Dibs.quote:Op maandag 15 december 2014 15:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
Op basis waarvan zou Denemarken aanspraak kunnen maken op de Noordpool dan?
Op het radionieuws zeiden ze vanmorgen dat dat is omdat het noordpoolgebied vast blijkt te zitten aan Groenland.quote:Op maandag 15 december 2014 15:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vanwege Groenland dat valt onder het Koninkrijk Denemarken.quote:Op maandag 15 december 2014 15:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom is Groenland in het verleden aan Denemarken toegewezen?quote:Op maandag 15 december 2014 15:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op het radionieuws zeiden ze vanmorgen dat dat is omdat het noordpoolgebied vast blijkt te zitten aan Groenland.
Het is niet toegewezen, het is gekoloniseerd in de 19e eeuw ergens.quote:Op maandag 15 december 2014 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom is Groenland in het verleden aan Denemarken toegewezen?
Ah, deden ze slim dan destijds.quote:Op maandag 15 december 2014 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet toegewezen, het is gekoloniseerd in de 19e eeuw ergens.
Heb je België ook meteen erbij gezet?quote:Op maandag 15 december 2014 15:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zojuist, een petitie en een facebook pagina.
Nope. Groenland is geen EU-lid, net zoals voorheen de Nederlandse Antillen dat ook niet zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 15:06 schreef LelijKnap het volgende:
't is goed met zeGewoon EU gebied. Mocht de EU uit elkaar vallen kunnen we r voor vechten.
Ja en ik heb Almere in de uitverkoop, maar zelfs de V.S. wil het niet bezetten.quote:Op maandag 15 december 2014 15:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb je België ook meteen erbij gezet?
Probeer IS eens dan.quote:Op maandag 15 december 2014 15:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja en ik heb Almere in de uitverkoop, maar zelfs de V.S. wil het niet bezetten.
gr gr Martin.
Ik zou India claimen. Onder water is India verbonden met Suriname.quote:
Neem het ze niet eens kwalijk.quote:Op maandag 15 december 2014 15:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die heeft Obama ook gecontacteerd maar ook zij wilde niet.
Ik ook niet.quote:Op maandag 15 december 2014 15:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Neem het ze niet eens kwalijk.
Dat is wat Denemarken dus juist betwist, dat het internationale wateren zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 15:21 schreef UpsideDown het volgende:
De noordpool ligt in internationale wateren, die kan je niet claimen.
1 like = 1 km2quote:Op maandag 15 december 2014 15:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zojuist, een petitie en een facebook pagina.
Daar zijn afspraken over gemaakt toch? Vanaf 200 mijl uit de kust is het van niemand. Als de noordpool land was geweest was het natuurlijk anders, dan hadden ze kunnen claimen dat dit land bij Groenland hoorde.quote:Op maandag 15 december 2014 15:23 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is wat Denemarken dus juist betwist, dat het internationale wateren zijn.
Gewoon koppelen aan de pietitie en Groenland is oursquote:
Die huizen hebben anders veel weg van de Amsterdamse pakhuizen.quote:Op maandag 15 december 2014 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dan natuurlijk helemaal volbouwen met van die Deense Legohuisjes![]()
[ afbeelding ]
Nooit geweten maar als dat klopt mogen ze t hebben van mij.quote:Op maandag 15 december 2014 15:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op het radionieuws zeiden ze vanmorgen dat dat is omdat het noordpoolgebied vast blijkt te zitten aan Groenland.
Het ligt iets genuanceerder, realiseer ik me nu. Er blijkt een verschil te zijjn tussen de internationale wateren (alles buiten 12 mijl uit de kust, binnen de 12-mijlszone zijn het territoriale wateren), en het exclusieve recht op exploitatie van de zeebodem. Dat laatste mag in de 200-mijlszone waar jij naar refereert, de Exclusieve Economische Zone.quote:Op maandag 15 december 2014 15:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar zijn afspraken over gemaakt toch? Vanaf 200 mijl uit de kust is het van niemand. Als de noordpool land was geweest was het natuurlijk anders, dan hadden ze kunnen claimen dat dit land bij Groenland hoorde.
Toch heb ik ergens het idee dat bijvoorbeeld de VS en Rusland niet heel veel boodschap zullen hebben aan de juridische kant van het verhaal.quote:Op maandag 15 december 2014 16:29 schreef freako het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder, realiseer ik me nu. Er blijkt een verschil te zijjn tussen de internationale wateren (alles buiten 12 mijl uit de kust, binnen de 12-mijlszone zijn het territoriale wateren), en het exclusieve recht op exploitatie van de zeebodem. Dat laatste mag in de 200-mijlszone waar jij naar refereert, de Exclusieve Economische Zone.
Daarnaast kunnen landen een claim indienen bij de VN voor een vergroting van hun EEZ, met het deel van de zeebodem buiten die 200-mijlszone dat ook nog tot het continentaal plat behoort. En dat laatste is wat Denemarken nu gedaan heeft. Het land claimt dus het Noordpoolgebied, omdat dat volgens de Denen tot het continentale plat van Groenland behoort.
In de Caribische Zee blijken ze ook eilanden te hebben gehad. Eigenlijk lijken ze best veel op ons. Ook als je door het land heenrijdt zie ik veel overeenkomsten. (qua saaiheid)quote:Op maandag 15 december 2014 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze hebben lef voor een klein landje.
Ze hopen waarschijnlijk dat niemand ophef wil maken over dat gebied.quote:Op maandag 15 december 2014 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze hebben lef voor een klein landje.
Zo naïef kunnen ze niet zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hopen waarschijnlijk dat niemand ophef wil maken over dat gebied.
Logisch, die zien ook wel dat de Denen anders het enorme eiland en haar rijkdommen gaat leeg zuigen voor eigen gewin. De Denen zijn nog beste mensen. In tegenstelling tot de Europeanen (de huidige Amerikanen) hebben zij de originele inwoners en eigenaren van Groenland de Eskimo's/Inuits niet uitgemoord.quote:Op maandag 15 december 2014 20:02 schreef Fossieltje het volgende:
Groenland is op weg om onafhankelijk te worden. Denemarken heeft waarschijnlijk binnen een jaar of 10 niet meer zoveel te zeggen over Groenland (en eventueel de Noordpool).
Ja ruimte zat daar. Beter sturen ze al die duizenden kleptomanen uit afrika daar eens heen ipv Nederland.quote:Op dinsdag 16 december 2014 01:08 schreef Jellereppe het volgende:
Niet te geloven, maar 60.000 inwoners op een oppervlakte ter grootte van Congo (4x Frankrijk). Het eiland is nog haast puur natuur. Niet verpest door de kanker die mens heet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |