Dit inderdaadquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:51 schreef Jahr00n het volgende:
doe die kat aan een touwtje buiten als hij er is?
zou mijn date buiten zetten als m'n kat er isquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:40 schreef Lokasenna het volgende:
Gewoon die kat naar buiten wanneer hij langskomt geen optie?
Mijn kat is er altijd alquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
zou mijn date buiten zetten als m'n kat er is
En voor de date Cetitizine of Loratadine.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:39 schreef Moira. het volgende:
Ik zou passeren. Katten gaan boven mensen. Altijd. Vooral Maine Coons.
Katten
Mensen
Maine Coons![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien hebben ze het nog niet getest?quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:54 schreef senesta het volgende:
Misschien dat het met pilletjes wel gaat? Jammer overigens dat het met je coontje niet gaat. Ik ben allergisch voor kortharige katten maar van mijn maine coons heb ik helemaal geen last.
Het 'kat' zal gewoon in huis blijven hangen... Vooral als hij enorm allergisch is voor katten schiet dit niets op.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:40 schreef Lokasenna het volgende:
Gewoon die kat naar buiten wanneer hij langskomt geen optie?
Ik heb heel mijn leven katten gehad en mijn Coon is (hoe 'crazy old cat lady' het misschien ook klinkt) meer dan 'gewoon' een huisdier. Ik woon alleen, dus het is echt mijn kindje. En toch vind ik het lastig, want dit is een jongen waar het echt letterlijk op ieder vlak mee klikt, gewoon bijna zo'n filmliefde waarin alles goed is en voelt.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:19 schreef Gwywen het volgende:
Hoe wezenlijk is het voor jou om een kat te hebben? Ik persoonlijk zou me bv. niet kunnen voorstellen om nooit meer een kat te hebben.
Ik denk dat iedereen wel iets heeft dat voor hem/haar wezenlijk is en als je daar voor een nieuwe partner afscheid van zou moeten nemen denk ik dat de relatie op de lange termijn weinig kans van slagen heeft.
Vooral niet/nooit je kat weg doen en op andere manieren de relatie zien te onderhouden.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:44 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Ik heb heel mijn leven katten gehad en mijn Coon is (hoe 'crazy old cat lady' het misschien ook klinkt) meer dan 'gewoon' een huisdier. Ik woon alleen, dus het is echt mijn kindje. En toch vind ik het lastig, want dit is een jongen waar het echt letterlijk op ieder vlak mee klikt, gewoon bijna zo'n filmliefde waarin alles goed is en voelt.
Zie redelijk verdeelde meningen, ene zou de kat wegdoen en andere zou de relatie afbreken. Ik zou in deze fase zeker nog voor geen miljoen mijn kat wegdoen, maar ben wel bang voor hoe het in de toekomst moet. Het afspreken in zijn stad en bij hem thuis kan nu ook nog wel gewoon maar dat is ook geen lange termijn optie. Ook dichterbij wonen niet want het gaat me er meer om dat ik hem ook graag in mijn huis wil ontvangen zonder dat hij na 5 min halfdood weggedragen moet worden.
Kan een allergie overgaan?
Alsjeblieft, doe nooit je kat weg. Ik ben blij dat je er zo over denkt. Je vriend (en mensen in het algemeen) kunnen je altijd verraden en pijn doen. Je kat zal dat niet doen, huisdieren zijn altijd trouw aan hun eigenaar.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:44 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Ik heb heel mijn leven katten gehad en mijn Coon is (hoe 'crazy old cat lady' het misschien ook klinkt) meer dan 'gewoon' een huisdier. Ik woon alleen, dus het is echt mijn kindje. En toch vind ik het lastig, want dit is een jongen waar het echt letterlijk op ieder vlak mee klikt, gewoon bijna zo'n filmliefde waarin alles goed is en voelt.
Zie redelijk verdeelde meningen, ene zou de kat wegdoen en andere zou de relatie afbreken. Ik zou in deze fase zeker nog voor geen miljoen mijn kat wegdoen, maar ben wel bang voor hoe het in de toekomst moet. Het afspreken in zijn stad en bij hem thuis kan nu ook nog wel gewoon maar dat is ook geen lange termijn optie. Ook dichterbij wonen niet want het gaat me er meer om dat ik hem ook graag in mijn huis wil ontvangen zonder dat hij na 5 min halfdood weggedragen moet worden.
Kan een allergie overgaan?
quote:Op woensdag 24 december 2014 01:09 schreef emptiness het volgende:
[..]
Alsjeblieft, doe nooit je kat weg. Ik ben blij dat je er zo over denkt. Je vriend (en mensen in het algemeen) kunnen je altijd verraden en pijn doen. Je kat zal dat niet doen, huisdieren zijn altijd trouw aan hun eigenaar.
Wat is dat nou voor kul-advies? Of stel je voor dat ze de rest van hun leven apart blijven wonen? En wat als eventuele kinderen ook allergisch zijn? Dat TS de rest van haar leven in haar eigen huisje blijft met kat? Alles moet wijken voor de kat?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Vooral niet/nooit je kat weg doen en op andere manieren de relatie zien te onderhouden.
de kat die ze nu heeft wordt geen 100 hoor.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:36 schreef papernote het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor kul-advies? Of stel je voor dat ze de rest van hun leven apart blijven wonen?
Ze heeft die kat zes jaar. Zo'n beest kan nog prima tien jaar leven. Wil je de eerste tien jaar van je relatie apart wonen?quote:Op woensdag 24 december 2014 09:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
de kat die ze nu heeft wordt geen 100 hoor.
raskatten worden minder oud.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:42 schreef papernote het volgende:
[..]
Ze heeft die kat zes jaar. Zo'n beest kan nog prima tien jaar leven. Wil je de eerste tien jaar van je relatie apart wonen?
Nee, maar de mensen die hier zo stellig niet/nooit roepen moeten beseffen hoe onrealistisch zo'n uitspraak is.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
raskatten worden minder oud.
anyways, er is nog geen relatie ze daten alleen nog maar. Wil je zo'n beest al gelijk bij de eerste zoen in het asiel gooien?
Hoe realistisch zo'n uitspraak is, hangt toch echt af van degene die de uitspraak doet en hoe diegene handelt. En dat weet jij helemaal niet.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:49 schreef papernote het volgende:
[..]
Nee, maar de mensen die hier zo stellig niet/nooit roepen moeten beseffen hoe onrealistisch zo'n uitspraak is.
dit en als het ooit op samenwonen aankomt kun je mss je kat bij een bekende plaatsen ofzo zodat je je kat nog eens kunt zien. en ook niet te snel gaan samenwonenquote:Op woensdag 24 december 2014 00:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Vooral niet/nooit je kat weg doen en op andere manieren de relatie zien te onderhouden.
Dat hoor ik hier om me heen ook. Een van onze katten heeft sinds afgelopen zomer suikerziekte en moet nu 2x daags insuline gespoten krijgen. 1x 's ochtends om 6 uur en een keer 's avonds om 6 uur.quote:Op woensdag 24 december 2014 04:02 schreef Grunge. het volgende:
Chapeau trouwens voor jou dat je kat wegdoen geen optie voor je is! Klinkt logisch, is voor veel mensen helaas wèl een optie.
nee, en er is ook niemand die dat zegt volgens mij.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
raskatten worden minder oud.
anyways, er is nog geen relatie ze daten alleen nog maar. Wil je zo'n beest al gelijk bij de eerste zoen in het asiel gooien?
Dat duurde nog langquote:
Niet echt onrealistisch, niet voor een "vriendje" iig. Gaat dat niet met mijn dieren dan gaat het niet met ons. Ik ben namelijk iemand die gek is op dieren en altijd huisdieren wil hebben, dat niet kunnen zou dus altijd een te groot compromis zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:49 schreef papernote het volgende:
[..]
Nee, maar de mensen die hier zo stellig niet/nooit roepen moeten beseffen hoe onrealistisch zo'n uitspraak is.
dat is dan nog anders, als hij niet wíl, een hekel heeft aan dieren of als hij geen enkel dier zou willen, zou dat voor mij ook niet werken. Maar een allergie voor katten en de rest kan en wil hij wel gewoon, tja, dan zet ik me er wel overheen dat er dus geen katten komen/zijn. Wat dus niet na drie dates al zover is, maar bij serieuze toekomstplannen wel.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echt onrealistisch, niet voor een "vriendje" iig. Gaat dat niet met mijn dieren dan gaat het niet met ons. Ik ben namelijk iemand die gek is op dieren en altijd huisdieren wil hebben, dat niet kunnen zou dus altijd een te groot compromis zijn.
Een relatie zou niet teveel mogen kosten wat mij betreft, als ik iets wat zo deel is van mezelf opzij moet zetten kost het me meer dan me lief is.
Bij mij niet, geen huisdieren in huis de rest van mijn leven(met die intentie iig) lijkt mij niet zo'n heel leuk leven.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is dan nog anders, als hij niet wíl, een hekel heeft aan dieren of als hij geen enkel dier zou willen, zou dat voor mij ook niet werken. Maar een allergie voor katten en de rest kan en wil hij wel gewoon, tja, dan zet ik me er wel overheen dat er dus geen katten komen/zijn. Wat dus niet na drie dates al zover is, maar bij serieuze toekomstplannen wel.
quote:Op woensdag 24 december 2014 09:36 schreef papernote het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor kul-advies? Of stel je voor dat ze de rest van hun leven apart blijven wonen? En wat als eventuele kinderen ook allergisch zijn? Dat TS de rest van haar leven in haar eigen huisje blijft met kat? Alles moet wijken voor de kat?
Wat een onrealistische onzin.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:39 schreef Moira. het volgende:
Katten
Mensen
Maine Coons![]()
Nou ja zeg....quote:Op woensdag 24 december 2014 18:55 schreef Fascination het volgende:
Ik hoop eens een leuk iemand met een kattenallergie te treffen. Hoef ik me geen zorgen te maken dat bij eventueel samenwonen er een kutkat in huis komt.
Baby weg doenquote:Op woensdag 24 december 2014 19:13 schreef quirina het volgende:
Nou als je baby een kattenallergie heeft doe je echt je kat wel weg hoor.
Zo ben ik aan mijn tweede kat gekomen.
Vorige eigenaar was ook een kattenliefhebber zij had geen allergie, hij had geen allergie maar hun kleine wel. En een baby ga je niet volstoppen met enge medicijnen.
Voordat ik deze post las vond ik je een toffe userquote:Op woensdag 24 december 2014 18:55 schreef Fascination het volgende:
Ik hoop eens een leuk iemand met een kattenallergie te treffen. Hoef ik me geen zorgen te maken dat bij eventueel samenwonen er een kutkat in huis komt.
Dat kan ik begrijpen, maar dat is overmacht. Maar dat is geen prettig moment.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:13 schreef quirina het volgende:
Nou als je baby een kattenallergie heeft doe je echt je kat wel weg hoor.
Zo ben ik aan mijn tweede kat gekomen.
Vorige eigenaar was ook een kattenliefhebber zij had geen allergie, hij had geen allergie maar hun kleine wel. En een baby ga je niet volstoppen met enge medicijnen.
Ffs een kat met suikerziekte. Wat kost zoiets per maand als ik vragen mag?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hoor ik hier om me heen ook. Een van onze katten heeft sinds afgelopen zomer suikerziekte en moet nu 2x daags insuline gespoten krijgen. 1x 's ochtends om 6 uur en een keer 's avonds om 6 uur.
Wegdoen was geen enkele optie en we doen het met liefde en plezier. Hij is nu eigenlijk weer de oude Mike en we hoeven pas over 3 maanden weer op controle nadat we sinds de zomer elke 3 weken geweest zijn. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Beperkt wel enorm, vakantie of hotelletje is er niet meer bij zolang hij nog leeft, zelfs een keertje uit eten vergt wat creativiteit van onze kant met spuiten, maar dat is dan maar gewoon zo.
Links en rechts hoor ik mensen zeggen nou als mijn kat dat had dan deed ik hem weg hoor.
Als je dan vraagt of ze dat met hun hond ook zouden doen dan is het nee natuurlijk niet; die ga ik niet weg doen omdat ie ziek is.
Vreemd dat mensen heel anders tegen honden aan kijken dan tegen katten. Het zijn geen wegwerpvoorwerpen
Maargoed, onze Mike doet het hartstikke goed sinds de laatste dosisverhoging en daar blijft hij nu ook op. Dikke knuffelbeer dat het is
50 euro per maand afgelopen tijd voor controle bij de dierenarts en iets van 2 tientjes per maand aan insuline en nog een paar euro aan spuiten. Valt zat mee in elk geval.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Ffs een kat met suikerziekte. Wat kost zoiets per maand als ik vragen mag?
Ja, dat kan.quote:
Kattenmensen.quote:Op woensdag 24 december 2014 01:09 schreef emptiness het volgende:
[..]
Alsjeblieft, doe nooit je kat weg. Ik ben blij dat je er zo over denkt. Je vriend (en mensen in het algemeen) kunnen je altijd verraden en pijn doen. Je kat zal dat niet doen, huisdieren zijn altijd trouw aan hun eigenaar.
Dat werkt voor geen meter als je echt Allergisch bent.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:48 schreef Mord_Sith het volgende:
Een doosje Cetirizine kopen en klaarleggen op je nachtkastje.
Meld.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:55 schreef Fascination het volgende:
De gemiddelde kat die vrij buiten komt heeft nog wel een paar adresjes voor eten. Vaak weten die adresjes van niks, de huiskat die daar woont welquote:Op donderdag 25 december 2014 15:01 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Kattenmensen.
Dat hele beest komt alleen maar terug omdat je hem te eten geeft, maar o, wat zijn ze beter dan mensen.![]()
Oké en nu?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:10 schreef erodome het volgende:
[..]
De gemiddelde kat die vrij buiten komt heeft nog wel een paar adresjes voor eten. Vaak weten die adresjes van niks, de huiskat die daar woont wel
Het vreten is dus niet zozeer wat ze bij je houdt. Dat kan de gemiddelde kat prima zelf krijgen zonder een vast huis, zelfs zonder aaitjes.quote:
Ben vaak genoeg tijdens een etentje naar huis gereden om m'n beessie een spuitje te geven. Varierend van 5 minuten lopen tot half uur auto rijden en daarna weer terug naar het restaurant... snapten ook weinig mensen wat van.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:56 schreef Geralt het volgende:
Beperkt wel enorm, vakantie of hotelletje is er niet meer bij zolang hij nog leeft, zelfs een keertje uit eten vergt wat creativiteit van onze kant met spuiten, maar dat is dan maar gewoon zo.
Eten krijgen is altijd makkelijker dan eten zoeken. De liefde van een kat gaat nou echt door de maag. Als jullie liever geloven dat die katten jullie gewoon niet teleur willen stellen, zoals mensen dat doen, veel plezier met die gedachte.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Het vreten is dus niet zozeer wat ze bij je houdt. Dat kan de gemiddelde kat prima zelf krijgen zonder een vast huis, zelfs zonder aaitjes.
De gemiddelde huiskat die vrij buiten komt heeft om en nabij de 3 adressen voor eten, heb het niet over jagen of anders veel moeite moeten doen. Gewoon vaste adresjes waar de kat bijna dagelijks langs gaat. Vaak in de nacht zodat het mens dat er woont van niets weet en denkt dat de eigen kat gewoon lekker goed eet. Maar ook wel in een willens en wetend situatie, ze weten erg goed waar ze kunnen slijmen voor wat lekkers.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:26 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Eten krijgen is altijd makkelijker dan eten zoeken. De liefde van een kat gaat nou echt door de maag. Als jullie liever geloven dat die katten jullie gewoon niet teleur willen stellen, zoals mensen dat doen, veel plezier met die gedachte.
Ik zou zeggen, stop eens een weekje met de kat voeren.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:34 schreef erodome het volgende:
[..]
De gemiddelde huiskat die vrij buiten komt heeft om en nabij de 3 adressen voor eten, heb het niet over jagen of anders veel moeite moeten doen. Gewoon vaste adresjes waar de kat bijna dagelijks langs gaat. Vaak in de nacht zodat het mens dat er woont van niets weet en denkt dat de eigen kat gewoon lekker goed eet. Maar ook wel in een willens en wetend situatie, ze weten erg goed waar ze kunnen slijmen voor wat lekkers.
Ik heb niet de illusie dat mijn kat mij echt hard nodig heeft, ik ben een leuke bijkomstigheid in zijn leven. Maar er is wel degelijk iets wat je een "band" zou kunnen noemen, dat gaat verder dan alleen wat vreten.
Dan zal hij er nogsteeds zijn, alleen misschien wat minder vaak omdat hij ergens anders eten moet halen.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:02 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, stop eens een weekje met de kat voeren.
Ach, het komt eens op een blauwe maandag voor, maar elke contactgestoorde die een keer is gepest op de middelbare school denkt dat hij/zij zo een band heeft met zijn/haar kat.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zal hij er nogsteeds zijn, alleen misschien wat minder vaak omdat hij ergens anders eten moet halen.
Als je lelijk gaat doen tegen de kat kan het anders worden, maar eten alleen verklaart het echt niet(zonder het te overdrijven en er een diepe wederzijdse gelijkwaardige relatie van te willen maken).
Heb 7 jaar asielwerk gedaan en het was soms bijna niet te vatten dat katten toch op dat adres bleven. Oude mensjes die geen eten meer gaven, gorigheid en nog veel meer. Zelfs gevallen meegemaakt van katten die dagen tot soms weken bij hun dooie eigenaar waren gebleven(met kattenluik!), die zelf stopte met eten en drinken, die we moesten dwangvoederen en onderhuids vocht moesten toebrengen. Gezonde dieren, niets mis mee, geen rare bloedwaarden, geen symptomen die op ziekte wezen(nagekeken door dierenarts dus).
Alhoewel ik meer honden hier bijna aan onderdoor heb zien gaan kwam het ook voor bij katten. Deze dieren gingen met iemand mee naar huis om rustig bij te kunnen komen, duurde best wel even voordat ze weer terug naar normaal waren.
Dit zijn geen uitzonderingen hoor, zo vaak gebeurde het gelukkig niet dat een dier een tijd naast zijn nog niet ontdekte dooie eigenaar zatquote:Op donderdag 25 december 2014 16:17 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ach, het komt eens op een blauwe maandag voor, maar elke contactgestoorde die een keer is gepest op de middelbare school denkt dat hij/zij zo een band heeft met zijn/haar kat.
Ik geloof inderdaad dat veel mensen dat heel graag denken. Eenieder kan het zelf uittesten, maar dan loop je natuurlijk wel het risico dat ook een kat je teleur kan stellen.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit zijn geen uitzonderingen hoor, zo vaak gebeurde het gelukkig niet dat een dier een tijd naast zijn nog niet ontdekte dooie eigenaar zat
Er is een band die veel verder gaat dan dat je voor eten zorgt, maar het dier heeft jou niet nodig om zich goed te voelen en dat is vaak in die gevallen andersom wel zo. Die gedachte/dat gevoel is niet wederzijds.
Maine Coon heeft qua vacht wel wat weg van een Noorse boskatquote:Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef Tikbalang het volgende:
Neem je vriend gewoon eens mee. Vrienden van mij ook hevig katallergisch hebben een noorse boskat, ook veel haar maar geen last. Als ik mij niet vergis is de main coon ook zo'n anti allergisch ding maar weet niet zeker.
Bepaalde eiwitten in het speeksel van de kat, specifiek.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maine Coon heeft qua vacht wel wat weg van een Noorse boskat
Mensen met allergie zijn meestal allergisch voor de huidschilfers van zo'n beest, niet voor de haren. Zou zomaar kunnen dat katten met zo'n mega vacht nauwelijks huidschilfers loslaten.
Geen idee verder hoor, maar zou me niks verbazen
quote:Op woensdag 24 december 2014 09:30 schreef Silenus het volgende:
[..]![]()
Jezus wat een slap zolderkamerfokkergelul dit.
Ik zie je daar al in het bos wonen met je katjes en je poncho. "Jij zal me nooit pijn doen he katje?"
Grow up and get a life. Een kat kan je niet verraden nee. Het is namelijk een fucking kat.
Grappig hoe gefrustreerd jullie geraken door mijn reactie.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:01 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Kattenmensen.
Dat hele beest komt alleen maar terug omdat je hem te eten geeft, maar o, wat zijn ze beter dan mensen.![]()
Ik heb gewoon een gezonde hekel aan kattenmensen. Jouw reactie rakelt dat slechts op.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:56 schreef emptiness het volgende:
[..]
[..]
Grappig hoe gefrustreerd jullie geraken door mijn reactie.
Moira.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:39 schreef Moira. het volgende:
Katten
Mensen
Maine Coons![]()
Zou niet weten waar ik 'gefrustreerd' over zou moeten zijn? Ik lach je gewoon uit, dat is alles.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:56 schreef emptiness het volgende:
[..]
[..]
Grappig hoe gefrustreerd jullie geraken door mijn reactie.
Ik ben geen kattenmens. En desondanks het feit dat ik het niet eens met je ben is dit tenminste een duidelijke reactie.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:45 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een gezonde hekel aan kattenmensen. Jouw reactie rakelt dat slechts op.
Beetje merkwaardig dat je weet wat voor een persoon ik ben en derhalve mij zou uitlachen door één post op een openbaar forum.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zou niet weten waar ik 'gefrustreerd' over zou moeten zijn? Ik lach je gewoon uit, dat is alles.
En toen nam je zelf maar een katquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:04 schreef FrankV34 het volgende:
Ik ben ook allergisch voor katten en ooit een vriendin met 2 katten gehad. De eerste maanden waren een hel. In de loop van de tijd begon mijn lichaam blijkbaar te wennen aan de katten want de klachten werden minder.
Op het laatst van de relatie kon ik er goed tegen en toen ging het uit
Hoe raad je het? Ja wel gehad maar vrouwlief is geen katten mens.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
En toen nam je zelf maar een kat
Serieus? Daar zou ik nooit bij stilstaan.quote:Op maandag 29 december 2014 13:24 schreef nils7 het volgende:
Als ik een kat aan zou schaffen en ik was vrijgezel dan had ik mij wel de vraag gesteld: "Stel ik kom iemand tegen met een katten allergie wat zou ik doen?"
Er zijn namelijk genoeg mensen die een katten allergie hebben dus er is een wezenlijke kans dat een potentiele partner dat ook zal hebben.
Je nooit dit van te voren afgevraagd?
Nee, ik ook niet hoor. Want ik hou van katten en als mijn dater dat niet heeft dan pech.quote:Op maandag 29 december 2014 13:24 schreef nils7 het volgende:
Als ik een kat aan zou schaffen en ik was vrijgezel dan had ik mij wel de vraag gesteld: "Stel ik kom iemand tegen met een katten allergie wat zou ik doen?"
Er zijn namelijk genoeg mensen die een katten allergie hebben dus er is een wezenlijke kans dat een potentiele partner dat ook zal hebben.
Je nooit dit van te voren afgevraagd?
Vind ik een ernstige gedachtengang... Ik krijg de kriebels van dit soort vrouwen.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:45 schreef Moira. het volgende:
Ik heb de dag dat ik m'n vriend leerde kennen serieus gevraagd of hij allergisch voor katten was (sowieso omdat hij bij me thuis kwam en dat dan wel handig was om te weten). Maar denk dat 't sowieso nooit wat was geworden als hij daarop 'ja' had geantwoord
Gelukkig is 't net zo'n kattenmens als ik
Heb je een relatie? Zo ja vraag je dan eens af of je je partner zo buiten de deur zet omdat ie allergisch zou zijn... en zo nee vraag je je dan eens af of je die leuke gozer zou laten lopen omdat jij zo egoïstisch bent niet ergens aan toe te geven.quote:Op maandag 29 december 2014 14:36 schreef Koettie het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet hoor. Want ik hou van katten en als mijn dater dat niet heeft dan pech.
quote:Op maandag 29 december 2014 11:34 schreef robin007bond het volgende:
Dit is echt zeer herkenbaar. Mijn vriendin durft niet meer langer dan x-aantal dagen te slapen bij me omdat ze vermoed dat ze ziek wordt van de kat die we in huis hebben.![]()
Sucks. Maar niets aan te doen. Zelf zorg ik ervoor dat de kat niet meer op de slaapkamer komt.
Het gaat er niet om of je een partner buiten de deur zou zetten, maar of je überhaupt een serieuze relatie zou beginnen met iemand die geen katten in zijn buurt verdraagt.quote:Op maandag 29 december 2014 17:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb je een relatie? Zo ja vraag je dan eens af of je je partner zo buiten de deur zet omdat ie allergisch zou zijn... en zo nee vraag je je dan eens af of je die leuke gozer zou laten lopen omdat jij zo egoïstisch bent niet ergens aan toe te geven.
En ik van mannetjes zoals jij. Komt goed uit, nietwaar?quote:Op maandag 29 december 2014 16:09 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Vind ik een ernstige gedachtengang... Ik krijg de kriebels van dit soort vrouwen.
Ja, ik heb een relatie. Als hij niet van katten gehouden had en gevraagd had of ik ze weg wilde doen, of door allergie was het niets geworden. Zo simpel is het. Heel jammer, weet nu hoe leuk de relatie is. Maar goed, dat had ik toch niet geweten dus care. Ik zou dus inderdaad een leuke gozer laten lopen, sowieso kom je redelijk snel achter die dingen dus kan je het stopzetten voor het serieus is.quote:Op maandag 29 december 2014 17:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb je een relatie? Zo ja vraag je dan eens af of je je partner zo buiten de deur zet omdat ie allergisch zou zijn... en zo nee vraag je je dan eens af of je die leuke gozer zou laten lopen omdat jij zo egoïstisch bent niet ergens aan toe te geven.
Te ernstig dat er mensen zijn die 'alles' voor hun dieren doen. Die het als hun kinderen beschouwen.quote:Op maandag 29 december 2014 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik van mannetjes zoals jij. Komt goed uit, nietwaar?
Ongeschikt voor wat? En waarom gelijk maar de doodstraf?quote:Op maandag 29 december 2014 17:43 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Te ernstig dat er mensen zijn die 'alles' voor hun dieren doen. Die het als hun kinderen beschouwen.
Die verdienen gelijk een enkeltje onder de zoden. Want dat volk is ongeschikt.
Laat mij niet lachen. Heerlijk onstabiel die mensen. Of moeders met hun kroost en dan behouden ze de honden omdat ze die wegens in hun ogen ook kinderen niet weg doen. Lekker dicht bij het kind laten komen, tot het een keer fout gaat.quote:Op maandag 29 december 2014 18:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ongeschikt voor wat? En waarom gelijk maar de doodstraf?
Ik en een aantal anderen hebben moeite met mensen die dieren als wegwerp artikel beschouwen, jouw categorie waarschijnlijk.
Kneus.
Dit gaat toch niet om "alles" voor je dieren doen?quote:Op maandag 29 december 2014 17:43 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Te ernstig dat er mensen zijn die 'alles' voor hun dieren doen. Die het als hun kinderen beschouwen.
Die verdienen gelijk een enkeltje onder de zoden. Want dat volk is ongeschikt.
Zeg je hier nu dat iedereen die kinderen krijgt hun honden weg zouden moeten doen?quote:Op maandag 29 december 2014 18:28 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Laat mij niet lachen. Heerlijk onstabiel die mensen. Of moeders met hun kroost en dan behouden ze de honden omdat ze die wegens in hun ogen ook kinderen niet weg doen. Lekker dicht bij het kind laten komen, tot het een keer fout gaat.
Denk eens na.
Ik zou het wel doen. Maar veel mensen denken dat kinderen en huisdieren samen gaan. Op het gebied van samenhang.quote:Op maandag 29 december 2014 18:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Zeg je hier nu dat iedereen die kinderen krijgt hun honden weg zouden moeten doen?
Was ook niet naar OP gericht.quote:Op maandag 29 december 2014 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet om "alles" voor je dieren doen?
Dit gaat meer om niet om het minste en geringste de dieren waar je zelf voor gekozen hebt aan de kant mikken.
Ik heb dan weer geen enkel respect voor al die mensen die om elk wissewasje hun dieren dumpen. Na een kleine handvol dates en alles nog compleet onzeker je kat weg doen vind ik daar wel onder vallen. Dat noem ik ongeschikt volk, mensen die geen enkele verantwoordelijkheid kennen.
Als het nu al een langere relatie is, medicijnen zijn geprobeerd, andere manieren zijn geprobeerd, maar het werkt allemaal niet dan kan ik het begrijpen als iemand erover nadenkt. Bij elke lekkere schouderpartij die langskomt je kat dumpen niet.
Ik ben ook psycho.quote:Op maandag 29 december 2014 16:09 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Vind ik een ernstige gedachtengang... Ik krijg de kriebels van dit soort vrouwen.
Ik krijg wel een idee wie er in dit topic allemaal instabiel isquote:Op maandag 29 december 2014 18:28 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Laat mij niet lachen. Heerlijk onstabiel die mensen. Of moeders met hun kroost en dan behouden ze de honden omdat ze die wegens in hun ogen ook kinderen niet weg doen. Lekker dicht bij het kind laten komen, tot het een keer fout gaat.
Denk eens na.
Toch wel een beetje een paranoide gedachtegang te noemen. Heb je dat meer dat je achter elke boom een beer ziet?quote:Op maandag 29 december 2014 20:28 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik zou het wel doen. Maar veel mensen denken dat kinderen en huisdieren samen gaan. Op het gebied van samenhang.
Tot er iets komt van "Dat doet 'ie anders nooit".
Eens met deze post.quote:Op maandag 29 december 2014 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat meer om niet om het minste en geringste de dieren waar je zelf voor gekozen hebt aan de kant mikken.
Ik heb dan weer geen enkel respect voor al die mensen die om elk wissewasje hun dieren dumpen. Na een kleine handvol dates en alles nog compleet onzeker je kat weg doen vind ik daar wel onder vallen. Dat noem ik ongeschikt volk, mensen die geen enkele verantwoordelijkheid kennen.
Als het nu al een langere relatie is, medicijnen zijn geprobeerd, andere manieren zijn geprobeerd, maar het werkt allemaal niet dan kan ik het begrijpen als iemand erover nadenkt. Bij elke lekkere schouderpartij die langskomt je kat dumpen niet.
zo las ik het niet. Ik las het als: ik vind hem wel héél leuk, wat moet ik nu doen als het écht iets wordt tussen onsquote:Op maandag 29 december 2014 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Zelf slechte ervaring met huisdieren? Gezien je zoveel gevaar ziet. Ik vraag me af waar het vandaan komt.quote:Op maandag 29 december 2014 20:28 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik zou het wel doen. Maar veel mensen denken dat kinderen en huisdieren samen gaan. Op het gebied van samenhang.
Tot er iets komt van "Dat doet 'ie anders nooit".
Nee genoeg cases in mijn leven gezien hoe achterlijk mensen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zelf slechte ervaring met huisdieren? Gezien je zoveel gevaar ziet. Ik vraag me af waar het vandaan komt.
Ik begrijp nu beter waar je felle reactie tegen huisdieren vandaan komt: soms kunnen onschuldige dingen gevaarlijk blijken. Maar in relatie tot meer dingen is dit zo. Bedenk je de waterkoker: levensgevaarlijk in de buurt van jonge kinderen. Toch zullen mensen hun waterkoker niet de deur uit doen als ze besluiten kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 08:52 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Nee genoeg cases in mijn leven gezien hoe achterlijk mensen kunnen zijn.
Een hond en kind kan niet samen in één ruimte zijn. Je kunt je hond wel leren dat het de baby als een packleader moet zien maar honden en kinderen blijven onvoorspelbaar. Veel mensen doen dit helaas wel met soms tot nare gevolgen van dien. En dan maar huilen en janken dat 'mijn hond normaal zoiets nooit doet'.
Ik zou geen honden nemen als je een kind wil. Ook al is volgens een erkende fokker een volwassen hond goed opgevoed. Als het fout gaat; hoe kun je dan over je hart verkrijgen als je een stuk afgebeten neus ziet van je kind? Alleen omdat je de hond hebt gehouden?
Het is gewoon een risico wat je neemt en veel mensen zijn zich daar niet bewust van. Maar goed, mensen gaan maar fijn door en negeren de waarschuwingen. Komen er vanzelf wel achter. Het gaat 99 keer misschien goed maar de laatste keer is het altijd raak.
Zolang ze maar niet in één kamer zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik begrijp nu beter waar je felle reactie tegen huisdieren vandaan komt: soms kunnen onschuldige dingen gevaarlijk blijken. Maar in relatie tot meer dingen is dit zo. Bedenk je de waterkoker: levensgevaarlijk in de buurt van jonge kinderen. Toch zullen mensen hun waterkoker niet de deur uit doen als ze besluiten kinderen te krijgen.
Het belangrijkste in relatie tot dieren en jonge kinderen zit hem in het 'in de gaten houden van'. Zowel met betrekking tot de kinderen als tot de dieren.
Correctie, alleen met elkaar in 1 kamer zijn. Alhoewel dat een veiligheidsvoorschrift is en dus niet betekend dat als iemand dat een keer doet het gelijk fout zal gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:46 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet in één kamer zijn.
Ik denk dat je je in deze gedachtegang niet eens zou moeten beperken tot "katten" maar dat je het gerust ruimer kunt stellen met "iets dat voor jou wezenlijk is".quote:Op maandag 29 december 2014 17:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je een partner buiten de deur zou zetten, maar of je überhaupt een serieuze relatie zou beginnen met iemand die geen katten in zijn buurt verdraagt.
Dat is zo fijn aan dieren.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:02 schreef naamloos.txt het volgende:
Heb ook 2 van die draken hier, en die blijven bij mij totdat ze het aardse verruilen voor het hemelse. Ze zullen mij nooit bedriegen, verlaten voor wat beters of dumpen om wat voor reden dan ook.
Katten
Ik snap niet dat mensen die dit zeggen zichzelf nou niet kapot schamen. Serieus de meest trieste uitspraak omtrent het houden van huisdieren die je kan doen. Misschien omdat dit R&P is dat men dit hier zo normaal vindt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:02 schreef naamloos.txt het volgende:
Heb ook 2 van die draken hier, en die blijven bij mij totdat ze het aardse verruilen voor het hemelse. Ze zullen mij nooit bedriegen, verlaten voor wat beters of dumpen om wat voor reden dan ook.
Katten
Dit. Wat een figuurquote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:58 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen die dit zeggen zichzelf nou niet kapot schamen. Serieus de meest trieste uitspraak omtrent het houden van huisdieren die je kan doen. Misschien omdat dit R&P is dat men dit hier zo normaal vindt.
Weet je dat zeker, het zijn wel kattenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:02 schreef naamloos.txt het volgende:
Katten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |