abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147681900
Ik vind Rapley ook wel erg interessant trouwens :Y, gewoon een banaan geven ofzo, maar daarvoor is het eigenlijk wel noodzakelijk dat ze goed rechtop kunnen zitten toch? Dat kan L nog niet.

Misschien past dit beter in een ander topic :P
  woensdag 17 december 2014 @ 20:57:16 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147681982
Wij zijn begonnen met Rapley in het wipstoeltje.
En ondanks dat ik geen Kleijntjes-fan ben houden wij dit schema ongeveer aan: http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html

Er is idd een topic over bijvoeding ;)
KuikenGuppy
  woensdag 17 december 2014 @ 20:58:16 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147682250
-O-

Had een reactie getypt valt wifi weer weg. Inet via abbo werkt niet echt mee.

Een dikke :* voor Spees

Wat een knapperds AwayTL en Twinkle O+

Bijvoeding.
Vanaf 6mnd en alles zelf gekookt. Voor saar ook gedaan
Zoete aardappel enzo. Vond ze altijd erg lekker.
Fruit kon ze niet ivm allergie.
Bij de meiden ga ik voorzichtig zijn met fruit. Allergie komt helaas in mn eigen fam en ook bij schoonfamilie voor.
pi_147682770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:51 schreef Dyre het volgende:
Excuus, ik voelde me aangevallen :P

Overigens ben ik ook van de 'liever tot 6 maanden wachten'-groep hoor, maar soms breekt nood een wet, of een extreem hongerige baby. Dan doe je wel eens iets geks en draai je een potje bruine bonen open met 5,5 maand _O-
Het verschilt natuurlijk ook gewoon per kind he! Het ene kind is er gewoon iets sneller of juist later aan toe dan de ander.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147682838
Wat een leukerd Twinkle!

Zoë, wat fijn dat er iemand komt! Heel lief JM O+

Dyre, wij kwamen met 5 maanden opeens op zo'n punt dat we voelde/wisten dat hij er aan toe was :) hij werd helemaal wild van het eten en at meteen heel goed, wat we hem ook voorzetten.

Over eten gesproken, F eet z'n fruit en broodkorst met veel liefde maar het avondeten gaat al een kleine week moeizaam. Nu is hij erg verkouden en heeft een paar dagen koorts gehad; kan ik het verminderde eten 's avonds daaraan wijten? :{
pi_147682951
Zou goed kunnen Fazz.
En om je 'gerust' te stellen .... Djen heeft er wel eens dagen bij zitten dat ze op 1 boterham heeft geleefd omdat ze echt niets wilde eten.. Geen avondeten, geen toetje, geen fruit .. niks. En ze doet het nog steeds. Druist enorm tegen je gevoel in maar komt echt goed. Die kleintjes kunnen mijn inziens vaak prima zelf regelen wat ze wel en niet nodig hebben (uitgezonderd stille hongeraars en grote veelvraten natuurlijk)
  woensdag 17 december 2014 @ 21:16:18 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147683148
Wat een leuke baby is B, twinkle!
maar heb je hem nou zo enorm gephotoshopt of lijkt dat maar zo? :@
Denk dat wij rond de 5 maanden bijvoeding gaan overwegen. En misschien ook niet. Bij 4 maanden gaan we het sowieso nog niet doen, zoals ik er nu in sta iig.
pi_147683164
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:26 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik nog een beetje mee :') Dus we houden het nog even apart ;) Waarom kregen jullie extra en moeten jullie het nu toch nog terug betalen?
Wij waren eerst geen toeslagpartners volgens hun, toen getrouwd dus weer wel maar de belastingdienst snapt t dan niet meer... Dan krijg je dus teveel toeslag.

:')
S. 2014
J. 2016
pi_147683225
Er zijn hier ook dagen dat I nauwelijks avondeten binnenkrijgt, omdat ze moe is/geen zin heeft in eten. Ik maak me er niet druk over. Soms vind ik het wel jammer van het lekkere eten dat we hebben gemaakt. (Maar dat kunnen we vaak wel bewaren natuurlijk.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147683329
Ik snap echt 0,0 niks van photoshop :+ .. Dus effe mijn man erbij gehaald.
Hij heeft me het orgineel laten zien maar die's idd niet zo mooi :+

Had niet eens door dat ie geshopt was :@
pi_147683396
oh haha :D
Ik zie echt aan alles dat photoshop er op los gelaten is!

Maar dat maakt het nog steeds een leuke foto O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147683488
Hier gaan er wel eens een paar hapjes potjesprut in. Maar niet dagelijks en sinds een week of 2/3 geloof ik.
Reden dat ik durfde te starten in dat de ontlasting vastere vorm begint te krijgen en ik dus van mening ben dat de darmen het 'aankunnen'
Jongetje vind de lepel geweldig en doet graag zijn mondje open en zit met smaak de hapjes weg te smakken.
Rapley gaan we er naast doen, daar ben ik nog niet helemaal aan toe :')
pi_147683833
Hmm hier heeft Bollie altijd hele dunne p00p gehad maar sinds we aan het gepureerde zitten gaat dat veel beter ^O^
pi_147683924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:55 schreef Dyre het volgende:
Ik vind Rapley ook wel erg interessant trouwens :Y, gewoon een banaan geven ofzo, maar daarvoor is het eigenlijk wel noodzakelijk dat ze goed rechtop kunnen zitten toch? Dat kan L nog niet.

Misschien past dit beter in een ander topic :P
Oh! Mag ik ff m'n angst delen. Ik ben bij de dreumes ook gewoon begonnen met rapley. Alleen banaan heb ik nooit gegeven....
M'n sm heeft ooit een baby moeten reanimeren die zich had verslikt in een banaan. En banaan is zo "plakkerig" dat men het er niet uit kreeg "geslagen".

(Oh en bij dreumes, 5 weken te vroeg, begonnen met gecorrigeerd 4 maanden. Op advies van de kinderarts)

En verder qua bijvoeding ben ik van mening dat je echt moet kijken naar het kind. Geeft mijn baby straks met vier maanden echt aan (door meekijken, interesse tonen etc) dat hij wilt... Prima, dan krijgt hij z'n komkommer. Maar zeker niet dagelijks of omdat het beter in het ritme past. Dus gewoon ergens tussen de 4 en 6 maanden ;)

En verder hoi!
Ik ben niet zo aanwezig omdat ik niet zoveel heb te melden. Het gaat hier namelijk, als ik eerlijk ben, super. Js begint ook echt te reageren, drinkt goed en slaapt goed. Oh en we mogen in februari ipv april al naar de orthopeed voor z'n teentjes, stiekem wel spannend of dat er iets aan gedaan moet worden :)

Zoe, wat goed dat je hulp hebt gezocht en blijf erover praten :*

Spees, wat lastig. Het is ook een lastige leeftijd voor erbij. Maar gewoon even respect voor je, want wat ik lees doe je het echt super. Ik heb de kids vorige week alleen meegenomen naar de dierentuin. Js sliep heerlijk en toen hij moest worden gevoed ben ik met Ow in de binnenspeeltuin gaan zitten. Ow had het echt super naar z'n zin. (Maatr ik vond het wel erg spannend)

Verder weet ik t niet zo goed meer :')
pi_147684031
Wij gaan lekker kliederen met aardappelpuree, wortelpuree e.d. Geen lepel voorlopig, dus lekker zelf met haar handjes eten. Teksturen ontdekken en smaken proeven. Lijkt me zo leuk <3
We willen haar dan wel in de tripptrapp zetten, dus voor de korte maaltijden bouwen we het stoeltje vol. Vind ik een prettiger houding qua ophoesten dan achterover geleund in de wipper.
  woensdag 17 december 2014 @ 21:36:29 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147684288
Kuiken kon met zes maanden echt nog niet in de tripptrapp zitten, en nog vind ik het maar een gammel ding... We hebben een chicco kinderstoel gekocht, lekker stevig :).
En inderdaad, structuren ontdekken! Zo leuk O+ nadeel: kuiken lust geen gepureerd eten :'). Nouja, dan niet :+.
KuikenGuppy
pi_147684426
Ze kan er ook nog niet in zitten hoor, ze hangt me nog iets te veel. Al moet ik zeggen dat ze soms wel heel eventjes los zit. Of dat goed geluk is, of dat ze het echt kan, dat weet ik niet :D
Maar voor die 3 minuten dat ze "eet" vind ik het prettig als ze rechtop zit. Kan natuurlijk ook op schoot, bedenk ik me. Maar ik vind in relaxhouding niet echt fijn.

Haha, kuiken :D Hoeft toch niet? Scheelt jou weer werk joh :P
pi_147684586
Ik ben me ook alvast een beetje aan het inlezen over bijvoeding, want mijn moeder en schoonmoeder komen vanaf januari oppassen en waren beide al helemaal enthousiast: "Dan is ze bijna vier maanden en mag ze fruithapjes!". Eh :') Wut?

Ook één van mijn iets eerder bevallen collega's is al enthousiast foto's van haar 3,5 maand oude baby met wortelprut op het gezicht op whatsapp aan het spammen. Dus ik moet er wel iets mee. Wat voelt dat bizar! Mijn kleine baby die straks gaat eten :o !

Nouja, je merkt, ik vind haar dus nog zo klein en heb het idee dat we rustig gaan aankijken of ze er aan toe is of niet. Rapley vind ik eigenlijk een beetje eng :@ Stikken ze niet in die grote stukken? Ik heb één keer Heimlich moeten doen bij een leerling, dat was al doodeng, laat staan dat ik bij m'n baby er stukken uit moet gaan krijgen.
pi_147684859
Kleinrjes hebben juist nog een ontzettende kokhalsreflex Razz, dus moet goedkomen!

Ik word verder een beetje verlegen van jullie :@ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147685011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:46 schreef JufMariska het volgende:
Kleinrjes hebben juist nog een ontzettende kokhalsreflex Razz, dus moet goedkomen!

Dit idd Razz, komt echt helemaal goed!
(Alleen die banaan dus he, maar ook dat gaat 9999 van de 10000x goed :) )
pi_147685233
Maar razz, je moet toch niet omdat zij t doen? Of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 17 december 2014 @ 21:53:52 #123
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147685277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:46 schreef JufMariska het volgende:

Ik word verder een beetje verlegen van jullie :@ O+
Ik wil wel even disclaimeren hier, Sil had dat namelijk helemaal niet goed. Dat is een keer heel eng geworden. Dus hou het altijd heel goed in de gaten en als je het niet vertrouwt, stop ermee.
pi_147685352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar razz, je moet toch niet omdat zij t doen? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee hoor, maar meer dat ik er vóór zij komen oppassen een gefundeerde mening over wil hebben.
Zodat we het rustig kunnen uitleggen, en dat het geen discussie wordt.
pi_147685399
Ah zo, duidelijk :) en slim ;)
  woensdag 17 december 2014 @ 21:56:31 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147685413
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:55 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee hoor, maar meer dat ik er vóór zij komen oppassen een gefundeerde mening over wil hebben.
Zodat we het rustig kunnen uitleggen, en dat het geen discussie wordt.
Het artikel wat ik hierboven plaatste is nuttig ;).
Overigens, wat is er mis met een simpel 'wij wachten nog even'?
KuikenGuppy
pi_147685527
Niks hoor, maar ik weet er zelf gewoon niks van. Dus ik kan wel roepen 'wij wachten nog even', maar dan weet ik nog niks! Dus lees ik me in. Die site van jou is nuttig! (Ik ben op sommige bijna alle gebieden echt een mega baby-n00b jongens, echt!)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 21:58:46 ]
pi_147685774
Ik was aan het fokken op mijn foon toen ik O on slaap voedde, en toen liet ik mijn foon op haar hoofdje vallen :'( We moesten allebei heel hard huilen. Wat voel je je dan een prutmoeder zeg ;(
  woensdag 17 december 2014 @ 22:04:26 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147685908
Herkenbaar Room ;( :').
Het zal vast niet de laatste keer zijn. Kusje erop! :*.
KuikenGuppy
pi_147685951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik was aan het fokken op mijn foon toen ik O on slaap voedde, en toen liet ik mijn foon op haar hoofdje vallen :'( We moesten allebei heel hard huilen. Wat voel je je dan een prutmoeder zeg ;(
Dat is mij met A. toen ik nog BV gaf ook een paar keer overkomen :@ . Je bent géén prutmoeder, en als ze 18 is weet ze er niks meer van :* . Net als dat ik in A's vinger heb geknipt, haar hoofd al een keer tegen de zijkant van de box heb gestoten bij het oppakken en ik me afvroeg waarom de mouw van het vestje zo stroef ging en erachter kwam dat haar duimpje best wel dubbel zat.

Vinger is weer heel, hoofd is nog heel, duim zit er nog aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 22:06:52 ]
pi_147686026
Nee, zal idd wel vaker gebeuren. 't Is al een wonder dat ik haar pas met 4,5 maand voor hete erst pijn doe, kluns als ik ben. Maar oef, dan ben je ineens heul niet zo stoer :D

Haha, gelukkig weet ze het nu ook wal niet meer, razz ;)
pi_147686925
Oh in dat kader heb ik ook iets 'op te biechten'. Ik zat vanavond met I op de bank en zij stond tegen de leuning te spelen met haar sok (die ze weer eens had uitgetrokken). Ik zat met mijn laptop op schoot en zag ineens een belangrijk werkmailtje voorbij komen. En toen ineens 'bonk'. Lag ze op de grond. Gelukkig niet ongelukkig gevallen of zo en ook gewoon op een dik kleed, maar toch. Momentje van onoplettendheid.
pi_147687272
Stip had vandaag z'n tand in z'n lip :X Maar hij is ook gewoon echt een brokkenpiloot en doet regelmatig een American History X moment na op de tafel waarna hij vervolgens links of rechtsom kukelt, piept en bij oppakken weer heel vrolijk met z'n vingers in m'n neus gaat peuren. Ik denk dat wij gewoon een lompe boer met een hoge pijngrens hebben gebakken :7
pi_147687534
T had ook een incidentje vandaag. Hij zat te spelen, bukte om iets van de grond te rapen en kwam met zijn hoofd tegen het handvat van de kast aan. Hij moest heul hard huilen. :@ Hij heeft nu een blauw plekje en een wondje op zijn hoofd.
pi_147690058
Telefoon op baby :') mij ook al eens gebeurd.. Dronk rustig verder gelukkig :D

Ik ben hier het 'gevecht' 'S avonds echt zo zat, ik kijk er steeds meer tegen op :{ Blijf net zo lief de hele nacht wakker in de woonkamer en dat ik dan overdag wat bijslaap. Elke avond weer, zodra we de slaapkamer instappen is ze klaarwakker. Uren bezig haar in slaap krijgen en dan na een paar uurtjes slaap het hele circus weer opnieuw. Terwijl het overdag echt geen probleem is.. Op zulke momenten denk ik dan ook weer aan overstappen op kv, want dat stomme gevecht aan de borst steeds.. Wild schudden met haar hoofd en krijsen als ze loslaat maar niet meer zelf aan willen happen. Maar ook weer zo zonde want het verloopt verder zo soepeltjes :')
pi_147690219
Sterkte Krijgerr... Kan me niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn. Ik heb al moeite met onze avonden terwijl hij overdag nu goed slaapt en na middernacht ook.

:*
Kwak
pi_147690837
Ach krijgertje, ik snap goed dat je het zat bent ondertussen :*

Arm vriendje: L zit blijkbaar midden in sprong nummer 4 :'( en ik ben net ongesteld geworden })

En ik zit gewoon voor het eerst sinds heel, heel lang aan een glaasje wijn :D
pi_147690908
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:06 schreef krijgerrtje het volgende:
Telefoon op baby :') mij ook al eens gebeurd.. Dronk rustig verder gelukkig :D

Ik ben hier het 'gevecht' 'S avonds echt zo zat, ik kijk er steeds meer tegen op :{ Blijf net zo lief de hele nacht wakker in de woonkamer en dat ik dan overdag wat bijslaap. Elke avond weer, zodra we de slaapkamer instappen is ze klaarwakker. Uren bezig haar in slaap krijgen en dan na een paar uurtjes slaap het hele circus weer opnieuw. Terwijl het overdag echt geen probleem is.. Op zulke momenten denk ik dan ook weer aan overstappen op kv, want dat stomme gevecht aan de borst steeds.. Wild schudden met haar hoofd en krijsen als ze loslaat maar niet meer zelf aan willen happen. Maar ook weer zo zonde want het verloopt verder zo soepeltjes :')
Waarom doe je dat dan niet? Ik heb nachten doorgebracht op de bank met Stip veilig in de box of wipper of met het licht aan in bed. Licht uit was piepen en gillen, maar licht aan was ok, dus dan deed ik dat maar. Misschien krijg je ze iets eerder in een dag/nachtritme als je het niet doet, maar als ik zo wat slaap kreeg vond ik het al lang prima.

Slaaptekort is echt killing en een gevecht om bed trok ik dan echt niet dus werd het vaak weg van de minste weerstand waar we allebei blij van werden.

En zelf naar bed gaan en baby overdragen aan papa kan ook he!
pi_147696448
Wat een stilte hier vannacht!
pi_147696450
:W nachtploeg hier! J legt net weer een gevoederd mannetje in z'n bed.
pi_147696460
J had kerstdiner en ik was naar mijn ouders. Hele avond geclusterd. 0.30 waren we weer thuis. 1.00 drinken... 4.30 drinken.... :O
Kwak
  donderdag 18 december 2014 @ 05:45:18 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147696490
Twinkle mooi mannetje O+

Hier hebben wij lucas de laatste twee weken een paar keer aan banaan laten sabbelen omdat we signalen krijgen dat hij eraan toe is. Met 5, 5 maand dus maar echt starten doen we volgende week dan is hij zes maanden. Ik geloof idd dat het in het algemeen beter is ivm darmpjes maar dat heus niet voor elke baby hetzelfde zijn. Dus kijken naar je kind. Verder is het voor mij zelf ook een mentale stap. Hij wordt al zo snel groot dus dan vind ik zes maanden vroeg genoeg mits hij genoeg heeft nog aan bv. En die bv is mijn laatste argument want wilde het risico beperken dat die terug loopt voor de zes maanden.

Krijgertje :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147696649
Krijgerrtje kan je man iets betekenen? En haar zelf in slaap laten vallen zodat ze niet wakker schrikt zonder jou?
Of wat dot zegt :*

Chanty
Lucas al bijna 6mnd! Wat gaat dat snel.

Gisteravond was ik alleen tot 22u. Baby's veel wakker/huilen/etc.
Maar het ging best goed en heb Saar rustig op bed kunnen brengen.
23u laatste fles maar E werd steeds weer wakker. Om 1u wisten we het niet meer zo goed, niets was goed.
Dus hebben we dr laten huilen :@
10minuutjes (duurde veel te lang :'( vind het wel moeilijk)
Om 1:20 bij dr gekeken of alles oké was en toen sliep ze gewoon! 6:30 haar wakker gemaakt voor de fles :o

S.ophie werd om 5:15 wakker. Toen wilde E nog geen fles, wel geprobeerd.
En 6uur was peuter wakker maar toch. Een goede nacht! Van half2 tot 5:15 geslapen O+
pi_147696682
Zoë, wat fijn! Dat geeft weer wat moed. :*.

Hier weer een doorslaapjochie. O+. We hebben geslapen van 23 tot 6:45. :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147696821
Lekker DAD!!

Laten huilen gaat wel tegen mijn gevoel in. Miepen oké.
Maargoed wat moet je op een gegeven moment. Rust is ook belangrijk.
Nichtje huilt zichzelf ook in slaap. Vond dat ook altijd lastig wilde haar het liefst troosten maar dan werd ze pissig :o ze moest zichzelf echt ff in slaap huilen dat had ze nodig.
pi_147696951
Zoë, wat fijn om te lezen. Het lijkt me zelf dat je op een gegeven moment het allemaal weinig meer kan schelen. Klinkt cru, maar als je oververmoeid bent dan heeft dat zijn weerslag op alles. Vind het nog knap dat je er ontzettend rustig onder bent. Of lijkt dat misschien zo?
pi_147697000
Bij krijger ook onrustig zie ik... Geen tips, vind het wel ontzettend rot! Weet wat slaaptekort met je kan doen en met een baby (of 2) erbij lijkt het me onnoemelijk zwaar.
pi_147697025
Zoë wat fijn dat je wat hebt kunnen slapen. Qua laten huilen verschilt het echt enorm qua kind inderdaad.

Als wij S in bed leggen gaat hij bijna standaard huilen. Niet gewoon huilen op een manier dat het lijkt alsof hij mishandeld wordt. :') Ik geef hem nog een aai over zijn bol om hem wat gerust te stellen en het huilen wordt al minder als ik zijn kamer uit loop en na 5 min slaapt hij helemaal.
Ook als hij tussendoor wakker wordt is het vaak na 5 minuten weer stil. Ik wacht dus ook wel even af.
Voor T geldt ongeveer hetzelfde, maar die huilt eigenlijk zelden, die wordt meestal blij als we hem op bed leggen. :?

Anyway, ik hoop dat deze nacht het begin is van een heleboel betere nachten. :*

T heeft tot nu toe nog niet zoveel last van de waterpokken. Hij is vrolijk, heeft gisteren een uur lang toegekeken hoe L en ik kerstcupcakes maakten voor het kerstdiner van L en hij is helemaal fan van zijn toettoet auto's parkeergarage. Hij laat soms wel 20 keer achter elkaar een balletje van boven naar beneden rollen. T is echt zo lief, ondanks dat hij ziek is. O+

T wordt alleen minder vrolijk van zijn broer want die maait alles omver en pakt speelgoed van hem af. T. is echt zo'n goedzak die het allemaal maar laat gebeuren, arm kereltje. S heeft de bijnaam S.ven Sloopkogel gekregen van mijn man. :D Vandaag kan T opgelucht adem halen, want S gaat naar het kdv en T is alleen thuis met mijn man.
  donderdag 18 december 2014 @ 08:02:16 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_147697134
Mogge meisjes!

Zoë een paar uur geslapen *O*

Knuffel voor krijgertje :*

Fijn dat T zich weer wat beter voelt Nikki!

Ik ben eerder wakker dan mijn baby :D
disclaimer
pi_147697158
Weer heel de nacht doorgeslapen SQ? :D
pi_147697172
Grappig dat ze qua slapen zo verschillen NIKKI
S.ophie is sinds de medicatie veel rustiger. Een Knuffeldoekje bij dr gezicht is al voldoende en soms heeft ze even de speen nodig om in slaap te komen.
Huilen alsof ze mishandeld worden :') herkenbaar haha.

Aww wat fijn dat T lekker vrolijk is
Sloopkogel :D. We noemen E weleens Emmy omdat ze soms wat dramatisch kan doen :@ dan krijgt ze een Emmy award

Sunshine
Ben wel rustig idd. Soms heb ik even een moment dat ik het liefst even naar buiten wil rennen :9 maar tot 10tellen helpt. Ik leg de baby's altijd in box of bed als ik het eventjes niet meer weet. Qua geduld zit het wel goed. Het is alleen lastig als je niet meer wat wat ze nodig hebben. Maar soms willen ze blijkbaar even huilen. Dat moet ik even leren :+

Hoe gaat het bij jou?
  donderdag 18 december 2014 @ 08:08:59 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_147697195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weer heel de nacht doorgeslapen SQ? :D
*D

Blei: vanaf wanneer moet je dr eigenlijk 's avonds in bed gaan leggen?
Ik even uitgelegd dat ik liever heb dat ze van 23:00 tot 8:00 slaapt dan van 20:00 tot 05:00 :')
disclaimer
pi_147697212
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

*D
Mazzelaar! Hier ook, ze ging om 22.30 naar bed na laatste voeding en werd 6.30 weer wakker. En nu ligt ze weer te ronken :+

Ze heeft nog duidelijk een late fles nodig, want als we haar om half negen al in bed stoppen komt ze sws snachts weer.
  donderdag 18 december 2014 @ 08:12:08 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_147697222
Fijn hoor sunshine!
Ik ben maar even snel gaan kolven voor de kat zn viool :') ik ga straks even wennen op mijn werk en dan komt mijn moeder oppassen.
disclaimer
pi_147697229
Stiekem kijk ik wel uit naar de avonden dat ze wat eerder naar bed kan zodat ik ook wat aan avond heb. Na een hele dag werken merk ik dat ik avonden met kind best zwaar vind (dat rijmt :+ ).
  donderdag 18 december 2014 @ 08:14:06 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_147697237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stiekem kijk ik wel uit naar de avonden dat ze wat eerder naar bed kan zodat ik ook wat aan avond heb. Na een hele dag werken merk ik dat ik avonden met kind best zwaar vind.
ja? Ga je dr dan niet enorm missen?
disclaimer
pi_147697250
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja? Ga je dr dan niet enorm missen?
Nu is het vaak half 11 dat ze op bed ligt. 8 uur vind ik wel een mooie tijd. Ik ben altijd iets over 5 uit werk en ik ben 4 dagen id week vrij dus dat komt wel goed :)
  donderdag 18 december 2014 @ 08:31:18 #158
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147697386
Ritmetips gevraagd. (Nu snap ik dat een kind van 5 weken niet veel aan kan leren, maar wil toch kijken of er iets helpt)

Minimax die heeft de neiging om in de prenacht niet te slapen. Dwz dat hij op mijn schoot ligt te pitten in de avond en als we naar bed gaan keihard ligt te mopperen. Pinken blijft hij doorheen miepen op een gilachtig toontje. Als ik hem bij mij pak totdat hij heel diep slaapt en dan weg leg, dan blijft hij slapen. Anders niet. Vaak val ik hierbij zelf in slaap en eigenlijk vind ik dat niet fijn, omdat ik niet van mening ben dat we dan veilig liggen.

Hij blijft van die vreemde geluiden maken alsof er lucht uit moet. Na een half uur rechtop is het nog niet beter. Infacol gebruiken we (weer) en dat schijnt even te duren voordat het gaan werken, dus daar gaan we mee verder. Zn matras ligt omhoog en zn matras lig bij ons op bed tussen ons in.

Als het niet anders is dan ga ik kolven en tegelijk met peuter naar bed en dan de pre avond gewoon met hem zitten. Dan ons ritme maar omgooien :P .

Vanavond gaan we even kijken of wat melk bijgeven in een flesje helpt, dat hebben we in het begin van de spruw gedaan en hebben beide het idee dat het beter ging.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147697459
Krijgerrtje :*

Zoë fijn dat je wat rust hebt kunnen pakken!

Pas maar op hoor Nikki, S.vennen zijn en blijven sloopkogels. Mijn vriend sloopt ook werkelijk alles wat ie in zijn handen krijgt }:| Dat onze dochter nog niet kapot is, is een wonder.

SQ een doorslaper *O*

Verder was het hier weer een rotnacht. Lou pas om 23:30 rustig en om 12 uur op bed. Elke anderhalf a 2 uur voor voeding komen, vriend die me steeds wakker snurkt, zijn wekker gaat 3 uur terwijl die pas half 5 op hoeft te staan en hij blijft lekker snoozen waardoor ik niet in slaap kom, kat die de kerstboom steeds aanvalt en alle ballen eruit mept, met de plastic ballen gaat spelen en hard door de gang heen rennen inclusief geluid van balgestuiter. En Lou heeft dus besloten dat 07:30 een prima tijd is om weer wakker te blijven en te huilen. Het is dat ze zo af en toe naar me lacht als goedmaker :{w
Ik kan me niet eens herinneren dat ik heb geslapen vannacht :')
pi_147697462
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

*D

Blei: vanaf wanneer moet je dr eigenlijk 's avonds in bed gaan leggen?
Ik even uitgelegd dat ik liever heb dat ze van 23:00 tot 8:00 slaapt dan van 20:00 tot 05:00 :')
Dat laatste doet A., maar die stort ook gewoon in rond 20:00 :') . Haar wakker houden tot 23:00 vind ik zielig. Grappig hoe kindjes zo hun eigen ritme kunnen vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 08:38:26 ]
pi_147697632
:* weer voor de zware nachten en *O* voor de goede nachten! Met een bijzondere vermelding voor de meeval-nacht van Zoë :)

Luc heeft het doorslapen nog niet helemaal onder de knie, maar 21.00 - 23.30 - 4.15 - nu ongeveer vind ik al best ok :)

En Away: lucht in darmpjes hoort er -hoe irritant en sneu ook- ook gewoon een beetje bij de eerste weken volgens mij.. Hier ook nog vaak een hoop gekreun en gepiep, meestal tot er een paar flinke scheten uit komen :D
pi_147697993
Oh vet! Ik lees dat de kinderboerderij hier weer open is en het blijft vanmorgen lekker droog. Wij gaan zo lekker de hort op!
pi_147698046
Kinderboerderij O+
pi_147698450
Twaalf fouten in het Dictee, ik ben tevreden! *O*.
pi_147698606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stiekem kijk ik wel uit naar de avonden dat ze wat eerder naar bed kan zodat ik ook wat aan avond heb. Na een hele dag werken merk ik dat ik avonden met kind best zwaar vind (dat rijmt :+ ).
Oh ik kan me nog zo herinneren hoe ik hier een keer had geschreven dat ik gewoon weer een avond voor mezelf had en hoe heerlijk dat was!

Gisteren sliep I 'pas' om 21.15 en ik vond het ook zwaar. Ook omdat ze dan heel veel aandacht vraagt. Eigenlijk wel moe is, maar nog niet kan/wil slapen. Pfff. En als ik dan ook al de hele dag heb gewerkt en met pubers om ben gegaan dan snak ik echt even naar een momentje voor mezelf. Ik krijg dan echt zo'n heel benauwd gevoel... Alsof ik alleen maar 'geleefd' wordt ofzo. Dat is overigens ook een van de redenen waarom ik lang heb gedacht dat ik geen gezin wilde, en nu ook denk dat ik behoorlijk ongelukkig zou worden als ik meerdere kinderen had. Ik moet ruimte hebben om zelf te ademen, even gewoon alleen met mijn eigen gedachten zonder dat iemand iets van me wil, maar dat is altijd zo moeilijk uit te leggen zonder meteen heel egocentrisch te klinken. :) .

Er is wat slapen betreft echt geen peil te trekken op mijn kind momenteel. Soms slaapt ze een hele nacht door, maar vannacht was het 2.00 en 5.00. En dan om 6.50 de wekker weer. :O .

Bijna kerstvakantie. *O* .
pi_147698641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Twaalf fouten in het Dictee, ik ben tevreden! *O*.
Goed! Ik heb niet meegedaan maar las het vanmorgen even snel in de krant. Zag eruit als wel een leuk dictee.
pi_147698736
Spees, toch vind ik je een bikkel :* goed dat je het wat rustiger probeert te maken voor jezelf.

Skittles wat een nacht :*

Away, mijne kan ook zo rochelen/grommen als een oud mannetje, moest aan jou denken vannacht :P alleen valt ze na een half uur geluid maken toch in slaap. Het klinkt wel sneu, denk ook wel dat het krampjes zijn. Hoewel het bij jou wel heftiger klinkt :*
pi_147698825
M slaapt nu overdag meestal twee keer een goede slaap, soms nog een derde korter slaapje erbij. *O*

Maar s avonds wil hij gewoon echt niet naar bed, terwijl hij uitgeput is en wakker/suffend bij ons op schoot en schouder of in de box ook niet happy is.

Dat vind ik nog steeds zwaar, omdat een beetje sabbelen op de borst dan het enige is wat hij wil (al vechtend tegen de slaap). Ik probeer hem dat ook te geven, maar mentaal trek ik dat nog steeds heel slecht. :@ Juist een reden om de bv af te bouwen. Want ik zit dan tussen 19 en 23 echt in een diepdonkere neerwaartse spiraal zeg maar, qua gemoedstoestand. Als J er is neemt hij Melle in die uurtjes veel van me over, maar zoals gisteren alleen met hem (zelfs bij mijn ouders) vind ik heel zwaar.

En eigenlijk heb ik niks te klagen vergeleken met sommigen hier. :@ Objectief gezien valt het enorm mee, dat weet ik, mijn moeder vond hem gisteravond bijvoorbeeld ook helemaal niet lastig, het ligt echt bij mij...

Eerst sliep hij dan vanaf 23 meestal door tot 5, dat zag ik als een 'goeie deal', maar daar is hij nu (tijdelijk?) ook even mee gestopt en ik weet dat het er bij hoort maar ik vind het gewoon zwaar k*t.

Vanavond proberen we een wat grotere fles. Hij had gisteren nog honger na zijn 100cc en hij mag ook wel meer met zijn gewicht. Eens zien wat dat met de uurtjes tussen 19 en 24 doet.
Kwak
  donderdag 18 december 2014 @ 10:01:23 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_147698879
Wat jammer dat het je zo zwaar valt kwak :* M. is ook niet echt gezellig 's avonds maar ik probeer me maar voor te houden dat het er gewoon even bij hoort. Ze zijn nog zo klein :) ik weet echt zéker dat het beter wordt, ook bij jullie, dus hou vol :*
disclaimer
  donderdag 18 december 2014 @ 10:02:36 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_147698908
Mijn buren hebben een logeerhont en mijn schuldgevoelens over mijn jankende baby zijn daarmee acuut verdwenen :') tering...
disclaimer
pi_147698922
Kwak, waarom laat je M nog zo lang bij je clusteren als je wilt afbouwen? Is het niet een idee om daar dan ook grenzen in te stellen? Bijvoorbeeld: dat hij van 19.00 tot 20.30 'mag' drinken bij je, maar daarna niet meer?

Vergelijken heeft geen zin he? Wat voor de een heel zwaar voelt, is voor de ander niet zwaar, etc. Als jij dit slecht trekt, en je hebt al de beslissing genomen om te stoppen met bv, dan is het ook goed om het alternatief op die momenten in te zetten.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:17:23 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147699212
Wat Franny zegt Kwak, zo zou ik het ook doen. Dan maar nog een flesje extra op een gegeven moment maar maak het jezelf niet moeilijker dan echt nodig. En is het geen idee om de bv wat sneller af te bouwen als het je zo zwaar valt? S. is 's avonds in slaap maar ze ligt wel bij mij. Als ze in bed/waar dan ook behalve op mij ligt dan wil ze elk uur wel even drinken. Ligt ze op schoot dan is ze al tevreden met mijn aanwezigheid en heel af en toe mijn pink. Ik kan er mee leven, ze slaapt, ik zit lekker onder een dekentje en mijn man verzorgt mij :+. Gister lag ze dus wél in haar kinderwagen te slapen en ik miste d'r meteen :').

Ik lees hier vaak dat jullie de baby wakker maken rond 2200/2300 voor een 'laatste voeding' zodat de nacht wordt doorgehaald. Redden jullie dat borstgewijs :') ? Ik maak haar nooit wakker (gaat ook tegen mijn principe in, een slapende baby wakker maken ;)) maar leg haar slapend in bed (daarvoor moeten we ook nog 2 trappen op ook, maar ze pit overal doorgeen). Ze wordt dan wel rond 3/4 uur wakker voor wat drinken maar ik wordt liever wakker van mijn baby dan om te kolven...
pi_147699328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:58 schreef kwakz0r het volgende:
M slaapt nu overdag meestal twee keer een goede slaap, soms nog een derde korter slaapje erbij. *O*

Maar s avonds wil hij gewoon echt niet naar bed, terwijl hij uitgeput is en wakker/suffend bij ons op schoot en schouder of in de box ook niet happy is.

Dat vind ik nog steeds zwaar, omdat een beetje sabbelen op de borst dan het enige is wat hij wil (al vechtend tegen de slaap). Ik probeer hem dat ook te geven, maar mentaal trek ik dat nog steeds heel slecht. :@ Juist een reden om de bv af te bouwen. Want ik zit dan tussen 19 en 23 echt in een diepdonkere neerwaartse spiraal zeg maar, qua gemoedstoestand. Als J er is neemt hij Melle in die uurtjes veel van me over, maar zoals gisteren alleen met hem (zelfs bij mijn ouders) vind ik heel zwaar.

En eigenlijk heb ik niks te klagen vergeleken met sommigen hier. :@ Objectief gezien valt het enorm mee, dat weet ik, mijn moeder vond hem gisteravond bijvoorbeeld ook helemaal niet lastig, het ligt echt bij mij...

Eerst sliep hij dan vanaf 23 meestal door tot 5, dat zag ik als een 'goeie deal', maar daar is hij nu (tijdelijk?) ook even mee gestopt en ik weet dat het er bij hoort maar ik vind het gewoon zwaar k*t.

Vanavond proberen we een wat grotere fles. Hij had gisteren nog honger na zijn 100cc en hij mag ook wel meer met zijn gewicht. Eens zien wat dat met de uurtjes tussen 19 en 24 doet.
Suus drinkt blijkbaar ook zo 140-150 weg, weet ik nu ze s nachts kv krijgt (en omdat ons schema nu niet meer synchroon loopt gekolfde flesjes, :') ). En ik weet dat aan de borst drinken effectiever is, maar ik geloof echt niet dat ze in die paar minuutjes dat ze s nachts bij me dronk zoveel weg kreeg voor ze weer als een blok in slaap viel. En al helemaal niet omdat ze nu op één nachtvoeding na gewoon goed slaapt :o

Ik ben echt blij met deze oplossing. Mijn borstvoeding blijft gewoon op peil vooralsnog (dat zal dan toch wel blijven als ik zo doorga, waarom niet?) en we hebben 's nachts een tevreden slapende baby. Een voeding rond 4 uur, easy peasy. Het kan vast weer veranderen maar daar denk ik gewoon niet aan.

Dat clusteren zou ik ook proberen te laten als je echt wil stoppen met de bv Kwak. Sowieso vanwege het opvoeren van je productie maar ook gezien wat het met je gemoed doet.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:30:20 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_147699510
Soesa, ik kan nu negen uur door zonder kolven ja. Verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich aanpast :D wel volle borsten, maar geen pijnlijke bloktieten.
moet er bij zeggen dat ik natuurlijk wel veel ruimte heb :')
disclaimer
pi_147699678
Fijn Spees! Dat klinkt als een hele verbetering. Wat hebben jullie een zware eerste tijd gehad met S2 zeg, je hebt wat rust ook wel verdiend nu!

Kwak, ik sluit me aan bij de rest. Als jij het clusteren als zo benauwend ervaart zou ik daar grenzen aan gaan stellen en desnoods nog een flesje geven in plaats van steeds aan de borst. Het afbouwen was bedoeld om jou uit het dal te trekken hè, dat is je ook gegund, dus maak het jezelf niet te moeilijk. In elk geval een knuffel en hopelijk worden de avonden en nachten snel wat makkelijker :*

SQ is het zo'n lawaaibeest die hond? Ik heb zo'n hekel aan honden :@ vind ze echt niet leuk. Maar ik vind zelfs m'n eigen kat niet leuk nu dus dat zegt niet zoveel :') . Wat fijn dat M. zo goed slaapt trouwens! Heerlijk! Hoe vind Blei het eigenlijk nu? Helemaal gewend aan het papaschap?

Away, A. had ook van die ouwemannenrochelgeluiden toen ze rond de 6 weken was. Heel raar vond ik dat. Volgens de vpk van het CB was het de rijping van de longen waar ze van die rare geluiden van kunnen gaan maken. Nu is het over, en maakt ze alleen nog rare geluiden als ze ligt te poepen of vlak voordat er een scheet komt :+ . Geen tips verder helaas, hopelijk gaat het snel over!

Pff Skittles, dat klinkt naar zeg. Kun je vandaag wat bijslapen? Dat van die wekker herken ik wel }:| ik zet soms de wekker van m'n man gewoon uit omdat hij vrolijk 1,5 uur doorsnoozet en dan lig ik wakker van dat gejengel van die telefoon elke keer. Dan komt 'ie maar te laat op z'n werk, ik heb slaap nodig :6 .

Have fun op de kinderboerderij Sun ^O^ !

Franny, dat klinkt helemaal niet egocentrisch en vooral heel herkenbaar. Ik heb ook enorm behoefte aan een moment niks-niet-niemand-nergens-aan-m'n-hoofd, anders draai ik door. Alleen: ik ben zelf opgegroeid als enig kind en vind dat nu niet tof, dus ik wil echt graag meer kinderen. Hoe ik dat met elkaar ga verenigen, daar ben ik nog niet uit :P .

JM dat is ook al best oké toch? Je klinkt heel rustig en gelukkig in je posts, klopt dat? Of lees ik het verkeerd?

Zoë, ik vind dat je het zo knap doet met drie kinderen! En als even laten huilen werkt, dan is daar toch niks mis mee? Soms moet je gewoon even afstand nemen. Ik heb ook de babyfoon wel eens even 5 minuten uitgedrukt :@ dan wist ik het gewoon niet meer. Als ze na 5 minuten nog huilde ging ik naar boven, maar meestal was ze dan ook in slaap :o .

DAD Taalheld *O* Dat je dat voor elkaar krijgt, een Nationaal Dictee doen met baby _O_ Ik ben qua concentratieniveau al blij als ik twee rubrieken in de oude Libelles van m'n moeder kan lezen en dan nog weet waar het over ging :{ .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 10:41:25 ]
pi_147699719
Haha, zou dat het zijn, SQ? Ik heb dezelfde ervaring: lichaam past zich razendsnel aan. En nu ook: ik geef op dagen dat ik werk alleen rond 17.00 een voeding en dan om 19.30 en 's nachts. Overdag heb ik dan nergens last van. (Moet wel bij zeggen dat dit nu is bij 10 maanden, dus productie is behoorlijk stabiel, denk ik.)
pi_147699790
Oh ja Skittles jouw nacht! Wat een gedoe zeg. Dat snoozen, daarvan zou ik trouwens echt eisen dat hij daar mee stopt :o . Alsof je het al niet zwaar genoeg hebt 's nachts!

Razz, lief van je! Al ervaar ik eigenlijk de tijd met S2 als heel relaxt, omdat ze verder enorm makkelijk is :) je vergeet bijna dat ze er is, ware het niet dat je steeds een grote lach ziet als je voorbij komt O+ . Maar die nachten en de combinatie met S1 waren/zijn niet echt om over naar huis te schrijven nee :+
pi_147699940
Wauw, wat een bijleespost Razz _O_

Ik ben inderdaad een stuk rustiger en gelukkiger dan de eerste weken, voelt als een enorm verschil :) Met ongeveer eens per dag een dipfrustratiewanhoop-halfuurtje als ik zelf moe word, Lucas moe is en (voor mijn gevoel) wéér wil drinken terwijl ik eigenlijk even genoeg heb aan mezelf en/of iets met koken of was doen/ophangen/opvouwen/opruimen wil of moet. Maar da's neem ik aan herkebaar en keurig within normal range ;)

En heel herkenbaar wat je zegt over opgegroeid zijn als enig kind en juist daarom graag meer dan 1 kindje willen, hier net zo! J en ik zijn beiden opgegroeid in ons eentje, zouden het zo mooi vinden om een iets groter gezinnetje te stichten O+ Met hoe wij zwanger raken en mijn leeftijd blijft het waarschijnlijk bij 2 denk ik, als die 2e lukt dan hè ;)
pi_147700056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat jammer dat het je zo zwaar valt kwak :* M. is ook niet echt gezellig 's avonds maar ik probeer me maar voor te houden dat het er gewoon even bij hoort. Ze zijn nog zo klein :) ik weet echt zéker dat het beter wordt, ook bij jullie, dus hou vol :*
Thanks :* ik las net toevallig mijn baby's eerste jaar boek terug per week en hij is ook al zo veranderd in die paar weken. Over weer een paar weken zal het vast weer anders zijn.

Hij kan er ook niks aan doen. Ik baal vooral van het feit dat ik er zo slecht mee omga. Niet dat ik me meteen een slechte moeder voel maar ben wel teleurgesteld in mezelf...
Kwak
  donderdag 18 december 2014 @ 10:51:39 #180
52229 Chanty
pi_147700092
Zo terug van het CB *O*

Lucas is de afgelopen maand 280 gram aangekomen en de afgelopen 2 maanden 4 cm gegroeid. Hij ligt nog steeds dik onder het gemiddelde maar lengte en gewicht zijn in verhouding en omdat hij alleen bv krijgt, vond de arts dat hij het prima doet gelukkig :) Dus *O* Er zit in ieder geval weer een licht stijgende lijn in. Hij weegt nu dus 6700 gram en is 66 cm lang

[ Bericht 14% gewijzigd door Chanty op 18-12-2014 11:01:03 ]
pi_147700120
Even verder bijgelzen. Nu visite. Bedankt voor de tips io sxhrijf straks antwoord. O+
Kwak
pi_147700159
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:51 schreef Chanty het volgende:
Zo terug van het CB *O*

Lucas is de afgelopen maand 280 gram aangekomen en de afgelopen 2 maanden 4 cm gegroeid. Hij ligt nog steeds dik onder het gemiddelde maar lengte en gewicht zijn in verhouding en omdat hij alleen bv krijgt, vond de arts dat hij het prima doet gelukkig :) Dus *O* Er zit in ieder geval weer een licht stijgende lijn in. Hij weegt nu dus 6700 gram en is 66 cm lang

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fijn zeg Chanty! Maakte je je erg zorgen?

Ik kan de curves niet zien trouwens.
pi_147700371
Super Chanty! Kan me voorstellen dat het geruststellend is dat de arts de groei goed vindt!

Razz, JM, ik vind dat lastig, dat enig kind idee. Ik ben zelf juist opgegroeid in een groot gezin (5 kinderen, ik ben nakomertje) en weet wat daar de lusten & lasten van zijn. Ik gun I ook echt een broertje/zusje maar ik denk ook echt dat ik het moeilijk zal trekken; twee kinderen. Ik rammel ook niet. Maar ja...... En dan speelt bij mij mijn leeftijd ook een rol, want ik word komend jaar 40. Dus als ik het toch wil, moet ik haast maken. Ik had niet verwacht dat ik dit zo'n lastig vraagstuk zou gaan vinden. (Mijn vriend ziet het trouwens wel zitten, nog eentje erbij.)
  donderdag 18 december 2014 @ 11:02:08 #184
52229 Chanty
pi_147700391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:53 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Fijn zeg Chanty! Maakte je je erg zorgen?

Ik kan de curves niet zien trouwens.
Nu wel als het goed is :)

Nee maakte me geen zorgen. Had al door dat hij gegroeid was gezien zijn kleding en verder is hij een happy baby dus als zij zich druk zouden maken is dat hun probleem :) Maar vindt het wel fijn dat deze arts tevreden is.
pi_147700490
Mooie curves Chanty :)
Fijn dat het beter gaat :)

En een :* voor iedereen die het even lastig heeft!

Trouwens, ik snap het nu... Met twee kinderen heb je echt bijna geen tijd voor bijlezen en reageren :')
pi_147700584
Chanty, wat een goede curves! Gewoone en lange dunne dus! En jeetje, die gemiddeldes ontstaan door lange dunne zoals de jouwe, en dikke bolle zoals de mijne. Zolang ze in het groen vallen, is er niets aan de hand :)

Kwak, wat jammer dat jet het zo zwaar ervaart! Zonder oordeel hoor, maar zou het wat zijn om met iemand te praten over de teleurstelling in jezelf, en dat je vindt dat je er slecht mee omgaat? Het lijkt me zo zonde dat zulke gevoelens, waarvan je, zo lijkt het, weet dat ze irrationeel zijn, zo bepalend zijn voor hoe je je voelt? Bedoel het niet rot of betuttelend ofzo, maar de tijd vliegt, en het is dan zo zonde als je je rot voelt "om niets" (tussen aanhalingstekens, want zolang het als "iets" voelt, is het "iets", om even cryptisch te doen :P) Veel plezier rmet visite iig ;)
  donderdag 18 december 2014 @ 11:16:36 #187
52229 Chanty
pi_147700726
Net als papa ja: lang en dun :D Nu even ontbijten en bijlezen, voor beide had ik namelijk geen tijd voordat ik weg moest.
  donderdag 18 december 2014 @ 11:56:38 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147701683
Iemand tips wat te doen met een baby van 9,5 maanden? Hij wil zo graag iets doen, actie in de tent... Kruipen, klauteren... dus niet in kinderwagen of doek zitten. Maar buiten is het rotweer en binnen zitten we al de hele week. Ben echt even door de ideeën heen -O-.
KuikenGuppy
  donderdag 18 december 2014 @ 11:56:59 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147701690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa, ik kan nu negen uur door zonder kolven ja. Verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich aanpast :D wel volle borsten, maar geen pijnlijke bloktieten.
moet er bij zeggen dat ik natuurlijk wel veel ruimte heb :')
Mijn lichaam is dan wat trager van begrip denk ik :'). Ik red het écht niet, ook al heeft ze al heel wat nachtjes achter elkaar doorgehaald (zij he, ik dus niet...). Het is wel goed voor de voorraad in de vriezer, dat wel... :'). Nu weer 2 nachten achter elkaar een voeding dus dan stopt het ook niet :+. Overigens kolf ik overdag vandaag maar matig, 1x 120 en 1x 130 tnt :{ , S drinkt 140-150 dus daar gaat ff iets niet lekker...

Fijn zo, Chanty!
pi_147701811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:56 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips wat te doen met een baby van 9,5 maanden? Hij wil zo graag iets doen, actie in de tent... Kruipen, klauteren... dus niet in kinderwagen of doek zitten. Maar buiten is het rotweer en binnen zitten we al de hele week. Ben echt even door de ideeën heen -O-.
Ga ergens heen met ballenbak (waar je er wel mee in mag) Luc vond dat toen echt geweldig.
(Ballorig ofzo)

Of een tuincentrum, daar heb je visjes! En konijntjes etc. En nu met kerst ook vaak een hele opstelling met lampjes en treintjes en dat soort dingen.
  donderdag 18 december 2014 @ 12:01:49 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147701830
Dat zit hier niet in de buurt... (toch?)
KuikenGuppy
pi_147701840
Franny herkenbaar vraagstuk, nu 38 en ik zou wel graag een broertje/ zusje willen voor F maar vriend wil er (nog) niet aan denken gezien onze leeftijd. Hij is vandaag 43 geworden.

Chanty goed gegroeid toch!
Fijn dat hij het oppikt in zijn eigen lijn.

:* voor ruknachten en vervelende gevoelens.
Het is niet niks mama worden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147702073
Mooie curves chanty *O* Fijn dat hij weer meer gegroeid is :D

Wat is dat toch met mannen en snoozen? :') die van mij ook. Om de 5 min een wekker en de eerste zo'n 3 kwartier voor hij echt op moet staan. Heb er vaak op gescholden, maar sinds m'n verlof slaap ik er gewoon doorheen :P

Even een vraagje, hoeveel spugen is nou teveel? S spuugt de hele dag door. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar vraag me af of ze daarom zo 'vaak' komt.
pi_147702110
Razz, ik heb het gedaan via uitzendinggemist, zodat ik kon pauzeren elke keer als ik even bij baby moest kijken. Gisteravond op tv heb ik het na de titel al uitgezet, dat werd niets. :').

Blue, wat een rotnieuws. Ook jij mag je gevoelens laten zien, hè! Als het zo dichtbij komt hoef je even niet de professionele, verstandige verpleegkundige te zijn. Sterkte. :*.

Lijkt alsof hij zijn eigen lijntje weer opzoekt, Chanty! Fijn dat hij aangekomen is en de arts én jij je geen zorgen maken. :Y.

Ik heb na zo'n doorslaapnacht ook geen pijnlijke borsten, wel volle. Ik kolf 's ochtends, maar dat is omdat I maar één borst drinkt dan en ik zo mooi een voorraadje kan opbouwen met de inhoud van de andere borst. :+.

Kwak, wat naar dat de avonden nog zo zwaar voor je zijn. Ik ga met de anderen mee, juist 's avonds de fles geven en niet aan de borst laten clusteren zou een idee kunnen zijn.

Ik voel me de laatste dagen best wel zen. Volgens mij ga ik baby met kleine stapjes steeds wat beter begrijpen, dus dat vermindert het aantal 'oh mijn god wat moehoet ik nouhou'-momenten (of de 'oh mijn god wat wihil je nouhou'-momenten, same difference) gelukkig aardig. :+.
pi_147702313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ga ergens heen met ballenbak (waar je er wel mee in mag) Luc vond dat toen echt geweldig.
(Ballorig ofzo)

Of een tuincentrum, daar heb je visjes! En konijntjes etc. En nu met kerst ook vaak een hele opstelling met lampjes en treintjes en dat soort dingen.
Ja, is dat echt al leuk op deze leeftijd? Stip vindt het echt geweldig om te klauteren en is dolgelukkig als hij over ons en de dekens heen mag kruipen in bed.

Of misschien zwemmen Burdie?
  donderdag 18 december 2014 @ 12:24:44 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147702363
Zwemmen had ik idd in gedachten als "if everything else fails"-optie, maar ik ben zelf zo ontzettend moe :@.
Kuiken zit nu in een leeg bad met ballonnen en vermaakt zich voor zo lang als het duurt :').
KuikenGuppy
pi_147702381
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:22 schreef Dot. het volgende:
Ja, is dat echt al leuk op deze leeftijd? Stip vindt het echt geweldig om te klauteren en is dolgelukkig als hij over ons en de dekens heen mag kruipen in bed.
Yup. Het is wel afhankelijk van de vestiging / hoeveel ze hebben voor jongere kinderen.
Maar Luc vond het echt geweldig (en dan vooral de ballenbak)
pi_147702391
Ja zwemmen vind ik ook altijd een goede, vooral omdat ze het vaak snel koud krijgen en dat gedoe met omkleden verschrikkelijk :@
  donderdag 18 december 2014 @ 12:27:38 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147702422
We hadden gisteren 'zwemles' overgeslagen omdat ik geen zin had in dat gedoe :@
KuikenGuppy
pi_147702516
Mja bij dat snoozen heb ik ook gezegd dat als 'ie er niet snel mee kapt, ik de telefoon best mijn gooikunsten wil laten zien en kennis laat maken met de muur (loos dreigement want ik ben daar veel te zuinig voor maar goed :') )

Mooie curves Chanty!

quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:02 schreef BlueEyes het volgende:
Franny herkenbaar vraagstuk, nu 38 en ik zou wel graag een broertje/ zusje willen voor F maar vriend wil er (nog) niet aan denken gezien onze leeftijd. Hij is vandaag 43 geworden.

Chanty goed gegroeid toch!
Fijn dat hij het oppikt in zijn eigen lijn.

:* voor ruknachten en vervelende gevoelens.
Het is niet niks mama worden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel sterkte :* En wat Dad ook zegt, laat je emoties de vrije loop. Opkroppen en voor jezelf houden is zo vervelend voor jezelf en het moet er toch een keer uit!

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')