abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147702931
Het topic voor vragen en ervaringen over bijvoeding.

pi_147702947
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:47 schreef Dyre het volgende:
Nee, het was ook zeker niet mijn bedoeling om meteen al flessen te gaan vervangen. Het staat er een beetje raar misschien. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ze de avondmaaltijd met ons mee-eet en dan geen flesje meer drinkt. (maar daar gaan nog wel flink wat maanden overheen natuurlijk)

De hapjes aanbieden tussen de voedingen door in plaats van er vlak voor/na is wel een goed idee. Ik denk dat het dan ook wel beter zal gaan :Y
Zitten kan ze zonder ondersteuning nog niet, we doen het nu gewoon op schoot, maar een stoeltje is natuurlijk tegen die tijd veel fijner.
pi_147720589
Okay, eerste experiment mislukt :')

Ik heb vanmiddag heel enthousiast 2 stronken broccoli gekocht. Net ongeveer 15 minuutjes gekookt en de blender in. Maar de blender duwt de boel omhoog in plaats van het klein te malen. Ik heb al 20 keer alles aangeduwd en weer opnieuw aangezet, maar dit wordt niks... Hoe doen anderen dat met een blender? Nog langer koken? Water erbij? Nog kleinere stukjes snijden? (vond dat ik daar al mijn best op had gedaan :P)

Ik zit er nu toch aan te denken een staafmixer te kopen dan.
Vriendje heeft het nu alweer gezien en begint weer over potjes :P
  donderdag 18 december 2014 @ 21:46:31 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147720699
Wij hebben een staafmixer. Je moet er idd wel wat extra vocht aan toevoegen, weet alleen niet of dat voor de blender ook zo werkt.
KuikenGuppy
  donderdag 18 december 2014 @ 21:47:42 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147720757
Als je toch iets gaat kopen, kan je ook een babycook overwegen. Dat leek mij altijd zo'n handig ding. Wij hadden het niet nodig ivm staafmixer en rapley, maar anders had ik hem zeker willen hebben.
KuikenGuppy
pi_147720937
Sodeju, dat vind ik toch wel een prijzig ding voor die paar maanden dat we alles nog moeten pureren :o Of verkijk ik me daarop?
(ja, je kan er ook mee stomen, maar dat zou ik nu ook niet doen)

Hoeveel vocht voeg jij er nog aan toe Burdie?
Misschien moet ik dat ook maar eens proberen, kijken of het dan wat papperiger wil worden.
pi_147722128
Ik heb een staafmixer. Dat werkt ook zonder extra vocht goed (ik mix natuurlijk wel voor twee kindjes, misschien dat dat wel scheelt omdat een grotere hoeveekheid makkelijker mixt). Als het mixen niet goed lukt kun je er altijd een klein beetje kookvocht aan toevoegen, dat werkt prima.
pi_147722331
Nou, ik zie dit maar even als een mislukt experiment en morgen bestellen/kopen we maar een staafmixer, want ik was net zo enthousiast }:|
pi_147724514
Ik heb wel een stoom/blender gekocht Dyre, was er erg blij mee :)
pi_147733427
Ik heb de stoomblender van Philips en ik gebruik hem nu ook nog zonder het pureren. Ik vind het vooral handig dat hij zelf uitspringt en ik dus geen pannetje in de gaten moet houden en me gewoon bezig kan houden buiten de keuken.
pi_147739880
Ik zou bij een blender er idd een beetje kookvocht bij doen, of een klontje roomboter?
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:35:18 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147767167
Dyre, ik heb zo'n stomer/blender te koop :) Zgan en pureert belachelijk glad ;)
pi_148350112
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:38 schreef L-E het volgende:
Ik zou bij een blender er idd een beetje kookvocht bij doen, of een klontje roomboter?
Voor kindjes jonger dan een jaar worden koemelkproducten toch afgeraden? Of is dat ondertussen weer gewijzigd en loop ik achter?
Professioneel gifmenger.
pi_148350213
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Voor kindjes jonger dan een jaar worden koemelkproducten toch afgeraden? Of is dat ondertussen weer gewijzigd en loop ik achter?
Dat advies ken ik niet.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:47:33 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148350268
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Waar dacht je dat kv van gemaakt werd...? ;)
KuikenGuppy
pi_149204319
Ik kom even binnenvallen met een vraagje;
Baby is bijna 7 maanden en zit volop aan de bijvoeding. Fruithapjes (mango, kiwi, peer, appel) gaan er prima in echter groentehapjes weigert ze te eten. Ze draait dan resoluut haar hoofd weg en haar mond gaat niet open :') En als er dan toch incidenteel iets ingaat (als ze per ongeluk toch haar mond opendeed omdat ze dacht iets lekkers te krijgen :+ ) gaat ze kokhalzen. We hebben al geprobeerd wat aardappel bij de groenten te vermengen zodat de groentesmaak niet te puur is zeg maar maar niks lijkt te werken. We maken alles vers en zorgen ervoor dat er geen stukjes inzitten want die moet ze ook niet }:| Iemand nog tips?
pi_149205793
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:36 schreef simsolobim het volgende:
Baby is bijna 7 maanden en zit volop aan de bijvoeding. Fruithapjes (mango, kiwi, peer, appel) gaan er prima in echter groentehapjes weigert ze te eten. Ze draait dan resoluut haar hoofd weg en haar mond gaat niet open :') En als er dan toch incidenteel iets ingaat (als ze per ongeluk toch haar mond opendeed omdat ze dacht iets lekkers te krijgen :+ ) gaat ze kokhalzen. We hebben al geprobeerd wat aardappel bij de groenten te vermengen zodat de groentesmaak niet te puur is zeg maar maar niks lijkt te werken. We maken alles vers en zorgen ervoor dat er geen stukjes inzitten want die moet ze ook niet }:| Iemand nog tips?
Probeer de groente eens a la Rapley te geven? Dus een stuk gekookt of rauw in de hand en dan kijken of ze het wel lust.

Ik snap het nl wel - gepueerde groente is alleen lekker als het soep is. Maar m'n dochter snackt het in stukken zo weg!
Home is where the O+ is...
pi_149206463
quote:
Blijven aanbieden en verder niet druk over maken :)

moedermelk is zoet, het zit van nature in een kind om de zoete hapjes wat makkelijker weg te werken. Ze moeten een smaak minimaal 10 keer proeven voordat ze eraan gewend zijn (geen garantie voor lekker vinden :P ) Vitaminen en vezels halen ze echt uit fruit ook meer dan genoeg binnen. Daar komt bij dat bijvoeding tot het eerste jaar ook echt nog dat is, BIJ-voeding, voor erbij. Ze hoeven echt niet met 8 maanden met de pot mee te eten. Dat aandeel groeit vanzelf. Ik neem aan dat ze naast de groentehap ook andere dingen nog aangeboden krijgt om te eten?

Ik zou het verder loslaten, anders wordt dit t begin van een eindeloze strijd die je dochter uiteindelijk toch wint ;)
:)
pi_149207706
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:15 schreef Dyre het volgende:
Nou, ik zie dit maar even als een mislukt experiment en morgen bestellen/kopen we maar een staafmixer, want ik was net zo enthousiast }:|
Nee joh, het punt is gewoon dat er genoeg massa in moet zitten. Ik zou denken dat als je er twee hele stronken broccoli indoet dat wel goed zit maar blijkbaar nog niet :+ maar doe er een klein beetje water in, duw de prut van de zijkanten weer naar beneden en zet m nog eens aan. Als het te weinig water is doe je er nog een beetje bij.

Probeer je blender ook eens met een halve mango en en een scheut (of vier) yoghurt en je ziet dat het veel beter werkt!

Wij hebben toen wegens gebrek aan staafmixer voor de hapjes een soort multi/kruidenhakselaar gekocht (Kenwood, drie tientjes geloof ik?) en dat is echt een koningsapparaat. Kan helemaal in de afwasmachine en werkte ook bij kleine hoeveelheden.
pi_149207949
Groente geprobeerd op de tijd van het fruit?

Stukjes bleef hier lastig. Het was of helemaal glad, of helemaal stukjes. Een mengeling (zoals 8 maanden potjes of vruchtenyoghurt) ging niet goed. Dus dat type voedsel hebben we vermeden tot het wel lukte. Ruim na de eerste verjaardag. Dat was de oudste.
De jongste weigerde hapjes sowieso tot 7maand. Daarna kreeg hij het door en ging in 3 dagen van 1 halve hap met tegenzin tot een volledige portie groente en fruit.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:55:57 #21
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149208356
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:29 schreef Cwen het volgende:

[..]

Probeer de groente eens a la Rapley te geven? Dus een stuk gekookt of rauw in de hand en dan kijken of ze het wel lust.

Ik snap het nl wel - gepueerde groente is alleen lekker als het soep is. Maar m'n dochter snackt het in stukken zo weg!
Dit! En al dat ook niet lukt dan

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:51 schreef mignonne het volgende:
Ik zou het verder loslaten, anders wordt dit t begin van een eindeloze strijd die je dochter uiteindelijk toch win
Dit!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_149455514
quote:
Ik heb juist het tegenovergestelde. Fruit (appel, peer, banaan) gaat ontzettend moeizaam tot niet. Ze houdt lippen echt op elkaar en weigert het ook echt met regelmaat. Groente daarentegen gaat erin als koek.
pi_149456539
Tja, ik heb maar besloten me er nier druk over te maken. Blijf groente aanbieden, wil ze die niet dan krijgt ze fruit. Ze heeft inmiddels al een hapje bloemkool zonder kokhalzen doorgeslikt joehoe!! Haha
pi_149504793
L is nu 7 maanden, ze krijgt al fruit- en groentehapjes, en ik wil wel eens beginnen met brood. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat het beste aan kan pakken.

De een zegt: begin met een korst, daar kunnen ze op sabbelen.
De ander zegt: juist de korst eraf snijden en kleine stukjes brood geven om op te sabbelen.

En pap/pyama-flesjes, daar zie ik eigenlijk nog het nut niet zo van in? 's Avonds drinkt ze de gewone fles voor het slapen gaan ook prima op.
  maandag 9 februari 2015 @ 12:47:30 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149505006
Er is een verschil tussen een korstje en hapjes brood zonder korst. Een korstje is om op te sabbelen en te knagen, hapjes zonder korst zijn om te eten :+.
Probeer het gewoon eens uit en ontdek wat jij en L er zelf van vinden ;).
KuikenGuppy
pi_149506060
Vriend geeft vaak een korstje, maar ik vind het wat engig. Als ik zie dat ze er een stuk afgesabbelt heeft en gaat doorslikken, dan vind ik dat dus eng. Vriend vind dat ik overbezorgd ben en niet zo raar moet doen :') Ikzelf geef dus altijd wat brood zonder korst.
pi_149507661
Gisteren voor het eerst een broodkorst gegeven, en die werd hier opgesabbelt en was uiteindelijk weg.
En weg was eerst nog zoeken of het tussen de stoel/schortje/ op de grond was maar echt wegweg dus.

Maar dan heb ik zoiets van, hoeveel korst geef je dan?
Had nu een klein randje gedaan maar meneer werd alweer wildenthousiast toen ik er nog een stukje afscheurde.
Wil niet al meteen overvoeren :')

Vrees dat principe genoeg is mondje dichthouden hier niet werkt, schuiven maar! :Y)
  maandag 9 februari 2015 @ 14:24:49 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149507756
Ze stoppen vanzelf als het genoeg is hoor Blue ;).
KuikenGuppy
pi_149507773
Klinkt goed, Blue. Als hij zo'n korstje goed wegkrijgt, kun je het gewoon geven. En ik hanteer het principe: ik geef zolang zij aangeeft dat ze iets wil. Overvoeren geloof ik niet in, kind weet zelf prima hoeveel het kan hebben. Behalve als je merkt dat hij er krampjes van krijgt misschien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149507849
Ik ben dus te voorzichtig nog :D
Met alles wel, want hij schuift het er echt allemaal in lijkt wel, gepureerd/ ongepureerd/ stukjes/ rapley, kom maar door!
Ben bang dat ik teveel geef dus, maar niet dus...
pi_149508304
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:28 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben dus te voorzichtig nog :D
Met alles wel, want hij schuift het er echt allemaal in lijkt wel, gepureerd/ ongepureerd/ stukjes/ rapley, kom maar door!
Ben bang dat ik teveel geef dus, maar niet dus...
Ik geloof dat een kind dat idd heel goed zelf kan aangeven. En ik vind het ook wenselijk dat een kind leert luisteren naar zijn eigen honger- en verzadigingsgevoel dus ik vind het van belang de regie bij het kind te laten. Hij houdt blijkbaar van eten, mooi toch :)
pi_149508410
Gaat alles wat je geeft ook z'n mond in Blue? Ik geef F ook vaak een hele boterham, maar na afloop blijkt dan de helft in z'n stoel/broek/shirt/grond te zitten/liggen :+
pi_149508646
Uit ervaring op mijn werk weten kinderen echt heel goed wanneer ze niet meer willen. Ik merk het bij O ook al. Die knaagt wat aan een stuk komkommer, maar als ze niet meer wil, pakt ze hem niet meer op, en gaat ze met har slabbetje ofzo zitten spelen. Ik interpreteer dat maar als "klaar!" :)
pi_149510284
Thanks, hernieuwde inzichten en hem lekker laten gaan dus!
  maandag 9 maart 2015 @ 12:59:46 #35
344469 Amsel
zonder t
pi_150456874
*kick*

Baby is nu 7 maanden, we zijn sinds een maand met bijvoeding bezig, en ik vind het leuk maar ingewikkeld! Ze eet alle prut met smaak op, en als we een beetje proberen te semi-Raply'en gaat dat ook best OK. Maar hoe nu verder?

Door de bijvoeding gaan de borstvoedingsmomenten verschuiven. Soms slaat ze een voeding over. Maar ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnenkrijgen. Wanneer ga je (als je borstvoeding geeft) ook water, thee of verdunde diksap aanbieden?

En hoe ga je van een paar keer per dag prutsen met bijvoeding richting een normaal eetpatroon met ontbijt, lunch en avondeten? Dat hoeft nu allemaal nog lang niet hoor, maar ik kan me ook nog niet helemaal voorstellen hoe we daarop uit gaan komen.

Wat ik daarbij ook lastig vind, is dat ik niet fulltime thuis zit, maar dus ook aan de opvang en oma moet uitleggen wat er met eten moet gebeuren. Terwijl ik er zelf nog helemaal niet uit ben wat nou eigenlijk de bedoeling is, en baby's dagritme bij hen ook heel anders is dan bij mij.

Kortom, we hebben eigenlijk geen echt probléém, maar ik vind het wel lastig :+ Hoor graag jullie ervaringen en dat het allemaal vast vanzelf op z'n plek gaat vallen ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 13:04:02 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150456994
Amsel, aanbieden op de (vaste) momenten dat je zelf ook eet. Bv geven op verzoek. Drinken erbij hoeft bij bv op verzoek officieel pas na een jaar, maar eerder aanbieden vond ik zelf wel prettig, ook vanwege een warme zomer afgelopen jaar.
Het wijst zich net als alles echt vanzelf :D.
KuikenGuppy
  maandag 9 maart 2015 @ 13:31:46 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150457825
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:59 schreef Amsel het volgende:
*kick*

Baby is nu 7 maanden, we zijn sinds een maand met bijvoeding bezig, en ik vind het leuk maar ingewikkeld! Ze eet alle prut met smaak op, en als we een beetje proberen te semi-Raply'en gaat dat ook best OK. Maar hoe nu verder?

Door de bijvoeding gaan de borstvoedingsmomenten verschuiven. Soms slaat ze een voeding over. Maar ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnenkrijgen. Wanneer ga je (als je borstvoeding geeft) ook water, thee of verdunde diksap aanbieden?

En hoe ga je van een paar keer per dag prutsen met bijvoeding richting een normaal eetpatroon met ontbijt, lunch en avondeten? Dat hoeft nu allemaal nog lang niet hoor, maar ik kan me ook nog niet helemaal voorstellen hoe we daarop uit gaan komen.

Wat ik daarbij ook lastig vind, is dat ik niet fulltime thuis zit, maar dus ook aan de opvang en oma moet uitleggen wat er met eten moet gebeuren. Terwijl ik er zelf nog helemaal niet uit ben wat nou eigenlijk de bedoeling is, en baby's dagritme bij hen ook heel anders is dan bij mij.

Kortom, we hebben eigenlijk geen echt probléém, maar ik vind het wel lastig :+ Hoor graag jullie ervaringen en dat het allemaal vast vanzelf op z'n plek gaat vallen ;)
Hihi, ik herken wel je gevoel maar ook ik ga zeggen: het komt allemaal echt vanzelf goed!

Op een gegeven moment zijn we het ook gaan 'afdwingen'; gewoon E meegenomen in mijn ritme, 's ochtends een broodje en daarna de fles, na het ochtendslaapje wat fruit, tussen de middag een boterham en fles, na het tweede slaapje nog een rijstwafel/soepstengel/stuk komkommer/stuk cracotte etc. En dan tijdens het avondeten met ons 'mee eten', nog wat yoghurt en nog een fles voor het slapen.
  maandag 9 maart 2015 @ 21:53:01 #38
344469 Amsel
zonder t
pi_150477082
Ohja, dan moet ik zelf ook gaan ontbijten :o En moeten we babyproof avondeten gaan maken in plaats van kruidig en pittig. Dat wordt nog even wennen :+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:52:41 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150487648
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef Amsel het volgende:
Ohja, dan moet ik zelf ook gaan ontbijten :o En moeten we babyproof avondeten gaan maken in plaats van kruidig en pittig. Dat wordt nog even wennen :+
Nou, wij gaven gewoon wat aparts aan E hoor, totdat ze een jaar was. We voerden haar toen nog maar dan zat ze bij ons aan tafel, vond ze ook mega gezellig <3. En als ons eten het toestond dan at ze gewoon mee. Gekookte pasta bijvoorbeeld, stukjes groenten, lekker pielen met rijst etc.
pi_150490542
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef Amsel het volgende:
Ochja, wat groenten en evt vlees op termijn enzo apart houden en zonder kruiden geven?
En je kunt na een x aantal maanden ook gewoon kijken hoe het gaat. Mijn oudste at gewoon volledig mee, ook Thai bijvoorbeeld. Eventueel met wat extra kokosmelk als t echt te scherp was naar mijn idee. Ik hield het voor haar apart steeds en puntje bij paaltje at zij mijn eten en kon ik die droge smakeloze hap opeten :') :D

Mijn jongste deed doet niet aan eten, eten is voor mietjes.
pi_150491838
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ochja, wat groenten en evt vlees op termijn enzo apart houden en zonder kruiden geven?
En je kunt na een x aantal maanden ook gewoon kijken hoe het gaat. Mijn oudste at gewoon volledig mee, ook Thai bijvoorbeeld. Eventueel met wat extra kokosmelk als t echt te scherp was naar mijn idee. Ik hield het voor haar apart steeds en puntje bij paaltje at zij mijn eten en kon ik die droge smakeloze hap opeten :') :D

Mijn jongste deed doet niet aan eten, eten is voor mietjes.
Doen wij ook zo :Y we merkten op een gegeven moment dat ongekruid eten bleef liggen en gekruid eten er wel (soms) inging. Nu eet ze soms dingen waarvan ik het echt pittig vind maar mevrouw eet het dan met smaak weg :D
E.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:28:35 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150492116
Met hoeveel maanden kan je kruidig eten geven dan?
Kuiken had een maand geleden al smakelijk een half bord chili op, voor ik er zelf een hap van nam en ontdekte dat er wel ERG veel chilipeper door zat :').
Nu zijn wij sowieso altijd wel van heet eten, dus hij zal vast in de buik en in de moedermelk ook al wat hebben geproefd :9. Maar we laten hem nog maar niet mee eten van papa's rendang :+ :').
KuikenGuppy
pi_150492423
Zelfde hier. Ik kook nog maar zelden echt apart. Vooral onze recepten iets aangepast (lees: geen zout) maar verder wel knoflook, peper en al dat soort. Daar zijn we hier mee begonnen toen M meer at dan alleen een paar wortels (of courgette of ander groentenstukjes) bij het eten.
Van de week een heerlijke hete curry gemaakt. Tomaten achter de hand maar in de eerste instantie wel de curry voor hem geserveerd. Het ging met smaak op en was best wel pittig!

Amsel, wij zijn begonnen met een middagmoment voor de groenten. Toen dat echt goed ging werd het standaard bij ons avondeten. Toen dat eenmaal goed ging hebben we ook fruit geintroduceerd. Uiteindelijk hadden we 2 vaste momenten, de bv veranderde nog niet echt. Daarna brood ontdekt en dit werd ontbijt. Daarna tussendoortjes en zo kwamen we geleidelijk in een 'echt' schema van ontbijt, lunch, diner en 2 tussendoormomenten. Aangezien de bv nooit ritme heeft gehad heb ik daar geen rekening mee gehouden wbt het inplannen van de eetmomenten.
Het eten ging vanaf dag 1 al heel goed dus uiteindelijk ging het best wel snel. We zijn met 6 maanden begonnen en ik denk dat we met een maand of 8/9 een echte dagplanning hadden voor het eten! Tot een maand of 10/11 ging de bv nog onverminderd door.

Toen M zo'n 8,5 maand was werd het avondeten groenten met aardappel/rijst/pasta ipv alleen groente. Vanaf 10,5 maand was het vaak de aangepaste versie van onze maaltijd.

Ik vind het echt leuk om te zien hoe goed hij kan eten en dat hij duidelijke voorkeur heeft maar wel bijna alles eet. Echt mooi dat ze dat zo ontwikkelen.

Vanavond eten we trouwens een spruitjesovenschotel/stamppot achtig iets. Daar gaan spekjes doorheen dus krijgt M alleen aardappel/spruiten/kaasstamppot. Paar losse spruitjes maar daar is hij niet dol op. Stamppot gaat er wel altijd goed in!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 12:51:28 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150492683
Haha stamppot voor je kaaskop, Mabawa? ;)

Hier is stamppot ook altijd een succes... groente niet lekker? Aardappeltje er doorheen stampen en voila! Lekker!

:').
KuikenGuppy
pi_150492806
Sterker nog: rijst met boontjes is niet lekker als je in een weggooifase zit. Maar staafmixer er doorheen en het is een heerlijke stamppot :') Was echt een fase. Eerst werd het met smaak gegeten. Toen weggegooid en nu is het weer lekker.

Ja wij zijn me toch een stel stamppotliefhebbende kaaskoppen met z'n 3 :D
pi_150493811
Oh ja, aardappel is hier ook het enige dat echt goed gegeten wordt. Rijst, couscous of pasta zijn vaak maar een paar hapjes, maar stamppot is gegarandeerd een megabord :Y)

Wat zijn ook alweer goede vleesvervangers? Meneer blieft het namelijk niet :') Makreel is nog wel ok, dus dat krijgt hij vaak in het weekend. Hij krijgt ook meestal 1x per week kikkererwten en af en toe wat ei.
pi_150494003
Ik geloof dat mijn veelvraat overdag de voeding prima vind. Gaat in de ochtend een heel stuk fruit in, soms half maar dan gaat de rest geprut op brood. En een heel broodje incl korsten.
En 's avonds goeie warme prut erbij.
En bv drinken? Ho maar (Ja in de avond/ nacht bijtanken)
Is dit nu dat zelfregulerende dat er vanzelf voeding weggelaten wordt?
Vind 8 mnd nog zo jong :@

Ben zo ontzettend onzeker er door
en zoekende met de bv vooral.
Bang dat hij dan weer niet genoeg vocht of voedingsstoffen krijgt.
Eet ie keurig is het nog niet goed :')
pi_150494205
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:32 schreef Dot. het volgende:
Oh ja, aardappel is hier ook het enige dat echt goed gegeten wordt. Rijst, couscous of pasta zijn vaak maar een paar hapjes, maar stamppot is gegarandeerd een megabord :Y)

Wat zijn ook alweer goede vleesvervangers? Meneer blieft het namelijk niet :') Makreel is nog wel ok, dus dat krijgt hij vaak in het weekend. Hij krijgt ook meestal 1x per week kikkererwten en af en toe wat ei.
Peulvruchten, noten, ei noem je al. Linzensalade en linzensoep vinden ze hier erg lekker, notenpasta op brood, een groenteomeletje tussendoor, etc.
pi_150494269
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:39 schreef BlueEyes het volgende:
Ik geloof dat mijn veelvraat overdag de voeding prima vind. Gaat in de ochtend een heel stuk fruit in, soms half maar dan gaat de rest geprut op brood. En een heel broodje incl korsten.
En 's avonds goeie warme prut erbij.
En bv drinken? Ho maar (Ja in de avond/ nacht bijtanken)
Is dit nu dat zelfregulerende dat er vanzelf voeding weggelaten wordt?
Vind 8 mnd nog zo jong :@

Ben zo ontzettend onzeker er door
en zoekende met de bv vooral.
Bang dat hij dan weer niet genoeg vocht of voedingsstoffen krijgt.
Eet ie keurig is het nog niet goed :')
Als hij in de avond/nacht bijtankt is het toch goed? :)
pi_150494425
Eigenlijk moet ik het loslaten he :@ (niet mijn sterkste kant zeg maar)
pi_150494504
Blue, biedt je hem eerst eten of eerst borst aan? Misschien dat je daarmee nog kunt sturen? Als je dat wilt tenminste.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:39:24 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150505627
Ik heb een vraag en ik heb geen idee of het antwoord hier te vinden is.

Ik twijfelde over bijvoeding proberen bij 4 of bij 6 maanden. Uiteindelijk besloten om dit weekend, bij 5 maanden, eens wat te proberen. Een door een zeef gedrukt gekookt worteltje. Ze wisselde lachen en vies kijken af en ik ben gestopt na twee lepeltjes (netto twee mespuntjes denk ik) omdat ik het wel best vond voor een beetje oefenen.

Een paar seconden later volgde een enorme projectielkotssessie, in drie delen. Ik denk zelf dat er iets op haar huig bleef plakken waardoor ze een kokhalsreflex kreeg en haar melk er mee uit kwam.

Tot zover de inleiding. De avond daarna en die daarna en zoals het nu lijkt ook vanavond, is ze super onrustig, lijkt buikpijn te hebben (maar ben daar niet zeker van). Veel huilen en veel wakker worden. Overdag huilt ze niet maar ze lijkt wel wat stiller.

Sprong is mijn gevoel erbij, maar dat overgeven blijft in mn achterhoofd. Kan dit last van die wortel zijn? Nee toch?! Kan me zelfs nauwelijks voorstellen dat er wat binnen is gebleven.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:43:55 #53
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_150505842
Ja dat kan :) Zelfs een klein beetje bijvoeding kan dat effect geven is mijn ervaring.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 19:45:40 #54
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150505932
Ze heeft verder geen enkel teken van overgevoeligheid en alle melk was uit de maag gekomen. Met wat oranje stipjes erdoor. Zou je dan niet verwachten dat dat kleine beetje wortel net zo hard mee naar buiten zou zijn gekomen?
pi_150506717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Peulvruchten, noten, ei noem je al. Linzensalade en linzensoep vinden ze hier erg lekker, notenpasta op brood, een groenteomeletje tussendoor, etc.
Oh, linzen ga ik ook eens proberen :) Wanneer kun je beginnen met notenpasta? Ik zag bij de AH wel van die sjieke pasta, maar notenallergie is zo'n heftige dat ik het nog niet heb uitgeprobeerd.
pi_150508270
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een vraag en ik heb geen idee of het antwoord hier te vinden is.

Ik twijfelde over bijvoeding proberen bij 4 of bij 6 maanden. Uiteindelijk besloten om dit weekend, bij 5 maanden, eens wat te proberen. Een door een zeef gedrukt gekookt worteltje. Ze wisselde lachen en vies kijken af en ik ben gestopt na twee lepeltjes (netto twee mespuntjes denk ik) omdat ik het wel best vond voor een beetje oefenen.

Een paar seconden later volgde een enorme projectielkotssessie, in drie delen. Ik denk zelf dat er iets op haar huig bleef plakken waardoor ze een kokhalsreflex kreeg en haar melk er mee uit kwam.

Tot zover de inleiding. De avond daarna en die daarna en zoals het nu lijkt ook vanavond, is ze super onrustig, lijkt buikpijn te hebben (maar ben daar niet zeker van). Veel huilen en veel wakker worden. Overdag huilt ze niet maar ze lijkt wel wat stiller.

Sprong is mijn gevoel erbij, maar dat overgeven blijft in mn achterhoofd. Kan dit last van die wortel zijn? Nee toch?! Kan me zelfs nauwelijks voorstellen dat er wat binnen is gebleven.
klinkt erg onwaarschijnlijk vind ik. Wortel is niet iets wat erom bekend staat erg allergeen te zijn en de hoeveelheid die je omschrijft lijkt me niet verantwoordelijk voor een paar dagen last. Als ze een paar seconden erna gespuugd heeft dan heeft het de darm niet eens kunnen bereiken.
Het zou goed toeval kunnen zijn en wat je zelf zegt van die huig ja.

Anyroads, als E echt buikpijn leek te hebben van eten jn het begin dan gaf ik haar wel eens pcm en dat hielp dan wel. Wellicht kun je daar nog wat mee als je edht denkt dst ze nog buikpijn heeft.
pi_150508527
T van mij had ook de eerste tijd enorm last van eten rond 5 maanden. Hij kon echt uren ontroostbaar huilen als hij een paar hapjes fruit/groente had gekregen.
We zijn toen eerst gestopt en zijn het na een paar weken rust heel rustig gaan opbouwen. Echt met 1-2 hapjes gestart en zijn toen steeds iets meer gaan geven als er geen reactie kwam. Dat wennen is uiteindelijk goed gegaan en nu is hij een soort vuilnisbak, hij eet alles en heeft nergens meer last van gelukkig.

Al lijkt bij jouw verhaal niet echt sprake te zijn van binnengekregen wortel. Dat gezegd hebbende gok ik eerder op iets anders.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 20:58:15 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150508690
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

klinkt erg onwaarschijnlijk vind ik. Wortel is niet iets wat erom bekend staat erg allergeen te zijn en de hoeveelheid die je omschrijft lijkt me niet verantwoordelijk voor een paar dagen last. Als ze een paar seconden erna gespuugd heeft dan heeft het de darm niet eens kunnen bereiken.
Het zou goed toeval kunnen zijn en wat je zelf zegt van die huig ja.

Anyroads, als E echt buikpijn leek te hebben van eten jn het begin dan gaf ik haar wel eens pcm en dat hielp dan wel. Wellicht kun je daar nog wat mee als je edht denkt dst ze nog buikpijn heeft.
Stom he, ik weet best hoe dit fysiek in elkaar steekt en dus ook dat het nog niet direct in die darm zat. Zeker omdat er een complete voeding van ruim daar vóór mee uit kwam zou ik tegen ieder ander zeggen dat die gram aan wortel er ook mee uit zou zijn gekomen.

Maar omdat t mijn eigen baby is en ze al drie dagen niet zichzelf is ga ik dan toch twijfelen. Sprong zeker :'). Over een week kan ze fietsen, mark my words.
pi_150509218
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Stom he, ik weet best hoe dit fysiek in elkaar steekt en dus ook dat het nog niet direct in die darm zat. Zeker omdat er een complete voeding van ruim daar vóór mee uit kwam zou ik tegen ieder ander zeggen dat die gram aan wortel er ook mee uit zou zijn gekomen.

Maar omdat t mijn eigen baby is en ze al drie dagen niet zichzelf is ga ik dan toch twijfelen. Sprong zeker :'). Over een week kan ze fietsen, mark my words.
ghehe ja ik twijfelde al of k het moest zeggen want je weet heel goed hoe en wat natuurlijk, beter dan ik iig :D maar soms is t wel fijn als iemand het bevestigd wat je zelf eigenlijk al wel wist. Ze kunnen best last hebben van bijvoeding, maar als het zk snel al uitgespuugd wordt en zo weinig? Meh...
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:14:16 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150509493
Haha, precies, thanx voor die bevestiging :+. Als jij straks bij nummer drie je eerste harde buik hebt en je afvraagt of je al 8 cm hebt dan zal ik je ook ff geruststellen :7
pi_150509526
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Haha, precies, thanx voor die bevestiging :+. Als jij straks bij nummer drie je eerste harde buik hebt en je afvraagt of je al 8 cm hebt dan zal ik je ook ff geruststellen :7
_O- hou ik je aan! :+
pi_150521442
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:04 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, linzen ga ik ook eens proberen :) Wanneer kun je beginnen met notenpasta? Ik zag bij de AH wel van die sjieke pasta, maar notenallergie is zo'n heftige dat ik het nog niet heb uitgeprobeerd.
Oh joh, ik stond helemaal niet stil bij de leeftijd van jouwes, sorry. Notenpasta zou ik vanaf 1 jaar doen.
pi_150522025
Fijn al jullie verhalen, ook om te zien dat ik niet de enige ben die zoekende is.

Van het kdv een compliment gekregen dat ze zo goed eet en dat ik verse zelfgemaakte potjes meegeeft O+ En ze vonden me ook wel een Raply-type :D Maar dat doe ik thuis, op het kdv gaat er gewoon geblenderde prut in :9 Ben trouwens heel blij met m'n stomer/blender van Avent. Een beetje een luxe-ding :@ maar zó handig.
pi_150522746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh joh, ik stond helemaal niet stil bij de leeftijd van jouwes, sorry. Notenpasta zou ik vanaf 1 jaar doen.
Dat is over twee weken :'(
pi_150559271
A. is maandag 6 maanden. Ze krijgt al vanaf 4 maanden fruit en met 5 maanden zijn we begonnen met groente en eigenlijk vindt ze alles lekker behalve sperziebonen uit een potje. Kan ik haar geen ongelijk in geven, want dat is ook vies :') . Grote favorieten: avocado, mango, pastinaak, potje-bruine-bonen-met-appel. Dan is ze boos als het op is.

Mijn vraag: Is er ook een moment dat je het wat meer 'maaltijd' gaat maken in plaats van gewoon een groentehapje? 'Moet' je op een gegeven moment rijst of aardappels door de groente gaan mengen, of is dat nog niet nodig?
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:34:36 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150559786
Niks moet, het eerste jaar halen ze alle noodzakelijke dingen nog uit melk.
Wij hebben als houvast steeds het introductieschema van Kleintjes gebruikt, maar dat is vanaf 6 maanden en met Rapley.
KuikenGuppy
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:54:46 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150577733
Ik heb zonder rapley ook het schema van Kleintjes aangehouden :Y
Gemiddeld genomen kunnen ze vaak rond 1 jaar met de pot mee eten (soms in aangepaste vorm).
Als je het schema van Kleintjes aanhoudt introduceer je vanzelf steeds meer waardoor het een maaltijd gaat vormen.
Vanaf 7 maanden mag je ook yoghurt geven in dat schema. Dan kan je een 'toetje' er achteraan geven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:30:47 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150598980
Ik kwam nog een hele leuke site tegen!

http://www.babyendreumeseetfestijn.nl/

KuikenGuppy
  maandag 23 maart 2015 @ 17:42:59 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150954610
Geven jullie vlees? En zo ja, hoe veel/hoe weinig? Ik eet zelf overwegend vegetarisch maar mijn man niet. Meestal laat ik kuiken met mij mee eten, maar hij mag al vlees natuurlijk.
Vanavond maak ik kipkluifjes, zou kuiken daarvan gewoon een stukje kunnen geven? En vanaf wanneer kan hij zelf kluiven?
KuikenGuppy
pi_150959315
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:42 schreef Burdie het volgende:
Geven jullie vlees? En zo ja, hoe veel/hoe weinig? Ik eet zelf overwegend vegetarisch maar mijn man niet. Meestal laat ik kuiken met mij mee eten, maar hij mag al vlees natuurlijk.
Vanavond maak ik kipkluifjes, zou kuiken daarvan gewoon een stukje kunnen geven? En vanaf wanneer kan hij zelf kluiven?
Wij eten vrij weinig vlees: ik amper en mijn man 1 à 2 keer per week. Ze eet stukjes vlees mee van ons. Kip kan je prima geven. Is relatief licht verteerbaar. Kluiven vindt hij vast geweldig! :D
pi_150959652
Ik ben met ongeveer een jaar begonnen af en toe vlees aan te bieden. En eigenlijk eerst alleen kip. Pas met ongeveer anderhalf kreeg hij soms ook wat ander vlees :)
Nu eet hij in principe al het vlees, maar als wij twijfels hebben is het al snel een vegetarisch dagje :)
pi_150959956
Wij zijn geloof ik vanaf een jaar pas vlees gaan geven. Ei gaven we ook pas daarna ivm allergie. In begin vooral kip en later ook rundvlees. Varkensvlees eet ik zelf eigk nooit omdat ik het heel vies vindt, B. eet t wel soms. Maar goed, varkensvlees dus als laatste.
pi_150960459
Toevallig aten wij vanavond ook kipkluifjes, Burdie! Ze vindt het echt heerlijk. Wij eten niet iedere dag vlees en ook wel altijd een paar dagen in de week vis. I eet gewoon met ons mee, dus als wij vlees eten, dan krijgt zij ook altijd wat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_150960613
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Ze heeft verder geen enkel teken van overgevoeligheid en alle melk was uit de maag gekomen. Met wat oranje stipjes erdoor. Zou je dan niet verwachten dat dat kleine beetje wortel net zo hard mee naar buiten zou zijn gekomen?
hoe gaat t nu eigk?
  maandag 23 maart 2015 @ 20:28:49 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150960918
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

hoe gaat t nu eigk?
Ik heb haar sindsdien twee keer aan een stuk mango laten likken en dat ging prima, vond ze lekker. Of ja lekker, redelijk interessant.

Verder grappig dat je het vraagt want :').... Suze heeft eind van deze middag in anderhalf uur tijd van niks naar veel uitslag gekregen op romp en gezicht en oorschelp, knieholtes. En koorts, 38.2. En nu had ik haar dus ook een likje tomaat gegeven en ik presteerde het weer om meteen in de OMG WAS HET DE TOMAAT :o modus te schieten, om me daarna te bedenken dat ze al wat uitslag had vóór die tomaat en ik hoogstwaarschijnlijk al helemaal niet meteen zo'n reactie kan verwachten bij haar.

:+

Ze is nu bijna 6 maanden, we gaan binnenkort wat meer proberen denk ik!
pi_150961070
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb haar sindsdien twee keer aan een stuk mango laten likken en dat ging prima, vond ze lekker. Of ja lekker, redelijk interessant.

Verder grappig dat je het vraagt want :').... Suze heeft eind van deze middag in anderhalf uur tijd van niks naar veel uitslag gekregen op romp en gezicht en oorschelp, knieholtes. En koorts, 38.2. En nu had ik haar dus ook een likje tomaat gegeven en ik presteerde het weer om meteen in de OMG WAS HET DE TOMAAT :o modus te schieten, om me daarna te bedenken dat ze al wat uitslag had vóór die tomaat en ik hoogstwaarschijnlijk al helemaal niet meteen zo'n reactie kan verwachten bij haar.

:+

Ze is nu bijna 6 maanden, we gaan binnenkort wat meer proberen denk ik!
:D mientje ;) haha

fijn dat de mango iig beter ging, ben benieuwd hoe t na 6 maanden gaat!
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:15:27 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151463844
kickje!

wij zijn iets voor de vijf maanden begonnen (nu ca 2,5 week geleden). meneertje is tot nu toe een vuilnisbakje, en heeft nergens last van gehad qua buik. alleen een beetje verstopt van een potje peer of verse peer (het ene zondag gegeten het andere maandag, dinsdag geen poep, woensdag harde keutels, anyone's guess). ik post hier omdat ik me afvraag of t niet te snel gaat allemaal... hij vindt de bijvoeding zo lekker en reageert er zo goed op, dat ik geneigd ben misschien te snel uit te breiden. het is ook wel fijn dat hij wat meer tijd tussen flessen laat nu hij bijvoeding krijgt (ik hoop dat hij ook wat gaat laten vallen.

Dus wat vinden jullie ervan?

tot nu toe zijn er met smaak ingegaan:
wortelpuree, potje peer, verse perenmoes, pompoenpuree, geprakte broccoli met een restje wortel, zoete aardappelpuree.
in de vriezer zit nu om te proberen: erwtenpuree, aardappelpuree, aardappel met spruitjespuree, verse appelmoes. (ik maak de pureetjes en stampjes aan met wat zonnebloemolie of ongezouten roomboter, en wat kookvocht indien nodig.)
ik heb ook liggen om hapjes te maken: avocado, aubergine, banaan, nectarinemag pas vanaf negen maanden lees ik?, zoete aardappel, wortel, snijboontjes

ons dagschema ziet er nu ongeveer zo uit:

ergens in de nacht 200cc flesv
ca 8.00 200 cc
ca 11.30 200 cc
ca 14.30 200 cc
ca 17.30 groentehap (ca 120 gram, was op de gok een paar eetlepels, heb het nu voor t eerst gewogen. hij lust volgens mij nog wel meer maar dat vind ik zo veel)
ca. 19.00 200cc

vandaag heb ik voor t eerst ook 's ochtends een klein hapje gegeven. dat wil ik nu vast gaan doen, fruit. ik overweeg daarnaast een papfles s avonds.

of gaat dat te snel? hij is nu 5,5 maand... zou hij dan ook flessen moeten laten vallen, krijgt hij niet teveel binnen zeg maar?

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 07-04-2015 21:24:13 ]
Kwak
pi_151467682
Kwak, waar ik vooral naar keek was of ze last van kregen van hetgeen ze gegeten hadden. T heeft best lang krampjes gekregen van de bijvoeding. Voor T hebben we het uiteindelijk langzamer opgebouwd dan voor S. Zolang het geschikte groenten- en fruitsoorten zijn kan variatie geen kwaad. Ze zeggen wel dat een kind iets minimaal 10? keer moet eten voor hij aan de smaak gewend is, maar omdat ze hier eigenlijk alles aten heb ik daar niet echt op gelet.

Ik heb het schema van de jongens rond 6 maanden er even bij gepakt en ze zaten op 4 flessen van 210/7 en daarnaast een eetmoment met groenten (soms met aardappel) en een eetmoment met fruit (meestal banaan, appel, peer). Ze kregen bij mij geen papfles, want dat wilden ze niet. S moest ervan kokhalzen en overgeven en T ging er ook van griezelen. :')
Tussendoor kregen ze vanaf 7 maanden ook een komkommertje of paprika stukje om op te knabbelen. En weer iets later ook een soepstengel of rijstwafeltje. Uiteindelijk ken jij je kind het beste en kun jij het beste beoordelen of hij ergens aan toe is of niet denk ik. Succes, de voedselontdekkingsreis samen met de mini's vond/vind ik erg leuk. :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:36:13 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151468167
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak, waar ik vooral naar keek was of ze last van kregen van hetgeen ze gegeten hadden. T heeft best lang krampjes gekregen van de bijvoeding. Voor T hebben we het uiteindelijk langzamer opgebouwd dan voor S. Zolang het geschikte groenten- en fruitsoorten zijn kan variatie geen kwaad. Ze zeggen wel dat een kind iets minimaal 10? keer moet eten voor hij aan de smaak gewend is, maar omdat ze hier eigenlijk alles aten heb ik daar niet echt op gelet.

Ik heb het schema van de jongens rond 6 maanden er even bij gepakt en ze zaten op 4 flessen van 210/7 en daarnaast een eetmoment met groenten (soms met aardappel) en een eetmoment met fruit (meestal banaan, appel, peer). Ze kregen bij mij geen papfles, want dat wilden ze niet. S moest ervan kokhalzen en overgeven en T ging er ook van griezelen. :')
Tussendoor kregen ze vanaf 7 maanden ook een komkommertje of paprika stukje om op te knabbelen. En weer iets later ook een soepstengel of rijstwafeltje. Uiteindelijk ken jij je kind het beste en kun jij het beste beoordelen of hij ergens aan toe is of niet denk ik. Succes, de voedselontdekkingsreis samen met de mini's vond/vind ik erg leuk. :)
ik vind t ook tof! vooralsnog is hij heel enthousiast. ik merk echt of hij iets "mwah" vindt, of "rrrrrrrrrrrr" (bloemkool :') ) of heel lekker (broccoli met wortel, zoete aardappel). bij die laatste twee zat hij tussendoor steeds heel hard mmmnnnnnnmmmmmm hhhmmmmmmmmmm te doen en met zijn armpjes te flapperen O+

klinkt wel ongeveer als wat ik doe :Y

M heeft vooralsnog een vrij relaxed stel darmen, zelfs als baby maar een weekje krampjes gehad ofzo rond zes weken en dan maar een uurtje per dag...
Kwak
pi_151505437
Kwak, ik zit op een beetje hetzelfde schema (op de nachtvoeding na).
Ik begin nu langzaam ook met het ochtend fruithapje :)

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de papfles? Ik had in m'n hoofd dat we die beter niet konden geven, maar weet niet meer waarom...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')