abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147874536
De Pegida beweging begint steeds groter te worden, na 11.000 demonstranten eerder deze maand is het aantal verdubbeld tot 20.000 gisteravond. Daarnaast was er naast een demonstratie in Dresden tegelijkertijd een grote demonstratie gehouden in Munchen.

EenVandaag heeft een mooi stukje geschreven over Pegida
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/56245/vijf_vragen_over_de_anti_islambeweging_in_duitsland
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_147874641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is het ook, gewoon een extreem rechtse beweging die wat domme schapen achter zich aan weet te krijgen. Dat je je zorgen maakt over extremisme onder moslims betekent ook niet dat je sympathie hebt voor die extreem rechtse idioten die de vrijheid van meningsuiting willen aantasten.
Ik deel je mening absoluut niet. Pegida neemt nadrukkelijk afstand van extreem-rechts, zoals blijkt uit de positionering die ik net opsomde, maar ook uit dit symbool dat steeds terugkeert op hun posters:

pi_147874657
Maar als ik het goed begrijp is Pegida helemaal geen anti-islambeweging? Ze zijn tegen salafisme, maar om dat anti-islam te noemen is zo'n enorme versimpeling dat het echt onwaar wordt.

Of begrijp ik het nu verkeerd?
pi_147874676
Voor mij is de belangrijke vraag bij elke demonstartie wat men wil. Waar men tegen is is vaak erg makkelijk. Men is tegen geweld, tegen ziekte, tegen armoede, tegen terrorisme, tegen gevaar, tegen oorlog en tegen aantasting van het milieu. Soms is waar men voor is duidelijk men is voor de vrijheid om te kraken, voor het stoppen van gasboringen maar vaak is erg onduidelijk waar men voor is.

Deze groep is dus tegen de islamisering en de salafisten blijkbaar maar wat wil men dan dat de regering gaat doen?
pi_147874702
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je mening absoluut niet. Pegida neemt nadrukkelijk afstand van extreem-rechts, zoals blijkt uit de positionering die ik net opsomde, maar ook uit dit symbool dat steeds terugkeert op hun posters:

[ afbeelding ]
Ja dat is nodig omdat men anders geen aanhang krijgt maar dat wil niet zeggen dat het niet door extreem rechts georganiseerd wordt.
pi_147874711
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, ik zeg toch niet Pegida een foute club is? - hoewel het een kwestie van tijd is voordat de club wordt gekaapt door extreem-rechts.

Ik hekel dat zielige gejank van Brussen. Die flapdrol.
Brussen snijdt een terecht punt aan en het is jammer dat jij als journalist niet onderkent dat het ANP z'n boekje te buiten gaat met niet-neutrale verslaggeving. Ik wil niet steeds op je beroep hameren, maar van een journalist mag worden verwacht dat hij dit soort niet-neutrale fratsen herkent én veroordeelt.
pi_147874760
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
Voor mij is de belangrijke vraag bij elke demonstartie wat men wil. Waar men tegen is is vaak erg makkelijk. Men is tegen geweld, tegen ziekte, tegen armoede, tegen terrorisme, tegen gevaar, tegen oorlog en tegen aantasting van het milieu. Soms is waar men voor is duidelijk men is voor de vrijheid om te kraken, voor het stoppen van gasboringen maar vaak is erg onduidelijk waar men voor is.

Deze groep is dus tegen de islamisering en de salafisten blijkbaar maar wat wil men dan dat de regering gaat doen?
Het beleid dat ze beogen, staat gewoon in hun positionerings-paper: NWS / 20.000 demonstranten tegen islamisering in Dresden
pi_147874762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:35 schreef Wespensteek het volgende:

Dat is puur een gevolg van de maatschappelijke cultuur van nu. Vroeger hadden leiders een droom en een abstract plan om die droom te bereiken; nu hebben ze een nachtmerrie en een abstract plan om die nachtmerrie te voorkomen.
pi_147874916
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het beleid dat ze beogen, staat gewoon in hun positionerings-paper: NWS / 20.000 demonstranten tegen islamisering in Dresden
Dat is toch niets zeggend gelul. Wat staat daar dan dat de salafisten moet aanpakken?

quote:
PEGIDA ist GEGEN Radikalismus egal ob religiös oder politisch motiviert!
Wat is dan radikaal, de koran lezen, een hoofddoek dragen, geen hand willen geven, niet opstaan voor de rechter? Je kunt er helemaal niets mee.
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:45:13 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147875011
Dus ze zijn politiek-correct extreem-rechts. Ik wist niet eens dat dat kon.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147875022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
Dus ze zijn politiek-correct extreem-rechts. Ik wist niet eens dat dat kon.
Waar blijkt dat extreemrechtse dan uit?
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:46:08 #12
346939 Janneke141
pi_147875033
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar blijkt dat extreemrechtse dan uit?
Uit willen sluiten van een bepaalde groep.
pi_147875046
Prima ontwikkeling.

Een tegengeluid geven , iets doen met je bezorgdheid over zorgwekkende ontwikkelingen die ook in Duitsland steeds duidelijker worden.

Ik zou zo meelopen met deze mensen.

Ze (te) snel en te graag wegzetten in een bepaalde hoek is nu eenmaal politiek correct.

En te verwachten van bepaalde journalisten.

Tegen iets dat met islam te maken heeft is volgens sommige mensen eng en fout.

En vooral verdacht..
pi_147875049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uit willen sluiten van een bepaalde groep.
Salafisten? Ben je extreemrechts als je tegen salafisme bent?
pi_147875063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens sommigen wel.
pi_147875085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Volgens sommigen wel.
Volgens salafisten misschien, maar anders kan ik me dat heel moeilijk voorstellen.
pi_147875112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens salafisten misschien, maar anders kan ik me dat heel moeilijk voorstellen.
Ik verbaas me nergens meer over.

Niet-moslims die fanatieker zijn dan een moslim.

Ze bestaan.
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:48:36 #18
346939 Janneke141
pi_147875117
quote:

[..]

Er zit een verschil tussen het handvest van die club en de eigenlijke bedoeling. Vandaar de combi politiek-correct/extreem-rechts. Laat het eerste deel weg en ze worden met pek en veren de stad uitgeveegd, dus doen ze het zo.
pi_147875135
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen het handvest van die club en de eigenlijke bedoeling. Vandaar de combi politiek-correct/extreem-rechts. Laat het eerste deel weg en ze worden met pek en veren de stad uitgeveegd, dus doen ze het zo.
Maar waar blijkt die eigenlijke bedoeling dan uit?
pi_147875141
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bullshit man. Ga eerst maar eens opzoeken wat het salafisme inhoudt, welke groeperingen eruit ontstaan .e.d. Als je er daarna nog steeds niet tegen bent, dan verdien jij het om ontvoerd te worden door ISIS.
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:50:50 #21
346939 Janneke141
pi_147875191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:49 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Bullshit man. Ga eerst maar eens opzoeken wat het salafisme inhoudt, welke groeperingen eruit ontstaan .e.d. Als je er daarna nog steeds niet tegen bent, dan verdien jij het om ontvoerd te worden door ISIS.
Waar haal jij in vredesnaam uit mijn posts dat ik niet tegen salafisme ben?
pi_147875204
quote:

[..]

Ja tuurlijk waarom zou iemand niet salafist mogen zijn zolang hij zich maar aan de wetten houdt.
pi_147875281
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja tuurlijk waarom zou iemand niet salafist mogen zijn zolang hij zich maar aan de wetten houdt.
Hm. Dan ben ik extreemrechts.

Da's wel kut.
pi_147875343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's wel kut.
Liever extreem rechts dan salafist.

Als ik zou moeten kiezen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:56:12 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147875354
quote:

[..]

Da's wel kut.
Sterkte gast, ik zit blijkbaar in hetzelfde schuitje.

Niet dat iemand het niet mag zijn natuurlijk. Maar ik ben wel tegen de leer.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_147875407
quote:

[..]

Da's wel kut.
Of je weet niet dat er binnen salafisme ook weer een behoorlijk aantal stromingen zijn die lang niet allemaal gewelddadig zijn. Net zoals vele andere groepen speelt ook hierbij de framing weer een grote rol. Je moet nooit in beleid groeperingen over één kam scheren dus geen beleid om radicalisme te bestrijden door de groepen radicalen te bestrijden maar door de uitingen die je niet wil te bestrijden. Wetgeving en regelgeving moet gaan over gedrag en niet over groepen mensen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:59:48 #27
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147875477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
Of je weet niet dat er binnen salafisme ook weer een behoorlijk aantal stromingen zijn die lang niet allemaal gewelddadig zijn. Net zoals vele andere groepen speelt ook hierbij de framing weer een grote rol. Je moet nooit in beleid groeperingen over één kam scheren dus geen beleid om radicalisme te bestrijden door de groepen radicalen te bestrijden maar door de uitingen die je niet wil te bestrijden. Wetgeving en regelgeving moet gaan over gedrag en niet over groepen mensen.
Ok, maar dus alleen als je actief actie onderneemt tegen de mensen die een leer volgen waar je tegen bent, ben je extreem-rechts of hoe moet ik het zien?

Ik ben ook fel tegen de evolutie-ontkenners bijvoorbeeld.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_147875489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Brussen snijdt een terecht punt aan en het is jammer dat jij als journalist niet onderkent dat het ANP z'n boekje te buiten gaat met niet-neutrale verslaggeving. Ik wil niet steeds op je beroep hameren, maar van een journalist mag worden verwacht dat hij dit soort niet-neutrale fratsen herkent én veroordeelt.
Bij koosje is alles wat in zijn straatje komt 'mooi' en 'goed', en wat niet in zijn straatje is 'zielig' en 'flapdrollerig'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:01:05 #29
346939 Janneke141
pi_147875512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, maar dus alleen als je actief actie onderneemt tegen de mensen die een leer volgen waar je tegen bent, ben je extreem-rechts of hoe moet ik het zien?

Ben je tegen iemand om wat ie doet, of ben je tegen iemand vanwege de groep waar hij toe behoort?
pi_147875525
quote:
Salafi-geleerden als Muhammad Nasiruddin al-Albani, Muhammad ibn al Uthaymeen, Abd al-Aziz ibn Abd Allah ibn Baaz en Abdul-Azeez ibn Abdullaah Aal ash-Shaikh zijn tegen de opvatting van de jihad als heilige oorlog. Ze vinden dat "geen enkel individu het recht heeft om de wet in eigen hand te nemen, maakt niet uit wat voor situatie het is. Zoals ook de metgezellen van Mohammed nooit zomaar een vijand gedood hebben, zelfs niet tijdens de scheldkanonnades die ze over zich heen gestort kregen in de eerste dertien jaar van Mohammeds dawa in Mekka. Evenmin hebben ze iemand gedood als vergelding toen Mohammed werd bekogeld met stenen bij Taif."[bron?]

In de laatste jaren zijn de salafisten geassocieerd met het "jihadi"-salafisme van Al Qaida en gerelateerde groepen die oproepen tot het vermoorden van burgers alsmede het afkeuren van vele moslimgroepen en -overheden, zoals de Saoedische overheid. Deze aantijgingen hebben deels te maken met de wortels die het salafisme heeft in het wahabisme. Een duidelijk verschil tussen beide stromingen kan er niet gemaakt worden waardoor de media snel beide groepen als één zien.
Ze zeggen dat ze niet gewelddadig zijn :P

Komt trouwens van wiki.
pi_147875553
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ben je tegen iemand om wat ie doet, of ben je tegen iemand vanwege de groep waar hij toe behoort?
Dat hangt nogal van de groep af.
pi_147875572

Ik zal wel de enige hier zijn maar ik krijg mep neigingen als ik dit soort wezens zie.

Maar ik ben blijkbaar rechts extremist en dan mag dat.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:04:00 #33
346939 Janneke141
pi_147875587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat hangt nogal van de groep af.
Dan heb je je antwoord.
pi_147875613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als je groepen mensen gaat uitsluiten is dat wat anders dan dat je discussie aan gaat over het onderwerp. Ik heb niets met islam en kan rustig met een moslim de discussie aangaan maar ik erken hun recht op de godsdienst omdat we de vrijheid hebben van mening te verschillen en we die verschillen oplossen door elkaar te overtuigen van ons eigen gelijk en niet door verboden.

Je bent in mijn ogen extreem rechts (alhoewel dat dus ook maar een naam is) als je groepen mensen wilt uitsluiten van rechten die anderen wel hebben.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:05:55 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147875657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat vrouwen minder waard zijn dan mannen dan en ik zeg hem dat ik dat een achterlijke houding vind en hij me dan vervolgens zegt dat dat onderdeel is van zijn geloof, waarop ik vervolgens zeg dat zijn geloof dan achterlijk is...

Ben ik dan extreem rechts? Dat is mijn vraag. Want zo klonk het een beetje net.
pi_147875662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je groepen mensen gaat uitsluiten is dat wat anders dan dat je discussie aan gaat over het onderwerp. Ik heb niets met islam en kan rustig met een moslim de discussie aangaan maar ik erken hun recht op de godsdienst omdat we de vrijheid hebben van mening te verschillen en we die verschillen oplossen door elkaar te overtuigen van ons eigen gelijk en niet door verboden.

Je bent in mijn ogen extreem rechts (alhoewel dat dus ook maar een naam is) als je groepen mensen wilt uitsluiten van rechten die anderen wel hebben.
Discussiëren heeft zo z'n grenzen

Mijns inziens.
pi_147875682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan heb je je antwoord.
Ja? Waar dan? En op welke vraag? Of quote je de verkeerde?
pi_147875705
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:03 schreef DrMabuse het volgende:

[ afbeelding ]

Ik zal wel de enige hier zijn maar ik krijg mep neigingen als ik dit soort wezens zie.
Dan wens ik je veel succes. Die gast was Duits bokskampioen en professioneel bokser! ^O^
pi_147875707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat vrouwen minder waard zijn dan mannen dan en ik zeg hem dat ik dat een achterlijke houding vind en hij me dan vervolgens zegt dat dat onderdeel is van zijn geloof, waarop ik vervolgens zeg dat zijn geloof dan achterlijk is...

Ja dan ben je volgens sommigen meteen extreem rechts.

En PVV aanhanger en Henk en Ingrid.

Leef er maar mee.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:08:17 #40
346939 Janneke141
pi_147875733
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In mijn optiek ben je extreem rechts als je daarna andere moslims achterlijk gaat noemen/uit gaat sluiten/etc. omdat ze datzelfde geloof aanhangen. Geloof is een beleving en/of interpretatie, en er zijn meer dan genoeg moslims die man en vrouw gelijkwaardig behandelen. Die kun je niet pakken op de religiebeleving van iemand die dat anders ziet.
pi_147875743
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In mijn ogen kun je heel goed wetten maken die het verheerlijken van geweld en het steunen van terreur verbieden. Dan is dat voor alle Nederlanders verboden. Maar inderdaad als het je om de mensen gaat of hoe die eruit zien of omdat het moslims/salafisten zijn dan ben ik het niet met je eens.
pi_147875747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel succes. Die gast was Duits bokskampioen en professioneel bokser! ^O^
Hij zal niet terug meppen.

Islam is liefde.
pi_147875748
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoewel ik extreemrechts ben krijg ik hier geen mepneigingen van. Ik heb namelijk ook een extreemlinkse kant die zegt dat deze mensen ziek zijn en hulp nodig hebben. Gedwongen opname in psychiatrische inrichtingen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 12:09:52 ]
pi_147875788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:06 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Discussiëren heeft zo z'n grenzen

Mijns inziens.
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat de vrijheid van meningsuiting beperkt moet worden omdat je niet in staat bent mensen te overtuigen van jouw gelijk.
pi_147875806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Hij zal niet terug meppen.

Islam is liefde.
Waar staat dat je je andere wang moet toekeren als je geslagen wordt?
pi_147875855
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoewel ik extreemrechts ben krijg ik hier geen mepneigingen van. Ik heb namelijk ook een extreemlinkse kant die zegt dat deze mensen ziek zijn en hulp nodig hebben. Gedwongen opname in psychiatrische inrichten dus.
Sommige ziekten moet je op den duur wegsnijden , verwijderen.

Pappen en nathouden, daar gaan wonden van stinken en etteren.

En dat betreft verscheidene ziektes, niet alleen dit soort.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:12:52 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147875875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In mijn optiek ben je extreem rechts als je daarna andere moslims achterlijk gaat noemen/uit gaat sluiten/etc. omdat ze datzelfde geloof aanhangen. Geloof is een beleving en/of interpretatie, en er zijn meer dan genoeg moslims die man en vrouw gelijkwaardig behandelen. Die kun je niet pakken op de religiebeleving van iemand die dat anders ziet.
Ok, maar als een religie voorschrijft dat je vrouwen als minderwaardig cq. vee dient te behandelen en ik zeg dan vervolgens dat ik die religie achterlijk vind, maakt me dat niet meteen een rechts-extremist?

Misschien leggen we hier nu juist wel meteen de vinger op de zere plek:

"Je heilige boek zegt dat ik vrouwen als vee moet behandelen, klopt dat?"
- "Ja, maar dat is een kwestie van interpretatie..."
"Het staat hier zwart op wit, zelfs in de juiste context onomwonden."
- "Ja, maar wij volgen dat allemaal niet zo nauw, hoor."
pi_147875878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:12 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Sommige ziekten moet je op den duur wegsnijden , verwijderen.

Pappen en nathouden, daar gaan wonden van stinken en etteren.

En dat betreft verscheidene ziektes, niet alleen dit soort.
En hoe stel je je dat wegsnijden dan voor?
pi_147875911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:10 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waar staat dat je je andere wang moet toekeren als je geslagen wordt?
Volgens mij in meerdere en verschillende soorten sprookjesboeken.

Al heb ik dat van horen zeggen.
pi_147876023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En hoe stel je je dat wegsnijden dan voor?
Moeilijk.

Alles verbieden heeft z'n nadelen , alles toestaan ook.

Maar dit soort lui (IS aanhang) zou ik persoonlijk geen toestemming geven voor demonstraties en acties.

En op legale wijze bestrijden waar mogelijk.

Desnoods met wetswijzigingen.

Sommig gedachtegoed is abject.

Al helemaal in het Westen / Duitsland.

Vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')