abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147594661
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_147594890
Woah, doorslapers! En ook een aantal zware nachten weer, lastig is dat toch!
Lucas heeft na het krampfestijn een deel van de nacht bij mij en een deel van de nacht in z'n bed nog goed geslapen gelukkig, wel met 2 voedingen om 3.15 en 6.45. Vandaag maar trouw de krampjes-voorkomende massage die we hebben geleerd toepassen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147594895
Pagina 11 gemist :@

Razz
Ik denk wel dat je door buitenlucht goed kunt slapen. Vroeger sliepen baby's vaak buiten in de kinderwagen(iig hier, ik woon niet in een drukke stad :9 ) . S.ara sliep ook vaak buiten maar die is in mei geboren. In de winter ging ik ook altijd een klein blokje om (ivm BI kon ik niet zo ver lopen maar ik wilde toch naar buiten) en dan kreeg ik vaak commentaar dat het zo koud was :o terwijl S lekker ingepakt was in een dikke voetenzak, mutsje op enzo.
Ik denk dat het wel gezond is (behalve als het nat/waterkoud is geloof ik)

NIKKI
Wat fijn dat je werk ook je hobby is.

Lief van je Sunshine :*
En qua werk, heeft ze het leuk bij de oppas/het kdv? Dat doet me altijd goed om te horen als S.ara het leuk heeft gehad. Verder is tijd samen natuurlijk altijd goed. Maar even tijd voor jezelf (alleen op de bank zitten oid) is ook belangrijk. Als je daarna ontspannen bent en lekker van je baby kunt genieten is dat echt niet erg

SQ
Ze slaapt wel in dr eigen bed maar nooit de hele nacht. Ik heb verder geen problemen met nachtrust door peuter. Ze slaapt overal doorheen en wordt wakker om te plassen en slaapt sneller in als ze tussen ons in ligt.
Ook een beetje gemakzucht misschien maar anders moet ik 15-30min bij dr in bed liggen..weer terug naar m'n eigen bed enzo :@
Als alles wat beter gaat dan ga ik wel voor volledig in eigen bed slapen maar voor nu ben ik allang blij dat peuter iig goed slaapt.

Fazz
Dat is niet leuk om zo weg te gaan -O- :*

Krijgerrtje
Jeetje wat pittig :* hoop op een rustige dag voor jullie vandaag!

Dyre
:D dat denk ik
  maandag 15 december 2014 @ 10:04:48 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_147595129
Zoë, helder en begrijpelijk :Y
Krijgertje, pff, wat een nacht :*

Ik heb gisteren een reis-Tiny love besteld :') die komt straks binnen :9 ze kraait er altijd zo vrolijk naar dat ik die ook in de kinderwagen wil :@
disclaimer
pi_147595236
O+ blije M van SQ onder dr Tiny Love. Leuk toch?

Hier gisteren de tripp trapp newborn inzet voor t eerst gebruikt. Vond ie leuk O+ en fijn want hij wordt nu voor de zekerheid een half uur rechtop gehouden na de voeding en zo kunnen we dat combineren met zijn wakkere speelmoment.

Hij ligt nu weer te tukken, papa's magische skills, ik ga t straks ook proberen (als hij nog moe wordt ruim voor we naar t cb vertrekken, anders als we weer thuis zijn).
Kwak
pi_147595643
Dé oplossing voor slaapproblemen bij baby's :D
http://lekmer.nl/peuter-o(...)Xfx8ICFc3LtAodKhYAZQ

Ik ging googlen op Tiny love :+
We hebben een Tiny love speelkleed O+ alleen daar kunnen ze helaas nog niets mee.
pi_147595766
Oef krijgerrtje zware nacht :*

SQ hoor je M. dan wel als ze komt? Ik heb nog nooit oordoppen ingehad, dus geen idee hoe erg ik opeens afgesloten ben van alle geluidjes.
En Tiny Love, lifesaver O+

Tukkende M.elle! Hopelijk lukt het jou ook straks, dat zal vast rust geven Kwak.
  maandag 15 december 2014 @ 10:48:27 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147595828
Nikki wat een toffe foto met je stoere mannen! En wat zijn ze al groot O+

Kwak fijn dat je een besluit hebt genomen. als ik al je strubbelingen lees dan is dat gewoon het beste besluit en heb je echt alles eraan gedaan om te bv zo lang mogelijk vol te houden. Hopelijk gaat fv uitkomst bieden en meer rust ^O^

Twinkle :W Jij ben ook al zo'n supermom! Bevalt de opleiding wel?

GM schattig pakje O+ O+

SQ wat lekker zo'n doorslaper. Maar niet te vroeg juichen ze kan zich zo weer bedenken :P

Sun kan me je angst wel voorstellen. Ik voelde me al schuldig dat ik de vorige week door dat werk heel weinig aandacht had voor Lucas en dan was ik het grootste deel van de dag wel thuis, maar moest meneer zich eigenlijk meer zelf vermaken. Het gaat vast wennen.

Krijgertje :*

Beterschap voor F. fazz, lijkt me zo ellendig een ziek kind en dan zelf moeten werken.

Hier schrok ik me rot vanochtend. Na de voeding om 8 uur zei ik tegen Lucas dat hij best tot half tien of langer mocht gaan slapen (normaal slaapt hij hooguit nog een uur). Schrik om kwart over tien wakker en het is doodstil nog. Ik ben dus maar snel gaan kijken. Heb echt boven zijn bed gehangen om te zien of hij echt nog ademde :') Uiteindelijk werd hij tien minuten geleden wakker…. :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 15 december 2014 @ 10:48:39 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_147595836
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:45 schreef Skittles het volgende:
Oef krijgerrtje zware nacht :*

SQ hoor je M. dan wel als ze komt? Ik heb nog nooit oordoppen ingehad, dus geen idee hoe erg ik opeens afgesloten ben van alle geluidjes.
En Tiny Love, lifesaver O+

Tukkende M.elle! Hopelijk lukt het jou ook straks, dat zal vast rust geven Kwak.
ja hoor. Een jankende baby mis je niet. Ik zal dus ook nooit met een babyfoon onder mijn oor gaan slapen. Moederinstinct ftw :')
disclaimer
pi_147595882
Ik doe het wel, die babyfoon onder m'n kussen, want ik ben er laatst dus wel doorheengeslapen :{ Man moest me wakker maken, en die wordt zelf al nergens wakker van dus 't arme kind was echt hysterisch. Oops :') .

FV vraagje: Wanneer ga je grotere flessen aanbieden? A. had gisteren bijna alle flessen 150/5 op een slokje na leeg en kwam ook alweer om 1:45. Nou dacht ik dat dat kwam omdat ze haar laatste fles om 18:15 had gehad en daarna dus ineens haar lange slaap al pakte, maar misschien zou ik die fles vanavond ook al 180/6 kunnen geven? Of doe je dan ineens alle flessen 180/6?
  maandag 15 december 2014 @ 10:57:55 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_147595981
Oh my. Mijn kleine flesweigeraar gaat maandag wennen op het kdv :o

Chanty, ik reken me zeker nog niet rijk hoor! Maar t is nu best even lekker. En mijn baby is tussen 17 en 23 klaarwakker nog, dus avondrust hebben we niet echt.
En je slaapkopje :D
disclaimer
pi_147596041
Dan al SQ :o Wat vliegt de tijd zeg! Wanneer begin jij weer met werken?

Ik ben nu maar weer eens met school aan de slag gegaan, maar ik herken enorm wat Chanty en Sunshine schrijven. Ik typ wat mails en bereid wat voor, A ligt in de box.. en ik voel me schuldig dat ik niet met haar speel. Hmpf. Misschien toch op vrijdagpappadag maar naar school toe en daar aan het werk, want dit voelt niet heel lekker.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 11:02:38 ]
pi_147596052
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:51 schreef Razztwizzle het volgende:
FV vraagje: Wanneer ga je grotere flessen aanbieden? A. had gisteren bijna alle flessen 150/5 op een slokje na leeg en kwam ook alweer om 1:45. Nou dacht ik dat dat kwam omdat ze haar laatste fles om 18:15 had gehad en daarna dus ineens haar lange slaap al pakte, maar misschien zou ik die fles vanavond ook al 180/6 kunnen geven? Of doe je dan ineens alle flessen 180/6?
Wij hebben opgehoogd door de laatste fles ietsje meer te geven.
Dus alle voedingen 150+5 en dan de laatste voor de nacht 180+6.

En dan langzaam opbouwen, totdat ze alle flessen 180+6 drinkt.
(en dan zou ik dat opbouwen doen door steeds de laatste 150+5-fles om te zetten naar 180+6, als je begrijpt wat ik bedoel :P)
  maandag 15 december 2014 @ 11:04:51 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_147596105
Niet schuldig voelen hoor! Klagen ze? :* ;)

Ik begin 5 januari weer :r
disclaimer
  maandag 15 december 2014 @ 11:05:12 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147596112
Hoi vanaf m'n werk :o! Alsof ik niet ben weggeweest :').

Vanochtend met Suus naar het CB, in de lengte weinig gegroeid en qua gewicht prima (nu 60,5 x 6740 :D). Prikje gehad en even krijsen. Daarna aan de borst in slaap gevallen en ik heb haar zo slapend bij het kdv afgegeven O+

Razz, je kan prima de fles voor het slapen gaan ophogen hoor! Hebben wij altijd gedaan bij E. Alle voedingen 150/5 en de avondfles 180/6. Tot ze op een gegeven moment overdag ook meer honger had, toen werden alle flessen 180/6. 180/6 is overigens wel in principe de max, 210/7 wordt afgeraden geloof ik. (uiteindelijk kreeg E daardoor ook forte voeding, hongerlapje)

Nu weer aan het werk :W
pi_147596131
SQ, spannend! Komt wel goed :*

L gaat morgen 2 uurtjes wennen. Ik zie er niet heel erg tegenop eigenlijk, ik denk dat het allemaal wel los zal lopen straks. Maar ik hoop wel dat het drinken daar goed gaat, ze heeft nogal een gebruiksaanwijzing soms :P En als ze huilt vindt ze sommige dingen wel fijn en andere niet, om getroost te worden, daar moeten ze daar allemaal nog achter komen natuurlijk.
pi_147596144
Razz, Ik weet niet hoe lang je haar in de box laat liggen terwijl jij erkt, maar eventjes is toch niet erg? Zolang zij het naar haar zin heeft, prima toch? Hier ligt O ook wel vaak op haar kleedje te spelen in d'r up, en dan zit ik achter de pc te surfen, doe de was, weet ik het. Ik speel echt niet heel de dag met haar. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze zichzelf leert vermaken.
Niet schuldig voelen joh! Al kan ik me voorstellen dat je je op je werk beter kan concntreren ;)

Whut, sq, weer werken! Jij hebt toch pas net gebaard :o
pi_147596161
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
180/6 is overigens wel in principe de max, 210/7 wordt afgeraden geloof ik. (uiteindelijk kreeg E daardoor ook forte voeding, hongerlapje)
Waarom wordt dat afgeraden? Bij mij op het cb werd dat juist aangeraden ipv forte-voeding? :')
als in: een schepje meer van haar normale voeding is een minder grote stap dan voeding met een andere samenstelling
  maandag 15 december 2014 @ 11:10:23 #19
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147596221
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:07 schreef Dyre het volgende:

[..]

Waarom wordt dat afgeraden? Bij mij op het cb werd dat juist aangeraden ipv forte-voeding? :')
als in: een schepje meer van haar normale voeding is een minder grote stap dan voeding met een andere samenstelling
Heerlijk, die eenheid in CB adviezen :+

Hier werd het afgeraden omdat zo'n hoeveelheid melk het maagje teveel op zou rekken. Overigens is het wennen aan een voeding met een andere samenstelling hier geen enkel probleem geweest. Dus mja, ik weet het verder ook niet :+
pi_147596397
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:36 schreef Zoë23 het volgende:
Dé oplossing voor slaapproblemen bij baby's :D
http://lekmer.nl/peuter-o(...)Xfx8ICFc3LtAodKhYAZQ

Ik ging googlen op Tiny love :+
We hebben een Tiny love speelkleed O+ alleen daar kunnen ze helaas nog niets mee.
Wij hebben dat ding en ze vindt m heel leuk, maar slapen ho maar. Massagestand vindt ze fijn :)
pi_147597076
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wij hebben dat ding en ze vindt m heel leuk, maar slapen ho maar. Massagestand vindt ze fijn :)
:D ziet er fijn uit! Jammer dat ze er niet in slaapt
Als we al niet zoveel babyspullen hadden, had ik m gekocht :+
  maandag 15 december 2014 @ 12:09:43 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_147597587
Soesa alweer op kantoor :o fijn dat het goed ging op het cb!

En L. gaat ook al wennen! Twee uurtjes maar? Wat is eigenlijk gangbaar? Ik heb gewoon afgesproken dat ik haar breng en als het van een van beide kanten niet meer gaat, ik haar weer ophaal. En het achterlaten vind ik niet zo'n issue, maar het flesweigeren baart me wel wat zorgen :')
disclaimer
pi_147597777
Wacht het gewoon even af SQ, komt vast goed :*

Wat een apparaat Sun! :D Maar als het helpt... ;)

Fijne 1e werkdag Soesa!

En Razz, niet schuldig voelen joh. Ze kan zich toch wel even zelf vermaken? F speelt ook een half uur in de box terwijl ik cappucino drink en de krant lees O+ Als hij het zat is geeft ie dat zelf wel aan ;)
pi_147597781
Soes en SQ weer aan t werk (bijna). :o Ik realiseerde me dat ik, als ik geen verlengd verlof had, ik ook 5 januari weer zou moeten beginnen :o

Maar goed, krijg dus drie weken kado van t bestuur ivm schoolvakanties en koop er zelf nog een maand bij...

Mijn baby trollt me. Hij was duidelijk moe. Gapen, wrijven. Dus in bed gelegd. Wakker. Ging vijf minuten goed toen piepen. Dus ik doe wat zn papa doet: beetje wrijven en schudden. Maar ipv wegzakken gaat meneer breeduit liggen lachen naar me met grote wakkere ogen :') dus maar uit bed gevist en in de box gelegd (en gapen jonguh!). Maar goed we moeten over een half uur richting cb gaan bewegen dus doorzetten heeft nu niet zoveel zin meer :')
Kwak
pi_147597865
5 januariboks SQ :7 en dat drinken komt vast goed! Er is geen mamma+tiet daar, dat doet vaak de trick wel.

Ja zelf vermaken kan ze ook prima hoor! Alleen ze ligt dan zo gezellig te pruttelen, dan wil ik gewoon meedoen in plaats van uitzoeken wat HAVO4 moet kunnen in de toetsweek :')
  maandag 15 december 2014 @ 12:26:38 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_147598037
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
5 januariboks SQ :7 en dat drinken komt vast goed! Er is geen mamma+tiet daar, dat doet vaak de trick wel.

Ja zelf vermaken kan ze ook prima hoor! Alleen ze ligt dan zo gezellig te pruttelen, dan wil ik gewoon meedoen in plaats van uitzoeken wat HAVO4 moet kunnen in de toetsweek :')
dat snap ik dan weer helemaal :D

En de reismobile scoort!

disclaimer
  maandag 15 december 2014 @ 12:29:45 #27
52229 Chanty
pi_147598106
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Niet schuldig voelen hoor! Klagen ze? :* ;)

Ik begin 5 januari weer :r
Lucas klaagde wel. Maar dat doet hij nog steeds dus heeft vast niks met aandachttekort te maken :+
pi_147598159
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:

En L. gaat ook al wennen! Twee uurtjes maar? Wat is eigenlijk gangbaar? Ik heb gewoon afgesproken dat ik haar breng en als het van een van beide kanten niet meer gaat, ik haar weer ophaal. En het achterlaten vind ik niet zo'n issue, maar het flesweigeren baart me wel wat zorgen :')
Ja, geen idee wat gangbaar is :?
Ze willen graag sowieso een flesje (proberen te) geven daar zodat we weten hoe ze dat doet, graag een (kort) slaapje als ze het blieft en even spelen. Dat denken ze in 2 uur wel te kunnen :D
  maandag 15 december 2014 @ 12:35:33 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_147598231
Ambitieus :D
disclaimer
pi_147598245
Nouja, als ze haar graag wat langer willen hebben, dan mag dat best van mij, als ik haar in ieder geval aan het eind van de dag maar weer op mag halen :P
  maandag 15 december 2014 @ 12:58:42 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147598669
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 12:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat snap ik dan weer helemaal :D

En de reismobile scoort!

[ afbeelding ]
Die hebben wij ook O+. Pakje staat haar leuk!

Hier is wennen de 1e x ong. 3 uurtjes, keer daarna 5 uurtjes en daarna een hele dag. S. heeft 4 weken 'gewend' :D :'). Ik haalde haar elke dag ong na een uurtje of 5/6 op, dan vond ik het wel weer goed. Vandaag is ze voor het eerst een hele dag. Ben benieuwd maar geloof dat het wel goed zit.
pi_147598691
Interessant! R. Gaat over 2 weken even wennen en dan voor 1,5 uur en daarna intake gesprek.niet over voeding gehad dus ik voed hem mooi van te voren thuis. Hier in week 2 weer aan de slag :'( , dat was anders 22dec al geweest...

En helaas, de 10 uren doorslapen was gister 9 uur en vannacht 7 uur. Voeding om 4 uur en toen weer paar uur door geslapen. Hij clusterde gisteravond ook helemaal niet.

Vorige week ook begonnen met babyMassasage. Iemand die bij ons thuiskomt. Hij ging wel redelijk snel huilen maar goed verder wel leuk.
  maandag 15 december 2014 @ 13:01:16 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147598742
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:59 schreef Hilmo het volgende:
Interessant! R. Gaat over 2 weken even wennen en dan voor 1,5 uur en daarna intake gesprek.niet over voeding gehad dus ik voed hem mooi van te voren thuis. Hier in week 2 weer aan de slag :'( , dat was anders 22dec al geweest...

En helaas, de 10 uren doorslapen was gister 9 uur en vannacht 7 uur. Voeding om 4 uur en toen weer paar uur door geslapen. Hij clusterde gisteravond ook helemaal niet.

Vorige week ook begonnen met babyMassasage. Iemand die bij ons thuiskomt. Hij ging wel redelijk snel huilen maar goed verder wel leuk.
Als ik je advies mag geven zou ik ze daar juist een voeding laten geven. Het wennen is tenslotte ook daarvoor. Zo kwamen wij erachter dat S, waar ze thuis uit de Aventfles dronk, op het KDV alleen de Difrax pikt :')
pi_147598789
Oh dat zou wat zijn idd! Dan kunnen we dat maar beter wel proberen ja.
pi_147598976
We hebben hier een kleine man die standaard om 06:00 wakker wordt (ipv 07:00 de afgelopen maanden). Ik heb hem al verteld dat 07:00 echt veel beter is, maar hij luistert niet….

Meteen een vraag: hij lekt 's nachts steeds vaker door, van het vele plassen. Ik heb net grotere nachtluiers gehaald (Pampers dry niet 4+ ipv de 4 die we al hebben) en we proberen na 17:00 minder water aan te bieden aangezien hij water nou ja als water drinkt zeg maar. Zien we iets over het hoofd? Hebben jullie tips?

Spannend hoor wennen SQ! Onze man heeft de eerste keren KDV vooral geslapen en om zich heen zitten turen. Hij komt net pas een beetje los begrijpen wij van het KDV zelf.
pi_147599695
Krijgertje ik heb gelezen dat dat haaruitval zo rond de 4 maanden na de geboorte begint dus dat kan kloppen. Ik had er bij Djen geen last van.

School bevalt prima :Y
Mja ik hoor wel meer mebsen die bewondering voor me hebben. Maar uiteindelijk doe je het gewoon. Ik laat me door niemand haasten/opnaaien.. dat scheelt al een stuk :Y

Hier gelukkig wel prima nachten :@

Ik ben een beetje klaar met het 'leuren' van gastouder naar gastouder. Als het goed is krijgen we na de kerstvakantie 1 vast persoon. De kinderen lijken er niet onder te lijden en doen gelulkig zelf hun ding. Maar ik word er een beetje kriegel van. Als dat op orde is is er weer rust in de tent :+
pi_147601176
Als ze dit nou toch eens onder de knie zou krijgen he :')

http://nl.tinypic.com/m/ih0b2h/1

Dat scheelt me 380 keer op een neer lopen naar de box/bed/wipstoeltje om die speen er weer in te duwen }:| En voordat ik weer zit is 'ie er weer uit en dan is het meteen mopperen }:|
Ik kan geen 2 minuten iets voor mezelf doen als ze niet op schoot zit vandaag. En dat is op zich niet zo erg, maar juist vanavond komt ons nieuwe bed en ik moet dus de slaapkamer leeg halen :')
  maandag 15 december 2014 @ 14:07:38 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_147601252
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Als ik je advies mag geven zou ik ze daar juist een voeding laten geven. Het wennen is tenslotte ook daarvoor. Zo kwamen wij erachter dat S, waar ze thuis uit de Aventfles dronk, op het KDV alleen de Difrax pikt :')
ik heb dankzij deze post net een fles van twee euro gekocht. Wedden he. :')

Dyre, duct tape O-)
disclaimer
pi_147601625
Ik ben met krampjesbaby even aan de wandel. Na 1 minuut in de draagdoek sliep hij als een roosje O+ Nu even uitpuffen bij met een kop koffie bij Doppio :) (wel een beetje living on the edge natuurlijk, zítten net baby in doek :o)
pi_147601766
Lijkt me best irritant dyre. Hier geen speen, snapt hij niet.

Haha, net onder het voeden zag ik een prop snot in 1 neusgat zitten. Best aan de rand zeg maar dus niet heel diep. Ga ik met de punt van een hydrofiel voorzichtig dat proberen weg te halen. Kan ik ineens er perfect bij en haal er zo een enorm slijmding uit :o :X
pi_147601906
6 januari moet ik weer aan het werk :')
  maandag 15 december 2014 @ 14:32:58 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_147601987
Ik heb het idee dat de hele wereld langer verlof heeft dan ik :')
disclaimer
pi_147602086
Lekker :o hilmo

Dat idee heb ik ook SQ
Officieel gezien moest ik 15jan beginnen en ben 5nov bevallen

JM
Fijn dat hij eventjes slaapt

Dyre
De kraamhulp had meegemaakt dat iemand 2 elastiekjes had vastgemaakt om de speen en dan om de oortjes vd baby had gedaan :X (hallo bureau jeugdzorg )

Er heerst kinkhoest in ons stadje -O-
Nu moeten de meiden donderdag komen voor vervroegde vaccinaties. Ik wilde graag wachten tot 3mnd maar dat kan nu natuurlijk niet.
  maandag 15 december 2014 @ 14:37:15 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147602091
Dat idee heb ik ook SQ... en nu krijg ik ook net een berichtje van het KDV dat Suus niet lekker in d'r velletje zit. Toch wat last van het prikje lijkt. Zucht... Gelukkig gaat O+ mijn man O+ eerder naar huis toe en ligt er meer dan genoeg melk in de vriezer.
  maandag 15 december 2014 @ 14:38:51 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_147602128
Dat je net de hondenpoep van de kinderwagen hebt geveegd en daarna ontdekt dat er geen water meer uit de kraan komt. Kill me now.
disclaimer
pi_147602186
Oh bah :r -O-
  maandag 15 december 2014 @ 14:40:54 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147602200
Ik moet 19 januari pas weer werken. Heb iets langer dan normaal verlof, maar dat komt omdat ik van zelfstandig naar loondienst ga en ik een startdatum moest opgeven. Was voor de zekerheid maar uitgegaan van 42 weken zwangerschap en dan de maandag daarna beginnen.

En Dyre, heel herkenbaar. Degene die een systeem bedenkt waarbij een kleine baby een speen inhoudt op een veilige manier gaat goud geld verdienen denk ik B-)

Exode, nog een grotere maat? Duw je z'n piemel naar beneden voor je de luier dicht doet? Las laatst ook iets (hier?) over een maandverband in de luier leggen? Maar weet niet hoe dat met broeien gaat.
pi_147602270
Nooo SQ }:|

En hier ook Zoë, wordt ook eerder gestart met prikken. Bij ons werd sowieso aangeraden niet uit te stellen omdat prematuren vatbaarder zijn. Beuh.
  maandag 15 december 2014 @ 14:43:31 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_147602273
Arm suusje ;(

En Zoë, da's niet fijn. Maar liever geen risico nemen natuurlijk!
disclaimer
pi_147602460
Ohja, hondenstront aan je wielen :r Laat die beesten gewoon lekker uit waar het mag. Zo ontzettend ranzig :r

Twinkle, hoe bedoel je van gastouder naar gastouder? Heb je geen vaste? Lijkt me knap vervelend wel.
pi_147602480
Saar heeft de symptomen van kinkhoest :{
Zit te lezen en haar ziekteverloop is precies zo. Vannacht hoestbuien en slijm overgegeven. Hiervoor alleen verkouden. Sta nu in de wacht bij de huisarts..irritant mens hing perongeluk op.
  maandag 15 december 2014 @ 14:52:27 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_147602513
Is kinkhoest goed te behandelen?

De hoofdleiding is kapot kennelijk. De hele wijk zit zonder :')
disclaimer
pi_147602631
SQ, dat meen je niet... Wij hebben nog water *O*
als de nood echt hoog is kom je maar langs hoor, jerrycans onder de wagen :+ ,huis staat wel een beetje op z'n kop ivm slaapkamer leegruimen
pi_147602635
Het medicijn dat ik kreeg toen ik kinkhoest had was zo smerig. Textuur, smaak en geur van kattengrit :'(

Morgen krijgt Lou ook haar eerste prikjes. Ze is de laatste dagen zo huilerig, hopelijk wordt dat niet nog erger :{
pi_147602708
Zoë -O-
Als ze echt kinkhoest heeft is dat tegenwoordig best prima te behandelen, maar hier zit je natuurlijk totaal niet op te wachten :{ Hopelijk is het toch 'gewoon' een hoestje die zo over is.
pi_147602711
De baby's kunnen antibiotica krijgen om te voorkomen dat ze er ziek van worden.
Maar wat ik eng vind is dat E.mma benauwd is. En ik dacht dat het kwam door verkoudheid. Nu voel ik me slecht omdat er geen alarmbellen zijn afgegaan ofzo.

Maar het is normaal zeiden ze dat Peuter zich tussen de aanvallen door 'goed' voelt. Het hoesten is eerst voornamelijk snachts en later krijgen ze er overdag ook last van. Tussendoor lijken ze fit tenzij koorts dat is het teken dat er complicaties optreden (longontsteking bijv)

Kindjes onder de 6mnd kunnen niet goed ophoesten daarom is het erg gevaarlijk voor baby's.

-O- Nu maak ik me zorgen
Ze bellen 16:30 terug of ze de baby's gelijk gaan behandelen of dat Saar eerst geprikt moet worden (maar de uitslag komt dan pas over een paar dagen)
pi_147602762
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:57 schreef Skittles het volgende:
Het medicijn dat ik kreeg toen ik kinkhoest had was zo smerig. Textuur, smaak en geur van kattengrit :'(

Morgen krijgt Lou ook haar eerste prikjes. Ze is de laatste dagen zo huilerig, hopelijk wordt dat niet nog erger :{
Oh bah -O- dat krijg ik er nooit in bij Saar
Werd het snel beter?

Aww wat sneu. Hoop niet dat ze veel last vd prikjes krijgt
pi_147602826
Zoe -O- dus je moet nu tot half 6 wachten?? Damnnn :{

SQ, succes zo zonder water :')
pi_147602876
Zooo klaarbij CB. Eerste prikken meteen gehad, dat was een verrassing. Hij gilde even heel hard maar was meteen stil bij papa.

Stats: 5535 gram (vorige keer is ruim vier weken geleden, toen was hij 4155) / 59,5 cm / hoofd 40,2

Alles op de +1 lijn van het CB. Lengte nog iets boven die lijn.

:o

Ze begon uiteraard over johannesbroodpitmeel/nutriton viir t spugen. Dat wil ik liever niet, dus even afwachten hoe t zich ontwikkelt de kimende tijd. Maagje moet ws gewoon wennen aan de wat grotere hoeveelheden die hij neemt nu.

Volgende keer een andere arts want ga naar een ander team (dinsdag, want anders moet ik steeds op werkdagen naar het CB)

Melle net nog even gevoed. Hij is Helen maal knock out nu al... Coor de zekerheid maar even zetpillen halen.
Kwak
pi_147602893
Oh zoe, had je post gemist, wat rot!! :*
Kwak
pi_147602923
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 15:03 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Oh bah -O- dat krijg ik er nooit in bij Saar
Werd het snel beter?

Aww wat sneu. Hoop niet dat ze veel last vd prikjes krijgt
Mijn beste vriendin had tegelijkertijd met mij kinkhoest en haar medicatie had bananensmaak. Zo jaloers was ik :P
Werd snel beter. Het hoesten en daarbij overgeven van speeksel bleef ongeveer een weekje, maar ik voelde me totaal niet ziek. Mocht wel 3 weken thuisblijven van school O+
  maandag 15 december 2014 @ 15:12:18 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_147602977
Zo kwak, dat gaat wel extreem hard :D groeispurt!
disclaimer
pi_147603035
59,5 cm :o wat een lange!
pi_147603079
Wow Kwak :o 1,2 kg erbij gegeten in 4 weken, best knap :+
  maandag 15 december 2014 @ 15:43:35 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147603967
Oei, Zoe, hopelijk geen kinkhoest bij S.! Wat rot zeg...

Kwak :D, goeie stats!

SQ :o! Heb je alweer water?

Een spontane TSR tijdens je werk is }:| niet leuk }:| :')
pi_147604130
Heb je alweer water SQ? Of sta je buiten een regendans te doen in de hoop op water van boven? :') ;(

Ja nu staat het maar op papier dat t een lange is. :+ . ze keken zijn papa er meteen op aan. Alle maat 56 nu maar echt de kast uit en 62 erin denk ik (op een paar pakjes na waarvan ik weet dat ze nog passen).

We hadden een hele stomme cb arts trouwens, krijgen nu een andere en dat vind ik niet zo erg :@ ze kwam niet zo scherp over, alsof ik haar alles moest vertellen. De vpk vorige keer vond ik wel heel fijn, ben benieuwd hoe de nieuwe is...
Kwak
pi_147604212
Wat gaan jullie weer snel!

Ik zag in het vorige topic mooie foto's voorbij komen O+ (Nikki met haar jongens, L van Chanty, paddenstoelenS van GM, het mooie poppetje van Franny en de maxitaxibabies van Zoe)

Fijn dat je een besluit hebt genomen over de bv Kwak, en dat het goed voelt voor jou

En ik heb een trip down memorylane gemist :'(

Doorslapers ^O^ Mijn baby snapt het sinds vannacht ook weer, ik hoop dat dat zo blijft.

Baggernachten :( , sterkte!

Het zit ook niet mee he Zoe -O-

Hier weer een opgeknapt kind. Nu een moeder met keelontsteking -O-
Maar ik zal overleven oO<

[ Bericht 2% gewijzigd door Butterflower op 15-12-2014 15:56:31 ]
pi_147604536
Kwak, wat een goede stats!

Ah bah Zoë, ik hoop dat je meisjes geen kinkhoest hebben/krijgen.

Mijn baby is vrij high maintenance vandaag. :'). Gelukkig is hij wel schattig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147604805
Een kerstbaby O+

Iemand in de wachtkamer op m'n werk heeft de meest ranzigste parfum ever op :r :r
Ik ga maar even achter zitten geloof ik, met m'n hoofd uit het raam
  maandag 15 december 2014 @ 16:06:20 #70
52229 Chanty
pi_147604833
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
Dat je net de hondenpoep van de kinderwagen hebt geveegd en daarna ontdekt dat er geen water meer uit de kraan komt. Kill me now.
OMG :X :X :X :r

Hilmo klinkt ook smakelijk :')

Zoe kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk is het toch iets anders, kinkhoest is niet fijn en al helemaal niet voor een kleintje.

Soesa :D :X

Kwak mooie stats! *O*

BF beterschap!

Lucas was gisteren in kerststemming :+

Het staat hem net zo goed als mij :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En kijk hem banaan smikkelen met zijn 1/10e tand :+ O+

Net definitief die baan afgebeld. Ik voel me zoooo opgelucht :)
  maandag 15 december 2014 @ 16:07:10 #71
52229 Chanty
pi_147604856
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 15:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak, wat een goede stats!

Ah bah Zoë, ik hoop dat je meisjes geen kinkhoest hebben/krijgen.

Mijn baby is vrij high maintenance vandaag. :'). Gelukkig is hij wel schattig.
[ afbeelding ]
Oeh jouw baby is ook al in kerstsfeer ^O^ En right place to be! Bij de cadeautjes >:)
pi_147604896
Lucas O+
Heeft hij al verkering eigenlijk? oO<
pi_147604936
Woah, kerstkadootjes!! O+ En kerst-I, cuuute!
Zoë, hoop dat het meevalt met S, zit niet mee inderdaad -O-
En Kwak met groeispurt-M, wauw!
En beterschap voor Butter, keelontsteking is }:|
En Lucas met gewei en banaan O+

Hier nog steeds zzzzzzz-L in de doek, ga 'm er zo toch maar eens voorzichtig uit pellen voor badje/voeding, begin m'n rug te voelen :)
pi_147605045
Chanty, wat een mooi mannetje is het toch. Die banaanfoto <3

Oi DaD, mooi kerstmannetje heb je daar zeg <3

En ik vind je gewaad mysterieuzer dan je bollen :D

Zoe, wat naar. Hopelijk valt het mee! Beterschap!
pi_147605080
Sugar onze vaste gastouder is per direct moeten stoppen vanwege haar zwangerschap. Dat ging echt niet meer.

Dud toen naar een andere die we al kenden. Die morst per direct de ziektewet in vanwege gezondheid.

Dus weer op zoek naar een andere. Die kan di tm vrij opvang doen.

Dus toen op zoek naar iemand voor de maandag. Gevonden. Blijkt die ook de hele week te kunnen. Dus nu hebben we voor haar gekozen. 1 Gezicht.

Maar bovenstaande is in 2 weken gebeurd dus hectisch wel :+
  maandag 15 december 2014 @ 16:16:10 #76
52229 Chanty
pi_147605229
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:08 schreef Butterflower het volgende:
Lucas O+
Heeft hij al verkering eigenlijk? oO<
Hij heeft een harem de kleine player. Hij wil zich nog niet binden en zo :7 :+

Twinkle wat een gedoe zeg maar fijn dat je nu 1 iemand hebt gevonden.

Room mijn gewaagd is gewoon mijn snuggie-deken waar ik 10 maanden van het jaar in woon :')
pi_147605461
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hij heeft een harem de kleine player. Hij wil zich nog niet binden en zo :7 :+

Twinkle wat een gedoe zeg maar fijn dat je nu 1 iemand hebt gevonden.

Room mijn gewaagd is gewoon mijn snuggie-deken waar ik 10 maanden van het jaar in woon :')
Dan voeg ik nog een exemplaar aan de harem toe O-)
pi_147605472
Een snuggie-deken :D 10 maanden per jaar :D Wat vindt je man daar eigenlijk van :+ ik krijg regelmatig lauwe reacties op mijn hangpak -O- Ben blij als ik 's avonds wat comfortabels kan aantrekken :{w
En die foto's van L O+

DaD wat zoet zo bij de boom *;

Hier thuis ook echte liefde, en wel met de kat :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147605542
Snuffledeken, wat een uitvinding! Ik wil er een :Y
Ik woon vaak in mijn onepiece, maar das zo koud plassen.
pi_147605629
Awww baby met pousse!!
  maandag 15 december 2014 @ 16:32:17 #81
52229 Chanty
pi_147605755
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:22 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Dan voeg ik nog een exemplaar aan de harem toe O-)
:D Lucas zegt: O+ O+

Fazz mijn man heeft me die deken gegeven dus hij moet wagen er iets van te zeggen :+ Moet overigens zeggen dat ik hem vorig jaar niet gebruikt heb want toen was ik zwanger en had ik het niet koud en tot nu toe heb ik hem ook nog niet gebruikt. Maar eerder zat ik in de winter continu onder dat ding :') Ik had er zelfs eentje op mijn werk :P

Wat een lieve foto fazz O+ O+
pi_147605766
Hehe en ik voelde me al slonzig in oude vesten bij gebrek aan goede voedingskleding.

Ik zag een goed groeiende m van kwakzor.

En een paar kerstbaby's!

Vandaag naar het weeguurtje geweest, nu 3650 gram. Ze volgt een goed eigen (p30) lijntje, mijn mini. <3 Klinkt echt zo klein met al die gewichten hier. De andere baby's bij het weeguurtje waren ook echt reusachtig voor mijn gevoel :D
pi_147606140
M is niet van de borst weg te slaan (figuurlijk uiteraard) sinds de prikjes. Laat m maar even lekker clusteren tot hij zo knock out gaat.

Ik zag allemaal kerst/banaan/poes foto's O+

In spoiler nog even de who curves voor de geinteresseerde. Daaroo is hij veel gemiddelder :Y

SPOILER
Kwak
pi_147606548
Oh DAD en Chanty, jullie mooie jongens! O+ .
Kwak, fijn dat M zo goed groeit! Is toch mooi van jouw melk! :* .

Hier heb ik een blij meisje.

SPOILER
Ondertussen is mijn vader weer naar het ziekenhuis, want hij blijft het zoo benauwd houden. Hoop dat ze iets kunnen doen voor hem. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 15 december 2014 @ 16:58:12 #85
52229 Chanty
pi_147606553
Mijn kind is stuk… Heeft dus tot kwart voor elf geslapen. Toen van 12.40 uur tot 13.45 uur en vervolgens was hij weer moe en nu ligt hij sinds 15.15 uur… :? Ik ben er heel blij mee hoor maar dit is zoooo niet Lucas :D

Franny O+ Wil I. niet ook in Lucas' harem? O+ Wat heeft ze mooie lange vingers trouwens
pi_147606639
I is teveel diva om in iemands harem te willen, vrees ik. Chanty. Totale aanbidding, of anders niets. :{w .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147606809
Franny O+ Wat een mooie blije foto!
pi_147606847
Ooooh kerstfoto's O+ ! L.-met-gewei-en-slaapskills en I.-diva-in-de-dop en I.-pakje-onder-de-boom en F.-met-poes O+. Te leuke kinderen hier in dit topic!

Ik heb vandaag even de regenhoes van de kinderwagen getest.
In een hoosbui }:| .
Hij doet het :7 .

En toen moesten we nog een half uur terug want de Vomar waar ik een pakje ging ophalen was toch niet zo dichtbij als ik dacht. A. heeft prinsheerlijk liggen slapen en ik ben ijs-en-ijskoud en totaal doorweekt thuisgekomen.

Maar die HOES jonge. Wat een kwaliteit. Weten we dat ook weer.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 17:11:12 ]
pi_147606962
Kwak ik kan je curves niet zien! (Wat zijn sommige zinnen toch heerlijk onlogisch buiten de context van dit topic :+ ) .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 17:10:43 ]
pi_147607118
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Kwak ik kan je curves niet zien! (Wat zijn sommige zinnen toch heerlijk onlogisch buiten de context van dit topic :+ ) .
Nu wel? (Is de bv curve, de groeigids wil mijn curve niet updaten, stom ding)
Kwak
  maandag 15 december 2014 @ 17:15:11 #91
52229 Chanty
pi_147607187
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 17:01 schreef Franny_G het volgende:
I is teveel diva om in iemands harem te willen, vrees ik. Chanty. Totale aanbidding, of anders niets. :{w .
:D daar heeft ze eigenlijk wel gelijk in

Razz lekker :P warme chocolademelk voor jou
  maandag 15 december 2014 @ 17:16:04 #92
52229 Chanty
pi_147607225
Nu werkt ie :Y ziet er netjes uit
  maandag 15 december 2014 @ 17:23:19 #93
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147607464
Ah ik vind de babyfoto's leuk om te zien!! Wil iedereen apart props geven, maar ben bang een kindje te vergeten!

Nikki wat bijzonder die 2 foto's.

Chany, ik vind je op de mysterieuze bollen foto op Chantal Janzen lijken!

M is 3160 gr *O* , 3kg gehaald! En 52.4 cm. Scheelt dat als dit zo door gaat hij dezelfde kleren aan kan als zn broer.

Alweer water in de lichtstad?

Franny beterschap voor je vader :*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147607584
Jeuh wat goed van je mini AwayTL!
Kwak
  maandag 15 december 2014 @ 17:53:24 #95
52229 Chanty
pi_147608434
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:23 schreef AwayTL het volgende:
Ah ik vind de babyfoto's leuk om te zien!! Wil iedereen apart props geven, maar ben bang een kindje te vergeten!

Nikki wat bijzonder die 2 foto's.

Chany, ik vind je op de mysterieuze bollen foto op Chantal Janzen lijken!

M is 3160 gr *O* , 3kg gehaald! En 52.4 cm. Scheelt dat als dit zo door gaat hij dezelfde kleren aan kan als zn broer.

Alweer water in de lichtstad?

Franny beterschap voor je vader :*
Dat heb ik vaker gehoord dat ik daarop lijk. Mooi compliment :7 al komt dat vooral Door het blonde haar volgens mij
pi_147608551
Niet alleen je haar, ook je blik ofzo :Y

En jij lijkt op Anniek Pfeiffer, Away!

Goede stats, Kwak! En je het een keus gemaakt, fijn! Mag ik dat zeggen? Kun je nu meer ontspannen, nu de keus achter de rug is? Maak nog wel wat bv-afscheidsfoto's ;)
pi_147608915
Ik moest opzoeken wie anniek pheifer was, maar +1 op roomsnoes! En nu ben ik benieuwd op wie jij lijkt :P

Razz goed promopraatje voor de hoes :D

Hoofdpijn. Hele dag aan het voeden en drie glazen drinken op in totaal. Ik doe iets verkeerd :P
  maandag 15 december 2014 @ 18:14:33 #98
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147609002
*googled ook even naar Anniek

*denkt even mhehehe I wish!!

En bedankt voor het compliment!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147609376
Op wie ik lijk, Helio?
Ik heb Angela Schijf gehoord, Charlie uit gtst ooit(aukje van ginniken), Anne Hathaway en Toni Collette. Tja :D Lastig zeggen over jezelf :P
pi_147611080
Wat zouden jullie doen? melle heeft voor t laatst gedronken van drie tot half vier, ligt nu sinds kwart voor zes slapend in bed (sliep van half vier tot kwart over vijf op mijn schoot).

Hij voelt niet warm aan en slaapt rustig. Wel extra moe van de prikken volgens mij.

Wakker maken voor een voeding om half negen of afwachten wanneer hij zich meldt (en dan evt wel wekken als wij gaan slapen)? Hij heeft vijf voedingen gehad vandaag....
Kwak
  maandag 15 december 2014 @ 19:27:07 #101
52229 Chanty
pi_147611297
Ik zou hem laten slapen totdat hij zelf komt of anders nog voeden voor jullie gaan slapen.
pi_147611449
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:27 schreef Chanty het volgende:
Ik zou hem laten slapen totdat hij zelf komt of anders nog voeden voor jullie gaan slapen.
Ja dat was mijn plan idd. :Y zocht even bevestiging. :@

Hij moet even bijkomen van vandaag denk ik. We temperaturen hem wel even voor wij gaan slapen om te zien of hij nog kleertjes uit moet of evt een zetpil.
Kwak
pi_147611827
Ik ben benieuwd hoe het met crumpette is.. iemand die dat weet?
pi_147612354
Ik sluit me aan bij Chanty, lekker laten slapen!

Chanty! Wat een leuk kereltje heb je toch! Zo'n lief gezichtje :D

En crumpette, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het is vandaag toch haar ud?

Kind is al de hele dag wakker op 2 hazenslaapjes na in de auto. Ze zit nog vol energie terwijl mama net voor pampus op de bank lag :')
pi_147612703
Die foto's O+

Dyre jij vroeg toch laatst over lappenpopjes in bed?
Dit is hoe mij jongetje slaapt met zijn popjes, overdag gebruikt hij ze de laatste tijd als kussen

SPOILER
pi_147613634
Aww wat lief Blue Eyes.

Mijn mupje is zelf wakker geworden en heeft bijna zijn hele fles van 100ml opgedronken. Hij heeft geen verhoging maar wel pijn volgens mij. Af en toe gilt hij ineens heel zielig ;(. Wilde eerst de fles ook niet, heel hard huilen, en toen deed ik een icepack op zijn linkerbeentje en werd hij ineens stil en wou hij drinken O+

Nu weer in slaap aan t vallen op papa's schouder.
Kwak
pi_147613717
Zoë wat eng die kinkhoest. Fingers crossed dat grote S het niet heeft en de baby's al helemaal niet. Ik kan me goed voorstellen dat je even flink geschrokken bent.

Kwak ik zou hem ook laten liggen. (spuit 11) Mooie curve trouwens! ^O^

BE wat schattig zo met zijn lappenpopjes. O+

Chanty als ik een meisjesbaby had dan zou ik L nu alvast willen reserveren voor haar. Ik vind hem trouwens echt op je lijken. O+

DaD wat lief een kerstbaby. :)

SQ wat heeft ze een tof pak aan vandaag! En *O* voor de tinylove mobile, hij is echt tof!
En nu al wennen op het kdv, :{w ik heb het gevoeld dat jij pas net bevallen bent.

Mijn man ging vandaag met S naar de HA want hij heeft hetzelfde soort rocheltje als T een paar weken geleden had. Kreeg mijn man te horen dat verkouden zijn goed is voor baby's, 6 weken verkouden zijn is prima, dat het niet erg is als baby's verkouden zijn en zolang hij geen koorts had was er niets aan de hand. Maar ohja, hij mocht wel hetzelfde pufje als T gebruiken, want ze hoorde wel wat slijm in de longetjes. :( En ohja 2, die waterpokken kunnen nog terugkomen hè meneer, want hij is nog geen jaar en dus kan hij het nog eens krijgen.
Het is maar goed dat ik er niet heen ben gegaan, want ik had de beste mevrouw de wind van voren gegeven (was niet onze eigen HA). Ik bel nooit zomaar, achteraf gezien heb ik met het rocheltje van T veel te lang gewacht en had hij wel virale bronchitis. -O- Dan is het toch niet zo gek als ik S ook even na wil laten kijken omdat hij nu hetzelfde klinkt als T en ook moet spugen door het hoesten en de slijm. #klaagpost
  maandag 15 december 2014 @ 20:41:47 #108
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147614516
Nikki, wat een vreemde uitspraken inderdaad.. En wat vervelend dat T nu hetzelfe heeft als S :( .

Zoe al bevestiging van ha?

Kwak een icepack, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben. Slim!

Chanty, als L en 1 van mijn jongens homo wordt/is he.. Is die positie al besproken? :9
pi_147615474
Roomsnoes, nu zie je er in mijn hoofd uit als mengsel van al die mensen 8-)

Nikki wat stom van de huisarts, raar verhaal!

Zoe al nieuws?

Blue wat een lieve foto. Is hij inderdaad fan van dikkie dik (doet me denken aan je fotoverslag van vlak voor je bevalling)?

Sq ook ik heb het gevoel dat je net bevallen bent. Wat gaat het snel.
pi_147615608
Is het raadzaam om met luieruitslag nog frequenter de luier te vervangen? Ik verschoonde haar vanmorgen en ik schrok er nogal van ; zo'n beetje heel haar schaamstreek zit onder. Gewoon op de 1 op andere dag :/
pi_147615651
Ja hoi, ik ben vandaag voor het eerst in mijn leven ondergekotst *O*. En omdat mijn kind het deed vond ik het niet eens erg. Papa trok wel wit weg.
Ik gok dat het een lange nacht wordt, maar dan kan ik in ieder geval goed bijlezen :D.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_147615961
Och wat sneu voor haar Sun! Hoe vaak verschoon je? A. is hier een stuk minder gaan poepen met FV dus we zitten nu op ongeveer 3 luiers per dag. Maar als die uitslag zo ineens kan komen ga ik dat ook wat vaker doen..

RFR :D Je brengt het leuk in elk geval. Mijn man kan ook niet zo goed tegen kots, en dan is het nu nog maar simpele zure-melk-kots. Dat wordt nog wat :')

Lekker dan NIKKI -O- maar begrijp ik nu dat S die bronchitis in elk geval niet heeft? Want dat is dan wel weer fijn!

BE wat een lieve foto zo met de knuffeltjes erbij O+

Goede stats Away ^O^
pi_147616070
Razz, ik verschoon nog wel wat vaker. Stuk of 5 x. Las ergens dat het ook in verband kan staan met tandjes? Snap de link niet zo, maar iemand een idee?
pi_147616081
Het plan om hier 180/6 voor de nacht te geven werkte niet -O- . Ze wilde om 19:00 maar 130 ml en beslist niks meer (ze trekt dan zo'n leuk IK WIL NIET MEER hoofd en drukt haar lippen in zo'n hilarische grimas stijf bij elkaar, heel grappig :') ) .

Dus nu gaan we straks toch maar eens proberen zo rond 22:30 als ik zelf ga slapen haar wakker te maken voor een laatste fles. Misschien dat ze dan wat langer doortrekt dan 1:45.. Met het risico dat ze denkt dat het ochtend is en daarna vrolijk elke 3 uur komt, maar dat wil ik wel nemen want ik hoef toch nergens heen morgen :+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 21:11:02 ]
pi_147616161
Crump was in Z&G ook al "zoek". Kwak, heb jij haar niet toevallig op facebook, jullie hadden toch gemeenschappelijke kennissen? Of iemand anders, even vragen of het goed gaat? :@
pi_147616240
Alles is goed. Maar ik vind het eigenlijk niet aan mij om daar verder iets over op Fok te zetten. Hier laat ik t dan verder dus ook bij ;)
Kwak
pi_147616242
Nikki, inderdaad waardeloos van die ha!

Wat voor zetpil gebruiken jullie eigenlijk bij baby's jonger dan 6 maanden? Ik lees dat wel geregeld van dan geef ik zetpil maar wat voor? Mag he incidenteel al die van 6 maand en ouder aan paracetamol?
pi_147616323
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef Hilmo het volgende:

Wat voor zetpil gebruiken jullie eigenlijk bij baby's jonger dan 6 maanden? Ik lees dat wel geregeld van dan geef ik zetpil maar wat voor? Mag he incidenteel al die van 6 maand en ouder aan paracetamol?
ik heb van 120mg voor 3-6 maanden, maar nog niet gegeven...
Kwak
pi_147616369
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
Alles is goed. Maar ik vind het eigenlijk niet aan mij om daar verder iets over op Fok te zetten. Hier laat ik t dan verder dus ook bij ;)
+1 :)
  maandag 15 december 2014 @ 21:18:14 #120
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147616545
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef Hilmo het volgende:

60 mg zetpillen zijn er ook.

3–5,5 kg: 60 mg
5,5–10 kg: 120mg
1–2 jaar: 240 mg

Je kan niet af en toe een hogere dosis geven, zetpillen ook niet doormidden snijden omdat je zo niet weet welke hoeveelheid je geeft.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147616564
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
Uiteraard! Was ook niet de bedoeling om te gaan vissen ofzo, maar ja, gewoon. Het was ineens zo stil :)
Goed te horen dat het goed gaat :)
pi_147616627
Sq wat een serieuze dame :D

Kerstbaby DaD O+

En de baby met poes, hoe schattig!

Chanty, ik vind dat jij een asociaal mooi kind hebt.

Mooie I van Franny O+

BE ook al zo'n mooi kind!

Zoe, mooi balen! Ziekige kindjes zijn niet leuk..

(Geen foto's vergeten? Zo wel, sorry :@ )
It will set you free
pi_147616826
Nikki wat een rare ha. Doet mij dan altijd denken dat ze er niet zoveel zin in had vandaag :{w

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:41 schreef AwayTL het volgende:

Chanty, als L en 1 van mijn jongens homo wordt/is he.. Is die positie al besproken? :9
:D _O-
It will set you free
pi_147616843
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:18 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Uiteraard! Was ook niet de bedoeling om te gaan vissen ofzo, maar ja, gewoon. Het was ineens zo stil :)
Goed te horen dat het goed gaat :)
Nee snap ik hoor!
Kwak
pi_147616907
Oh ik heb zo'n zij in vrijdag!!! J en ik gaan dan voor t eerst samen een middag/avond weg. Mellie gaat naar mijn moeder en wij gaan naarvde kerstmarkt in Leiden en daarna een hapje eten bij Malle Jan. O+ het is echt hoog tijd om zoiets te doen :Y
Kwak
pi_147617070
Mijn vader kreeg in het ziekenhuis te horen dat de medicijnen voor zijn aderen niet goed samengingen met zijn medicijnen tegen hartritme stoornis en dat hij daarom nu minder pillen heeft tegen die hartritme stoornissen en dus om die reden vaker benauwd is, maar dat het geen reden voor ongerustheid is. Fijn ook dat ze hem dat van tevoren even verteld hebben. }:| .

Nikki, dat klinkt raar ja. Heel vervelend als je het gevoel krijgt niet serieus behandeld te worden.

Blue, wat leuk om van de jouwe ook weer eens een foto te zien, met die doekknuffels! O+ .

Wij hadden voor en tijdens het eten drama. Als ze boos is of zich niet fijn voelt, gooit ze zichzelf tegenwoordig met heel haar bovenlijfje al huilend in uiterste frustratie naar voren of naar achter met als gevolg dat ze, als je niet oppast, met haar koppie overal tegenaan knalt. Gek mens. 8)7 . O+ . Maar na nog even knuffelen met ons, laatste slokken melk en schone luier was ze volledig KO.
pi_147617243
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Lekker dan NIKKI -O- maar begrijp ik nu dat S die bronchitis in elk geval niet heeft? Want dat is dan wel weer fijn!
Ik heb dus geen idee. -O- Ze zei letterlijk tegen mijn man over de medicatie van T: "Het kan geen kwaad dus je kan het gewoon gebruiken voor S." 8)7 We moesten het eerste jaar maar een beetje aanmodderen.

RFR beterschap voor je mini. :*

Sunshine, ik geef bij rode billen wel vaker een schone luier. Nog beter is in hun blote billen laten "lopen", maar dat is in deze tijd van het jaar misschien niet helemaal handig. :+

Razz succes met je voedingsexperiment, wie weet verrast ze je en slaapt ze ineens een hele tijd door ofzo. ;)

Kwak tof dat jullie iets samen gaan doen! :)

Franny, wat vervelend dat je vader voor niets ongerust is geweest. -O- Hebben ze hem nu een beetje gerust kunnen stellen?

Onze vanaf 4 weken oud doorslapende baby slaapt ineens niet meer door. -O- Hij vond 9 maanden uit de buik een mooi moment om 's nachts de beest uit te gaan hangen. Ik kan helaas erg slecht tegen 's nachts wakker moeten worden. Niet dat ik het erg vind dat ik 's nachts wakker moet worden voor S, maar ik had er vandaag na twee nachten een paar uur wakker zijn, al een migraineaanval door. Slecht slapen staat bij mij echt garant voor migraine helaas. }:|
pi_147617290
Fijn dat het goed gaat met Crump! Ik ben ook heel benieuwd!

Kwak dat klinkt heel lekker, even samen weg O+ . Geniet ervan, het is jullie gegund!

Franny wat ongelofelijk suf van het ziekenhuis zeg :{ Wel fijn dat er geen reden tot ongerustheid is, maar toch.. Vaders en hartproblemen is een rotcombi, ik weet er alles van helaas. Sinds A. er is is mijn vader ook echt ineens een 'opa', (hij is ook al 74) en besef ik steeds vaker dat hij er niet eeuwig zal zijn, en dat vind ik best moeilijk.

NIKKI wat zuur zeg. Hopelijk is het iets tijdelijks en slaapt je mannetje snel weer door! En artsen zijn soms zo vaag hè, zouden ze nou niet snappen dat je graag duidelijkheid hebt :?

Mijn 'voedingsexperiment' :D Tja, je probeert eens wat.Hopelijk werkt het. En zo niet, ook geen probleem. De tijden die ze had (19:00 - 1:45 - 6:15) waren ook niet slecht. Als ze dat nog nodig heeft dan is dat maar zo.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 21:36:06 ]
pi_147617662
Franny ik herken het eetdrama. S doet dat ook, dan laat hij zich ineens helemaal naar achteren vallen of naar voren. Dat doet hij niet alleen met eten overigens, gewoon algemeen als hij het ergens niet mee eens is. Vorige week had ik te laat door dat hij geen zin had in een schone luier en toen viel hij op zijn achterhoofd op de commode omdat hij zichzelf zo naar achteren gooide, gekkerd. :{

Razz die tijden zijn ook helemaal niet slecht inderdaad, ik ben benieuwd wat ze gaat doen komende nacht. :)
pi_147617759
Ze vertelde hem ook dat ze eventueel, als de klachten niet over gaan, elektrische schock therapie gaan doen om zijn hart een soort 'reset' te geven. En dat vind ik dus een doodenge gedachte. Schijnt wel vrij normaal te zijn, geloof ik.

Tijden lijken mij ook prima, Razz, maar meer doorslapen is altijd fijn en een goed streven! I kwam vannacht om 2.00 en toen alweer om 4.00. Dat vond ik wel minder. Maar ik wijt het echt aan doorkomende tandjes, volgens mij komen er een paar tegelijk bovenin door nu.

Wat betreft je werkvoorbereidingen: goed idee om dat op school te doen! Ik kan ook echt niet werken als I bij me in de buurt is (en niet slaapt). Ik ga in het weekend soms 's ochtends in de Coffee Company bij ons in de buurt zitten om wat lesvoorbereidingen te doen, dan kan ik me tenminste goed concentreren en blijft mijn vriend bij I. Ik ben een echt ochtendmens dus ik werk veel beter in de ochtenden dan 's avonds.

'Grappig' dat S dat ook doet, Nikki! Ze overzien nog helemaal niet dat ze zichzelf daar pijn mee kunnen doen he?
pi_147618040
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Ze vertelde hem ook dat ze eventueel, als de klachten niet over gaan, elektrische schock therapie gaan doen om zijn hart een soort 'reset' te geven. En dat vind ik dus een doodenge gedachte. Schijnt wel vrij normaal te zijn, geloof ik.
In onze familie zit ook een soort hartritmestoornisprobleem, heb het zelf ook. Mijn ooms en tantes moeten zich regelmatig in het ziekenhuis melden om zich te laten resetten en het gaat altijd goed. Maar het klinkt inderdaad best eng.
It will set you free
pi_147618076
Ik ben ook echt een ochtendmens, maar juist daarom doe ik in de weekenden 's morgens de zorg voor A. Mijn man komt dan wat later uit bed en dan kan ik lekker in bad en 's avonds ga ik wat eerder slapen dan hij en heeft hij babyfoondienst. Maar ik denk sowieso dat hij en ik eens goed samen moeten gaan zitten voor afspraken voor als ik weer werk. Want nu doe ik eigenlijk bijna alles met A., ook omdat hij nu heel druk is met een project op het werk. Straks als ik ook weer werk kan dat echt niet meer.. Vind ik wel lastig om te gaan bespreken eigenlijk :@ Ook omdat hij soms bijna tegen overspannen aanzit en ik hem niet teveel wil 'belasten', voor zover dat opgaat als het over je eigen kind gaat.

Ben eigenlijk wel benieuwd: Hebben de anderen in dit topic die alweer aan het werk zijn heldere afspraken gemaakt over de verdeling van zorg voor de baby en huishouden enzo? Of zien jullie het wel?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 21:46:27 ]
pi_147618508
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 21:37 schreef Franny_G het volgende:

Tijden lijken mij ook prima, Razz, maar meer doorslapen is altijd fijn en een goed streven! I kwam vannacht om 2.00 en toen alweer om 4.00. Dat vond ik wel minder. Maar ik wijt het echt aan doorkomende tandjes, volgens mij komen er een paar tegelijk bovenin door nu.

Wat betreft je werkvoorbereidingen: goed idee om dat op school te doen! Ik kan ook echt niet werken als I bij me in de buurt is (en niet slaapt). Ik ga in het weekend soms 's ochtends in de Coffee Company bij ons in de buurt zitten om wat lesvoorbereidingen te doen, dan kan ik me tenminste goed concentreren en blijft mijn vriend bij I. Ik ben een echt ochtendmens dus ik werk veel beter in de ochtenden dan 's avonds.

'Grappig' dat S dat ook doet, Nikki! Ze overzien nog helemaal niet dat ze zichzelf daar pijn mee kunnen doen he?
Hej, dat heeft mijn moeder ook gehad. Cardioversie. Het klinkt eng maar is het niet echt. Ze geven je een roesje en dan gebruiken ze idd. van die elektrische peddels voor reanimatie om te proberen je hart in een normaal ritme te schokken.

Ze heeft twee pogingen gehad, helaas allebei niet gelukt, dus medicijnen en trombosecontroles nu. Ze had geen last van de procedure, alleen een kleine lichte brandplek op haar borst en rug.
Kwak
pi_147618555
@Nikki ik heb gelezen dat kindjes rond negen maanden wel vaker ineens niet meer doorslapen. Iets met verlatingsangst die ze ineens kunnen hebben op die leeftijd. Gaat wel weer vanzelf over geloof ik.
Kwak
pi_147618906
Razz herkenbaar. Als man en ik beiden thuis zijn neem ik zoveel mogelijk zorg op me om hem te 'ontlasten'. Maar als ik weg ben moet hij wel ... tis gewoon een automatisch iets denk ik. Maar daar zit het gevaar misschien ook. Naast mama ben jij ook vrouw, vriendin, Razz ... snap je?

Ik heb op een gegeven moment met hem afgesproken dat hij van de 3 flessen die wij thuis doen, hij er minimaal 1 doet. Tenzij echt heel dringende redenen werkt dit prima voor ons. En in die tijd ga ik even wat voor mezelf doen. Dan zijn het even zijn zorgen.
pi_147618931
Pfff, even spuien hoor: uk heeft nog niet eerder zo weinig getukt als vandaag.. Last van z'n buik en/of wie zal zeggen wat nog meer. Alleen in de doek lang geslapen, verder wakker/mopperen/speen knagen/ontroostbaar. Ik ben een beetje kapot :@ Gelukkig kan J elk moment thuis komen van z'n werk.
pi_147619113
Franny dat klinkt inderdaad eng, maar wat RFR zegt, mijn schoonvader heeft het ook meerdere keren moeten doen en hij loopt altijd een paar uur later gewoon weer het ziekenhuis uit. Heel bizar als je erover nadenkt.

Razz, wij hebben een vrij strakke verdeling als het gaat om huishouden en zorg voor de kinderen. Dat moet ook wel omdat hij 32 uur werkt en ik 36 (maar eerder 40+) uur per week werk. Wij hebben het ongeveer zo verdeeld:

- Hij: koken (keuken is zijn domein O+ ), badkamer, bovenverdieping en bijhouden, beneden dweilen, toiletten, brood voor de hele week smeren en invriezen (dat is echt dé huishoudtip van de eeuw!) :D

- Ik: benedenverdieping bijhouden, keuken poetsen (dat is het enige wat ik in de keuken mag doen :') ), toiletten, wassen draaien, strijken, boodschappen doen
En qua verzorging van de kinderen is het maar net hoe het uitkomt. Kinderen wassen doe ik net iets vaker, omdat hij dan kookt terwijl ik de kinderen was. Maar al met al komt het er denk ik op neer dat we beiden zo ongeveer evenveel doen.

Ik doe dus niet echt aan hem ontlasten, maar dat komt mede doordat we beiden ongeveer evenveel werken. Als ik minder zou werken dan hij, dan zou ik vanzelfsprekend meer huishoudelijke taken van hem overnemen. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
@Nikki ik heb gelezen dat kindjes rond negen maanden wel vaker ineens niet meer doorslapen. Iets met verlatingsangst die ze ineens kunnen hebben op die leeftijd. Gaat wel weer vanzelf over geloof ik.
Goeie tip. ^O^ Dat kan het bij S heel goed zijn, want als ik een paar centimeter te ver weg ben begint hij te brullen. -O-

JM :* wat kun je dan uitkijken naar het moment dat je man thuiskomt hè?
pi_147619133
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:58 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, even spuien hoor: uk heeft nog niet eerder zo weinig getukt als vandaag.. Last van z'n buik en/of wie zal zeggen wat nog meer. Alleen in de doek lang geslapen, verder wakker/mopperen/speen knagen/ontroostbaar. Ik ben een beetje kapot :@ Gelukkig kan J elk moment thuis komen van z'n werk.
Zit ie niet in een sprongetje Maris? Hoeveel weken na je UD is het nu?
Kwak
pi_147619360
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zit ie niet in een sprongetje Maris? Hoeveel weken na je UD is het nu?
4 weken (en 2 dagen) na UD, 10+2 na geboorte. Ik heb meestal het idee dat hij op schema loopt vanaf geboorte ipv UD, maar dat kan ook veranderen natuurlijk.

Edit: en wat krijgt J bij thuiskomst? Een bréde glimlach }:|
pi_147619630
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:06 schreef JufMariska het volgende:

[..]

4 weken (en 2 dagen) na UD, 10+2 na geboorte. Ik heb meestal het idee dat hij op schema loopt vanaf geboorte ipv UD, maar dat kan ook veranderen natuurlijk.
T klinkt wel typisch als sprongetjesgedrag... Kan ook zijn dat hij sommige dingen wel eerder al doet en alsnog sprongetjes vertoont 4-5 weken en 7-9 weken na UD he?

Typisch voor sprongetje is aan mama plakken, vaak aan de borst willen, onverklaarbaar huilen, ineens dingen niet meer kunnen die ze eerder wel konden...
Kwak
pi_147620238
Hmm, wie weet is dat het dan idd. Thanks voor het meedenken!
  maandag 15 december 2014 @ 22:47:16 #142
52229 Chanty
pi_147621060
Blue wat schattig O+

Nikki wat een gek advies van de dokter. Kun je niet nog naar een andere arts?

Away :D jij hebt mijn humor! Maar nog geen knappe mannen op de lijst hier dus kom maar erbij O+ zag laatst een documentaire op tlc over homoseksualiteit in de VS en dat mannen dan in therapie gaan om te genezen. En als je dan hoort wat die ouders ook zeggen. Vond het zo erg om te zien. Snap niet dat ouders hun kind niet accepteren zoals die is :{ als ik later een schoonzoon krijg vind ik dat ook O+

Franny heel fijn dat ze dat niet gemeld hebben :|W

Jm klinkt mij ook als een mogelijke sprong. Maakt het niet minder vervelend natuurlijk
pi_147621327
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:

Ben eigenlijk wel benieuwd: Hebben de anderen in dit topic die alweer aan het werk zijn heldere afspraken gemaakt over de verdeling van zorg voor de baby en huishouden enzo? Of zien jullie het wel?
Ik raad je echt echt echt aan om dit goed te bespreken, verwachtingen over en weer uit te spreken en afspraken te maken. Ik werk 0,8, mijn vriend heeft een fulltime baan (maar met 0,8 in het onderwijs heb je ook een fulltime baan eigenlijk..) en dat kan alleen als je het goed verdeelt. En ook dat je kunt aangeven wanneer jij even 'ontlast' moet worden, of tijd om te werken of bij te slapen. Als het hier even niet lekker loopt, trek ik meteen aan de bel en dan maken we weer nieuwe afspraken.
  maandag 15 december 2014 @ 22:54:43 #144
52229 Chanty
pi_147621349
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:24 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik heb zo'n zij in vrijdag!!! J en ik gaan dan voor t eerst samen een middag/avond weg. Mellie gaat naar mijn moeder en wij gaan naarvde kerstmarkt in Leiden en daarna een hapje eten bij Malle Jan. O+ het is echt hoog tijd om zoiets te doen :Y
Leuk! En ik vind het zo knap dat jij en anderen dat kunnen. Ik durf hem eigenlijk aan niemand anders dan mijn man toe te vertrouwen :@ dat speelde ook mee in het aannemen van die baan trouwens. Dan moet ik mijn kind afstaan en als de baan dan niet leuk is dan was dat voor niks :')

Maar zit te denken mijn man met met een avondje met z'n tweetjes te geven. Maar toch twijfel ik of ik Lucas aan een ander toevertrouw :')
pi_147621506
Ik laat het er maar even bij Chanty. Als ik het idee heb dat het erger wordt dan trek ik wel aan de bel. Dit was een nieuwe arts, dus ik wijt het maar even aan het feit dat ze ons nog niet kent.
pi_147622053
:{ Nikki, wat raar van die arts

Chanty, niet al die meisjes al ronselen hier }:| Fje wil ook nog wat te kiezen hebben :{w

Franny, wat een raar verhaal met die medicijnen :{

Leuk Kwak samen een avondje weg!

Na maanden met F onder de douche gaan hebben we nu het badje weer te voorschijn gehaald. Hij zit heel stevig en met wat speeltjes vindt hij het helemaal leuk O+ Vandaag heeft hij het spetteren ontdekt; echt zo leuk om te zien, met 1 hand houdt hij zich goed vast aan de rand en dan met de andere hand heel hard spetteren O+
pi_147622304
Chanty, waar zit 't 'm in dat je dat zo lastig vindt? Met jouw moeder was het brullen toch? Maar iemand anders?
pi_147622439
Hm. M heeft nu 38,8, ligt al met dekentje minder en zonder broekje (romper en truitje alleen en sokjes) in bed.

We stoppen m nu met alleen romper aan in bed na het drinken, maar wel of geen zetpilletje geven? Cb arts zei vanaf 39 graden... Dat is t bijna, maar we gaan nu de nacht in en dan zijn we toch minder alert... Ik twijfel.

Wil over drie uur weer controleren sowieso eigenlijk...
Kwak
pi_147622485
Ik zou 't inderdaad straks weer even checken Kwak, wij gingen na 38.6 weer naar beneden. Succes!
pi_147622502
Vannacht slaapt L voor het eerst in haar eigen kamertje en ik ben al 16 keer gaan kijken denk ik :@
na de reacties hier, en die lieve foto BlueEyes O+ heb ik besloten dat ik niet zo panisch moet doen en ze ligt nu lekker met een snoezeldoekje te slapen.

Eigenlijk wilden we daar nog even mee wachten, maar we zijn de hele avond bezig geweest met ons nieuwe bed en die van haar dus in haar eigen kamertje gezet. Nu met een slapend kind dat bedje weer terugschuiven lijkt me geen goed plan, dus ik denk dat we zijn overgestapt :o
Of het moet zó erg tegenvallen dat ze niet slaapt. Het was wel héél moeilijk vandaag om haar in bedje te krijgen....

Voordeel van ons nieuwe bed is dat hij totaal 78cm hoog is, dus bij een eventuele volgende zwangerschap hoeft hij waarschijnlijk weer niet op klossen :D
pi_147622527
Kwak, als je toch van plan bent om over 3 uur weer te controleren zou ik nog even afwachten met de paracetamol.
pi_147622873
Ja we wachten even af :Y over drie uur even checken of hij niet te warm of nu juist koud ligt en dan evt kleding/dekentje aanpassen of paracetamol geven.
Kwak
pi_147624943
s'avonds om half 10 wakker maken en houden maakt ook geen verschil voor mn pretbaby! bellen blazen, kletsen, lachen.... maar slapen... :{w toen dacht ik,nou dan mag (8> t vannacht opknappen, maar dan vind madame t helemaal drama, mama uit beeld is krijsen, en dan slaap ik ook niet.. Dus ik zit met baby is een donkere kamer en probeer haar charme lachjes een beetje te negeren...
we veren gewoon maar mee, tegen dat ze 18 is zal ze het wel doorhebben :7
S. 2014
J. 2016
pi_147625120
Dyre spannend nachtje!
Hier sliep ons jochie vanaf het begin al op zijn eigen kamertje (met nogsteeds de babyfoon onder mijn kussen :@ )
Kan me zo indenken dat dat vreemd is en dat je kijken gaat!
Zo druk ik gedurende nacht nog wel op de connectiviteitsknop om zeker te zijn dat er geademd wordt.

Kwak goed bezig hoor, even extra check als hij toch drinken moet is prima bedacht.

Franny klinkt vervelend zo met je vader!
En die dramatiek :D
Nu lach ik er om, mag je me straks op wijzen hoor als ik zelf die buien heb hier in huis.

Nikki die arts :X
Ik denk dat ik perplex zou zijn bij zo'n consult.

RFR hoop dat je nacht mee gaat vallen :*

Razz hier geen duidelijke afspraken rondom verdeling, wel heeft vriend gezegd dat hij liever heeft dat hij soms extra doet ondanks zijn drukke baan, omdat ik bv geef en vindt hij al dat ik veel doe. Zou het wel bespreken als ik jou was hoor!

JM blijft vervelend die krampen, hoop dat jullie snel over het hoogtepunt zijn :*

Fazz wat klinkt dat als een genietmomentje zo met dat spetteren O+

Chanty mag de mijne ook vriendjes worden in de harem?
Heb zelf ook al geroepen hier dat ie van mij prima homootje mag worden, dan he ik namelijk een jongen en meisje in een en kan ik toch nog veel gaan shoppen samen met mijn kind :D

Zo, klaar met kolven (ipv voeden, tis weer eens wat anders) nu slapen.. :Z
pi_147625148
GM dat is hier ook een veel gemaakte opmerking hoor... Ach, als hij 18 is snapt hij het vast wel, zo niet, dan wel bij 19 :+
  dinsdag 16 december 2014 @ 02:52:19 #156
52229 Chanty
pi_147626696
Dyre de eerste nachten zijn gewoon spannend. Is echt niet gek dat je gaat kijken

Fazz kijken of je over een paar weken nogssteeds blij bent met het gespetter :D en f. Mag wel in het mannenharem :7
En blue jouw f. Is ook welkom O+

Jm weet niet precies wat het is. Denk omdat ik echt door de werkeloosheid de hele dag bij hem ben. Niemand kent hem zo goed als ik, zelfs mijn man niet. Eerlijk is eerlijk: ook bij hem ga ik altijd uitgebreid na of alles goed ging. En helpt ook niet mee dat we weinig oppas mogelijkheden in de buurt hebben. Eigenlijk alleen mijn schoonzus dus dan kom je al snel bij een vreemde uit en dat vind ik bij een baby een no go *even los van go en kdv).
pi_147626729
Nog 4 dagen en dan is ie te oud voor dit topic, alles gaat goed, ken al bijna lopen en lacht veel.
pi_147626743
Het kotsen heeft ie ook geleerd, waarschijnlijk een buikgriep opgelopen bij andere kinderen in de opvang.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 02:59:57 ]
pi_147626746
Foutje.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 02:59:20 ]
pi_147627257
Woah! Nadat ik er eerst een hard hoofd in had of uk wel in z'n eigen bed zou gaan slapen, maar dat bij poging 1 toch prima ging, is-ie vervolgens net pas wakker *O* Half 11 was vorige voeding, bijna 5 uur geslapen dus, da's nieuw!

Na wat lezen vind ik het inderdaad klinken als een sprongetje, twee weken na het vorige ook, dus dat past wel. We zitten dan niet op het 'juiste' aantal weken na geboorte of UD (net er tussenin, lijkt ook wel weer logisch), maar het klopt wel met wat hij kan, doet en 'moppert'.

En Chanty; snap ik hoor! Herken het van een vriendin, die vond het ook niet ok voelen om haar zoon uit handen te geven (ik had met liefde willen oppassen! Was toen nog niet cq nog maar kort zwanger). Wij hebben veel vrienden in de buurt met mini's, die zou ik wel vertrouwen met Lucas, en zij zouden het leuk vinden. En mijn ouders hebben aangegeven best hier te willen oppassen, als het niet structureel is (hebben ze heul geen tijd voor ;)), die zijn ook superleuk en ontspannen met 'm.
pi_147627408
Ik heb nog een vraag. Waarom schopt ie steeds zijn sokken uit?
pi_147627501
*O* S heeft niet gekrijst vannacht.
pi_147627547
Wat fijn Nikki!

Ik zag leuke foto's O+

Chanty omg wat een knapperd O+

Kwakz0r prikjesleed :(

Hier een #@(# nacht
Vanaf 3u wakker. Echt weet niet meer wat ik moet. Het is ons niet gegund ofzo. Van 23 tot 3 geslapen ^O^ trots en daarna was het dus feest. Shitzooi
Ze zijn dan beide wakker..geen honger ofzo. Ze zijn verder overdag ook wakker geweest en voldoende geknuffeld

Ik zou t helemaal niet erg vinden als iemand zou willen oppasen (overdag) maar niemand durft op 2 baby's :')

Schoonmoeder nog steeds niet gezien trouwens. Die gaat dus niet (betaald) oppassen als ik ga werken. Als je nu al geen interesse toont (ze had zelf aangeboden op te passen in het nieuwe.jaar)
(ze is 24/7 bij schoonzus die betaald dr ook voor allerlei klusjes) maar ze is ook oma en zou ook gewoon interesse moeten hebben ipv het zien als werk
  dinsdag 16 december 2014 @ 06:38:04 #164
52229 Chanty
pi_147627560
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 december 2014 05:27 schreef sig000 het volgende:
Om zijn ouders bezig te houden :D

Jm wat fijn een wat langere nacht *O*
pi_147627770
:* Zoe! Ik hoorde van het weekend bij een special over slaapproblemen bij pubers dat het een half jaar duurt voordat baby's een slaap-waakritme hebben opgebouwd...

Fijn JM!

Hopelijk een klachtenvrije M van kwak!

En een hele nacht voor Nikki! Ik zag nog een enorm leuke foto van je mannen in en uit de buik. Wat had jij toc een superbuik! En ik vind het nog steeds bizar dat we een UD deelden en Stip pas over 10 dagen 9 maanden is.

Ik las ook een doorslaapM. van SQ en Blei. Das lekker! Hopelijk gaat het wennen goed! En ik heb zelf het idee dat ik pas net bevallen ben, laat staan jij :X

Wij zijn vorige week gaan kijken bij een kdv, maar we maakten in een lege groep per ongeluk een kindje wakker en dat kindje heeft ons hele bezoek gehuild. Toen ik vroeg of ze niet even moest gaan kijken zei ze dat hij er pas net in lag, dus dat hij nog even moest slapen. Verder was het wel echt een leuke locatie met een natuurtuin en een waterkamer, maar ik vond dat toch echt 3x niks. En ja, ik weet niet wat die ouders hebben afgesproken, maar je kan nooit checken of ze het ook bij jouw kind doen en met die slechte slaper van ons...
pi_147627863
Dot
Nou dan wordt werken nog lastig voor me het komende half jr :9
Saar heeft er bijna 2jr over gedaan om goed te slapen.

En over het kdv. zou ik me ook niet prettig bij voelen. Saar haar 1e go liet haar huilen terwijl we hadden afgesproken dat ze me zou bellen. Mijn werk zat 5min verderop. Toen ik saar ophaalde waren dr oogjes helemaal rood en had ze overgegeven. De 2e keer dat het was gebeurd is Saar daar weggegaan.

Kan er slecht tegen om al zo vroeg wakker te zijn en smiddags niet te kunnen slapen (want de baby's slapen niet altijd tegelijk smiddags. Maar als peuter weg is kan ik wel even rusten) :@ Hoop dat dit ooit overgaat.

De huisarts vroeg nog hoe t met me ging ivm pnd of oververmoeidheid. Erg lief. Moet volgende week weer contact opnemen.
Peuter heeft een infectie gelukkig geen kinkhoest. Ze vond het fijn dat we peuter lieten nachecken. Je weet t nooit
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:49:30 #167
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147627959
Zoe wat balen dat ze elke nacht zo slecht slapen. Is het misschien een idee om je moeder of een go bij jullie thuis overdag te laten oppassen zodat je overdag even kan slapen.
Misschien dat je moeder het dan wel aandurft omdat je er wel gewoon bent dan.
pi_147628035
Snoenk
Dat durf ze niet -O- ze heeft zelf 5kinderen met 2x een tweeling dus ze is wel wat gewend zou je denken :9
(Het is ook best hectisch overdag met 3kindjes heb zelf handen tekort. Kan me voorstellen dat een 'buitenstaander' het als heftig ervaart)

maar ze vind het nu spannend ofzo omdat ze nog zo klein zijn. Dat respecteer ik. Ze neemt peuter 2x pw eventjes mee en haalt een boodschap als ik iets nodig heb dus mag echt niet klagen.
Andere familieleden werken allemaal. Een go is een optie maar mijn man heeft vanaf vrijdag vakantie.. Nog ff doorzetten -O-
pi_147628051
Als ik geen baby had kwam ik met liefde een dagje oppassen Zoë :* (heb je nu geen klap aan, maar ik wil maar aangeven: er zijn mensen die het aandurven)
pi_147628057
Dat is lief van je JM O+
pi_147628104
Zoë gelukkig heeft je peuter geen kinkhoest. Dat is een hele zorg minder met twee mini's.
Wat een rotnacht heb je weer gehad. -O- Is er echt niemand die even overdags op kan passen zodat jij wat kunt slapen/rusten? Die desnoods op één baby (degene die het slechts slaapt) en peuter past bijvoorbeeld? :*

Wat jammer dat je schoonmoeder geen interesse heeft in de meisjes, ik snap je opmerking over het oppassen wel, als het alleen leuk is als ze ervoor betaald krijgt zou het van mij ook niet hoeven.
  dinsdag 16 december 2014 @ 08:06:48 #172
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147628138
Jammer zoe, hoopte dat ze het misschien wel zou aandurven als jij boven was.
Verder gelukkog geen kinkhoest voor s *O* en wat een knappe baby's zag ik voorbijkomen! O+ nu weer snel weg hier, hoop dat ik snel legaal mag meeposten hier
pi_147628301
Sterkte Zoe, wat hier hielp wat toch proberen om ze toch op een soort schema te krijgen van (semi) tegelijk voeden en tegelijk slapen. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en je hebt ook eventjes rust als ze allebei slapen. Alleen dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.

Ik ben helemaal voor volledig op verzoek maar hier werkte dat dus niet. Voor de kinderen niet, en voor mij niet.

Dat ze tegelijk slapen is mijn redding. Want hier na bijna 2 jaar nog steeds zulke nachten (het went ;) ).
pi_147628330
Dankje Snoenk :* succes met de laatste loodjes!

Nikki
Echt iedereen werkt. En zus zit met BI en een peuter thuis.
Mn andere zus is ongewenst kinderloos dus dat zit wat ingewikkeld (al komt zr met veel liefde langs we hebben een goede band maar het is ook confronterend voor dr) schoonzus heeft zelf veel hulp nodig van schoonmoeder ;) dus ja. Nouja tis even lastig. Ben blij als het vakantie is.

Misschien sneu voor Sm maar zo hoeft het niet voor ons. Is (8> het gelukkig mee eens.

Toen ik hoogzwanger was kwam ze 1x pw schoonmaken superlief. Dacht dat ze wel wist dat ze altijd welkom is (ook wel benoemd enz dat het gezellig is en dat ze ook 'gewoon' mag langskomen)
Maargoed
pi_147628380
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:22 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Zoe, wat hier hielp wat toch proberen om ze toch op een soort schema te krijgen van (semi) tegelijk voeden en tegelijk slapen. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en je hebt ook eventjes rust als ze allebei slapen. Alleen dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.

Ik ben helemaal voor volledig op verzoek maar hier werkte dat dus niet. Voor de kinderen niet, en voor mij niet.

Dat ze tegelijk slapen is mijn redding. Want hier na bijna 2 jaar nog steeds zulke nachten (het went ;) ).
We geven ze ook tegelijk voeding
Alleen willen ze niet altijd een fles of blijven ze na een fles lang wakker. Vannacht toevallig allebei na de fles van 3u. Wat moet ik in zo'n geval? Dat is vrijwel het grootste probleem snachts.

Ze krijgen rond 22/23 laatste fles en als 1 wakker is snachts krijgt de ander ook een fles terwijl ze slaapt

Overdag krijgen ze ook tegelijk de fles. Voeden op verzoek ben ik al mee gestopt. Als de 1 gespuugd heeft krijgt ze weleens 30ml tussendoor zodat ze de volgende voeding weer mee kan pakken. 3uren rekken met hongerig huilend kind doe ik dan niet
pi_147628468
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moet 19 januari pas weer werken. Heb iets langer dan normaal verlof, maar dat komt omdat ik van zelfstandig naar loondienst ga en ik een startdatum moest opgeven. Was voor de zekerheid maar uitgegaan van 42 weken zwangerschap en dan de maandag daarna beginnen.

En Dyre, heel herkenbaar. Degene die een systeem bedenkt waarbij een kleine baby een speen inhoudt op een veilige manier gaat goud geld verdienen denk ik B-)

Exode, nog een grotere maat? Duw je z'n piemel naar beneden voor je de luier dicht doet? Las laatst ook iets (hier?) over een maandverband in de luier leggen? Maar weet niet hoe dat met broeien gaat.
Die piemel dachten wij dus ook, omdat het alleen aan de bovenkant lekt, maar hij zit steeds netjes naar beneden. Vannacht maat 4+ van pampers aangehad en niet doorgelekt, wel een bomvolle luier. We kijken het even aan, hij is nu 10,2 kilo en maat 5 gaat vanaf 11 kilo zag ik.
pi_147628495
quote:
Ter vermaak van jullie ;)
Hier trekt ie ze lachend uit....en kijkt dan heel trots: gelukt!
pi_147628507
En wat een leuke foto's van mooie baby's weer :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 08:50:35 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147628619
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:36 schreef exode het volgende:

[..]

Die piemel dachten wij dus ook, omdat het alleen aan de bovenkant lekt, maar hij zit steeds netjes naar beneden. Vannacht maat 4+ van pampers aangehad en niet doorgelekt, wel een bomvolle luier. We kijken het even aan, hij is nu 10,2 kilo en maat 5 gaat vanaf 11 kilo zag ik.
Slaapt ie op zn buik?

Niet kijken naar de maataanduidingen van luiers hoor, gewoon kijken wat past bij je kind. Ander merk luiers?

Zoe, wat pittig toch! Kan S. misschien tijdelijk een dagje extra naar de gastouder?

Mijn dames zijn weer op het KDV ('daaaahaaag zus, lief zijn he', aldus peuter :') ) en ik ben weer @ the office. Het went al geloof ik. Morgen weer lekker vrij gelukkig O+
pi_147628698
Mariska, wat een goede nacht van L, fijn! *O*. Die van mij zit trouwens gewoon elke maandag in een sprongetje, geloof ik. Gister was weer bal. :').

Zoë, wat pittig. :*.

Ik moet over een half uur bij het consultatiebureau zijn (dat gelukkig echt vrijwel letterlijk op de hoek van de straat zit). I slaapt op dit moment, maar ik weet zeker dat hij straks nog wil drinken. Hmm. :+. Hoe lang duurt dat eerste consult ongeveer?
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:03:30 #181
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147628752
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wat een goede nacht van L, fijn! *O*. Die van mij zit trouwens gewoon elke maandag in een sprongetje, geloof ik. Gister was weer bal. :').

Ik moet over een half uur bij het consultatiebureau zijn (dat gelukkig echt vrijwel letterlijk op de hoek van de straat zit). I slaapt op dit moment, maar ik weet zeker dat hij straks nog wil drinken. Hmm. :+. Hoe lang duurt dat eerste consult ongeveer?
Het consult zelf was hier gister in 5 minuten klaar. Incl wegen, meten en eventuele uitloop duurt het allemaal wel lang zonder eten (ervaring na gisteren }:| )

Zoe :* ik heb geen tips. Wanneer mag je weer werken?
pi_147628759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:

Ik zit hier met hetzelfde "probleem" :D eerste consult duurde bij mij vrij lang wegens uitloop. Heb 40 minuten met kind in de wikkeldoek gezeten en consult zelf duurde volgens mij 15-20 minuten.

Zoë wat een gedoe zo en wat rot dat je niet iemand in kan schakelen je te ontlasten :*
pi_147628797
De uitloop is dus het grootste probleem. Maar als ik een poosje moet zitten wachten, kan ik in die tijd misschien nog wel voeden. Als ie maar niet tussen nu en tien minuten nog wakker wordt met honger (afspraak om half tien).
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:08:38 #184
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147628816
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
De uitloop is dus het grootste probleem. Maar als ik een poosje moet zitten wachten, kan ik in die tijd misschien nog wel voeden. Als ie maar niet tussen nu en tien minuten nog wakker wordt met honger (afspraak om half tien).
Je kan ook op het CB voeden indien nodig? Dat heb ik tot nu toe elke x gedaan :) (want altijd uitloop en troost bij prikjes)
pi_147628842
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:29 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

We geven ze ook tegelijk voeding
Alleen willen ze niet altijd een fles of blijven ze na een fles lang wakker. Vannacht toevallig allebei na de fles van 3u. Wat moet ik in zo'n geval? Dat is vrijwel het grootste probleem snachts.

Ze krijgen rond 22/23 laatste fles en als 1 wakker is snachts krijgt de ander ook een fles terwijl ze slaapt

Overdag krijgen ze ook tegelijk de fles. Voeden op verzoek ben ik al mee gestopt. Als de 1 gespuugd heeft krijgt ze weleens 30ml tussendoor zodat ze de volgende voeding weer mee kan pakken. 3uren rekken met hongerig huilend kind doe ik dan niet
Okey, wist niet dat jullie dat al deden :)

Als ze s nachts wakker zijn, wat willen ze dan?

Rekken zou ik ook niet doen inderdaad.

Maar het wordt beter, echt. Elke fase heeft weer zijn eigen uitdagingen dus wat dat betreft blijft het altijd een beetje schipperen. Maar er komt ooit een ritme. :*
pi_147628874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Je kan ook op het CB voeden indien nodig? Dat heb ik tot nu toe elke x gedaan :) (want altijd uitloop en troost bij prikjes)
Ja, dat zeg ik ook. ;).
pi_147628954
Hij slaapt inderdaad op zijn buik Soesa met zijn billen in de lucht....(overdag weigert ie op zijn knieen te zitten maar 's nachts kan het blijkbaar wel)

We hadden eerst Kruidvat maar daar lekte hij standaard doorheen 's nachts. Nu speciale nachtluiers van pampers wat dus heel lang goed ging. We hebben nu een klein pak 4+ gekocht, misschien een idee om voor 's nachts over te stappen op 5.
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:26:59 #188
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147629101
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. ;).
:@ Niet goed gelezen, sorry :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:17 schreef exode het volgende:
Hij slaapt inderdaad op zijn buik Soesa met zijn billen in de lucht....(overdag weigert ie op zijn knieen te zitten maar 's nachts kan het blijkbaar wel)

We hadden eerst Kruidvat maar daar lekte hij standaard doorheen 's nachts. Nu speciale nachtluiers van pampers wat dus heel lang goed ging. We hebben nu een klein pak 4+ gekocht, misschien een idee om voor 's nachts over te stappen op 5.
Hier ook een buikslaper (2,5 jaar), hebben ook veel doorlekincidentjes gehad 's nachts. Grotere maat luiers deed hier de truc, en inderdaad Pampers. Bij Kruidvat luiers hadden we ook garantie op een nat bed idd. Vervelend he.
pi_147629126
Bedankt :*

Kyara
Gewoon wakker zijn :+ geen speen, voeding, luier oid. Ze kijken vrolijk om zich heen. Muziek, knuffeltje en projector geven wel eventjes vermaak (als we niet weten wat te doen. Nacht moet niet spelen zijn natuurlijk)
Ze vallen soms wel bij me in slaap (liggend in bed, niet op de arm) maar ivm oververmoeidheid werd dat afgeraden door de ha

DaD
Ik zou daar gewoon een voeding geven

Ik las dat het goed gaat met crumpette, fijn!

AwayTL
Officieel 15jan maar ik neem ongv 4weken vakantie op en daarna 1dag per week een vrije dag. (heb 300uren over)
Ik maak me geen zorgen over werk verder, als het niet gaat is er wel ies te regelen met de Arbo arts.
We zijn wel op zoek naar een betrouwbare oppas dus vanaf half januari kunnen de meiden wel gaan wennen en kan ik hopelijk wat bijkomen.

De GO van S kan er helaas geen kindjes bij hebben. Dat is wel jammer
pi_147629155
Gaan we dat toch maar doen, dank je wel Soesa. Zo simpel, maar zelf kom ik er niet op :@
pi_147629253
Succes bij het cb DaD

Rot dat t nog steeds zo zwaar is allemaal Zoe, maar fijn dat S geen kinkhoest heeft!

Hier een ouderwetse nacht gehad: (24-3-6-9). Hij komt al twee weken niet meer voor een voeding rond drie uur en vannacht wel. Had ie even nodig na de prikken, maar (8> moest er echt weer even aan wennen _O- helemaal gedesorienteerd.

Koorts was om 3u over. Hadden hem wel een zetpil gegeven alsnog om middernacht want hij gilde het steeds uit, had duidelijk veel pijn en koorts was op t randje. Vanmorgen was hij zelfs wat koud dus weer meer kleertjes aangedaan. Hij heeft lekker liggen poepen vanochtend (ik werd wakker van zijn gehrrrmpphhngggggg :% ) en liggen lachen en kletsen bij t verschonen zoals normaal.
Kwak
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:48:01 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_147629456
Over dat huilen op het kdv he, verwachten jullie dat zo'n leidster bij elk kikje van je kind er naast staat? Of mis ik nuances? Want ik kan me zomaar voorstellen dat als je met, zeg eens, drie personen op vijftien kinderen moet letten, je niet altijd elk kind je onverdeelde aandacht kan geven :@

(Ik heb het niet over uren laten huilen he ;))

[ Bericht 16% gewijzigd door SQ op 16-12-2014 09:53:37 ]
disclaimer
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:24:10 #193
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147630157
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:29 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt :*

Kyara
Gewoon wakker zijn :+ geen speen, voeding, luier oid. Ze kijken vrolijk om zich heen. Muziek, knuffeltje en projector geven wel eventjes vermaak (als we niet weten wat te doen. Nacht moet niet spelen zijn natuurlijk)
Ze vallen soms wel bij me in slaap (liggend in bed, niet op de arm) maar ivm oververmoeidheid werd dat afgeraden door de ha

DaD
Ik zou daar gewoon een voeding geven

Ik las dat het goed gaat met crumpette, fijn!

AwayTL
Officieel 15jan maar ik neem ongv 4weken vakantie op en daarna 1dag per week een vrije dag. (heb 300uren over)
Ik maak me geen zorgen over werk verder, als het niet gaat is er wel ies te regelen met de Arbo arts.
We zijn wel op zoek naar een betrouwbare oppas dus vanaf half januari kunnen de meiden wel gaan wennen en kan ik hopelijk wat bijkomen.

De GO van S kan er helaas geen kindjes bij hebben. Dat is wel jammer
Nou ja heel eerlijk gezegd bedoelde ik eigenlijk misschien dat je iets eerder al wat beginnen met werken. Dat je echt in je Zoë rol bent ipv alleen mama en alleen zorgend. Ik zelf kan nl niet wachten :@ .

+1 op sq btw.

Ik lat V ook wel eens jammeren als hij te vroeg wakker is. Valt soms na 5 min weer in slaap, soms ook niet. En voor zijn doen is het soms best hysterisch.
pi_147630192
Sommige ouders vinden 1 minuut laten huilen teveel, anderen 10. Ik denk dat ze daar op het kdv toch een middenweg in moeten vinden.

Ik kan thuis zelf niet goed tegen huilen en pak m vrij snel. Maar dat komt meer vanwege mezelf eerlijk gezegd.
Kwak
pi_147630196
Ok, ik ben net uit elkaar gespat van trots bij het CB. :'). I deed alles wat 'ie moest doen en wist ondertussen de arts nog even in te pakken door breeduit naar haar te lachen en schattige geluidjes te maken. O+. Ik heb hem slapend uit zijn bedje geplukt en hij werd pas op het CB wakker. Na afloop weer in de doek geknoopt en daar slaapt hij nu weer, dus voor niets druk gemaakt over honger en krijsende baby en daar voeden. :+.

De stats: 4370 gram en 56 centimeter. De wijkverpleegkundige (die ene die ik al niet mocht...) heeft alleen de datum van de intake verkeerd in het systeem gezet. Niet op 25 november, maar 25 december, waardoor de curve daar ineens een stuk naar beneden ging. De arts zei nog: 'Ja, euhm, ze maakt wel vaker wat fouten...'. :').
pi_147630238
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Over dat huilen op het kdv he, verwachten jullie dat zo'n leidster bij elk kikje van je kind er naast staat? Of mis ik nuances? Want ik kan me zomaar voorstellen dat als je met, zeg eens, drie personen op vijftien kinderen moet letten, je niet altijd elk kind je onverdeelde aandacht kan geven :@

Nee, maar ik vond dit toch wel erg apart. Die vrouw die ons rondleidde had makkelijk even naar binnen kunnen lopen, maar ze vond dus heel stellig dat hij nog moest slapen, want hij lag er pas net in. En Stip slaapt soms echt maar 20-30 minuten, dus als ze dan ook vinden dat hij er pas net in ligt en hem laten liggen zou ik dat idd vervelend vinden. En die rondleiding duurde een kwartier oid. Dat vind ik idd te lang huilen voor mijn kind.
pi_147630262
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Stormqueen het volgende:

Dat wij F niet laten huilen kunnen we onmogelijk verwachten van het KDV. Om de reden die jij zegt.
Klinkt even heel gek wat ik nu zeg, maar ik ben blij dat ik niet alles zie van het KDV, ik zou door de grond gaan als hij huilen zal.
Maar hij is niet alleen, ieder kindje verdient de aandacht.
Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de meiden, en voelt het goed hem daar te laten. Ook nav wat we zien als er een ander kindje zich pijn doet en huilt. Kindje gaat dan voor en ondanks dat wij F brengen en aan het 'overdragen' zijn geven ze daar rustig de voorkeur aan tot kind gekalmeerd is.
pi_147630296
DaD *O*
Stress voor niks, hoe herkenbaar ;)
pi_147630313
Iemand van babyzwemmen zei dat ze haar eigen babykleertjes met de kerst aandoet bij haar dochter. Dat vond ik zo'n goed idee! Dus nu staat er een was met kleine roomsnoes-kleertjes te draaien. En toen moest ik heel hard huilen. Heeft ze straks toch iets van haar opa en oma aan :'(

Sticker voor I van Dad, Yay!

SQ, dat zou ik vragen op zo'n rondleiding/intake. En heel duidelijk vertellen over M., wanneer ze huilt en wat dan werkt, zodat zij dat weten. Maar mijn eigen ervaring van mijn werk is ook dat je als leidster veel kindjes hebt, die allemaal aandacht verdienen. Uiteraard gaat er soms een voor, maar 1-1 aandacht kun je nooit geven. Helaas! Want ik zou het graag willen.
pi_147630344
Kan me voorsteppen dat dat niet goed overkomt Dot. Maar je weet idd niet wat er afgesproken is met de ouders daarover. Ik vertrouw erop dat ik aan M zal merken als het niet goed gaat op het kdv.

Mijn trollbaby was moe, dus wakker maar moe in bed gelegd. Ligt vervoogens twintig minuten wakker te kletsen in zijn eentje. Dus nu maar in de box, want hij was echt niet eens in de buurt van in slaap aan het vallen. De gekkie!
Kwak
pi_147630354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Iemand van babyzwemmen zei dat ze haar eigen babykleertjes met de kerst aandoet bij haar dochter. Dat vond ik zo'n goed idee! Dus nu staat er een was met kleine roomsnoes-kleertjes te draaien. En toen moest ik heel hard huilen. Heeft ze straks toch iets van haar opa en oma aan :'(

Sticker voor I van Dad, Yay!

SQ, dat zou ik vragen op zo'n rondleiding/intake. En heel duidelijk vertellen over M., wanneer ze huilt en wat dan werkt, zodat zij dat weten. Maar mijn eigen ervaring van mijn werk is ook dat je als leidster veel kindjes hebt, die allemaal aandacht verdienen. Uiteraard gaat er soms een voor, maar 1-1 aandacht kun je nooit geven. Helaas! Want ik zou het graag willen.
O+
Kwak
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:34:37 #202
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147630385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Kan me voorsteppen dat dat niet goed overkomt Dot. Maar je weet idd niet wat er afgesproken is met de ouders daarover. Ik vertrouw erop dat ik aan M zal merken als het niet goed gaat op het kdv.

Mijn trollbaby was moe, dus wakker maar moe in bed gelegd. Ligt vervoogens twintig minuten wakker te kletsen in zijn eentje. Dus nu maar in de box, want hij was echt niet eens in de buurt van in slaap aan het vallen. De gekkie!
Huilde hij dan dat je hem verplaatst hebt? Sommige kinderen nemen voor zichzelf nog even de dag door voordat ze gaan slapen he. Kletsen ze zichzelf in slaap :) .
pi_147630395
Kwak :D
Wel fijn dat ie kletst in zijn bedje ipv het op een gillen zet!
pi_147630423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:30 schreef Roomsnoes het volgende:
O+ :*
pi_147630435
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Huilde hij dan dat je hem verplaatst hebt? Sommige kinderen nemen voor zichzelf nog even de dag door voordat ze gaan slapen he. Kletsen ze zichzelf in slaap :) .
Ik vond t zo sneu dat hij zijn wakkere vrolijke momentje nu in zijn eentje in bed had :@

Het duurde nu al bijna een half uur en het leek er echt niet op dat hij ook maar enigzins in slaap aan het vallen was. Ik dacht eerst ook dat hij zich in slaap kletste, maar vriend ging even gluren en echt klaarwakker.

Missxhien heb ii er straks wel spijt van :')
Kwak
pi_147630569
Och Room O+ :* Wat een mooi idee

Kwak :D Ik herken het wel, en haalde haar er eerst ook altijd uit dan. Maar ik laat A. de laatste tijd dan toch gewoon liggen. "Slaap je niet, rust je toch" is er bij mij zo ingehamerd door m'n moeder vroeger. En zolang ze niet huilt, prima. Kan ik ook even wat doen. En meestal is het na 15-20 minuten gebrabbel toch wel stil en ligt ze te snurken.

Goede stats DAD ^O^ En wat een sufheid van die verpleegkundige zeg. Was dat de "de box is om in te spelen en niet om in te slapen"-dinosaurus?

Dot ik zou dat ook wel apart vinden eigenlijk, maar ik snap ook wel weer dat ze niet iedereen evenveel aandacht kunnen geven. Lastig hoor! Ik hoef me pas in augustus druk te gaan maken over een KDV, tot dan passen de oma's op en daar moet ik denk ik me juist zorgen gaan maken of ze A. niet helemaal doodknuffelen overdag :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 10:46:18 ]
pi_147630591
Mooie gedachte, Room. O+.

Kwak, hopelijk blijft 'ie gewoon even lekker vrolijk spelen!

Ja die, Razz!
pi_147630610
Hier werkte het 'voedselexperiment' van gisteravond prima! Ik heb A. om 23:00 voor een laatste fles uit bed geplukt. Ze werd niet wakker en heeft slapend bijna de hele fles leeggedronken. En toen werd ze om 5:00 wakker voor een fles en heeft daarna nog tot 10:00 geslapen :o O+

En ik heb lekker in bed liggen stinken terwijl ik heel veel nuttige dingen had kunnen doen :') Ach.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:51:32 #209
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147630704
Ah room wat een lief idee! Krijgen we tzt een pic? :)

Geslaagd voedsel experiment *O* . Ben altijd onder de indruk als kinderen al slapend acties ondergaan, nog nooit meegemaakt!

Zou hij de rust niet fijn vinden soms kwak? En idd zoals razz zegt, slaapt hij niet rust hij toch. Omdat je zelf aangeeft dat hij tegen de avond wel eens overprikkelt is.
pi_147630920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:51 schreef AwayTL het volgende:
Ah room wat een lief idee! Krijgen we tzt een pic? :)

:Y O+
pi_147630925
Zo, ook weer terug van het CB!
56,2 cm en 5000 gram schoon aan de haak :7
Prikjes gingen goed, even ontevreden gesnik en in mn armen wiegend was het weer goed O+ Ze ligt nu lekker te pitten in de kinderwagen! That's a first! :D
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:09:26 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147631072
Zoë, ik weet niet of jullie er ruimte voor zouden hebben... maar heb je wel eens aan een au pair gedacht? Dat is goedkoper dan drie kinderen naar het kdv, en ze kan evt helpen met de nachten en in het huishouden...

Room O+.
KuikenGuppy
pi_147631073
Hoe oud is de jouwe ook alweer, Skittles? Fijn dat de prikjes goed gingen, hopelijk krijgt ze er verder niet te veel last van!
pi_147631219
Room wat een mooie gedachte O+ Ben ook benieuwd naar een foto tzt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe oud is de jouwe ook alweer, Skittles? Fijn dat de prikjes goed gingen, hopelijk krijgt ze er verder niet te veel last van!
Gisteren precies 2 maanden, morgen 9 weken. Ze is niet zo lang vergeleken met andere babystats die ik hier langs zie komen :P En toch krijg ik al af en toe te horen dat ze te snel groeit, ik te vaak voed en dat is heul niet goed!!!! :')
Wat fijn dat I. het zo goed deed bij het CB!
pi_147631308
Hij heeft heel blij liggen spelen in de box tot hij honger kreeg zojuist. Als hij straks gaat gapen of oogjes wrijven leg ik hem weer in bed.

Als hij zo wakker is als net heb ik hem liever in de kamer. In die momentjes kan ik echt even met hem bonden en hem stimuleren, daar geniet hij echt van.

Ik ben helemaal voor rusten in bed en niet overprikkelen, maar hij was echt niet moe net. Had ik verkeerd ingeschat :@ En dan laat ik hem niet een dik uur naar het plafond staren (ben hem pas na een half uur gaan halen).

Away: dat overprikkelde s avonds was vooral als hij overdag echt niet sliep. Helemaal niet. Soms 5 minuten aan de borst. Dan was hij wakker van 9-23 en dat is echt teveel voor hem. Soms was hij in de middag dan zo uitgeput dat ik hem in slaap kon voeden en hem in bed leggen waar hij dan drie uur sliep.

Nu maakt hij blokjes van twee tot drie uur ongeveer waarin zit: wakker worden -eten - spelen - naar bed - slapen.

Hij slaapt nu dus vaker 30-90 minuten, en zo'n tukje van 30 slaat hij soms over, dan is hij nog wakker als hij alweer honger heeft.

Gaat overigens totaal op verzoek en o.b.v. zijn signalen dit. En we zijn er allebei veel gelukkiger onder. Niet normaal hoeveel relaxter ik ben...
Kwak
pi_147631328
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:16 schreef Skittles het volgende:

[..]

Gisteren precies 2 maanden, morgen 9 weken. Ze is niet zo lang vergeleken met andere babystats die ik hier langs zie komen :P En toch krijg ik al af en toe te horen dat ze te snel groeit, ik te vaak voed en dat is heul niet goed!!!! :')
Ja heuj, die van mij heeft een vader van 1.97 hè :7 die speelt genetisch gewoon vals.
Kwak
pi_147631352
Zoe, wat waardeloos... Woon je in de buurt van Rotterdam? Misschien kan ik je dan ergens mee helpen?

Burdie: van een au pair vind ik wel een goeie!

Pfft... Donderdag gewerkt, vrijdag gewerkt, zaterdag en zondag ook.Gister heel mijn dag aan kind besteed die niet wilde slapen. Vandaag is ze weer onrustig.... Ben zo toe aan tijd voor mezelf... En dan bied ik aan om iemand te helpen :') Dit is dan ook wel een uitzonderlijke situatie gelukkig.
pi_147631414
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja heuj, die van mij heeft een vader van 1.97 hè :7 die speelt genetisch gewoon vals.
Reus :o
Ze heeft een papa van 1.87, maar ik downgrade haar gewoon met mijn 1.64 :+ Ach, dan blijft ze nog langer mijn kleine meisje. O+ Het gaat toch allemaal al zo snel..
pi_147631416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:16 schreef Skittles het volgende:

[..]

Mooi kleintje dan, toch. O+. En van wie krijg je dat te horen dan? :o.
pi_147631449
Wat een bemoeials Skittles over te vaak voeden. Echt, daar kunnen zo mijn haren van overeind staan. Alsof elke baby ook hetzelfde is en hetzelfde aantal voedingen nodig heeft :{w
pi_147631574
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:25 schreef Skittles het volgende:

[..]

Reus :o
Ze heeft een papa van 1.87, maar ik downgrade haar gewoon met mijn 1.64 :+ Ach, dan blijft ze nog langer mijn kleine meisje. O+ Het gaat toch allemaal al zo snel..
Hij paste net onder het meetlint op het cb... Ik ben 1.60 dus compenseer ook ruimschoots maar lengte lijkt hij van papa geerfd te hebben :P

Edit: en wat een gezeik zeg!
Kwak
pi_147631586
Burdie
Ik ga me er eens in verdiepen ^O^ Goede tip

Huilen op het kdv
Saar zit bij een GO maar die liet saar dus een half uur huilen waarna ze overgaf. Ze dacht dat S zichzelf wel in slaap ging huilen. Toen had ze nog geen medicatie dus had de GO gewaarschuwd. Vond het jammer dat ze niet naar ons luisterde. Ze wist dat er medicatie zou komen (S was toen 11mnd)

Even miepen/mopperen is anders. Heb zelf ooit kort stage gelopen op het kdv en daar werd wel gekeken naar het kind.

Cb
Fijn om alle goede stats te zien!

Sunshine
:* jij hebt het ook druk zo te lezen
Ik woon in FRL

Skittles
Bijzondere gedachte :9 goed groeien op bv is toch ^O^

Peuter is nu bij oma & beide baby's mopperen :9
Tijd voor fles O-)
pi_147631600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Mooi kleintje dan, toch. O+. En van wie krijg je dat te horen dan? :o.
Schoonmoeder vindt dat ze te snel groeit. "Ja *vriend* groeide ook te snel en nu heeft 'ie striae op zijn armen en misvormde voeten" Ja, maar toen was hij 16 en ging fulltime werken en die voeten was omdat jullie geen nieuwe schoenen kochten als kind als hij het nodig had.. dus.. :')
En te vaak voeden was bezoek bij schoonouders. Ze vroegen hoe vaak ik op een dag voedde en toen ik zei dat dat toch wel 12 voedingen zijn kreeg ik een geschrokken "dat is veel te veel!! Dat mág helemaal niet! Dat is echt niet goed voor zo'n kleintje hoor" :') Mijn moeder vindt ook dat ze te vaak komt en schuift het allemaal af op dat mijn borstvoeding blijkbaar niet vult en niet voldoende voedingsstoffen heeft voor haar (ze gaf mij zelf flesvoeding en weet niets van borstvoeding af want teveel gedoe volgens haar)
Gelukkig ben ik niet onzeker en doet ze het gewoon goed O+ O+
pi_147631608
Oh, ja da's iets te ver weg Zoe :')
pi_147631688
quote:
Omdat het kan *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 06:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
*O* S heeft niet gekrijst vannacht.
*O*

Zoë, wat balen van de nacht.
Jammer dat je SM niet langskomt. Speciale reden of geen zin?
Hier sm ook pas een keer of vijf gezien, nu geen contact meer mee. Erg jammer voor lief, die zit er best mee.

DaD, fijn dat alles goed wat. Tof hè, als je baby zich zo goed gedraagt O+

Wbt huilen.. Wij pakken N minder snel dan in het begin, omdat we nu het verschil horen tussen zeuren en 'er is iets mis'. De go heeft soms nog een kindje van dezelfde leeftijd, als die huilt kan ze N niet pakken als die ook begint. Dat weet ik, en dat vind ik oké omdat ik weet dat wél heel goed voor N zorgt. Van huilen wordt N niet slechter.

Room, wat een mooi idee!

Hier tegen alle verwachtingen in een topnacht :o . Geslapen van 20:00 tot 08:00, toen uit bed gehaald met een dik snotplakkaat onder haar neus. Nog wel koortsig en een beetje sufjes, ze ligt nu weer te slapen.
Ik kwam overigens gisteren op haar kamertje, had papa die ledkerstboom met zes kleurtjes op N haar kamertje gezet, als soort nachtlampje. Ze vind het geweldig en ze slaapt er perfect op. Dus nu maar eens even zo'n mooi nachtlampje met zo'n projector zoeken.
It will set you free
pi_147631694
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hij paste net onder het meetlint op het cb... Ik ben 1.60 dus compenseer ook ruimschoots maar lengte lijkt hij van papa geerfd te hebben :P

Edit: en wat een gezeik zeg!
Ahw, als hij dan later groot is dan kan hij op je hoofd leunen met z'n armen en je kleintje noemen, maar dan ben je toch zijn mammie en en en.. O+ O+
pi_147631697
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:32 schreef Skittles het volgende:

[..]

Schoonmoeder vindt dat ze te snel groeit. "Ja *vriend* groeide ook te snel en nu heeft 'ie striae op zijn armen en misvormde voeten" Ja, maar toen was hij 16 en ging fulltime werken en die voeten was omdat jullie geen nieuwe schoenen kochten als kind als hij het nodig had.. dus.. :')
En te vaak voeden was bezoek bij schoonouders. Ze vroegen hoe vaak ik op een dag voedde en toen ik zei dat dat toch wel 12 voedingen zijn kreeg ik een geschrokken "dat is veel te veel!! Dat mág helemaal niet! Dat is echt niet goed voor zo'n kleintje hoor" :') Mijn moeder vindt ook dat ze te vaak komt en schuift het allemaal af op dat mijn borstvoeding blijkbaar niet vult en niet voldoende voedingsstoffen heeft voor haar (ze gaf mij zelf flesvoeding en weet niets van borstvoeding af want teveel gedoe volgens haar)
Lastig hoor Skittles.
Mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en heeft wel ideeeen over ritme en regelmaat door haar werk maar ze is erg voorzichtig als ze iets voorstelt, zegt er ook bij dat ii moet doen wat voor mij goed voelt en dat we het heel goed doen. Ze probeert alleen het soms makkelijker te maken voor ons.

Mijn moeder vertelde pas toen ik haar vertelde over mijn bv/fv dilemma en keuze dat ze zich wel zirgen had gemaakt als ze zag hoe veel ik bezig was met hem voeden en vooral hoe zwaar het voor me was. Ze zei dat niet omdat ze me niet wilde ontmoedigen terwijl ik zo mij best deed.

Zolang het voor jou goed voelt en je het volhoudt is het gewoon prima.
Kwak
pi_147631721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ahw, als hij dan later groot is dan kan hij op je hoofd leunen met z'n armen en je kleintje noemen, maar dan ben je toch zijn mammie en en en.. O+ O+
Ja want optillen zal lastig worden vrees ik, tenzij hij body builder wordt :')

O+
Kwak
pi_147631731
quote:

[..]

Wat goed dat jij daar zo zeker onder blijft!
Ik zou me toch wel een beetje onzeker gaan voelen denk ik, als je van én moeder en schoonmoeder zulk commentaar krijgt.
It will set you free
pi_147631960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Omdat het kan *O*

[..]

*O*

Zoë, wat balen van de nacht.
Jammer dat je SM niet langskomt. Speciale reden of geen zin?
Hier sm ook pas een keer of vijf gezien, nu geen contact meer mee. Erg jammer voor lief, die zit er best mee.

DaD, fijn dat alles goed wat. Tof hè, als je baby zich zo goed gedraagt O+

Wbt huilen.. Wij pakken N minder snel dan in het begin, omdat we nu het verschil horen tussen zeuren en 'er is iets mis'. De go heeft soms nog een kindje van dezelfde leeftijd, als die huilt kan ze N niet pakken als die ook begint. Dat weet ik, en dat vind ik oké omdat ik weet dat wél heel goed voor N zorgt. Van huilen wordt N niet slechter.

Room, wat een mooi idee!

Hier tegen alle verwachtingen in een topnacht :o . Geslapen van 20:00 tot 08:00, toen uit bed gehaald met een dik snotplakkaat onder haar neus. Nog wel koortsig en een beetje sufjes, ze ligt nu weer te slapen.
Ik kwam overigens gisteren op haar kamertje, had papa die ledkerstboom met zes kleurtjes op N haar kamertje gezet, als soort nachtlampje. Ze vind het geweldig en ze slaapt er perfect op. Dus nu maar eens even zo'n mooi nachtlampje met zo'n projector zoeken.
Kerstboom laten staan, gewoon omdat het kan :+
pi_147632018
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:24 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nou ja heel eerlijk gezegd bedoelde ik eigenlijk misschien dat je iets eerder al wat beginnen met werken. Dat je echt in je Zoë rol bent ipv alleen mama en alleen zorgend. Ik zelf kan nl niet wachten :@ .

Ik wil dolgraag werken. Liefst nog deze week :9 mis mn werk echt.
Maar als ik zo weinig slaap kan ik echt niet functioneren. Ben al blij als ik de dagelijkse dingen kan doen.
Moet van de ha iets aan de oververmoeidheid doen anders komt t volgens haar niet goed. Weet niet zo goed hoe ik dat moet combineren met werken.
Als de meiden naar de go kunnen (of Iets anders qua opvang) dan kan ik aan mezelf werken zodat ik weer snel aan het werk kan.

Bij S was ik ook oververmoeid (ze sliep nog slechter dan de tweeling bij elkaar zegmaar) de pnd komt waarschijnlijk voort uit de oververmoeidheid.
Vandaar dat het advies vd ha

Werk geeft veel rust/vrijheid/soort van ontspanning /voldoening. Maar helaas nog geen optie. Vandaar vakantie na verlof. Liever geen ziektewet
pi_147632076
RFR
Lekker! *O*
Wat jammer van je Sm :{ waarom kwam ze zo weinig langs?
Nee geen speciale reden. Ze wil graag 'nodig' zijn denk ik. Komt alleen als je hulp vraagt :')

Skittles
Dat is niet leuk. Gelukkig heb jij vertrouwen
pi_147632220
quote:

[..]

Haha hier precies hetzelfde!! mijn moeder klaagde echt vaak hierover (weer borst?? ze heeft een uur geleden toch gehad?? ze word wel dik zo hoor! :') )en mijn vader bleef vragen of ze steeds wakker werd snachts en hoe vaak...tja HET IS EEN BABY! ze worden wakker snachts om te drinken!
Gelukkig weet ik beter! en zo te lezen jij ook O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147632596
Ik ga zo weer een superpost maken hoor, maar...

Ik heb net zonder tranen mijn kind bij het KDV achtergelaten. Even naar het werk gefietst om mijn kerstpakket op te halen en ik kan nu alweer terug :P

Ben zo benieuwd hoe ze het gedaan heeft (we hebben het over 2 uurtjes :P)
pi_147632672
Dad, ik las goede stats! :D

Hier ook voor het eerst naar het cb geweest. Met oma, want papa moest werken :P Ze weegt nu 4925 gr en is 55 cm lang! Ze deed het ook hartstikke goed, hield haar nekje al heul overeind en ze vonden haar met alles al heel snel O+ Ze kreeg ook haar eerste prikjes en was daar niet echt blij mee, dus ze ligt nu lekker half te drinken en half te sabbelen

stiekem moest ik even lachen om dat kleine gezichtje dat helemaal vertrok bij de eerste prikjes :') Arm schaap.. Gelukkig is 't nu weer goed :+
pi_147632943
Mooie stats DaD! en ook voor Krijgerrtje (en Skittles, had ik nog niet gezegd).

mijn baby is een mietje. die trok echt zo'n geschrokken hoofd en ging direct over in heeeeeeeel zielig gillen en huilen. met een knalrood hoofd en traantjes. :P lijkt qua prikjes misschien meer op mij :') sinds de zwangerschap kan ik me laten prikken zonder tranen, heeft eenendertig jaar geduurd...

dit hoofd zo'n beetje
SPOILER
oh en ik durf t nu te zeggen want al bijna een half uur stil, maar: M is net wakker maar moe door mij in bed gestopt, een luchtkus (kon er niet bij in de wieg) en een aai, en nu slaapt hij :o

we zijn t m gewoon aan t leren. ermahgerd.
Kwak
pi_147633033
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:18 schreef krijgerrtje het volgende:
Dad, ik las goede stats! :D

Hier ook voor het eerst naar het cb geweest. Met oma, want papa moest werken :P Ze weegt nu 4925 gr en is 55 cm lang! Ze deed het ook hartstikke goed, hield haar nekje al heul overeind en ze vonden haar met alles al heel snel O+ Ze kreeg ook haar eerste prikjes en was daar niet echt blij mee, dus ze ligt nu lekker half te drinken en half te sabbelen

stiekem moest ik even lachen om dat kleine gezichtje dat helemaal vertrok bij de eerste prikjes :') Arm schaap.. Gelukkig is 't nu weer goed :+
Wow, wat een flinkerd! :D. En nu al prikjes? :o. Die krijgt I pas volgende maand!
pi_147633127
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wow, wat een flinkerd! :D. En nu al prikjes? :o. Die krijgt I pas volgende maand!
t mag vanaf 6 weken geloof ik. I is nog maar 5 weken toch?

onze 4-weken afspraak (de eerste dus) was pas met 7 weken, dus hij kreeg ze ook nu al (DKTP-HiB en Pneu). Volgende prik 13 januari, en dan 10 februari de laatste van de eerste ronde prikken....
Kwak
pi_147633177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

t mag vanaf 6 weken geloof ik. I is nog maar 5 weken toch?

onze 4-weken afspraak (de eerste dus) was pas met 7 weken, dus hij kreeg ze ook nu al (DKTP-HiB en Pneu). Volgende prik 13 januari, en dan 10 februari de laatste van de eerste ronde prikken....
Mijn I en S van krijgerrtje schelen maar een dag. ;).
pi_147633210
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Mijn I en S van krijgerrtje schelen maar een dag. ;).
Oh dan zijn ze bij S gewoon heel snel :+ ik herhaalde wat me op t CB werd verteld :P
Kwak
pi_147633294
Ja, ik dacht dat 't ook wat vroeg was voor prikjes, maar schijnbaar vonden ze het tijd :') Misschien ivm met de kerstperiode als ze 6 weken is? Ach, dat verschilt dus ook weet per cb! :P

Jaa, S is een beetje een spekkie, haha! :D
pi_147633833
Mooie stats dames!!
DaD, ik hoorde juist dat ze in het noorden eerder starten met prikken ivm kinkhoest, gek dat dat kennelijk per cb verschilt. L kreeg ze bij 9 weken, en ook op 13 januari de volgende.

Wij gingen naar de stad. In de zeikende regen }:| Hadden ff moeten buienradar-en voor vertrek.
pi_147634102
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:51 schreef Zoë23 het volgende:
Wat jammer van je Sm :{ waarom kwam ze zo weinig langs?
Nee geen speciale reden. Ze wil graag 'nodig' zijn denk ik. Komt alleen als je hulp vraagt :')
Mm, beetje hetzelfde als die van jou denk ik. Mijn sm wil dat wij naar haar toe komen, of haar bellen om bij ons langs te komen. Vaak. Zo niet, dan probeert ze ons emotioneel te chanteren, wat niet werkt omdat wij daar beiden niet zo gevoelig voor zijn :')
Vind het voor lief wel zielig omdat dit zijn eerste kind is en zijn moeder het allemaal niet zo veel kan schelen, want zij staat niet in het middelpunt.

Goed gedaan Dyre!

Kwak :D . Zulke foto's hebben wij ook, bewaren we om op haar zestiende verjaardag uit te delen aan haar vrienden >:O
It will set you free
pi_147634437
JM, zou best kunnen :Y Daar had de arts het ook nog over geloof ik.. Was te druk bezig met 't troosten van m'n kind om heel goed te luisteren :')

Wat sneu, RFR -O- Dat zo iemand dat niet even opzij kan zetten voor haar kleinkind :N
pi_147635182
FRF -O- Jeetje..lekker dan.
Jammer dat het zo 'moet'

Krijgerrtje
Idd ivm kinkhoest -O- de meiden moeten donderdag dan worden alle baby's vervroegd ingeënt -O- zal wel druk zijn op het cb

Kwakz0r
Wat knap!

S slaapt in dr bedje vanaf 12u (wil ik ze na de middagfles aan laten wennen) maar E wil niet..
Ik was zo duizelig van vermoeidheid :') maargoed zit nu nog met een wakkere E. Ze heeft veel overgegeven dus het is ook wel zielig
pi_147635384
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:23 schreef krijgerrtje het volgende:
JM, zou best kunnen :Y Daar had de arts het ook nog over geloof ik.. Was te druk bezig met 't troosten van m'n kind om heel goed te luisteren :')

Wat sneu, RFR -O- Dat zo iemand dat niet even opzij kan zetten voor haar kleinkind :N
Wil je een goed verhaal horen:
Toen ik in het ziekenhuis aan het bevallen was, kwam mijn sm langs. We hadden haar al een tijd niet gezien omdat ze toen ook al ergens boos over was. Ze kwam binnen, riep dat ik een dikke kont had gekregen en begon toen een huilverhaal over hoe zielig ze was, en ze had ruzie met iedereen, ze had geldtekort, gezondheidsproblemen etc. etc., en toen begon ze te huilen terwijl ik mijn weeën wegpufte. :')

Hier een foto om ons blij te maken:
SPOILER
It will set you free
pi_147635427
Goede stats voor DaD en krijgerrtje *O*

Benieuwd hoe het met LadyT is.

Skittles, respect dat je al je (schoon)moederopmerkingen kunt negeren. Stomme opmerkingen ook.

Rfr jouw schoonmoeder... Wat een lieve foto!

Meh, weer 2x huilend zitten voeden, vanwege pijn en vanwege mezelf verwijten dat ik voedingen met de pijnlijke borst wil uitstellen (hoewel ik dat nauwelijks doe), morgen weer lactatiekundige op bezoek. Hoop echt dat ze nog iets weet of dat ik gewoon iets stoms doe met aanleggen ofzo.
pi_147638999
RFR, wat een lieve foto's. O+. Kindjes die op de buik slapen vind ik er altijd zó schattig uitzien. En je schoonmoeder... :X.

Helio, heb je kloven? Of is het andere pijn? Ik hoop dat de lk je morgen kan helpen!

Ik heb net I even lekker in bad gedaan, gewoon omdat ik daar zin in had en we daar allebei zo van genieten. :@. Daarna ging ik zitten voeden in de stoel bij het raam in de babykamer... Hallo, glazenwasser! :W . :D.
pi_147639232
DaD is het nationale glazenwassersdag ofzo!? Ik installeerde me vanmorgen ook net op de bank om te voeden toen er iemand ons 3,5 m brede raam ging lappen :W (vraag me af wie zich ongemakkelijker voelde, hij of ik)

RFR dat verhaal van je sm herinner ik me nog :X
wat een enorm leuk droppie heb je trouwens O+

Helio ik hoop dat je goeie adviezen krijgt, klinkt erg vervelend :*
pi_147639250
Zo'n glazenwasser ziet wel gekkere dingen denk ik :D

Helio, ik hoop dat de lk morgen wat goede tips heeft! (anders die borst gewoon even een aantal dagen ontzien en kolven? Of deed je dat al? :@)

En een hoera voor de goede stas van DAD en Krijgertje *O*

L heeft het zo goed gedaan op het kdv: lekker op schoot rondgekeken, beetje gespeeld in de box, daarna de fles en toen ik haar kwam halen lag ze gewoon lekker in bed :o
Mijn meisje O+

Maandag weer 2 uurtjes oefenen, dan heeft ze allebei de dames van de woensdag gezien, ben benieuwd of het dan ook zo goed gaat!
pi_147639988
Wat goed van L Dyre!

En jullie glazenwassers :D

En pijn is combinatie van pijnlijk aanhappen (eerst lang mishappen waardoor we beiden gefrustreerd raken, zij huilen en ik terugdeinzen) en tepelkloven sinds het begin. Het is nu nog maar aan 1 kant gelukkig. Die kant kolven heb ik een keer 24 uur gedaan, maar misschien helpt het om dat langer te doen ja! Ik kan wel tegen de pijn, maar het is elke keer weer gedoe, doorbijten en er tegenop zien en me daar schuldig om voelen, en dat is niet leuk. En naar voor haar :@
Lijkt me ook te lang duren voor pijn bij het opstarten zoals ik dat hier ook wel eens las.

[ Bericht 1% gewijzigd door Heliotrope op 16-12-2014 16:11:49 ]
pi_147640450
Morgen maar even goed overleggen met de lk Helio!

Dyre fijn he als het zo goed gaat met wennen op het KDV.
Ik had 1x 2 uur, 1x 4 uur en 1x 7 uur wennen.
De eerste keer brulde ik (!) al bij binnenkomst, de 2e keer pas buiten en de 3e moest ik huilen omdat mijn vriend meeging wegbrengen voor het eerst en hij met tranen in zijn ogen stond :')
Het was hier duidelijk gevalletje mama moest meer wennen dan kind. Hij had het vanaf moment 1 naar zijn zin, en gelukkig nogsteeds halen wij een blij jongetje op van het KDV.
Helaas wel afgedraaid vanwege slecht slapen want alles mee willen maken en de prikkels die binnenkomen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:19:16 #253
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147640552
Herkenbaar BlueEyes! Het wennen is ook idd meer voor de ouders dan voor de kindjes haha.

Wat vervelend Helio, hopelijk heeft de LK nog tips. Ik heb bij mijn peuter in het begin ook een kloof gehad links en ging ook heel erg opzien tegen voeden toen. Vervelend is dat!

Dyre, die slaapfoto O+. Fijn dat het goed ging!!

Die glazenwassers :D hahaha! Hier had ik gister tijdens het kolven dat de schoonmaakster op de deur klopte, of ze even binnen mocht komen of dat ik even de stofzuiger aan wilde geven :'). Gelukkig is de deur op slot...

Vandaag gaat het heel erg goed met Suusje op het KDV. Ze had veel geslapen, en goed gedronken. Hoera! Ze had gister gewoon last van het prikje, arm ding (en dan zo'n leidster die meteen over een ostheopaat bezoek begint want 'ze huilde wel erg hard'. Euhm. Bemoei je er even niet mee :+, er is niks aan de hand met m'n kind)
pi_147640818
Gek hoor dat veel van de zelfde-lichting-mama's alweer bijna aan het werk moeten! Ik heb verlof tot begin februari, maar zelfs dan is het nog rustig starten aangezien de winter voor mij toch het rustige seizoen is. En aan de andere kant: ik ben nu steeds al wel weer uurtjes tussendoor aan het werk :) anyhoe: Luc gaat vanaf begin februari naar kdv, ben heel benieuwd hoe we dat gaan vinden!

Hij heeft vrijwel ons hele tripje naar de stad geslapen, op de voeding (bij de hema deze keer) na. En net bij thuiskomst was-ie sip, en toen ik 'm oppakte spuugde hij een keurig boogje mijn decolleté in :D En hij heeft een nieuwe broek, aangezien hij bijna niks meer past van wat we hadden (3 maatjes 50 te klein, 2 maatjes 56 nog véél te ruim :? ) Nu een supervette KikKid-broek uit de sale O+

[ Bericht 4% gewijzigd door JufMariska op 16-12-2014 16:37:11 ]
pi_147640835
Ik haalde vanochtend I uit bed en zag dat het puntje van haar tong aan een kant helemaal paars was.... Ik denk dus dat ze gisteren tijdens het eten 's avonds per ongeluk hard op haar tong heeft gebeten en dat ze daarom zo moest huilen. Zo zielig!
pi_147641380
Ga je op vaste dagen shoots doen, Mariska? En waar heb je dat broekje gekocht? O+. Bij Wijsneus?

Oh Franny, arme I. ;(.
pi_147641783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ga je op vaste dagen shoots doen, Mariska? En waar heb je dat broekje gekocht? O+. Bij Wijsneus?

Oh Franny, arme I. ;(.
Yup, Wijsneus!

Uk gaat 2 dagen naar kdv, dat zijn dan sws mijn werkdagen. Vrijdag en zaterdag zijn vaak shootdagen (bruiloften) en bedrijfs- / zakelijke klussen kunnen dan zoveel mogelijk op dinsdag (J's vrije dag) en woensdag (kdv). Verder heb ik natuurlijk ook nog bewerk-werk, afspraken met klanten of netwerkdingen. En mail/site/... ;)
pi_147642170
Awww arme I'tje! maar dat kun je ook niet raden natuurlijk....

Leuk broekje Maris! Ik vind die maten nog steeds gek hoor. Mellie heeft maat 62 nu eigenlijk, maar de rompers maat 56 van h en m zijn lang genoeg, nijntje van prenatal ook. pyjamaatje van prenatal is nu precies pas (ook maat 56). rompers in 56 van prenatal zijn veel te kort...

Hier ligt mijn baby al voor de tweede keer vandaag lekker in zijn bed te slapen na er moe maar wakker in te zijn gelegd. Hij heeft nog wel een poosje gepiept (een keer per minuut ofzo een "meh"tje). en eerder vanochtend heeft hij dus vrolijk en wakker in bed gelegen. Bizar. Weet niet wat me overkomt.

ritme vandaag is (na de nacht met extra nachtvoeding ivm koorts en niet lekker)
6.30-7.00 vroege ochtendvoeding, schone luier
7.15-9.00 slapen (wij ook, normaal sta ik vast op)
9.00-9.30 eten, schone luier
9.30-11.00 wakker en vrolijk
11.10-12.00 lange voeding, schone luier
12.00-14.30 slapen
14.30-15.15 voeding met tussendoor verkleden en vitamientjes, schone luier
15.30 - ?? slapen

straks krijgt hij nog een keer de borst als hij voor 18u komt, anders een flesje (eerste fles na 18u doe ik fles, die is om 18/19 of 20 u meestal).

ben benieuwd of hij nu de hele avond gaat piepen ter compensatie :+ hij is nog een beetje uit zijn hum van de prikken, snel huilen als ik m laat boeren terwijl hij verder wil eten enzo. ws. slaapt hij daarom ook zo veel.
Kwak
pi_147642480
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:55 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Yup, Wijsneus!

Uk gaat 2 dagen naar kdv, dat zijn dan sws mijn werkdagen. Vrijdag en zaterdag zijn vaak shootdagen (bruiloften) en bedrijfs- / zakelijke klussen kunnen dan zoveel mogelijk op dinsdag (J's vrije dag) en woensdag (kdv). Verder heb ik natuurlijk ook nog bewerk-werk, afspraken met klanten of netwerkdingen. En mail/site/... ;)
Mooi, dan ga ik daar donderdag ook even langs. O-) . Was er zaterdag nog, maar toen was er nog geen sale.

Klinkt als een goed plan! Wat fijn dat J ook een dag vrij is. Ik zou het ook wel tof vinden als mijn J dat was, scheelt toch weer een dag opvang.

Knappe Mellie! O+. Wij hebben vandaag ook een uitermate relaxed dagje.
pi_147642568
Kwak, regel 1: Vraag je niet af waarom je baby ineens doet wat 'ie doet, GENIET ervan O+ !
Morgen kan het weer over zijn :+ *grapje*

DAD wat fijn een relaxdag. Lekker je mup in bad doen, dat zijn fijne momenten O+ .

Franny huuu paars :o Wat sneu! (Ik bijt ook best vaak op m'n tong.. Vind het altijd zo klunzig van mezelf :') )

Toffe broek JM!

Mijne kan het even niet vandaag; slapen :') Maar volgens mij is ze druk met nieuwe dingen leren. Ze rolde ineens voor het eerst van haar rug naar haar zij, draait tegen de klok in door de box en vindt op haar buik liggen ook ineens niet zo'n drama meer. Er kon zelfs een lachje vanaf :D .

Oftewel, de wereld is vandaag veel te interessant om te gaan slapen. Dus nu ligt ze snikkend (want natuurlijk toch wel moe) in de kinderwagen en laat ik haar maar even.

Overigens maakt ze een soort "MAWOEWAMA" geluid als ze niet happy is, en ik vind dat dat al wel door kan gaan voor MAMA :7.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 17:26:10 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:21:32 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147642605
Kuiken roept de hele dag "hamn". Wat moet ik daar dan van maken, Razz? :+
KuikenGuppy
pi_147642632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
Damn :Y of hij heeft veel trek in ham :P
pi_147642639
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
HAMN

Hm.

Achter elkaar wordt dat HAMNHAMNHAMN. En dat is natuulijk weer te herleiden tot MAMA.
Wetenschappelijk gezien, natuurlijk B-)
pi_147642787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:22 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

HAMN

Hm.

Achter elkaar wordt dat HAMNHAMNHAMN. En dat is natuulijk weer te herleiden tot MAMA.
Wetenschappelijk gezien, natuurlijk B-)
offf hij wil een koekje :Y hamnamanamanamananamnnnmaaann cookies!

Ik geniet er zeker van razz, en ga er niet vanuit dat het elke dag zo gaat zijn nee :+ maar t feit dat ik m dus wel wakker in bed kán leggen zonder drama is echt een ENORME stap voor me.
Kwak
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:31:34 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147642895
Koekiemonster!
Of hij vindt het vervelend dat ik bijna geen vlees meer eet :').
KuikenGuppy
pi_147642916
Ja dat is een heerlijk gevoel hè Kwak! En dan kom je in een fijn cirkeltje: Jij krijgt vertrouwen dat je het kan, wordt rustiger, M. rustiger, slaapt makkelijker, O+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 17:38:48 ]
pi_147643218
Mijn "het valt best mee" gevoel over de laatste zwangerschapskilo's is gisteren trouwens aardig de grond in geboord. Een collega zei tijdens een etentje "Ja, ik zag vorige week wel echt nog een buikje hè! Geef je geen borstvoeding ofzo? Dat dat zo blijft zitten?" . Grmbl }:| .

Dus.. hoe gaat dat eigenlijk bij jullie? Doen jullie bijvoorbeeld actief buikspieroefeningen enzo? En sport? Ik merk dat ik daar he-le-maal geen zin in heb :@ en eigenlijk al m'n hoop heb gevestigd op het weer gaan werken in januari. Of leef ik in een fantasiewereld en zal ik aan de bak moeten..
pi_147643259
Lekkere collega, Razz. :{w .
pi_147643297
Ja, ze is zelf het afgelopen jaar 33 kilo afgevallen en heeft nu over het figuur van anderen ineens commentaar. Zo'n type. Maar ik vond het - naast heel bot - wel confronterend dat anderen het ook zien.. Ik vind het zelf al vervelend genoeg, zeg maar -O- .
pi_147643446
Al dat commentaar dat vrouwen toch allemaal over zich uitgestort krijgen over hun uiterlijk tijdens een zwangerschap en na zo'n bevalling, in een fase waarin je toch al hormonaal en kwetsbaar bent... :( .

Razz, het heeft tijd nodig en het gaat misschien vanzelf weg, misschien ook niet. Eerst maar eens aan het werk. Dat is al pittig genoeg en je kunt altijd aan de bak als jij dat wilt, maar laat je niet gek maken hoor. Je bent een supermooie en stralende moeder!
pi_147643642
Kwakz0r wat fijn!!!

Mooi broekje JM

Oh aardig Razz :{
(je bent echt prachtig trouwens. Mens moet niet zeuren)

Ik heb allemaal nieuwe kleding gekocht om dat zachte buikje wat fijn in te kleden. Niet verbergen want het is nu eenmaal zoals het is. Ik had gedacht dat ik door de drukte en weinig tijd om te snoepen wel meer zou afvallen..niet dus.
Ik eet wel goed verder maar heb weinig tijd om te snacken tussendoor

Ik was 69kg toen ik zwanger werd (bij 1.83m) 93kg kort voor de bevalling en nu 76kg.(maar dat was ik in de kraamweek ook)
pi_147643735
Vervelend Razz en begrijpelijk dat jij het confronterend vindt. Lekker laten praten, er is een toffe baby uit die buik gekomen! O+

De prikjes hebben mijn baby's gevoel voor humor niet aangetast. Die zat met een heerlijk pretletter-gezicht d'r broek vol te spuiten :')

pi_147643921
Pretpoepbabyskittles O+

Ik was dik en ben het nog, wel dunner dan voor de zwangerschap, maar de euforie daarovet verdwijnt ook langzamerhand.

Val niet af van de bv maar snoep ook teveel. Zal daar echt mee moeten stoppen als ik de bv afbouw want anders ga ik aankomen.

Kort na de bevalling voelde ik me superslank. Nu voel ik me weer vadsig, ook omdat nieuwe kleren die ik had besteld gewoon allemaal niet zo goed zitten.
Kwak
pi_147644446
Skittles goede foto :D

Arme I van Franny!

Soesa fijn dat het goed ging vandaag op kdv! En hoe was het toen bij jou overgegaan die tepelkloven?

Razz wat een stomme opmerking van die collega.

Vandaag een zielig plakmeisje, na elke voeding een beetje of wat meer spugen (doet ze nooit), en niet van mijn schoot af te krijgen zonder huilen (en eigenlijk ook niet van mijn pink). En een zielig hoofdje. Zit niet lekker in haar vel maar weet niet waarom. *extra knuffelt*
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:28:59 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147644543
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:25 schreef Heliotrope het volgende:
Skittles goede foto :D

Arme I van Franny!

Soesa fijn dat het goed ging vandaag op kdv! En hoe was het toen bij jou overgegaan die tepelkloven?

Razz wat een stomme opmerking van die collega.

Vandaag een zielig plakmeisje, na elke voeding een beetje of wat meer spugen (doet ze nooit), en niet van mijn schoot af te krijgen zonder huilen (en eigenlijk ook niet van mijn pink). En een zielig hoofdje. Zit niet lekker in haar vel maar weet niet waarom. *extra knuffelt*
Skittles :D O+

Razz, hoe stom }:| . Je bent pas 3 maanden (!) geleden bevallen hoor!

Helio, veel Purelan smeren, andere houding voeden (rugby ipv Madonna), veel bloot lopen en na het voeden wat moedermelk smeren over je tepel, ik had ook van die mothermates pads en heel secuur aanleggen. Sneu van je meisje :*
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:31:36 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_147644624
Lou O+
disclaimer
pi_147647502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn "het valt best mee" gevoel over de laatste zwangerschapskilo's is gisteren trouwens aardig de grond in geboord. Een collega zei tijdens een etentje "Ja, ik zag vorige week wel echt nog een buikje hè! Geef je geen borstvoeding ofzo? Dat dat zo blijft zitten?" . Grmbl }:| .

Ik hoop dat je zo hebt gedaan: :')
It will set you free
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:19:44 #278
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147648406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:41 schreef Razztwizzle het volgende:

Dus.. hoe gaat dat eigenlijk bij jullie? Doen jullie bijvoorbeeld actief buikspieroefeningen enzo? En sport? Ik merk dat ik daar he-le-maal geen zin in heb :@ en eigenlijk al m'n hoop heb gevestigd op het weer gaan werken in januari. Of leef ik in een fantasiewereld en zal ik aan de bak moeten..
Nou ja zeg! Hoe haalt iemand het in z'n hoofd zeg om dat zo te zeggen :X 3 maanden is nog maar kort he.

Ik sport niet maar doe wel buikspieroefeningen. Niet heel veel, dagelijks 3 x 20 ofzo. Ik ben wel alweer slank maar als ik zit dan voel ik dat mn buikspieren los zitten zeg maar. Waardoor mn buik nog wat hangt en blubberig is. Ik denk wel dat oefeningen daartegen kunnen helpen.

Skittles wat een leuk meisje :)

En Soesa al op het werk :o Gister of eergisteren ging het er over dat verlof bij anderen langer lijkt te duren, ik vind het juist bij anderen altijd zo snel gaan!

Verder loop ik 300 posts achter, dus geen idee of ik iets belangrijks gemist heb!
pi_147648785
Razz, wat een onbeschofte boutopmerking. Waar mensen zich mee bemoeien zeg!
Ik ben tevreden met hoe ik er nu uit zie. Buik mag wel platter, maar t kan er mee door. Sport niet en die geen buikspieroefeningen. Ik heb een gloeiende hekel aan oefeningen en fitness enzo. Maar ik wandel veel :)
pi_147649236
Ach ik ben door onbekende al 2x voor zwanger aangezien ;( (had voor mijn figuur ook n slecht model jas aan maar toch)
Januari ga ik er weer vol voor, ik kan sinds jaren weer chocola eten dus ik ga witte kransjes ed eten :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:44:20 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147649457
Kuiken had een pechdag vandaag... Twee keer een duim tussen de deur, een handje tussen de deur, een handje onder de deur, bijna een voet tussen de deur (hij ontdekt nu dat deuren geen leuk speelgoed zijn) en hij kreeg als toetje nog mijn laptop op z'n snufferd. Lipbandje gescheurd... het leek wel alsof er een massamoord was gepleegd, wat een bloed... ;( :').
KuikenGuppy
pi_147649783
Ach, arm kuikentje...

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:19 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik sport niet maar doe wel buikspieroefeningen. Niet heel veel, dagelijks 3 x 20 ofzo.
Dagelijks 60 situps, nee dat is echt waardeloos, kan je beter niks doen :{w :D
Ik MOET echt vanaf 1 januari wortels gaan eten ofzo :'( :'( :'(
pi_147649851
Och arm kuiken! :o
Kwak
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:52:54 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147649903
Nee het is zeker niet waardeloos maar kom op, het is maximaal vijf minuutjes :D

Echt leuk vind ik het ook niet maar hey, als je een plattere buik wil moet je er iets voor doen en/of iets voor laten he :P

Wat sneu Burdie! ;(
pi_147650166
Loutje O+

Spees :o
*mompeltietsoverdatikeenschoponderdekontmoethebben*

Burdie nee je kuiken! Wat sneu :*
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:07:56 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_147650617
Aw kuikentje toch! Kus op je snaveltje :*
disclaimer
pi_147651329
Argh, het is ook nooit goed :')

L slaapt lekker in haar eigen bedje en haar eigen kamertje.

'Hoera, wat fijn', hoor ik nou te typen.
Maar ze slaapt zo vast... Als ik even binnen loop en over haar wangetje wrijf morrelt ze meestal wel wat, maar nu steeds niet, dus speel ik even met haar handjes, tot ze bijna wakker wordt :') En dan ben ik weer even blij :')

ik heb vanmiddag een heel naar bericht gelezen over een babietje en nou ben ik ineens weer een onzekere mamma
pi_147651374
Oeh, bloedbad Burdie? Schrok je erg?
pi_147651399
Het arme kuiken!
It will set you free
pi_147651589
:* voor kuiken

}:| voor de collega van Razz. Wat een nare opmerking, helemaal zo en-public :r

Verder zag ik allemaal lieve foto's O+

Oja, buikspierenoefeningen, vroeger deed ik nog wel eens dit soort workouts. Ooit had ik bedacht dat ik dit tijdens mijn verlof wel weer op kon pakken als m'n baby zou slapen.... maar de afgelopen 7 omg 7!! :o maanden heb ik er echt geen tijd voor gehad :') :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:03:14 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147657003
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:23 schreef Franny_G het volgende:
Oeh, bloedbad Burdie? Schrok je erg?
Nee, ik wist wonderwel heel rustig te blijven en kuiken daardoor ook :).
Slaap lekker allemaal :*!
KuikenGuppy
pi_147660293
Burd je kuikentje ;( Ik hoop dat hij er geen last van gaat krijgen. :*

Verder nog niet bijgelezen, want ik ben al de hele avond in de weer. S moet telkens zo hoesten dat hij ervan spuugt en we zijn aan waterpokken 2.0 begonnen, T heeft ze nu. :')
Eindelijk ligt nu iedereen in bed dus ik ga een poging doen om te slapen. :)
pi_147660338
Oh gezellige ziekenboeg NIKKI. Beterschap.

Arm kuiken, wat n pechdag!

Saar heeft weer n spurtje gemaakt, maat 62 wordt nu echt (te) klein... Speklap O+
S. 2014
J. 2016
pi_147660699
Ah gos Kuiken... En beterschap voor Nikki's ukken!

Hier voor de 2e nacht op rij lang geslapen: ruim 5u sinds de vorige voeding. Lucas dan, wij sliepen vanaf 23u ongeveer :) Dus minder profijt van zo. Ff kijken wat hij de rest van de nacht doet, anders toch beter wakker maken voor een late voeding dus :)
pi_147661077
Beterschap nikki

Meiden zijn overdag goed wakker geweest. Vanaf 21u hun 'huilmoment' tot middernacht :') daarna laatste fles Ennn.. Nog geen slaap.
Man en ik worden hier echt ongelukkig van. Tot 3u S.ophie wakker en nu E.mma. We weten het ook niet meer
Leuk hoor tegelijk voeden en wakkere momenten etc we doen het allemaal.
Morgen heeft man een belangrijke dag maar we redden het gewoon niet.

Waarom?
Wordt er echt ziek van. Wil geen rotgevoelens hebben maar soms..

Weet t echt niet meer. Waarom moet ik dit nu weer meemaken. Eerst 2jr ellende door reflux en bekkeninstabiliteit en nu dit. Ik ben gewoon niet gemaakt voor dit :'(
pi_147661101
Arm kuiken!

En arme T van Nikki.

Zoe :*
pi_147661199
Zoë, trek alsjeblieft ergens aan de bel, voor je hier aan onderdoor gaat. :*.

Ik kwam jubelen dat I na de voeding van 22 uur heeft geslapen tot 5:45, maar dat voelt toch wel wat ongepast zo. :@.
pi_147661204
Oh Zoë, wat ellendig.. Jullie doen het zo goed, maar het is sowieso hartstikke pittig met 3 ukkies en dan ook nog zo weinig slapen, daar wordt alles nog megaveel zwaarder van.. Kan me voorstellen dat je er totaal wanhopig van wordt! En dat met het gevoel dat je nergens om hulp kunt vragen, ik wou dat ik met een slimme oplossing kon komen maar ik kom vrees ik niet verder dan een dikke knuffel!
pi_147661209
Beterschap daar Nikki :*

Och Kuiken toch, het zat hem niet mee!

Zoë :* toch even een afspraak maken bij de huisarts? Wellicht komt er een oplossing uitrollen waar nog niet aan gedacht is.
Of eenmalig een oppas inhuren zodat jij even een paar uur bij kan tanken?
pi_147661513
Sterkte Zoe. Heb ook geen oplossinf voor je...

Kwam hier om te miepen over m's 22-1.30-5.30-7.30 :O maar goed, na het vele slapen gisteren en de jankavond en flesje maar half drinken daarna had ik t kunnen weten ;)

(T lijkt ok, maar ik sliep om 00.00 en elke voeding/terugleggen haalt er toch bijna een uur af... :@ ben dit ontwend na zijn doorslaapnachtjes :@)
Kwak
  woensdag 17 december 2014 @ 07:36:19 #301
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147661522
Beterschap Nikki!

Oei, Burdie en Franny, wat sneu voor jullie kindjes! Goed dat je rustig bleef Burdie!

Zoë... Hier ga je aan onderdoor. Tijd om stappen te zetten. Ik vind de tip van Skittles een goede, huur een oppas/gastouder in voor een paar uurtjes zodat jij/jullie kunnen bij slapen. Niet slapen is niet voor niets een marteltechniek he! Ik heb verder ook geen tips meer voor je, het lijkt er op dat je 2 wakkere pittige dametjes hebt, die nog een omgekeerd dag-en nachtritme hebben. Wat gebeurt er als je ze wakker in bed legt in de nacht en ze gewoon even laat gaan? Gaan ze dan brullen meteen of blijven ze gewoon wakker (om misschien uiteindelijk in slaap te vallen)?

Suus heeft gister 2 uur lang -zonder huilen vooraf- geslapen in bed op het kdv! Toen we naar huis liepen viel ze binnen no time in de wagen in slaap. 2 dingen die ze anders nooit doet. :D :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')