dikmakend gok ik? hij deed hier niks in elk geval dus niet meer gedaan...quote:Op donderdag 9 april 2015 07:16 schreef Loj het volgende:
Kwak, ik zit op een beetje hetzelfde schema (op de nachtvoeding na).
Ik begin nu langzaam ook met het ochtend fruithapje
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de papfles? Ik had in m'n hoofd dat we die beter niet konden geven, maar weet niet meer waarom...
Dat wilde ik adviseren iddquote:Op zaterdag 18 april 2015 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Gepureerd en in stukken geeft hetzelfde effect. Eigenlijk heb ik inmiddels al besloten dat ik het even stop ga zetten want ik vind het zielig. Kijken over een paar weken wel weer.
Wie zei dat nou weer?quote:Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven)
Helaas...quote:Op zondag 19 april 2015 17:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ah. en ik maar denken gevat uit de hoek te kunnen komen
Voor sommige mensen zal dit zeker vreemd zijn allemaal! Wil niet zeggen dat het dan niet goed is. Ieder z'n eiguhquote:Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven)
Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.quote:Op maandag 20 april 2015 14:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja goeie Razz! Ik geef wel volkoren, maar dan wel fijn. Geen grof volkoren oid. En bruin. Ontlasting is goed en geen krampjes verder. Dat is dan toch wel goed?
En Razz, las dat jij kiwi gaf. Ik lees daar heel tegenstrijdige dingen over op het internet. De één zegt dat je het rustig kan geven aan een baby en de ander zegt dat het pas na een jaar kan?
Ik heb het een paar keer geprobeerd in hele kleine beetjes en zonder de zwarte pitjes. Dat ging goed. Toen met pitjes, ook geen probleem. Dus nu krijgt ze lekker kiwi. Aardbei geef ik ook, ik spoel ze af onder kokend water, dan laten de haartjes los.quote:Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.
Het introductieschema van Kleintjes zegt kiwi aarbei etc daarom pas vanaf 12 maanden.
+1 Hier ook altijd een luier vol pitjes & zaadjesquote:Op maandag 20 april 2015 14:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier tijgerbruin![]()
Gaat erin als een malle, zeker 2 soms 3 boterhammen per dag mét korst![]()
Die pittenbroden kunnen mijn inziens niet veel kwaad. Misschien een wat vreemd gevoel in de mond. Pitjes komen hier namelijk onverteerd weer naar buiten![]()
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.quote:Op maandag 20 april 2015 15:07 schreef Amsel het volgende:
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen
Het huidige advies is weer beginnen tussen 4-6 maanden, afhankelijk van wat baby's en/of ouders wensen.quote:Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.
Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.
ach, beetje zelfgemaakte sambal, goed om de sinussen open te krijgen, toch?quote:Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal
Ik heb kuiken met een maand of 9 eens zelfgemaakte kipkerrie gegeven. Hij zat al flink te smullen voordat ik zelf aan mijn bordje kon beginnen, en toen bleek die toch wel heeeeel pittigquote:Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom'![]()
ja!! omg dat had k echt heel erg bij de 2e hahahaquote:Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom'
welnee joh. hoeveel kcal denk je dat er in een stuk komkommer zit, of een stuk tomaat. een gepureerd olvarit potje voor mij part.quote:Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
ja, precies, zo staan wij er ook inquote:Op maandag 20 april 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
Wij geven wel gepureerd (af en toe, beetje mix met rapley). Maar L moet er niet veel van hebben. Hij spuugt t meteen uit en draait zijn hoofd daarna weg als t lepeltje er aan komt. Inmiddels probeert hij t wel als hij iets in zijn handje heeft. met als ie een stukje binnenkrijgt meestal kokhalzen of zelfs spugen tot gevolg..quote:Op maandag 20 april 2015 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier
Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen
Zeg dat maar tegen onze nieuw aangenomen (why😩) cb arts. Die bleef vandaag doorhameren op het belang van bijvoeding voor de groei en dat het echt hoog tijd werd dat ze aan smaken ging wennen (nadat ik mn overgeefverhaal verteld had). Uiteindelijk werd ik het een klein beetje zat en zei dat een kind van 6 maanden groeit van melk en niet van een appel of een korstje brood per dag en dat ik het qua smaken aanleren moeilijk kon afdwingen. En ik speelde ook even mn beroepskaart wat ik normaal niet doe omdat ik dat zo onnodig betweterig vind maar nu kon ik me niet inhouden.quote:Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
dat dusquote:Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken?
Daar leek het wel op. Alsof ze zich een beetje schaamde ofzo. Of ze wilde er vanaf zijn omdat ze doorhad dat ik toch niet om te praten was?quote:Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.
SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.
We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.
Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'..
klinkt als een interessante onderzoekscasusquote:Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef Franny_G het volgende:
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.
SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.
We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.
Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'..
Haha ja, toen ik het las dacht ik: eehm, tja, waarschijnlijk wel??quote:Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klinkt als een interessante onderzoekscasus
Voeren zonder pureren, moet ik dat zien als een boon op een vorkje prikken?
Dit ^^ Mijn mening is dat een kind straks al zoveel moet, ik laat kuiken vooral zo lang mogelijk 'niks' moetenquote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
als hij vrolijk en alert is, poept plast en groeit is er echt niks aan de hand. Volgens mij kun je dat principe nog een hele poos toepassen.quote:Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga![]()
maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.
en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
Wij zijn ook met 6 maanden voorzichtig begonnen. En toen was ze er noeg niet helemaal aan toe. Dus het hoeft met fv niet sneller te gaan. Maar als ie het goed doetquote:Op maandag 20 april 2015 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
mja ik ga dus andersom weleens twijfelen of ik niet te snel ga![]()
maar ik besef ook wel dat het bij bv kindjes anders gaat dan bij mij.
en M krijgt nog niet die hele rits die burd noemt. maar intussen zitten we op vier flessen, een broodkorst, fruit en groente...
ik zou lekker die zonder suiker blijven gevenquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een pap-vraag. A. is bijna 8 maanden en drinkt elke ochtend met smaak een papfles als ontbijt. Dus heb ik alvast de pap voor 8-maanden in huis gehaald. Deze:
[ afbeelding ]
Maar, tot mijn grote verbazing is daar ineens suiker aan toegevoegd. Dextrose en honing. In de pap voor 6 maanden zit dat niet. Dat is deze:
[ afbeelding ]
Ook het aantal granen is anders t.o.v. de 6 maandenpap. In die voor 6 maanden zit tarwe, haver, rijst, gierst, gerst, mais en rogge. In die voor 8 maanden zit alleen tarwe en rogge.
Oftewel, doe ik er wel goed aan om over te stappen naar de pap voor 8 maanden? Mijn gevoel zegt dat die van 6 maanden eigenlijk qua ingrediënten beter is. En volkorenspul krijgt ze toch wel binnen, want ze eet brood tussendemiddag.
Heb vandaag bij de AH eens een rondje etiketten gaan doen, en ik denk dat ik dan maar naar hun Bio volkoren pap overstap als ze 8 maanden is. Daar zat geen suiker in. Wel honing, maar dan zo verhit dat het wel geschikt was voor baby's van minder dan een jaar en het was slechts 0,5% . Nouja. OK.quote:Beste Nutricia,
Ik vroeg me af waarom er aan de licht-volkoren Bambix pap voor baby's van 8 maanden en ouder suiker is toegevoegd (dextrose en honing) terwijl dit bij de Fijne Granen pap voor baby's van 6 maanden en ouder niet het geval is. Ik wil mijn dochter zo min mogelijk toegevoegde suikers geven, en twijfel daarom tussen het blijven geven van de Fijne Granen pap, of het overstappen naar de Bio-pap voor 8 maanden en ouder van het Bio-huismerk van Albert Heijn.
Hartelijke groet,
Razz Twizzle
Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hèquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Minder dan 0,1% zout vind ik acceptabel. Op zich.
Ze staan trouwens in het Rechtsdraaiendegeitenwollensokkenvak. Bij de Zonnatura chocola-zonder-suiker enzo.
Overigens hebben de vakkenvullershelden hier de Maisboogies gewoon naast de Chipito's gezet. Daarom kon ik ze eerst niet vinden.
Volgens mij bij babyvoeding. De AH had ze hier vroeger ook van die kleintjes waren dat. Van ehm... olvarit? nah. Nestlé dan? ik heb geen ideequote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:04 schreef Hilmo het volgende:
Waar staan die bij kruidvat dan? Keek altijd bij het eetspul, chocolade, snoep, koekjes. Nooit gevonden, niet in de stad en niet in het dorp. Of staat het bij baby voeding?? En onze AH heeft het niet maar eens vragen of ze dat kunnen leveren.
Ohjaquote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is bijna precies hetzelfde als de 0,2 % zout per 100 gram crackers hè![]()
just so you know
Kruidvat heeft kleintjes van huismerk, staat inderdaad bij de babyzut.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:55 schreef mignonne het volgende:
nee ik weet het weer! die kleintjes die ik bedoelde zijn van bambix. Je hebt neutrale en met honingsmaak ofzo. In de supermarkt zijn die er uitm Kruidvat weet ik niet.
het is vrij normaal dat fruit wat bruin wordt. Aan de smaak doet dat weinig af.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:39 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie tips om zelfgepureerde fruithapjes het beste te bewaren?
Ik heb vanochtend wat peren door de mixer gegooid en wat bakjes gevuld voor later![]()
Maar nou is het bakje dat ik in de koelkast voor straks had neergezet al helemaal bruin... Ziet er niet echt meer smakelijk uit eigenlijk. Ik vraag me af hoe dat gaat als ik de bakjes uit de vriezer haal en ze laat ontdooien?
Hoe dan jullie dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |