abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151522887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:16 schreef Loj het volgende:
Kwak, ik zit op een beetje hetzelfde schema (op de nachtvoeding na).
Ik begin nu langzaam ook met het ochtend fruithapje :)

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de papfles? Ik had in m'n hoofd dat we die beter niet konden geven, maar weet niet meer waarom...
dikmakend gok ik? hij deed hier niks in elk geval dus niet meer gedaan...
Kwak
pi_151533544
Mijn baby vindt pap het meest walgelijke dat er bestaat :')
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:08:38 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151805826
Suze spuugt nu bij alles wat we haar geven (behalve melk). En ik bedoel niet een beetje kokhalzen en wat speeksel uit haar mond, maar 9 vd 10x projectielspuugt ze haar vorige voeding eruit als het fruit/de groente het voorste van haar tong nog maar aangeraakt heeft. Met een broodkorstje doet ze dit ook. Ik weet dat ze die bijvoeding voor de voedingsstoffen nog niet nodig heeft maar ik vind het wel een vervelende situatie. Wat zouden jullie doen? Blijven aanbieden zodat ze beetje bij beetje meer gewend raakt? Maar krijgt ze dan niet een enorm vervelende associatie met eten? Of, wat mijn gevoel zegt, voorlopig even stoppen en over een tijdje weer verder kijken?

Oh, en ze is bijna 6.5 maand.
pi_151808011
Poeh lastig Spees...
Ik zou het niet zo goed weten. Heb je al gepureerd (of juist rapley, ik weet niet wat je doet) aangeboden?
Ook hier problemen met spugen (na iedere maaltijd) Alleen geniet Js wel heel erg van het eten dus ik lees ff mee ... :)
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:47:11 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151808558
Gepureerd en in stukken geeft hetzelfde effect. Eigenlijk heb ik inmiddels al besloten dat ik het even stop ga zetten want ik vind het zielig :). Kijken over een paar weken wel weer.
pi_151811059
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Gepureerd en in stukken geeft hetzelfde effect. Eigenlijk heb ik inmiddels al besloten dat ik het even stop ga zetten want ik vind het zielig :). Kijken over een paar weken wel weer.
Dat wilde ik adviseren idd :) Zoals je zelf al zegt heeft ze het nog niet nodig, misschien is haar lijf er gewoon nog niet helemaal klaar voor.
pi_151812278
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven :') )
pi_151818581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven :') )
Wie zei dat nou weer?
Home is where the O+ is...
  zondag 19 april 2015 @ 10:06:50 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151818743
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 09:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

Wie zei dat nou weer?
familie op een verjaardag volgens mij ;)
Kwak
pi_151825706
Cwen kent mijn familie... ;)
  zondag 19 april 2015 @ 17:21:02 #91
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151830378
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 15:23 schreef Loj het volgende:
Cwen kent mijn familie... ;)
ah. en ik maar denken gevat uit de hoek te kunnen komen :+
Kwak
pi_151857428
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 17:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ah. en ik maar denken gevat uit de hoek te kunnen komen :+
Helaas... ;)
Home is where the O+ is...
pi_151857650
Trouwens, qua brood hè. A. krijgt nu van dat niksige tarwebrood. De onderste van deze twee:

Want.. ik geloof dat ik dat las? Dat ze nog geen volkoren mogen want te zwaar? Maar.. hoe lang voordat ze 'normaal' brood mag? Ik koop namelijk nu apart voor haar dat brood want ik vind het niet te nassen, en het zou handiger zijn wanneer zij gewoon met mijn brood mee mag eten. Wij eten meestal dit spul:

pi_151857851
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Voor sommige mensen zal dit zeker vreemd zijn allemaal! Wil niet zeggen dat het dan niet goed is. Ieder z'n eiguh ;) .

Razz, ik heb nooit gelet eigenlijk op het soort brood. I eet hier ook vanaf het begin al wel volkoren of meergranen. Gaat prima. Ik zou het gewoon proberen. Ik heb niet het idee dat dit soort broden nu echt zo 'zwaar' zijn, eerlijk gezegd (want even lullig gezegd: het is supermarktbrood toch?)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151857942
Ja goeie Razz! Ik geef wel volkoren, maar dan wel fijn. Geen grof volkoren oid. En bruin. Ontlasting is goed en geen krampjes verder. Dat is dan toch wel goed?

En Razz, las dat jij kiwi gaf. Ik lees daar heel tegenstrijdige dingen over op het internet. De één zegt dat je het rustig kan geven aan een baby en de ander zegt dat het pas na een jaar kan?
  maandag 20 april 2015 @ 14:23:16 #96
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151858583
Hier tijgerbruin :)
Gaat erin als een malle, zeker 2 soms 3 boterhammen per dag mét korst :)

Die pittenbroden kunnen mijn inziens niet veel kwaad. Misschien een wat vreemd gevoel in de mond. Pitjes komen hier namelijk onverteerd weer naar buiten :D :Y)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 14:29:19 #97
5428 crew  miss_sly
pi_151858799
Wij hebben vanaf het begin volkoren brood gegeven. Ik vond het wel fijn dat ze daar meteen aan zou wennen, en niet eerst van dat nietige brood en dan overstappen op goed brood,.

Overigens is volkoren brood uit de supermarkt net zo goed als van de bakker. Indien je dat wil, wel even op de ingrediënten letten, want ook daarin wordt vaak suiker verwerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2015 @ 14:33:11 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151858938
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja goeie Razz! Ik geef wel volkoren, maar dan wel fijn. Geen grof volkoren oid. En bruin. Ontlasting is goed en geen krampjes verder. Dat is dan toch wel goed?

En Razz, las dat jij kiwi gaf. Ik lees daar heel tegenstrijdige dingen over op het internet. De één zegt dat je het rustig kan geven aan een baby en de ander zegt dat het pas na een jaar kan?
Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.
Het introductieschema van Kleintjes zegt kiwi aarbei etc daarom pas vanaf 12 maanden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151859705
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.
Het introductieschema van Kleintjes zegt kiwi aarbei etc daarom pas vanaf 12 maanden.
Ik heb het een paar keer geprobeerd in hele kleine beetjes en zonder de zwarte pitjes. Dat ging goed. Toen met pitjes, ook geen probleem. Dus nu krijgt ze lekker kiwi. Aardbei geef ik ook, ik spoel ze af onder kokend water, dan laten de haartjes los.
  maandag 20 april 2015 @ 15:03:05 #100
73386 Fazz
onderweg
pi_151859873
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier tijgerbruin :)
Gaat erin als een malle, zeker 2 soms 3 boterhammen per dag mét korst :)

Die pittenbroden kunnen mijn inziens niet veel kwaad. Misschien een wat vreemd gevoel in de mond. Pitjes komen hier namelijk onverteerd weer naar buiten :D :Y)
+1 Hier ook altijd een luier vol pitjes & zaadjes :9

Hier hebben we eigenlijk nooit onderscheid gemaakt tussen 'harig' en 'niet-harig' fruit, echt nog nooit over na gedacht. En dus ook nooit problemen door ondervonden :) Zowel frambozen als aardbeien en kiwi gaan er prima in.
  maandag 20 april 2015 @ 15:05:58 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151859965
Ik ben zelf lichtelijk allergisch (als in; ik krijg kriebel in m'n mond :') ) van kiwi en aardbei dus ik hou wel zo'n beetje de 'grens' van 1 jaar daarvoor aan.

Vraagje; S. hapt niks van een lepeltje af maar slobbert het een soort van naar binnen. Dit herinner ik me niet van E., dat was net een vogeltje. Moet ik hier iets mee doen, kan ik haar helpen om anders te leren eten of gaat dit vanzelf goedkomen?
  maandag 20 april 2015 @ 15:07:17 #102
344469 Amsel
zonder t
pi_151860002
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen ;)
  maandag 20 april 2015 @ 15:35:33 #103
244125 laziness
pi_151860788
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:07 schreef Amsel het volgende:
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen ;)
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.

Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 20-04-2015 15:42:41 ]
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 15:41:50 #104
5428 crew  miss_sly
pi_151860970
Ik zou er ook pinda's aan toevoegen :)
pi_151862079
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.

Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.
Het huidige advies is weer beginnen tussen 4-6 maanden, afhankelijk van wat baby's en/of ouders wensen.

Maar lang niet iedereen is het daarmee eens idd en geeft dat advies niet.
:)
pi_151862103
En brood, tsja, wat zal ik zeggen :+
ik heb geen flauw idee meer waar wij mee begonnen zijn eerlijk gezegd. Ik weet wel waar we mee geëindigd zijn :D een worstenbroodje *O* :')
  maandag 20 april 2015 @ 16:21:08 #107
344469 Amsel
zonder t
pi_151862167
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou er ook pinda's aan toevoegen :)
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal 8-)
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 16:28:43 #108
5428 crew  miss_sly
pi_151862433
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

ach, beetje zelfgemaakte sambal, goed om de sinussen open te krijgen, toch? :P
  maandag 20 april 2015 @ 16:29:08 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151862450
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik heb kuiken met een maand of 9 eens zelfgemaakte kipkerrie gegeven. Hij zat al flink te smullen voordat ik zelf aan mijn bordje kon beginnen, en toen bleek die toch wel heeeeel pittig :X :'). Papa's rendang slaan we nog even over, maar pittig is hier dus geen probleem :').
KuikenGuppy
pi_151862660
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2015 @ 16:39:02 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151862856
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o _O-

Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom' :')
pi_151862968
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:o _O-

Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom' :')
ja!! omg dat had k echt heel erg bij de 2e hahaha :D waar ik bij de eerste de klok zowat vooruit keek dacht k bij de 2e bij 6,5 maand van ohja, t moet weer he? :')
pi_151863184
hahah, dat heb ik ook last van ja dat tweedekindjessyndroom
  maandag 20 april 2015 @ 17:17:38 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_151864158
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
disclaimer
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 17:22:41 #115
5428 crew  miss_sly
pi_151864327
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
pi_151864358
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
pi_151864369
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
welnee joh. hoeveel kcal denk je dat er in een stuk komkommer zit, of een stuk tomaat. een gepureerd olvarit potje voor mij part. :D geen ramp hoor, komt vanzelf :Y

en echt, eten is een strijd die je nooit wint dus wat mij betreft is je kind volgen alleen maar goed. al was het maar voor je eigen bloeddruk :+
  maandag 20 april 2015 @ 17:31:20 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_151864582
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier :')

Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen ;)
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 17:31:55 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_151864593
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
ja, precies, zo staan wij er ook in :Y
disclaimer
pi_151864756
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier :')

Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen ;)
Wij geven wel gepureerd (af en toe, beetje mix met rapley). Maar L moet er niet veel van hebben. Hij spuugt t meteen uit en draait zijn hoofd daarna weg als t lepeltje er aan komt. Inmiddels probeert hij t wel als hij iets in zijn handje heeft. met als ie een stukje binnenkrijgt meestal kokhalzen of zelfs spugen tot gevolg..
komt vast vanzelf n keer goed
  maandag 20 april 2015 @ 17:45:59 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151864976
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg dat maar tegen onze nieuw aangenomen (why😩) cb arts. Die bleef vandaag doorhameren op het belang van bijvoeding voor de groei en dat het echt hoog tijd werd dat ze aan smaken ging wennen (nadat ik mn overgeefverhaal verteld had). Uiteindelijk werd ik het een klein beetje zat en zei dat een kind van 6 maanden groeit van melk en niet van een appel of een korstje brood per dag en dat ik het qua smaken aanleren moeilijk kon afdwingen. En ik speelde ook even mn beroepskaart wat ik normaal niet doe omdat ik dat zo onnodig betweterig vind maar nu kon ik me niet inhouden.

En ja en amen zeggen als je ter plaatse bent en je achteraf tegenover anderen pas boos maken vind ik altijd zo stom :P

Maar toen bond ze eigenlijk heel snel in en gaf ze me toch ineens gelijk.
  maandag 20 april 2015 @ 17:48:43 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151865047
mehe. heel jammer dat soort cb-artsen...

hier eentje die wel flink eet, maar daar heb ik echt weinig of niks aan bijgedragen. hij vindt eten gewoon lekker en t is een vreetzak :') dus ja...
Kwak
  maandag 20 april 2015 @ 17:49:53 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_151865081
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken? :{
disclaimer
pi_151865221
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken? :{
dat dus :X
pi_151865303
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 april 2015 @ 18:02:04 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151865420
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
Daar leek het wel op. Alsof ze zich een beetje schaamde ofzo. Of ze wilde er vanaf zijn omdat ze doorhad dat ik toch niet om te praten was?
pi_151865634
Toen ik extra ging wegen (omdat het cb dat wilde ivm groeicurve) rond de 8 maanden had ik een verpleegkundige die begon over dat de melk nu snel afgebouwd moest gaan worden en dat ze steeds meer echte maaltijden moest gaan eten. Dat is ook zoiets: dat 1 jaar worden een soort magische grens is, en dat vanaf dan ineens geen flessen meer 'mogen'. I kreeg toen op het kdv nog twee keer per dag een flesje kv, maar dat moest dan ook echt afgebouwd gaan worden.

Achteraf gezien is dat bij I eigenlijk ook wel zo ongeveer gegaan want die ging 'ineens' veel meer eten, dus dat gaat dan eigenlijk heel natuurlijk, maar als je kind nog heel weinig eet kun je je dat moeilijk voorstellen en voelt het ook als een druk die op je wordt gelegd. En waarom? Ik snap de gedachte daarachter echt niet zo goed.
  maandag 20 april 2015 @ 18:10:13 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_151865698
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:

klinkt als een interessante onderzoekscasus :Y)

Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 18:11:32 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_151865736
Maar geruststellend om te lezen dat lang niet elke baby meteen een volleerd eter is ;) en ik hoop dat suusje dr spuugjes snel ophouden ;(
disclaimer
pi_151865858
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

klinkt als een interessante onderzoekscasus :Y)

Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
Haha ja, toen ik het las dacht ik: eehm, tja, waarschijnlijk wel?? :? .

Nee, meer: een boontje in stukjes gesneden en dan een paar stukjes op een lepeltje doen, stampot, of pasta een beetje klein gesneden, of aardappel een beetje geprakt.

Op een gegeven moment merkte ik dat I het prettig vond als we een soort combi deden: een deel van het eten deed zij zelf, een ander deel voerde ik. Dan kreeg ze ook meer binnen en was ze meer tevreden na afloop.
  maandag 20 april 2015 @ 18:26:05 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151866165
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
Dit ^^ Mijn mening is dat een kind straks al zoveel moet, ik laat kuiken vooral zo lang mogelijk 'niks' moeten :D.

Op babybytes ( :') ) of facebook lees ik ook altijd moeders met babies van 5 maanden die op een dag én fruit, én brood (met pasta :Y ), én een liga, én avondeten én een toetje krijgen... en zich dan druk maken of ze de baby wel of niet nog een papfles moeten geven.
:').
KuikenGuppy
  maandag 20 april 2015 @ 18:58:39 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_151867144
Lees jij babybites ja?
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 19:03:42 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151867327
Maar als in je omgeving iedereen dat doet en op het forum waar je zit/leest ook, dan weet je ook niet beter, toch?
  maandag 20 april 2015 @ 19:06:56 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151867434
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga ;)

maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.

en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
Kwak
pi_151867716
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
als hij vrolijk en alert is, poept plast en groeit is er echt niks aan de hand. Volgens mij kun je dat principe nog een hele poos toepassen.
  maandag 20 april 2015 @ 19:29:46 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151868203
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

Wij zijn ook met 6 maanden voorzichtig begonnen. En toen was ze er noeg niet helemaal aan toe. Dus het hoeft met fv niet sneller te gaan. Maar als ie het goed doet ^O^ is het toch helemaal goed?
pi_152099821
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:

Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd :? . Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:

Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.

Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 17:36:12 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:38:09 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152099884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:
[ afbeelding ]

Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd :? . Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:

[ afbeelding ]

Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.

Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.
ik zou lekker die zonder suiker blijven geven :Y

ik geef t wel in een bordje. weet niet waarom maar dacht dat pap in fles werd afgeraden?
Kwak
pi_152100020
Bordje, is beter, I know, maar .. been there, done that. A. is nogal beweeglijk in de kinderstoel, dus als ik de ochtendpap (HONGERRR :9 ) met een lepeltje ga geven doen we daar een half uur over en raakt ze gefrustreerd dat die maag niet snel genoeg gevuld wordt. En ach, het is knus zo die fles 's morgens.

