Zag ik laatste ook ergens voorbij komen, lijkt me echt heerlijk.quote:Op zondag 28 december 2014 19:21 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb een nieuw experiment in de koeling staan: pistachespijs. Zelfde als amandelspijs, alleen dan met pistachenoten. Ik ben benieuwd
Het is gemaakt met rauw pistachemeel dus normaal gezien moet de smaak er goed doorkomen als ik het maar lang genoeg laat rijpen, al ben ik bang dat ik over een week toch wel wil weten hoe het smaaktquote:Op zondag 28 december 2014 20:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zag ik laatste ook ergens voorbij komen, lijkt me echt heerlijk.
Omg. Omfg. Waar is t recept??quote:Op zondag 28 december 2014 20:42 schreef Myraela het volgende:
Even mijn kerst dessert hier nog crossposten.
[ afbeelding ]
Het een baked Alaska. Met koffie cake, zelfgemaakte chocolade ijs, een zoute karamel swirl en Italiaans meringue natuurlijk. Was erg lekker.
Klinkt als gevulde boterkoek maar dan de vulling gemengd met het deeg ipv gevuldquote:Op zondag 28 december 2014 20:43 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het is gemaakt met rauw pistachemeel dus normaal gezien moet de smaak er goed doorkomen als ik het maar lang genoeg laat rijpen, al ben ik bang dat ik over een week toch wel wil weten hoe het smaakt![]()
Ik heb ook een boterkoek gemaakt met amandel en pistache (deel van het meel vervangen voor amandelmeel/pistachemeel). Geeft ook een heel ander tintje aan de boterkoek, met een spijsnasmaak, heel erg lekker. Alleen proef je niet direct pistache in dit geval. Het was ook niet heel erg veel, want experiment, dus klein beginnen
Ik denk niet dat er veel smaak verloren gaat, eerder dat je minder luchtige wafels krijgt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Hoe lang is wafel beslag goed? Als ik dat vandaag maak en in de koeling bewaar kan ik het morgen toch nog wel gebruiken of mis ik dan veel smaak?
Wat kun je dan wel gebruiken? Want onze bruine suiker is ook heel anders dan hun bruine suiker.quote:Op zondag 21 december 2014 22:57 schreef RobinOok het volgende:
In amerika kennen ze geen bruine basterdsuiker. Dus ja, groot verschil.
Nou ja, het ligt natuurlijk heel erg aan het recept. Als er maar een eetlepel gebruikt wordt of zo dan zal je niet veel verschil merken. In een pudding ook niet. Maar als hoofdbestanddeel in een deeg kan het wel behoorlijk uitmaken. Het doet iets met de vochtbalans van je deeg.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:56 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wat kun je dan wel gebruiken? Want onze bruine suiker is ook heel anders dan hun bruine suiker.
Wat zijn ze mooi in vorm gebleven! Mijne lopen altijd uit.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:16 schreef lady-wrb het volgende:
ik had gister een uurtje over en heb mijn nieuwste koekjesuitstekers uitgeprobeerd.
het was lekker snel klaar want uit mijn deeg haalde ik maar 8 koekjes
[ afbeelding ]
het zijn dan ook wel heel erg grote uitstekers, dus ook erg grote koekjes
In Amerikaanse kookfilmpjes kom ik regelmatig een soort bruine suiker tegen wat heel erg veel op bruine basterdsuiker lijkt. Ze noemen het 'packed brown sugar'.quote:Op zondag 21 december 2014 22:57 schreef RobinOok het volgende:
In amerika kennen ze geen bruine basterdsuiker. Dus ja, groot verschil.
Yum.quote:Op zondag 28 december 2014 20:42 schreef Myraela het volgende:
Even mijn kerst dessert hier nog crossposten.
[ afbeelding ]
Het een baked Alaska. Met koffie cake, zelfgemaakte chocolade ijs, een zoute karamel swirl en Italiaans meringue natuurlijk. Was erg lekker.
Ja, inderdaad. Las ik net ook.quote:Op woensdag 31 december 2014 02:58 schreef n0a het volgende:
Als ik brown sugar zie staan dan gebruik ik lichtbruine basterdsuiker. Packed heeft naar mijn idee meer te maken met het feit dat je het in de cup aandrukt en dus meer gebruikt dan wanneer je het losjes afmeet.
Oh dat is ook nog een mogelijkheid ja, dank je.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb koekjesmix gebruikt van funcakes. die doet het erg goed
Amerikanen zijn raar wat inhouds en gewichtsmaten aan gaat, maar het is gewoon 237 ccquote:Op donderdag 1 januari 2015 15:28 schreef sirdanilot het volgende:
Heeft niemand in Amerika een weegschaaltje of zo? Ik vind dat altijd erg raar, alles in cups ipv gewicht.
Ik ben een rozijnenbrood aan het maken. Ik wilde eerst oliebollen gaan bakken dus had al rozijnen in water gezet, maar dat kwam er niet van dus heb maar een rozijnenbrood van de rozijnen gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |