abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 15:05:58 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151859965
Ik ben zelf lichtelijk allergisch (als in; ik krijg kriebel in m'n mond :') ) van kiwi en aardbei dus ik hou wel zo'n beetje de 'grens' van 1 jaar daarvoor aan.

Vraagje; S. hapt niks van een lepeltje af maar slobbert het een soort van naar binnen. Dit herinner ik me niet van E., dat was net een vogeltje. Moet ik hier iets mee doen, kan ik haar helpen om anders te leren eten of gaat dit vanzelf goedkomen?
  maandag 20 april 2015 @ 15:07:17 #102
344469 Amsel
zonder t
pi_151860002
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen ;)
  maandag 20 april 2015 @ 15:35:33 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151860788
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:07 schreef Amsel het volgende:
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen ;)
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.

Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 20-04-2015 15:42:41 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 15:41:50 #104
5428 crew  miss_sly
pi_151860970
Ik zou er ook pinda's aan toevoegen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151862079
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.

Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.
Het huidige advies is weer beginnen tussen 4-6 maanden, afhankelijk van wat baby's en/of ouders wensen.

Maar lang niet iedereen is het daarmee eens idd en geeft dat advies niet.
:)
pi_151862103
En brood, tsja, wat zal ik zeggen :+
ik heb geen flauw idee meer waar wij mee begonnen zijn eerlijk gezegd. Ik weet wel waar we mee geëindigd zijn :D een worstenbroodje *O* :')
  maandag 20 april 2015 @ 16:21:08 #107
344469 Amsel
zonder t
pi_151862167
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou er ook pinda's aan toevoegen :)
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal 8-)
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 16:28:43 #108
5428 crew  miss_sly
pi_151862433
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

ach, beetje zelfgemaakte sambal, goed om de sinussen open te krijgen, toch? :P
  maandag 20 april 2015 @ 16:29:08 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151862450
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik heb kuiken met een maand of 9 eens zelfgemaakte kipkerrie gegeven. Hij zat al flink te smullen voordat ik zelf aan mijn bordje kon beginnen, en toen bleek die toch wel heeeeel pittig :X :'). Papa's rendang slaan we nog even over, maar pittig is hier dus geen probleem :').
KuikenGuppy
pi_151862660
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2015 @ 16:39:02 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151862856
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o _O-

Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom' :')
pi_151862968
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:o _O-

Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom' :')
ja!! omg dat had k echt heel erg bij de 2e hahaha :D waar ik bij de eerste de klok zowat vooruit keek dacht k bij de 2e bij 6,5 maand van ohja, t moet weer he? :')
pi_151863184
hahah, dat heb ik ook last van ja dat tweedekindjessyndroom
  maandag 20 april 2015 @ 17:17:38 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_151864158
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
disclaimer
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 17:22:41 #115
5428 crew  miss_sly
pi_151864327
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
pi_151864358
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
pi_151864369
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
welnee joh. hoeveel kcal denk je dat er in een stuk komkommer zit, of een stuk tomaat. een gepureerd olvarit potje voor mij part. :D geen ramp hoor, komt vanzelf :Y

en echt, eten is een strijd die je nooit wint dus wat mij betreft is je kind volgen alleen maar goed. al was het maar voor je eigen bloeddruk :+
  maandag 20 april 2015 @ 17:31:20 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_151864582
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier :')

Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen ;)
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 17:31:55 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_151864593
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
ja, precies, zo staan wij er ook in :Y
disclaimer
pi_151864756
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier :')

Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen ;)
Wij geven wel gepureerd (af en toe, beetje mix met rapley). Maar L moet er niet veel van hebben. Hij spuugt t meteen uit en draait zijn hoofd daarna weg als t lepeltje er aan komt. Inmiddels probeert hij t wel als hij iets in zijn handje heeft. met als ie een stukje binnenkrijgt meestal kokhalzen of zelfs spugen tot gevolg..
komt vast vanzelf n keer goed
  maandag 20 april 2015 @ 17:45:59 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151864976
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg dat maar tegen onze nieuw aangenomen (why😩) cb arts. Die bleef vandaag doorhameren op het belang van bijvoeding voor de groei en dat het echt hoog tijd werd dat ze aan smaken ging wennen (nadat ik mn overgeefverhaal verteld had). Uiteindelijk werd ik het een klein beetje zat en zei dat een kind van 6 maanden groeit van melk en niet van een appel of een korstje brood per dag en dat ik het qua smaken aanleren moeilijk kon afdwingen. En ik speelde ook even mn beroepskaart wat ik normaal niet doe omdat ik dat zo onnodig betweterig vind maar nu kon ik me niet inhouden.

En ja en amen zeggen als je ter plaatse bent en je achteraf tegenover anderen pas boos maken vind ik altijd zo stom :P

Maar toen bond ze eigenlijk heel snel in en gaf ze me toch ineens gelijk.
  maandag 20 april 2015 @ 17:48:43 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151865047
mehe. heel jammer dat soort cb-artsen...

hier eentje die wel flink eet, maar daar heb ik echt weinig of niks aan bijgedragen. hij vindt eten gewoon lekker en t is een vreetzak :') dus ja...
Kwak
  maandag 20 april 2015 @ 17:49:53 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_151865081
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken? :{
disclaimer
pi_151865221
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken? :{
dat dus :X
pi_151865303
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 april 2015 @ 18:02:04 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151865420
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
Daar leek het wel op. Alsof ze zich een beetje schaamde ofzo. Of ze wilde er vanaf zijn omdat ze doorhad dat ik toch niet om te praten was?
pi_151865634
Toen ik extra ging wegen (omdat het cb dat wilde ivm groeicurve) rond de 8 maanden had ik een verpleegkundige die begon over dat de melk nu snel afgebouwd moest gaan worden en dat ze steeds meer echte maaltijden moest gaan eten. Dat is ook zoiets: dat 1 jaar worden een soort magische grens is, en dat vanaf dan ineens geen flessen meer 'mogen'. I kreeg toen op het kdv nog twee keer per dag een flesje kv, maar dat moest dan ook echt afgebouwd gaan worden.

Achteraf gezien is dat bij I eigenlijk ook wel zo ongeveer gegaan want die ging 'ineens' veel meer eten, dus dat gaat dan eigenlijk heel natuurlijk, maar als je kind nog heel weinig eet kun je je dat moeilijk voorstellen en voelt het ook als een druk die op je wordt gelegd. En waarom? Ik snap de gedachte daarachter echt niet zo goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 april 2015 @ 18:10:13 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_151865698
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:

klinkt als een interessante onderzoekscasus :Y)

Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 18:11:32 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_151865736
Maar geruststellend om te lezen dat lang niet elke baby meteen een volleerd eter is ;) en ik hoop dat suusje dr spuugjes snel ophouden ;(
disclaimer
pi_151865858
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

klinkt als een interessante onderzoekscasus :Y)

Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
Haha ja, toen ik het las dacht ik: eehm, tja, waarschijnlijk wel?? :? .

Nee, meer: een boontje in stukjes gesneden en dan een paar stukjes op een lepeltje doen, stampot, of pasta een beetje klein gesneden, of aardappel een beetje geprakt.

Op een gegeven moment merkte ik dat I het prettig vond als we een soort combi deden: een deel van het eten deed zij zelf, een ander deel voerde ik. Dan kreeg ze ook meer binnen en was ze meer tevreden na afloop.
  maandag 20 april 2015 @ 18:26:05 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151866165
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
Dit ^^ Mijn mening is dat een kind straks al zoveel moet, ik laat kuiken vooral zo lang mogelijk 'niks' moeten :D.

Op babybytes ( :') ) of facebook lees ik ook altijd moeders met babies van 5 maanden die op een dag én fruit, én brood (met pasta :Y ), én een liga, én avondeten én een toetje krijgen... en zich dan druk maken of ze de baby wel of niet nog een papfles moeten geven.
:').
KuikenGuppy
  maandag 20 april 2015 @ 18:58:39 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_151867144
Lees jij babybites ja?
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 19:03:42 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151867327
Maar als in je omgeving iedereen dat doet en op het forum waar je zit/leest ook, dan weet je ook niet beter, toch?
  maandag 20 april 2015 @ 19:06:56 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151867434
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga ;)

maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.

en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
Kwak
pi_151867716
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
als hij vrolijk en alert is, poept plast en groeit is er echt niks aan de hand. Volgens mij kun je dat principe nog een hele poos toepassen.
  maandag 20 april 2015 @ 19:29:46 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151868203
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

Wij zijn ook met 6 maanden voorzichtig begonnen. En toen was ze er noeg niet helemaal aan toe. Dus het hoeft met fv niet sneller te gaan. Maar als ie het goed doet ^O^ is het toch helemaal goed?
pi_152099821
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:

Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd :? . Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:

Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.

Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 17:36:12 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:38:09 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152099884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:
[ afbeelding ]

Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd :? . Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:

[ afbeelding ]

Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.

Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.
ik zou lekker die zonder suiker blijven geven :Y

ik geef t wel in een bordje. weet niet waarom maar dacht dat pap in fles werd afgeraden?
Kwak
pi_152100020
Bordje, is beter, I know, maar .. been there, done that. A. is nogal beweeglijk in de kinderstoel, dus als ik de ochtendpap (HONGERRR :9 ) met een lepeltje ga geven doen we daar een half uur over en raakt ze gefrustreerd dat die maag niet snel genoeg gevuld wordt. En ach, het is knus zo die fles 's morgens.

