Maar als dat Pegida zelf al aangeeft daar ook tegen te zijn, waar gaat dat dan nog over?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tegen racisme en rechts-radicalisme geloof ik.
Volgens mij weet niemand daar meer wat ze willen en waar ze tegen zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vooral voor een stad waar iedereen welkom is ongeacht politieke- of religieuze voorkeur.
http://www.sueddeutsche.d(...)in-zeichen-1.2279099
Dat heeft niets met demonstreren te maken, dat is vandalisme.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Eens. Tenzij ze donerzaken gaan ingooien ofzo. Dan is het gewoon klaar.
Tenzij er wat vermalen immigrant doorheen zit... (NSU-moorden)quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Donerzaken ingooien = doodstraf.
Want, doner.
Tegen kannibalisme zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:30 schreef Roceco het volgende:
[..]
Tenzij er wat vermalen immigrant doorheen zit... (NSU-moorden)
Pediga geeft dat aan ja. Maar lees er anders meer over. Het is een masker dat ze op lijken te hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als dat Periga zelf al aangeeft daar ook tegen te zijn, waar gaat dat dan nog over?
Laten we het een wolf in schaapskleren noemen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Pediga geeft dat aan ja. Maar lees er anders meer over. Het is een masker dat ze op lijken te hebben.
Van verschillende mensen die in Duitsland wonen (ook op Fok) als verschillende geronommeerde media krijg ik te horen dat er enorm veel rechts-radicalen tussen lopen. En ook dat de oprichters ook niet echt nette jongetjes zijn zeg maar.
Ook hoor je dat er absurde dingen worden geroepen tijdens die demo's en er zijn ook enkele uit de hand gelopen.
Ik geef ze absoluut niet het voordeel van de twijfel, als ik mijn bronnen lees.
Net of CSU/CDU voor de islamisering van het avondland zijn.
Demonstreren is een sport op zich.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
Mensen die demonstreren sporten per definitie niet natuurlijk.
FDP? Daarnaast is dit economisch gezien zo, maar als het op de multiculturele samenleving aankomt laat de CDU geen mogelijkheid onbenut om zich als Gutmenschenpartei te profileren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:29 schreef Roceco het volgende:
[..]
CSU is toch wel het meest rechts wat men kan zijn, zonder tot extreem-rechts te behoren.
Yes.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen problemen met een NVU-demonstratie en ook niet met een van de AFA. Je mag ze voor mijn part best in dezelfde straat zetten om daar lekker met vlaggen tegenover elkaar te gaan staan, maar het probleem is dat het dan één grote knokpartij wordt. En dan is het geen vrijheid van meningsuiting meer, maar verstoring van de openbare orde. In dergelijke gevallen begrijp ik dat de driehoek beperkingen kan opleggen.
Hehe, oplettend hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Demonstreren is een sport op zich.
Ja, heb ik gedaan. Ik las her en der over 'extreemrechts' 'hooligans' en zelfs 'neonazi's'. Dus toen ben ik maar eens op gaan zoeken waar die club voor staat en toen vond ik helemaal niets terug die dat soort kwalificaties ondersteunen. Ja, er was iemand gesignaleerd die zich ook in extreemrechtse kringen begeeft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Pediga geeft dat aan ja. Maar lees er anders meer over. Het is een masker dat ze op lijken te hebben.
Van verschillende mensen die in Duitsland wonen (ook op Fok) als verschillende geronommeerde media krijg ik te horen dat er enorm veel rechts-radicalen tussen lopen. En ook dat de oprichters ook niet echt nette jongetjes zijn zeg maar.
Ook hoor je dat er absurde dingen worden geroepen tijdens die demo's en er zijn ook enkele uit de hand gelopen.
Ik geef ze absoluut niet het voordeel van de twijfel, als ik mijn bronnen lees.
Net of CSU/CDU voor de islamisering van het avondland zijn.
Je haalt CSU en CDU doorelkaar. (CSU is een soort 'extra conservatieve versie van de CDU', die in ruil voor vrij spel in Bavaria landelijk samenwerkt met de CDU)quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
FDP? Daarnaast is dit economisch gezien zo, maar als het op de multiculturele samenleving aankomt laat de CDU geen mogelijkheid onbenut om zich als Gutmenschenpartei te profileren.
CSU zegt hij. Is toch niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
FPÖ? Daarnaast is dit economisch gezien zo, maar als het op de multiculturele samenleving aankomt laat de CDU geen mogelijkheid onbenut om zich als Gutmenschenpartei te profileren.
Dat én CDU is ook niet pro-multiculturalisme.quote:
En zo kun je de hele schilderswijk ook wel wegzetten als extremist toch? Zaten immers ook een groepje tussen die met isis vlaggen stond te zwaaien stond op te roepen tot dood aan de joden. Frame de hele schilderwijk dan maar als extremist, tuig en terrorist.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, heb ik gedaan. Ik las her en der over 'extreemrechts' 'hooligans' en zelfs 'neonazi's'. Dus toen ben ik maar eens op gaan zoeken waar die club voor staat en toen vond ik helemaal niets terug die dat soort kwalificaties ondersteunen. Ja, er was iemand gesignaleerd die zich ook in extreemrechtse kringen begeeft.
Maar kun je misschien je bronnen delen, want ik lees er graag meer over.
Tja, dat blijft een moeilijk geval. Ik vind dat het moet kunnen, ik vind ook dat een verbod zo ongeveer onmogelijk te handhaven is (want grijs gebied) maar het probleem blijft natuurlijk dat er mensen zijn die ook daadwerkelijk gehoor geven aan zo'n oproep. Nu is moord al een tijdje verboden, maar preventie is natuurlijk ook wenselijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Yes.
Overigens, vind je dat ze mogen oproepen tot geweld?
Dus bijvoorbeeld 'dood aan de smurfen' of iets dergelijks? Ik vind het wel fijn dat dat ook niet mag.
My bad.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
CSU zegt hij. Is toch niet helemaal hetzelfde.
Het is wat gechargeerd, maar de CDU probeert zich in de media wel altijd krampachtig te profileren tegen extreem rechts door dat nadrukkelijk te veroordelen. Stating the obvious.quote:Tevens is CDU helemaal niet 'gutmensch'.
De islam is als een kanker, niet alle gezwellen zijn kwaadaardig, maar het woekert wel daar waar het niet thuis hoort.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:12 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Sommige ziekten moet je op den duur wegsnijden , verwijderen.
Pappen en nathouden, daar gaan wonden van stinken en etteren.
En dat betreft verscheidene ziektes, niet alleen dit soort.
Profileren tegen nazi's en extreem-rechts is niet gutmensch maar gezond verstand. Profileren tegen nazi's die willekeurig Turken en Grieken vermoorden ook.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
My bad.
[..]
Het is wat gechargeerd, maar de CDU probeert zich in de media wel altijd krampachtig te profileren tegen extreem rechts door dat nadrukkelijk te veroordelen. Stating the obvious.Met name CDU burgemeesters hebben daar een handje van.
Ik vind het erg kwalijk dat dat niet mag. Er zit een groot verschil tussen zeggen en doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Yes.
Overigens, vind je dat ze mogen oproepen tot geweld?
Dus bijvoorbeeld 'dood aan de smurfen' of iets dergelijks? Ik vind het wel fijn dat dat ook niet mag.
Dat is heel stoer om in Nederland te zeggen, maar het verbieden van een oproep tot geweld is juist een teken van beschaving en vrijheid. Niet van onderdrukking.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het erg kwalijk dat dat niet mag. Er zit een groot verschil tussen zeggen en doen.
Maar goed, ik krijg dan ook gewoon de kriebels van het feit dat de overheid kan beslissen wat wij wel en niet mogen zeggen. Liberaal in hart en nieren.
Ik zie het meer als een noodzakelijk kwaad.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat is heel stoer om in Nederland te zeggen, maar het verbieden van een oproep tot geweld is juist een teken van beschaving en vrijheid. Niet van onderdrukking.
CSU heeft dan ook decennia lang de absolute meerderheid gehad in Beieren en wat ik tegen Elfletterig ook al duidelijk probeerde te maken is dat je termen die wij in NL gebruiken niet zomaar 1 op 1 naar Duitsland kunt vertalen. De culturen verschillen daarvoor te veel en daardoor heeft de lading van sommige termen een hele andere betekenis. CSU als een "gutmensch partij" neerzetten is los daarvan idd een beetje erg raar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:35 schreef Roceco het volgende:
Je haalt CSU en CDU doorelkaar. (CSU is een soort 'extra conservatieve versie van de CDU', die in ruil voor vrij spel in Bavaria landelijk samenwerkt met de CDU)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |