Daar leek het wel op. Alsof ze zich een beetje schaamde ofzo. Of ze wilde er vanaf zijn omdat ze doorhad dat ik toch niet om te praten was?quote:Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.
SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.
We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.
Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'..
klinkt als een interessante onderzoekscasusquote:Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.
SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.
We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.
Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'..
Haha ja, toen ik het las dacht ik: eehm, tja, waarschijnlijk wel??quote:Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klinkt als een interessante onderzoekscasus
Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
Dit ^^ Mijn mening is dat een kind straks al zoveel moet, ik laat kuiken vooral zo lang mogelijk 'niks' moetenquote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
als hij vrolijk en alert is, poept plast en groeit is er echt niks aan de hand. Volgens mij kun je dat principe nog een hele poos toepassen.quote:Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga![]()
maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.
en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
Wij zijn ook met 6 maanden voorzichtig begonnen. En toen was ze er noeg niet helemaal aan toe. Dus het hoeft met fv niet sneller te gaan. Maar als ie het goed doetquote:Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga![]()
maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.
en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
ik zou lekker die zonder suiker blijven gevenquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:
[ afbeelding ]
Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd. Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:
[ afbeelding ]
Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.
Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.
Heb vandaag bij de AH eens een rondje etiketten gaan doen, en ik denk dat ik dan maar naar hun Bio volkoren pap overstap als ze 8 maanden is. Daar zat geen suiker in. Wel honing, maar dan zo verhit dat het wel geschikt was voor baby's van minder dan een jaar en het was slechts 0,5% . Nouja. OK.quote:Beste Nutricia,
Ik vroeg me af waarom er aan de licht-volkoren Bambix pap voor baby's van 8 maanden en ouder suiker is toegevoegd (dextrose en honing) terwijl dit bij de Fijne Granen pap voor baby's van 6 maanden en ouder niet het geval is. Ik wil mijn dochter zo min mogelijk toegevoegde suikers geven, en twijfel daarom tussen het blijven geven van de Fijne Granen pap, of het overstappen naar de Bio-pap voor 8 maanden en ouder van het Bio-huismerk van Albert Heijn.
Hartelijke groet,
Razz Twizzle
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |