ja hoor. Een jankende baby mis je niet. Ik zal dus ook nooit met een babyfoon onder mijn oor gaan slapen. Moederinstinct ftwquote:Op maandag 15 december 2014 10:45 schreef Skittles het volgende:
Oef krijgerrtje zware nacht![]()
SQ hoor je M. dan wel als ze komt? Ik heb nog nooit oordoppen ingehad, dus geen idee hoe erg ik opeens afgesloten ben van alle geluidjes.
En Tiny Love, lifesaver![]()
Tukkende M.elle! Hopelijk lukt het jou ook straks, dat zal vast rust geven Kwak.
Wij hebben opgehoogd door de laatste fles ietsje meer te geven.quote:Op maandag 15 december 2014 10:51 schreef Razztwizzle het volgende:
FV vraagje: Wanneer ga je grotere flessen aanbieden? A. had gisteren bijna alle flessen 150/5 op een slokje na leeg en kwam ook alweer om 1:45. Nou dacht ik dat dat kwam omdat ze haar laatste fles om 18:15 had gehad en daarna dus ineens haar lange slaap al pakte, maar misschien zou ik die fles vanavond ook al 180/6 kunnen geven? Of doe je dan ineens alle flessen 180/6?
Waarom wordt dat afgeraden? Bij mij op het cb werd dat juist aangeraden ipv forte-voeding?quote:Op maandag 15 december 2014 11:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
180/6 is overigens wel in principe de max, 210/7 wordt afgeraden geloof ik. (uiteindelijk kreeg E daardoor ook forte voeding, hongerlapje)
Heerlijk, die eenheid in CB adviezenquote:Op maandag 15 december 2014 11:07 schreef Dyre het volgende:
[..]
Waarom wordt dat afgeraden? Bij mij op het cb werd dat juist aangeraden ipv forte-voeding?
als in: een schepje meer van haar normale voeding is een minder grote stap dan voeding met een andere samenstelling
Wij hebben dat ding en ze vindt m heel leuk, maar slapen ho maar. Massagestand vindt ze fijnquote:Op maandag 15 december 2014 10:36 schreef Zoë23 het volgende:
Dé oplossing voor slaapproblemen bij baby's
http://lekmer.nl/peuter-o(...)Xfx8ICFc3LtAodKhYAZQ
Ik ging googlen op Tiny love
We hebben een Tiny love speelkleedalleen daar kunnen ze helaas nog niets mee.
quote:Op maandag 15 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij hebben dat ding en ze vindt m heel leuk, maar slapen ho maar. Massagestand vindt ze fijn
dat snap ik dan weer helemaalquote:Op maandag 15 december 2014 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
5 januariboks SQen dat drinken komt vast goed! Er is geen mamma+tiet daar, dat doet vaak de trick wel.
Ja zelf vermaken kan ze ook prima hoor! Alleen ze ligt dan zo gezellig te pruttelen, dan wil ik gewoon meedoen in plaats van uitzoeken wat HAVO4 moet kunnen in de toetsweek
Lucas klaagde wel. Maar dat doet hij nog steeds dus heeft vast niks met aandachttekort te makenquote:Op maandag 15 december 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Niet schuldig voelen hoor! Klagen ze?![]()
Ik begin 5 januari weer
Ja, geen idee wat gangbaar isquote:Op maandag 15 december 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
En L. gaat ook al wennen! Twee uurtjes maar? Wat is eigenlijk gangbaar? Ik heb gewoon afgesproken dat ik haar breng en als het van een van beide kanten niet meer gaat, ik haar weer ophaal. En het achterlaten vind ik niet zo'n issue, maar het flesweigeren baart me wel wat zorgen
Die hebben wij ookquote:Op maandag 15 december 2014 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat snap ik dan weer helemaal
En de reismobile scoort!
[ afbeelding ]
Als ik je advies mag geven zou ik ze daar juist een voeding laten geven. Het wennen is tenslotte ook daarvoor. Zo kwamen wij erachter dat S, waar ze thuis uit de Aventfles dronk, op het KDV alleen de Difrax piktquote:Op maandag 15 december 2014 12:59 schreef Hilmo het volgende:
Interessant! R. Gaat over 2 weken even wennen en dan voor 1,5 uur en daarna intake gesprek.niet over voeding gehad dus ik voed hem mooi van te voren thuis. Hier in week 2 weer aan de slag, dat was anders 22dec al geweest...
En helaas, de 10 uren doorslapen was gister 9 uur en vannacht 7 uur. Voeding om 4 uur en toen weer paar uur door geslapen. Hij clusterde gisteravond ook helemaal niet.
Vorige week ook begonnen met babyMassasage. Iemand die bij ons thuiskomt. Hij ging wel redelijk snel huilen maar goed verder wel leuk.
ik heb dankzij deze post net een fles van twee euro gekocht. Wedden he.quote:Op maandag 15 december 2014 13:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Als ik je advies mag geven zou ik ze daar juist een voeding laten geven. Het wennen is tenslotte ook daarvoor. Zo kwamen wij erachter dat S, waar ze thuis uit de Aventfles dronk, op het KDV alleen de Difrax pikt
Oh bahquote:Op maandag 15 december 2014 14:57 schreef Skittles het volgende:
Het medicijn dat ik kreeg toen ik kinkhoest had was zo smerig. Textuur, smaak en geur van kattengrit![]()
Morgen krijgt Lou ook haar eerste prikjes. Ze is de laatste dagen zo huilerig, hopelijk wordt dat niet nog erger
Mijn beste vriendin had tegelijkertijd met mij kinkhoest en haar medicatie had bananensmaak. Zo jaloers was ikquote:Op maandag 15 december 2014 15:03 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Oh bahdat krijg ik er nooit in bij Saar
Werd het snel beter?
Aww wat sneu. Hoop niet dat ze veel last vd prikjes krijgt
OMGquote:Op maandag 15 december 2014 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
Dat je net de hondenpoep van de kinderwagen hebt geveegd en daarna ontdekt dat er geen water meer uit de kraan komt. Kill me now.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kijk hem banaan smikkelen met zijn 1/10e tand![]()
Net definitief die baan afgebeld. Ik voel me zoooo opgelucht
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Oeh jouw baby is ook al in kerstsfeerquote:Op maandag 15 december 2014 15:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak, wat een goede stats!
Ah bah Zoë, ik hoop dat je meisjes geen kinkhoest hebben/krijgen.
Mijn baby is vrij high maintenance vandaag.. Gelukkig is hij wel schattig.
[ afbeelding ]
Hij heeft een harem de kleine player. Hij wil zich nog niet binden en zoquote:Op maandag 15 december 2014 16:08 schreef Butterflower het volgende:
Lucas![]()
Heeft hij al verkering eigenlijk?
Dan voeg ik nog een exemplaar aan de harem toequote:Op maandag 15 december 2014 16:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hij heeft een harem de kleine player. Hij wil zich nog niet binden en zo![]()
Twinkle wat een gedoe zeg maar fijn dat je nu 1 iemand hebt gevonden.
Room mijn gewaagd is gewoon mijn snuggie-deken waar ik 10 maanden van het jaar in woon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 december 2014 16:22 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Dan voeg ik nog een exemplaar aan de harem toe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen is mijn vader weer naar het ziekenhuis, want hij blijft het zoo benauwd houden. Hoop dat ze iets kunnen doen voor hem..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Nu wel? (Is de bv curve, de groeigids wil mijn curve niet updaten, stom ding)quote:Op maandag 15 december 2014 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Kwak ik kan je curves niet zien! (Wat zijn sommige zinnen toch heerlijk onlogisch buiten de context van dit topic) .
quote:Op maandag 15 december 2014 17:01 schreef Franny_G het volgende:
I is teveel diva om in iemands harem te willen, vrees ik. Chanty. Totale aanbidding, of anders niets..
Dat heb ik vaker gehoord dat ik daarop lijk. Mooi complimentquote:Op maandag 15 december 2014 17:23 schreef AwayTL het volgende:
Ah ik vind de babyfoto's leuk om te zien!! Wil iedereen apart props geven, maar ben bang een kindje te vergeten!
Nikki wat bijzonder die 2 foto's.
Chany, ik vind je op de mysterieuze bollen foto op Chantal Janzen lijken!
M is 3160 gr, 3kg gehaald! En 52.4 cm. Scheelt dat als dit zo door gaat hij dezelfde kleren aan kan als zn broer.
Alweer water in de lichtstad?
Franny beterschap voor je vader
Ja dat was mijn plan idd.quote:Op maandag 15 december 2014 19:27 schreef Chanty het volgende:
Ik zou hem laten slapen totdat hij zelf komt of anders nog voeden voor jullie gaan slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb van 120mg voor 3-6 maanden, maar nog niet gegeven...quote:Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef Hilmo het volgende:
Nikki, inderdaad waardeloos van die ha!
Wat voor zetpil gebruiken jullie eigenlijk bij baby's jonger dan 6 maanden? Ik lees dat wel geregeld van dan geef ik zetpil maar wat voor? Mag he incidenteel al die van 6 maand en ouder aan paracetamol?
+1quote:Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
Alles is goed. Maar ik vind het eigenlijk niet aan mij om daar verder iets over op Fok te zetten. Hier laat ik t dan verder dus ook bij
60 mg zetpillen zijn er ook.quote:Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef Hilmo het volgende:
Nikki, inderdaad waardeloos van die ha!
Wat voor zetpil gebruiken jullie eigenlijk bij baby's jonger dan 6 maanden? Ik lees dat wel geregeld van dan geef ik zetpil maar wat voor? Mag he incidenteel al die van 6 maand en ouder aan paracetamol?
Uiteraard! Was ook niet de bedoeling om te gaan vissen ofzo, maar ja, gewoon. Het was ineens zo stilquote:Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
Alles is goed. Maar ik vind het eigenlijk niet aan mij om daar verder iets over op Fok te zetten. Hier laat ik t dan verder dus ook bij
quote:Op maandag 15 december 2014 20:41 schreef AwayTL het volgende:
Chanty, als L en 1 van mijn jongens homo wordt/is he.. Is die positie al besproken?
Nee snap ik hoor!quote:Op maandag 15 december 2014 21:18 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Uiteraard! Was ook niet de bedoeling om te gaan vissen ofzo, maar ja, gewoon. Het was ineens zo stil
Goed te horen dat het goed gaat
Ik heb dus geen idee.quote:Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Lekker dan NIKKImaar begrijp ik nu dat S die bronchitis in elk geval niet heeft? Want dat is dan wel weer fijn!
In onze familie zit ook een soort hartritmestoornisprobleem, heb het zelf ook. Mijn ooms en tantes moeten zich regelmatig in het ziekenhuis melden om zich te laten resetten en het gaat altijd goed. Maar het klinkt inderdaad best eng.quote:Op maandag 15 december 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Ze vertelde hem ook dat ze eventueel, als de klachten niet over gaan, elektrische schock therapie gaan doen om zijn hart een soort 'reset' te geven. En dat vind ik dus een doodenge gedachte. Schijnt wel vrij normaal te zijn, geloof ik.
Hej, dat heeft mijn moeder ook gehad. Cardioversie. Het klinkt eng maar is het niet echt. Ze geven je een roesje en dan gebruiken ze idd. van die elektrische peddels voor reanimatie om te proberen je hart in een normaal ritme te schokken.quote:Op maandag 15 december 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Ze vertelde hem ook dat ze eventueel, als de klachten niet over gaan, elektrische schock therapie gaan doen om zijn hart een soort 'reset' te geven. En dat vind ik dus een doodenge gedachte. Schijnt wel vrij normaal te zijn, geloof ik.
Tijden lijken mij ook prima, Razz, maar meer doorslapen is altijd fijn en een goed streven! I kwam vannacht om 2.00 en toen alweer om 4.00. Dat vond ik wel minder. Maar ik wijt het echt aan doorkomende tandjes, volgens mij komen er een paar tegelijk bovenin door nu.
Wat betreft je werkvoorbereidingen: goed idee om dat op school te doen! Ik kan ook echt niet werken als I bij me in de buurt is (en niet slaapt). Ik ga in het weekend soms 's ochtends in de Coffee Company bij ons in de buurt zitten om wat lesvoorbereidingen te doen, dan kan ik me tenminste goed concentreren en blijft mijn vriend bij I. Ik ben een echt ochtendmens dus ik werk veel beter in de ochtenden dan 's avonds.
'Grappig' dat S dat ook doet, Nikki! Ze overzien nog helemaal niet dat ze zichzelf daar pijn mee kunnen doen he?
Goeie tip.quote:Op maandag 15 december 2014 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
@Nikki ik heb gelezen dat kindjes rond negen maanden wel vaker ineens niet meer doorslapen. Iets met verlatingsangst die ze ineens kunnen hebben op die leeftijd. Gaat wel weer vanzelf over geloof ik.
Zit ie niet in een sprongetje Maris? Hoeveel weken na je UD is het nu?quote:Op maandag 15 december 2014 21:58 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, even spuien hoor: uk heeft nog niet eerder zo weinig getukt als vandaag.. Last van z'n buik en/of wie zal zeggen wat nog meer. Alleen in de doek lang geslapen, verder wakker/mopperen/speen knagen/ontroostbaar. Ik ben een beetje kapotGelukkig kan J elk moment thuis komen van z'n werk.
4 weken (en 2 dagen) na UD, 10+2 na geboorte. Ik heb meestal het idee dat hij op schema loopt vanaf geboorte ipv UD, maar dat kan ook veranderen natuurlijk.quote:Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zit ie niet in een sprongetje Maris? Hoeveel weken na je UD is het nu?
T klinkt wel typisch als sprongetjesgedrag... Kan ook zijn dat hij sommige dingen wel eerder al doet en alsnog sprongetjes vertoont 4-5 weken en 7-9 weken na UD he?quote:Op maandag 15 december 2014 22:06 schreef JufMariska het volgende:
[..]
4 weken (en 2 dagen) na UD, 10+2 na geboorte. Ik heb meestal het idee dat hij op schema loopt vanaf geboorte ipv UD, maar dat kan ook veranderen natuurlijk.
Ik raad je echt echt echt aan om dit goed te bespreken, verwachtingen over en weer uit te spreken en afspraken te maken. Ik werk 0,8, mijn vriend heeft een fulltime baan (maar met 0,8 in het onderwijs heb je ook een fulltime baan eigenlijk..) en dat kan alleen als je het goed verdeelt. En ook dat je kunt aangeven wanneer jij even 'ontlast' moet worden, of tijd om te werken of bij te slapen. Als het hier even niet lekker loopt, trek ik meteen aan de bel en dan maken we weer nieuwe afspraken.quote:Op maandag 15 december 2014 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd: Hebben de anderen in dit topic die alweer aan het werk zijn heldere afspraken gemaakt over de verdeling van zorg voor de baby en huishouden enzo? Of zien jullie het wel?
Leuk! En ik vind het zo knap dat jij en anderen dat kunnen. Ik durf hem eigenlijk aan niemand anders dan mijn man toe te vertrouwenquote:Op maandag 15 december 2014 21:24 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik heb zo'n zij in vrijdag!!! J en ik gaan dan voor t eerst samen een middag/avond weg. Mellie gaat naar mijn moeder en wij gaan naarvde kerstmarkt in Leiden en daarna een hapje eten bij Malle Jan.het is echt hoog tijd om zoiets te doen
Om zijn ouders bezig te houdenquote:Op dinsdag 16 december 2014 05:27 schreef sig000 het volgende:
Ik heb nog een vraag. Waarom schopt ie steeds zijn sokken uit?
We geven ze ook tegelijk voedingquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:22 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Zoe, wat hier hielp wat toch proberen om ze toch op een soort schema te krijgen van (semi) tegelijk voeden en tegelijk slapen. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en je hebt ook eventjes rust als ze allebei slapen. Alleen dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.
Ik ben helemaal voor volledig op verzoek maar hier werkte dat dus niet. Voor de kinderen niet, en voor mij niet.
Dat ze tegelijk slapen is mijn redding. Want hier na bijna 2 jaar nog steeds zulke nachten (het went).
Die piemel dachten wij dus ook, omdat het alleen aan de bovenkant lekt, maar hij zit steeds netjes naar beneden. Vannacht maat 4+ van pampers aangehad en niet doorgelekt, wel een bomvolle luier. We kijken het even aan, hij is nu 10,2 kilo en maat 5 gaat vanaf 11 kilo zag ik.quote:Op maandag 15 december 2014 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moet 19 januari pas weer werken. Heb iets langer dan normaal verlof, maar dat komt omdat ik van zelfstandig naar loondienst ga en ik een startdatum moest opgeven. Was voor de zekerheid maar uitgegaan van 42 weken zwangerschap en dan de maandag daarna beginnen.
En Dyre, heel herkenbaar. Degene die een systeem bedenkt waarbij een kleine baby een speen inhoudt op een veilige manier gaat goud geld verdienen denk ik![]()
Exode, nog een grotere maat? Duw je z'n piemel naar beneden voor je de luier dicht doet? Las laatst ook iets (hier?) over een maandverband in de luier leggen? Maar weet niet hoe dat met broeien gaat.
Ter vermaak van julliequote:Op dinsdag 16 december 2014 05:27 schreef sig000 het volgende:
Slaapt ie op zn buik?quote:Op dinsdag 16 december 2014 08:36 schreef exode het volgende:
[..]
Die piemel dachten wij dus ook, omdat het alleen aan de bovenkant lekt, maar hij zit steeds netjes naar beneden. Vannacht maat 4+ van pampers aangehad en niet doorgelekt, wel een bomvolle luier. We kijken het even aan, hij is nu 10,2 kilo en maat 5 gaat vanaf 11 kilo zag ik.
Het consult zelf was hier gister in 5 minuten klaar. Incl wegen, meten en eventuele uitloop duurt het allemaal wel lang zonder eten (ervaring na gisterenquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wat een goede nacht van L, fijn!. Die van mij zit trouwens gewoon elke maandag in een sprongetje, geloof ik. Gister was weer bal.
.
Zoë, wat pittig..
Ik moet over een half uur bij het consultatiebureau zijn (dat gelukkig echt vrijwel letterlijk op de hoek van de straat zit). I slaapt op dit moment, maar ik weet zeker dat hij straks nog wil drinken. Hmm.. Hoe lang duurt dat eerste consult ongeveer?
Ik zit hier met hetzelfde "probleem"quote:Op dinsdag 16 december 2014 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wat een goede nacht van L, fijn!. Die van mij zit trouwens gewoon elke maandag in een sprongetje, geloof ik. Gister was weer bal.
.
Zoë, wat pittig..
Ik moet over een half uur bij het consultatiebureau zijn (dat gelukkig echt vrijwel letterlijk op de hoek van de straat zit). I slaapt op dit moment, maar ik weet zeker dat hij straks nog wil drinken. Hmm.. Hoe lang duurt dat eerste consult ongeveer?
Je kan ook op het CB voeden indien nodig? Dat heb ik tot nu toe elke x gedaanquote:Op dinsdag 16 december 2014 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
De uitloop is dus het grootste probleem. Maar als ik een poosje moet zitten wachten, kan ik in die tijd misschien nog wel voeden. Als ie maar niet tussen nu en tien minuten nog wakker wordt met honger (afspraak om half tien).
Okey, wist niet dat jullie dat al dedenquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:29 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
We geven ze ook tegelijk voeding
Alleen willen ze niet altijd een fles of blijven ze na een fles lang wakker. Vannacht toevallig allebei na de fles van 3u. Wat moet ik in zo'n geval? Dat is vrijwel het grootste probleem snachts.
Ze krijgen rond 22/23 laatste fles en als 1 wakker is snachts krijgt de ander ook een fles terwijl ze slaapt
Overdag krijgen ze ook tegelijk de fles. Voeden op verzoek ben ik al mee gestopt. Als de 1 gespuugd heeft krijgt ze weleens 30ml tussendoor zodat ze de volgende voeding weer mee kan pakken. 3uren rekken met hongerig huilend kind doe ik dan niet
Ja, dat zeg ik ook.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je kan ook op het CB voeden indien nodig? Dat heb ik tot nu toe elke x gedaan(want altijd uitloop en troost bij prikjes)
quote:
Hier ook een buikslaper (2,5 jaar), hebben ook veel doorlekincidentjes gehad 's nachts. Grotere maat luiers deed hier de truc, en inderdaad Pampers. Bij Kruidvat luiers hadden we ook garantie op een nat bed idd. Vervelend he.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:17 schreef exode het volgende:
Hij slaapt inderdaad op zijn buik Soesa met zijn billen in de lucht....(overdag weigert ie op zijn knieen te zitten maar 's nachts kan het blijkbaar wel)
We hadden eerst Kruidvat maar daar lekte hij standaard doorheen 's nachts. Nu speciale nachtluiers van pampers wat dus heel lang goed ging. We hebben nu een klein pak 4+ gekocht, misschien een idee om voor 's nachts over te stappen op 5.
Nou ja heel eerlijk gezegd bedoelde ik eigenlijk misschien dat je iets eerder al wat beginnen met werken. Dat je echt in je Zoë rol bent ipv alleen mama en alleen zorgend. Ik zelf kan nl niet wachtenquote:Op dinsdag 16 december 2014 09:29 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt
Kyara
Gewoon wakker zijngeen speen, voeding, luier oid. Ze kijken vrolijk om zich heen. Muziek, knuffeltje en projector geven wel eventjes vermaak (als we niet weten wat te doen. Nacht moet niet spelen zijn natuurlijk)
Ze vallen soms wel bij me in slaap (liggend in bed, niet op de arm) maar ivm oververmoeidheid werd dat afgeraden door de ha
DaD
Ik zou daar gewoon een voeding geven
Ik las dat het goed gaat met crumpette, fijn!
AwayTL
Officieel 15jan maar ik neem ongv 4weken vakantie op en daarna 1dag per week een vrije dag. (heb 300uren over)
Ik maak me geen zorgen over werk verder, als het niet gaat is er wel ies te regelen met de Arbo arts.
We zijn wel op zoek naar een betrouwbare oppas dus vanaf half januari kunnen de meiden wel gaan wennen en kan ik hopelijk wat bijkomen.
De GO van S kan er helaas geen kindjes bij hebben. Dat is wel jammer
Nee, maar ik vond dit toch wel erg apart. Die vrouw die ons rondleidde had makkelijk even naar binnen kunnen lopen, maar ze vond dus heel stellig dat hij nog moest slapen, want hij lag er pas net in. En Stip slaapt soms echt maar 20-30 minuten, dus als ze dan ook vinden dat hij er pas net in ligt en hem laten liggen zou ik dat idd vervelend vinden. En die rondleiding duurde een kwartier oid. Dat vind ik idd te lang huilen voor mijn kind.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Over dat huilen op het kdv he, verwachten jullie dat zo'n leidster bij elk kikje van je kind er naast staat? Of mis ik nuances? Want ik kan me zomaar voorstellen dat als je met, zeg eens, drie personen op vijftien kinderen moet letten, je niet altijd elk kind je onverdeelde aandacht kan geven
(Ik heb het niet over uren laten huilen he)
Dat wij F niet laten huilen kunnen we onmogelijk verwachten van het KDV. Om de reden die jij zegt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Over dat huilen op het kdv he, verwachten jullie dat zo'n leidster bij elk kikje van je kind er naast staat? Of mis ik nuances? Want ik kan me zomaar voorstellen dat als je met, zeg eens, drie personen op vijftien kinderen moet letten, je niet altijd elk kind je onverdeelde aandacht kan geven
(Ik heb het niet over uren laten huilen he)
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Iemand van babyzwemmen zei dat ze haar eigen babykleertjes met de kerst aandoet bij haar dochter. Dat vond ik zo'n goed idee! Dus nu staat er een was met kleine roomsnoes-kleertjes te draaien. En toen moest ik heel hard huilen. Heeft ze straks toch iets van haar opa en oma aan![]()
Sticker voor I van Dad, Yay!
SQ, dat zou ik vragen op zo'n rondleiding/intake. En heel duidelijk vertellen over M., wanneer ze huilt en wat dan werkt, zodat zij dat weten. Maar mijn eigen ervaring van mijn werk is ook dat je als leidster veel kindjes hebt, die allemaal aandacht verdienen. Uiteraard gaat er soms een voor, maar 1-1 aandacht kun je nooit geven. Helaas! Want ik zou het graag willen.
Huilde hij dan dat je hem verplaatst hebt? Sommige kinderen nemen voor zichzelf nog even de dag door voordat ze gaan slapen he. Kletsen ze zichzelf in slaapquote:Op dinsdag 16 december 2014 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Kan me voorsteppen dat dat niet goed overkomt Dot. Maar je weet idd niet wat er afgesproken is met de ouders daarover. Ik vertrouw erop dat ik aan M zal merken als het niet goed gaat op het kdv.
Mijn trollbaby was moe, dus wakker maar moe in bed gelegd. Ligt vervoogens twintig minuten wakker te kletsen in zijn eentje. Dus nu maar in de box, want hij was echt niet eens in de buurt van in slaap aan het vallen. De gekkie!
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Iemand van babyzwemmen zei dat ze haar eigen babykleertjes met de kerst aandoet bij haar dochter. Dat vond ik zo'n goed idee! Dus nu staat er een was met kleine roomsnoes-kleertjes te draaien. En toen moest ik heel hard huilen. Heeft ze straks toch iets van haar opa en oma aan![]()
Ik vond t zo sneu dat hij zijn wakkere vrolijke momentje nu in zijn eentje in bed hadquote:Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Huilde hij dan dat je hem verplaatst hebt? Sommige kinderen nemen voor zichzelf nog even de dag door voordat ze gaan slapen he. Kletsen ze zichzelf in slaap.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:51 schreef AwayTL het volgende:
Ah room wat een lief idee! Krijgen we tzt een pic?
Gisteren precies 2 maanden, morgen 9 weken. Ze is niet zo lang vergeleken met andere babystats die ik hier langs zie komenquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe oud is de jouwe ook alweer, Skittles? Fijn dat de prikjes goed gingen, hopelijk krijgt ze er verder niet te veel last van!
Ja heuj, die van mij heeft een vader van 1.97 hèquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:16 schreef Skittles het volgende:
Room wat een mooie gedachteBen ook benieuwd naar een foto tzt!
[..]
Gisteren precies 2 maanden, morgen 9 weken. Ze is niet zo lang vergeleken met andere babystats die ik hier langs zie komenEn toch krijg ik al af en toe te horen dat ze te snel groeit, ik te vaak voed en dat is heul niet goed!!!!
![]()
Wat fijn dat I. het zo goed deed bij het CB!
Reusquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja heuj, die van mij heeft een vader van 1.97 hèdie speelt genetisch gewoon vals.
Mooi kleintje dan, toch.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:16 schreef Skittles het volgende:
Room wat een mooie gedachteBen ook benieuwd naar een foto tzt!
[..]
Gisteren precies 2 maanden, morgen 9 weken. Ze is niet zo lang vergeleken met andere babystats die ik hier langs zie komenEn toch krijg ik al af en toe te horen dat ze te snel groeit, ik te vaak voed en dat is heul niet goed!!!!
![]()
Wat fijn dat I. het zo goed deed bij het CB!
Hij paste net onder het meetlint op het cb... Ik ben 1.60 dus compenseer ook ruimschoots maar lengte lijkt hij van papa geerfd te hebbenquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:25 schreef Skittles het volgende:
[..]
Reus![]()
Ze heeft een papa van 1.87, maar ik downgrade haar gewoon met mijn 1.64Ach, dan blijft ze nog langer mijn kleine meisje.
Het gaat toch allemaal al zo snel..
Schoonmoeder vindt dat ze te snel groeit. "Ja *vriend* groeide ook te snel en nu heeft 'ie striae op zijn armen en misvormde voeten" Ja, maar toen was hij 16 en ging fulltime werken en die voeten was omdat jullie geen nieuwe schoenen kochten als kind als hij het nodig had.. dus..quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mooi kleintje dan, toch.. En van wie krijg je dat te horen dan?
.
Omdat het kanquote:Op dinsdag 16 december 2014 05:27 schreef sig000 het volgende:
quote:
Ahw, als hij dan later groot is dan kan hij op je hoofd leunen met z'n armen en je kleintje noemen, maar dan ben je toch zijn mammie en en en..quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij paste net onder het meetlint op het cb... Ik ben 1.60 dus compenseer ook ruimschoots maar lengte lijkt hij van papa geerfd te hebben
Edit: en wat een gezeik zeg!
Lastig hoor Skittles.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Schoonmoeder vindt dat ze te snel groeit. "Ja *vriend* groeide ook te snel en nu heeft 'ie striae op zijn armen en misvormde voeten" Ja, maar toen was hij 16 en ging fulltime werken en die voeten was omdat jullie geen nieuwe schoenen kochten als kind als hij het nodig had.. dus..![]()
En te vaak voeden was bezoek bij schoonouders. Ze vroegen hoe vaak ik op een dag voedde en toen ik zei dat dat toch wel 12 voedingen zijn kreeg ik een geschrokken "dat is veel te veel!! Dat mág helemaal niet! Dat is echt niet goed voor zo'n kleintje hoor"Mijn moeder vindt ook dat ze te vaak komt en schuift het allemaal af op dat mijn borstvoeding blijkbaar niet vult en niet voldoende voedingsstoffen heeft voor haar (ze gaf mij zelf flesvoeding en weet niets van borstvoeding af want teveel gedoe volgens haar)
Gelukkig ben ik niet onzeker en doet ze het gewoon goed![]()
Ja want optillen zal lastig worden vrees ik, tenzij hij body builder wordtquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ahw, als hij dan later groot is dan kan hij op je hoofd leunen met z'n armen en je kleintje noemen, maar dan ben je toch zijn mammie en en en..![]()
Wat goed dat jij daar zo zeker onder blijft!quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Schoonmoeder vindt dat ze te snel groeit. "Ja *vriend* groeide ook te snel en nu heeft 'ie striae op zijn armen en misvormde voeten" Ja, maar toen was hij 16 en ging fulltime werken en die voeten was omdat jullie geen nieuwe schoenen kochten als kind als hij het nodig had.. dus..![]()
En te vaak voeden was bezoek bij schoonouders. Ze vroegen hoe vaak ik op een dag voedde en toen ik zei dat dat toch wel 12 voedingen zijn kreeg ik een geschrokken "dat is veel te veel!! Dat mág helemaal niet! Dat is echt niet goed voor zo'n kleintje hoor"Mijn moeder vindt ook dat ze te vaak komt en schuift het allemaal af op dat mijn borstvoeding blijkbaar niet vult en niet voldoende voedingsstoffen heeft voor haar (ze gaf mij zelf flesvoeding en weet niets van borstvoeding af want teveel gedoe volgens haar)
Kerstboom laten staan, gewoon omdat het kanquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Omdat het kan
[..]![]()
Zoë, wat balen van de nacht.
Jammer dat je SM niet langskomt. Speciale reden of geen zin?
Hier sm ook pas een keer of vijf gezien, nu geen contact meer mee. Erg jammer voor lief, die zit er best mee.
DaD, fijn dat alles goed wat. Tof hè, als je baby zich zo goed gedraagt
Wbt huilen.. Wij pakken N minder snel dan in het begin, omdat we nu het verschil horen tussen zeuren en 'er is iets mis'. De go heeft soms nog een kindje van dezelfde leeftijd, als die huilt kan ze N niet pakken als die ook begint. Dat weet ik, en dat vind ik oké omdat ik weet dat wél heel goed voor N zorgt. Van huilen wordt N niet slechter.
Room, wat een mooi idee!
Hier tegen alle verwachtingen in een topnacht. Geslapen van 20:00 tot 08:00, toen uit bed gehaald met een dik snotplakkaat onder haar neus. Nog wel koortsig en een beetje sufjes, ze ligt nu weer te slapen.
Ik kwam overigens gisteren op haar kamertje, had papa die ledkerstboom met zes kleurtjes op N haar kamertje gezet, als soort nachtlampje. Ze vind het geweldig en ze slaapt er perfect op. Dus nu maar eens even zo'n mooi nachtlampje met zo'n projector zoeken.
Ik wil dolgraag werken. Liefst nog deze weekquote:Op dinsdag 16 december 2014 10:24 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou ja heel eerlijk gezegd bedoelde ik eigenlijk misschien dat je iets eerder al wat beginnen met werken. Dat je echt in je Zoë rol bent ipv alleen mama en alleen zorgend. Ik zelf kan nl niet wachten.
Haha hier precies hetzelfde!! mijn moeder klaagde echt vaak hierover (weer borst?? ze heeft een uur geleden toch gehad?? ze word wel dik zo hoor!quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh en ik durf t nu te zeggen want al bijna een half uur stil, maar: M is net wakker maar moe door mij in bed gestopt, een luchtkus (kon er niet bij in de wieg) en een aai, en nu slaapt hij
we zijn t m gewoon aan t leren. ermahgerd.Kwak
Wow, wat een flinkerd!quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:18 schreef krijgerrtje het volgende:
Dad, ik las goede stats!![]()
Hier ook voor het eerst naar het cb geweest. Met oma, want papa moest werkenZe weegt nu 4925 gr en is 55 cm lang! Ze deed het ook hartstikke goed, hield haar nekje al heul overeind en ze vonden haar met alles al heel snel
Ze kreeg ook haar eerste prikjes en was daar niet echt blij mee, dus ze ligt nu lekker half te drinken en half te sabbelen
stiekem moest ik even lachen om dat kleine gezichtje dat helemaal vertrok bij de eerste prikjesArm schaap.. Gelukkig is 't nu weer goed
![]()
t mag vanaf 6 weken geloof ik. I is nog maar 5 weken toch?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wow, wat een flinkerd!. En nu al prikjes?
. Die krijgt I pas volgende maand!
Mijn I en S van krijgerrtje schelen maar een dag.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
t mag vanaf 6 weken geloof ik. I is nog maar 5 weken toch?
onze 4-weken afspraak (de eerste dus) was pas met 7 weken, dus hij kreeg ze ook nu al (DKTP-HiB en Pneu). Volgende prik 13 januari, en dan 10 februari de laatste van de eerste ronde prikken....
Oh dan zijn ze bij S gewoon heel snelquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mijn I en S van krijgerrtje schelen maar een dag..
Mm, beetje hetzelfde als die van jou denk ik. Mijn sm wil dat wij naar haar toe komen, of haar bellen om bij ons langs te komen. Vaak. Zo niet, dan probeert ze ons emotioneel te chanteren, wat niet werkt omdat wij daar beiden niet zo gevoelig voor zijnquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:51 schreef Zoë23 het volgende:
Wat jammer van je Smwaarom kwam ze zo weinig langs?
Nee geen speciale reden. Ze wil graag 'nodig' zijn denk ik. Komt alleen als je hulp vraagt
Wil je een goed verhaal horen:quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:23 schreef krijgerrtje het volgende:
JM, zou best kunnenDaar had de arts het ook nog over geloof ik.. Was te druk bezig met 't troosten van m'n kind om heel goed te luisteren
![]()
Wat sneu, RFRDat zo iemand dat niet even opzij kan zetten voor haar kleinkind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Yup, Wijsneus!quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ga je op vaste dagen shoots doen, Mariska? En waar heb je dat broekje gekocht?. Bij Wijsneus?
Oh Franny, arme I..
Mooi, dan ga ik daar donderdag ook even langs.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:55 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Yup, Wijsneus!
Uk gaat 2 dagen naar kdv, dat zijn dan sws mijn werkdagen. Vrijdag en zaterdag zijn vaak shootdagen (bruiloften) en bedrijfs- / zakelijke klussen kunnen dan zoveel mogelijk op dinsdag (J's vrije dag) en woensdag (kdv). Verder heb ik natuurlijk ook nog bewerk-werk, afspraken met klanten of netwerkdingen. En mail/site/...
Damnquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
Kuiken roept de hele dag "hamn". Wat moet ik daar dan van maken, Razz?
HAMNquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
Kuiken roept de hele dag "hamn". Wat moet ik daar dan van maken, Razz?
offf hij wil een koekjequote:Op dinsdag 16 december 2014 17:22 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
HAMN
Hm.
Achter elkaar wordt dat HAMNHAMNHAMN. En dat is natuulijk weer te herleiden tot MAMA.
Wetenschappelijk gezien, natuurlijk
Skittlesquote:Op dinsdag 16 december 2014 18:25 schreef Heliotrope het volgende:
Skittles goede foto
Arme I van Franny!
Soesa fijn dat het goed ging vandaag op kdv! En hoe was het toen bij jou overgegaan die tepelkloven?
Razz wat een stomme opmerking van die collega.
Vandaag een zielig plakmeisje, na elke voeding een beetje of wat meer spugen (doet ze nooit), en niet van mijn schoot af te krijgen zonder huilen (en eigenlijk ook niet van mijn pink). En een zielig hoofdje. Zit niet lekker in haar vel maar weet niet waarom. *extra knuffelt*
Ik hoop dat je zo hebt gedaan:quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn "het valt best mee" gevoel over de laatste zwangerschapskilo's is gisteren trouwens aardig de grond in geboord. Een collega zei tijdens een etentje "Ja, ik zag vorige week wel echt nog een buikje hè! Geef je geen borstvoeding ofzo? Dat dat zo blijft zitten?" . Grmbl.
Nou ja zeg! Hoe haalt iemand het in z'n hoofd zeg om dat zo te zeggenquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn "het valt best mee" gevoel over de laatste zwangerschapskilo's is gisteren trouwens aardig de grond in geboord. Een collega zei tijdens een etentje "Ja, ik zag vorige week wel echt nog een buikje hè! Geef je geen borstvoeding ofzo? Dat dat zo blijft zitten?" . Grmbl.
Dus.. hoe gaat dat eigenlijk bij jullie? Doen jullie bijvoorbeeld actief buikspieroefeningen enzo? En sport? Ik merk dat ik daar he-le-maal geen zin in heben eigenlijk al m'n hoop heb gevestigd op het weer gaan werken in januari. Of leef ik in een fantasiewereld en zal ik aan de bak moeten..
Dagelijks 60 situps, nee dat is echt waardeloos, kan je beter niks doenquote:Op dinsdag 16 december 2014 20:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik sport niet maar doe wel buikspieroefeningen. Niet heel veel, dagelijks 3 x 20 ofzo.
Nee, ik wist wonderwel heel rustig te blijven en kuiken daardoor ookquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:23 schreef Franny_G het volgende:
Oeh, bloedbad Burdie? Schrok je erg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |