abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 18:02:04 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151865420
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
Daar leek het wel op. Alsof ze zich een beetje schaamde ofzo. Of ze wilde er vanaf zijn omdat ze doorhad dat ik toch niet om te praten was?
pi_151865634
Toen ik extra ging wegen (omdat het cb dat wilde ivm groeicurve) rond de 8 maanden had ik een verpleegkundige die begon over dat de melk nu snel afgebouwd moest gaan worden en dat ze steeds meer echte maaltijden moest gaan eten. Dat is ook zoiets: dat 1 jaar worden een soort magische grens is, en dat vanaf dan ineens geen flessen meer 'mogen'. I kreeg toen op het kdv nog twee keer per dag een flesje kv, maar dat moest dan ook echt afgebouwd gaan worden.

Achteraf gezien is dat bij I eigenlijk ook wel zo ongeveer gegaan want die ging 'ineens' veel meer eten, dus dat gaat dan eigenlijk heel natuurlijk, maar als je kind nog heel weinig eet kun je je dat moeilijk voorstellen en voelt het ook als een druk die op je wordt gelegd. En waarom? Ik snap de gedachte daarachter echt niet zo goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 april 2015 @ 18:10:13 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_151865698
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
klinkt als een interessante onderzoekscasus :Y)

Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 18:11:32 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_151865736
Maar geruststellend om te lezen dat lang niet elke baby meteen een volleerd eter is ;) en ik hoop dat suusje dr spuugjes snel ophouden ;(
disclaimer
pi_151865858
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

klinkt als een interessante onderzoekscasus :Y)

Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
Haha ja, toen ik het las dacht ik: eehm, tja, waarschijnlijk wel?? :? .

Nee, meer: een boontje in stukjes gesneden en dan een paar stukjes op een lepeltje doen, stampot, of pasta een beetje klein gesneden, of aardappel een beetje geprakt.

Op een gegeven moment merkte ik dat I het prettig vond als we een soort combi deden: een deel van het eten deed zij zelf, een ander deel voerde ik. Dan kreeg ze ook meer binnen en was ze meer tevreden na afloop.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 april 2015 @ 18:26:05 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151866165
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
Dit ^^ Mijn mening is dat een kind straks al zoveel moet, ik laat kuiken vooral zo lang mogelijk 'niks' moeten :D.

Op babybytes ( :') ) of facebook lees ik ook altijd moeders met babies van 5 maanden die op een dag én fruit, én brood (met pasta :Y ), én een liga, én avondeten én een toetje krijgen... en zich dan druk maken of ze de baby wel of niet nog een papfles moeten geven.
:').
KuikenGuppy
  maandag 20 april 2015 @ 18:58:39 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_151867144
Lees jij babybites ja?
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 19:03:42 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151867327
Maar als in je omgeving iedereen dat doet en op het forum waar je zit/leest ook, dan weet je ook niet beter, toch?
  maandag 20 april 2015 @ 19:06:56 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151867434
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga ;)

maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.

en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
Kwak
pi_151867716
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
als hij vrolijk en alert is, poept plast en groeit is er echt niks aan de hand. Volgens mij kun je dat principe nog een hele poos toepassen.
:)
  maandag 20 april 2015 @ 19:29:46 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151868203
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

Wij zijn ook met 6 maanden voorzichtig begonnen. En toen was ze er noeg niet helemaal aan toe. Dus het hoeft met fv niet sneller te gaan. Maar als ie het goed doet ^O^ is het toch helemaal goed?
pi_152099821
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:

Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd :? . Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:

Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.

Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 17:36:12 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:38:09 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152099884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:
[ afbeelding ]

Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd :? . Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:

[ afbeelding ]

Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.

Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.
ik zou lekker die zonder suiker blijven geven :Y

ik geef t wel in een bordje. weet niet waarom maar dacht dat pap in fles werd afgeraden?
Kwak
pi_152100020
Bordje, is beter, I know, maar .. been there, done that. A. is nogal beweeglijk in de kinderstoel, dus als ik de ochtendpap (HONGERRR :9 ) met een lepeltje ga geven doen we daar een half uur over en raakt ze gefrustreerd dat die maag niet snel genoeg gevuld wordt. En ach, het is knus zo die fles 's morgens.

En ja toch die zonder suiker hè. Ga ik ook doen, ga morgen het pak wel even omruilen. Zo raar. Zou het goedkoper zijn, alleen rogge en tarwe en dan de smaak wat rechttrekken met suiker? Misschien ga ik Nutricia er eens over mailen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:28:15 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152101022
Wij gebruiken ook altijd die van 6 maanden idd.
Wat je kunt doen als je van de fles met pap af wilt, is de pap wat dikker maken. Dan is het makkelijker te lepelen en vult het sneller :) misschien een poging waard?
KuikenGuppy
pi_152109547
Ik heb inderdaad ook altijd de 6 maanden variant gebruikt voor L. Vreemd dat er aan die 8 maanden variant dan ineens allemaal rommel die m.i. niet nodig is aan toegevoegd wordt hè?! -O-
pi_152135389
Ik heb Nutricia net eens gemaild over het pap-verhaal. Ben benieuwd.

quote:
Beste Nutricia,

Ik vroeg me af waarom er aan de licht-volkoren Bambix pap voor baby's van 8 maanden en ouder suiker is toegevoegd (dextrose en honing) terwijl dit bij de Fijne Granen pap voor baby's van 6 maanden en ouder niet het geval is. Ik wil mijn dochter zo min mogelijk toegevoegde suikers geven, en twijfel daarom tussen het blijven geven van de Fijne Granen pap, of het overstappen naar de Bio-pap voor 8 maanden en ouder van het Bio-huismerk van Albert Heijn.

Hartelijke groet,

Razz Twizzle
Heb vandaag bij de AH eens een rondje etiketten gaan doen, en ik denk dat ik dan maar naar hun Bio volkoren pap overstap als ze 8 maanden is. Daar zat geen suiker in. Wel honing, maar dan zo verhit dat het wel geschikt was voor baby's van minder dan een jaar en het was slechts 0,5% . Nouja. OK.
pi_152135601
Noujaaaa :D Ik werd METEEN teruggebeld door ze!

Antwoord van de ENORM *O* BLIJE *O* VROLIJKE *O* POSITIEVE mevrouw die mij belde ("Ja goedenááávond met ... van Nutricia.. ja we bellen altijd maar snel want het gaat wel om je kindje natuurlijk hè ja nee we laten u niet wachten op een antwoord natuurlijk") was: Dat er suiker en honing in zit "want de smaak van baby's verandert toch wel wat als ze ouder worden". Maar dat het geen probleem is om de Fijne Granen te blijven geven "als je dat liever wil voor je kindje" .

Goh. Netjes heur. Dat van die veranderende smaak is natuurlijk wel van niveau mmmmkay-sure-no-yeah-right :') .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 21:05:57 ]
pi_152135805
Ohjee. Nu heeft Nutricia mijn nummer.
pi_152156348
Dat is nog eens een charme-offensief. Slim van ze. :Y) .
pi_152156453
ik moet eerlijk zeggen: toen ik klooide met M die teveel flessen wilde heb ik t beste advies van Nutricia gekregen. CB adviseerde meteen JBPM/nutriton of rijstebloem, wilde ik niet, en nutriciadame stelde dental speen voor en eerst maar eens van ha naar standaard voeding. en dat was voldoende. :@
Kwak
pi_152156506
Ik vond ze idd ook erg fijn antwoorden toen ik vragen had over overstappen op nmr. 2!

Stip krijgt inmiddels gewoon Brinta, maar dat zijn alleen havervlokken. Zou het beter zijn om wel een kinderpap te geven?
pi_152183732
Hahahah Razz, geweldig. _O-

En hier net zo als SQ en een paar andere, ik maak me soms ook wat zorgen over dat R niks binnen krijgt of nauwelijks van de bijvoeding (nu 6,5 maand). Geplet heb ik wel eens wat gedaan, lepel is interessant *O* maar de inhoud wordt eraf geduwd met de tong. Vasthouden werkt niet, hij wil zelf vasthouden (ook Rapley). Brengt het naar de mond, maar dat we stukjes terugvinden is alleen met brood (en maisboogies maar daar ging hij een dag niet van poepen... :P ).

Bij een kennis van me, is bij haar CB bij haar 5,5 maanden baby gezegd dat ze wel terug kon naar 4 bv momenten en bijvoeden met groente en fruit en pap. Ze is enorm onzeker en heeft zelfs nog naar ze gebeld om verdere tips te vragen want ze wil toch erg graag doen wat ze zeggen...

Maar ik wou eigenlijk vragen; wie weet waar je zoutloze rijstwafels kunt kopen? Bij Kruidvat gekeken, niet gevonden, onze AH heeft ze niet (euroshopper bestaat niet meer, die had ze geloof ik?) en het bio merk van de AH heeft 0,2 procent zout erin, is dat een probleem? De natuurwinkel in ons dorp heeft ook alleen maar met een beetje zout -O- }:|
pi_152183776
Ik heb deze, van de AH:

pi_152183785
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich :7 .
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.

Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden :') .

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 16:29:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')