En ja toch die zonder suiker hè. Ga ik ook doen, ga morgen het pak wel even omruilen. Zo raar. Zou het goedkoper zijn, alleen rogge en tarwe en dan de smaak wat rechttrekken met suiker? Misschien ga ik Nutricia er eens over mailen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:28:15 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152101022
Wij gebruiken ook altijd die van 6 maanden idd.
Wat je kunt doen als je van de fles met pap af wilt, is de pap wat dikker maken. Dan is het makkelijker te lepelen en vult het sneller :) misschien een poging waard?
KuikenGuppy
pi_152109547
Ik heb inderdaad ook altijd de 6 maanden variant gebruikt voor L. Vreemd dat er aan die 8 maanden variant dan ineens allemaal rommel die m.i. niet nodig is aan toegevoegd wordt hè?! -O-
pi_152135389
Ik heb Nutricia net eens gemaild over het pap-verhaal. Ben benieuwd.

quote:
Beste Nutricia,

Ik vroeg me af waarom er aan de licht-volkoren Bambix pap voor baby's van 8 maanden en ouder suiker is toegevoegd (dextrose en honing) terwijl dit bij de Fijne Granen pap voor baby's van 6 maanden en ouder niet het geval is. Ik wil mijn dochter zo min mogelijk toegevoegde suikers geven, en twijfel daarom tussen het blijven geven van de Fijne Granen pap, of het overstappen naar de Bio-pap voor 8 maanden en ouder van het Bio-huismerk van Albert Heijn.

Hartelijke groet,

Razz Twizzle
Heb vandaag bij de AH eens een rondje etiketten gaan doen, en ik denk dat ik dan maar naar hun Bio volkoren pap overstap als ze 8 maanden is. Daar zat geen suiker in. Wel honing, maar dan zo verhit dat het wel geschikt was voor baby's van minder dan een jaar en het was slechts 0,5% . Nouja. OK.
pi_152135601
Noujaaaa :D Ik werd METEEN teruggebeld door ze!

Antwoord van de ENORM *O* BLIJE *O* VROLIJKE *O* POSITIEVE mevrouw die mij belde ("Ja goedenááávond met ... van Nutricia.. ja we bellen altijd maar snel want het gaat wel om je kindje natuurlijk hè ja nee we laten u niet wachten op een antwoord natuurlijk") was: Dat er suiker en honing in zit "want de smaak van baby's verandert toch wel wat als ze ouder worden". Maar dat het geen probleem is om de Fijne Granen te blijven geven "als je dat liever wil voor je kindje" .

Goh. Netjes heur. Dat van die veranderende smaak is natuurlijk wel van niveau mmmmkay-sure-no-yeah-right :') .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 21:05:57 ]
pi_152135805
Ohjee. Nu heeft Nutricia mijn nummer.
pi_152156348
Dat is nog eens een charme-offensief. Slim van ze. :Y) .
pi_152156453
ik moet eerlijk zeggen: toen ik klooide met M die teveel flessen wilde heb ik t beste advies van Nutricia gekregen. CB adviseerde meteen JBPM/nutriton of rijstebloem, wilde ik niet, en nutriciadame stelde dental speen voor en eerst maar eens van ha naar standaard voeding. en dat was voldoende. :@
Kwak
pi_152156506
Ik vond ze idd ook erg fijn antwoorden toen ik vragen had over overstappen op nmr. 2!

Stip krijgt inmiddels gewoon Brinta, maar dat zijn alleen havervlokken. Zou het beter zijn om wel een kinderpap te geven?
pi_152183732
Hahahah Razz, geweldig. _O-

En hier net zo als SQ en een paar andere, ik maak me soms ook wat zorgen over dat R niks binnen krijgt of nauwelijks van de bijvoeding (nu 6,5 maand). Geplet heb ik wel eens wat gedaan, lepel is interessant *O* maar de inhoud wordt eraf geduwd met de tong. Vasthouden werkt niet, hij wil zelf vasthouden (ook Rapley). Brengt het naar de mond, maar dat we stukjes terugvinden is alleen met brood (en maisboogies maar daar ging hij een dag niet van poepen... :P ).

Bij een kennis van me, is bij haar CB bij haar 5,5 maanden baby gezegd dat ze wel terug kon naar 4 bv momenten en bijvoeden met groente en fruit en pap. Ze is enorm onzeker en heeft zelfs nog naar ze gebeld om verdere tips te vragen want ze wil toch erg graag doen wat ze zeggen...

Maar ik wou eigenlijk vragen; wie weet waar je zoutloze rijstwafels kunt kopen? Bij Kruidvat gekeken, niet gevonden, onze AH heeft ze niet (euroshopper bestaat niet meer, die had ze geloof ik?) en het bio merk van de AH heeft 0,2 procent zout erin, is dat een probleem? De natuurwinkel in ons dorp heeft ook alleen maar met een beetje zout -O- }:|
pi_152183776
Ik heb deze, van de AH:

pi_152183785
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich :7 .
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.

Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden :') .

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 16:29:16 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:29:47 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152183848
Kruidvat heeft ze, andere drogisten misschien ook wel. Bij ons heeft de jumbo ze dacht ik ook.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:53:36 #152
298849 mignonne
mignonne
pi_152185745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich :7 .
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.

Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden :') .
Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hè :D
just so you know :)

0,2% van 100 gram = 0,2 gram
1 pak van 100 gram rijstwafels bevat gemiddeld geloof ik zo'n 14 rijstwafels per pak. Dat komt neer op 7,2 gram per rijstwafel. Als je 0,2 gram zout deelt door 14 rijstwafels krijg je 0,014 gram zout per rijstwafel. Ter vergelijking, een 'snufje' zout schijnt 0,5 gram te zijn. Per saldo zit er dus een verwaarloosbare hoeveelheid zout in zo'n rijstwafel, zelfs als je kind een heel pak naar binnen stouwt.

ik koop voor mn glutenvrije kind trouwens de lidl rijstwafels, maar daar schijnt een mini-spoortje sesam in te zitten. Daar zou ik dus wel mee uitkijken met hele kleintjes.
pi_152185940
Waar staan die bij kruidvat dan? Keek altijd bij het eetspul, chocolade, snoep, koekjes. Nooit gevonden, niet in de stad en niet in het dorp. Of staat het bij baby voeding?? En onze AH heeft het niet maar eens vragen of ze dat kunnen leveren.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:07:18 #154
298849 mignonne
mignonne
pi_152186002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:04 schreef Hilmo het volgende:
Waar staan die bij kruidvat dan? Keek altijd bij het eetspul, chocolade, snoep, koekjes. Nooit gevonden, niet in de stad en niet in het dorp. Of staat het bij baby voeding?? En onze AH heeft het niet maar eens vragen of ze dat kunnen leveren.
Volgens mij bij babyvoeding. De AH had ze hier vroeger ook van die kleintjes waren dat. Van ehm... olvarit? nah. Nestlé dan? ik heb geen idee :') oeh zonnatura?
pi_152186324
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hè :D
just so you know :)

Ohja :') gnork. Ik geef Engels met een reden.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:23:49 #156
244125 laziness
pi_152186388
Die kleintjes zijn van goodies. Met appel smaak. Was mijn kind verzot op. Is duurder maar daar zitten ook geen kleur- geur- en smaakstoffen in geloof ik bij al dat Goodies spul.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:55:37 #157
298849 mignonne
mignonne
pi_152187319
nee ik weet het weer! die kleintjes die ik bedoelde zijn van bambix. Je hebt neutrale en met honingsmaak ofzo. In de supermarkt zijn die er uitm Kruidvat weet ik niet.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:10:20 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152196462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:55 schreef mignonne het volgende:
nee ik weet het weer! die kleintjes die ik bedoelde zijn van bambix. Je hebt neutrale en met honingsmaak ofzo. In de supermarkt zijn die er uitm Kruidvat weet ik niet.
Kruidvat heeft kleintjes van huismerk, staat inderdaad bij de babyzut.
KuikenGuppy
pi_152267324
Hebben jullie tips om zelfgepureerde fruithapjes het beste te bewaren?

Ik heb vanochtend wat peren door de mixer gegooid en wat bakjes gevuld voor later :9
Maar nou is het bakje dat ik in de koelkast voor straks had neergezet al helemaal bruin... Ziet er niet echt meer smakelijk uit eigenlijk. Ik vraag me af hoe dat gaat als ik de bakjes uit de vriezer haal en ze laat ontdooien?

Hoe dan jullie dat?
  maandag 4 mei 2015 @ 16:41:01 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_152267380
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:39 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie tips om zelfgepureerde fruithapjes het beste te bewaren?

Ik heb vanochtend wat peren door de mixer gegooid en wat bakjes gevuld voor later :9
Maar nou is het bakje dat ik in de koelkast voor straks had neergezet al helemaal bruin... Ziet er niet echt meer smakelijk uit eigenlijk. Ik vraag me af hoe dat gaat als ik de bakjes uit de vriezer haal en ze laat ontdooien?

Hoe dan jullie dat?
het is vrij normaal dat fruit wat bruin wordt. Aan de smaak doet dat weinig af.
Ik weet dat een paar drupjes citroensap daar tegen helpen, maar ik weet niet of ze het dan nog eet ;)

Maar echt ervaring heb ik niet.
disclaimer
pi_152267418
Peer en banaan enzo doe ik per keer. Appelcompote blijft wel ff goed.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 4 mei 2015 @ 16:44:58 #162
298849 mignonne
mignonne
pi_152267494
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is vrij normaal dat fruit wat bruin wordt. Aan de smaak doet dat weinig af.
Ik weet dat een paar drupjes citroensap daar tegen helpen, maar ik weet niet of ze het dan nog eet ;)

Maar echt ervaring heb ik niet.
dat ja :Y
drupje citroensap erdoor en dan zou het in principe niet bruin moeten worden. Qua smaak maakt het niet uit.
pi_152267519
Ik had juist bedacht om een voorraadje te maken, maar die bruine drab die het nu geworden is ziet er niet meer feestelijk uit zeg maar :P

Rapley durf ik nog steeds niet zo goed met onze schrokop, die duwt gewoon alles en het liefst zoveel mogelijk tegelijkertijd haar mond in, zonder ook maar een poging te doen om te bijten. Dus mijn idee was om te pureren en dan steeds een beetje minder, tot ze echt stukjes eet.
Misschien dan toch maar gewoon ter plekke maken. Fruit kost nauwelijks tijd om te pureren natuurlijk.

Al lees ik wel dat sommigen het eerst koken, of met wat water in de magnetron doen. Wat is daar het nut van? (of zou dat juist iets te maken hebben met het bewaren?)
pi_152267566
Een drupje citroensap kan ik ook wel eens proberen dan. Als ze een beetje op haar vader lijkt eet ze straks gewoon een citroen alsof het een appel is :P
  maandag 4 mei 2015 @ 16:48:31 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_152267624
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:45 schreef Dyre het volgende:
Ik had juist bedacht om een voorraadje te maken, maar die bruine drab die het nu geworden is ziet er niet meer feestelijk uit zeg maar :P

Rapley durf ik nog steeds niet zo goed met onze schrokop, die duwt gewoon alles en het liefst zoveel mogelijk tegelijkertijd haar mond in, zonder ook maar een poging te doen om te bijten. Dus mijn idee was om te pureren en dan steeds een beetje minder, tot ze echt stukjes eet.
Misschien dan toch maar gewoon ter plekke maken. Fruit kost nauwelijks tijd om te pureren natuurlijk.

Al lees ik wel dat sommigen het eerst koken, of met wat water in de magnetron doen. Wat is daar het nut van? (of zou dat juist iets te maken hebben met het bewaren?)
Mijn dochter had gisteren twee stukken komkommer, een stuk brood en haar halve hand in haar mond zitten en geloof me, als het niet gaat komt het echt vanzelf weer naar buiten :D
disclaimer
pi_152267663
:D

Ja ik ben een schijtluis hoor, dat weet ik zelf ook wel, want op het KDV eet ze allemaal dingen die ik haar nog niet durf te geven en dat gaat hartstikke prima :9
  maandag 4 mei 2015 @ 17:17:03 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152268441
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:49 schreef Dyre het volgende:
:D

Ja ik ben een schijtluis hoor, dat weet ik zelf ook wel, want op het KDV eet ze allemaal dingen die ik haar nog niet durf te geven en dat gaat hartstikke prima :9
appel en peer kook ik eerst even, dan wordt het niet meer bruiner daarna. gewoon in stukken onder wat water zetten en tien minuitjes koken, afgieten en de staafmixer erop.

ik zit zelf een beetje met wat ik nu zal gaan geven.

hij eet nu afwisselend
peer
appel
banaan
mango

en
broccoli
aardappel met wortelprak
wortelpuree
zoete aardappelpuree
pompoen

droog brood of brood met boter

ik ben van plan iets met aardappel en snijboon te gaan doen en iets met bloemkool... maar merk dat mn inspiratie nu wat opdroogt. pastinaak wilde ik nog proberen...

nu beleg op brood gaan doen? maat wat dan? nog groentetips? en welk fruit zou ik nu kunnen proberen?

erwtjes gingen niet goed, daar ging hij van overgeven...
Kwak
  maandag 4 mei 2015 @ 17:21:10 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_152268564
Waarom wil je het al gaan uitbreiden?
disclaimer
  maandag 4 mei 2015 @ 17:21:22 #169
344469 Amsel
zonder t
pi_152268569
Mijn baby houdt van zuurkoolstamppot en spruitjes :9
  maandag 4 mei 2015 @ 17:22:14 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_152268590
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:21 schreef Amsel het volgende:
Mijn baby houdt van zuurkoolstamppot en spruitjes :9
goede smaak!
disclaimer
  maandag 4 mei 2015 @ 17:32:06 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152268839
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

appel en peer kook ik eerst even, dan wordt het niet meer bruiner daarna. gewoon in stukken onder wat water zetten en tien minuitjes koken, afgieten en de staafmixer erop.

ik zit zelf een beetje met wat ik nu zal gaan geven.

hij eet nu afwisselend
peer
appel
banaan
mango

en
broccoli
aardappel met wortelprak
wortelpuree
zoete aardappelpuree
pompoen

droog brood of brood met boter

ik ben van plan iets met aardappel en snijboon te gaan doen en iets met bloemkool... maar merk dat mn inspiratie nu wat opdroogt. pastinaak wilde ik nog proberen...

nu beleg op brood gaan doen? maat wat dan? nog groentetips? en welk fruit zou ik nu kunnen proberen?

erwtjes gingen niet goed, daar ging hij van overgeven...
Gewoon zo veel mogelijk geven wat je zelf ook eet of een variant daar op?

Als je echt apart wil koken, kan je een babykookboek aanschaffen, bijvoorbeeld opperdepop of koken voor kleintjes. Er zijn ook leuke sites als: kokenvoormijndochter.nl of babyendreumeseetfestijn.nl waar je een hoop inspiratie kunt vinden .
KuikenGuppy
  maandag 4 mei 2015 @ 17:33:26 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152268868
Broodbeleg waar wij mee begonnen: appelstroop, geitenkaas, roomboter, geprakte banaan, en iets later notenpasta en jam.
KuikenGuppy
  maandag 4 mei 2015 @ 18:12:16 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152269838
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom wil je het al gaan uitbreiden?
hij eet graag en ik wil graag wat meer varieren in groente en fruit.

op t cb begonnen ze over beleg op brood maar ik heb geen idee wat dan. voorlopig was ik nog niet van plan er drie boterhammen met nutella ofzo in te stoppen ;)

melle krijgt de fles he, dus dsn is t niet raar om het vaste voedsel wat eerder uit te breiden dan bij bv kindjes. drie flessen is in principe genoeg (hij drinkt er nu drie a vier, is ook prima).

hij eet geen grote hoeveelheden maar vind het fijn als hij gevatieerde smaakjes eet.
Kwak
pi_152269937
Geen tips hier helaas kwak, deze handige potjes-mama is zelf nog maar net begonnen :@

En dan meteen een vraag over het avondhapje: wij hebben nu lekker aardappelen met broccoli en een burger gegeten. Wat we over hebben van de aardappel en broccoli wil ik graag ook pureren en bijvoorbeeld morgen geven. Zo wil ik haar steeds meer met ons mee laten eten in plaats van dat ik dingen apart voor haar ernaast maak.
Dat kan prima in de koelkast toch? Of alsnog even invriezen?

Bij mijn eigen eten ben ik echt super makkelijk, maar bij een baby wordt ik heel spastisch met bewaren enzo :')

En hoe introduceren jullie vlees erbij? Ik ga die burger of een schnitzel niet door de blender gooien denk ik :+ Maar misschien straks een keer wat gehakt erbij ofzo?
  maandag 4 mei 2015 @ 18:17:22 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152269961
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:33 schreef Burdie het volgende:
Broodbeleg waar wij mee begonnen: appelstroop, geitenkaas, roomboter, geprakte banaan, en iets later notenpasta en jam.
thanks. koken voor mijn dochter had ik idd al bekeken.

ik vind vooral de overgang van beetjes groente om te proberen naar gecombineerde smaken/maaltijden lastig.

met ons mee-eten (je andere post) vind ik nu nog even geen optie. daarvoor eten we niet babyproof genoeg en ik heb ook niet zo'n zin mijn eigen eten zo aan te passen :@. eten is al best een heikel/ingewikkeld punt voor mij vandaar. we eten nu ook vaak te laat op de avond voor hem (hij wordt nu net wakker van slaapje drie en wil dan eten en ik ben nog niet eens begonnen met koken).

wanneer zijn jullie begonnen met rijst en pasta enzo? dat zou hij wel mee kunnen doen met ons als we dat eten...
Kwak
  maandag 4 mei 2015 @ 18:19:30 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152270021
Gewoon in de koelkast ja.

Vlees zou ik voorlopig nog niet doen, maar zou evt ook in de blender erbij kunnen.
KuikenGuppy
  maandag 4 mei 2015 @ 18:21:26 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152270051
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

thanks. koken voor mijn dochter had ik idd al bekeken.

ik vind vooral de overgang van beetjes groente om te proberen naar gecombineerde smaken/maaltijden lastig.

met ons mee-eten (je andere post) vind ik nu nog even geen optie. daarvoor eten we niet babyproof genoeg en ik heb ook niet zo'n zin mijn eigen eten zo aan te passen :@. eten is al best een heikel/ingewikkeld punt voor mij vandaar. we eten nu ook vaak te laat op de avond voor hem (hij wordt nu net wakker van slaapje drie en wil dan eten en ik ben nog niet eens begonnen met koken).

wanneer zijn jullie begonnen met rijst en pasta enzo? dat zou hij wel mee kunnen doen met ons als we dat eten...
Wat ik in het begin vaak deed, is de groente geven die wij dan aten, gecombineerd met wat (zoete) aardappel. Pasta en rijst deden wij vanaf zes maanden geloof ik. Het komt ook vanzelf wel, steeds meer mee eten, steeds meer combinaties van smaken :).
KuikenGuppy
pi_152270071
Duidelijk :)

Kwak, wij hebben wat tijd betreft een beetje hetzelfde probleem: wij eten net te laat voor L. Zij heeft meestal om half 6 al wel écht honger en wij zelf eten nooit voor 6 uur omdat we dan simpelweg nog niet allebei thuis zijn.
Misschien kunnen we wat meer geven bij het tussendoortje om 3 uur, zodat ze het wat langer uithoudt. Maar wat ik niet wil is tijd rekken met een hongerige baby, dat heb ik bij de flesjes al afgeleerd :D
  maandag 4 mei 2015 @ 18:22:28 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152270074
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:16 schreef Dyre het volgende:
Geen tips hier helaas kwak, deze handige potjes-mama is zelf nog maar net begonnen :@

En dan meteen een vraag over het avondhapje: wij hebben nu lekker aardappelen met broccoli en een burger gegeten. Wat we over hebben van de aardappel en broccoli wil ik graag ook pureren en bijvoorbeeld morgen geven. Zo wil ik haar steeds meer met ons mee laten eten in plaats van dat ik dingen apart voor haar ernaast maak.
Dat kan prima in de koelkast toch? Of alsnog even invriezen?

Bij mijn eigen eten ben ik echt super makkelijk, maar bij een baby wordt ik heel spastisch met bewaren enzo :')

En hoe introduceren jullie vlees erbij? Ik ga die burger of een schnitzel niet door de blender gooien denk ik :+ Maar misschien straks een keer wat gehakt erbij ofzo?
ik prak aardappel en groente inmiddels meestal ipv blenderen. alleen fruit pureer ik voor t makkelijke (banaan wel geprakt).

kleingesneden vlees kun je erdoor prskken volgens mij. maar ik ga voorlopig nog geen vlees geven, m is pas zes maanden en een beetje.
Kwak
pi_152270091
Burdie, heb je de pasta dan ook fijngeprakt of gewoon die hele slierten/stukken gewoon zo gegeven?
er bestaan geen domme vragen O-)
  maandag 4 mei 2015 @ 18:25:16 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152270134
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:23 schreef Dyre het volgende:
Burdie, heb je de pasta dan ook fijngeprakt of gewoon die hele slierten/stukken gewoon zo gegeven?
er bestaan geen domme vragen O-)
Rijst of pasta bedoel je? Ik gaf dat gewoon zo, maar heb het ook weleens in de blender gemikt :').
KuikenGuppy
  maandag 4 mei 2015 @ 18:25:40 #182
244125 laziness
pi_152270146
Appelstroop perenstroop jonge kaas geprakt fruit.
Met een maand of 8 kan je ook pindakaas geven.

Qua variatie denk ik dat je best al wat verschillende dingen hebt. Die kleintjes vinden varieren niet zo belangrijk als wij :D

Maar bietjes waren bij ons altijd een succes.
Andijvie, courgette, champignons, spinazie, witlof, pompoen.
Wel even opzoeken welke nitraatrijk zijn. Die mogen max 2x per week.
Qua fruit is meloen misschien een idee?
Vanaf 7 maanden kan je ook yoghurt als toetje geven.
pi_152270198
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:25 schreef Burdie het volgende:

Rijst of pasta bedoel je? Ik gaf dat gewoon zo, maar heb het ook weleens in de blender gemikt :').
Ja pasta bedoel ik :Y
Ik ga denk ik gewoon eens kijken of ze een beetje raad weet met die slierten en strikjes :P Anders kan het alsnog de blender in.
pi_152270764
Nou ik heb de broccoli en de aardappels bij elkaar geprakt, er was nog genoeg over voor 2 potjes. Dus ik heb er eentje in de koelkast staan voor morgen. En als dat een succes is dan staat er nog eentje in de vriezer. Het werd wel snotterig, maar ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!

Het zoveelste experiment, maar ooit gaat het lukken :P
  maandag 4 mei 2015 @ 19:35:23 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152272366
bedankt voor de suggesties allemaal!
Kwak
  maandag 4 mei 2015 @ 19:43:08 #186
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152272644
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:35 schreef kwakz0r het volgende:
bedankt voor de suggesties allemaal!
Mijn dochter was (is) dol op avocado. Of avocado gemixt met (galia)meloen of banaan. Vond ik zelf ook erg lekker :Y)
En op doperwtjespuree met munt! Al was ze toen wel een paar maanden ouder, toen ik zelf gewone doperwtjespuree wat saai begon te vinden ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153128469
denk dat deze vraag vaak terugkomt maar kan het toch niet precies vinden: ik geef borstvoeding en probeer langzaam wat dingen te introduceren, ze is nu ruim 6 maanden. Langzaam ook omdat ze wat krampgevoelig is. Wat is dan handig om te geven zo tussen 6 en 8 maanden? Ik combineer gepureerd met af en toe rapley. Ik kom nu nog niet verder dan fruit/groente. Maisboogies en rijstwafels enzo, vanaf wanneer geef je die? En pap bij borstvoeding, doen jullie dat? (Zie daarvoor ook nog kolven niet zo zitten..)
pi_153266688
Wanneer ga je in de middag (en ook ochtend) een broodje erbij doen?
F (11 mnd) krijgt nu in de ochtend en middag 1 broodje, vandeweek hebben ze in de middag op het KDV 1,5 broodje gegeven.
Vind het moeilijk in te schatten, hij zit altijd te huppen in de stoel als het om eten gaat en vind het serieus een feestje.
Denk als ik hem standaard meer aanbied het er wel in zal gaan maar wil hem ook niet 'overvoeren' zeg maar.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:02:48 #189
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153266859
Wanneer het op is vraag ik of hij meer wil. Kinderen (op een uitzondering na) weten heel goed wanneer ze genoeg hebben gehad.
En dan geef ik het als je ze zelf laat eten kunnen ze ook beslissen of ze vol zitten toch?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153268399
Ik bied gewoon wel wat extra aan en zie wel wat hij doet. Hij is inderdaad wel van als het klaar is laat hij het merken.
Dat dat niet op mijn gewenste manier is (alles gooien en verpulveren en dan op de grond) is een tweede :D
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:33:10 #191
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153268629
M eet op t kdv vaak ook anderhalve boterham s middags. thuis soms.

ik merk dat de bijvoeding nu zo goed gaat dat hij soms s avonds slaapt en dan eigenlijk maar 350cc melk, 100cc yoghurt en een half bekertje water of thee of dunne diksap (laatste alleen op t kdv) op heeft.

nu geven we m in dat geval een droomvoeding rond elf/twaalf als we naar bed gaan, maar ik vraag me dan af of hij niet ook door zou slapen op die twee flessen... alleen ben ik bang dat dat te weinig vocht is? iemand?

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 05-06-2015 10:42:41 ]
Kwak
pi_153274996
We willen Lou een beetje kwark en/of yoghurt laten proeven. Nu stond ik bij de Jumbo voor de koeling met kwark en yoghurt, maar wat hebben ze een groot assortiment erin zeg. Al die merken, smaken, vol/mager.. Welke moet ik nou hebben?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:33:57 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_153275108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:30 schreef Skittles het volgende:
We willen Lou een beetje kwark en/of yoghurt laten proeven. Nu stond ik bij de Jumbo voor de koeling met kwark en yoghurt, maar wat hebben ze een groot assortiment erin zeg. Al die merken, smaken, vol/mager.. Welke moet ik nou hebben?
Ik heb zonder smaak, magere franse kwark gepakt. Zitten weinig suikers in en valt niet zo zwaar op de maag. Die smaakjes zitten allemaal kleddervol suiker.
Kwark is wat milder van smaak dan yoghurt, dus daar zijn we mee begonnen. Al vindt ze beide lekker.
disclaimer
pi_153275165
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb zonder smaak, magere franse kwark gepakt. Zitten weinig suikers in en valt niet zo zwaar op de maag. Die smaakjes zitten allemaal kleddervol suiker.
Ja dat het naturel zonder smaak moet zijn had ik al bedacht :Y Die magere Franse heb ik als het goed is zien liggen. Morgen halen en kijken wat ze er van vindt :D
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:37:10 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_153275196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:36 schreef Skittles het volgende:
Ja dat het naturel zonder smaak moet zijn had ik al bedacht Die magere Franse heb ik als het goed is zien liggen. Morgen halen en kijken wat ze er van vindt
Krijg jij ook altijd zo'n initiele ril bij de eerste hap? Waarna ze vervolgens enthousiast het snaveltje weer open gooit? :')
disclaimer
pi_153275243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Krijg jij ook altijd zo'n initiele ril bij de eerste hap? Waarna ze vervolgens enthousiast het snaveltje weer open gooit? :')
Ja :D
Of de 'hellup wat is dit nu?!' *kokhalst* .. en dan pakt ze weer een stukje op en eet vrolijk verder :')
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:34:34 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153276936
bij M ook zo met nieuwe smaken. ZOMG. WTF woman! hoofd en daarna aaaaaaahhh hap!

hier gewone volle yoghurt. schijnt dat babys de vetjes uit volle yoghurt juist wel goed kunnen gebruiken, ook omdat t uiteindelijk de moedermelk/flesmelk vervangt (M drinkt ook minder sinds hij elke dag wat yoghurt eet).
Kwak
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:44:43 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_153277282
Wij geven idd ook volle kwark :Y
pi_153298853
Goed om te weten. Ik wou ook yoghurt gaan proberen. Volle dus.
pi_153299011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:30 schreef Skittles het volgende:
Volle :Y
hersenen groeien op vet, baby's hebben dat vet echt nog nodig. Roomboter op brood en volle producten en zulks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')