karmelietquote:Op maandag 22 december 2014 23:02 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Nope. Veel vrouwelijk gasten, dus iedereen moet zich aanpassen. Ik ben niet zo een fan van witte wijn, maar ik heb me toch een mooie fles op de kop getikt.![]()
Eerste kerstdag heb ik voor schoonpapa een dikke fles Metaxa geritseld. Aangezien die altijd een sloot Karmeliet koud heeft liggen zal ik er daar ook stevig wat van drinken.
Waarom niet wijn én bier inslaan?quote:Op maandag 22 december 2014 23:02 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Nope. Veel vrouwelijk gasten, dus iedereen moet zich aanpassen. Ik ben niet zo een fan van witte wijn, maar ik heb me toch een mooie fles op de kop getikt.![]()
Eerste kerstdag heb ik voor schoonpapa een dikke fles Metaxa geritseld. Aangezien die altijd een sloot Karmeliet koud heeft liggen zal ik er daar ook stevig wat van drinken.
Helemaal eens, maar ik heb ook erg graag een goed glas rode wijn bij mijn stuk fleish.quote:Op maandag 22 december 2014 23:05 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht jammer, dat veel mensen nog steeds het idee hebben dat goed eten altijd samen moet gaan met wijn. Goed bier kan zóveel toevoegen gek daar weet je de helft niet van
IK BEN GOFFETOMME GEEN MILJONAIR.quote:Op maandag 22 december 2014 23:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Waarom niet wijn én bier inslaan?
Dat snap ik, maar ik zeg gewoon dat ik met kerst wijn drinkquote:Op maandag 22 december 2014 23:05 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht jammer, dat veel mensen nog steeds het idee hebben dat goed eten altijd samen moet gaan met wijn. Goed bier kan zóveel toevoegen gek daar weet je de helft niet van
Eend doe ik samen met mijn vader, fazant komt voor de rekening van de vriend van mijn moeder.quote:Op maandag 22 december 2014 23:07 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Voorgerechten vind ik vaak erg lekker. Zeker als het contrasteert met het hoofdgerecht.
Eend en fazant klinkt erg goed. Doe je de eens zelf? Stevige uitdaging wel.
Klassiek kerstdiner met happies-vleesvoorgerecht-soep-vis-spoom-hoofd-dessert-kaas vind ik toch wel vrij top, beduidend leuker/lekkerder dan louter hoofdgerechtquote:Op maandag 22 december 2014 23:07 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Voorgerechten vind ik vaak erg lekker. Zeker als het contrasteert met het hoofdgerecht.
Eend en fazant klinkt erg goed. Doe je de eens zelf? Stevige uitdaging wel.
Beetje huiswijn en fatsoenlijke pils, man, ben je zo klaar mee.quote:Op maandag 22 december 2014 23:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
IK BEN GOFFETOMME GEEN MILJONAIR.
IK BEN GOFFETOMME GEEN PAUPER.quote:Op maandag 22 december 2014 23:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Beetje huiswijn en fatsoenlijke pils, man, ben je zo klaar mee.
Succes dan. Aanbraden, insnijden en de oven in?quote:Op maandag 22 december 2014 23:08 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik zeg gewoon dat ik met kerst wijn drink. Opmeer omdat wij een paar mooie louis enschenauers hebben gekocht. Sowieso is mijn familie heel divers met dit, ik hou meer van een sauvignon blanc, terwijl mijn broer een riesling prefereert. Mijn moeder weer meer van bordeux terwijl haar vriend niet drinkt.
[..]
Eend doe ik samen met mijn vader, fazant komt voor de rekening van de vriend van mijn moeder.
Hoort er toch een beetje bij he. Met zijn allen in de keuken en al kannonezat voor dat je begint met eten.quote:Op maandag 22 december 2014 23:08 schreef Saind het volgende:
[..]
Klassiek kerstdiner met happies-vleesvoorgerecht-soep-vis-spoom-hoofd-dessert-kaas vind ik toch wel vrij top, beduidend leuker/lekkerder dan louter hoofdgerecht
Ik wilde een Tsjeeses reserva port aged halen maar die was uitverkochtquote:Op maandag 22 december 2014 23:07 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar ik heb ook erg graag een goed glas rode wijn bij mijn stuk fleish.
Najah, wij hebben hapjes, voor, amuses,voor, amuses, hoofd, amuses, dessert en kaas. kaas vind ik heel smerig dus dat eet ik niet.quote:Op maandag 22 december 2014 23:08 schreef Saind het volgende:
[..]
Klassiek kerstdiner met happies-vleesvoorgerecht-soep-vis-spoom-hoofd-dessert-kaas vind ik toch wel vrij top, beduidend leuker/lekkerder dan louter hoofdgerecht
Happies, amuses, wat jij wilquote:Op maandag 22 december 2014 23:11 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Najah, wij hebben hapjes, voor, amuses,voor, amuses, hoofd, amuses, dessert en kaas. kaas vind ik heel smerig dus dat eet ik niet.
Jeetje wat uitgebreid! Wel lekker.quote:Op maandag 22 december 2014 23:11 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Najah, wij hebben hapjes, voor, amuses,voor, amuses, hoofd, amuses, dessert en kaas. kaas vind ik heel smerig dus dat eet ik niet.
quote:Op maandag 22 december 2014 23:10 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik wilde een Tsjeeses reserva port aged halen maar die was uitverkochtNu heb ik een bourbon barrel aged.
Ik heb voor de vis een saison, voor de kaas en zulks een Cantillon Iris, voor het vleesch dus die tsjeeses en voor tussendoor een berg winterbiertjes en wat gehopt spul.
Dat bier uit portvaten is erg geschikt voor bij vlees
Jup, aanbranden in zijn eigen vet uiteraard.quote:Op maandag 22 december 2014 23:09 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Succes dan. Aanbraden, insnijden en de oven in?
Wasda?quote:Op maandag 22 december 2014 23:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Nieuwe telefoon en ik open mijn vivino app om er achter te komen dat alle wijnen die ik ooit heb opgeslagen weg zijn. Dikke, dikke aids zooi.
Ik mag hopen dat je hem niet in sinaasappelsaus maakt.quote:Op maandag 22 december 2014 23:14 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Jup, aanbranden in zijn eigen vet uiteraard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |