abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147876061
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Volgens mij in meerdere en verschillende soorten sprookjesboeken.

Al heb ik dat van horen zeggen.
Dit staat wel in de bijbel, evangelie volgens Lucas, maar bij mijn weten niet in de Kuran.
pi_147876064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, maar als een religie voorschrijft dat je vrouwen als minderwaardig cq. vee dient te behandelen en ik zeg dan vervolgens dat ik die religie achterlijk vind, maakt me dat niet meteen een rechts-extremist?

Misschien leggen we hier nu juist wel meteen de vinger op de zere plek:

"Je heilige boek zegt dat ik vrouwen als vee moet behandelen, klopt dat?"
- "Ja, maar dat is een kwestie van interpretatie..."
"Het staat hier zwart op wit, zelfs in de juiste context onomwonden."
- "Ja, maar wij volgen dat allemaal niet zo nauw, hoor."
Heilige boeken zijn heilig.
pi_147876068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Moeilijk.

Alles verbieden heeft z'n nadelen , alles toestaan ook.

Maar dit soort lui (IS aanhang) zou ik persoonlijk geen toestemming geven voor demonstraties en acties.

En op legale wijze bestrijden waar mogelijk.

Desnoods met wetswijzigingen.

Sommig gedachtegoed is abject.

Al helemaal in het Westen / Duitsland.

Vind ik.
O, maar dan ben ik met mijn idee voor gedwongen opname eigenlijk veel extremer.
pi_147876079
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja tuurlijk waarom zou iemand niet salafist mogen zijn zolang hij zich maar aan de wetten houdt.
Waarom zou iemand er niet tegen mogen zijn?
pi_147876112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Of je weet niet dat er binnen salafisme ook weer een behoorlijk aantal stromingen zijn die lang niet allemaal gewelddadig zijn. Net zoals vele andere groepen speelt ook hierbij de framing weer een grote rol. Je moet nooit in beleid groeperingen over één kam scheren dus geen beleid om radicalisme te bestrijden door de groepen radicalen te bestrijden maar door de uitingen die je niet wil te bestrijden. Wetgeving en regelgeving moet gaan over gedrag en niet over groepen mensen.
Niets aan gelogen, zo waren er ook genoeg sympathieke nazi,s.
pi_147876128
Gisterenavond trouwens een anti-Pegida demo in München met naar schatting rond de 12k deelnemers.
Zelfs de CSU ondersteunde dit protest.

http://www.sueddeutsche.d(...)stolz-sein-1.2279891
pi_147876139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, maar dan ben ik met mijn idee voor gedwongen opname eigenlijk veel extremer.
Ik vrees dat de opvangmogelijkheid er niet is.

Teveel mensen , te weinig plek.

En voordat je het weet ga je de weg van een eerdere generatie Duitsers.
pi_147876161
Helaas begint Pegida steeds meer te lijken op een groepje rechtsradicalen die een 'burger' masker op hebben gedaan.
pi_147876194
Interessante discussie maar ik moet weer aan het werk.
pi_147876195
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:20 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik vrees dat de opvangmogelijkheid er niet is.

Teveel mensen , te weinig plek.

En voordat je het weet ga je de weg van een eerdere generatie Duitsers.
Kwestie van organisatie.

En als je met dat laatste hint op de holocaust: die kwam voort uit intense haat van mensen. Ik haat die mensen absoluut niet, maar ik denk dat ze levensgevaarlijk gestoord zijn en ik geloof dat ze te genezen zijn.
pi_147876210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou iemand er niet tegen mogen zijn?
Dat mag van mij prima maar het moet zich volgens mij niet uiten in het willen verbieden van een stroming/groep mensen omdat je dan hun recht op vrije meningsuiting gaat aantasten. Als je gaat demonstreren tegen salafisten of joden of homo's etc. dan ben je wat mij betreft verkeerd bezig omdat je demonstreert tegen groepen mensen die zich dan niet kunnen verdedigen in debat en je gaat iedereen in die groep over één kam scheren.
pi_147876213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:19 schreef Kingstown het volgende:
Gisterenavond trouwens een anti-Pegida demo in München met naar schatting rond de 12k deelnemers.

[ afbeelding ]
http://www.sueddeutsche.d(...)stolz-sein-1.2279891
En waar protesteerden die mensen precies tegen?
pi_147876253
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag van mij prima maar het moet zich volgens mij niet uiten in het willen verbieden van een stroming/groep mensen omdat je dan hun recht op vrije meningsuiting gaat aantasten. Als je gaat demonstreren tegen salafisten of joden of homo's etc. dan ben je wat mij betreft verkeerd bezig omdat je demonstreert tegen groepen mensen die zich dan niet kunnen verdedigen in debat en je gaat iedereen in die groep over één kam scheren.
Demonstreren valt voor mij ook onder vrijheid van meningsuiting.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:24:29 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147876264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inderdaad.

Demonstreren tegen de islam mag nooit verboden worden, net zoals demonstreren tegen rechts-extremisme, of wat dan ook. Betekent niet dat we het ineens eens moeten gaan zijn met de mening van de groep demonstranten in kwestie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147876286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tegen racisme en rechts-radicalisme geloof ik.
pi_147876299
quote:

Horst Seehofer _O_
pi_147876325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ach zowel de Nederlandse grondwet, als het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, als het UVRM leggen beperkingen op aan het recht op demonstreren in geval van verstoring van de openbare orde.
pi_147876336
quote:

Zelfs?
pi_147876338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

het recht om te demonstreren ontneem ik ze ook niet ik geef aan dat je het wat mij betreft niet moet doen. Vandaar ook dat ik geen moeite heb met die demonstrerende "salafisten" al heb ik daar wel moeite met die vlaggen en waar ze voor demonstreren.

Het gevaar van deze bewegingen is dat men vaak onschuldig begint om mensen te trekken maar omdat er geen duidelijk doel is men het makkelijk een andere kant op kan laten bewegen.
pi_147876361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

Vooral voor een stad waar iedereen welkom is ongeacht politieke- of religieuze voorkeur.
http://www.sueddeutsche.d(...)in-zeichen-1.2279099
pi_147876391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Demonstreren tegen de islam mag nooit verboden worden, net zoals demonstreren tegen rechts-extremisme, of wat dan ook. Betekent niet dat we het ineens eens moeten gaan zijn met de mening van de groep demonstranten in kwestie.
Eens. Tenzij ze ruiten van donerzaken gaan ingooien of mensen gaan aanvallen ofzo. Dan is het gewoon klaar en ook logisch dat men een volgende keer niet zomaar een vergunning geeft aan zo'n organisatie.
pi_147876399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

het recht om te demonstreren ontneem ik ze ook niet ik geef aan dat je het wat mij betreft niet moet doen. Vandaar ook dat ik geen moeite heb met die demonstrerende "salafisten" al heb ik daar wel moeite met die vlaggen en waar ze voor demonstreren.

Het gevaar van deze bewegingen is dat men vaak onschuldig begint om mensen te trekken maar omdat er geen duidelijk doel is men het makkelijk een andere kant op kan laten bewegen.
Mensen die demonstreren sporten per definitie niet natuurlijk.
pi_147876401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zelfs?
CSU is toch wel het meest rechts wat men kan zijn, zonder tot extreem-rechts te behoren. Toch opvallend dat zij zich achter de (veelal linkse) tegendemonstranten scharen.
pi_147876421
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Eens. Tenzij ze ruiten van donerzaken gaan ingooien of mensen gaan aanvallen ofzo. Dan is het gewoon klaar en ook logisch dat men een volgende keer niet zomaar een vergunning geeft aan zo'n organisatie.
Donerzaken ingooien = doodstraf.

Want, doner. :9~
pi_147876427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Persoonlijk ben ik het er vrijwel volledig mee eens. Ik vind punt 17 trouwens ook opvallend. Nooit geweten dat er in Duitsland kennelijk een soort politiek-correcte beweging gaande is om de taal geslachtsneutraal te maken. Best bizar als je erover nadenkt.
Punt 17 heeft, lijkt me, een veel grotere impact op de Duitse taal dan de Nederlandse taal.
Als ik me de naamvallen en verbuigingen herinner, het feit dat je van elk zelfstandig naamwoord moet weten van welk geslacht het is en ook moet weten welke naamvalsverbuiging overeenkomstig geslacht na ieder voorzetsel komt. :D.

Overigens politieke organisaties in Duitsland publiceren graag puntenlijstjes van hun politieke doelstellingen, maar of ze daar dan echt achterstaan en zich ernaar gedragen is, indachtig een bepaald 25-puntenlijstje uit het interbellum, een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-12-2014 16:41:49 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')