Sinds wanneer is de Palestijnse autoriteit een "terroristische instantie"? En waarom zouden Israël en de VS er dan mee onderhandelen? Immers: die onderhandelen normaliter nooit met terroristen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:29 schreef Toga het volgende:
[..]
Sowieso vreemd; overal ter wereld worden rekeningen van terroristische instanties geblokkeerd en Israël zou n.b. geld moeten overmaken op zo'n rekening?
Hamas zijn ook Palestijnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de Palestijnse autoriteit een "terroristische instantie"? En waarom zouden Israël en de VS er dan mee onderhandelen? Immers: die onderhandelen normaliter nooit met terroristen.
Dus alle Palestijnen zijn daarom terroristen? Qua verzamelingenleer lijkt me dat niet kloppen.quote:
Rare manier van gevolgtrekken heb jij. Hamas zijn terroristen. Hamas zijn Palestijnen. Dus Palestijnen zijn terroristen.quote:Op zondag 4 januari 2015 03:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dus alle Palestijnen zijn daarom terroristen?
Nee, he?quote:Qua verzamelingenleer lijkt me dat niet kloppen.
Volgens mij snap je niet helemaal wat je zelf gepost hebt, maar ik ben blij om te lezen dat je afstand neemt van je eerdere gevolgtrekking.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Rare manier van gevolgtrekken heb jij. Hamas zijn terroristen. Hamas zijn Palestijnen. Dus Palestijnen zijn terroristen.
Staphorstenaren dragen klederdracht. Staphorstenaren zijn mensen. Dus alle mensen dragen klederdracht!
[..]
Nee, he?
Dat is helemaal niet raar aangezien jij insinueert dat alle Palestijnen terroristen zijn.quote:
Jij-bakjes red je 't niet mee, Papierversnipperaar. Probeer nog eens.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet raar aangezien jij insinueert dat alle Palestijnen terroristen zijn.
Geen bak, gewoon een feit.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij-bakjes red je 't niet mee, Papierversnipperaar. Probeer nog eens.
quote:
Ok.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal wat je zelf gepost hebt, maar ik ben blij om te lezen dat je afstand neemt van je eerdere gevolgtrekking.
Geef het goede voorbeeld eens?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ok.
Het zou toch eens wat zijn als iemand gewoon durft te zeggen: "Okeeje hebt gelijk
"
Weer een jij-bakje, Papier... slap toch.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geef het goede voorbeeld eens?
Nee, deze jij-bak was van jou. Want het zijn natuurlijk altijd anderen die hun ongelijk moeten toegeven.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Weer een jij-bakje, Papier... slap toch.
De bereidheid tot discussie is weer eens volledig afwezig bij de verstokte Israëlhaters. Ik ga maar weer eens.
Precies, dat is ook vreemd.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:29 schreef Toga het volgende:
[..]
Sowieso vreemd; overal ter wereld worden rekeningen van terroristische instanties geblokkeerd en Israël zou n.b. geld moeten overmaken op zo'n rekening?
Dan de volgende vraag; waarom moet dat via Israël? Kan dat niet via Qatar of Egypte of (ik zeg maar iets geks) direct?
[..]
Huh? hebben ze interim akkoorden? Wat staat daar nog meer in? Zou het kunnen zijn dat de Palestijnen zich ook ergens niet aan gehouden hebben?
Het was in 2011 reden genoeg voor Nederland om voorwaarden te stellen aan onze jaarlijkse donatie van 50 miljoen.quote:Op maandag 5 januari 2015 00:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de Palestijnse Autoriteit is geen terroristische organisatie. Dus waarom, inderdaad, zouden die betalingen via Israel gaan?
Toch gaan ze zo. Veel betalingen die een normale burgerij en/of staat zelf zou innen, gaan voor de Palestijnen via Israel.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. En komt met onbewezen beschuldigingen.quote:Op maandag 5 januari 2015 08:55 schreef Toga het volgende:
[..]
Het was in 2011 reden genoeg voor Nederland om voorwaarden te stellen aan onze jaarlijkse donatie van 50 miljoen.
Maar al is het niet direct aan Hamas, indirect is ook reden genoeg om rekeningen af te sluiten. Zoals ik al zei; geld naar de PA betekent indirect geld naar Hamas en dat betekent weer geld naar raketten tegen Israëlische burgers.
Het is bewezen dat Hamas een terroristische groep is (geweest) en Israël is dat officieël niet. Als je geen onbewezen beschuldigingen wil horen moet je zelf ophouden Israel een "schurkenstaat" te noemen (hoewel je die term voor nagenoeg elke staat kan gebruiken, zij het vanuit een ander perspectief)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. En komt met onbewezen beschuldigingen.
Daarvan heb ik er ook een: alle steun aan Israel, o.a. van de VSvA ter grootte van de kosten van het leger en informatie, betekent indirect steun aan een schurkenstaat.
Waarom zet je geweest zelf al tussen haakjes? En de joden in het interbellum vormden wel degelijk terroristische organisaties, die het fundament van de staat Israel legden. Dus waarom mekkeren ze nou zo hard?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:32 schreef Toga het volgende:
[..]
Het is bewezen dat Hamas een terroristische groep is (geweest) en Israël is dat officieël officieel niet. Als je geen onbewezen beschuldigingen wil horen moet je zelf ophouden Israel een "schurkenstaat" te noemen (hoewel je die term voor nagenoeg elke staat kan gebruiken, zij het vanuit een ander perspectief)
Wou je beweren dat geld aan de PA niet (ook) bij de Hamas terecht komt? Lijkt me op z'n minst naiëf.
Bedenk dat de VSvA zelf ook geen lid zijn van het Internationaal Strafhof en diverse verdragen over oorlogsrecht niet ondertekend hebben.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |