abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2014 @ 20:30:47 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147717179
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:50 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ze maakt ze gewoon _O-. Had jij niet net je D op?
Ja :@
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_147717562
Ik heb heel erg de behoefte om chips te eten... twijfel twijfel twijfel.. :o
pi_147717594
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja :@
_O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147717604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:39 schreef sandertjuh het volgende:
Nee :X
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 18 december 2014 @ 20:44:05 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_147717787
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:39 schreef sandertjuh het volgende:
Niet doen.....

Vrouwlief zit hier op de bank Buggles met kruiden kaas te eten.... Gelukkig was ik laat thuis en heb ik net mijn D op.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_147717850
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet doen.....

Vrouwlief zit hier op de bank Buggles met kruiden kaas te eten.... Gelukkig was ik laat thuis en heb ik net mijn D op.....
Ik gok Expeditie Robinson???
pi_147717888
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet doen.....

Ooo die zijn lekker :o

Heb alweer honger, er is iets mis met me. :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 18 december 2014 @ 20:48:26 #58
65960 sanger
pi_147718002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:45 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik gok Expeditie Robinson???
Uhuh......
  donderdag 18 december 2014 @ 20:49:00 #59
65960 sanger
pi_147718022
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:46 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ooo die zijn lekker :o

Heb alweer honger, er is iets mis met me. :')
Veel te lekker... Maar toch doe ik het niet...
pi_147718026
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Uhuh......
Same here.. normaal moet ik voetballen op donderdagavond. Helaas nu 'winter'stop :'(
  donderdag 18 december 2014 @ 20:49:46 #61
65960 sanger
pi_147718061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:49 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Same here.. normaal moet ik voetballen op donderdagavond. Helaas nu 'winter'stop :'(
Ga zo boven lekker darten kijken :Y
  donderdag 18 december 2014 @ 20:59:48 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147718528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:49 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over jezelf. Wie ben je, hoeveel weeg je, wat is je doel, wat doe je, ect :P /nieuwsgierig
pi_147718920
Mijn nieuwe iPhone heeft gewoon een ingebouwde stappen teller. :D

Hoe nauwkeurig zou dit zijn?

┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147720092
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over jezelf. Wie ben je, hoeveel weeg je, wat is je doel, wat doe je, ect :P /nieuwsgierig
M'n naam en adres gegevens heb je al ondertussen.. :+

Lengte: 1,60m
Gewicht: Varieert van 60 tot 63 kg. Laatste weegmoment was 63 kg maar ben ook iets voller geworden door de creatine. Nu ondertussen alweer ruim een week gestopt daarmee. Zal mezelf morgen weer is wegen.

Doel is om er lekker gespierd uit te zien. Hoef geen Arnold Schwarzenegger te zijn of te worden. :+ Er moest ook wat van het buikje af, niet dat ik mezelf nou echt te dik vond maar het kon/kan altijd beter. Ben dus ergens rond juni begonnen met weer de sportschool in gaan. En zodoende ook steeds beter op mijn eten gaan letten inclusief whey shakes, creatine en PWO. Voor de rest neem ik niks extra's op een vitamine pil na af en toe. Die vergeet ik nog wel eens.

Voetballen deed ik al 2 keer per week maar het biergedrag er na heffen die verbrande kalorietjes wel weer op o|O

Nu ga ik 4 keer per week de sportschool in en voetbal ik 2 keer. Doordeweeks probeer ik mezelf zo strak mogelijk aan mijn voedingsschema te houden, in het weekend eet ik over het algemeen een beetje wat ik wil eten. Doordeweeks ook geen frisdrank (betrap mezelf nog wel eens op een blikje cola vrijdags O+ zo lekker...). Gaat me aardig af, als ik kijk hoe mijn eet gedrag was tot aan juni, is het 100% verbeterd.

Als je nog meer wilt weten roep je maar *O*
  donderdag 18 december 2014 @ 22:29:06 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147723239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:33 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

M'n naam en adres gegevens heb je al ondertussen.. :+
Lol, ging nog nooit zo snel :+

quote:
Lengte: 1,60m
Gewicht: Varieert van 60 tot 63 kg. Laatste weegmoment was 63 kg maar ben ook iets voller geworden door de creatine. Nu ondertussen alweer ruim een week gestopt daarmee. Zal mezelf morgen weer is wegen.
Onderhuids of in de spieren?

quote:
Doel is om er lekker gespierd uit te zien. Hoef geen Arnold Schwarzenegger te zijn of te worden. :+ Er moest ook wat van het buikje af, niet dat ik mezelf nou echt te dik vond maar het kon/kan altijd beter. Ben dus ergens rond juni begonnen met weer de sportschool in gaan. En zodoende ook steeds beter op mijn eten gaan letten inclusief whey shakes, creatine en PWO. Voor de rest neem ik niks extra's op een vitamine pil na af en toe. Die vergeet ik nog wel eens.
Wat is je huidige vetpercentage? En waar wil je naar toe?

quote:
Voetballen deed ik al 2 keer per week maar het biergedrag er na heffen die verbrande kalorietjes wel weer op o|O
Lol, de 3de helft :P

quote:
Nu ga ik 4 keer per week de sportschool in en voetbal ik 2 keer. Doordeweeks probeer ik mezelf zo strak mogelijk aan mijn voedingsschema te houden, in het weekend eet ik over het algemeen een beetje wat ik wil eten. Doordeweeks ook geen frisdrank (betrap mezelf nog wel eens op een blikje cola vrijdags O+ zo lekker...). Gaat me aardig af, als ik kijk hoe mijn eet gedrag was tot aan juni, is het 100% verbeterd.

Als je nog meer wilt weten roep je maar *O*
Netjes! Wat at je voor juni dan? Pure troep? Hoeveel kcal eet je per dag? Voedingsschema met macro's meegenomen?

En whey perfection of isolaat? Indien eerste en van B&F dan is er nu 25% korting :P
  donderdag 18 december 2014 @ 22:54:48 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147724720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:07 schreef CrunchySelf het volgende:
Mijn nieuwe iPhone heeft gewoon een ingebouwde stappen teller. :D

Hoe nauwkeurig zou dit zijn?

[ afbeelding ]
Dunnow. Ziet er wel kek uit. Plus? Of gewone?
pi_147731990
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dunnow. Ziet er wel kek uit. Plus? Of gewone?
Gewone. Plus is te groot.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147732015
Moggel.

Ik ben te vroeg wakker :'(. Heb wekker niet verzet.

Lijstje:
O 3 volkoren met kaas
T Perfection bar
L 4 volkoren, 2 met kaas, 2 met kipfilet
T banaan en nootjes
D agv
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147732240
O: 3 x knäckebröd met kaas en 1 kipfilet
L: 150 gr mercimek koftesi. Dat is iets van linzen :9, sla er bij. Gekookt eitje.
A: vast rijst met iets.
Ergens tussendoor nog kiwi en een mandarijn. Oh en een ontbijtmuffin.

Zonder avondeten maakt dit 1050 kcal. Better, right?

[ Bericht 3% gewijzigd door Stimorol- op 19-12-2014 07:23:24 ]
pi_147732433
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:17 schreef Stimorol- het volgende:
O: 3 x knäckebröd met kaas en 1 kipfilet
L: 150 gr mercimek koftesi. Dat is iets van linzen :9, sla er bij. Gekookt eitje.
A: vast rijst met iets.
Ergens tussendoor nog kiwi en een mandarijn. Oh en een ontbijtmuffin.

Zonder avondeten maakt dit 1050 kcal. Better, right?
Zonder je D mee te rekenen en dan op 1050 kcal te zitten, dat is prima ^O^. Tenminste schat ik zo wat in.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 december 2014 @ 07:55:08 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147732489
Gooooooooeiemorgen!
pi_147732518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:55 schreef Qwea het volgende:
Gooooooooeiemorgen!
Moggel. *O*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147732712
Gaaf. Handgemaakte Candy Canes :) Bijna compleet suiker, maar ach het past hier toch in niemand hun eet schema :P

http://www.dumpert.nl/med(...)t_how_it_s_made.html
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:34:14 #74
65960 sanger
pi_147732871
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:23 schreef CrunchySelf het volgende:
Moggel.

Ik ben te vroeg wakker :'(. Heb wekker niet verzet.
wees blij dat je tenminste van je eigen wekker wakker wordt. Hier gaat ie op maandag en vrijdag al om 05:00 omdat mijn vrouw dan vroeg moet werken....
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:42:58 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147732960
Lijstje:
O: bak kwark, 2 spelt met uitsmijter, 2 havermout pannenkoeken
T: appeltje
L: 4 spelt, ham, pindakaas, kaas, kalkoen. Bak kwark, gekookt eitje.
S: Leg day
T: Restje pasta, 2 spelt met banaan, whey shake.
D: Wolgroente, kipfilet, rijst, ketjap manis, 2 gebakken eieren erover
T: Overige rijst met overige kip en wat boontjes, 5 handjes noten, 2 roggenbrood kaas, 2 spelt met gerookte zalm, bak kwark.
pi_147732989
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:34 schreef sanger het volgende:

[..]

wees blij dat je tenminste van je eigen wekker wakker wordt. Hier gaat ie op maandag en vrijdag al om 05:00 omdat mijn vrouw dan vroeg moet werken....
Goed punt :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147733396
- Lol, ging nog nooit zo snel :+

Wanneer kom je op de koffie? *O*

- Onderhuids of in de spieren?

Qua spieropbouw, heb een foto van voordat ik begon en een foto van er na. Duidelijk verschil te zien maar toch ook wel iets dikker geworden in het algemeen :P Voornamelijk mijn schouders en armen hebben een duidelijke toename qua omtrek. Maar goed dat zal ook voornamelijk vocht zijn :+

- Wat is je huidige vetpercentage? En waar wil je naar toe?

Laatste keer dat ik gemeten heb (3 maanden terug) was dit 18%. Het zou mooi zijn als ik tussen de 10-15% uit kom ergens. Moet maar weer eens gaan meten binnenkort. Het is geen vereiste om perse die 10 of 11% te halen. Heb een redelijk lastige bouw vind ik, mijn borst armen en schouders zijn het probleem niet.. meer het gebied rondom de buik. :+

- Lol, de 3de helft :P

Doet het altijd goed haha. Hebben een vriendenteam dus gezellig is het altijd wel. 2 keer achter elkaar kampioen geworden waardoor we nu in de 3e klasse spelen. Gezellig is het dus altijd wel donderdagavond en zaterdags. Donderdagavond laat ik de biertjes meestal wel staan maar in het weekend wil ik daar niet op hoeven letten. Ik ga dan ook niet alleen kwark zitten eten aan de tafel terwijl de rest een patatje of broodje kroket eet. :@

- Netjes! Wat at je voor juni dan? Pure troep? Hoeveel kcal eet je per dag? Voedingsschema met macro's meegenomen? En whey perfection of isolaat? Indien eerste en van B&F dan is er nu 25% korting :P

Toen ik wat jonger was ik ook te vinden in de sportschool, alleen toen deed ik maar wat. Zowel qua trainen als qua eten. In juni begonnen heb ik besloten om weer te beginnen met sporten en mezelf ook maar eens gaan verdiepen in het eten om het sporten heen. Hoeveel kcal ik eet per dag weet ik niet, even eens als mijn verhoudingen qua macro's.

Ik heb bijvoorbeeld de regel krachttraining = gewicht x 2 = benodigde eiwitten in gram per dag. Nu kom ik ongeveer op 150-160 gram eiwit uit. Het is dus niet heel strikt.

Dagelijkse eetschema
O: magere yoghurt&muesli + whey shake
T: 2 bruine boterhammen met kaas of kipfilet
L: 150 gram rijst, 150 gram kipfilet & wokgroentes
- Trainen + whey shake
D: wat de pot schaft, varieert elke keer weer
T: 500 gram magere kwark

Sportschema
Ma: borst/tricpes/schouders
Di: rug/biceps/benen
Wo: borst/triceps/schouders
Do: voetballen
Vr: rug/biceps/buik
Za: voetbalwedstrijd
Zondag = rustdag *O*

Grote spiergroepen zoals borst,rug en benen pak ik 4 oefeningen. Biceps/tricpes 2, soms 3. Schouders verschilt een beetje hoeveel kracht er nog in zit. Vaak 2 tot 3 oefeningen.

Ik hoef niet massaal aan te komen of te groeien -> bulken. Ik denk dat mijn eet schema zo wel redelijk in balans is. Maar mocht je tips of aanmerkingen hebben, hoor ik die graag natuurlijk. Iets erbij of iets vervangen voor de variatie zou ik ook niet erg vinden.

Koffie drink ik met een zoetje, probeer 4-5 grote glazen water op een werkdag te drinken. En zoals ik al zei geen frisdrank door de weeks, niet snoepen in de vorm van chips of koekjes (ik ben gek op alles wat hartig is of wat chocola bevat :@) Gaat me goed af want vaak is het ook niet in huis.. als ik weet dat er ergens chocoladekoekjes liggen of kitkat mini's.. dan gaan ze er aan binnen 2 dagen :'(

Heb nu whey van XXL en creatine van huismerk B&F.

[ Bericht 4% gewijzigd door sandertjuh op 19-12-2014 09:21:45 ]
pi_147735707
Honger :'(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147735852
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:02 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik ook! Zit op een conferentie waar om 9u het eerste praatje begon en pas om 2 uur lunch!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:11:52 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147735891
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:13 schreef sandertjuh het volgende:
- Lol, ging nog nooit zo snel :+

Wanneer kom je op de koffie? *O*
Lol :D

quote:
- Onderhuids of in de spieren?

Qua spieropbouw, heb een foto van voordat ik begon en een foto van er na. Duidelijk verschil te zien maar toch ook wel iets dikker geworden in het algemeen :P Voornamelijk mijn schouders en armen hebben een duidelijke toename qua omtrek. Maar goed dat zal ook voornamelijk vocht zijn :+
Iets dikker, dan heb je of teveel lopen vreten of idd vocht. Want van creatine wordt je niet dik :P

quote:
- Wat is je huidige vetpercentage? En waar wil je naar toe?

Laatste keer dat ik gemeten heb (3 maanden terug) was dit 18%. Het zou mooi zijn als ik tussen de 10-15% uit kom ergens. Moet maar weer eens gaan meten binnenkort. Het is geen vereiste om perse die 10 of 11% te halen. Heb een redelijk lastige bouw vind ik, mijn borst armen en schouders zijn het probleem niet.. meer het gebied rondom de buik. :+ [?Quote]
Netjes :Y

[Quote]- Lol, de 3de helft :P

Doet het altijd goed haha. Hebben een vriendenteam dus gezellig is het altijd wel. 2 keer achter elkaar kampioen geworden waardoor we nu in de 3e klasse spelen. Gezellig is het dus altijd wel donderdagavond en zaterdags. Donderdagavond laat ik de biertjes meestal wel staan maar in het weekend wil ik daar niet op hoeven letten. Ik ga dan ook niet alleen kwark zitten eten aan de tafel terwijl de rest een patatje of broodje kroket eet. :@
Kwark :9 Maar ik snap je punt wel :Y

quote:
- Netjes! Wat at je voor juni dan? Pure troep? Hoeveel kcal eet je per dag? Voedingsschema met macro's meegenomen? En whey perfection of isolaat? Indien eerste en van B&F dan is er nu 25% korting :P

Toen ik wat jonger was ik ook te vinden in de sportschool, alleen toen deed ik maar wat. Zowel qua trainen als qua eten. In juni begonnen heb ik besloten om weer te beginnen met sporten en mezelf ook maar eens gaan verdiepen in het eten om het sporten heen. Hoeveel kcal ik eet per dag weet ik niet, even eens als mijn verhoudingen qua macro's.
Maar je hebt ook nooit je BMR berekend? Hoe weet je dan of je goed zit? :P

quote:
Ik heb bijvoorbeeld de regel krachttraining = gewicht x 2 = benodigde eiwitten in gram per dag. Nu kom ik ongeveer op 150-160 gram eiwit uit. Het is dus niet heel strikt.

Dagelijkse eetschema
O: magere yoghurt&muesli + whey shake
L: 150 gram rijst, 150 gram kipfilet & wokgroentes
- Trainen + whey shake
D: wat de pot schaft, varieert elke keer weer
T: 500 gram magere kwark
Ik heb niks op je lijstje aan te merken eigenlijk :P Ziet er gewoon netjes uit! _O_

quote:
Sportschema
Ma: borst/tricpes/schouders
Di: rug/biceps/benen
Wo: borst/triceps/schouders
Do: voetballen
Vr: rug/biceps/buik
Za: voetbalwedstrijd
Zondag = rustdag *O*

Grote spiergroepen zoals borst,rug en benen pak ik 4 oefeningen. Biceps/tricpes 2, soms 3. Schouders verschilt een beetje hoeveel kracht er nog in zit. Vaak 2 tot 3 oefeningen.

Ik hoef niet massaal aan te komen of te groeien -> bulken. Ik denk dat mijn eet schema zo wel redelijk in balans is. Maar mocht je tips of aanmerkingen hebben, hoor ik die graag natuurlijk. Iets erbij of iets vervangen voor de variatie zou ik ook niet erg vinden.
Je kan als je de kwark zat bent vervangen voor tonijn? En je kan je L ook afwisselen natuurlijk, maar dat is wat je zelf fijn vindt. Ik ben een autist, ik hou van strakke schema's :P

quote:
Koffie drink ik met een zoetje, probeer 4-5 grote glazen water op een werkdag te drinken. En zoals ik al zei geen frisdrank door de weeks, niet snoepen in de vorm van chips of koekjes (ik ben gek op alles wat hartig is of wat chocola bevat :@) Gaat me goed af want vaak is het ook niet in huis.. als ik weet dat er ergens chocoladekoekjes liggen of kitkat mini's.. dan gaan ze er aan binnen 2 dagen :'(

Heb nu whey van XXL en creatine van huismerk B&F.
2 dagen?? :D Hier nog geen 2u :D Hoe bevalt de whey van XXL? Creatine heb ik ook, begin ik 1 januari mee :Y
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:12:12 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147735896
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:02 schreef CrunchySelf het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ook! Zit op een conferentie waar om 9u het eerste praatje begon en pas om 2 uur lunch!
Ook hier honger :P
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:25:31 #82
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147736187
Hoi allemaal. Op aanraden van Qwea kom ik hier even buurten *O*

Laat ik mezelf even voorstellen: ik ben Maraca, 26 jaar oud en wil een paar kilo kwijt voor de volgende zomer. Of althans, ik wil wat strakker worden. Ik dacht goed bezig te zijn door te kijken wat mijn kcal inname was en wat ik verbrandde (op basis van 'normale' activiteiten + sporten). Daarvoor gebruik ik MyFitnesspal. Alleen wees Qwea mij erop dat ik op een crashdieet volgde door 1.200 kcal als uitgangspunt te hanteren! Natuurlijk absoluut niet mijn bedoeling en ik volg haar advies op door dit naar 1.800-1.900 te brengen. Straks maar even boodschappen doen, want ik heb nu dus niet voldoende in huis :+

Vandaag vallen twee boeken op mijn deurmat om wat meer te weten te komen over eten en sporten. Maar het is natuurlijk ook altijd fijn om mee te posten in dit soort topics O+

Voor vandaag ziet mijn lijstje er als volgt uit;

O: Magere yoghurt met muesli
L: Falafel in volkoren pita
T: Volkoren crackers met gerookte zalm
D: Bulgur met Hollandse boerenkool, feta en gegrilde kipfilet
T: Appel
S: Spinning + 30 day shred.

Kcal:
Eten: + 1850
Sporten: - 650

Ik sta zeker open voor advies, dus kom maar op *O* :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147736201
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Ook hier honger :P
Gezamenlijke hongerstrijd :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147736307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:25 schreef Maraca het volgende:
... Quote ingekort ...
Hallo :W

Wat is een paar kilo? Hoe vaak ben je aan het sporten? Wat voor sporten doe je?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147736383
Als ik nu mijn BMR bereken kom ik uit op 1562 kcal dat mijn lichaam in absolute rust verbruikt. Ik zou rond de 2800 kcal moeten eten om mijn lichaam op pijl te houden 8)7 Dan word ik binnen no time dik denk ik.

Tonijn lust ik niet.. en het is ook niet echt de kwark heel vies is natuurlijk. Het is gewoon een makkelijke manier om aan 30 gram eiwit te komen voor het slapen gaan :P

Lunch varieer ik heel soms, als ik geen zin/tijd heb gehad om savonds kipfilet te bakken :@ Lekker portie kibbeling bijvoorbeeld *O* En kipfilet met rijst eten is gewoon altijd goed, staat me ook totaal niet tegen nog na een half jaar.

Whey van XXL is goed, vond de whey van B&F wel wat lekkerder smaken.
pi_147736395
Bijna vakantie *O*

Wou me eigenlijk even wat meer verdiepen in de basis van eten, sporten en afvallen. Ik heb hier en op internet eigenlijk al veel opgepikt, maar weet van bepaalde dingen niet het fijne.

Iemand tips voor boeken (papier/ebook)? Forums en dergelijke zijn leuk, maar een boekvorm leest meestal wat makkelijker :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147736435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:34 schreef sandertjuh het volgende:
Als ik nu mijn BMR bereken kom ik uit op 1562 kcal dat mijn lichaam in absolute rust verbruikt. Ik zou rond de 2800 kcal moeten eten om mijn lichaam op pijl te houden 8)7 Dan word ik binnen no time dik denk ik.

Tonijn lust ik niet.. en het is ook niet echt de kwark heel vies is natuurlijk. Het is gewoon een makkelijke manier om aan 30 gram eiwit te komen voor het slapen gaan :P

Lunch varieer ik heel soms, als ik geen zin/tijd heb gehad om savonds kipfilet te bakken :@ Lekker portie kibbeling bijvoorbeeld *O* En kipfilet met rijst eten is gewoon altijd goed, staat me ook totaal niet tegen nog na een half jaar.

En bedankt, nu heb ik zin in kibbeling -O-. Hoe ongezond/gezond is dit i.t.t. mijn 4 stukkies brood? Weet jij dat toevallig? :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:37:04 #88
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147736457
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:31 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hallo :W

Wat is een paar kilo? Hoe vaak ben je aan het sporten? Wat voor sporten doe je?
Ik vind het vrij lastig om een paar kilo uit te drukken in getallen. Ik heb zelf 5kg in gedachten (van 63 naar 58), maar het kan ook zomaar zijn dat ik bij 60kg ook tevreden ben. Het gaat bij mij namelijk niet van overgewicht naar gezond gewicht, maar van gezond gewicht op gezond gewicht blijven, maar toch een klein buikje wegwerken.

Momenteel sport ik 7 dagen per week, waarbij ik elke dag 30 day shred volg en om de dag hardloop (5km) of binnen fiets (20 miles). In januari ga ik dat terugbrengen naar 5 dagen (en vervang ik 30 day shred door iets anders).
pi_147736496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het vrij lastig om een paar kilo uit te drukken in getallen. Ik heb zelf 5kg in gedachten (van 63 naar 58), maar het kan ook zomaar zijn dat ik bij 60kg ook tevreden ben. Het gaat bij mij namelijk niet van overgewicht naar gezond gewicht, maar van gezond gewicht op gezond gewicht blijven, maar toch een klein buikje wegwerken.

Momenteel sport ik 7 dagen per week, waarbij ik elke dag 30 day shred volg en om de dag hardloop (5km) of binnen fiets (20 miles). In januari ga ik dat terugbrengen naar 5 dagen (en vervang ik 30 day shred door iets anders).
En daarbij zegt gewicht ook niet alles vind ik. 60 kg aan spieren of 60 kg aan vet is een wereld van verschil vind ik! Ik ben zeker wel wat van m'n buikje kwijt maar weeg nog altijd tussen de 60-63kg in.. net als voor ik begon met sporten.
pi_147736502
quote:

[..]

Aha. Op die manier, is inderdaad lastig om het dan zo concreet vast te stellen :)

7 dagen :o Netjes :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147736520
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:36 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

En bedankt, nu heb ik zin in kibbeling -O-. Hoe ongezond/gezond is dit i.t.t. mijn 4 stukkies brood? Weet jij dat toevallig? :P
Haha sorry, ik heb er ook de hele week zin in dus ga straks een portie scoren denk ik!

http://www.voedingswaarde(...)dingsmiddel/?id=1062
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:39:56 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147736539
Kibbeling komt uit de frituur...
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:40:09 #93
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147736543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:38 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

En daarbij zegt gewicht ook niet alles vind ik. 60 kg aan spieren of 60 kg aan vet is een wereld van verschil vind ik! Ik ben zeker wel wat van m'n buikje kwijt maar weeg nog altijd tussen de 60-63kg in.. net als voor ik begon met sporten.
Ja, daarom! Dus daarom is het ook zo lastig om te zeggen hoeveel ik kwijt wil. Maar dat ik op mijn eten moet letten is een gegeven, omdat ik nogal graag snoep. En sinds ik op mijn kcal let, lukt het me beter om dat niet te doen :)
pi_147736551
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:39 schreef Qwea het volgende:
Ook die vetten heb je nodig toch?! :9
pi_147736585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:39 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Haha sorry, ik heb er ook de hele week zin in dus ga straks een portie scoren denk ik!

http://www.voedingswaarde(...)dingsmiddel/?id=1062
Thx, zocht ff hoeveel een portie was. 150 gr dus ongeveer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:39 schreef Qwea het volgende:
Ja :'(

Conclusie al gemaakt, ik sla het over. Ik heb nu gewoon honger als weet ik wat, dus krijg ik allemaal snackgedachten :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_147736627
150 Gram kibbeling is 330kcal ongeveer volgens de voedingswijzer. Moet je kunnen hebben hoor.. het komt alleen uit de frituur inderdaad maar ook die vetten heb je nodig!

Als je het allemaal met mate doet overleef je het wel ~O>
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:44:07 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147736641
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Bijna vakantie *O*

Wou me eigenlijk even wat meer verdiepen in de basis van eten, sporten en afvallen. Ik heb hier en op internet eigenlijk al veel opgepikt, maar weet van bepaalde dingen niet het fijne.

Iemand tips voor boeken (papier/ebook)? Forums en dergelijke zijn leuk, maar een boekvorm leest meestal wat makkelijker :)
Ik heb zelf 2 boeken uit de voor dummies serie besteld. Moet ze nog ontvangen, dus kan er weinig over zeggen momenteel. Maar mij leken ze wel interessant :)

http://www.bol.com/nl/p/fitness-voor-dummies/9200000017133090/
http://www.bol.com/nl/p/g(...)es/9200000006679969/
pi_147736673
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 boeken uit de voor dummies serie besteld. Moet ze nog ontvangen, dus kan er weinig over zeggen momenteel. Maar mij leken ze wel interessant :)

http://www.bol.com/nl/p/fitness-voor-dummies/9200000017133090/
http://www.bol.com/nl/p/g(...)es/9200000006679969/
Thx voor de tip. Zal ze ff bekijken. :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:49:42 #99
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147736767
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:45 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Thx voor de tip. Zal ze ff bekijken. :Y
En anders staat in dit boek (ondanks de tenenkrommende titel) ook nuttige informatie over voeding:
http://www.bol.com/nl/p/e(...)ig/1001004008492010/
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:50:52 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_147736788
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:25 schreef Maraca het volgende:
Hoi allemaal. Op aanraden van Qwea kom ik hier even buurten *O*
Ha! Welkom!

quote:
Laat ik mezelf even voorstellen: ik ben Maraca, 26 jaar oud en wil een paar kilo kwijt voor de volgende zomer. Of althans, ik wil wat strakker worden. Ik dacht goed bezig te zijn door te kijken wat mijn kcal inname was en wat ik verbrandde (op basis van 'normale' activiteiten + sporten). Daarvoor gebruik ik MyFitnesspal. Alleen wees Qwea mij erop dat ik op een crashdieet volgde door 1.200 kcal als uitgangspunt te hanteren! Natuurlijk absoluut niet mijn bedoeling en ik volg haar advies op door dit naar 1.800-1.900 te brengen. Straks maar even boodschappen doen, want ik heb nu dus niet voldoende in huis :+
1200 is gewoon echt weinig. Dat kun je nooit blijven volhouden waardoor je op een gegeven moment meer gaat eten en je terug jojo'ed. Eetpatroon veranderen, dat is de sleutel :Y

quote:
Vandaag vallen twee boeken op mijn deurmat om wat meer te weten te komen over eten en sporten. Maar het is natuurlijk ook altijd fijn om mee te posten in dit soort topics O+
Oeh, welke? O+

quote:
Voor vandaag ziet mijn lijstje er als volgt uit;

O: Magere yoghurt met muesli
L: Falafel in volkoren pita
T: Volkoren crackers met gerookte zalm
D: Bulgur met Hollandse boerenkool, feta en gegrilde kipfilet
T: Appel
S: Spinning + 30 day shred.

Kcal:
Eten: + 1850
Sporten: - 650

Ik sta zeker open voor advies, dus kom maar op *O* :P
je moet niet je sporten eraf rekenen. Je moet je BMR berekenen, wat je hebt gedaan, die zat op 2250 oid. Dus je moet gewoon rond de 1900 gaan eten. Dan zit je 400 onder wat je nodig hebt en val je mooi rustig af. Zelfs 2000 zou nog kunnen maar ik zou eerst lekker 1900 aanhouden.

Ik zie dat je na je S niks meer hebt, is het een idee om na je S nog wat eiwitten -> kwark te nemen?
quote:

[..]

Ik lees in je vorige post dat je wat strakker wilt worden... is wat krachttraining erbij dan niks voor je?

Eet je altijd overigens falafel en een volkoren pita als lunch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:34 schreef sandertjuh het volgende:

Dude, heb je gezien van ik wegwerk? Mijn bmr zit ook op 1550 ofzo :P Ik ben heel benieuwd hoeveel je op een dag naar binnen werkt :P Makkelijke manier om aan 30g eiwit te komen, zeker. Nou ja, als je trek hebt iig :P anders is een shake nog makkelijker. Maar ik ben ook 100% fan van een bak kwark voor het slapen gaan :Y

Dan moet je lekker je L zo houden als het je niet tegen staat :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')