Dat mag van Vonkenboer ook gewoon hier in dit topicquote:Op woensdag 24 december 2014 14:45 schreef blomke het volgende:
Kan je mij een link PM-en DM-en. Bvd.
quote:
Wow! Nicequote:Op woensdag 24 december 2014 14:16 schreef Atmoz het volgende:
Kerstman is net geweest... feest in de tent![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt een gaaf ding dus dit he:
[ afbeelding ]
![]()
En als echte Bosch-fan-nerdmoest ik deze natuurlijk ook hebben:
[ afbeelding ]
Zekers!quote:
Klopt.quote:En in die L-Boxxx voorin zat de schuurmachine?
Haha, ook dát ziet'iequote:Je hebt zo te zien ook nieuw computerspul binnen gekregen.
ja heb nog mijn gewone slagschroevendraaier. maar zo'n adopter in de kist is natuurlijk nooit weg.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:23 schreef Drexciyan het volgende:
Jouw pinpas wegleggen helpt niet. Hij komt telkens weer tevoorschijn![]()
Dat verloopje van DeWALT is erg handig, maar schroeven met een slagmoersleutel i.c.m. zo'n verloop is niet zo fijn. Teveel speling. Normaal heeft je bit/bithouder al wat speling in een slagschroevendraaier.
Dat heb je nu 2 keer.
Voor af en toe gaat het wel natuurlijk.
Haha, deze maand was het inderdaad goed prijs jaquote:Op woensdag 24 december 2014 18:12 schreef Drexciyan het volgende:
In huize Atmoz is het zowat elke dag uitpakparty![]()
Mooi spul weer!
Suckie suckie??quote:Op woensdag 24 december 2014 19:48 schreef Atmoz het volgende:
Wat is trouwens dat langwerpige ding links van die multitool?
Nee tja, kan er echt niets van maken....quote:
Afzuiger, kun je aansluiten op je stofzuiger.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:54 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Nee tja, kan er echt niets van maken....
Een of ander "verlengstuk" ofzo? Maar hoe moet je dat op 't apparaat vastzetten en/of gebruiken?
Raar ding!
Ik hen dat adaptortje laatst andersom gekocht. Van bithouder naar 1/2e.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...
heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?
Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....
[ afbeelding ]
das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.
Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word)
deze dus ook maar:
[ afbeelding ]
en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).
En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:
[ afbeelding ]
Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten
Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld
Ach, het is geen moeilijke gast. Deed ook geen moeite om die paar knaken. Gaf me ook wel gelijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, das minder fraai zeg.
Sommige mensen zien of snappen dat gewoon niet...
Als je iets leent, moet het MINIMAAL in dezelfde staat (wat schoon zijn betreft) terug!
WTF?
ahhhhh. Verrek!quote:Op woensdag 24 december 2014 19:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Afzuiger, kun je aansluiten op je stofzuiger.
Hahaquote:Op woensdag 24 december 2014 19:57 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ach, het is geen moeilijke gast. Deed ook geen moeite om die paar knaken. Gaf me ook wel gelijk.
Heeft vroeger een keer mijn scooter geleend (Had diezelfde scooter te koop staan voor ik geloof 700,-). Zonder scooter maar met 700,- kwam hij toen 's avonds langs. Had hij schijnbaar dat ding kort gereden en dacht dat ik hier ook wel tevreden mee was.
Relaxe kerel dus.
Hopelijk is die ook niet zo handig om hier op Fok te kijkenquote:Normaal leent hij ook nooit gereedschap. Is geen handige.
Lolquote:Op woensdag 24 december 2014 19:57 schreef Makrolon het volgende:
Ik hen dat adaptortje laatst andersom gekocht. Van bithouder naar 1/2e.eens kijken of de slagschroevendraaier de wielbouten vd auto krijgt :p
Als hij ze los krijgt trek jij ze niet genoeg aanquote:Op woensdag 24 december 2014 19:57 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik hen dat adaptortje laatst andersom gekocht. Van bithouder naar 1/2e.eens kijken of de slagschroevendraaier de wielbouten vd auto krijgt :p
Wat jij aan kaart is dus een big issue voor mij.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Vergeet alleen niet dat je aan een opleiding je leven lang iets hebt en aan de paar euro's die je niets verdiend minder....
dank voor de info,was al bang dat ik inferieur apparaat had gekocht.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:36 schreef Drexciyan het volgende:
Ja precies. Zo'n adapter is altijd makkelijk.
Flink klote van je berging/schuur man. Hopen dat je verzekering goed uitkeert.
Oja, die aansluiting op je slagmoersleutel is een zgn. 'hog anvil'. Er zijn eigenlijk 2 varianten, de detent pin (palletje) en hog anvil. Wat je nu hebt is makkelijker met wisselen, maar sommigen prefereren de detent pin omdat je dan zeker weet dat de dop blijft zitten. Bij sommige machines kan je die er met 1 beweging alsnog vanaf draaien (dop vasthouden en machine laten draaien. dan trek je hem eraf) maar meestal moet je zitten pielen met een schroef ofzo.
Juist.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Dat klinkt alsof je financieel klaar bent voor het leven. Doe fan wat je leuk vind. Wees gewaarschuwf, ik heb meer flessen wijn op dan ik makita apparaten bezig
timmermanquote:Op woensdag 24 december 2014 19:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vorig weekend mijn pur pistool uitgeleend, tevens heeft die kerel mijn 2de auto geleend. (Geen probleem, is een goede vriend).
Kwam die persoon gisteren terugbrengen.
Had maar 20km gereden ofzo, maar toen hij ging tanken heeft hij hem zonder nadenken volgegooid. (Tankje was 2/3 leeg). Dus voor 40,- teveel getankt.
Normaal geen probleem, krijg je dat van mij, alleen geen cash in mijn zak dus "komt goed" zie hem toch met oud/nieuw.
Tot ik mijn pur-pistool zagheb hem dat ding terug in ze handen geduwd en gezegd dat hij hem mag houden. Staan we gelijk quitte betreft dat tanken.
Lang verhaal kort: vandaag maar een nieuw soudal purpistool gehaald.
Die mag dus ook geen gereedschap meer lenen
Ikben iig eerlijk!quote:
Ja!quote:
Geld is iets wat we allemaal nodig hebben.financiele zekerheidquote:Op woensdag 24 december 2014 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Dat klinkt alsof je financieel klaar bent voor het leven. Doe fan wat je leuk vind. Wees gewaarschuwf, ik heb meer flessen wijn op dan ik makita apparaten bezig
ws geef je teveel geld tevens uit aan kledingquote:Op woensdag 24 december 2014 21:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja!
Ik ben wel jaloers op het arsenaal van sommige mensen hier! Ik mag nooit gereedschap kopen van mijn vriend omdat ik het niet vaak genoeg gebruik.Maar ik hou echt van mooi gereedschap.
Je vriend is geen knapperd?quote:Op woensdag 24 december 2014 21:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja!
Ik ben wel jaloers op het arsenaal van sommige mensen hier! Ik mag nooit gereedschap kopen van mijn vriend omdat ik het niet vaak genoeg gebruik.Maar ik hou echt van mooi gereedschap.
Als je denkt dat je dit over 50 jaar nog hebt, wat let je?quote:Op woensdag 24 december 2014 21:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Geld is iets wat we allemaal nodig hebben.financiele zekerheid
Ik ben straks onafhankelijk idd. Maar thuis zitten en niks doen, niks voor mij. ik hou van de geur van hout, het geratel van machines en het renoveren. Heerlijk werken (heb maand bij deur gezeten, ging kapot)
Ik koop hooguit één of twee keer per jaar nieuwe kleren.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ws geef je teveel geld tevens uit aan kleding
Zet je dirty mind maar aan het werk hoorquote:Op woensdag 24 december 2014 21:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zie de relatie met gereedschap niet.
hoop over 10 jaar echt "uitvoerder" te zijn. heb nu al een hernia, zenuw beschadgingf door werk :pquote:Op woensdag 24 december 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je denkt dat je dit over 50 jaar nog hebt, wat let je?
quote:Op woensdag 24 december 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je denkt dat je dit over 50 jaar nog hebt, wat let je?
Om jaloers van te wordenquote:Op woensdag 24 december 2014 18:12 schreef Drexciyan het volgende:
In huize Atmoz is het zowat elke dag uitpakparty
quote:Op woensdag 24 december 2014 20:03 schreef Makrolon het volgende:
Ik wou m ook tijdens sleutelen aan de motor gebruiken ja! Zie die dingen wel eens voorbij komen in yt filmpjes over blokken reviceren enzo. Lijkt me enorm handig werken.
Enne, hij zou 140 nm moeten doen. Dus dan zou het net lukken
Ik werk vaak met blokjes en doe alles met de ratel/momentsleutel, nooit elektrisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Losdraaien is wel ideaal, bij een blok revisie zou ik voor het vastzetten gewoon de ratel pakkenof je moet veel gevoel hebben bij je machine
Daar koop je dan ook een kartonnen huisje voor 25K.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoiets wat je een paar geleden veel op Discovery zag lijkt mij wel wat.
Huizen opknappen en "flippen"', al gaat dat natuurlijk wat makkelijker met die bordkartonnen huizen daar.
Loopt het een beetje met de verhuurmarkt in Duitsland ?
In Emlichheim staat op het industrieterrein (langs de hoofdweg naar NL) een bouwval waar zo te zien al een paar jaar niet meer aan gewerkt word, je kijkt nog altijd tegen de kale kalkzandsteen ruwbouw aan.
Een object is een compleet gerenoveerde woonboerderij (twee woningen van elke 200 a 250 m2, met schuur (10x6) en weide). En ander object is een compleet gerenoveerd woonkomplex in een rustige buurt op 500m van centrum. Spul was al verhuurd toen we nog in ruwbouwfase zatenquote:Op woensdag 24 december 2014 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoiets wat je een paar geleden veel op Discovery zag lijkt mij wel wat.
Huizen opknappen en "flippen"', al gaat dat natuurlijk wat makkelijker met die bordkartonnen huizen daar.
Loopt het een beetje met de verhuurmarkt in Duitsland ?
In Emlichheim staat op het industrieterrein (langs de hoofdweg naar NL) een bouwval waar zo te zien al een paar jaar niet meer aan gewerkt word, je kijkt nog altijd tegen de kale kalkzandsteen ruwbouw aan.
http://www.toolstop.co.uk(...)ess-kit-2-x-3-p68054quote:Op donderdag 25 december 2014 13:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben stiekem aan het kijken voor een Makita accu slag boor en schroefmachine; het komt regelmatig voor dat ik toch lichte boorwerkzaamheden heb in gewone stenen muren/wanden en dan merk ik dat mijn huidige machine toch wat te kort komt.
Voor werkzaamheden in beton heb ik altijd nog een bosch sds boormachine tot mijn beschikking
Ik heb alleen niet zoveel aan een slag schroevendraaier; zou niet weten wanneer of waarvoor ik die zou moeten gebruiken.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
http://www.toolstop.co.uk(...)ess-kit-2-x-3-p68054
goede deal lijkt mij
oh las het verkeerd.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb alleen niet zoveel aan een slag schroevendraaier; zou niet weten wanneer of waarvoor ik die zou moeten gebruiken.![]()
Tevens heb ik geen creditcard of een paypal account.
Ben zelf met zoiets aan het kijken..quote:Op donderdag 25 december 2014 15:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
oh las het verkeerd.
en als je een 18 volt of 24 volt combiboor neemt?
DIe klopboorfunctie werkt aardig voor incidenteel gebruik.
dat zijn echt goede machines.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben zelf met zoiets aan het kijken..
http://www.hd-gereedschap(...)roefmachine-18v.html
Hoe bedoel je trouwens een combiboor ? Zou dan wel het liefst 18V moeten zijn.
Waarom zijn die accu's dan zoveel beter dan de standaard makita accu's ?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:23 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat zijn echt goede machines.
voor accu´s raad ik je aan om imitatie te nemen. Zijn goedkoper en beter dan de echte makita accu´s
http://www.gdejongh.nl/pr(...)29+schuifaccu%27s+vo..../1838/0
http://www.gdejongh.nl/accu%26%23039%3Bs+voor+gereedschap/makita
zou voor twee van 300mah gaan of een van 4500 of 6000 mah
Die cellen in die makita accu's gaan vrij snel kapot, dan is de hele accu waardeloos.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waarom zijn die accu's dan zoveel beter dan de standaard makita accu's ?
Dat claimen zoveel fabrikanten van imitatie accu's te zijn; maar heb er op de bouw ook echte nepperds uit zien branden
Ja, ideaal spul.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:37 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Flexiplus, das toch flexibel waar de draad al inzit?
Ik vervloek het, als je het moet installeren is het briljant.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:46 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ja, ideaal spul.
kost 10 euro per 100 meter meer maar het werkt 10x sneller.
snap die haat niet zo op dat spul.
De pest met flexibel is dat een latere wijziging niet meer mogelijk is. Om er een extra draad door te krijgen is een drama.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:46 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ja, ideaal spul.
kost 10 euro per 100 meter meer maar het werkt 10x sneller.
snap die haat niet zo op dat spul.
Daar kwam ik vorige week ook achter. Twee na elkaar lukt nog, maar een derde erbij trekken is een crime, zelfs al ligt het recht op de grond. Drie tegelijk lukte wel gewoon.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De pest met flexibel is dat een latere wijziging niet meer mogelijk is. Om er een extra draad door te krijgen is een drama.
Dat is raar, waarom geen vaste buis?quote:Op donderdag 25 december 2014 16:44 schreef Isegrim het volgende:
Als je iets wilt wijzigen zou je ook alles eruit kunnen trekken en opnieuw beginnen? Of is dat een raar idee?
Ik ben in een winkelpandje alles qua elektra opnieuw aan het doen en ik gebruik alleen maar flex. Maar goed, ik leg het zodanig aan dat ik niet verwacht dat er de komende X jaar wijzigingen nodig zijn. Als de volgende huurder wel wil wijzigen is dat zijn/haar probleem.
Omdat ik dit gewoon makkelijk vind werken.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:26 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is raar, waarom geen vaste buis?
Door een flexbuis mogen ook minder draden, alleen al daarom zou ik geen flex toepassen.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:17 schreef hans1985 het volgende:
Extra draad trekken nooit problematisch. Gebruiken jullie dan gamma spul of zo?
En de leidingen wel vaak vast zetten, dat scheelt ook met nieuw draad trekken.
Dat is een keuze. Persoonlijk zou ik geen problemen mee hebben om wat langer bezig te zijn. Weet je tenminste zeker dat je in de toekomst wat gemakkelijker dingen kan aanpassen.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat ik dit gewoon makkelijk vind werken.
Grootste deel gaat onder de (ruime) kruipruimte door, dus kan er eventueel ook vrij makkelijk weer bij, dat scheelt.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:37 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Persoonlijk zou ik geen problemen mee hebben om wat langer bezig te zijn. Weet je tenminste zeker dat je in de toekomst wat gemakkelijker dingen kan aanpassen.
Scheelt zeker. Ik ben blij dat het hier niet is toegepast. Ik heb er téveel negatieve ervaringen mee. Bij de aanleg kan je mooi snel werken, daar ligt ook de besparing. Moet je achteraf iets aanpassen, dan ben je genaaid. Nou ligt het bij jou nog enigszins bereikbaar, maar er zou maar zo'n flapdrol voor je aan zijn geweest die het tussen het plafond heeft gebruiktquote:Op donderdag 25 december 2014 17:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Grootste deel gaat onder de (ruime) kruipruimte door, dus kan er eventueel ook vrij makkelijk weer bij, dat scheelt.
Daar gebruik ik het ook.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:46 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Scheelt zeker. Ik ben blij dat het hier niet is toegepast. Ik heb er téveel negatieve ervaringen mee. Bij de aanleg kan je mooi snel werken, daar ligt ook de besparing. Moet je achteraf iets aanpassen, dan ben je genaaid. Nou ligt het bij jou nog enigszins bereikbaar, maar er zou maar zo'n flapdrol voor je aan zijn geweest die het tussen het plafond heeft gebruikt
http://www.gereedschapcen(...)PT4cICFSEcwwodo1QAxwquote:Op donderdag 25 december 2014 15:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben zelf met zoiets aan het kijken..
http://www.hd-gereedschap(...)roefmachine-18v.html
Hoe bedoel je trouwens een combiboor ? Zou dan wel het liefst 18V moeten zijn.
Dan maar hopen dat je in de toekomst niks wil veranderen....quote:Op donderdag 25 december 2014 17:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar gebruik ik het ook.
Maar ik heb de vorige huurder ook vervloekt, die had helemaal een zootje. Denk Buurman & Buurman.
Heb ik 1x gehad in het huisje van een collega waar een klusbedrijf alles verbouwd had. De klussert had de flexbuis als slang tussen de centraaldozen gelegd. Niks vast gezet...... Dat had ik snel in de gaten, gereedschap weer ingepakt toen bleek dat zelfs de trekveer niet erin ging en het plafond dicht ging blijven. Schaam me niet voor het opgeven, wás een vriendendienst.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:46 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Moet je achteraf iets aanpassen, dan ben je genaaid. Nou ligt het bij jou nog enigszins bereikbaar, maar er zou maar zo'n flapdrol voor je aan zijn geweest die het tussen het plafond heeft gebruikt
Dit dus.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:00 schreef eRKa het volgende:
[..]
Heb ik 1x gehad in het huisje van een collega waar een klusbedrijf alles verbouwd had. De klussert had de flexbuis als slang tussen de centraaldozen gelegd. Niks vast gezet...... Dat had ik snel in de gaten, gereedschap weer ingepakt toen bleek dat zelfs de trekveer niet erin ging en het plafond dicht ging blijven. Schaam me niet voor het opgeven, wás een vriendendienst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |