abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147632048
Bij INHolland zijn redelijk wat parkeerplaatsen. Anders is daar ook nog een P+R schuin tegenover (die P+R is overigens ook een aanrader voor Egmond, is vaak een stuk rustiger dan De Meent). Bij het industrieterreintje ernaast zijn ook nog een boel parkeerplekken. Kun je via een klein paadje zo doorsteken naar INHolland. De woonwijk is nog best wel een klein stukje lopen, en parkeergelegenheid is daar volgens mij niet geweldig.

Er gaan ook pendulbussen vanaf Alkmaar Centraal, mocht je met het OV komen. Die gingen vorig jaar en het jaar ervoor heel regelmatig.
pi_147632789
quote:
Volgens Tonnie Dirks, zevenvoudig nationaal kampioen veldlopen, zou iedere hardloper een deel van zijn of haar trainingskilometers moeten uitvoeren op onverharde wegen door de natuur.
En dat om de volgende redenen:

• Kracht en stabiliteit
Crossen heeft veel voordelen, in training maar ook in wedstrijd. Je uithoudingsvermogen neemt toe en je wordt sterker en stabieler (enkels, romp). Je wordt zo een betere atleet en loopt minder kans op blessures.

• Pasritme en paslengte
Omdat de parcoursen gevarieerd zijn, met heuvels, bochten en diverse soorten ondergrond, loop je vanzelf met een wisselende pasfrequentie en paslengte. De ademhaling en hartslag moeten zich continu aanpassen en er is, in tegenstelling tot de training op de weg, nooit een ‘steady state’. Daar word je sterker van.

• Sneller op de weg
Wees niet bang voor een beetje modder en accepteer dat je snelheid in het bos vaak iets minder is dan op de baan of weg. Het crossen zal je prestaties op de weg echter wel verbeteren.
bron: http://www.runnersweb.nl/(...)len-van-het-veld.htm
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_147632962
Let wel: het gaat om trainingskilometers. En daar ben ik het helemaal mee eens, variatie van ondergrond is leuk om de anders saaie trainingen door te komen.
pi_147632980
quote:
wij van wc eend..... :+
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147633000
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

wij van wc eend..... :+
Tonnie Dirks werd zeven keer kampioen veldlopen, maar wist ook de Halve van Egmond en de Zevenheuvelenloop te winnen. Hij geeft hardlooptraining in Vught, Uden en Wageningen en is hoofdcoach van het Regionaal Trainingscentrum Brabant (www.tonniedirks.nl).
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:31:20 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147633016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Let wel: het gaat om trainingskilometers. En daar ben ik het helemaal mee eens, variatie van ondergrond is leuk om de anders saaie trainingen door te komen.
Zolang er geen plassen liggen. Vanmorgen in een diepe plas gestapt.. niet leuk }:| Alhoewel ik wel weer moet bekennen dat ik het na een tijdje niet meer merkte :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147633146
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:22 schreef Guard het volgende:
de parcoursen gevarieerd zijn, met heuvels, bochten en diverse soorten ondergrond, loop je vanzelf met een wisselende pasfrequentie en paslengte. De ademhaling en hartslag moeten zich continu aanpassen en er is, in tegenstelling tot de training op de weg, nooit een ‘steady state’. Daar word je sterker van.
Precies mijn ervaringen van zondag :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147633383
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Tonnie Dirks werd zeven keer kampioen veldlopen, maar wist ook de Halve van Egmond en de Zevenheuvelenloop te winnen. Hij geeft hardlooptraining in Vught, Uden en Wageningen en is hoofdcoach van het Regionaal Trainingscentrum Brabant (www.tonniedirks.ntl).
is ook een van de redenen dat ik cross. Naast het feit dat het leuk is

Maar dit had wel een hoog wc eend gehalte ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:56:04 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147633622
LT: is het geen optie om een van de andere borrels te skippen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_147633655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef Murmeli het volgende:
LT: is het geen optie om een van de andere borrels te skippen?
Nee helaas, conferentie met conferentiediners en kerstdiner van werk wat je al 3 maanden geleden moest opgeven en waar ook wel wordt verwacht dat ik erbij ben.
Ik overweeg serieus om om 5 uur op te staan en dan 's ochtends vroeg te gaan lopen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:02:06 #287
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147633804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee helaas, conferentie met conferentiediners en kerstdiner van werk wat je al 3 maanden geleden moest opgeven en waar ook wel wordt verwacht dat ik erbij ben.
Ik overweeg serieus om om 5 uur op te staan en dan 's ochtends vroeg te gaan lopen :P
Balen :(

Je kan ook direct na de afstudeerborrel gaan lopen toch? 5 uur, brrrrrr
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:03:08 #288
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_147633838
Volgens Smashrun sta ik op 1184km (ambitie was 600km, dus dat doel heb ik wel net gehaald). Daar gaat nog 6,4km of 10 km bijkomen (ik loop in Schoonhoven als de benen hersteld zijn). Of ik er nog ergens trainingskm's bijgooi om de 1200km aan te tikken weet ik niet.

Ik ben me nu aan het terugeten naar 69 kg. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_147633929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:03 schreef Corniel het volgende:
Smashrun sta ik op 1184km (ambitie was 600km, dus dat doel heb ik wel net gehaald). Daar gaat nog 6,4km of 10 km bijkomen (ik loop in Schoonhoven als de benen hersteld zijn). Of ik er nog ergens trainingskm's bijgooi om de 1200km aan te tikken weet ik niet.

Ik ben me nu aan het terugeten naar 69 kg. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Als je het zo opschrijft klinkt het alsof je met een bord eten op de weegschaal staat en het realtime aan het bijhouden bent :P

Maar ja succes met het herstel in ieder geval!
pi_147634174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Tonnie Dirks werd zeven keer kampioen veldlopen, maar wist ook de Halve van Egmond en de Zevenheuvelenloop te winnen. Hij geeft hardlooptraining in Vught, Uden en Wageningen en is hoofdcoach van het Regionaal Trainingscentrum Brabant (www.tonniedirks.nl).
De Halve van Egmond is deels over het strand en dus ook niet geasfalteerd. De enige uitzondering is hier dus de 7^^.
Ik ben het er wel mee eens overigens. Ik trail/cross nog niet veel, maar wil wel aansluiten bij de lopers van onze groep die daar in het voorjaar weer mee beginnen ('s avonds lopen in de winter kan natuurlijk wel met hoofdlampjes, maar zij lassen een pauze in). Zeker als ik de 25 km wil gaan lopen van de TdF moet er wel geoefend worden natuurlijk.
pi_147634246
Ik zal dan maar gewoon het antwoord geven LT. Je gaat gewoon naar die afstudeerborrel. Dat doe je gewoon bij goeie vrienden. Altijd. En lopen? Boeien. Volgende keer weer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_147634429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:16 schreef mosselmossel het volgende:
Ik zal dan maar gewoon het antwoord geven LT. Je gaat gewoon naar die afstudeerborrel. Dat doe je gewoon bij goeie vrienden. Altijd. En lopen? Boeien. Volgende keer weer.
Precies dit dacht ik dus ook!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_147634552
Wat stom eigenlijk dat je twee verschillende kaartjes voor de pendelbus naar Schoorl hebt terwijl ze even duur zijn.
pi_147635008
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Balen :(

Je kan ook direct na de afstudeerborrel gaan lopen toch? 5 uur, brrrrrr
In de tijd dat ik voor afstudeerborrels werd uitgenodigd kon ik na afloop echt niet meer gaan hardlopen.
Maar ja dat was ook in de tijd dat ik niet aan hardlopen deed en ik vooral heel goed was in borrelen :@
pi_147635323
Met mijn gigantische lading studiegenootjes (1!) valt het bij mij wel mee met de afstudeerborrels. Zelf houd ik in februari een afstudeer-verjaardag-baan-14maandentelatehousewarming-borrel. Wel zo efficient :P
pi_147635335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:39 schreef Guard het volgende:

[..]

In de tijd dat ik voor afstudeerborrels werd uitgenodigd kon ik na afloop echt niet meer gaan hardlopen.
Maar ja dat was ook in de tijd dat ik niet aan hardlopen deed en ik vooral heel goed was in borrelen :@
En waarschijnlijk niet 55 uur per week werkte ;)
Ik ben echt niet iemand die snel afzegt bij vrienden maar ik heb wel geleerd dat je soms ook aan jezelf moet denken als je niet wilt opbranden.
Ik kan evt. ook nog morgen bij de recreantengroep gaan meetrainen, dan zie ik mijn vriend wel de hele week niet en eet hij elke dag alleen, maar dat moet ik dan in de kerstvakantie maar weer goedmaken :@
pi_147635512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben echt niet iemand die snel afzegt bij vrienden maar ik heb wel geleerd dat je soms ook aan jezelf moet denken als je niet wilt opbranden.
Ik kan evt. ook nog morgen bij de recreantengroep gaan meetrainen, dan zie ik mijn vriend wel de hele week niet en eet hij elke dag alleen, maar dat moet ik dan in de kerstvakantie maar weer goedmaken :@
Tuurlijk zeg je niet snel af bij vrienden, maar het gaat nu niet om een willekeurig avondje bioscoop. Dus zeg je al het andere af en ga je naar die borrel. En je vriend snapt dat best. Of je neemt hem mee of je maakt het inderdaad weer goed.
Verslavingen zijn leuk, maar als ze je sociale leven zo in de weg staan dat je eenmalige unieke momenten van een vriendin ervoor gaat skippen, is er een probleem met je.
En je kan dus ook al met een andere groep meetrainen. Dat is wat ik bedoelde met: 'Boeien, Volgende keer weer.'
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:03:05 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147635813
quote:

[..]

Je hebt teveel hobbies/leuke dingen etc.
Herkenbaar probleem wel.

Oh en whieeeeeeeeee! Word net gevraagd voor een super enge nieuwe klus op mijn werk *O*
Leuheeeeukkkkk en eng want ik heb geen idee wat er op me af gaat komen.
Woeiiii!
pi_147635825
quote:

[..]

55 uur per week werken zou ik alleen doen als ik zelfstandig ondernemer was.
Ik denk dat daar je grootste probleem ligt, en niet in de activiteiten die je wil ondernemen buiten werktijd...
pi_147636413
Een vriend(in) die afstudeert in december is per definitie een luie slampamper die er veel te lang over gedaan heeft. Het is dus terecht dat je hem/haar dat laat voelen door gewoon te gaan trainen. Je hebt maar een leven, dus laat je niet leiden door het waardeloze ritme van een ander.

Mijn training ging zojuist trouwens zo kut dat ik 'm afgebroken heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')