the governor. #Syria http://t.co/YBNLIrquua reageer retweet
:{
pi_148209771
Nieuwjaar werd mooi gevierd in Bagdad
  vrijdag 2 januari 2015 @ 01:28:50 #296
365082 IPA35
Patriarch
pi_148234723
Men is nu bezig met voorbereidingen om Mosul te belegeren.
pi_148235099
Beter bombarderen ze heel die stad aan gort, al is het maar om een voorbeeld te stellen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:59:04 #298
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148245538
quote:
Aantal doden door geweld in Irak afgelopen jaar verdubbeld

Door het politieke en sektarische geweld in Irak zijn vorig jaar zeker 15.000 doden gevallen. Dat is meer dan het dubbele van het dodental in 2013 en het hoogste aantal slachtoffers sinds 2007.

Dit heeft de nieuwszender al-Arabiya donderdag gemeld op gezag van de autoriteiten in Bagdad.

In 2007, toen bijna 18.000 Iraki's door geweld omkwamen, was dat vooral te wijten aan het conflict tussen soennieten en sjiieten, twee stromingen binnen de islam.

Vorig jaar speelde het conflict met Islamitische Staat (IS) op. Die soennitische terreurgroep heeft inmiddels grote delen van Irak en Syrië in handen.

Door: ANP
Say what?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:00:50 #299
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148245611
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')