Die piemel dachten wij dus ook, omdat het alleen aan de bovenkant lekt, maar hij zit steeds netjes naar beneden. Vannacht maat 4+ van pampers aangehad en niet doorgelekt, wel een bomvolle luier. We kijken het even aan, hij is nu 10,2 kilo en maat 5 gaat vanaf 11 kilo zag ik.quote:Op maandag 15 december 2014 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moet 19 januari pas weer werken. Heb iets langer dan normaal verlof, maar dat komt omdat ik van zelfstandig naar loondienst ga en ik een startdatum moest opgeven. Was voor de zekerheid maar uitgegaan van 42 weken zwangerschap en dan de maandag daarna beginnen.
En Dyre, heel herkenbaar. Degene die een systeem bedenkt waarbij een kleine baby een speen inhoudt op een veilige manier gaat goud geld verdienen denk ik![]()
Exode, nog een grotere maat? Duw je z'n piemel naar beneden voor je de luier dicht doet? Las laatst ook iets (hier?) over een maandverband in de luier leggen? Maar weet niet hoe dat met broeien gaat.
Ter vermaak van julliequote:Op dinsdag 16 december 2014 05:27 schreef sig000 het volgende:
Ik heb nog een vraag. Waarom schopt ie steeds zijn sokken uit?
Slaapt ie op zn buik?quote:Op dinsdag 16 december 2014 08:36 schreef exode het volgende:
[..]
Die piemel dachten wij dus ook, omdat het alleen aan de bovenkant lekt, maar hij zit steeds netjes naar beneden. Vannacht maat 4+ van pampers aangehad en niet doorgelekt, wel een bomvolle luier. We kijken het even aan, hij is nu 10,2 kilo en maat 5 gaat vanaf 11 kilo zag ik.
Het consult zelf was hier gister in 5 minuten klaar. Incl wegen, meten en eventuele uitloop duurt het allemaal wel lang zonder eten (ervaring na gisterenquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wat een goede nacht van L, fijn!. Die van mij zit trouwens gewoon elke maandag in een sprongetje, geloof ik. Gister was weer bal.
.
Zoë, wat pittig..
Ik moet over een half uur bij het consultatiebureau zijn (dat gelukkig echt vrijwel letterlijk op de hoek van de straat zit). I slaapt op dit moment, maar ik weet zeker dat hij straks nog wil drinken. Hmm.. Hoe lang duurt dat eerste consult ongeveer?
Ik zit hier met hetzelfde "probleem"quote:Op dinsdag 16 december 2014 08:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wat een goede nacht van L, fijn!. Die van mij zit trouwens gewoon elke maandag in een sprongetje, geloof ik. Gister was weer bal.
.
Zoë, wat pittig..
Ik moet over een half uur bij het consultatiebureau zijn (dat gelukkig echt vrijwel letterlijk op de hoek van de straat zit). I slaapt op dit moment, maar ik weet zeker dat hij straks nog wil drinken. Hmm.. Hoe lang duurt dat eerste consult ongeveer?
Je kan ook op het CB voeden indien nodig? Dat heb ik tot nu toe elke x gedaanquote:Op dinsdag 16 december 2014 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
De uitloop is dus het grootste probleem. Maar als ik een poosje moet zitten wachten, kan ik in die tijd misschien nog wel voeden. Als ie maar niet tussen nu en tien minuten nog wakker wordt met honger (afspraak om half tien).
Okey, wist niet dat jullie dat al dedenquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:29 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
We geven ze ook tegelijk voeding
Alleen willen ze niet altijd een fles of blijven ze na een fles lang wakker. Vannacht toevallig allebei na de fles van 3u. Wat moet ik in zo'n geval? Dat is vrijwel het grootste probleem snachts.
Ze krijgen rond 22/23 laatste fles en als 1 wakker is snachts krijgt de ander ook een fles terwijl ze slaapt
Overdag krijgen ze ook tegelijk de fles. Voeden op verzoek ben ik al mee gestopt. Als de 1 gespuugd heeft krijgt ze weleens 30ml tussendoor zodat ze de volgende voeding weer mee kan pakken. 3uren rekken met hongerig huilend kind doe ik dan niet
Ja, dat zeg ik ook.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je kan ook op het CB voeden indien nodig? Dat heb ik tot nu toe elke x gedaan(want altijd uitloop en troost bij prikjes)
quote:
Hier ook een buikslaper (2,5 jaar), hebben ook veel doorlekincidentjes gehad 's nachts. Grotere maat luiers deed hier de truc, en inderdaad Pampers. Bij Kruidvat luiers hadden we ook garantie op een nat bed idd. Vervelend he.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:17 schreef exode het volgende:
Hij slaapt inderdaad op zijn buik Soesa met zijn billen in de lucht....(overdag weigert ie op zijn knieen te zitten maar 's nachts kan het blijkbaar wel)
We hadden eerst Kruidvat maar daar lekte hij standaard doorheen 's nachts. Nu speciale nachtluiers van pampers wat dus heel lang goed ging. We hebben nu een klein pak 4+ gekocht, misschien een idee om voor 's nachts over te stappen op 5.
Nou ja heel eerlijk gezegd bedoelde ik eigenlijk misschien dat je iets eerder al wat beginnen met werken. Dat je echt in je Zoë rol bent ipv alleen mama en alleen zorgend. Ik zelf kan nl niet wachtenquote:Op dinsdag 16 december 2014 09:29 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt
Kyara
Gewoon wakker zijngeen speen, voeding, luier oid. Ze kijken vrolijk om zich heen. Muziek, knuffeltje en projector geven wel eventjes vermaak (als we niet weten wat te doen. Nacht moet niet spelen zijn natuurlijk)
Ze vallen soms wel bij me in slaap (liggend in bed, niet op de arm) maar ivm oververmoeidheid werd dat afgeraden door de ha
DaD
Ik zou daar gewoon een voeding geven
Ik las dat het goed gaat met crumpette, fijn!
AwayTL
Officieel 15jan maar ik neem ongv 4weken vakantie op en daarna 1dag per week een vrije dag. (heb 300uren over)
Ik maak me geen zorgen over werk verder, als het niet gaat is er wel ies te regelen met de Arbo arts.
We zijn wel op zoek naar een betrouwbare oppas dus vanaf half januari kunnen de meiden wel gaan wennen en kan ik hopelijk wat bijkomen.
De GO van S kan er helaas geen kindjes bij hebben. Dat is wel jammer
Nee, maar ik vond dit toch wel erg apart. Die vrouw die ons rondleidde had makkelijk even naar binnen kunnen lopen, maar ze vond dus heel stellig dat hij nog moest slapen, want hij lag er pas net in. En Stip slaapt soms echt maar 20-30 minuten, dus als ze dan ook vinden dat hij er pas net in ligt en hem laten liggen zou ik dat idd vervelend vinden. En die rondleiding duurde een kwartier oid. Dat vind ik idd te lang huilen voor mijn kind.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Over dat huilen op het kdv he, verwachten jullie dat zo'n leidster bij elk kikje van je kind er naast staat? Of mis ik nuances? Want ik kan me zomaar voorstellen dat als je met, zeg eens, drie personen op vijftien kinderen moet letten, je niet altijd elk kind je onverdeelde aandacht kan geven
(Ik heb het niet over uren laten huilen he)
Dat wij F niet laten huilen kunnen we onmogelijk verwachten van het KDV. Om de reden die jij zegt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Over dat huilen op het kdv he, verwachten jullie dat zo'n leidster bij elk kikje van je kind er naast staat? Of mis ik nuances? Want ik kan me zomaar voorstellen dat als je met, zeg eens, drie personen op vijftien kinderen moet letten, je niet altijd elk kind je onverdeelde aandacht kan geven
(Ik heb het niet over uren laten huilen he)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |