abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147594661
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_147594890
Woah, doorslapers! En ook een aantal zware nachten weer, lastig is dat toch!
Lucas heeft na het krampfestijn een deel van de nacht bij mij en een deel van de nacht in z'n bed nog goed geslapen gelukkig, wel met 2 voedingen om 3.15 en 6.45. Vandaag maar trouw de krampjes-voorkomende massage die we hebben geleerd toepassen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147594895
Pagina 11 gemist :@

Razz
Ik denk wel dat je door buitenlucht goed kunt slapen. Vroeger sliepen baby's vaak buiten in de kinderwagen(iig hier, ik woon niet in een drukke stad :9 ) . S.ara sliep ook vaak buiten maar die is in mei geboren. In de winter ging ik ook altijd een klein blokje om (ivm BI kon ik niet zo ver lopen maar ik wilde toch naar buiten) en dan kreeg ik vaak commentaar dat het zo koud was :o terwijl S lekker ingepakt was in een dikke voetenzak, mutsje op enzo.
Ik denk dat het wel gezond is (behalve als het nat/waterkoud is geloof ik)

NIKKI
Wat fijn dat je werk ook je hobby is.

Lief van je Sunshine :*
En qua werk, heeft ze het leuk bij de oppas/het kdv? Dat doet me altijd goed om te horen als S.ara het leuk heeft gehad. Verder is tijd samen natuurlijk altijd goed. Maar even tijd voor jezelf (alleen op de bank zitten oid) is ook belangrijk. Als je daarna ontspannen bent en lekker van je baby kunt genieten is dat echt niet erg

SQ
Ze slaapt wel in dr eigen bed maar nooit de hele nacht. Ik heb verder geen problemen met nachtrust door peuter. Ze slaapt overal doorheen en wordt wakker om te plassen en slaapt sneller in als ze tussen ons in ligt.
Ook een beetje gemakzucht misschien maar anders moet ik 15-30min bij dr in bed liggen..weer terug naar m'n eigen bed enzo :@
Als alles wat beter gaat dan ga ik wel voor volledig in eigen bed slapen maar voor nu ben ik allang blij dat peuter iig goed slaapt.

Fazz
Dat is niet leuk om zo weg te gaan -O- :*

Krijgerrtje
Jeetje wat pittig :* hoop op een rustige dag voor jullie vandaag!

Dyre
:D dat denk ik
  maandag 15 december 2014 @ 10:04:48 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_147595129
Zoë, helder en begrijpelijk :Y
Krijgertje, pff, wat een nacht :*

Ik heb gisteren een reis-Tiny love besteld :') die komt straks binnen :9 ze kraait er altijd zo vrolijk naar dat ik die ook in de kinderwagen wil :@
disclaimer
pi_147595236
O+ blije M van SQ onder dr Tiny Love. Leuk toch?

Hier gisteren de tripp trapp newborn inzet voor t eerst gebruikt. Vond ie leuk O+ en fijn want hij wordt nu voor de zekerheid een half uur rechtop gehouden na de voeding en zo kunnen we dat combineren met zijn wakkere speelmoment.

Hij ligt nu weer te tukken, papa's magische skills, ik ga t straks ook proberen (als hij nog moe wordt ruim voor we naar t cb vertrekken, anders als we weer thuis zijn).
Kwak
pi_147595643
Dé oplossing voor slaapproblemen bij baby's :D
http://lekmer.nl/peuter-o(...)Xfx8ICFc3LtAodKhYAZQ

Ik ging googlen op Tiny love :+
We hebben een Tiny love speelkleed O+ alleen daar kunnen ze helaas nog niets mee.
pi_147595766
Oef krijgerrtje zware nacht :*

SQ hoor je M. dan wel als ze komt? Ik heb nog nooit oordoppen ingehad, dus geen idee hoe erg ik opeens afgesloten ben van alle geluidjes.
En Tiny Love, lifesaver O+

Tukkende M.elle! Hopelijk lukt het jou ook straks, dat zal vast rust geven Kwak.
  maandag 15 december 2014 @ 10:48:27 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147595828
Nikki wat een toffe foto met je stoere mannen! En wat zijn ze al groot O+

Kwak fijn dat je een besluit hebt genomen. als ik al je strubbelingen lees dan is dat gewoon het beste besluit en heb je echt alles eraan gedaan om te bv zo lang mogelijk vol te houden. Hopelijk gaat fv uitkomst bieden en meer rust ^O^

Twinkle :W Jij ben ook al zo'n supermom! Bevalt de opleiding wel?