En ja toch die zonder suiker hè. Ga ik ook doen, ga morgen het pak wel even omruilen. Zo raar. Zou het goedkoper zijn, alleen rogge en tarwe en dan de smaak wat rechttrekken met suiker? Misschien ga ik Nutricia er eens over mailen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:28:15 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152101022
Wij gebruiken ook altijd die van 6 maanden idd.
Wat je kunt doen als je van de fles met pap af wilt, is de pap wat dikker maken. Dan is het makkelijker te lepelen en vult het sneller :) misschien een poging waard?
KuikenGuppy
pi_152109547
Ik heb inderdaad ook altijd de 6 maanden variant gebruikt voor L. Vreemd dat er aan die 8 maanden variant dan ineens allemaal rommel die m.i. niet nodig is aan toegevoegd wordt hè?! -O-
pi_152135389
Ik heb Nutricia net eens gemaild over het pap-verhaal. Ben benieuwd.

quote:
Beste Nutricia,

Ik vroeg me af waarom er aan de licht-volkoren Bambix pap voor baby's van 8 maanden en ouder suiker is toegevoegd (dextrose en honing) terwijl dit bij de Fijne Granen pap voor baby's van 6 maanden en ouder niet het geval is. Ik wil mijn dochter zo min mogelijk toegevoegde suikers geven, en twijfel daarom tussen het blijven geven van de Fijne Granen pap, of het overstappen naar de Bio-pap voor 8 maanden en ouder van het Bio-huismerk van Albert Heijn.

Hartelijke groet,

Razz Twizzle
Heb vandaag bij de AH eens een rondje etiketten gaan doen, en ik denk dat ik dan maar naar hun Bio volkoren pap overstap als ze 8 maanden is. Daar zat geen suiker in. Wel honing, maar dan zo verhit dat het wel geschikt was voor baby's van minder dan een jaar en het was slechts 0,5% . Nouja. OK.
pi_152135601
Noujaaaa :D Ik werd METEEN teruggebeld door ze!

Antwoord van de ENORM *O* BLIJE *O* VROLIJKE *O* POSITIEVE mevrouw die mij belde ("Ja goedenááávond met ... van Nutricia.. ja we bellen altijd maar snel want het gaat wel om je kindje natuurlijk hè ja nee we laten u niet wachten op een antwoord natuurlijk") was: Dat er suiker en honing in zit "want de smaak van baby's verandert toch wel wat als ze ouder worden". Maar dat het geen probleem is om de Fijne Granen te blijven geven "als je dat liever wil voor je kindje" .

Goh. Netjes heur. Dat van die veranderende smaak is natuurlijk wel van niveau mmmmkay-sure-no-yeah-right :') .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 21:05:57 ]
pi_152135805
Ohjee. Nu heeft Nutricia mijn nummer.
pi_152156348
Dat is nog eens een charme-offensief. Slim van ze. :Y) .
pi_152156453
ik moet eerlijk zeggen: toen ik klooide met M die teveel flessen wilde heb ik t beste advies van Nutricia gekregen. CB adviseerde meteen JBPM/nutriton of rijstebloem, wilde ik niet, en nutriciadame stelde dental speen voor en eerst maar eens van ha naar standaard voeding. en dat was voldoende. :@
Kwak
pi_152156506
Ik vond ze idd ook erg fijn antwoorden toen ik vragen had over overstappen op nmr. 2!

Stip krijgt inmiddels gewoon Brinta, maar dat zijn alleen havervlokken. Zou het beter zijn om wel een kinderpap te geven?
pi_152183732
Hahahah Razz, geweldig. _O-

En hier net zo als SQ en een paar andere, ik maak me soms ook wat zorgen over dat R niks binnen krijgt of nauwelijks van de bijvoeding (nu 6,5 maand). Geplet heb ik wel eens wat gedaan, lepel is interessant *O* maar de inhoud wordt eraf geduwd met de tong. Vasthouden werkt niet, hij wil zelf vasthouden (ook Rapley). Brengt het naar de mond, maar dat we stukjes terugvinden is alleen met brood (en maisboogies maar daar ging hij een dag niet van poepen... :P ).

Bij een kennis van me, is bij haar CB bij haar 5,5 maanden baby gezegd dat ze wel terug kon naar 4 bv momenten en bijvoeden met groente en fruit en pap. Ze is enorm onzeker en heeft zelfs nog naar ze gebeld om verdere tips te vragen want ze wil toch erg graag doen wat ze zeggen...

Maar ik wou eigenlijk vragen; wie weet waar je zoutloze rijstwafels kunt kopen? Bij Kruidvat gekeken, niet gevonden, onze AH heeft ze niet (euroshopper bestaat niet meer, die had ze geloof ik?) en het bio merk van de AH heeft 0,2 procent zout erin, is dat een probleem? De natuurwinkel in ons dorp heeft ook alleen maar met een beetje zout -O- }:|
pi_152183776
Ik heb deze, van de AH:

pi_152183785
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich :7 .
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.

Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden :') .

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 16:29:16 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:29:47 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152183848
Kruidvat heeft ze, andere drogisten misschien ook wel. Bij ons heeft de jumbo ze dacht ik ook.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:53:36 #152
298849 mignonne
mignonne
pi_152185745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich :7 .
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.

Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden :') .
Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hè :D
just so you know :)

0,2% van 100 gram = 0,2 gram
1 pak van 100 gram rijstwafels bevat gemiddeld geloof ik zo'n 14 rijstwafels per pak. Dat komt neer op 7,2 gram per rijstwafel. Als je 0,2 gram zout deelt door 14 rijstwafels krijg je 0,014 gram zout per rijstwafel. Ter vergelijking, een 'snufje' zout schijnt 0,5 gram te zijn. Per saldo zit er dus een verwaarloosbare hoeveelheid zout in zo'n rijstwafel, zelfs als je kind een heel pak naar binnen stouwt.

ik koop voor mn glutenvrije kind trouwens de lidl rijstwafels, maar daar schijnt een mini-spoortje sesam in te zitten. Daar zou ik dus wel mee uitkijken met hele kleintjes.
pi_152185940
Waar staan die bij kruidvat dan? Keek altijd bij het eetspul, chocolade, snoep, koekjes. Nooit gevonden, niet in de stad en niet in het dorp. Of staat het bij baby voeding?? En onze AH heeft het niet maar eens vragen of ze dat kunnen leveren.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:07:18 #154
298849 mignonne
mignonne
pi_152186002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:04 schreef Hilmo het volgende:
Waar staan die bij kruidvat dan? Keek altijd bij het eetspul, chocolade, snoep, koekjes. Nooit gevonden, niet in de stad en niet in het dorp. Of staat het bij baby voeding?? En onze AH heeft het niet maar eens vragen of ze dat kunnen leveren.
Volgens mij bij babyvoeding. De AH had ze hier vroeger ook van die kleintjes waren dat. Van ehm... olvarit? nah. Nestlé dan? ik heb geen idee :') oeh zonnatura?
pi_152186324
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hè :D
just so you know :)

Ohja :') gnork. Ik geef Engels met een reden.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:23:49 #156
244125 laziness
pi_152186388
Die kleintjes zijn van goodies. Met appel smaak. Was mijn kind verzot op. Is duurder maar daar zitten ook geen kleur- geur- en smaakstoffen in geloof ik bij al dat Goodies spul.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:55:37 #157
298849 mignonne
mignonne
pi_152187319
nee ik weet het weer! die kleintjes die ik bedoelde zijn van bambix. Je hebt neutrale en met honingsmaak ofzo. In de supermarkt zijn die er uitm Kruidvat weet ik niet.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:10:20 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152196462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:55 schreef mignonne het volgende:
nee ik weet het weer! die kleintjes die ik bedoelde zijn van bambix. Je hebt neutrale en met honingsmaak ofzo. In de supermarkt zijn die er uitm Kruidvat weet ik niet.
Kruidvat heeft kleintjes van huismerk, staat inderdaad bij de babyzut.
KuikenGuppy
pi_152267324
Hebben jullie tips om zelfgepureerde fruithapjes het beste te bewaren?

Ik heb vanochtend wat peren door de mixer gegooid en wat bakjes gevuld voor later :9
Maar nou is het bakje dat ik in de koelkast voor straks had neergezet al helemaal bruin... Ziet er niet echt meer smakelijk uit eigenlijk. Ik vraag me af hoe dat gaat als ik de bakjes uit de vriezer haal en ze laat ontdooien?

Hoe dan jullie dat?
  maandag 4 mei 2015 @ 16:41:01 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_152267380
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:39 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie tips om zelfgepureerde fruithapjes het beste te bewaren?

Ik heb vanochtend wat peren door de mixer gegooid en wat bakjes gevuld voor later :9
Maar nou is het bakje dat ik in de koelkast voor straks had neergezet al helemaal bruin... Ziet er niet echt meer smakelijk uit eigenlijk. Ik vraag me af hoe dat gaat als ik de bakjes uit de vriezer haal en ze laat ontdooien?

Hoe dan jullie dat?
het is vrij normaal dat fruit wat bruin wordt. Aan de smaak doet dat weinig af.
Ik weet dat een paar drupjes citroensap daar tegen helpen, maar ik weet niet of ze het dan nog eet ;)

Maar echt ervaring heb ik niet.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')