abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148064957
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:21 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb een nieuw experiment in de koeling staan: pistachespijs. Zelfde als amandelspijs, alleen dan met pistachenoten. Ik ben benieuwd :D
Zag ik laatste ook ergens voorbij komen, lijkt me echt heerlijk. :9~
pi_148065125
Even mijn kerst dessert hier nog crossposten. O+

Het een baked Alaska. Met koffie cake, zelfgemaakte chocolade ijs, een zoute karamel swirl en Italiaans meringue natuurlijk. Was erg lekker. :9~
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 20:43:05 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_148065196
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 20:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zag ik laatste ook ergens voorbij komen, lijkt me echt heerlijk. :9~
Het is gemaakt met rauw pistachemeel dus normaal gezien moet de smaak er goed doorkomen als ik het maar lang genoeg laat rijpen, al ben ik bang dat ik over een week toch wel wil weten hoe het smaakt :P
Ik heb ook een boterkoek gemaakt met amandel en pistache (deel van het meel vervangen voor amandelmeel/pistachemeel). Geeft ook een heel ander tintje aan de boterkoek, met een spijsnasmaak, heel erg lekker. Alleen proef je niet direct pistache in dit geval. Het was ook niet heel erg veel, want experiment, dus klein beginnen :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † zondag 28 december 2014 @ 20:59:11 #104
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_148066275
Amandel fruit taart (origineel is met bramen, maar ik vond bosbessen wel lekker :D)

Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_148068025
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 20:42 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]

Het een baked Alaska. Met koffie cake, zelfgemaakte chocolade ijs, een zoute karamel swirl en Italiaans meringue natuurlijk. Was erg lekker. :9~
Omg. Omfg. Waar is t recept??
pi_148068299
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:43 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is gemaakt met rauw pistachemeel dus normaal gezien moet de smaak er goed doorkomen als ik het maar lang genoeg laat rijpen, al ben ik bang dat ik over een week toch wel wil weten hoe het smaakt :P
Ik heb ook een boterkoek gemaakt met amandel en pistache (deel van het meel vervangen voor amandelmeel/pistachemeel). Geeft ook een heel ander tintje aan de boterkoek, met een spijsnasmaak, heel erg lekker. Alleen proef je niet direct pistache in dit geval. Het was ook niet heel erg veel, want experiment, dus klein beginnen :P
Klinkt als gevulde boterkoek maar dan de vulling gemengd met het deeg ipv gevuld
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_148069434
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Omg. Omfg. Waar is t recept??
Ik moet het nog uittikken. :D
pi_148072303
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 21:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik moet het nog uittikken. :D
Wat een teaser ben jij ;(
pi_148140006
Hoe lang is wafel beslag goed? Als ik dat vandaag maak en in de koeling bewaar kan ik het morgen toch nog wel gebruiken of mis ik dan veel smaak?
pi_148141463
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Hoe lang is wafel beslag goed? Als ik dat vandaag maak en in de koeling bewaar kan ik het morgen toch nog wel gebruiken of mis ik dan veel smaak?
Ik denk niet dat er veel smaak verloren gaat, eerder dat je minder luchtige wafels krijgt.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_148143025
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:57 schreef RobinOok het volgende:
In amerika kennen ze geen bruine basterdsuiker. Dus ja, groot verschil.
Wat kun je dan wel gebruiken? Want onze bruine suiker is ook heel anders dan hun bruine suiker.
  dinsdag 30 december 2014 @ 16:39:19 #112
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_148144968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:56 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Wat kun je dan wel gebruiken? Want onze bruine suiker is ook heel anders dan hun bruine suiker.
Nou ja, het ligt natuurlijk heel erg aan het recept. Als er maar een eetlepel gebruikt wordt of zo dan zal je niet veel verschil merken. In een pudding ook niet. Maar als hoofdbestanddeel in een deeg kan het wel behoorlijk uitmaken. Het doet iets met de vochtbalans van je deeg.

Ten eerste kun je beter rietsuiker nemen ipv basterdsuiker, dat komt al dichter in de buurt. En dan wordt aanbevolen om er een scheutje stroop bij te doen.

Maar ik zou gewoon op internet een alternatief recept googelen, eentje dat erop lijkt maar dan met de ingredienten die je hebt in de verhoudingen die dus al getest zijn. Want eigenlijk is alles allang al ergens door iemand geprobeerd, dus hoef je dat wieltje niet opnieuw uit te vinden. Dat is wat ik doe als ik er de tijd voor neem en anders waag ik de gok. ;-)
Maar iedereen weet, bakken is precisie, dus je kunt niet zo makkelijk zomaar een alternatief geven dat in alle recepten en alle verhoudingen werkt.
pi_148159171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:16 schreef lady-wrb het volgende:
ik had gister een uurtje over en heb mijn nieuwste koekjesuitstekers uitgeprobeerd.
het was lekker snel klaar want uit mijn deeg haalde ik maar 8 koekjes
[ afbeelding ]

het zijn dan ook wel heel erg grote uitstekers, dus ook erg grote koekjes :+

Wat zijn ze mooi in vorm gebleven! Mijne lopen altijd uit.
Mag ik het recept van je?
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2014 @ 22:49:22 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_148164900
ik heb koekjesmix gebruikt van funcakes. die doet het erg goed :)
  woensdag 31 december 2014 @ 01:27:09 #115
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148171556
Ik vind dit altijd een handige site om maten om te rekenen: http://www.traditionalove(...)utter_converter.html
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_148172502
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:57 schreef RobinOok het volgende:
In amerika kennen ze geen bruine basterdsuiker. Dus ja, groot verschil.
In Amerikaanse kookfilmpjes kom ik regelmatig een soort bruine suiker tegen wat heel erg veel op bruine basterdsuiker lijkt. Ze noemen het 'packed brown sugar'.

Komt behoorlijk in de buurt van basterdsuiker lijkt mij?

*edit, had de reactie van de poster boven jou niet gezien. Maar imo lijkt de bruine suiker van de Amerikanen wel heel erg op basterdsuiker. Ik gebruik iig altijd basterdsuiker.
pi_148172557
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 20:42 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]

Yum. :9
pi_148172838
Als ik brown sugar zie staan dan gebruik ik lichtbruine basterdsuiker. Packed heeft naar mijn idee meer te maken met het feit dat je het in de cup aandrukt en dus meer gebruikt dan wanneer je het losjes afmeet.
pi_148173227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:58 schreef n0a het volgende:
Als ik brown sugar zie staan dan gebruik ik lichtbruine basterdsuiker. Packed heeft naar mijn idee meer te maken met het feit dat je het in de cup aandrukt en dus meer gebruikt dan wanneer je het losjes afmeet.
Ja, inderdaad. Las ik net ook. :D
pi_148173629
Achterlijke Amerikanen met hun volumematen voor dingen die je gewoon in gewicht zou moeten meten. :{w
pi_148173730
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb koekjesmix gebruikt van funcakes. die doet het erg goed :)
Oh dat is ook nog een mogelijkheid ja, dank je.
pi_148215688
Gisteren donuts in plaats van oliebollen gebakken. Jeetje, die waren echt heerlijk. :9~

pi_148217282
Heeft niemand in Amerika een weegschaaltje of zo? Ik vind dat altijd erg raar, alles in cups ipv gewicht.

Ik ben een rozijnenbrood aan het maken. Ik wilde eerst oliebollen gaan bakken dus had al rozijnen in water gezet, maar dat kwam er niet van dus heb maar een rozijnenbrood van de rozijnen gemaakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 januari 2015 @ 15:38:03 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148217566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:28 schreef sirdanilot het volgende:
Heeft niemand in Amerika een weegschaaltje of zo? Ik vind dat altijd erg raar, alles in cups ipv gewicht.

Ik ben een rozijnenbrood aan het maken. Ik wilde eerst oliebollen gaan bakken dus had al rozijnen in water gezet, maar dat kwam er niet van dus heb maar een rozijnenbrood van de rozijnen gemaakt.
Amerikanen zijn raar wat inhouds en gewichtsmaten aan gaat, maar het is gewoon 237 cc
Hetzelfde vind ik ook altijd vreemd aan recepten in NL of Europa.
8 eieren (waarom niet gewoon gewicht, eieren heb je van S tot XL)
Theelepel zout, eetlepel suiker (waarom niet gewoon gram?)
Snufjes, mespunten, etc
En dan heb ik het nog niet over de bloem in NL, er staat vrijwel nooit op of het zachte of harde tarwe is, maw, voor gebak of voor brood.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148217635
Oliebollendeeg gemaakt, deel met en zonder krenten/rozijnen. Rees lekker omhoog met dank aan de houtkachel thuisthuis. Vervolgens bakken maar.. alleen veuls tekort in tijd omdat de inductieplaat te hard warmte af stond. Ergo ongare bollen qua binnenste deel, gaar aan de rand. Blijkt dat het campinggaststelletje het beter doet want lekker weinig warmte dus duurt lang tot de bollen zichzelf omdraaien.

Verder nog kerstschuimkransjes gemaakt, appelflappen met spijs en een echte Limburgse vlaai. De kransjes en flappen vormden geen probleem. De Limburgse vlaai was qua verdeling tussen de bodem en deeg slierten bovenop verkeerd gegaan.

Lang leve kerstvakantie, genoeg excuus om te mogen bakken :7 Beste wensen voor het nieuwe jaar. Moge 2015 prima baksels opleveren voor iedereen :)
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')