abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147681900
Ik vind Rapley ook wel erg interessant trouwens :Y, gewoon een banaan geven ofzo, maar daarvoor is het eigenlijk wel noodzakelijk dat ze goed rechtop kunnen zitten toch? Dat kan L nog niet.

Misschien past dit beter in een ander topic :P
  woensdag 17 december 2014 @ 20:57:16 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147681982
Wij zijn begonnen met Rapley in het wipstoeltje.
En ondanks dat ik geen Kleijntjes-fan ben houden wij dit schema ongeveer aan: http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html

Er is idd een topic over bijvoeding ;)
KuikenGuppy
  woensdag 17 december 2014 @ 20:58:16 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147682250
-O-

Had een reactie getypt valt wifi weer weg. Inet via abbo werkt niet echt mee.

Een dikke :* voor Spees

Wat een knapperds AwayTL en Twinkle O+

Bijvoeding.
Vanaf 6mnd en alles zelf gekookt. Voor saar ook gedaan
Zoete aardappel enzo. Vond ze altijd erg lekker.
Fruit kon ze niet ivm allergie.
Bij de meiden ga ik voorzichtig zijn met fruit. Allergie komt helaas in mn eigen fam en ook bij schoonfamilie voor.
pi_147682770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:51 schreef Dyre het volgende:
Excuus, ik voelde me aangevallen :P

Overigens ben ik ook van de 'liever tot 6 maanden wachten'-groep hoor, maar soms breekt nood een wet, of een extreem hongerige baby. Dan doe je wel eens iets geks en draai je een potje bruine bonen open met 5,5 maand _O-
Het verschilt natuurlijk ook gewoon per kind he! Het ene kind is er gewoon iets sneller of juist later aan toe dan de ander.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147682838
Wat een leukerd Twinkle!

Zoë, wat fijn dat er iemand komt! Heel lief JM O+

Dyre, wij kwamen met 5 maanden opeens op zo'n punt dat we voelde/wisten dat hij er aan toe was :) hij werd helemaal wild van het eten en at meteen heel goed, wat we hem ook voorzetten.

Over eten gesproken, F eet z'n fruit en broodkorst met veel liefde maar het avondeten gaat al een kleine week moeizaam. Nu is hij erg verkouden en heeft een paar dagen koorts gehad; kan ik het verminderde eten 's avonds daaraan wijten? :{
pi_147682951
Zou goed kunnen Fazz.
En om je 'gerust' te stellen .... Djen heeft er wel eens dagen bij zitten dat ze op 1 boterham heeft geleefd omdat ze echt niets wilde eten.. Geen avondeten, geen toetje, geen fruit .. niks. En ze doet het nog steeds. Druist enorm tegen je gevoel in maar komt echt goed. Die kleintjes kunnen mijn inziens vaak prima zelf regelen wat ze wel en niet nodig hebben (uitgezonderd stille hongeraars en grote veelvraten natuurlijk)
  woensdag 17 december 2014 @ 21:16:18 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147683148
Wat een leuke baby is B, twinkle!
maar heb je hem nou zo enorm gephotoshopt of lijkt dat maar zo? :@
Denk dat wij rond de 5 maanden bijvoeding gaan overwegen. En misschien ook niet. Bij 4 maanden gaan we het sowieso nog niet doen, zoals ik er nu in sta iig.
pi_147683164
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:26 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik nog een beetje mee :') Dus we houden het nog even apart ;) Waarom kregen jullie extra en moeten jullie het nu toch nog terug betalen?
Wij waren eerst geen toeslagpartners volgens hun, toen getrouwd dus weer wel maar de belastingdienst snapt t dan niet meer... Dan krijg je dus teveel toeslag.

:')
S. 2014
J. 2016
pi_147683225
Er zijn hier ook dagen dat I nauwelijks avondeten binnenkrijgt, omdat ze moe is/geen zin heeft in eten. Ik maak me er niet druk over. Soms vind ik het wel jammer van het lekkere eten dat we hebben gemaakt. (Maar dat kunnen we vaak wel bewaren natuurlijk.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147683329
Ik snap echt 0,0 niks van photoshop :+ .. Dus effe mijn man erbij gehaald.
Hij heeft me het orgineel laten zien maar die's idd niet zo mooi :+

Had niet eens door dat ie geshopt was :@
pi_147683396
oh haha :D
Ik zie echt aan alles dat photoshop er op los gelaten is!

Maar dat maakt het nog steeds een leuke foto O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147683488
Hier gaan er wel eens een paar hapjes potjesprut in. Maar niet dagelijks en sinds een week of 2/3 geloof ik.
Reden dat ik durfde te starten in dat de ontlasting vastere vorm begint te krijgen en ik dus van mening ben dat de darmen het 'aankunnen'
Jongetje vind de lepel geweldig en doet graag zijn mondje open en zit met smaak de hapjes weg te smakken.
Rapley gaan we er naast doen, daar ben ik nog niet helemaal aan toe :')
pi_147683833
Hmm hier heeft Bollie altijd hele dunne p00p gehad maar sinds we aan het gepureerde zitten gaat dat veel beter ^O^
pi_147683924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:55 schreef Dyre het volgende:
Ik vind Rapley ook wel erg interessant trouwens :Y, gewoon een banaan geven ofzo, maar daarvoor is het eigenlijk wel noodzakelijk dat ze goed rechtop kunnen zitten toch? Dat kan L nog niet.

Misschien past dit beter in een ander topic :P
Oh! Mag ik ff m'n angst delen. Ik ben bij de dreumes ook gewoon begonnen met rapley. Alleen banaan heb ik nooit gegeven....
M'n sm heeft ooit een baby moeten reanimeren die zich had verslikt in een banaan. En banaan is zo "plakkerig" dat men het er niet uit kreeg "geslagen".

(Oh en bij dreumes, 5 weken te vroeg, begonnen met gecorrigeerd 4 maanden. Op advies van de kinderarts)

En verder qua bijvoeding ben ik van mening dat je echt moet kijken naar het kind. Geeft mijn baby straks met vier maanden echt aan (door meekijken, interesse tonen etc) dat hij wilt... Prima, dan krijgt hij z'n komkommer. Maar zeker niet dagelijks of omdat het beter in het ritme past. Dus gewoon ergens tussen de 4 en 6 maanden ;)

En verder hoi!
Ik ben niet zo aanwezig omdat ik niet zoveel heb te melden. Het gaat hier namelijk, als ik eerlijk ben, super. Js begint ook echt te reageren, drinkt goed en slaapt goed. Oh en we mogen in februari ipv april al naar de orthopeed voor z'n teentjes, stiekem wel spannend of dat er iets aan gedaan moet worden :)

Zoe, wat goed dat je hulp hebt gezocht en blijf erover praten :*

Spees, wat lastig. Het is ook een lastige leeftijd voor erbij. Maar gewoon even respect voor je, want wat ik lees doe je het echt super. Ik heb de kids vorige week alleen meegenomen naar de dierentuin. Js sliep heerlijk en toen hij moest worden gevoed ben ik met Ow in de binnenspeeltuin gaan zitten. Ow had het echt super naar z'n zin. (Maatr ik vond het wel erg spannend)

Verder weet ik t niet zo goed meer :')
pi_147684031
Wij gaan lekker kliederen met aardappelpuree, wortelpuree e.d. Geen lepel voorlopig, dus lekker zelf met haar handjes eten. Teksturen ontdekken en smaken proeven. Lijkt me zo leuk <3
We willen haar dan wel in de tripptrapp zetten, dus voor de korte maaltijden bouwen we het stoeltje vol. Vind ik een prettiger houding qua ophoesten dan achterover geleund in de wipper.
  woensdag 17 december 2014 @ 21:36:29 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147684288
Kuiken kon met zes maanden echt nog niet in de tripptrapp zitten, en nog vind ik het maar een gammel ding... We hebben een chicco kinderstoel gekocht, lekker stevig :).
En inderdaad, structuren ontdekken! Zo leuk O+ nadeel: kuiken lust geen gepureerd eten :'). Nouja, dan niet :+.
KuikenGuppy
pi_147684426
Ze kan er ook nog niet in zitten hoor, ze hangt me nog iets te veel. Al moet ik zeggen dat ze soms wel heel eventjes los zit. Of dat goed geluk is, of dat ze het echt kan, dat weet ik niet :D
Maar voor die 3 minuten dat ze "eet" vind ik het prettig als ze rechtop zit. Kan natuurlijk ook op schoot, bedenk ik me. Maar ik vind in relaxhouding niet echt fijn.

Haha, kuiken :D Hoeft toch niet? Scheelt jou weer werk joh :P
pi_147684586
Ik ben me ook alvast een beetje aan het inlezen over bijvoeding, want mijn moeder en schoonmoeder komen vanaf januari oppassen en waren beide al helemaal enthousiast: "Dan is ze bijna vier maanden en mag ze fruithapjes!". Eh :') Wut?

Ook één van mijn iets eerder bevallen collega's is al enthousiast foto's van haar 3,5 maand oude baby met wortelprut op het gezicht op whatsapp aan het spammen. Dus ik moet er wel iets mee. Wat voelt dat bizar! Mijn kleine baby die straks gaat eten :o !

Nouja, je merkt, ik vind haar dus nog zo klein en heb het idee dat we rustig gaan aankijken of ze er aan toe is of niet. Rapley vind ik eigenlijk een beetje eng :@ Stikken ze niet in die grote stukken? Ik heb één keer Heimlich moeten doen bij een leerling, dat was al doodeng, laat staan dat ik bij m'n baby er stukken uit moet gaan krijgen.
pi_147684859
Kleinrjes hebben juist nog een ontzettende kokhalsreflex Razz, dus moet goedkomen!

Ik word verder een beetje verlegen van jullie :@ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147685011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:46 schreef JufMariska het volgende:
Kleinrjes hebben juist nog een ontzettende kokhalsreflex Razz, dus moet goedkomen!

Dit idd Razz, komt echt helemaal goed!
(Alleen die banaan dus he, maar ook dat gaat 9999 van de 10000x goed :) )
pi_147685233
Maar razz, je moet toch niet omdat zij t doen? Of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 17 december 2014 @ 21:53:52 #123
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147685277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:46 schreef JufMariska het volgende:

Ik word verder een beetje verlegen van jullie :@ O+
Ik wil wel even disclaimeren hier, Sil had dat namelijk helemaal niet goed. Dat is een keer heel eng geworden. Dus hou het altijd heel goed in de gaten en als je het niet vertrouwt, stop ermee.
pi_147685352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar razz, je moet toch niet omdat zij t doen? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee hoor, maar meer dat ik er vóór zij komen oppassen een gefundeerde mening over wil hebben.
Zodat we het rustig kunnen uitleggen, en dat het geen discussie wordt.
pi_147685399
Ah zo, duidelijk :) en slim ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')