abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147630706
Ik zou het op zich wel knap vinden als je de big five ziet. Wij hebben de hele dag rondgereden en kwamen niet verder dan drie :') . En krijgt elke deelnemer dan een eigen ranger mee?
pi_147630780
quote:
Op 29 seconden loopt een gast in een HEMA shirt :D
pi_147630805
Ik zou wel naast een bidon ook een doorgeladen geweer meenemen.
pi_147630819
Ik heb een dilemma. Donderdag is de atletiektraining, maar dan is ook de afstudeerborrel van een vriendinnetje. Normaal zou ik het geen probleem vinden om de training te skippen, maar de 2 weken daarna vallen kerst en nieuwjaar op donderdag dus dan kan ik 3 weken niet :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147630824
Hm, voelt alsof ik een blauwe plek onder m'n rechter voorvoet heb.
Afgelopen zaterdag toch iets teveel lopen stampvoeten kennelijk...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 december 2014 @ 10:58:05 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147630830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een dilemma. Donderdag is de atletiektraining, maar dan is ook de afstudeerborrel van een vriendinnetje. Normaal zou ik het geen probleem vinden om de training te skippen, maar de 2 weken daarna vallen kerst en nieuwjaar op donderdag dus dan kan ik 3 weken niet :o
kun je niet trainen douchen en dan naar de borrel?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147630864
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

kun je niet trainen douchen en dan naar de borrel?
De training duurt van 7 tot 9 en is in Utrecht. Ik werk tot 6 in Den Haag en de borrel is in Leiden ;) (volgens mij ook vanaf 18u of zo, en met eten erbij).
Ik word ook een beetje gek van het feit dat ik 3 etentjes en 2 borrels heb in 5 dagen deze week.. pff kerst!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147630895
quote:
Ik zou gaan borrelen. Afstudeerborrel is als het goed is maar een keer, en ik zou het niet echt tof vinden als een van mijn vrienden niet zou komen doordat hij/zij moet trainen.
pi_147630911
En je mag niet buiten trainingsuren om de baan op? Ik ga er even vanuit dat atletiektraining op de baan is.
pi_147630916
quote:
Kan je niet voor jezelf trainen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_147630923
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:01 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik zou gaan borrelen. Afstudeerborrel is als het goed is maar een keer, en ik zou het niet echt tof vinden als een van mijn vrienden niet zou komen doordat hij/zij moet trainen.
Nee maar ik ga dan liever een keer volgende week bij haar langs. Met zoveel borrels en etentjes in één week ga ik gewoon echt tegen mijn zin heen en dat is ook niet heel handig.
pi_147630940
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:02 schreef Devv het volgende:
En je mag niet buiten trainingsuren om de baan op? Ik ga er even vanuit dat atletiektraining op de baan is.
Ehh ja dat kan denk ik wel, heb ik nog nooit gedaan. Maar dan heb je natuurlijk geen trainer met tips en loopmaatjes.
Nouja ik overleg het wel even met de vriendin in kwestie ;)
pi_147630958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee maar ik ga dan liever een keer volgende week bij haar langs. Met zoveel borrels en etentjes in één week ga ik gewoon echt tegen mijn zin heen en dat is ook niet heel handig.
Dat is een heel andere reden dan "anders kan ik 3 weken achter elkaar niet bij de AV trainen".
pi_147630982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat is een heel andere reden dan "anders kan ik 3 weken achter elkaar niet bij de AV trainen".
Het zijn 2 redenen, allebei even kut. En de reden dat ik elke avond een borrel/kerstdiner niet chill vind is met name omdat ik dan de hele week niet kan sporten.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:12:02 #265
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147631116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het zijn 2 redenen, allebei even kut. En de reden dat ik elke avond een borrel/kerstdiner niet chill vind is met name omdat ik dan de hele week niet kan sporten.
Hier ook de hele week door borrels en diners, 1 afgezegd, kan in mijn huidige thuissituatie niet meer dan 1 avond per week weg zijn.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_147631123
Bier, lijkt me duidelijk :Y)

Ik mag vanmiddag bowlen en steengrillen met de afdeling _O- Dat is alweer een paar jaar geleden :X

OT, heb steeds vaker last van blaren op de voorkant van mij tenen :(
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147631126
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:12 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Hier ook de hele week door borrels en diners, 1 afgezegd, kan in mijn huidige thuissituatie niet meer dan 1 avond per week weg zijn.
Oh ja, hoe gaat het met de family? :{
pi_147631155
Het is op zich ook niet erg om eens een paar weken niet te sporten zolang je maar niet van alles naar binnen gaat zitten schuiven ;) .
pi_147631189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:13 schreef Devv het volgende:
Het is op zich ook niet erg om eens een paar weken niet te sporten zolang je maar niet van alles naar binnen gaat zitten schuiven ;) .
Ik vind dat eigenlijk wel erg. Het betekent ook vaak dat ik op dat soort dagen maximaal een halfuurtje buiten bent en ik word daar na 3-4 dagen al helemaal gillend gek van. Sporten is gewoon goed voor mijn ontspanning en zorgt ervoor dat ik goed in mijn vel zit.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:15:26 #270
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147631198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh ja, hoe gaat het met de family? :{
Het herstel duurt langer dan gemiddeld, doordat mijn vrouw een 'moeilijke buik' had volgens de arts. Maar er is nog steeds wel vooruitgang, maar denk dat het nog wel een maand duurt voordat ze weer helemaal op de been is.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_147631653
Weet iemand hoe de parkeergelegenheid bij Groet Uit Schoorl geregeld is? Ik zit nog te twijfelen tussen de auto en het ov. Het is best wel een eind reizen en dan zie ik het ov niet zo zitten.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:39:47 #272
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147631797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:34 schreef Devv het volgende:
Weet iemand hoe de parkeergelegenheid bij Groet Uit Schoorl geregeld is? Ik zit nog te twijfelen tussen de auto en het ov. Het is best wel een eind reizen en dan zie ik het ov niet zo zitten.
Je kunt het eventueel ook combineren. Deels auto, deels ov. Doe ik ook wel eens als ik ergens naartoe moet waar parkeren vrij lastig is (of enorm duur)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147631829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je kunt het eventueel ook combineren. Deels auto, deels ov. Doe ik ook wel eens als ik ergens naartoe moet waar parkeren vrij lastig is (of enorm duur)
Pendelbushalte Hogeschool Inholland
Adres: Bergerweg 200, 1817 HM Alkmaar.
Kom je met de auto naar Alkmaar dan kun je hier je auto parkeren en vervolgens gebruik maken van deze pendelbushalte. Het parkeerterrein is tot uiterlijk 18.00 uur geopend.

Dit lijkt wel een goede optie.

Ik weet nog niet hoe ik er ga komen, fietsen is te ver (24 km vanaf ouders' huis), misschien willen mijn ouders of mijn zusje me daar dan afzetten. En anders OV. Ik dacht ook nog aan vouwfietsje in de trein maar vanaf Station Alkmaar is het ook nog 10km fietsen, best ver op de vouwfiets..
pi_147631938
Dat zou wel een mogelijkheid zijn. Maar dan moet je er denk ik wel vroeg bij zijn. Ik zal eens navragen hoeveel parkeergelegenheid er bij de Hogeschool INHolland is.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:47:25 #275
50430 Yuki
Student Midwife
pi_147631981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:45 schreef Devv het volgende:
Dat zou wel een mogelijkheid zijn. Maar dan moet je er denk ik wel vroeg bij zijn. Ik zal eens navragen hoeveel parkeergelegenheid er bij de Hogeschool INHolland is.
De hogeschool grenst aan een woonwijk, dus daar kan je evt ook parkeren.

Klik.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_147632048
Bij INHolland zijn redelijk wat parkeerplaatsen. Anders is daar ook nog een P+R schuin tegenover (die P+R is overigens ook een aanrader voor Egmond, is vaak een stuk rustiger dan De Meent). Bij het industrieterreintje ernaast zijn ook nog een boel parkeerplekken. Kun je via een klein paadje zo doorsteken naar INHolland. De woonwijk is nog best wel een klein stukje lopen, en parkeergelegenheid is daar volgens mij niet geweldig.

Er gaan ook pendulbussen vanaf Alkmaar Centraal, mocht je met het OV komen. Die gingen vorig jaar en het jaar ervoor heel regelmatig.
pi_147632789
quote:
Volgens Tonnie Dirks, zevenvoudig nationaal kampioen veldlopen, zou iedere hardloper een deel van zijn of haar trainingskilometers moeten uitvoeren op onverharde wegen door de natuur.
En dat om de volgende redenen:

• Kracht en stabiliteit
Crossen heeft veel voordelen, in training maar ook in wedstrijd. Je uithoudingsvermogen neemt toe en je wordt sterker en stabieler (enkels, romp). Je wordt zo een betere atleet en loopt minder kans op blessures.

• Pasritme en paslengte
Omdat de parcoursen gevarieerd zijn, met heuvels, bochten en diverse soorten ondergrond, loop je vanzelf met een wisselende pasfrequentie en paslengte. De ademhaling en hartslag moeten zich continu aanpassen en er is, in tegenstelling tot de training op de weg, nooit een ‘steady state’. Daar word je sterker van.

• Sneller op de weg
Wees niet bang voor een beetje modder en accepteer dat je snelheid in het bos vaak iets minder is dan op de baan of weg. Het crossen zal je prestaties op de weg echter wel verbeteren.
bron: http://www.runnersweb.nl/(...)len-van-het-veld.htm
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_147632962
Let wel: het gaat om trainingskilometers. En daar ben ik het helemaal mee eens, variatie van ondergrond is leuk om de anders saaie trainingen door te komen.
pi_147632980
quote:
wij van wc eend..... :+
pi_147633000
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

wij van wc eend..... :+
Tonnie Dirks werd zeven keer kampioen veldlopen, maar wist ook de Halve van Egmond en de Zevenheuvelenloop te winnen. Hij geeft hardlooptraining in Vught, Uden en Wageningen en is hoofdcoach van het Regionaal Trainingscentrum Brabant (www.tonniedirks.nl).
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:31:20 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147633016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Let wel: het gaat om trainingskilometers. En daar ben ik het helemaal mee eens, variatie van ondergrond is leuk om de anders saaie trainingen door te komen.
Zolang er geen plassen liggen. Vanmorgen in een diepe plas gestapt.. niet leuk }:| Alhoewel ik wel weer moet bekennen dat ik het na een tijdje niet meer merkte :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147633146
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:22 schreef Guard het volgende:
de parcoursen gevarieerd zijn, met heuvels, bochten en diverse soorten ondergrond, loop je vanzelf met een wisselende pasfrequentie en paslengte. De ademhaling en hartslag moeten zich continu aanpassen en er is, in tegenstelling tot de training op de weg, nooit een ‘steady state’. Daar word je sterker van.
Precies mijn ervaringen van zondag :)
pi_147633383
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Tonnie Dirks werd zeven keer kampioen veldlopen, maar wist ook de Halve van Egmond en de Zevenheuvelenloop te winnen. Hij geeft hardlooptraining in Vught, Uden en Wageningen en is hoofdcoach van het Regionaal Trainingscentrum Brabant (www.tonniedirks.ntl).
is ook een van de redenen dat ik cross. Naast het feit dat het leuk is

Maar dit had wel een hoog wc eend gehalte ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:56:04 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147633622
LT: is het geen optie om een van de andere borrels te skippen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_147633655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef Murmeli het volgende:
LT: is het geen optie om een van de andere borrels te skippen?
Nee helaas, conferentie met conferentiediners en kerstdiner van werk wat je al 3 maanden geleden moest opgeven en waar ook wel wordt verwacht dat ik erbij ben.
Ik overweeg serieus om om 5 uur op te staan en dan 's ochtends vroeg te gaan lopen :P
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:02:06 #287
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147633804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee helaas, conferentie met conferentiediners en kerstdiner van werk wat je al 3 maanden geleden moest opgeven en waar ook wel wordt verwacht dat ik erbij ben.
Ik overweeg serieus om om 5 uur op te staan en dan 's ochtends vroeg te gaan lopen :P
Balen :(

Je kan ook direct na de afstudeerborrel gaan lopen toch? 5 uur, brrrrrr
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:03:08 #288
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_147633838
Volgens Smashrun sta ik op 1184km (ambitie was 600km, dus dat doel heb ik wel net gehaald). Daar gaat nog 6,4km of 10 km bijkomen (ik loop in Schoonhoven als de benen hersteld zijn). Of ik er nog ergens trainingskm's bijgooi om de 1200km aan te tikken weet ik niet.

Ik ben me nu aan het terugeten naar 69 kg. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_147633929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:03 schreef Corniel het volgende:
Smashrun sta ik op 1184km (ambitie was 600km, dus dat doel heb ik wel net gehaald). Daar gaat nog 6,4km of 10 km bijkomen (ik loop in Schoonhoven als de benen hersteld zijn). Of ik er nog ergens trainingskm's bijgooi om de 1200km aan te tikken weet ik niet.

Ik ben me nu aan het terugeten naar 69 kg. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Als je het zo opschrijft klinkt het alsof je met een bord eten op de weegschaal staat en het realtime aan het bijhouden bent :P

Maar ja succes met het herstel in ieder geval!
pi_147634174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Tonnie Dirks werd zeven keer kampioen veldlopen, maar wist ook de Halve van Egmond en de Zevenheuvelenloop te winnen. Hij geeft hardlooptraining in Vught, Uden en Wageningen en is hoofdcoach van het Regionaal Trainingscentrum Brabant (www.tonniedirks.nl).
De Halve van Egmond is deels over het strand en dus ook niet geasfalteerd. De enige uitzondering is hier dus de 7^^.
Ik ben het er wel mee eens overigens. Ik trail/cross nog niet veel, maar wil wel aansluiten bij de lopers van onze groep die daar in het voorjaar weer mee beginnen ('s avonds lopen in de winter kan natuurlijk wel met hoofdlampjes, maar zij lassen een pauze in). Zeker als ik de 25 km wil gaan lopen van de TdF moet er wel geoefend worden natuurlijk.
pi_147634246
Ik zal dan maar gewoon het antwoord geven LT. Je gaat gewoon naar die afstudeerborrel. Dat doe je gewoon bij goeie vrienden. Altijd. En lopen? Boeien. Volgende keer weer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_147634429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef mosselmossel het volgende:
Ik zal dan maar gewoon het antwoord geven LT. Je gaat gewoon naar die afstudeerborrel. Dat doe je gewoon bij goeie vrienden. Altijd. En lopen? Boeien. Volgende keer weer.
Precies dit dacht ik dus ook!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_147634552
Wat stom eigenlijk dat je twee verschillende kaartjes voor de pendelbus naar Schoorl hebt terwijl ze even duur zijn.
pi_147635008
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Balen :(

Je kan ook direct na de afstudeerborrel gaan lopen toch? 5 uur, brrrrrr
In de tijd dat ik voor afstudeerborrels werd uitgenodigd kon ik na afloop echt niet meer gaan hardlopen.
Maar ja dat was ook in de tijd dat ik niet aan hardlopen deed en ik vooral heel goed was in borrelen :@
pi_147635323
Met mijn gigantische lading studiegenootjes (1!) valt het bij mij wel mee met de afstudeerborrels. Zelf houd ik in februari een afstudeer-verjaardag-baan-14maandentelatehousewarming-borrel. Wel zo efficient :P
pi_147635335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:39 schreef Guard het volgende:

[..]

In de tijd dat ik voor afstudeerborrels werd uitgenodigd kon ik na afloop echt niet meer gaan hardlopen.
Maar ja dat was ook in de tijd dat ik niet aan hardlopen deed en ik vooral heel goed was in borrelen :@
En waarschijnlijk niet 55 uur per week werkte ;)
Ik ben echt niet iemand die snel afzegt bij vrienden maar ik heb wel geleerd dat je soms ook aan jezelf moet denken als je niet wilt opbranden.
Ik kan evt. ook nog morgen bij de recreantengroep gaan meetrainen, dan zie ik mijn vriend wel de hele week niet en eet hij elke dag alleen, maar dat moet ik dan in de kerstvakantie maar weer goedmaken :@
pi_147635512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben echt niet iemand die snel afzegt bij vrienden maar ik heb wel geleerd dat je soms ook aan jezelf moet denken als je niet wilt opbranden.
Ik kan evt. ook nog morgen bij de recreantengroep gaan meetrainen, dan zie ik mijn vriend wel de hele week niet en eet hij elke dag alleen, maar dat moet ik dan in de kerstvakantie maar weer goedmaken :@
Tuurlijk zeg je niet snel af bij vrienden, maar het gaat nu niet om een willekeurig avondje bioscoop. Dus zeg je al het andere af en ga je naar die borrel. En je vriend snapt dat best. Of je neemt hem mee of je maakt het inderdaad weer goed.
Verslavingen zijn leuk, maar als ze je sociale leven zo in de weg staan dat je eenmalige unieke momenten van een vriendin ervoor gaat skippen, is er een probleem met je.
En je kan dus ook al met een andere groep meetrainen. Dat is wat ik bedoelde met: 'Boeien, Volgende keer weer.'
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:03:05 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147635813
quote:

[..]

Je hebt teveel hobbies/leuke dingen etc.
Herkenbaar probleem wel.

Oh en whieeeeeeeeee! Word net gevraagd voor een super enge nieuwe klus op mijn werk *O*
Leuheeeeukkkkk en eng want ik heb geen idee wat er op me af gaat komen.
Woeiiii!
pi_147635825
quote:

[..]

55 uur per week werken zou ik alleen doen als ik zelfstandig ondernemer was.
Ik denk dat daar je grootste probleem ligt, en niet in de activiteiten die je wil ondernemen buiten werktijd...
pi_147636413
Een vriend(in) die afstudeert in december is per definitie een luie slampamper die er veel te lang over gedaan heeft. Het is dus terecht dat je hem/haar dat laat voelen door gewoon te gaan trainen. Je hebt maar een leven, dus laat je niet leiden door het waardeloze ritme van een ander.

Mijn training ging zojuist trouwens zo kut dat ik 'm afgebroken heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')