abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147877060
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Profileren tegen nazi's en extreem-rechts is niet gutmensch maar gezond verstand.
De krampachtige manier waarop dat plaats vindt, vind ik doorgaans nogal lachwekkend.

quote:
Profileren tegen nazi's die willekeurig Turken en Grieken vermoorden ook.
Dat staat buiten kijf.
pi_147877103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En zo kun je de hele schilderswijk ook wel wegzetten als extremist toch? Zaten immers ook een groepje tussen die met isis vlaggen stond te zwaaien stond op te roepen tot dood aan de joden. Frame de hele schilderwijk dan maar als extremist, tuig en terrorist.
Probleem is heel wat mensen zijn kritisch op de islam, deze kritiek wordt doorgaans gepareerd door hen nazisme/fascisme aan te wrijven, tegelijkertijd zitten er ook daadwerkelijk mensen die nazistische tendensen vertonen onder hen die kritisch zijn op de islam.
I´m back.
pi_147877145
quote:
Dat ze aangeven dat de multiculturele samenleving mislukt is, wel niet zeggen dat ze er tegen zijn. Thilo Sarrazin stelde ook dat de integratie mislukt is, maar dat wil niet zeggen dat hij of de SPD tegen integratie is.
pi_147877264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat ze aangeven dat de multiculturele samenleving mislukt is, wel niet zeggen dat ze er tegen zijn. Thilo Sarrazin stelde ook dat de integratie mislukt is, maar dat wil niet zeggen dat hij of de SPD tegen integratie is.
Merkel is de Bondskanselier dus niet zomaar een figuur in de CDU. Het is in Duitsland algemeen bekend dat CDU/CSU zeer integratiekritisch is. Veel mensen geven hen zelfs de schuld van de opkomst van Pediga. Omdat zij 'het klimaat hebben gecreëerd'.

Niet om je belachelijk te maken, maar volgens mij heb je je niet erg verdiept in de Duitse politiek. :P
pi_147877448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Merkel is de Bondskanselier dus niet zomaar een figuur in de CDU.
Nogmaals, dat ze aangeeft dat de multiculturele samenleving mislukt is, wel toch niet zeggen dat ze geen voorstander is van een multiculturele samenleving.

Al is dit ook een kwestie van definiëren, de term multicultureel wordt nogal eens gebruikt waar multi-etnisch bedoeld wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
Niet om je belachelijk te maken, maar volgens mij heb je je niet erg verdiept in de Duitse politiek. :P
Toch wel. Al volg ik de huidige politieke ontwikkelingen in Duitsland niet op de voet.
pi_147877451
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem is heel wat mensen zijn kritisch op de islam, deze kritiek wordt doorgaans gepareerd door hen nazisme/fascisme aan te wrijven, tegelijkertijd zitten er ook daadwerkelijk mensen die nazistische tendensen vertonen onder hen die kritisch zijn op de islam.
Wat ik hieraan stuitend vind he, is dat je commentaar krijgt als je de islam wegzet als gevaarlijk door alle aanslagplegers, maar hier nu een groep islamkritische mensen wordt weggezet als extreemrechts omdat er een extreemrechts iemand tussen staat.

Zo hypocriet. Alweer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147877554
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat ik hieraan stuitend vind he, is dat je commentaar krijgt als je de islam wegzet als gevaarlijk door alle aanslagplegers, maar hier nu een groep islamkritische mensen wordt weggezet als extreemrechts omdat er een extreemrechts iemand tussen staat.

Zo hypocriet. Alweer.
Je kan ook natuurlijk je zelf hypocriet vinden, omdat je andersom precies hetzelfde doet, maar dat zit er natuurlijk niet in. ;)
pi_147877566
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zo hypocriet. Alweer.
Stuitend is natuurlijk ook dat voormalig kanselier Schröder zogenaamd "fatsoenlijke" mensen oproept tegen Pegida te demonstreren, hiermee op zijn minst suggererend dat kritiek op de islam niet "fatsoenlijk" zou zijn.
I´m back.
pi_147877583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:07 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je kan ook natuurlijk je zelf hypocriet vinden, omdat je andersom precies hetzelfde doet, maar dat zit er natuurlijk niet in. ;)
Hey potje, blijf de ketel maar zwart vinden.
1947-2016
pi_147877600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stuitend is natuurlijk ook dat voormalig kanselier Schröder zogenaamd "fatsoenlijke" mensen oproept tegen Pegida te demonstreren, hiermee op zijn minst suggererend dat kritiek op de islam niet "fatsoenlijk" zou zijn.
Als Pediga alleen maar ging over kritiek op de islam, zou je gelijk hebben.

Daar lijkt het echter helaas niet op.
pi_147877617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hey potje, blijf de ketel maar zwart vinden.
Idem ;)
pi_147877643
quote:

[..]

Sowieso is de Schröder wel de laatste die iets mag zeggen over fatsoenlijkheid na zijn schimmige gazprom dealtjes. :{w
pi_147877653
quote:

[..]

Niet alleen stuitend, het zorgt er ook voor dat de gematigde mensen extremer worden.
1947-2016
pi_147877667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:09 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Idem ;)
Alleen kom ik er voor uit om een discussie mee uit te voeren en moet jij het nog in zien.
1947-2016
pi_147877673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet alleen stuitend, het zorgt er ook voor dat de gematigde mensen extremer worden.
Maar gematigde moslims bestaan toch niet?
pi_147877761
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen kom ik er voor uit om een discussie mee uit te voeren en moet jij het nog in zien.
Pediga op één lijn stellen met een hele gemeenschap die als gemene deler hebben dat ze uit islamitische landen komen vind ik gek. Eerlijk gezegd.

Pediga is een organisatie waar je kritiek op kan hebben en je kan ze aanspreken op hun denkbeelden en daden. En ook op het feit dat de organisatie zich blijkbaar zo gewillig laat overspoelen door onfrisse figuren.

De gemeenschap die zo gretig wordt neergezet als radicale idioten die ons willen kapotmaken over één kam scheren is oneerlijk. Die mensen zijn tenminste enorm divers en tweede kan je niet echt van dat labeltje afkomen.

Je kan stoppen met Pediga. Maar je kan niet zomaar geen 'immigrant uit een moslimland' meer zijn.
pi_147878746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Als Pediga alleen maar ging over kritiek op de islam, zou je gelijk hebben.

Daar lijkt het echter helaas niet op.
Waar gaat het dan wél om?

Ik denk dat je mijn vraag van net over het hoofd hebt gezien, maar kun je nog even je bronnen delen die je hier noemde?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik geef ze absoluut niet het voordeel van de twijfel, als ik mijn bronnen lees.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 13:46:41 ]
pi_147878790
Ik ben lui, maar ik snap dat je ze wil zien.

Ik zal ze later opzoeken oké?
pi_147878896
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ben lui, maar ik snap dat je ze wil zien.

Ik zal ze later opzoeken oké?
Is goed!
pi_147879402
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:11 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Maar gematigde moslims bestaan toch niet?
Waar heb je mij dat ooit zien posten? Veronderstel lekker verder.
1947-2016
pi_147879561
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dat is heel stoer om in Nederland te zeggen, maar het verbieden van een oproep tot geweld is juist een teken van beschaving en vrijheid. Niet van onderdrukking.
Stoer?

Ik vind vrijheid gewoon erg belangrijk.
pi_147879633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een noodzakelijk kwaad.
Waarom?
pi_147879658
Bild doet ook een duit in het zakje. ~:)
pi_147879708
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:10 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitse Telegraaf (Bild) >>>>> Onze Telegraaf >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Daily Mail
pi_147879721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:10 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Bild. :') In dat perspectief hebben wij het hier nog getroffen met de telegraaf. :')
pi_147879761
Bild is in ieder geval niet zo xenofoob. :P
pi_147879778
quote:

[..]

Hebben die mensen kritiek op de islam dan?
pi_147879804
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hebben die mensen kritiek op de islam dan?
????????????????
pi_147879830
En waar zijn al m'n dino's en voorgelegde problemen mbt de koran?
pi_147879834
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

????????????????
Ik zag er niets in staan in die punten die ze willen.
pi_147879900
[quote]0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zag er niets in staan in die punten die ze willen.
[/quote

Waar niet?
pi_147879986
Excuus probeer het zo opnieuw
pi_147880252
quote:
Ik zie, met mn slechte duits, zo al een paar punten die in tegenspraak zijn met de islsmitische leer.
pi_147880294
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zie, met mn slechte duits, zo al een paar punten die in tegenspraak zijn met de islsmitische leer.
En dat is.
pi_147880362
Seksuele zelfbeschikking bv? Christelijk-joodse cultuur behouden, etc
pi_147880601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:29 schreef LelijKnap het volgende:
Och in de koran staat ook dat in godsdienst geen dwang is. De huidige wetgeving geeft ook die rechten dus het voegt niets toe dat ze daarvoor zijn. Het legt de islam geen strobreed in de weg en is geen kritiek in mijn ogen. Er staat niet wat er moet gebeuren met iedereen die er anders over denkt.
pi_147880644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:29 schreef LelijKnap het volgende:
Wel grappig trouwens dat in die joods christelijke cultuur het recht om praktiserend homo te zijn vaak ook niet echt bestaat.
pi_147881651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wel grappig trouwens dat in die joods christelijke cultuur het recht om praktiserend homo te zijn vaak ook niet echt bestaat.
Maar wel steeds meer en homo's worden ook niet opgehangen door de Christenen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_147881819
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:10 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Maar wel steeds meer en homo's worden ook niet opgehangen door de Christenen.
Dus of je opgehangen wordt of niet is bepalend voor het recht op seksuele zelfbeschikking volgens jou?
pi_147881950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus of je opgehangen wordt of niet is bepalend voor het recht op seksuele zelfbeschikking volgens jou?
Nee hoor ik wijs je alleen even op het verschil tussen het Christen cultuurtje en de gewelddadige islamitische way of live. Een enorm verschil als je homo bent. Hier kunnen ze over straat terwijl ze in de islamitische landen vaak voor hun leven moeten vrezen.
pi_147882053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:19 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Nee hoor ik wijs je alleen even op het verschil tussen het Christen cultuurtje en de gewelddadige islamitische way of live. Een enorm verschil als je homo bent. Hier kunnen ze over straat terwijl ze in de islamitische landen vaak voor hun leven moeten vrezen.
Als je in andere landen kijkt naar het christen cultuurtje of het joodse cultuurtje dan is het toch wel anders. Natuurlijk hebben we hier andere regels en zijn we veel liberaler maar of dat te danken is aan het christen of jodendom en hun cultuur of de humanistische cultuur daar verschillen we blijkbaar van mening over.
pi_147882231
quote:

[..]

Dat heeft niet veel met het christendom te maken. Er zijn ook christelijke landen waar je maar beter geen homo kunt zijn. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_147882503
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat heeft niet veel met het christendom te maken. Er zijn ook christelijke landen waar je maar beter geen homo kunt zijn. :{
Nee oke het heeft meer met de moderne westerse samenleving te maken. Een samenleving die religie heeft overwonnen en waar kerk en staat gescheiden zijn. Waar religie aan de kant wordt geschoven eindigen de middeleeuwen. We hoeven niet meer in tovenaars te geloven nu we het wetenschappelijke en aantoonbare pad bewandelen. Maar er zijn natuurlijk wel grote verschillen tussen de Christenen en moslims. Met name als het om geweld gaat. En ik kan geen Christelijke, Joodse, Hindoeïstische of Atheïstische landen opnoemen waar homo's worden opgehangen vanwege hun geaardheid.
pi_147882862
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En zo kun je de hele schilderswijk ook wel wegzetten als extremist toch? Zaten immers ook een groepje tussen die met isis vlaggen stond te zwaaien stond op te roepen tot dood aan de joden. Frame de hele schilderwijk dan maar als extremist, tuig en terrorist.
Wil je stellen dat dat niet is gebeurd dan? Niet voor niets dat we spreken over een Sharia-driehoek. Beetje pot-ketel verhaal dit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147882893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:36 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Nee oke het heeft meer met de moderne westerse samenleving te maken. Een samenleving die religie heeft overwonnen en waar kerk en staat gescheiden zijn. Waar religie aan de kant wordt geschoven eindigen de middeleeuwen. We hoeven niet meer in tovenaars te geloven nu we het wetenschappelijke en aantoonbare pad bewandelen. Maar er zijn natuurlijk wel grote verschillen tussen de Christenen en moslims. Met name als het om geweld gaat. En ik kan geen Christelijke, Joodse, Hindoeïstische of Atheïstische landen opnoemen waar homo's worden opgehangen vanwege hun geaardheid.
Uganda, althans - dat was de bedoeling. Nu geldt dat ze in het gevang worden gestopt. In India worden ze niet opgehangen, maar in de gevangenis gestopt. Je vraagt er zelf om - dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze niet bestaan. In India zijn er bovendien (geweldadige) geforceerde bekeringen naar het hindoeïsme. In een 'atheïstisch' land als China worden gelovigen op hun beurt ernstig vervolgd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 23-12-2014 15:56:18 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_147883029
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uganda, althans - dat was de bedoeling. Nu geldt dat ze in het gevang worden gestopt. In India worden ze niet opgehangen, maar in de gevangenis gestopt. Je vraagt er zelf om.
En die homohaat in Uganda is ontstaan door Amerikaanse christenen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_147887234
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En die homohaat in Uganda is ontstaan door Amerikaanse christenen.
Een hele vuile tactiek van de Amerikanen om toch hun christelijke heilstaat te vestigen. Zonder aan cherrypicking te willen doen zie ik ook hier weer voldoende reden om georganiseerde religie verre van beschaving te willen houden.
pi_147887304
quote:

[..]

Dit is dan ook geen christelijk land. Waren we dat wel, dan hadden we ook hier een soort nazistisch systeem gehad.
pi_147887336
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:50 schreef Mutant01 het volgende:

In een 'atheïstisch' land als China worden gelovigen op hun beurt ernstig vervolgd.
Essentieel verschil: dat wordt niet met atheïstische motieven gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')