Ik deel je mening absoluut niet. Pegida neemt nadrukkelijk afstand van extreem-rechts, zoals blijkt uit de positionering die ik net opsomde, maar ook uit dit symbool dat steeds terugkeert op hun posters:quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is het ook, gewoon een extreem rechtse beweging die wat domme schapen achter zich aan weet te krijgen. Dat je je zorgen maakt over extremisme onder moslims betekent ook niet dat je sympathie hebt voor die extreem rechtse idioten die de vrijheid van meningsuiting willen aantasten.
Ja dat is nodig omdat men anders geen aanhang krijgt maar dat wil niet zeggen dat het niet door extreem rechts georganiseerd wordt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening absoluut niet. Pegida neemt nadrukkelijk afstand van extreem-rechts, zoals blijkt uit de positionering die ik net opsomde, maar ook uit dit symbool dat steeds terugkeert op hun posters:
[ afbeelding ]
Brussen snijdt een terecht punt aan en het is jammer dat jij als journalist niet onderkent dat het ANP z'n boekje te buiten gaat met niet-neutrale verslaggeving. Ik wil niet steeds op je beroep hameren, maar van een journalist mag worden verwacht dat hij dit soort niet-neutrale fratsen herkent én veroordeelt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ik zeg toch niet Pegida een foute club is? - hoewel het een kwestie van tijd is voordat de club wordt gekaapt door extreem-rechts.
Ik hekel dat zielige gejank van Brussen. Die flapdrol.
Het beleid dat ze beogen, staat gewoon in hun positionerings-paper: NWS / 20.000 demonstranten tegen islamisering in Dresdenquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
Voor mij is de belangrijke vraag bij elke demonstartie wat men wil. Waar men tegen is is vaak erg makkelijk. Men is tegen geweld, tegen ziekte, tegen armoede, tegen terrorisme, tegen gevaar, tegen oorlog en tegen aantasting van het milieu. Soms is waar men voor is duidelijk men is voor de vrijheid om te kraken, voor het stoppen van gasboringen maar vaak is erg onduidelijk waar men voor is.
Deze groep is dus tegen de islamisering en de salafisten blijkbaar maar wat wil men dan dat de regering gaat doen?
Dat is puur een gevolg van de maatschappelijke cultuur van nu. Vroeger hadden leiders een droom en een abstract plan om die droom te bereiken; nu hebben ze een nachtmerrie en een abstract plan om die nachtmerrie te voorkomen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
Voor mij is de belangrijke vraag bij elke demonstartie wat men wil. Waar men tegen is is vaak erg makkelijk. Men is tegen geweld, tegen ziekte, tegen armoede, tegen terrorisme, tegen gevaar, tegen oorlog en tegen aantasting van het milieu. Soms is waar men voor is duidelijk men is voor de vrijheid om te kraken, voor het stoppen van gasboringen maar vaak is erg onduidelijk waar men voor is.
Deze groep is dus tegen de islamisering en de salafisten blijkbaar maar wat wil men dan dat de regering gaat doen?
Dat is toch niets zeggend gelul. Wat staat daar dan dat de salafisten moet aanpakken?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het beleid dat ze beogen, staat gewoon in hun positionerings-paper: NWS / 20.000 demonstranten tegen islamisering in Dresden
Wat is dan radikaal, de koran lezen, een hoofddoek dragen, geen hand willen geven, niet opstaan voor de rechter? Je kunt er helemaal niets mee.quote:PEGIDA ist GEGEN Radikalismus egal ob religiös oder politisch motiviert!
Waar blijkt dat extreemrechtse dan uit?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
Dus ze zijn politiek-correct extreem-rechts. Ik wist niet eens dat dat kon.
Uit willen sluiten van een bepaalde groep.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waar blijkt dat extreemrechtse dan uit?
Salafisten? Ben je extreemrechts als je tegen salafisme bent?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit willen sluiten van een bepaalde groep.
Volgens sommigen wel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Salafisten? Ben je extreemrechts als je tegen salafisme bent?
Ik verbaas me nergens meer over.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens salafisten misschien, maar anders kan ik me dat heel moeilijk voorstellen.
Er zit een verschil tussen het handvest van die club en de eigenlijke bedoeling. Vandaar de combi politiek-correct/extreem-rechts. Laat het eerste deel weg en ze worden met pek en veren de stad uitgeveegd, dus doen ze het zo.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar waar blijkt die eigenlijke bedoeling dan uit?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen het handvest van die club en de eigenlijke bedoeling. Vandaar de combi politiek-correct/extreem-rechts. Laat het eerste deel weg en ze worden met pek en veren de stad uitgeveegd, dus doen ze het zo.
Bullshit man. Ga eerst maar eens opzoeken wat het salafisme inhoudt, welke groeperingen eruit ontstaan .e.d. Als je er daarna nog steeds niet tegen bent, dan verdien jij het om ontvoerd te worden door ISIS.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen het handvest van die club en de eigenlijke bedoeling. Vandaar de combi politiek-correct/extreem-rechts. Laat het eerste deel weg en ze worden met pek en veren de stad uitgeveegd, dus doen ze het zo.
Waar haal jij in vredesnaam uit mijn posts dat ik niet tegen salafisme ben?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:49 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Bullshit man. Ga eerst maar eens opzoeken wat het salafisme inhoudt, welke groeperingen eruit ontstaan .e.d. Als je er daarna nog steeds niet tegen bent, dan verdien jij het om ontvoerd te worden door ISIS.
Ja tuurlijk waarom zou iemand niet salafist mogen zijn zolang hij zich maar aan de wetten houdt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Dan ben ik extreemrechts.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja tuurlijk waarom zou iemand niet salafist mogen zijn zolang hij zich maar aan de wetten houdt.
Liever extreem rechts dan salafist.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Dan ben ik extreemrechts.
Da's wel kut.
Sterkte gast, ik zit blijkbaar in hetzelfde schuitje.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's wel kut.
Of je weet niet dat er binnen salafisme ook weer een behoorlijk aantal stromingen zijn die lang niet allemaal gewelddadig zijn. Net zoals vele andere groepen speelt ook hierbij de framing weer een grote rol. Je moet nooit in beleid groeperingen over één kam scheren dus geen beleid om radicalisme te bestrijden door de groepen radicalen te bestrijden maar door de uitingen die je niet wil te bestrijden. Wetgeving en regelgeving moet gaan over gedrag en niet over groepen mensen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's wel kut.
Ok, maar dus alleen als je actief actie onderneemt tegen de mensen die een leer volgen waar je tegen bent, ben je extreem-rechts of hoe moet ik het zien?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
Of je weet niet dat er binnen salafisme ook weer een behoorlijk aantal stromingen zijn die lang niet allemaal gewelddadig zijn. Net zoals vele andere groepen speelt ook hierbij de framing weer een grote rol. Je moet nooit in beleid groeperingen over één kam scheren dus geen beleid om radicalisme te bestrijden door de groepen radicalen te bestrijden maar door de uitingen die je niet wil te bestrijden. Wetgeving en regelgeving moet gaan over gedrag en niet over groepen mensen.
Bij koosje is alles wat in zijn straatje komt 'mooi' en 'goed', en wat niet in zijn straatje is 'zielig' en 'flapdrollerig'.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Brussen snijdt een terecht punt aan en het is jammer dat jij als journalist niet onderkent dat het ANP z'n boekje te buiten gaat met niet-neutrale verslaggeving. Ik wil niet steeds op je beroep hameren, maar van een journalist mag worden verwacht dat hij dit soort niet-neutrale fratsen herkent én veroordeelt.
Ben je tegen iemand om wat ie doet, of ben je tegen iemand vanwege de groep waar hij toe behoort?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, maar dus alleen als je actief actie onderneemt tegen de mensen die een leer volgen waar je tegen bent, ben je extreem-rechts of hoe moet ik het zien?
Ik ben ook fel tegen de evolutie-ontkenners bijvoorbeeld.
Ze zeggen dat ze niet gewelddadig zijnquote:Salafi-geleerden als Muhammad Nasiruddin al-Albani, Muhammad ibn al Uthaymeen, Abd al-Aziz ibn Abd Allah ibn Baaz en Abdul-Azeez ibn Abdullaah Aal ash-Shaikh zijn tegen de opvatting van de jihad als heilige oorlog. Ze vinden dat "geen enkel individu het recht heeft om de wet in eigen hand te nemen, maakt niet uit wat voor situatie het is. Zoals ook de metgezellen van Mohammed nooit zomaar een vijand gedood hebben, zelfs niet tijdens de scheldkanonnades die ze over zich heen gestort kregen in de eerste dertien jaar van Mohammeds dawa in Mekka. Evenmin hebben ze iemand gedood als vergelding toen Mohammed werd bekogeld met stenen bij Taif."[bron?]
In de laatste jaren zijn de salafisten geassocieerd met het "jihadi"-salafisme van Al Qaida en gerelateerde groepen die oproepen tot het vermoorden van burgers alsmede het afkeuren van vele moslimgroepen en -overheden, zoals de Saoedische overheid. Deze aantijgingen hebben deels te maken met de wortels die het salafisme heeft in het wahabisme. Een duidelijk verschil tussen beide stromingen kan er niet gemaakt worden waardoor de media snel beide groepen als één zien.
Dat hangt nogal van de groep af.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je tegen iemand om wat ie doet, of ben je tegen iemand vanwege de groep waar hij toe behoort?
Als je groepen mensen gaat uitsluiten is dat wat anders dan dat je discussie aan gaat over het onderwerp. Ik heb niets met islam en kan rustig met een moslim de discussie aangaan maar ik erken hun recht op de godsdienst omdat we de vrijheid hebben van mening te verschillen en we die verschillen oplossen door elkaar te overtuigen van ons eigen gelijk en niet door verboden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, maar dus alleen als je actief actie onderneemt tegen de mensen die een leer volgen waar je tegen bent, ben je extreem-rechts of hoe moet ik het zien?
Ik ben ook fel tegen de evolutie-ontkenners bijvoorbeeld.
Als iemand zegt dat vrouwen minder waard zijn dan mannen dan en ik zeg hem dat ik dat een achterlijke houding vind en hij me dan vervolgens zegt dat dat onderdeel is van zijn geloof, waarop ik vervolgens zeg dat zijn geloof dan achterlijk is...quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je tegen iemand om wat ie doet, of ben je tegen iemand vanwege de groep waar hij toe behoort?
Discussiëren heeft zo z'n grenzenquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je groepen mensen gaat uitsluiten is dat wat anders dan dat je discussie aan gaat over het onderwerp. Ik heb niets met islam en kan rustig met een moslim de discussie aangaan maar ik erken hun recht op de godsdienst omdat we de vrijheid hebben van mening te verschillen en we die verschillen oplossen door elkaar te overtuigen van ons eigen gelijk en niet door verboden.
Je bent in mijn ogen extreem rechts (alhoewel dat dus ook maar een naam is) als je groepen mensen wilt uitsluiten van rechten die anderen wel hebben.
Dan wens ik je veel succes. Die gast was Duits bokskampioen en professioneel bokser!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:03 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal wel de enige hier zijn maar ik krijg mep neigingen als ik dit soort wezens zie.
Ja dan ben je volgens sommigen meteen extreem rechts.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat vrouwen minder waard zijn dan mannen dan en ik zeg hem dat ik dat een achterlijke houding vind en hij me dan vervolgens zegt dat dat onderdeel is van zijn geloof, waarop ik vervolgens zeg dat zijn geloof dan achterlijk is...
Ben ik dan extreem rechts? Dat is mijn vraag. Want zo klonk het een beetje net.
In mijn optiek ben je extreem rechts als je daarna andere moslims achterlijk gaat noemen/uit gaat sluiten/etc. omdat ze datzelfde geloof aanhangen. Geloof is een beleving en/of interpretatie, en er zijn meer dan genoeg moslims die man en vrouw gelijkwaardig behandelen. Die kun je niet pakken op de religiebeleving van iemand die dat anders ziet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat vrouwen minder waard zijn dan mannen dan en ik zeg hem dat ik dat een achterlijke houding vind en hij me dan vervolgens zegt dat dat onderdeel is van zijn geloof, waarop ik vervolgens zeg dat zijn geloof dan achterlijk is...
Ben ik dan extreem rechts? Dat is mijn vraag. Want zo klonk het een beetje net.
In mijn ogen kun je heel goed wetten maken die het verheerlijken van geweld en het steunen van terreur verbieden. Dan is dat voor alle Nederlanders verboden. Maar inderdaad als het je om de mensen gaat of hoe die eruit zien of omdat het moslims/salafisten zijn dan ben ik het niet met je eens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:03 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal wel de enige hier zijn maar ik krijg mep neigingen als ik dit soort wezens zie.
Maar ik ben blijkbaar rechts extremist en dan mag dat.
Hij zal niet terug meppen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes. Die gast was Duits bokskampioen en professioneel bokser!
Hoewel ik extreemrechts ben krijg ik hier geen mepneigingen van. Ik heb namelijk ook een extreemlinkse kant die zegt dat deze mensen ziek zijn en hulp nodig hebben. Gedwongen opname in psychiatrische inrichtingen dus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:03 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik ben blijkbaar rechts extremist en dan mag dat.
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat de vrijheid van meningsuiting beperkt moet worden omdat je niet in staat bent mensen te overtuigen van jouw gelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:06 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Discussiëren heeft zo z'n grenzen
Mijns inziens.
Waar staat dat je je andere wang moet toekeren als je geslagen wordt?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Hij zal niet terug meppen.
Islam is liefde.
Sommige ziekten moet je op den duur wegsnijden , verwijderen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoewel ik extreemrechts ben krijg ik hier geen mepneigingen van. Ik heb namelijk ook een extreemlinkse kant die zegt dat deze mensen ziek zijn en hulp nodig hebben. Gedwongen opname in psychiatrische inrichten dus.
Ok, maar als een religie voorschrijft dat je vrouwen als minderwaardig cq. vee dient te behandelen en ik zeg dan vervolgens dat ik die religie achterlijk vind, maakt me dat niet meteen een rechts-extremist?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In mijn optiek ben je extreem rechts als je daarna andere moslims achterlijk gaat noemen/uit gaat sluiten/etc. omdat ze datzelfde geloof aanhangen. Geloof is een beleving en/of interpretatie, en er zijn meer dan genoeg moslims die man en vrouw gelijkwaardig behandelen. Die kun je niet pakken op de religiebeleving van iemand die dat anders ziet.
En hoe stel je je dat wegsnijden dan voor?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:12 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Sommige ziekten moet je op den duur wegsnijden , verwijderen.
Pappen en nathouden, daar gaan wonden van stinken en etteren.
En dat betreft verscheidene ziektes, niet alleen dit soort.
Volgens mij in meerdere en verschillende soorten sprookjesboeken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waar staat dat je je andere wang moet toekeren als je geslagen wordt?
Moeilijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoe stel je je dat wegsnijden dan voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |