Wasda?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:13 schreef Deisyy het volgende:
Het Rotterdamse woord van het jaar is vandaag bekend gemaakt, Tebbie.
Ik weet niet of ie een baan heeft of zo ..quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Maakt niks uit, is leuker voor zijn moeder ook
In de winkel van zijn broerquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:15 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie een baan heeft of zo ..
wat is dat dan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:13 schreef Deisyy het volgende:
Het Rotterdamse woord van het jaar is vandaag bekend gemaakt, Tebbie.
ah... praten ze daar zo?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef Deisyy het volgende:
Wat heb je? -> Wat hebbie? - > Thebbie? - > Tebbie!
Onverklaarbaar dusquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef Deisyy het volgende:
muil, mietjes en flikkers is toch niet typisch Rotterdams?quote:
Pfff, da's geen woord, da's een spraakgebrek...quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef Deisyy het volgende:
Hoe hij het zegt welquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:21 schreef FANN het volgende:
[..]
muil, mietjes en flikkers is toch niet typisch Rotterdams?![]()
Het accent wél denk ik
Weer over gozer en mokkel, er zijn overeenkomsten tussen Rotterdams en Amsterdamsquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:22 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... zo zeggen die échte Amsterdammers het... ik niet want ik ben een nepper![]()
Sommige woorden wel, hoewel de meeste uit het Jiddisch of bargoens komen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:24 schreef Deisyy het volgende:
e
[..]
Weer over gozer en mokkel, er zijn overeenkomsten tussen Rotterdams en Amsterdams
quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:24 schreef Deisyy het volgende:
e
[..]
Weer over gozer en mokkel, er zijn overeenkomsten tussen Rotterdams en Amsterdams
Maleise woorden zijn ook leuk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sommige woorden wel, hoewel de meeste uit het Jiddisch of bargoens komen.
De uitspraak is echter totaal anders...
quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:26 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Maleise woorden zijn ook leuk.
Spaanse vliegen ook.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:26 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Maleise woorden zijn ook leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |