abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148802966
quote:
Israël: Stop bijdrage aan ICC!

Israël probeert lidstaten van het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag over te halen hun bijdrage aan het hof te verminderen of helemaal te staken. Daarmee reageert de Joodse staat op het onderzoek dat aanklagers van het hof doen naar eventuele oorlogsmisdaden van Israël in Palestina.

De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman zei vandaag dat hij ,,vrienden'' als Canada, Australië en Duitsland vraagt om ,,simpel te stoppen'' met hun financiële bijdrage aan het ICC. Israël erkent het ICC niet.

Ad
  zondag 18 januari 2015 @ 16:11:59 #242
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148808995
Report: IDF fires two missiles into Syrian Golan
Al Mayadeen reports that Israeli plane circled Golan collecting intel at the same time; Lebanese media: Rocket-launching cell was target. (Haaretz).
pi_148815118
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou dat kan dus nog aardig spannend worden ;) ;).

[..]

[..]

Het unilaterale vredesplan van Lieberman vind ik eigenlijk helemaal niet zo belachelijk, denk dus niet dat Abbas afzetten daar daadwerkelijk onderdeel van zijn, hard optreden tegen Hamas uiteraard wel maar het gaat meer om het terugtrekken en teruggeven wat hij daarover zegt.

[..]

[..]

Haha dat is een behoorlijk verschil in mijn ogen en met die vele Israelische kandidaten.
Hamas en zijn macht en invloed proberen te marginaliseren d.m.v. oorlogen is toch totaal hopeloos (gebleken). :D
pi_148815273
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Hamas en zijn macht en invloed proberen te marginaliseren d.m.v. oorlogen is toch totaal hopeloos (gebleken). :D
Ik denk niet dat dit ooit het doel was, of überhaupt geprobeerd, maar de slagkracht van Hamas is natuurlijk met al die aanvallen wel telkens behoorlijk gedecimeerd al is het dan maar tijdelijk even.
pi_148827916
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ik krijg gaandeweg steeds meer het gevoel dat het Israel eigenlijk gaat om een voortdurende marteling. Om simpel pesten en afknijpen. Niet om een oplossing van een probleem, maar om het zo lang mogelijk laten voortbestaan van een probleem.
Een soort Dutroux, zeg maar.
Wat daar de lol van is ontgaat me, maar kennelijk zijn er figuren die zich voeden met het martelen van anderen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148827937
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik krijg gaandeweg steeds meer het gevoel dat het Israel eigenlijk gaat om een voortdurende marteling. Om simpel pesten en afknijpen. Niet om een oplossing van een probleem, maar om het zo lang mogelijk laten voortbestaan van een probleem.
Een soort Dutroux, zeg maar.
Wat daar de lol van is ontgaat me, maar kennelijk zijn er figuren die zich voeden met het martelen van anderen.
Als jij een betere oplossing kent vertel het je zou er zomaar de Nobelprijs voor de Vrede mee in de wacht kunnen slepen.
pi_148874800
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit ooit het doel was, of überhaupt geprobeerd,
Klopt.
quote:
maar de slagkracht van Hamas is natuurlijk met al die aanvallen wel telkens behoorlijk gedecimeerd al is het dan maar tijdelijk even.
telkens met de volgende gevolgen:

-2 jaar later een hardere terugslag en een verhoogde stroom van wapens en geld vanuit Iran en Libanon etc;
-in de duizend Palestijnse burgerslachtoffers;
-half Gaza in puin;
-66 dode soldaten (tzuk eitan).

als Israel over zou gaan tot marginalisatie dan worden die gevolgen doorgetrokken tot in het extreme. hoe valt dat te rijmen met het slagen van Lieberman zijn plan?
pi_148881883
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:43 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

telkens met de volgende gevolgen:

-2 jaar later een hardere terugslag en een verhoogde stroom van wapens en geld vanuit Iran en Libanon etc;
-in de duizend Palestijnse burgerslachtoffers;
-half Gaza in puin;
-66 dode soldaten (tzuk eitan).

als Israel over zou gaan tot marginalisatie dan worden die gevolgen doorgetrokken tot in het extreme. hoe valt dat te rijmen met het slagen van Lieberman zijn plan?
Omdat Lieberman in mijn ogen wel overgaat tot een duidelijker constructief vredesakkoord met de vertegenwoordigers op de Westbank waardoor hun invloed in Gaza ook groter zal worden. Mocht dit niet het geval zijn, maar de Westbank en Israel wel iets meer richting constructieve akkoorden al dan niet gesprekken gaan, dan zal die steun voor Hamas ook minder snel toenemen en hebben bepaalde militaire acties zowel meer steun als effect zo.
pi_148884457
rConflictNews twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 19:23:48 PHOTO: Israeli armoured vehicles heading up to northern #Israel towards Lebanese border. via @IsraelHatzolah http://t.co/H8b5BldZQe reageer retweet

rConflictNews twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 19:32:10 Israel's Old Northern Road near border w/ Lebanon now closed due to military activity. Witnesses also say tanks have been deployed in area. reageer retweet
rConflictNews twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 17:28:30 Tanks being transported iron domes being deployed in the northern cities #Israel via @ILNewsAlerts http://t.co/exPMovDjSs reageer retweet

rConflictNews twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 18:51:03 BREAKING: Reports of Israeli fighter jets hovering over the Israeli-Lebanon border at low altitude. via @IsraelHatzolah reageer retweet
pi_148884565
Het gaat al weer lekker

rConflictNews twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 19:40:57 PHOTOS: Confrontations erupt between Palestinians and #IDF in Rahat Negev, 3 young men were detainedhttp://t.co/13GXsQteIe via @iFalasteen reageer retweet
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:53:04 #251
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148884784
Israel Official Investigating Gaza Strip War Conduct
JERUSALEM — Israel’s government watchdog, the state comptroller, said on Tuesday that he had initiated an investigation into decisions made by military and political leaders during last summer’s 50-day war with the Hamas militant group in Gaza. (New York Times).
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:59:08 #252
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148884978
Israeli security source: We didn't know Iranian general was at site of Syria strike
An Iranian general killed in an Israeli air strike in Syria was not its intended target and Israel believed it was attacking only low-ranking guerrillas, a senior Israeli security source told Reuters on Tuesday. (Haaretz).

Hezbollah official: Response to Israel will be harsh and carefully chosen
In an interview with Lebanese media, MP Kamal Arafai said that Israel had used the strike to boost the morale of jihadist fighters battling the Assad regime. (Haaretz).
pi_148885596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat Lieberman in mijn ogen wel overgaat tot een duidelijker constructief vredesakkoord met de vertegenwoordigers op de Westbank waardoor hun invloed in Gaza ook groter zal worden. Mocht dit niet het geval zijn, maar de Westbank en Israel wel iets meer richting constructieve akkoorden al dan niet gesprekken gaan, dan zal die steun voor Hamas ook minder snel toenemen en hebben bepaalde militaire acties zowel meer steun als effect zo.
Lieberman heeft verschillende keren aangegeven dat hij de huidige PLO niet ziet als een partner voor onderhandelingen.
pi_148885894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:59 schreef Nibb-it het volgende:
Israeli security source: We didn't know Iranian general was at site of Syria strike
An Iranian general killed in an Israeli air strike in Syria was not its intended target and Israel believed it was attacking only low-ranking guerrillas, a senior Israeli security source told Reuters on Tuesday. (Haaretz).

Hezbollah official: Response to Israel will be harsh and carefully chosen
In an interview with Lebanese media, MP Kamal Arafai said that Israel had used the strike to boost the morale of jihadist fighters battling the Assad regime. (Haaretz).
De zionisten staat verwoestende bliksem te verwachten, aldus Iran.
pi_148897487
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:15 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Lieberman heeft verschillende keren aangegeven dat hij de huidige PLO niet ziet als een partner voor onderhandelingen.
Dat soort reacties zijn altijd voor de wat meer radicale achterban, feit is dat hij veel genuanceerder is en handelt dan veel van hem verwachten, ik hoop hem te kunnen vergelijken met Sharon begin van deze eeuw met de terugtrekking rond Gaza en voorbereidingen om hetzelfde te doen voor de Westelijke Jordaanoever.

Hoe dan ook:
http://www.al-monitor.com(...)rship-elections.html

Dit vind ik dus heel interessant.
pi_148897592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 01:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat soort reacties zijn altijd voor de wat meer radicale achterban, feit is dat hij veel genuanceerder is en handelt dan veel van hem verwachten, ik hoop hem te kunnen vergelijken met Sharon begin van deze eeuw met de terugtrekking rond Gaza en voorbereidingen om hetzelfde te doen voor de Westelijke Jordaanoever.
waar baseer je dat op?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_148897608
quote:
99s.gif Op woensdag 21 januari 2015 01:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar baseer je dat op?
http://www.timesofisrael.(...)ds-of-the-west-bank/

Bijvoorbeeld.
pi_148897973
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_148902110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 01:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe dan ook:
http://www.al-monitor.com(...)rship-elections.html

Dit vind ik dus heel interessant.
Vind ik ook, maar m.i. grotendeels onrealistisch.
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:46:30 #260
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148902168
Weer een steekpartij in TA.
pi_148903332
De doodscultus weer aan het werk...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:59:22 #262
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_148904202
Als ik de voorpagina van nu.nl bekijk zie ik weinig verschil meer tussen Hamas-Israël en Jihadisten-Europa. Het wordt hoog tijd dat de Pro-Palestijnse Europeanen eens loodrecht tegen de Hamasmethoden van "dood de onschuldige burger" gaan staan. Zie dat nog niet snel gebeuren trouwens, zoals al eerder gediscussieerd hier vinden sommige mensen het eervoller om als burgermoordenaar ten onder te gaan dan als "pascifist".

[ Bericht 1% gewijzigd door tfors op 21-01-2015 12:08:59 ]
pi_148904939
Engeland en Frankrijk zitten vol met graffiti met de opschrift : "Free Palestina" ( vaak met een terroist bedekt met Arafat sjaal die een bom gooit)
Oh en vaak in wijken waar vooral mensen uit Sudan of Somalie komen.

Je kan er gewoon nie omheen he
Heel de wereld moet het zien :Y
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:58:52 #264
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148905956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Nibb-it het volgende:
Weer een steekpartij in TA.
Palestinian Stabs Up to a Dozen Israelis in Rush-Hour Attack in Tel Aviv
JERUSALEM — A Palestinian man stabbed and wounded up to a dozen Israelis as he rampaged through a bus in central Tel Aviv during the Wednesday morning rush hour and then fled through nearby streets, the police said. He was shot and wounded by security forces as he tried to escape. (New York Times).
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:01:40 #265
369021 tfors
pi_148909889
Zo zie ik de link met Hamas-Israël en Jihad-Europa: Hamas vind het een acceptabele, nee, nobele methode om burgers te doden, want Israël doodt toch graag Palestijnse kinderen (zie de spelende kinderen op het strand tijdens de vorige Gaza-oorlg). Nederland steunt indirect Assad door Isis te bombarderen, en Assad is toch net zo slecht als Israël, dus is het ook nobel om burgers in Nederland te doden. Met een "romantisch" sausje van jihad bruiden en 72 maagden in het paradijs zijn er al snel makkelijk beïnvloedbare jihadisten-burgermoordenaars te vinden. Ze vergeten dan natuurlijk dat ze geen volgelingen van de profeet zijn, maar volgelingen van Netanyahu en Assad met hun methoden.

Vandaar dus dat ik zeg, Pro-Palestijnen moeten eens ophouden met alleen roepen Netanyahu oorlogsmisdadiger/kindermoordenaar, maar ook eens tegen Hamas en hun methoden gaan protesteren, die zijn minstens net zo verantwoordelijk voor de burgerdoden in Gaza (en niet te vergeten Israël).
pi_148915756
En Hamas prijst de steekpartij.

Als je dat hoort, dan kun je toch niet meer aan de kant van de Palestijnen staan?
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:49:33 #267
369021 tfors
pi_148916952
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:10 schreef Karrs het volgende:

Als je dat hoort, dan kun je toch niet meer aan de kant van de Palestijnen staan?
Het is wat anders om aan de kant van de Palestijnen te staan en aan de kant van Hamas, lijkt me..
pi_148918988
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:49 schreef tfors het volgende:

[..]

Het is wat anders om aan de kant van de Palestijnen te staan en aan de kant van Hamas, lijkt me..
Gazanen zou ik moeten zeggen. En die kiezen er nog steeds voor die fucking terreurbende in 't zadel te laten zitten.
pi_148924974
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar m.i. grotendeels onrealistisch.
Als Sharon het kan dan zal dus ook Liberman vast een manier vinden, als ze hem kiezen, kunnen ze dit soort pogingen verwachten, enige probleem zijn de Palestijnen die dwars liggen, maar daarom wil hij deze stappen ook op eigen initiatief en dus zonder goedkeuring van de Palestijnen doen.
pi_148949116
Israël is bezig met troepenopbouw aan grens met Libanon.
pi_148964918
Wat Israel nu als beste maatregel kan doen is gewoon stoppen met de bouw van nederzettingen op de bezette Jordaanoever. Dat kost geen geld en levert meteen al winst op.
En dan stoppen in de normale zin van het woord, niet in de Israelische zin. Dus gewoon geen nieuwe woningen bouwen, niet een! En stoppen met de woningen in aanbouw.
Het is ongetwijfeld zo veel goedkoper om woningen in Israel te bouwen dan in de bezette gebieden, dat het verlies van half afgebouwde woningen makkelijk gecompenseerd wordt. Deze maatregel kost niks, brengt niemand schade toe en levert meteen allerlei voordelen op.
Ook het opener maken van de grenzen van Gaza is voordelig voor iedereen en, mits met aandacht gedaan, geen extra risico voor Israel.

Het terugtrekken van de troepen aan de Jordaan is ook goedkoop en levert geen risico op. Gewoon in het uiterste noorden en zuiden radarstations neerzetten. Soldaten op de grond aan de grens zijn symboolpolitiek tegen een niet-bestaande vijand (Jordanië).

Maatregelen die niks kosten, de veiligheid niet aantasten en meteen al voordelen hebben.
Een raadsel waarom ze nog niet genomen zijn.

(En dan kunnen we daarna gaan denken over nadere maatregelen die wel moeite gaan kosten.)
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148965015
Die vuige Joden maken het de kleurrijke en vredelievende moslims wel moeilijk zeg! Al tientallen jaren brengen zij hun niets anders dan ellende. Bah. :r
pi_148966927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:51 schreef hpeopjes het volgende:
Die vuige Joden maken het de kleurrijke en vredelievende moslims wel moeilijk zeg! Al tientallen jaren brengen zij hun niets anders dan ellende. Bah. :r
Je onderschat het probleem met je tientallen jaren. Pakweg een honderdtal jaren maken de joden het de bevolking van Palestina al moeilijk.

Maar dat doet weinig af aan mijn constatering hierboven.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 18:24:01 #274
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_148986117
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:59 schreef tfors het volgende:
Als ik de voorpagina van nu.nl bekijk zie ik weinig verschil meer tussen Hamas-Israël en Jihadisten-Europa. Het wordt hoog tijd dat de Pro-Palestijnse Europeanen eens loodrecht tegen de Hamasmethoden van "dood de onschuldige burger" gaan staan. Zie dat nog niet snel gebeuren trouwens, zoals al eerder gediscussieerd hier vinden sommige mensen het eervoller om als burgermoordenaar ten onder te gaan dan als "pascifist".
Ik vind dat Israël eerst moet stoppen met het ondermijnen van zogenaamde "vredesprocessen".
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 januari 2015 @ 18:25:32 #275
pi_148986159
quote:
quote:
Israel’s prime minister Binyamin Netanyahu has been accused by senior opposition figure Tzipi Livni of leading the country into “crisis and diplomatic isolation”, amid growing criticism of his handling of relations with the US.

The comments by the former justice minister and lead negotiator in the peace process with the Palestinians came after it was revealed that Barack Obama would not meet with Netanyahu during the Israeli prime minister’s visit to address Congress in March.

The planned trip, which was orchestrated by congressional Republicans in clear breach of protocol by a visiting foreign head of state, has provoked fury inside the US administration, not least because the White House was not notified before its announcement.
Wat denkt hij nou, dat steun van half Amerika genoeg is om zijn regime te redden?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_148988482
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind dat Israël eerst moet stoppen met het ondermijnen van zogenaamde "vredesprocessen".
Helaas gaat het niet om jou.
Je hanteert een ander definitie van vrede of je lijdt aan een stoornis die je korte termijn geheugen aantast.

1979 en 1994 deze twee data's zeggen genoeg. Enfin blijkbaar niet.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:50:12 #277
pi_148988542
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:48 schreef Szikha het volgende:

[..]

Je hanteert een ander definitie van vrede of je lijdt aan een stoornis die je korte termijn geheugen aantast.

1979 en 1994 deze twee data's zeggen genoeg. Enfin blijkbaar niet.
De timing van aankondigingen van uitbreidingen van de illegale nederzettingen zegt genoeg.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:15:35 #278
369021 tfors
pi_148991262
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus zo lang dat niet gebeurd vind je aanslagen op onschuldige mensen wel prima?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:35:03 #279
pi_148991981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:15 schreef tfors het volgende:

[..]

Dus zo lang dat niet gebeurd vind je aanslagen op onschuldige mensen wel prima?
"ik heb er begrip voor" :')

Net zoveel begrip als de onschuldige slachtoffers die Israël maakt.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 22:48:06 #280
176916 Karrs
2007-2017
pi_148995041
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:09:52 #281
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148995988
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Goede vraag inderdaad voor alle israhellaanhangers.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:16:41 #282
pi_148996265
quote:

[..]

Waarom vraag je dat niet aan Netanjahu?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:29:55 #283
369021 tfors
pi_148998851
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat we graag het antwoord van jou horen. Maar wie is er eigenlijk erger, Netanjahu of Assad?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:30:56 #284
pi_148998899
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:29 schreef tfors het volgende:

[..]

Omdat we graag het antwoord van jou horen. Maar wie is er eigenlijk erger, Netanjahu of Assad?
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoveel begrip als de onschuldige slachtoffers die Israël maakt.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:35:10 #285
369021 tfors
pi_148999067
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp je niet. In een vorige post zei je: "Ik vind dat Israël eerst moet stoppen met het ondermijnen van zogenaamde "vredesprocessen".", wat impliceert dat je niets tegen aanslagen van Palestijnse kant op onschuldige burgers hebt zolang Israël daar niet mee stopt. Zeg je nou expliciet ja of nee? En zo ja, vind je Netanjahu veel erger dan Assad?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:53:28 #286
pi_148999617
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:35 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. In een vorige post zei je: "Ik vind dat Israël eerst moet stoppen met het ondermijnen van zogenaamde "vredesprocessen".", wat impliceert dat je niets tegen aanslagen van Palestijnse kant op onschuldige burgers hebt zolang Israël daar niet mee stopt. Zeg je nou expliciet ja of nee? En zo ja, vind je Netanjahu veel erger dan Assad?
"He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable."

Israël saboteert iedere poging tot een vredesproces en roept daarmee het geweld over zichzelf af. Of ik het daarmee eens ben of goedkeur is helemaal niet van belang.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:48 schreef Szikha het volgende:

[..]

En waarom zou mijn goedkeuring impliceren dat ik een voorkeur voor een bepaalde onderdrukker heb?
pi_149000108
quote:

[..]

Je bedoelt de 1.200 Gazanen die platgebombardeerd werden tijdens de recente aanvallen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 01:23:09 #288
369021 tfors
pi_149000281
dubbel
  zaterdag 24 januari 2015 @ 01:23:25 #289
369021 tfors
pi_149000285
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:23 schreef tfors het volgende:

[..]

zaterdag 24 januari 2015 @ 01:24:11 #290
369021 tfors
pi_149000297
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable."

Israël saboteert iedere poging tot een vredesproces en roept daarmee het geweld over zichzelf af. Of ik het daarmee eens ben of goedkeur is helemaal niet van belang.

[..]

En waarom zou mijn goedkeuring impliceren dat ik een voorkeur voor een bepaalde onderdrukker heb?
Saboteert Hamas ook niet iedere poging tot een vredesproces? Ze zeggen zelf dat ze niet zullen stoppen met vechten totdat Israël vernietigd is. Roepen ze daarmee ook het geweld over zichzelf af?

En er is een verschil tussen gericht burgerdoelen zoeken, en eerst flyers verstrooien voordat je gaat bombarderen.
pi_149000452
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je bedoelt de 1.200 Gazanen die platgebombardeerd werden tijdens de recente aanvallen?
Als hij al Gazanen bedoelt dan waarschijnlijk de vele Gazanen die hardvochtig werden opgeofferd voor en door Hamas.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 02:11:27 #292
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149001035
:')
pi_149003218
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Graag even antwoord. Hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 09:35:01 #294
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149003362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Israël is bezig met troepenopbouw aan grens met Libanon.
Heeft te maken met mogelijke repercussies vanuit het noorden. Verwacht er op het moment niet te veel van.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 09:40:22 #295
pi_149003416
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:18 schreef Karrs het volgende:

[..]

Graag even antwoord. Hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?
Je hebt mijn antwoord. Misschien is het geen antwoord waar jij op zit te wachten, aangezien je me daarmee niet kan beschuldigen van jodenhaat, maar het is wel mijn antwoord.
pi_149003838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:09 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Goede vraag inderdaad voor alle israhellaanhangers.
De wereld is 1 groot spelletje voor je aight?
pi_149004278
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt mijn antwoord. Misschien is het geen antwoord waar jij op zit te wachten, aangezien je me daarmee niet kan beschuldigen van jodenhaat, maar het is wel mijn antwoord.
Ik merk dat je moeite hebt met het beantwoorden van de vraag. Vind ik maar raar, want zo moeilijk kan het toch niet zijn? Geef nou eens antwoord: hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?
pi_149004301
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:35 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Heeft te maken met mogelijke repercussies vanuit het noorden. Verwacht er op het moment niet te veel van.
Ik ook niet. Denk sowieso dat Hezbollah wel wat anders aan z'n hoofd heeft, maar de actie van 2006 was puur verdedigend. Raketjes schieten helpt sinds Iron Dome niet meer zoveel dus wie weet of ze überhaupt de middelen hebben?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:47:46 #299
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149004307
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:15 schreef Szikha het volgende:

[..]

De wereld is 1 groot spelletje voor je aight?
Uh, oke
pi_149004385
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:10 schreef Karrs het volgende:

Als je hoort hoeveel Palestijnen er zijn vermoord, dan kun je toch niet meer aan de kant van Israël staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')