GM schattig pakje O+ O+

SQ wat lekker zo'n doorslaper. Maar niet te vroeg juichen ze kan zich zo weer bedenken :P

Sun kan me je angst wel voorstellen. Ik voelde me al schuldig dat ik de vorige week door dat werk heel weinig aandacht had voor Lucas en dan was ik het grootste deel van de dag wel thuis, maar moest meneer zich eigenlijk meer zelf vermaken. Het gaat vast wennen.

Krijgertje :*

Beterschap voor F. fazz, lijkt me zo ellendig een ziek kind en dan zelf moeten werken.

Hier schrok ik me rot vanochtend. Na de voeding om 8 uur zei ik tegen Lucas dat hij best tot half tien of langer mocht gaan slapen (normaal slaapt hij hooguit nog een uur). Schrik om kwart over tien wakker en het is doodstil nog. Ik ben dus maar snel gaan kijken. Heb echt boven zijn bed gehangen om te zien of hij echt nog ademde :') Uiteindelijk werd hij tien minuten geleden wakker…. :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 15 december 2014 @ 10:48:39 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_147595836
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:45 schreef Skittles het volgende:
Oef krijgerrtje zware nacht :*

SQ hoor je M. dan wel als ze komt? Ik heb nog nooit oordoppen ingehad, dus geen idee hoe erg ik opeens afgesloten ben van alle geluidjes.
En Tiny Love, lifesaver O+

Tukkende M.elle! Hopelijk lukt het jou ook straks, dat zal vast rust geven Kwak.
ja hoor. Een jankende baby mis je niet. Ik zal dus ook nooit met een babyfoon onder mijn oor gaan slapen. Moederinstinct ftw :')
disclaimer
pi_147595882
Ik doe het wel, die babyfoon onder m'n kussen, want ik ben er laatst dus wel doorheengeslapen :{ Man moest me wakker maken, en die wordt zelf al nergens wakker van dus 't arme kind was echt hysterisch. Oops :') .

FV vraagje: Wanneer ga je grotere flessen aanbieden? A. had gisteren bijna alle flessen 150/5 op een slokje na leeg en kwam ook alweer om 1:45. Nou dacht ik dat dat kwam omdat ze haar laatste fles om 18:15 had gehad en daarna dus ineens haar lange slaap al pakte, maar misschien zou ik die fles vanavond ook al 180/6 kunnen geven? Of doe je dan ineens alle flessen 180/6?
  maandag 15 december 2014 @ 10:57:55 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_147595981
Oh my. Mijn kleine flesweigeraar gaat maandag wennen op het kdv :o

Chanty, ik reken me zeker nog niet rijk hoor! Maar t is nu best even lekker. En mijn baby is tussen 17 en 23 klaarwakker nog, dus avondrust hebben we niet echt.
En je slaapkopje :D
disclaimer
pi_147596041
Dan al SQ :o Wat vliegt de tijd zeg! Wanneer begin jij weer met werken?

Ik ben nu maar weer eens met school aan de slag gegaan, maar ik herken enorm wat Chanty en Sunshine schrijven. Ik typ wat mails en bereid wat voor, A ligt in de box.. en ik voel me schuldig dat ik niet met haar speel. Hmpf. Misschien toch op vrijdagpappadag maar naar school toe en daar aan het werk, want dit voelt niet heel lekker.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2014 11:02:38 ]
pi_147596052
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:51 schreef Razztwizzle het volgende:
FV vraagje: Wanneer ga je grotere flessen aanbieden? A. had gisteren bijna alle flessen 150/5 op een slokje na leeg en kwam ook alweer om 1:45. Nou dacht ik dat dat kwam omdat ze haar laatste fles om 18:15 had gehad en daarna dus ineens haar lange slaap al pakte, maar misschien zou ik die fles vanavond ook al 180/6 kunnen geven? Of doe je dan ineens alle flessen 180/6?
Wij hebben opgehoogd door de laatste fles ietsje meer te geven.
Dus alle voedingen 150+5 en dan de laatste voor de nacht 180+6.

En dan langzaam opbouwen, totdat ze alle flessen 180+6 drinkt.
(en dan zou ik dat opbouwen doen door steeds de laatste 150+5-fles om te zetten naar 180+6, als je begrijpt wat ik bedoel :P)
  maandag 15 december 2014 @ 11:04:51 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_147596105
Niet schuldig voelen hoor! Klagen ze? :* ;)

Ik begin 5 januari weer :r
disclaimer
  maandag 15 december 2014 @ 11:05:12 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147596112
Hoi vanaf m'n werk :o! Alsof ik niet ben weggeweest :').

Vanochtend met Suus naar het CB, in de lengte weinig gegroeid en qua gewicht prima (nu 60,5 x 6740 :D). Prikje gehad en even krijsen. Daarna aan de borst in slaap gevallen en ik heb haar zo slapend bij het kdv afgegeven O+

Razz, je kan prima de fles voor het slapen gaan ophogen hoor! Hebben wij altijd gedaan bij E. Alle voedingen 150/5 en de avondfles 180/6. Tot ze op een gegeven moment overdag ook meer honger had, toen werden alle flessen 180/6. 180/6 is overigens wel in principe de max, 210/7 wordt afgeraden geloof ik. (uiteindelijk kreeg E daardoor ook forte voeding, hongerlapje)

Nu weer aan het werk :W
pi_147596131
SQ, spannend! Komt wel goed :*

L gaat morgen 2 uurtjes wennen. Ik zie er niet heel erg tegenop eigenlijk, ik denk dat het allemaal wel los zal lopen straks. Maar ik hoop wel dat het drinken daar goed gaat, ze heeft nogal een gebruiksaanwijzing soms :P En als ze huilt vindt ze sommige dingen wel fijn en andere niet, om getroost te worden, daar moeten ze daar allemaal nog achter komen natuurlijk.
pi_147596144
Razz, Ik weet niet hoe lang je haar in de box laat liggen terwijl jij erkt, maar eventjes is toch niet erg? Zolang zij het naar haar zin heeft, prima toch? Hier ligt O ook wel vaak op haar kleedje te spelen in d'r up, en dan zit ik achter de pc te surfen, doe de was, weet ik het. Ik speel echt niet heel de dag met haar. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze zichzelf leert vermaken.
Niet schuldig voelen joh! Al kan ik me voorstellen dat je je op je werk beter kan concntreren ;)

Whut, sq, weer werken! Jij hebt toch pas net gebaard :o
pi_147596161
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
180/6 is overigens wel in principe de max, 210/7 wordt afgeraden geloof ik. (uiteindelijk kreeg E daardoor ook forte voeding, hongerlapje)
Waarom wordt dat afgeraden? Bij mij op het cb werd dat juist aangeraden ipv forte-voeding? :')
als in: een schepje meer van haar normale voeding is een minder grote stap dan voeding met een andere samenstelling
  maandag 15 december 2014 @ 11:10:23 #19
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147596221
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:07 schreef Dyre het volgende:

[..]

Waarom wordt dat afgeraden? Bij mij op het cb werd dat juist aangeraden ipv forte-voeding? :')
als in: een schepje meer van haar normale voeding is een minder grote stap dan voeding met een andere samenstelling
Heerlijk, die eenheid in CB adviezen :+

Hier werd het afgeraden omdat zo'n hoeveelheid melk het maagje teveel op zou rekken. Overigens is het wennen aan een voeding met een andere samenstelling hier geen enkel probleem geweest. Dus mja, ik weet het verder ook niet :+
pi_147596397
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:36 schreef Zoë23 het volgende:
Dé oplossing voor slaapproblemen bij baby's :D
http://lekmer.nl/peuter-o(...)Xfx8ICFc3LtAodKhYAZQ

Ik ging googlen op Tiny love :+
We hebben een Tiny love speelkleed O+ alleen daar kunnen ze helaas nog niets mee.
Wij hebben dat ding en ze vindt m heel leuk, maar slapen ho maar. Massagestand vindt ze fijn :)
pi_147597076
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wij hebben dat ding en ze vindt m heel leuk, maar slapen ho maar. Massagestand vindt ze fijn :)
:D ziet er fijn uit! Jammer dat ze er niet in slaapt
Als we al niet zoveel babyspullen hadden, had ik m gekocht :+
  maandag 15 december 2014 @ 12:09:43 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_147597587
Soesa alweer op kantoor :o fijn dat het goed ging op het cb!

En L. gaat ook al wennen! Twee uurtjes maar? Wat is eigenlijk gangbaar? Ik heb gewoon afgesproken dat ik haar breng en als het van een van beide kanten niet meer gaat, ik haar weer ophaal. En het achterlaten vind ik niet zo'n issue, maar het flesweigeren baart me wel wat zorgen :')
disclaimer
pi_147597777
Wacht het gewoon even af SQ, komt vast goed :*

Wat een apparaat Sun! :D Maar als het helpt... ;)

Fijne 1e werkdag Soesa!

En Razz, niet schuldig voelen joh. Ze kan zich toch wel even zelf vermaken? F speelt ook een half uur in de box terwijl ik cappucino drink en de krant lees O+ Als hij het zat is geeft ie dat zelf wel aan ;)
pi_147597781
Soes en SQ weer aan t werk (bijna). :o Ik realiseerde me dat ik, als ik geen verlengd verlof had, ik ook 5 januari weer zou moeten beginnen :o

Maar goed, krijg dus drie weken kado van t bestuur ivm schoolvakanties en koop er zelf nog een maand bij...

Mijn baby trollt me. Hij was duidelijk moe. Gapen, wrijven. Dus in bed gelegd. Wakker. Ging vijf minuten goed toen piepen. Dus ik doe wat zn papa doet: beetje wrijven en schudden. Maar ipv wegzakken gaat meneer breeduit liggen lachen naar me met grote wakkere ogen :') dus maar uit bed gevist en in de box gelegd (en gapen jonguh!). Maar goed we moeten over een half uur richting cb gaan bewegen dus doorzetten heeft nu niet zoveel zin meer :')
Kwak
pi_147597865
5 januariboks SQ :7 en dat drinken komt vast goed! Er is geen mamma+tiet daar, dat doet vaak de trick wel.

Ja zelf vermaken kan ze ook prima hoor! Alleen ze ligt dan zo gezellig te pruttelen, dan wil ik gewoon meedoen in plaats van uitzoeken wat HAVO4 moet kunnen in de toetsweek :')
  maandag 15 december 2014 @ 12:26:38 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_147598037
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
5 januariboks SQ :7 en dat drinken komt vast goed! Er is geen mamma+tiet daar, dat doet vaak de trick wel.

Ja zelf vermaken kan ze ook prima hoor! Alleen ze ligt dan zo gezellig te pruttelen, dan wil ik gewoon meedoen in plaats van uitzoeken wat HAVO4 moet kunnen in de toetsweek :')
dat snap ik dan weer helemaal :D

En de reismobile scoort!

disclaimer
  maandag 15 december 2014 @ 12:29:45 #27
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147598106
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Niet schuldig voelen hoor! Klagen ze? :* ;)

Ik begin 5 januari weer :r
Lucas klaagde wel. Maar dat doet hij nog steeds dus heeft vast niks met aandachttekort te maken :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147598159
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:

En L. gaat ook al wennen! Twee uurtjes maar? Wat is eigenlijk gangbaar? Ik heb gewoon afgesproken dat ik haar breng en als het van een van beide kanten niet meer gaat, ik haar weer ophaal. En het achterlaten vind ik niet zo'n issue, maar het flesweigeren baart me wel wat zorgen :')
Ja, geen idee wat gangbaar is :?
Ze willen graag sowieso een flesje (proberen te) geven daar zodat we weten hoe ze dat doet, graag een (kort) slaapje als ze het blieft en even spelen. Dat denken ze in 2 uur wel te kunnen :D
  maandag 15 december 2014 @ 12:35:33 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_147598231
Ambitieus :D
disclaimer
pi_147598245
Nouja, als ze haar graag wat langer willen hebben, dan mag dat best van mij, als ik haar in ieder geval aan het eind van de dag maar weer op mag halen :P
  maandag 15 december 2014 @ 12:58:42 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147598669
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 12:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat snap ik dan weer helemaal :D

En de reismobile scoort!

[ afbeelding ]
Die hebben wij ook O+. Pakje staat haar leuk!

Hier is wennen de 1e x ong. 3 uurtjes, keer daarna 5 uurtjes en daarna een hele dag. S. heeft 4 weken 'gewend' :D :'). Ik haalde haar elke dag ong na een uurtje of 5/6 op, dan vond ik het wel weer goed. Vandaag is ze voor het eerst een hele dag. Ben benieuwd maar geloof dat het wel goed zit.
pi_147598691
Interessant! R. Gaat over 2 weken even wennen en dan voor 1,5 uur en daarna intake gesprek.niet over voeding gehad dus ik voed hem mooi van te voren thuis. Hier in week 2 weer aan de slag :'( , dat was anders 22dec al geweest...

En helaas, de 10 uren doorslapen was gister 9 uur en vannacht 7 uur. Voeding om 4 uur en toen weer paar uur door geslapen. Hij clusterde gisteravond ook helemaal niet.

Vorige week ook begonnen met babyMassasage. Iemand die bij ons thuiskomt. Hij ging wel redelijk snel huilen maar goed verder wel leuk.
  maandag 15 december 2014 @ 13:01:16 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147598742
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:59 schreef Hilmo het volgende:
Interessant! R. Gaat over 2 weken even wennen en dan voor 1,5 uur en daarna intake gesprek.niet over voeding gehad dus ik voed hem mooi van te voren thuis. Hier in week 2 weer aan de slag :'( , dat was anders 22dec al geweest...

En helaas, de 10 uren doorslapen was gister 9 uur en vannacht 7 uur. Voeding om 4 uur en toen weer paar uur door geslapen. Hij clusterde gisteravond ook helemaal niet.

Vorige week ook begonnen met babyMassasage. Iemand die bij ons thuiskomt. Hij ging wel redelijk snel huilen maar goed verder wel leuk.
Als ik je advies mag geven zou ik ze daar juist een voeding laten geven. Het wennen is tenslotte ook daarvoor. Zo kwamen wij erachter dat S, waar ze thuis uit de Aventfles dronk, op het KDV alleen de Difrax pikt :')
pi_147598789
Oh dat zou wat zijn idd! Dan kunnen we dat maar beter wel proberen ja.
pi_147598976
We hebben hier een kleine man die standaard om 06:00 wakker wordt (ipv 07:00 de afgelopen maanden). Ik heb hem al verteld dat 07:00 echt veel beter is, maar hij luistert niet….

Meteen een vraag: hij lekt 's nachts steeds vaker door, van het vele plassen. Ik heb net grotere nachtluiers gehaald (Pampers dry niet 4+ ipv de 4 die we al hebben) en we proberen na 17:00 minder water aan te bieden aangezien hij water nou ja als water drinkt zeg maar. Zien we iets over het hoofd? Hebben jullie tips?

Spannend hoor wennen SQ! Onze man heeft de eerste keren KDV vooral geslapen en om zich heen zitten turen. Hij komt net pas een beetje los begrijpen wij van het KDV zelf.
pi_147599695
Krijgertje ik heb gelezen dat dat haaruitval zo rond de 4 maanden na de geboorte begint dus dat kan kloppen. Ik had er bij Djen geen last van.

School bevalt prima :Y
Mja ik hoor wel meer mebsen die bewondering voor me hebben. Maar uiteindelijk doe je het gewoon. Ik laat me door niemand haasten/opnaaien.. dat scheelt al een stuk :Y

Hier gelukkig wel prima nachten :@

Ik ben een beetje klaar met het 'leuren' van gastouder naar gastouder. Als het goed is krijgen we na de kerstvakantie 1 vast persoon. De kinderen lijken er niet onder te lijden en doen gelulkig zelf hun ding. Maar ik word er een beetje kriegel van. Als dat op orde is is er weer rust in de tent :+
pi_147601176
Als ze dit nou toch eens onder de knie zou krijgen he :')

http://nl.tinypic.com/m/ih0b2h/1

Dat scheelt me 380 keer op een neer lopen naar de box/bed/wipstoeltje om die speen er weer in te duwen }:| En voordat ik weer zit is 'ie er weer uit en dan is het meteen mopperen }:|
Ik kan geen 2 minuten iets voor mezelf doen als ze niet op schoot zit vandaag. En dat is op zich niet zo erg, maar juist vanavond komt ons nieuwe bed en ik moet dus de slaapkamer leeg halen :')
  maandag 15 december 2014 @ 14:07:38 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_147601252
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Als ik je advies mag geven zou ik ze daar juist een voeding laten geven. Het wennen is tenslotte ook daarvoor. Zo kwamen wij erachter dat S, waar ze thuis uit de Aventfles dronk, op het KDV alleen de Difrax pikt :')
ik heb dankzij deze post net een fles van twee euro gekocht. Wedden he. :')

Dyre, duct tape O-)
disclaimer
pi_147601625
Ik ben met krampjesbaby even aan de wandel. Na 1 minuut in de draagdoek sliep hij als een roosje O+ Nu even uitpuffen bij met een kop koffie bij Doppio :) (wel een beetje living on the edge natuurlijk, zítten net baby in doek :o)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147601766
Lijkt me best irritant dyre. Hier geen speen, snapt hij niet.

Haha, net onder het voeden zag ik een prop snot in 1 neusgat zitten. Best aan de rand zeg maar dus niet heel diep. Ga ik met de punt van een hydrofiel voorzichtig dat proberen weg te halen. Kan ik ineens er perfect bij en haal er zo een enorm slijmding uit :o :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')