Ja, je hebt wel gelijk idd, ik als linksje ben daar uiteraard tegen.quote:Op zondag 21 december 2014 03:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dan ben jij het wel ja.Daarom zou je ook moeten weten hoe het werkt.
Men maakt elkaar wijs dat iedereen die politiek correct is "hoogopgeleid" is (en zoniet, dan toch), en dat wordt er dan vanzelf toe verdraaid dat iedereen die "hoogopgeleid" is, ook politiek correct is. En ja, de meeste mensen willen nu eenmaal "slim", "hoogopgeleid" overkomen richting anderen, en dus gaat men zich lekker politiek gedragen met elkaar.
Grote lariekoek natuurlijk, zat "slimme" en/of "hogeropgeleide" mensen die zo rechts en/of politiek incorrect als de neten zijn, maar die zul je meestal niet op een forum als dit terugvinden.
Ik moet je bekennen dat ik an sich conflictvermijdend ben, qua nature, en heel pragmatisch ingesteld ben. Ik heb absoluut niets met ideologie, en alles met pragmatiek, oplossen van problemen. Het is wel waar dat democratie te maken heeft met constante strijd, toen ik de twee series van House of Cards zag van netflix, werd ik echt op die werkelijk weer eens gewezen, leerzaam mbt hoe de macht werkt. En toch.... als je met moslims spreekt komt dit soort dingen gewoon niet aan... niets komt eigenlijk aan en ondertussen spelen ze spelletjes, Frank Underwood zou er bij blozen.quote:Op zondag 21 december 2014 03:58 schreef hpeopjes het volgende:
Het omgekeerde is natuurlijk ook waar: zat dombo's en laagopgeleiden die extreem poltiek correct zijn.
Volgens mij heeft het helemaal niets met hoog- of laagopgeleid zijn te maken, maar vooral met al dan niet conflictvermijdend zijn. En conflictvermijdend gedrag wordt in het algemeen nu eenmaal als "goed" en "slim" gezien, terwijl het tegenovergestelde gedrag ook precies tegenovergesteld beoordeeld wordt.
Onterecht imho. De slimste politici van deze aarde zoeken constant het conflict op.
Dat laatste vind ik wel bijzonder. Dat jij dat nu ook inziet.quote:Op zondag 21 december 2014 04:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik moet je bekennen dat ik an sich conflictvermijdend ben, qua nature, en heel pragmatisch ingesteld ben. Ik heb absoluut niets met ideologie, en alles met pragmatiek, oplossen van problemen. Het is wel waar dat democratie te maken heeft met constante strijd, toen ik de twee series van House of Cards zag van netflix, werd ik echt op die werkelijk weer eens gewezen, leerzaam mbt hoe de macht werkt. En toch.... als je met moslims spreekt komt dit soort dingen gewoon niet aan... niets komt eigenlijk aan en ondertussen spelen ze spelletjes, Frank Underwood zou er bij blozen.
Tja, ik heb een tijdje meegereden met "hoog opgeleide" moslims.quote:Op zondag 21 december 2014 04:12 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik wel bijzonder. Dat jij dat nu ook inziet.
Dan zul je waarschijnlijk ook inzien dat het geen enkele zin heeft om daar een beetje gezapig en gezellig conflictvermijdend mee te handjeklappen. Zo van "joh wij geven jullie dat, en dan geven jullie ons dat, en dan laten we elkaar voortaan met rust en zijn we straks allemaal weer blij".quote:Op zondag 21 december 2014 04:06 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ander universum, heel rauw en gemeen, niet ingesteld op compromis, maar op...
vernietiging van de tegenstander die niet islamitisch is of niet zoals zij dat zien.
Ja, klopt wel idd. Het is allemaal wel vrij fundamenteel waar je mee geconfronteerd wordt. Als linkse heb ik dat wel meerdere malen meegemaakt.quote:Op zondag 21 december 2014 04:18 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dan zul je waarschijnlijk ook inzien dat het geen enkele zin heeft om daar een beetje gezapig en gezellig conflictvermijdend mee te handjeklappen. Zo van "joh wij geven jullie dat, en dan geven jullie ons dat, en dan laten we elkaar voortaan met rust en zijn we straks allemaal weer blij".
Met een tot op het bot overtuigde zwartekousenkerkchristen valt ook geen land te bezeilen. Gelukkig hebben we die er al heel wat jaren onder. Maar geef die ook vooral geen vinger.quote:Op zondag 21 december 2014 04:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt wel idd. Het is allemaal wel vrij fundamenteel waar je mee geconfronteerd wordt. Als linkse heb ik dat wel meerdere malen meegemaakt.
Dan ben je je hand kwijt idd, het is niet anders dan met moslims...quote:Op zondag 21 december 2014 04:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Met een tot op het bot overtuigde zwartekousenkerkchristen valt ook geen land te bezeilen. Gelukkig hebben we die er al heel wat jaren onder. Maar geef die ook vooral geen vinger.
Ik zal je eens wat vertellen Ryan.quote:Op zondag 21 december 2014 03:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het wel frappant, Lemmeb (toch?), de tering zeg.
mutantje er bij als een gefrustreerde olifant.
Als er godverdorie iemand is die pc was, dan ben ik dat wel, toch?.
(En die collega's waarmee ik mee reed hadden 2 van de 3 wel op de universiteit gezeten: 1 had econometrie gedaan, de ander iets van godgeleerdheid, de derde niet trouwens, maar die dronk wel weer een biertje...)
quote:Oh ik wil hier wel op reageren hoor. Je hebt immers alle recht van spreken, niemand heeft gezegd dat je dat niet zou hebben. De slachtofferrol kun je weer gewoon laten varen. Het punt is dat je kritiek op de Islam verwart met het voorstellen van beroepsverboden voor moslims. Met dat laatste ga jij akkoord, of althans - je vindt het voorstel begrijpelijk. In dat licht bezien heeft je retoriek dan ook niets te maken met 'kritiek' op de Islam, maar alles met begrip voor een fascistisch voorstel. Een voorstel dat inhoudelijk indruist tegen onze constitutie en de maatschappelijk vastgestelde waarden en normen.
Verder meen je vast te moeten stellen dat mensen je 'dehumaniseren'. Dat is interessant, mede gezien het gegeven dat je kennelijk niet door hebt dat jij dat aan de lopende band doet als het gaat om moslim. Op basis van uitspraken van een (mede laagopgeleide) collega in de auto of op het werk meen jij zelfs het een en ander te kunnen extrapoleren naar de Islam of alle moslims. Je argumenten zijn nergens op gebaseerd - of ja eigenlijk alleen op de onderbuik. Als je argumenten in de prullenbak worden geschoten - doordat andere mensen er recht doorheen kunnen kijken en middels feiten je retoriek afslachten, dan pareer je dat wijselijk en ga je gewoon weer op basis van een ander onderbuikgevoel redeneren.
Tot slot hangt het stemgedrag in grote lijnen zeker samen met intelligentieniveau. Als wij een partij als de PVV nader bekijken, valt te constateren dat er voornamelijk lageropgeleide - blanke - mensen op stemmen die over heel veel dingen alleen maar ontevreden zijn. Verder zijn het vaak laagverdieners. Ze hebben een uiterst pessimistisch wereldbeeld - en dat noem ik kort gezegd verzuurd inderdaad. Ze mogen gewoon meedoen met het democratisch debat, maar ze mogen op grond van hun argumentatie ook de grond in worden geboord.
Verder is het leuk dat je stelt voor een egalitaire samenleving te zijn - maar ondertussen wel begrip heeft voor een voorstel als deze. Dat zegt toch wel iets over je ongezonde positie in deze gehele discussie.
Geen flauw idee.quote:Op zondag 21 december 2014 09:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom doen ze dit eigenlijk in Feedback?
Net of jij een eerlijk spel speelt door àlle moslims nu neer te zetten als rauwe gemene beestachtige fundamentalisten. Die "ons kapot willen maken met spelletjes".quote:Op zondag 21 december 2014 04:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik moet je bekennen dat ik an sich conflictvermijdend ben, qua nature, en heel pragmatisch ingesteld ben. Ik heb absoluut niets met ideologie, en alles met pragmatiek, oplossen van problemen. Het is wel waar dat democratie te maken heeft met constante strijd, toen ik de twee series van House of Cards zag van netflix, werd ik echt op die werkelijk weer eens gewezen, leerzaam mbt hoe de macht werkt. En toch.... als je met moslims spreekt komt dit soort dingen gewoon niet aan... niets komt eigenlijk aan en ondertussen spelen ze spelletjes, Frank Underwood zou er bij blozen.
Het is ander universum, heel rauw en gemeen, niet ingesteld op compromis, maar op...
vernietiging van de tegenstander die niet islamitisch is of niet zoals zij dat zien.
quote:Op zondag 21 december 2014 10:18 schreef Specularium het volgende:
Ik ga dit allemaal niet lezen hoor.
quote:Op zondag 21 december 2014 03:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik Specuhenk best een droge mod vindt.
Nee. Het moet Henk zijn. Andes zeg jij Specuhunk tegen je mannetje en ik zeg Specuhenk?quote:Op zondag 21 december 2014 11:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt een typfoutje gemaakt, het moet specuhunk zijn
quote:Op zondag 21 december 2014 04:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We gingen lief doen ja. Laten we FB maar weer gewoon voor FB gaan gebruikenquote:Op zondag 21 december 2014 11:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
De jihad gaat je goed af zo te zien. In ieder topic moslims criminaliseren. Bin Laden wenst je vanuit de hemel nog even met gepaste trots succes toe.
volgens mij he, ik kan het verkeerd zien maar volgens mij houdt Ryan een of andere tirade, waar xa1pt op reageert. Mooi, staan ze weer gelijk.quote:Op zondag 21 december 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ho weerstand jongens. Nu is het weer Feedback!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |