quote:Op donderdag 18 december 2014 12:47 schreef Dyre het volgende:
Nee, het was ook zeker niet mijn bedoeling om meteen al flessen te gaan vervangen. Het staat er een beetje raar misschien. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ze de avondmaaltijd met ons mee-eet en dan geen flesje meer drinkt. (maar daar gaan nog wel flink wat maanden overheen natuurlijk)
De hapjes aanbieden tussen de voedingen door in plaats van er vlak voor/na is wel een goed idee. Ik denk dat het dan ook wel beter zal gaan
Zitten kan ze zonder ondersteuning nog niet, we doen het nu gewoon op schoot, maar een stoeltje is natuurlijk tegen die tijd veel fijner.
Voor kindjes jonger dan een jaar worden koemelkproducten toch afgeraden? Of is dat ondertussen weer gewijzigd en loop ik achter?quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:38 schreef L-E het volgende:
Ik zou bij een blender er idd een beetje kookvocht bij doen, of een klontje roomboter?
Dat advies ken ik niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Voor kindjes jonger dan een jaar worden koemelkproducten toch afgeraden? Of is dat ondertussen weer gewijzigd en loop ik achter?
Waar dacht je dat kv van gemaakt werd...?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Voor kindjes jonger dan een jaar worden koemelkproducten toch afgeraden? Of is dat ondertussen weer gewijzigd en loop ik achter?
Probeer de groente eens a la Rapley te geven? Dus een stuk gekookt of rauw in de hand en dan kijken of ze het wel lust.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:36 schreef simsolobim het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje;
Baby is bijna 7 maanden en zit volop aan de bijvoeding. Fruithapjes (mango, kiwi, peer, appel) gaan er prima in echter groentehapjes weigert ze te eten. Ze draait dan resoluut haar hoofd weg en haar mond gaat niet openEn als er dan toch incidenteel iets ingaat (als ze per ongeluk toch haar mond opendeed omdat ze dacht iets lekkers te krijgen
) gaat ze kokhalzen. We hebben al geprobeerd wat aardappel bij de groenten te vermengen zodat de groentesmaak niet te puur is zeg maar maar niks lijkt te werken. We maken alles vers en zorgen ervoor dat er geen stukjes inzitten want die moet ze ook niet
Iemand nog tips?
Blijven aanbieden en verder niet druk over makenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:36 schreef simsolobim het volgende:
Baby is bijna 7 maanden en zit volop aan de bijvoeding. Fruithapjes (mango, kiwi, peer, appel) gaan er prima in echter groentehapjes weigert ze te eten. Ze draait dan resoluut haar hoofd weg en haar mond gaat niet openEn als er dan toch incidenteel iets ingaat (als ze per ongeluk toch haar mond opendeed omdat ze dacht iets lekkers te krijgen
) gaat ze kokhalzen. We hebben al geprobeerd wat aardappel bij de groenten te vermengen zodat de groentesmaak niet te puur is zeg maar maar niks lijkt te werken. We maken alles vers en zorgen ervoor dat er geen stukjes inzitten want die moet ze ook niet
Iemand nog tips?
Nee joh, het punt is gewoon dat er genoeg massa in moet zitten. Ik zou denken dat als je er twee hele stronken broccoli indoet dat wel goed zit maar blijkbaar nog nietquote:Op donderdag 18 december 2014 22:15 schreef Dyre het volgende:
Nou, ik zie dit maar even als een mislukt experiment en morgen bestellen/kopen we maar een staafmixer, want ik was net zo enthousiast
Dit! En al dat ook niet lukt danquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:29 schreef Cwen het volgende:
[..]
Probeer de groente eens a la Rapley te geven? Dus een stuk gekookt of rauw in de hand en dan kijken of ze het wel lust.
Ik snap het nl wel - gepueerde groente is alleen lekker als het soep is. Maar m'n dochter snackt het in stukken zo weg!
Dit!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:51 schreef mignonne het volgende:
Ik zou het verder loslaten, anders wordt dit t begin van een eindeloze strijd die je dochter uiteindelijk toch win
Ik heb juist het tegenovergestelde. Fruit (appel, peer, banaan) gaat ontzettend moeizaam tot niet. Ze houdt lippen echt op elkaar en weigert het ook echt met regelmaat. Groente daarentegen gaat erin als koek.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:36 schreef simsolobim het volgende:
Iemand nog tips?
Ik geloof dat een kind dat idd heel goed zelf kan aangeven. En ik vind het ook wenselijk dat een kind leert luisteren naar zijn eigen honger- en verzadigingsgevoel dus ik vind het van belang de regie bij het kind te laten. Hij houdt blijkbaar van eten, mooi tochquote:Op maandag 9 februari 2015 14:28 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben dus te voorzichtig nog
Met alles wel, want hij schuift het er echt allemaal in lijkt wel, gepureerd/ ongepureerd/ stukjes/ rapley, kom maar door!
Ben bang dat ik teveel geef dus, maar niet dus...
Hihi, ik herken wel je gevoel maar ook ik ga zeggen: het komt allemaal echt vanzelf goed!quote:Op maandag 9 maart 2015 12:59 schreef Amsel het volgende:
*kick*
Baby is nu 7 maanden, we zijn sinds een maand met bijvoeding bezig, en ik vind het leuk maar ingewikkeld! Ze eet alle prut met smaak op, en als we een beetje proberen te semi-Raply'en gaat dat ook best OK. Maar hoe nu verder?
Door de bijvoeding gaan de borstvoedingsmomenten verschuiven. Soms slaat ze een voeding over. Maar ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnenkrijgen. Wanneer ga je (als je borstvoeding geeft) ook water, thee of verdunde diksap aanbieden?
En hoe ga je van een paar keer per dag prutsen met bijvoeding richting een normaal eetpatroon met ontbijt, lunch en avondeten? Dat hoeft nu allemaal nog lang niet hoor, maar ik kan me ook nog niet helemaal voorstellen hoe we daarop uit gaan komen.
Wat ik daarbij ook lastig vind, is dat ik niet fulltime thuis zit, maar dus ook aan de opvang en oma moet uitleggen wat er met eten moet gebeuren. Terwijl ik er zelf nog helemaal niet uit ben wat nou eigenlijk de bedoeling is, en baby's dagritme bij hen ook heel anders is dan bij mij.
Kortom, we hebben eigenlijk geen echt probléém, maar ik vind het wel lastigHoor graag jullie ervaringen en dat het allemaal vast vanzelf op z'n plek gaat vallen
Nou, wij gaven gewoon wat aparts aan E hoor, totdat ze een jaar was. We voerden haar toen nog maar dan zat ze bij ons aan tafel, vond ze ook mega gezellig <3. En als ons eten het toestond dan at ze gewoon mee. Gekookte pasta bijvoorbeeld, stukjes groenten, lekker pielen met rijst etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef Amsel het volgende:
Ohja, dan moet ik zelf ook gaan ontbijtenEn moeten we babyproof avondeten gaan maken in plaats van kruidig en pittig. Dat wordt nog even wennen
Ochja, wat groenten en evt vlees op termijn enzo apart houden en zonder kruiden geven?quote:Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef Amsel het volgende:
Ohja, dan moet ik zelf ook gaan ontbijtenEn moeten we babyproof avondeten gaan maken in plaats van kruidig en pittig. Dat wordt nog even wennen
Doen wij ook zoquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ochja, wat groenten en evt vlees op termijn enzo apart houden en zonder kruiden geven?
En je kunt na een x aantal maanden ook gewoon kijken hoe het gaat. Mijn oudste at gewoon volledig mee, ook Thai bijvoorbeeld. Eventueel met wat extra kokosmelk als t echt te scherp was naar mijn idee. Ik hield het voor haar apart steeds en puntje bij paaltje at zij mijn eten en kon ik die droge smakeloze hap opeten![]()
![]()
Mijn jongste deed doet niet aan eten, eten is voor mietjes.
Peulvruchten, noten, ei noem je al. Linzensalade en linzensoep vinden ze hier erg lekker, notenpasta op brood, een groenteomeletje tussendoor, etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:32 schreef Dot. het volgende:
Oh ja, aardappel is hier ook het enige dat echt goed gegeten wordt. Rijst, couscous of pasta zijn vaak maar een paar hapjes, maar stamppot is gegarandeerd een megabord![]()
Wat zijn ook alweer goede vleesvervangers? Meneer blieft het namelijk nietMakreel is nog wel ok, dus dat krijgt hij vaak in het weekend. Hij krijgt ook meestal 1x per week kikkererwten en af en toe wat ei.
Als hij in de avond/nacht bijtankt is het toch goed?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:39 schreef BlueEyes het volgende:
Ik geloof dat mijn veelvraat overdag de voeding prima vind. Gaat in de ochtend een heel stuk fruit in, soms half maar dan gaat de rest geprut op brood. En een heel broodje incl korsten.
En 's avonds goeie warme prut erbij.
En bv drinken? Ho maar (Ja in de avond/ nacht bijtanken)
Is dit nu dat zelfregulerende dat er vanzelf voeding weggelaten wordt?
Vind 8 mnd nog zo jong
Ben zo ontzettend onzeker er door
en zoekende met de bv vooral.
Bang dat hij dan weer niet genoeg vocht of voedingsstoffen krijgt.
Eet ie keurig is het nog niet goed
Oh, linzen ga ik ook eens proberenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Peulvruchten, noten, ei noem je al. Linzensalade en linzensoep vinden ze hier erg lekker, notenpasta op brood, een groenteomeletje tussendoor, etc.
klinkt erg onwaarschijnlijk vind ik. Wortel is niet iets wat erom bekend staat erg allergeen te zijn en de hoeveelheid die je omschrijft lijkt me niet verantwoordelijk voor een paar dagen last. Als ze een paar seconden erna gespuugd heeft dan heeft het de darm niet eens kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een vraag en ik heb geen idee of het antwoord hier te vinden is.
Ik twijfelde over bijvoeding proberen bij 4 of bij 6 maanden. Uiteindelijk besloten om dit weekend, bij 5 maanden, eens wat te proberen. Een door een zeef gedrukt gekookt worteltje. Ze wisselde lachen en vies kijken af en ik ben gestopt na twee lepeltjes (netto twee mespuntjes denk ik) omdat ik het wel best vond voor een beetje oefenen.
Een paar seconden later volgde een enorme projectielkotssessie, in drie delen. Ik denk zelf dat er iets op haar huig bleef plakken waardoor ze een kokhalsreflex kreeg en haar melk er mee uit kwam.
Tot zover de inleiding. De avond daarna en die daarna en zoals het nu lijkt ook vanavond, is ze super onrustig, lijkt buikpijn te hebben (maar ben daar niet zeker van). Veel huilen en veel wakker worden. Overdag huilt ze niet maar ze lijkt wel wat stiller.
Sprong is mijn gevoel erbij, maar dat overgeven blijft in mn achterhoofd. Kan dit last van die wortel zijn? Nee toch?! Kan me zelfs nauwelijks voorstellen dat er wat binnen is gebleven.
Stom he, ik weet best hoe dit fysiek in elkaar steekt en dus ook dat het nog niet direct in die darm zat. Zeker omdat er een complete voeding van ruim daar vóór mee uit kwam zou ik tegen ieder ander zeggen dat die gram aan wortel er ook mee uit zou zijn gekomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
klinkt erg onwaarschijnlijk vind ik. Wortel is niet iets wat erom bekend staat erg allergeen te zijn en de hoeveelheid die je omschrijft lijkt me niet verantwoordelijk voor een paar dagen last. Als ze een paar seconden erna gespuugd heeft dan heeft het de darm niet eens kunnen bereiken.
Het zou goed toeval kunnen zijn en wat je zelf zegt van die huig ja.
Anyroads, als E echt buikpijn leek te hebben van eten jn het begin dan gaf ik haar wel eens pcm en dat hielp dan wel. Wellicht kun je daar nog wat mee als je edht denkt dst ze nog buikpijn heeft.
ghehe ja ik twijfelde al of k het moest zeggen want je weet heel goed hoe en wat natuurlijk, beter dan ik iigquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Stom he, ik weet best hoe dit fysiek in elkaar steekt en dus ook dat het nog niet direct in die darm zat. Zeker omdat er een complete voeding van ruim daar vóór mee uit kwam zou ik tegen ieder ander zeggen dat die gram aan wortel er ook mee uit zou zijn gekomen.
Maar omdat t mijn eigen baby is en ze al drie dagen niet zichzelf is ga ik dan toch twijfelen. Sprong zeker. Over een week kan ze fietsen, mark my words.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Haha, precies, thanx voor die bevestiging. Als jij straks bij nummer drie je eerste harde buik hebt en je afvraagt of je al 8 cm hebt dan zal ik je ook ff geruststellen
Oh joh, ik stond helemaal niet stil bij de leeftijd van jouwes, sorry. Notenpasta zou ik vanaf 1 jaar doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:04 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, linzen ga ik ook eens proberenWanneer kun je beginnen met notenpasta? Ik zag bij de AH wel van die sjieke pasta, maar notenallergie is zo'n heftige dat ik het nog niet heb uitgeprobeerd.
Dat is over twee wekenquote:Op woensdag 11 maart 2015 09:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh joh, ik stond helemaal niet stil bij de leeftijd van jouwes, sorry. Notenpasta zou ik vanaf 1 jaar doen.
Wij eten vrij weinig vlees: ik amper en mijn man 1 à 2 keer per week. Ze eet stukjes vlees mee van ons. Kip kan je prima geven. Is relatief licht verteerbaar. Kluiven vindt hij vast geweldig!quote:Op maandag 23 maart 2015 17:42 schreef Burdie het volgende:
Geven jullie vlees? En zo ja, hoe veel/hoe weinig? Ik eet zelf overwegend vegetarisch maar mijn man niet. Meestal laat ik kuiken met mij mee eten, maar hij mag al vlees natuurlijk.
Vanavond maak ik kipkluifjes, zou kuiken daarvan gewoon een stukje kunnen geven? En vanaf wanneer kan hij zelf kluiven?
hoe gaat t nu eigk?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Ze heeft verder geen enkel teken van overgevoeligheid en alle melk was uit de maag gekomen. Met wat oranje stipjes erdoor. Zou je dan niet verwachten dat dat kleine beetje wortel net zo hard mee naar buiten zou zijn gekomen?
Ik heb haar sindsdien twee keer aan een stuk mango laten likken en dat ging prima, vond ze lekker. Of ja lekker, redelijk interessant.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2015 20:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb haar sindsdien twee keer aan een stuk mango laten likken en dat ging prima, vond ze lekker. Of ja lekker, redelijk interessant.
Verder grappig dat je het vraagt want.... Suze heeft eind van deze middag in anderhalf uur tijd van niks naar veel uitslag gekregen op romp en gezicht en oorschelp, knieholtes. En koorts, 38.2. En nu had ik haar dus ook een likje tomaat gegeven en ik presteerde het weer om meteen in de OMG WAS HET DE TOMAAT
modus te schieten, om me daarna te bedenken dat ze al wat uitslag had vóór die tomaat en ik hoogstwaarschijnlijk al helemaal niet meteen zo'n reactie kan verwachten bij haar.
Ze is nu bijna 6 maanden, we gaan binnenkort wat meer proberen denk ik!
ik vind t ook tof! vooralsnog is hij heel enthousiast. ik merk echt of hij iets "mwah" vindt, of "rrrrrrrrrrrr" (bloemkoolquote:Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak, waar ik vooral naar keek was of ze last van kregen van hetgeen ze gegeten hadden. T heeft best lang krampjes gekregen van de bijvoeding. Voor T hebben we het uiteindelijk langzamer opgebouwd dan voor S. Zolang het geschikte groenten- en fruitsoorten zijn kan variatie geen kwaad. Ze zeggen wel dat een kind iets minimaal 10? keer moet eten voor hij aan de smaak gewend is, maar omdat ze hier eigenlijk alles aten heb ik daar niet echt op gelet.
Ik heb het schema van de jongens rond 6 maanden er even bij gepakt en ze zaten op 4 flessen van 210/7 en daarnaast een eetmoment met groenten (soms met aardappel) en een eetmoment met fruit (meestal banaan, appel, peer). Ze kregen bij mij geen papfles, want dat wilden ze niet. S moest ervan kokhalzen en overgeven en T ging er ook van griezelen.
Tussendoor kregen ze vanaf 7 maanden ook een komkommertje of paprika stukje om op te knabbelen. En weer iets later ook een soepstengel of rijstwafeltje. Uiteindelijk ken jij je kind het beste en kun jij het beste beoordelen of hij ergens aan toe is of niet denk ik. Succes, de voedselontdekkingsreis samen met de mini's vond/vind ik erg leuk.
dikmakend gok ik? hij deed hier niks in elk geval dus niet meer gedaan...quote:Op donderdag 9 april 2015 07:16 schreef Loj het volgende:
Kwak, ik zit op een beetje hetzelfde schema (op de nachtvoeding na).
Ik begin nu langzaam ook met het ochtend fruithapje
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de papfles? Ik had in m'n hoofd dat we die beter niet konden geven, maar weet niet meer waarom...
Dat wilde ik adviseren iddquote:Op zaterdag 18 april 2015 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Gepureerd en in stukken geeft hetzelfde effect. Eigenlijk heb ik inmiddels al besloten dat ik het even stop ga zetten want ik vind het zielig. Kijken over een paar weken wel weer.
Wie zei dat nou weer?quote:Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven)
Helaas...quote:Op zondag 19 april 2015 17:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ah. en ik maar denken gevat uit de hoek te kunnen komen
Voor sommige mensen zal dit zeker vreemd zijn allemaal! Wil niet zeggen dat het dan niet goed is. Ieder z'n eiguhquote:Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven)
Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.quote:Op maandag 20 april 2015 14:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja goeie Razz! Ik geef wel volkoren, maar dan wel fijn. Geen grof volkoren oid. En bruin. Ontlasting is goed en geen krampjes verder. Dat is dan toch wel goed?
En Razz, las dat jij kiwi gaf. Ik lees daar heel tegenstrijdige dingen over op het internet. De één zegt dat je het rustig kan geven aan een baby en de ander zegt dat het pas na een jaar kan?
Ik heb het een paar keer geprobeerd in hele kleine beetjes en zonder de zwarte pitjes. Dat ging goed. Toen met pitjes, ook geen probleem. Dus nu krijgt ze lekker kiwi. Aardbei geef ik ook, ik spoel ze af onder kokend water, dan laten de haartjes los.quote:Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.
Het introductieschema van Kleintjes zegt kiwi aarbei etc daarom pas vanaf 12 maanden.
+1 Hier ook altijd een luier vol pitjes & zaadjesquote:Op maandag 20 april 2015 14:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier tijgerbruin![]()
Gaat erin als een malle, zeker 2 soms 3 boterhammen per dag mét korst![]()
Die pittenbroden kunnen mijn inziens niet veel kwaad. Misschien een wat vreemd gevoel in de mond. Pitjes komen hier namelijk onverteerd weer naar buiten![]()
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.quote:Op maandag 20 april 2015 15:07 schreef Amsel het volgende:
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen
Het huidige advies is weer beginnen tussen 4-6 maanden, afhankelijk van wat baby's en/of ouders wensen.quote:Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.
Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.
ach, beetje zelfgemaakte sambal, goed om de sinussen open te krijgen, toch?quote:Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal
Ik heb kuiken met een maand of 9 eens zelfgemaakte kipkerrie gegeven. Hij zat al flink te smullen voordat ik zelf aan mijn bordje kon beginnen, en toen bleek die toch wel heeeeel pittigquote:Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom'![]()
ja!! omg dat had k echt heel erg bij de 2e hahahaquote:Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom'
welnee joh. hoeveel kcal denk je dat er in een stuk komkommer zit, of een stuk tomaat. een gepureerd olvarit potje voor mij part.quote:Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
ja, precies, zo staan wij er ook inquote:Op maandag 20 april 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
Wij geven wel gepureerd (af en toe, beetje mix met rapley). Maar L moet er niet veel van hebben. Hij spuugt t meteen uit en draait zijn hoofd daarna weg als t lepeltje er aan komt. Inmiddels probeert hij t wel als hij iets in zijn handje heeft. met als ie een stukje binnenkrijgt meestal kokhalzen of zelfs spugen tot gevolg..quote:Op maandag 20 april 2015 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier
Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen
Zeg dat maar tegen onze nieuw aangenomen (why😩) cb arts. Die bleef vandaag doorhameren op het belang van bijvoeding voor de groei en dat het echt hoog tijd werd dat ze aan smaken ging wennen (nadat ik mn overgeefverhaal verteld had). Uiteindelijk werd ik het een klein beetje zat en zei dat een kind van 6 maanden groeit van melk en niet van een appel of een korstje brood per dag en dat ik het qua smaken aanleren moeilijk kon afdwingen. En ik speelde ook even mn beroepskaart wat ik normaal niet doe omdat ik dat zo onnodig betweterig vind maar nu kon ik me niet inhouden.quote:Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
dat dusquote:Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken?
Daar leek het wel op. Alsof ze zich een beetje schaamde ofzo. Of ze wilde er vanaf zijn omdat ze doorhad dat ik toch niet om te praten was?quote:Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.
SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.
We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.
Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'..
klinkt als een interessante onderzoekscasusquote:Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.
SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.
We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.
Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'..
Haha ja, toen ik het las dacht ik: eehm, tja, waarschijnlijk wel??quote:Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klinkt als een interessante onderzoekscasus
Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
Dit ^^ Mijn mening is dat een kind straks al zoveel moet, ik laat kuiken vooral zo lang mogelijk 'niks' moetenquote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
als hij vrolijk en alert is, poept plast en groeit is er echt niks aan de hand. Volgens mij kun je dat principe nog een hele poos toepassen.quote:Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga![]()
maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.
en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
Wij zijn ook met 6 maanden voorzichtig begonnen. En toen was ze er noeg niet helemaal aan toe. Dus het hoeft met fv niet sneller te gaan. Maar als ie het goed doetquote:Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga![]()
maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.
en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
ik zou lekker die zonder suiker blijven gevenquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:
[ afbeelding ]
Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd. Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:
[ afbeelding ]
Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.
Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.
Heb vandaag bij de AH eens een rondje etiketten gaan doen, en ik denk dat ik dan maar naar hun Bio volkoren pap overstap als ze 8 maanden is. Daar zat geen suiker in. Wel honing, maar dan zo verhit dat het wel geschikt was voor baby's van minder dan een jaar en het was slechts 0,5% . Nouja. OK.quote:Beste Nutricia,
Ik vroeg me af waarom er aan de licht-volkoren Bambix pap voor baby's van 8 maanden en ouder suiker is toegevoegd (dextrose en honing) terwijl dit bij de Fijne Granen pap voor baby's van 6 maanden en ouder niet het geval is. Ik wil mijn dochter zo min mogelijk toegevoegde suikers geven, en twijfel daarom tussen het blijven geven van de Fijne Granen pap, of het overstappen naar de Bio-pap voor 8 maanden en ouder van het Bio-huismerk van Albert Heijn.
Hartelijke groet,
Razz Twizzle
Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hèquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich.
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.
Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden.
Volgens mij bij babyvoeding. De AH had ze hier vroeger ook van die kleintjes waren dat. Van ehm... olvarit? nah. Nestlé dan? ik heb geen ideequote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:04 schreef Hilmo het volgende:
Waar staan die bij kruidvat dan? Keek altijd bij het eetspul, chocolade, snoep, koekjes. Nooit gevonden, niet in de stad en niet in het dorp. Of staat het bij baby voeding?? En onze AH heeft het niet maar eens vragen of ze dat kunnen leveren.
Ohjaquote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hè![]()
just so you know
Kruidvat heeft kleintjes van huismerk, staat inderdaad bij de babyzut.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:55 schreef mignonne het volgende:
nee ik weet het weer! die kleintjes die ik bedoelde zijn van bambix. Je hebt neutrale en met honingsmaak ofzo. In de supermarkt zijn die er uitm Kruidvat weet ik niet.
het is vrij normaal dat fruit wat bruin wordt. Aan de smaak doet dat weinig af.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:39 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie tips om zelfgepureerde fruithapjes het beste te bewaren?
Ik heb vanochtend wat peren door de mixer gegooid en wat bakjes gevuld voor later![]()
Maar nou is het bakje dat ik in de koelkast voor straks had neergezet al helemaal bruin... Ziet er niet echt meer smakelijk uit eigenlijk. Ik vraag me af hoe dat gaat als ik de bakjes uit de vriezer haal en ze laat ontdooien?
Hoe dan jullie dat?
dat jaquote:Op maandag 4 mei 2015 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is vrij normaal dat fruit wat bruin wordt. Aan de smaak doet dat weinig af.
Ik weet dat een paar drupjes citroensap daar tegen helpen, maar ik weet niet of ze het dan nog eet
Maar echt ervaring heb ik niet.
Mijn dochter had gisteren twee stukken komkommer, een stuk brood en haar halve hand in haar mond zitten en geloof me, als het niet gaat komt het echt vanzelf weer naar buitenquote:Op maandag 4 mei 2015 16:45 schreef Dyre het volgende:
Ik had juist bedacht om een voorraadje te maken, maar die bruine drab die het nu geworden is ziet er niet meer feestelijk uit zeg maar
Rapley durf ik nog steeds niet zo goed met onze schrokop, die duwt gewoon alles en het liefst zoveel mogelijk tegelijkertijd haar mond in, zonder ook maar een poging te doen om te bijten. Dus mijn idee was om te pureren en dan steeds een beetje minder, tot ze echt stukjes eet.
Misschien dan toch maar gewoon ter plekke maken. Fruit kost nauwelijks tijd om te pureren natuurlijk.
Al lees ik wel dat sommigen het eerst koken, of met wat water in de magnetron doen. Wat is daar het nut van? (of zou dat juist iets te maken hebben met het bewaren?)
appel en peer kook ik eerst even, dan wordt het niet meer bruiner daarna. gewoon in stukken onder wat water zetten en tien minuitjes koken, afgieten en de staafmixer erop.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:49 schreef Dyre het volgende:
Ja ik ben een schijtluis hoor, dat weet ik zelf ook wel, want op het KDV eet ze allemaal dingen die ik haar nog niet durf te geven en dat gaat hartstikke prima
goede smaak!quote:Op maandag 4 mei 2015 17:21 schreef Amsel het volgende:
Mijn baby houdt van zuurkoolstamppot en spruitjes
Gewoon zo veel mogelijk geven wat je zelf ook eet of een variant daar op?quote:Op maandag 4 mei 2015 17:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
appel en peer kook ik eerst even, dan wordt het niet meer bruiner daarna. gewoon in stukken onder wat water zetten en tien minuitjes koken, afgieten en de staafmixer erop.
ik zit zelf een beetje met wat ik nu zal gaan geven.
hij eet nu afwisselend
peer
appel
banaan
mango
en
broccoli
aardappel met wortelprak
wortelpuree
zoete aardappelpuree
pompoen
droog brood of brood met boter
ik ben van plan iets met aardappel en snijboon te gaan doen en iets met bloemkool... maar merk dat mn inspiratie nu wat opdroogt. pastinaak wilde ik nog proberen...
nu beleg op brood gaan doen? maat wat dan? nog groentetips? en welk fruit zou ik nu kunnen proberen?
erwtjes gingen niet goed, daar ging hij van overgeven...
hij eet graag en ik wil graag wat meer varieren in groente en fruit.quote:
thanks. koken voor mijn dochter had ik idd al bekeken.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:33 schreef Burdie het volgende:
Broodbeleg waar wij mee begonnen: appelstroop, geitenkaas, roomboter, geprakte banaan, en iets later notenpasta en jam.
Wat ik in het begin vaak deed, is de groente geven die wij dan aten, gecombineerd met wat (zoete) aardappel. Pasta en rijst deden wij vanaf zes maanden geloof ik. Het komt ook vanzelf wel, steeds meer mee eten, steeds meer combinaties van smakenquote:Op maandag 4 mei 2015 18:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
thanks. koken voor mijn dochter had ik idd al bekeken.
ik vind vooral de overgang van beetjes groente om te proberen naar gecombineerde smaken/maaltijden lastig.
met ons mee-eten (je andere post) vind ik nu nog even geen optie. daarvoor eten we niet babyproof genoeg en ik heb ook niet zo'n zin mijn eigen eten zo aan te passen. eten is al best een heikel/ingewikkeld punt voor mij vandaar. we eten nu ook vaak te laat op de avond voor hem (hij wordt nu net wakker van slaapje drie en wil dan eten en ik ben nog niet eens begonnen met koken).
wanneer zijn jullie begonnen met rijst en pasta enzo? dat zou hij wel mee kunnen doen met ons als we dat eten...
ik prak aardappel en groente inmiddels meestal ipv blenderen. alleen fruit pureer ik voor t makkelijke (banaan wel geprakt).quote:Op maandag 4 mei 2015 18:16 schreef Dyre het volgende:
Geen tips hier helaas kwak, deze handige potjes-mama is zelf nog maar net begonnen
En dan meteen een vraag over het avondhapje: wij hebben nu lekker aardappelen met broccoli en een burger gegeten. Wat we over hebben van de aardappel en broccoli wil ik graag ook pureren en bijvoorbeeld morgen geven. Zo wil ik haar steeds meer met ons mee laten eten in plaats van dat ik dingen apart voor haar ernaast maak.
Dat kan prima in de koelkast toch? Of alsnog even invriezen?
Bij mijn eigen eten ben ik echt super makkelijk, maar bij een baby wordt ik heel spastisch met bewaren enzo
En hoe introduceren jullie vlees erbij? Ik ga die burger of een schnitzel niet door de blender gooien denk ikMaar misschien straks een keer wat gehakt erbij ofzo?
Rijst of pasta bedoel je? Ik gaf dat gewoon zo, maar heb het ook weleens in de blender gemiktquote:Op maandag 4 mei 2015 18:23 schreef Dyre het volgende:
Burdie, heb je de pasta dan ook fijngeprakt of gewoon die hele slierten/stukken gewoon zo gegeven?
er bestaan geen domme vragen
Ja pasta bedoel ikquote:Op maandag 4 mei 2015 18:25 schreef Burdie het volgende:
Rijst of pasta bedoel je? Ik gaf dat gewoon zo, maar heb het ook weleens in de blender gemikt.
Mijn dochter was (is) dol op avocado. Of avocado gemixt met (galia)meloen of banaan. Vond ik zelf ook erg lekkerquote:
Ik heb zonder smaak, magere franse kwark gepakt. Zitten weinig suikers in en valt niet zo zwaar op de maag. Die smaakjes zitten allemaal kleddervol suiker.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:30 schreef Skittles het volgende:
We willen Lou een beetje kwark en/of yoghurt laten proeven. Nu stond ik bij de Jumbo voor de koeling met kwark en yoghurt, maar wat hebben ze een groot assortiment erin zeg. Al die merken, smaken, vol/mager.. Welke moet ik nou hebben?
Ja dat het naturel zonder smaak moet zijn had ik al bedachtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb zonder smaak, magere franse kwark gepakt. Zitten weinig suikers in en valt niet zo zwaar op de maag. Die smaakjes zitten allemaal kleddervol suiker.
Krijg jij ook altijd zo'n initiele ril bij de eerste hap? Waarna ze vervolgens enthousiast het snaveltje weer open gooit?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:36 schreef Skittles het volgende:
Ja dat het naturel zonder smaak moet zijn had ik al bedacht Die magere Franse heb ik als het goed is zien liggen. Morgen halen en kijken wat ze er van vindt
Jaquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Krijg jij ook altijd zo'n initiele ril bij de eerste hap? Waarna ze vervolgens enthousiast het snaveltje weer open gooit?
Vollequote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:30 schreef Skittles het volgende:
We willen Lou een beetje kwark en/of yoghurt laten proeven. Nu stond ik bij de Jumbo voor de koeling met kwark en yoghurt, maar wat hebben ze een groot assortiment erin zeg. Al die merken, smaken, vol/mager.. Welke moet ik nou hebben?
I stand correctedquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:10 schreef WupWup het volgende:
Niet alleen baby's, geldt tot zeker in de kleuterleeftijd.
Andere is toch ook niet te nassen, net of er water doorheen zitquote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:10 schreef Hilmo het volgende:
Goed om te weten. Ik wou ook yoghurt gaan proberen. Volle dus.
Frans is volgende week 7 maanden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 07:46 schreef Sylver_ het volgende:
Hoe oud is Frans, Away?
Ik denk dat ik het eens ben met je laatste zin. Nu zeggen ze sowieso dat baby's iets 10x geproefd moeten hebben voordat ze aan een smaak wennen, dus ik zou het gewoon blijven aanbieden en als hij niet wil, jammer dan - komt vanzelf
Nora vond het trouwens erg lekker om op een beschuitje te sabbelen, misschien is dat iets om te proberen?
Ik heb wel eens een poging gewaagd pap te maken van bv met biobim, maar dat was een matig succes bij zowel mij als kind. Ik vond het qua structuur ook niet echt op pap a la Brinta lijken. Het bleef echt heel dun. Wat ook wel weer handig is als je het per fles wil geven natuurlijk. Brood ging hier ok dus hebben we t daarbij gehouden eigenlijk.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:45 schreef Heliotrope het volgende:
Volle producten zijn meestal ook wel lekkerder ja![]()
Ik doe even brutaal (een deel van) mijn vraag in de herhaling. Geven jullie pap bij borstvoeding en waarom (niet)?
Dit herken ik wel ja. Bijv, eigenlijk pas een paar weken nadat we zijn begonnen met dingen proeven enzo, had hij de oog-hand coordinatie ineens om zo *hop* dingen in zijn waffeltje te schuiven. Nou doe ik niet alles rapley, maar dingen zoals brood ed wel. Hij kijkt me wel alles de mond uit zo'n beetje, maar gezien zijn flessenschema eten we toch niet altijd tegelijkertijd. Ik denk dat als hij echt bezwaar gaat maken, en ik hem altijd eten aanbied wanneer ik eet, zijn flesdrinken er heel anders uit zal zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mauwtje accepteert het nu ook écht niet meer als ik iets eet en zij niet. Ze slikt nu ook echt eten bewust door. En dat is pas sinds anderhalve week ofzo? De interesse neemt plotseling énorm toe nu. Doet me wel aan het denken zetten - misschien is ze er nu ook pas zelf aan toe. En ze is dus "al" acht maanden. We leggen ze misschien echt te veel druk op.
Ja papfles drinkt hij op elke ochtend en avond. Zie hier alleen nog niet de meerwaarde van in, omdat niets anders met hem doet dan wat een met jbpm verdikte fles doet. Ik weet ook niet zo goed of ik daar dan wel mee door moet gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:23 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dit herken ik wel ja. Bijv, eigenlijk pas een paar weken nadat we zijn begonnen met dingen proeven enzo, had hij de oog-hand coordinatie ineens om zo *hop* dingen in zijn waffeltje te schuiven. Nou doe ik niet alles rapley, maar dingen zoals brood ed wel. Hij kijkt me wel alles de mond uit zo'n beetje, maar gezien zijn flessenschema eten we toch niet altijd tegelijkertijd. Ik denk dat als hij echt bezwaar gaat maken, en ik hem altijd eten aanbied wanneer ik eet, zijn flesdrinken er heel anders uit zal zien.
Away kan frans eigenlijk iets met een papfles?
Nouja het heeft wel wat voedingswaarde, en ijzer enzo, granen? Telt als bijvoeding! Lust hij ook pap van een lepel?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:06 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja papfles drinkt hij op elke ochtend en avond. Zie hier alleen nog niet de meerwaarde van in, omdat niets anders met hem doet dan wat een met jbpm verdikte fles doet. Ik weet ook niet zo goed of ik daar dan wel mee door moet gaan.
Haha neequote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nouja het heeft wel wat voedingswaarde, en ijzer enzo, granen? Telt als bijvoeding! Lust hij ook pap van een lepel?
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Haha nee. Dat weigert hij echt.
Draai hij met zn hoofd de andere kant op met een air van 'ik zie jou niet hoor' .
En na aandringen![]()
![]()
![]()
zie je niet dat ik jou negeer ofzo?! *mept lepel uit hand*
stugge Fransquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Haha nee. Dat weigert hij echt.
Draai hij met zn hoofd de andere kant op met een air van 'ik zie jou niet hoor' .
En na aandringen![]()
![]()
![]()
zie je niet dat ik jou negeer ofzo?! *mept lepel uit hand*
Mja, voor per fles is het wel handig heb ik gemerkt, maar op pap lijken doet het nietquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:11 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een poging gewaagd pap te maken van bv met biobim, maar dat was een matig succes bij zowel mij als kind. Ik vond het qua structuur ook niet echt op pap a la Brinta lijken. Het bleef echt heel dun. Wat ook wel weer handig is als je het per fles wil geven natuurlijk. Brood ging hier ok dus hebben we t daarbij gehouden eigenlijk.
WAAROM heb ik dit niet onthouden nadat ik het las? Dit is precies het verhaal van mijn 7,5 maand afspraak... alleen hier een omhoogbuigend lijntje. de toon is idd heel normatief. en ook hier is het nu vanzelf zo aan t groeien...quote:Op maandag 20 april 2015 18:08 schreef Franny_G het volgende:
Toen ik extra ging wegen (omdat het cb dat wilde ivm groeicurve) rond de 8 maanden had ik een verpleegkundige die begon over dat de melk nu snel afgebouwd moest gaan worden en dat ze steeds meer echte maaltijden moest gaan eten. Dat is ook zoiets: dat 1 jaar worden een soort magische grens is, en dat vanaf dan ineens geen flessen meer 'mogen'. I kreeg toen op het kdv nog twee keer per dag een flesje kv, maar dat moest dan ook echt afgebouwd gaan worden.
Achteraf gezien is dat bij I eigenlijk ook wel zo ongeveer gegaan want die ging 'ineens' veel meer eten, dus dat gaat dan eigenlijk heel natuurlijk, maar als je kind nog heel weinig eet kun je je dat moeilijk voorstellen en voelt het ook als een druk die op je wordt gelegd. En waarom? Ik snap de gedachte daarachter echt niet zo goed.
Herkenbaar en mee eens. Hier sinds een paar dagen ook veel meer interesse. Appel wordt vakkundig weggewerkt (8 maanden nu), gretig met te grote stukken en dan toch nog een keer kokhalzenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mauwtje accepteert het nu ook écht niet meer als ik iets eet en zij niet. Ze slikt nu ook echt eten bewust door. En dat is pas sinds anderhalve week ofzo? De interesse neemt plotseling énorm toe nu. Doet me wel aan het denken zetten - misschien is ze er nu ook pas zelf aan toe. En ze is dus "al" acht maanden. We leggen ze misschien echt te veel druk op.
Ik vind dit soort berichten heel vertrouwenwekkend!quote:Op maandag 15 juni 2015 14:36 schreef Franny_G het volgende:
Bij I heeft het tot 9/10 maanden geduurd voor ze echt een beetje behoorlijk ging eten. Ben blij dat ik vertrouwen heb gehouden in haar tempo en haar ben blijven volgen. Nu eet ze echt als een dolle! Eten is een feest voor haar. Lekker ongeneerd smakken en eten naar binnen proppen..
ja, risico is groter. Maar yolo, dus gewoon geprobeerd en het gaat prima!quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:12 schreef Skittles het volgende:
Jullie geven al aardbei? Waarom staat er in het introductieschema dan aardbei bij 12 maanden, vanwege allergie ofzo?
F kreeg bij appie laatst een mandarijn, ik dacht dat hij die wel vast kon houden en dan zou ik hem later wel pellen... What was I thinkingquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
Heerlijk Mauwtje! Die zou ik ook ter plekke opeten ipv wachten tot thuis
Ik had laatst in de Appie een jongetje die 'boos' was want hij zag mij de bananen in het mandje doen en MOET-HEBBEN![]()
oh ja, dat was hetquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Fazzoletti het volgende:
in de schil zitten toch de meeste vitamines
Huuh.. citroen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
Mét schil
Hoewel mauw ook gewoon de schil opeet van de schijfjes citroen die ze krijgt
quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Fazzoletti het volgende:
in de schil zitten toch de meeste vitamines
ja, op de een of andere manier gaat dat altijd veel sneller dan een boterham?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ghehe... daar ging ik ook een keer mis in, de kassabon gaf ik hem toen ik de rest van de boodschappen inpakte.
Ik klaar en de halve bon was al opgegeten
Volgende keer vragen of ze de bon op eetbaar papier printen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, op de een of andere manier gaat dat altijd veel sneller dan een boterham?
hahaha ja. Of jezelf een weg door de broodzak knagen om bij het brood te komenquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:30 schreef BlueEyes het volgende:
En bega niet de fout de zak krentenbollen in de tas aan je wagen te hangen. Er word net zolang voorover gegrepen en gegraaid tot er een krentenbol uitkomt.
Ze hebben sommige dingen zo snel door als ze dat 1 keer hebben gezien/gekregen qua eten en hoe het er uitziet
ja hij is een goede eter he? Leukquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:36 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
![]()
Hilmo, doperwten krijgt hij al vanaf dat hij een maand of 7 was![]()
Ik heb gisteren weer geamuseerd gekeken hoe hij een broodje met zalm & roomkaas weg werkteEerst de zalm eraf trekken, dan de roomkaas likken en als laatste het brood eten
Ja, zeker leukquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja hij is een goede eter he? Leuk
Mijn baby zat met 10 maanden aan de sushiquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ook wel komen omdat jullie hem alles laten proeven. En daar ook niet bang voor zijn. Ik kreeg laatst ook rare blikken toen ik haar gehalveerde olijven gaf. Dat is kennelijk niet voor baby's. En dat is ook zielig, en waarom wel olijven maar geen koekjes. Tsja
Ja dat zou ook heel goed kunnen. Hij eet echt alles mee met onsquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ook wel komen omdat jullie hem alles laten proeven. En daar ook niet bang voor zijn. Ik kreeg laatst ook rare blikken toen ik haar gehalveerde olijven gaf. Dat is kennelijk niet voor baby's. En dat is ook zielig, en waarom wel olijven maar geen koekjes. Tsja
mooi manquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja dat zou ook heel goed kunnen. Hij eet echt alles mee met onsIk heb laatst op terras de olijven maar weg laten zetten want hij bleef maar eten
![]()
Broodjes pesto zijn ookvind ie, en sushi werd ook ontleed ja
zalm vind ie wel lekkerder dan tonijn
Tip: tuitbeker!quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:53 schreef BlueEyes het volgende:
Hier moet de yoghurt ook zelluf tegenwoordig
Kassabonnetjes en het boodschappenlijstje staan bij Lou met stipt op 1. Samen met het gouden papier wat op de ondervloer zit van een deel van de nog steeds niet afgemaakte vloer (quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vindt ze heerlijk. Olijven ook trouwens. En kassabonnetjes.
Ja, de mijne ook en ze vond het zo lekker dat ze het naar binnen bleef proppen en toen bijna erin bleef. Gelukkig eet ze het nu met iets meer beleid al blijft het haar lievelingseten. Laatst hebben we haar ook een oester gegeven toen we uit eten waren. We hebben gemerkt dat vrij veel mensen raar kijken als je dit vertelt, want 'rauwe vis' 'da's toch niet goed?'quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn baby zat met 10 maanden aan de sushi.
Als ze de andijvie niet er tussen uit zou plukken wel.. ze moet die rauwe stukken nietquote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
Maar andijviestamp kan ze toch juist perfect mee-eten? (Zonder de spek uiteraard)
een burka!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
Het is dat ik het niet lust maar anders zou F dat hier ook krijgen.
Bega trouwens niet de fout zoals ik heb gedaan, een keer op het speelkleed een bakje op je kind zijn hoofd te zetten.
Alles moet nu op F zijn hoofd, het broodje, het bord, de pasta, de vork, de groente. Alles!
Dus ik kan na bijna elk eetmoment nu een jongetje zijn haar wassen.
Ik zoek nog een schort met badmuts eraan
over dertig dagen heb ik ook een magnetronquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Appel doe ik in stukjes en dan 1 minuut in de magnetron. Worden ze lekker zacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |