abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147933763
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Vergeet alleen niet dat je aan een opleiding je leven lang iets hebt en aan de paar euro's die je niets verdiend minder....
Wat jij aan kaart is dus een big issue voor mij.

Ik ben WO afgestudeerd. "duur" diploma. 2 jaar geleden was de arbeidsmarkt voor mijn richting beroerd. Dat trekt sinds oktober dit jaar weer aan.

Maar bevind mij in een "uitzonderlijke" positie. bezit 7 woningen in duitsland en straks 5 woningen in NL. En nog 2 panden voor zakelijk verhuur die zeer courant zijn. dit deel ik met mijn broertje. Helaas, grootste tol mijn leven, heeft werk/stress mijn relatie gekost. nu echter ben ik vrij. dus ik kan 7dpw werken en vaak is het 6 dpw.

Wij hebben ontzettend veel in bakstenen zitten maar liquiditeit was kit, dat groeit nu. Alleen vroeg de man van de bank wat ik wil met toekomt.Voor lopen project kunnen wij bedrag x lenen. Alleen was deze meneer zo overtuigd en enthousiast dat we 5x x konden lenen als nodig was voor nieuwe projecten.

Ik overweeg dan ook sterk om bye bye tegen mijn studie te zeggen en full-time in vastgoed te gaan.
en dan een opleiding HBO consteucteur/calculator erbij te doen.
pi_147933879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:36 schreef Drexciyan het volgende:
Ja precies. Zo'n adapter is altijd makkelijk.
Flink klote van je berging/schuur man. Hopen dat je verzekering goed uitkeert.

Oja, die aansluiting op je slagmoersleutel is een zgn. 'hog anvil'. Er zijn eigenlijk 2 varianten, de detent pin (palletje) en hog anvil. Wat je nu hebt is makkelijker met wisselen, maar sommigen prefereren de detent pin omdat je dan zeker weet dat de dop blijft zitten. Bij sommige machines kan je die er met 1 beweging alsnog vanaf draaien (dop vasthouden en machine laten draaien. dan trek je hem eraf) maar meestal moet je zitten pielen met een schroef ofzo.
dank voor de info,was al bang dat ik inferieur apparaat had gekocht.
  woensdag 24 december 2014 @ 21:30:28 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147933993
Dat klinkt alsof je financieel klaar bent voor het leven. Doe fan wat je leuk vind. Wees gewaarschuwf, ik heb meer flessen wijn op dan ik makita apparaten bezig ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147934122
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Dat klinkt alsof je financieel klaar bent voor het leven. Doe fan wat je leuk vind. Wees gewaarschuwf, ik heb meer flessen wijn op dan ik makita apparaten bezig ;)
Juist. :') :D
pi_147934171
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vorig weekend mijn pur pistool uitgeleend, tevens heeft die kerel mijn 2de auto geleend. (Geen probleem, is een goede vriend).
Kwam die persoon gisteren terugbrengen.

Had maar 20km gereden ofzo, maar toen hij ging tanken heeft hij hem zonder nadenken volgegooid. (Tankje was 2/3 leeg). Dus voor 40,- teveel getankt.
Normaal geen probleem, krijg je dat van mij, alleen geen cash in mijn zak dus "komt goed" zie hem toch met oud/nieuw.

Tot ik mijn pur-pistool zag :( heb hem dat ding terug in ze handen geduwd en gezegd dat hij hem mag houden. Staan we gelijk quitte betreft dat tanken.

Lang verhaal kort: vandaag maar een nieuw soudal purpistool gehaald.

Die mag dus ook geen gereedschap meer lenen :(
timmerman

das kut. Ik leen ook liever niets uit. Ik heb behoorlijk leuk "speelgoed" maar tis wel spul dat een investering is en ik zuinig op ben. ````echt goede vrienden met waardering voor gereedschap kunnen zo lenen.

vandaag ook mijn knipex koffer afgeladen met wera/facom/knipex uitgeleed aan vriend. Weet ik dat ik goed terug krijg. Maar ik kan ookal zijn gereedschap lenen. die heeft alles van dewalt waarmee ik dus mijn arsenaal verdubbel :p
  woensdag 24 december 2014 @ 21:34:47 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147934210
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Juist. :') :D
Ikben iig eerlijk!
pi_147934294
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ikben iig eerlijk!
Ja! :D

Ik ben wel jaloers op het arsenaal van sommige mensen hier! Ik mag nooit gereedschap kopen van mijn vriend omdat ik het niet vaak genoeg gebruik. }:| Maar ik hou echt van mooi gereedschap. :D
pi_147934316
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Geld is iets wat we allemaal nodig hebben.financiele zekerheid ;)

Ik ben straks onafhankelijk idd. Maar thuis zitten en niks doen, niks voor mij. ik hou van de geur van hout, het geratel van machines en het renoveren. Heerlijk werken (heb maand bij deur gezeten, ging kapot)
pi_147934348
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben wel jaloers op het arsenaal van sommige mensen hier! Ik mag nooit gereedschap kopen van mijn vriend omdat ik het niet vaak genoeg gebruik. }:| Maar ik hou echt van mooi gereedschap. :D
ws geef je teveel geld tevens uit aan kleding :+
  woensdag 24 december 2014 @ 21:37:53 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147934366
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je vriend is geen knapperd?
  woensdag 24 december 2014 @ 21:38:31 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147934397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Geld is iets wat we allemaal nodig hebben.financiele zekerheid ;)

Ik ben straks onafhankelijk idd. Maar thuis zitten en niks doen, niks voor mij. ik hou van de geur van hout, het geratel van machines en het renoveren. Heerlijk werken (heb maand bij deur gezeten, ging kapot)
Als je denkt dat je dit over 50 jaar nog hebt, wat let je?
pi_147934432
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ws geef je teveel geld tevens uit aan kleding :+
Ik koop hooguit één of twee keer per jaar nieuwe kleren. :D
pi_147934484
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je vriend is geen knapperd?
Ik zie de relatie met gereedschap niet. :P
  woensdag 24 december 2014 @ 21:43:48 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147934629
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zie de relatie met gereedschap niet. :P
Zet je dirty mind maar aan het werk hoor
  woensdag 24 december 2014 @ 21:43:49 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147934630

Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147934996
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

hoop over 10 jaar echt "uitvoerder" te zijn. heb nu al een hernia, zenuw beschadgingf door werk :p
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

pi_147936499
Uitvoerder wordt steeds meer een kantoorbaan! Ben je weer terug bij af... 😱
pi_147936714
Zoiets wat je een paar geleden veel op Discovery zag lijkt mij wel wat.
Huizen opknappen en "flippen"', al gaat dat natuurlijk wat makkelijker met die bordkartonnen huizen daar.

Loopt het een beetje met de verhuurmarkt in Duitsland ?
In Emlichheim staat op het industrieterrein (langs de hoofdweg naar NL) een bouwval waar zo te zien al een paar jaar niet meer aan gewerkt word, je kijkt nog altijd tegen de kale kalkzandsteen ruwbouw aan.
pi_147938549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:12 schreef Drexciyan het volgende:
In huize Atmoz is het zowat elke dag uitpakparty :P
Om jaloers van te worden :9~
  woensdag 24 december 2014 @ 23:46:25 #270
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147939045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:03 schreef Makrolon het volgende:
Ik wou m ook tijdens sleutelen aan de motor gebruiken ja! Zie die dingen wel eens voorbij komen in yt filmpjes over blokken reviceren enzo. Lijkt me enorm handig werken.

Enne, hij zou 140 nm moeten doen. Dus dan zou het net lukken :+
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Losdraaien is wel ideaal, bij een blok revisie zou ik voor het vastzetten gewoon de ratel pakken ;) of je moet veel gevoel hebben bij je machine ;)
Ik werk vaak met blokjes en doe alles met de ratel/momentsleutel, nooit elektrisch.
  donderdag 25 december 2014 @ 00:27:14 #271
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147940445
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Huizen opknappen en "flippen"', al gaat dat natuurlijk wat makkelijker met die bordkartonnen huizen daar.

In Emlichheim staat op het industrieterrein (langs de hoofdweg naar NL) een bouwval waar zo te zien al een paar jaar niet meer aan gewerkt word, je kijkt nog altijd tegen de kale kalkzandsteen ruwbouw aan.
Daar koop je dan ook een kartonnen huisje voor 25K.
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 13:31:00 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147949072
Ben stiekem aan het kijken voor een Makita accu slag boor en schroefmachine; het komt regelmatig voor dat ik toch lichte boorwerkzaamheden heb in gewone stenen muren/wanden en dan merk ik dat mijn huidige machine toch wat te kort komt.

Voor werkzaamheden in beton heb ik altijd nog een bosch sds boormachine tot mijn beschikking ;)
pi_147949203
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:

Een object is een compleet gerenoveerde woonboerderij (twee woningen van elke 200 a 250 m2, met schuur (10x6) en weide). En ander object is een compleet gerenoveerd woonkomplex in een rustige buurt op 500m van centrum. Spul was al verhuurd toen we nog in ruwbouwfase zaten ;)

Je hebt ook veel objecten in dld in slaapstadjes als gildehaus. dat is jaren geleden massaal bewoond door nederlanders die voor een goedkoop huis gingen. Maar dan zit je ver weg van de bewoonde wereld in een of ander gat. Dat spul staat massaal te koop voor een appel en een ei, daar wil je dan ook niet wonen. Onze objecten zijn wat dat betreft heel courant. Ik denk dat de investeringen die wij hebben gedaan nu al 30 a 40% meer waard zijn geworden en de markt trekt aan in dld :)
pi_147950746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben stiekem aan het kijken voor een Makita accu slag boor en schroefmachine; het komt regelmatig voor dat ik toch lichte boorwerkzaamheden heb in gewone stenen muren/wanden en dan merk ik dat mijn huidige machine toch wat te kort komt.

Voor werkzaamheden in beton heb ik altijd nog een bosch sds boormachine tot mijn beschikking ;)
http://www.toolstop.co.uk(...)ess-kit-2-x-3-p68054

goede deal lijkt mij
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 15:11:58 #275
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147951470
quote:
Ik heb alleen niet zoveel aan een slag schroevendraaier; zou niet weten wanneer of waarvoor ik die zou moeten gebruiken. :)
Tevens heb ik geen creditcard of een paypal account.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')