abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147802002
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 14:47 schreef Krulledol het volgende:

[..]

Hoeveel maanden hield je dat vol? En hoeveel calorieën eet je nu per dag ongeveer? Ik eet volgens mij meer dan genoeg, maar soms heb ik wel de drang om chocolade of chips te eten.. Of een patatje. Terwijl ik dan geen honger heb hoor. Ik ben dan wel eens bang dat ik te weinig eet omdat ik die behoefte af en toe heb.
Post eens een lijstje ;)
En geen honger hebben kan je niet echt op af gaan.
Ik kan ook 800kcal per dag eten zonder honger te hebben, gezond is echter anders.
pi_147802441
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Post eens een lijstje ;)
En geen honger hebben kan je niet echt op af gaan.
Ik kan ook 800kcal per dag eten zonder honger te hebben, gezond is echter anders.
Ik doe nooit aan 800 per dag, ik zit altijd op 1700 of 1800. Soms wat minder, maar sowieso wel op 1500. Bij een lengte van 1.60 en een gewicht van 64 inmiddels.

Denk aan yoghurt, kwark, nootjes, fruit, 6 boterhammen (kaas/vlees), ei, normaal porties avondeten met groenten, aardappelen/volkorenpasta/zilvervliesrijst, vlees, vis. En alles wat nog meer gezond is :D Altijd gevarieerd en veel in mijn beleving.
pi_147802591
Op zo'n lijstje kunnen we natuurlijk niet echt advies geven omdat het erg algemeen is.
Je zou nog een voorbeeldje van vandaag kunnen posten (met hoeveelheden) als je het echt zou willen weten.
Maar zo te zien eet je gewoon goed.
pi_147803926
Zo ik heb mijn paar dagen weg weer overleefd. Helaas wel iets zwaarder, 400 gram. Maar dat is te verwaarlozen aangezien ik ongesteld ben. 85 voor de feestdagen gaat me ook niet meer lukken denk ik. Helaas. Komende dagen gewoon nog even gezond doen. Tijdens kerst genieten, maar wel keuzes maken, niet eten om het eten. En dan daarna weer vol er tegen aan :)
  Moderator / Miss SHO zondag 21 december 2014 @ 15:36:07 #155
22592 crew  Ole
pi_147803978
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 14:47 schreef Krulledol het volgende:

[..]

Hoeveel maanden hield je dat vol? En hoeveel calorieën eet je nu per dag ongeveer? Ik eet volgens mij meer dan genoeg, maar soms heb ik wel de drang om chocolade of chips te eten.. Of een patatje. Terwijl ik dan geen honger heb hoor. Ik ben dan wel eens bang dat ik te weinig eet omdat ik die behoefte af en toe heb.
Maandje of 4 maximaal. Nog Weight Watchers gedaan lang geleden. Tegenwoordig mag je daar ook veel meer eten. Dan viel ik een kilo per week af gemiddeld, maar dat was dus te snel.

En ik heb ook nog steeds af en toe zin in chips. En neem ik dan wel af en toe, maar dan een klein zakje en ik heb het ook niet in huis (voordeel van alleen wonen ;) )
En ik denk ook wel eens dat er véél slechtere dingen zijn dan af en toe een patatje. Gebak bijvoorbeeld, en vette koekjes. Gelukkig kan ik dat makkelijker laten staan dan hartige dingen.

Ik heb een programma gevolgd waarbij je 6 keer per dag moest (moest!) eten. Dat was ook niet makkelijk :P Wel verantwoord hoor! De bedoeling was onder andere om eetbuien te voorkomen. Ik merk het wel als ik 's ochtends te weinig heb gegeten. Dan is het linke boel rond 4/5 uur.

Oh, en calorien tellen 'mocht' ook niet. Ik denk ongeveer 2000 en de dagen dat ik intensief sport iets meer. Ik hou het niet echt bij.
Het is meer goede keuzes maken: volkorenbrood, magere melk, groente en fruit. En op tijd iets tussendoor (liefst fruit of anders een boterham) . Veel zogenaamd gezonde tussendoortjes: sultana's, mueslirepen, liga's etc zitten boordevol suiker.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147804430
Oh en iets waar ik echt héééééél verbaasd over was. De vriendin waar ik was in Friesland is ziek en kan dus niet winkelen. Daarom hadden we samen een bestelling geplaatst bij Wehkamp. Met o.a. een heel leuk jurkje van de Only.. wat er meer bij gedaan was zo van oh hij is zo leuk en zo goedkoop. maar waarschijnlijk past hij toch niet.. Maar hij paste.

Eindelijk weer een jurkje waar ik me echt mooi in voel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Licht Ontvlambaar zondag 21 december 2014 @ 15:48:10 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147804448
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:20 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Klinkt leuk en lekker. :9
Het was heerlijk! Ik heb alleen de rozijnen weggelaten, want daar hou ik niet van.
http://www.cuisinedecleme(...)en-feta-kikkererwten

Overigens ben ik vandaag tot de conclusie gekomen dat ik als ik de halve dag verslaap dat ik dan niet ga inhalen met eten :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_147804949
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Overigens ben ik vandaag tot de conclusie gekomen dat ik als ik de halve dag verslaap dat ik dan niet ga inhalen met eten :P
Same here :D
We kwamen pas om 1 uur uit bed :@ dat is wel echt lang geleden.

Tot nu toe alleen 2 borden pompoensoep op en vanavond eten we paella.
  zondag 21 december 2014 @ 18:10:10 #159
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147809873
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het was heerlijk! Ik heb alleen de rozijnen weggelaten, want daar hou ik niet van.
http://www.cuisinedecleme(...)en-feta-kikkererwten

Hmm, hij klinkt lekker. :9
* IJsdraakje slaat link op
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 21 december 2014 @ 19:44:59 #160
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_147813969
Staat geweldig Frips!
Prrrrr
pi_147818304
Poeh, ik heb het op dit moment moeilijk. En niet alleen met eten. Ik ben veel aan het klussen en verhuizen. Het is erg onregelmatig allemaal. Ook veel mensen om me heen, toch eet ik dan op een of andere manier luxer ofzo. Of juist niet.
Ik heb mijn moeder een paar dagen om me heen gehad. Die maakt opmerkingen bij alles wat ik eet. En aangezien ik elke 1,5 a 2 uur moet eten om niet ziek te worden hoor ik aardig wat op een dag. Ze is zelf ook aan het lijnen (Dr Frank ;')) En zij heeft geen tussendoortjes nodig en is daar apetrots op. Heel irritant :( Soms stel ik mijn tusendoortje dan uit en krijg ik zodra ze weg is een soort vreetbui. Kutzooi.

En afgelopen week is het 7 weken oude zoontje van mijn beste vriendin ziek geworden. Hij is gisteren overleden. Ik ben er vanmiddag geweest om rouwkaarten te schrijven. Gisteren de hele dag mensen gebeld. Niet leuk.

Ik zit een dus beetje in overlevingsmodus op dit moment. En ik voel me dik.
Spoilers!
  Moderator / Miss SHO zondag 21 december 2014 @ 21:42:25 #162
22592 crew  Ole
pi_147820120
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh, ik heb het op dit moment moeilijk. En niet alleen met eten. Ik ben veel aan het klussen en verhuizen. Het is erg onregelmatig allemaal. Ook veel mensen om me heen, toch eet ik dan op een of andere manier luxer ofzo. Of juist niet.
Ik heb mijn moeder een paar dagen om me heen gehad. Die maakt opmerkingen bij alles wat ik eet. En aangezien ik elke 1,5 a 2 uur moet eten om niet ziek te worden hoor ik aardig wat op een dag. Ze is zelf ook aan het lijnen (Dr Frank ;')) En zij heeft geen tussendoortjes nodig en is daar apetrots op. Heel irritant :( Soms stel ik mijn tusendoortje dan uit en krijg ik zodra ze weg is een soort vreetbui. Kutzooi.

En afgelopen week is het 7 weken oude zoontje van mijn beste vriendin ziek geworden. Hij is gisteren overleden. Ik ben er vanmiddag geweest om rouwkaarten te schrijven. Gisteren de hele dag mensen gebeld. Niet leuk.

Ik zit een dus beetje in overlevingsmodus op dit moment. En ik voel me dik.
Zo zeg dat is nogal wat!
En wat raar dan he (heb ik ook heel erg) dat je je dan toch laat beinvloeden door anderen. Vooral je moeder!! Die van mij heeft dan ook de hele tijd commentaar. Ik moet haar echt tot de orde roepen af en toe!
Ik moet ook vaak eten. Nu pak ik gewoon een boterham of een banaan of zo als ik bij mijn ouders ben. Normaal was dat altijd commentaar. : "we gaan zo eten" . Maar dat is dan toch voor mij te laat.

Sterkte er mee :*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147837929
Sterkte Lucky!
  maandag 22 december 2014 @ 12:26:19 #164
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147837970
Sterkte Lucky!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 22 december 2014 @ 12:27:12 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_147837995
Sterkte Lucky! Als ik iets voor je kan doen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_147838132
Ach Lucky, wat naar dat je er zo'n last van hebt als je moeder er wat van zegt. ;(
En natuurlijk sterkte met het overlijden. :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_147840581
Lijstje

O: yoghurt
L: courgette salade met feta
T: studentenhaver
D: kip met paprika, ui en rijst + sausje
T: olijven + een of twee wijntjes (7 jaar samen met mijn vriend)

De laatste dag gaat het alweer een stuk beter
Zolang ik mijn lunches maar plan ben uk tevreden
pi_147841086
sterkte, lijkt me dat je juist aanmoediging nodig hebt

ik eet vandaag een beetje gek, want er komt een migraine opzetten dus misselijk. Het is dus meer proppen dan eten. Ik moet me normaal afremmen, en nu moet ik mezelf dwingen.

o : havermout met havermelk
t : banaan
l : drie boterhammen met smeerkaas
t : appel
l : ik heb dit weekend deze aubergine schotel op in een restaurant, en het recept bleek in mijn ottolenghi kookboek te staan en het was superlekker. Eens kijken of ik het zelf na kan maken. + rijst
pi_147841675
Thanks allemaal :*
Spoilers!
pi_147841929
Ik heb echt rare lijstjes de laatste paar dagen ga ze dus ook niet delen want ik weet zelf wel dat ze niet goed zijn. Ik heb meer moeite met de vakantie dan verwacht. Weet ook vaak niet zo goed wát ik moet eten.. waardoor ik dan te weinig eet.. en wat ik dan wel weet is dan vaak niet heel gezond. Vandaag is ook zo'n dag..
pi_147842027
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:33 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb echt rare lijstjes de laatste paar dagen ga ze dus ook niet delen want ik weet zelf wel dat ze niet goed zijn. Ik heb meer moeite met de vakantie dan verwacht. Weet ook vaak niet zo goed wát ik moet eten.. waardoor ik dan te weinig eet.. en wat ik dan wel weet is dan vaak niet heel gezond. Vandaag is ook zo'n dag..
Daarom juist plannen ;)
Spoilers!
pi_147845579
Plannen helpt bij mij deze dagen wel een beetje.
Maar soms heb ik daar ook schijt aan :D
Vanaf 2 januari mag het perfect, nu doe ik gewoon mijn best.
  maandag 22 december 2014 @ 16:58:00 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_147847269
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:06 schreef Sarabi het volgende:
Plannen helpt bij mij deze dagen wel een beetje.
Maar soms heb ik daar ook schijt aan :D
Vanaf 2 januari mag het perfect, nu doe ik gewoon mijn best.
Zelfde hier voor nu, geen idee precies wat er met kerst gaat gebeuren qua eten en daarna voornamelijk bij vriend, dus op zich wel gezond eten, maar ook meer uitdaging qua zooivreten eromheen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_147847334
De hoofdmaaltijden zullen niet het probleem zijn met kerst.
Maar de extra hapjes + wijntjes, daar moet ik op letten.

Net pas mijn lunch gegeten, normaal zou ik het hebben overgeslagen.
Dus toch alweer trots *O* in ieder geval veel groente binnen gekregen.
  maandag 22 december 2014 @ 17:14:00 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_147847711
Met kerst kook ik één dag zelf, één dag koken de ouders van m'n nieuwe lief en één dag gourmet ik bij m'n moeder. Die eerste en laatste dag heb ik prima in de hand. Die middelste wordt lastig qua Wijntjes en lekkers...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')