abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2014 @ 23:53:31 #76
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_147939277
Lekker voor die jongen om te weten dat je meer geeft om een beest dan om hem. :') _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_147941498
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 22:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Ffs een kat met suikerziekte. Wat kost zoiets per maand als ik vragen mag?
50 euro per maand afgelopen tijd voor controle bij de dierenarts en iets van 2 tientjes per maand aan insuline en nog een paar euro aan spuiten. Valt zat mee in elk geval. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_147951121
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:44 schreef Confashions_ het volgende:
Kan een allergie overgaan? :')
Ja, dat kan.
Dat is mij althans verteld door een allergoloog.

Desensibilisatie is misschien een idee? Het "offer" dat hij dan zou moeten brengen is m.i. minder groot dan jouw verdriet als je je poes moet wegdoen.
pi_147951274
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:09 schreef emptiness het volgende:

[..]

Alsjeblieft, doe nooit je kat weg. Ik ben blij dat je er zo over denkt. Je vriend (en mensen in het algemeen) kunnen je altijd verraden en pijn doen. Je kat zal dat niet doen, huisdieren zijn altijd trouw aan hun eigenaar.
Kattenmensen. :')

Dat hele beest komt alleen maar terug omdat je hem te eten geeft, maar o, wat zijn ze beter dan mensen. |:(
pi_147951338
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:48 schreef Mord_Sith het volgende:
Een doosje Cetirizine kopen en klaarleggen op je nachtkastje.
Dat werkt voor geen meter als je echt Allergisch bent.
pi_147951393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:55 schreef Fascination het volgende:
Ik hoop eens een leuk iemand met een kattenallergie te treffen. Hoef ik me geen zorgen te maken dat bij eventueel samenwonen er een kutkat in huis komt. :)
Meld.
pi_147951433
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:01 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Dat hele beest komt alleen maar terug omdat je hem te eten geeft, maar o, wat zijn ze beter dan mensen. |:(
De gemiddelde kat die vrij buiten komt heeft nog wel een paar adresjes voor eten. Vaak weten die adresjes van niks, de huiskat die daar woont wel ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147951475
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:10 schreef erodome het volgende:

[..]

De gemiddelde kat die vrij buiten komt heeft nog wel een paar adresjes voor eten. Vaak weten die adresjes van niks, de huiskat die daar woont wel ;)
Oké en nu?
pi_147951703
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:12 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Oké en nu?
Het vreten is dus niet zozeer wat ze bij je houdt. Dat kan de gemiddelde kat prima zelf krijgen zonder een vast huis, zelfs zonder aaitjes.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 25 december 2014 @ 15:23:37 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_147951727
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:56 schreef Geralt het volgende:
Beperkt wel enorm, vakantie of hotelletje is er niet meer bij zolang hij nog leeft, zelfs een keertje uit eten vergt wat creativiteit van onze kant met spuiten, maar dat is dan maar gewoon zo.
Ben vaak genoeg tijdens een etentje naar huis gereden om m'n beessie een spuitje te geven. Varierend van 5 minuten lopen tot half uur auto rijden en daarna weer terug naar het restaurant... snapten ook weinig mensen wat van.
pi_147951798
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Het vreten is dus niet zozeer wat ze bij je houdt. Dat kan de gemiddelde kat prima zelf krijgen zonder een vast huis, zelfs zonder aaitjes.
Eten krijgen is altijd makkelijker dan eten zoeken. De liefde van een kat gaat nou echt door de maag. Als jullie liever geloven dat die katten jullie gewoon niet teleur willen stellen, zoals mensen dat doen, veel plezier met die gedachte.
pi_147951959
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:26 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Eten krijgen is altijd makkelijker dan eten zoeken. De liefde van een kat gaat nou echt door de maag. Als jullie liever geloven dat die katten jullie gewoon niet teleur willen stellen, zoals mensen dat doen, veel plezier met die gedachte.
De gemiddelde huiskat die vrij buiten komt heeft om en nabij de 3 adressen voor eten, heb het niet over jagen of anders veel moeite moeten doen. Gewoon vaste adresjes waar de kat bijna dagelijks langs gaat. Vaak in de nacht zodat het mens dat er woont van niets weet en denkt dat de eigen kat gewoon lekker goed eet. Maar ook wel in een willens en wetend situatie, ze weten erg goed waar ze kunnen slijmen voor wat lekkers.

Ik heb niet de illusie dat mijn kat mij echt hard nodig heeft, ik ben een leuke bijkomstigheid in zijn leven. Maar er is wel degelijk iets wat je een "band" zou kunnen noemen, dat gaat verder dan alleen wat vreten.
pi_147952501
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:34 schreef erodome het volgende:

[..]

De gemiddelde huiskat die vrij buiten komt heeft om en nabij de 3 adressen voor eten, heb het niet over jagen of anders veel moeite moeten doen. Gewoon vaste adresjes waar de kat bijna dagelijks langs gaat. Vaak in de nacht zodat het mens dat er woont van niets weet en denkt dat de eigen kat gewoon lekker goed eet. Maar ook wel in een willens en wetend situatie, ze weten erg goed waar ze kunnen slijmen voor wat lekkers.

Ik heb niet de illusie dat mijn kat mij echt hard nodig heeft, ik ben een leuke bijkomstigheid in zijn leven. Maar er is wel degelijk iets wat je een "band" zou kunnen noemen, dat gaat verder dan alleen wat vreten.
Ik zou zeggen, stop eens een weekje met de kat voeren.
pi_147952605
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:02 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stop eens een weekje met de kat voeren.
Dan zal hij er nogsteeds zijn, alleen misschien wat minder vaak omdat hij ergens anders eten moet halen.
Als je lelijk gaat doen tegen de kat kan het anders worden, maar eten alleen verklaart het echt niet(zonder het te overdrijven en er een diepe wederzijdse gelijkwaardige relatie van te willen maken).

Heb 7 jaar asielwerk gedaan en het was soms bijna niet te vatten dat katten toch op dat adres bleven. Oude mensjes die geen eten meer gaven, gorigheid en nog veel meer. Zelfs gevallen meegemaakt van katten die dagen tot soms weken bij hun dooie eigenaar waren gebleven(met kattenluik!), die zelf stopte met eten en drinken, die we moesten dwangvoederen en onderhuids vocht moesten toebrengen. Gezonde dieren, niets mis mee, geen rare bloedwaarden, geen symptomen die op ziekte wezen(nagekeken door dierenarts dus).

Alhoewel ik meer honden hier bijna aan onderdoor heb zien gaan kwam het ook voor bij katten. Deze dieren gingen met iemand mee naar huis om rustig bij te kunnen komen, duurde best wel even voordat ze weer terug naar normaal waren.
pi_147952777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan zal hij er nogsteeds zijn, alleen misschien wat minder vaak omdat hij ergens anders eten moet halen.
Als je lelijk gaat doen tegen de kat kan het anders worden, maar eten alleen verklaart het echt niet(zonder het te overdrijven en er een diepe wederzijdse gelijkwaardige relatie van te willen maken).

Heb 7 jaar asielwerk gedaan en het was soms bijna niet te vatten dat katten toch op dat adres bleven. Oude mensjes die geen eten meer gaven, gorigheid en nog veel meer. Zelfs gevallen meegemaakt van katten die dagen tot soms weken bij hun dooie eigenaar waren gebleven(met kattenluik!), die zelf stopte met eten en drinken, die we moesten dwangvoederen en onderhuids vocht moesten toebrengen. Gezonde dieren, niets mis mee, geen rare bloedwaarden, geen symptomen die op ziekte wezen(nagekeken door dierenarts dus).

Alhoewel ik meer honden hier bijna aan onderdoor heb zien gaan kwam het ook voor bij katten. Deze dieren gingen met iemand mee naar huis om rustig bij te kunnen komen, duurde best wel even voordat ze weer terug naar normaal waren.
Ach, het komt eens op een blauwe maandag voor, maar elke contactgestoorde die een keer is gepest op de middelbare school denkt dat hij/zij zo een band heeft met zijn/haar kat.
pi_147952838
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:17 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ach, het komt eens op een blauwe maandag voor, maar elke contactgestoorde die een keer is gepest op de middelbare school denkt dat hij/zij zo een band heeft met zijn/haar kat.
Dit zijn geen uitzonderingen hoor, zo vaak gebeurde het gelukkig niet dat een dier een tijd naast zijn nog niet ontdekte dooie eigenaar zat ;)

Er is een band die veel verder gaat dan dat je voor eten zorgt, maar het dier heeft jou niet nodig om zich goed te voelen en dat is vaak in die gevallen andersom wel zo. Die gedachte/dat gevoel is niet wederzijds.
pi_147952940
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit zijn geen uitzonderingen hoor, zo vaak gebeurde het gelukkig niet dat een dier een tijd naast zijn nog niet ontdekte dooie eigenaar zat ;)

Er is een band die veel verder gaat dan dat je voor eten zorgt, maar het dier heeft jou niet nodig om zich goed te voelen en dat is vaak in die gevallen andersom wel zo. Die gedachte/dat gevoel is niet wederzijds.
Ik geloof inderdaad dat veel mensen dat heel graag denken. Eenieder kan het zelf uittesten, maar dan loop je natuurlijk wel het risico dat ook een kat je teleur kan stellen.
pi_147953683
Het verschilt per kat. Ik heb er drie, ééntje die met ons of met de andere katten niet echt een diepe band heeft (al zit ze wel graag op schoot), eentje is hélemaal gek van mijn man en de derde heeft met mij iets speciaals. Denk niet dat het aan het eten ligt, want er is niet één vast persoon hier in huis die ze eten geeft. Misschien is het hoe je ruikt, of hoe je stem klinkt, of hoe je aait. Ik vind het wel grappig dat al onze katten één vast "aanspreekpunt" hebben als ze wat te miauwen hebben. :D
Kennelijk raken ze toch gehecht aan hun vaste mens. O+
pi_147953752
Mijn kat is minder gehecht aan mij dan ik aan haar. Dat wilnog steeds niet zeggen dat ik haar bij het vuilnis zet want ik heb er voor gekozen om haar te verzorgen.
pi_147956125
Neem je vriend gewoon eens mee. Vrienden van mij ook hevig katallergisch hebben een noorse boskat, ook veel haar maar geen last. Als ik mij niet vergis is de main coon ook zo'n anti allergisch ding maar weet niet zeker.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  PR en moderator donderdag 25 december 2014 @ 20:05:13 #96
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147956429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef Tikbalang het volgende:
Neem je vriend gewoon eens mee. Vrienden van mij ook hevig katallergisch hebben een noorse boskat, ook veel haar maar geen last. Als ik mij niet vergis is de main coon ook zo'n anti allergisch ding maar weet niet zeker.
Maine Coon heeft qua vacht wel wat weg van een Noorse boskat :Y
Mensen met allergie zijn meestal allergisch voor de huidschilfers van zo'n beest, niet voor de haren. Zou zomaar kunnen dat katten met zo'n mega vacht nauwelijks huidschilfers loslaten.
Geen idee verder hoor, maar zou me niks verbazen :P
Fuck the EBU.
  donderdag 25 december 2014 @ 20:25:33 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147956810
quote:
14s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maine Coon heeft qua vacht wel wat weg van een Noorse boskat :Y
Mensen met allergie zijn meestal allergisch voor de huidschilfers van zo'n beest, niet voor de haren. Zou zomaar kunnen dat katten met zo'n mega vacht nauwelijks huidschilfers loslaten.
Geen idee verder hoor, maar zou me niks verbazen :P
Bepaalde eiwitten in het speeksel van de kat, specifiek.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_147966046
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:30 schreef Silenus het volgende:

[..]

_O- :') Jezus wat een slap zolderkamerfokkergelul dit.

Ik zie je daar al in het bos wonen met je katjes en je poncho. "Jij zal me nooit pijn doen he katje?"

Grow up and get a life. Een kat kan je niet verraden nee. Het is namelijk een fucking kat.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:01 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Grappig hoe gefrustreerd jullie geraken door mijn reactie.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  vrijdag 26 december 2014 @ 00:59:16 #99
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147966117
Ik heb mijn kinderen de deur uitgedaan want mijn katten waren allergisch. O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147970462
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:56 schreef emptiness het volgende:

[..]

[..]

Grappig hoe gefrustreerd jullie geraken door mijn reactie.
Ik heb gewoon een gezonde hekel aan kattenmensen. Jouw reactie rakelt dat slechts op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')