abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147594584
Oke dan heb ik nu even tijd voor een verslagje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TL;DR: Ik denk qua omgeving en parcours wel het leukste wedstrijdje van het jaar. Volgende keer moeten jullie zoals ik van tevoren al zei allemaal meedoen, behalve de snelle vrouwen dan :P

Oh ja daarover; de volgende keer is 25 januari. Maar als ik daaraan mee zou doen wordt het voor mij: 25 januari 10km cross voluit, 1 februari 25km MWM op duurlooptempo, 8 februari 30km Schoorl 'voluit'. Is dat een goed idee denken jullie?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147594589
LT mag ik ook in de OP?

1[b]26-12-2014 [url=http://www.avisala96.nl/kerstcross]Kerstcross 2014  (Dronten)[/url][/b][*] CaLeX - 10,2km

[ Bericht 55% gewijzigd door CaLeX op 15-12-2014 09:38:25 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147594651
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2014 09:32 schreef CaLeX het volgende:
LT mag ik ook in de OP?

[code]26-12-2014 Kerstcross 2014 (Dronten)• CaLeX - 10,2km[/code ]
^O^

Bijzondere afstand ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147594689
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

^O^

Bijzondere afstand ;)
ah sorry de spatie vergeten weg te halen :@

Het zijn rondjes van 3400 meter (en dan mag je er max 3 lopen dus)

En bedankt ^O^
pi_147594752
Het was weer een weekend met wisselende resultaten.

Allereerst hulde voor LT, een podiumplaats. Jero krijgt concurrentie! _O_
Tevens hulde voor TWC (al een tijd niet meer gezien hier) en Hinder voor hun goede resultaten. *O*

Maar ook een dikke jompel voor Ynske. *O* Well done!

En tenslotte het minder positieve bericht van Corniel. :{
Op weg naar een absolute toptijd (HM tussentijd een half uur sneller dan mijn beoogde HM tijd voor aankomend weekend!), maar blijkbaar mocht het niet zo zijn dit weekend. Op naar een sterke revanche! :Y
pi_147594791
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 00:38 schreef wyccie het volgende:
merken hardloopshirts die juist wat korter zijn? En in maat XS verkrijgbaar? Ik ben al een week aan het neuzen in winkels, maar Nike is dus inderdaad veel te lang en iets te los.

Ik wil een longsleeve die me net warm genoeg houdt als ik star
Het Mizuno shirtje wat je bij de Amsterdam marathon kreeg is behoorlijk kort..
pi_147595313
Uitslagen van zaterdag zijn er ook. Best wel leuk geëindigd, de snelste heeft er ook nog best lang over gedaan kennelijk. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_147595402
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:15 schreef Cynic het volgende:
Uitslagen van zaterdag zijn er ook. Best wel leuk geëindigd, de snelste heeft er ook nog best lang over gedaan kennelijk. :)

SPOILER
Je bent maar 40 min. langzamer dan iemand die in het Nederlands team zit!
http://www.atletics.nl/2014/jeroen-machielsen-in-oranje/
pi_147595521
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent maar 40 min. langzamer dan iemand die in het Nederlands team zit!
http://www.atletics.nl/2014/jeroen-machielsen-in-oranje/
Die heeft dan lekker rustig aan gelopen denk ik :P
Wel grappig om te zien dat de deelnemers aan de lange afstand bijna allemaal al wat oudere mannen waren. Grijze baarden, verweerde koppen, dat werk :)
It has to mean something
pi_147595553
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:29 schreef Cynic het volgende:

[..]

Die heeft dan lekker rustig aan gelopen denk ik :P
Wel grappig om te zien dat de deelnemers aan de lange afstand bijna allemaal al wat oudere mannen waren. Grijze baarden, verweerde koppen, dat werk :)
Taaie baasjes :P

Ik ben gisteren ook ingehaald door een vrouw van bijna 60 :P
pi_147595573
Dank Guard, GotC, Yuki en McTwente!

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Top ^O^.

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:15 schreef Cynic het volgende:

SPOILER
Netjes!
Get stoned
pi_147595580
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 10:32 schreef Hinder het volgende:
Dank Guard, GotC, Yuki en McTwente!

[..]

Top ^O^.

[..]

Netjes!
Jij ook nette tijd trouwens!
Sneller dan sinds tijden maar geen PR? Liep je jaren geleden zo snel?
pi_147595698
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jij ook nette tijd trouwens!
Sneller dan sinds tijden maar geen PR? Liep je jaren geleden zo snel?
Dank! PR (44:28) dateert uit voorjaar 2011, maar ik vermoed dat dat parcours toen te kort was. Ik sprak laatst een loper die daar ook wel eens loopt (jaarlijks wordt hetzelfde parcours gelopen), en 'die liep daar ook altijd snel'. De afgelopen jaren tikte ik de 45:laag wel eens aan; de laatste keer in de zomer van 2012. Sindsdien in een 10k wedstrijd niet meer zo hard gelopen, tot gisteren dus.
Get stoned
  maandag 15 december 2014 @ 10:45:45 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147595773
quote:

SPOILER
TL;DR: Ik denk qua omgeving en parcours wel het leukste wedstrijdje van het jaar. Volgende keer moeten jullie zoals ik van tevoren al zei allemaal meedoen, behalve de snelle vrouwen dan :P

Oh ja daarover; de volgende keer is 25 januari. Maar als ik daaraan mee zou doen wordt het voor mij: 25 januari 10km cross voluit, 1 februari 25km MWM op duurlooptempo, 8 februari 30km Schoorl 'voluit'. Is dat een goed idee denken jullie?
Mooie foto's zeg! En leuk verslag.
Inderdaad veel achter elkaar, die 3 races.
Of je het moet doen? Kan ik moeilijk inschatten.
Van de 10 herstel je wel in een week lijkt me. Dus je kan het ws wel. Dan moet je de MWM wel echt rustig lopen, zodat je de 8e goed hersteld bent. En de vraag is misschien ook: hoe erg zou je het vinden als je in schoorl niet 100% los kan gaan omdat je toch de 2 voorgaande loopjes nog in de benen hebt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_147595864
quote:

SPOILER

Goed verslag, en volgens mij vallen die blubberdijen ook wel mee!

En volgens mij kan dat prima, 10 km voluit, een week later een LDL-achtige activiteit en de dan die 30 in Schoorl weer volle bak.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_147595868
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 10:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mooie foto's zeg! En leuk verslag.
Inderdaad veel achter elkaar, die 3 races.
Of je het moet doen? Kan ik moeilijk inschatten.
Van de 10 herstel je wel in een week lijkt me. Dus je kan het ws wel. Dan moet je de MWM wel echt rustig lopen, zodat je de 8e goed hersteld bent. En de vraag is misschien ook: hoe erg zou je het vinden als je in schoorl niet 100% los kan gaan omdat je toch de 2 voorgaande loopjes nog in de benen hebt.
Goede overwegingen. Op zich is het niet heel erg als Schoorl niet heel hard gaat, het is toch een incourante afstand zeg maar :P Maar ik zou het iig niet als duurloop willen lopen, 2 wedstrijdjes achter elkaar, waar ik best veel moet reizen, als duurloop vind ik toch zonde.
Nouja nog genoeg tijd om te beslissen.
pi_147595880
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:50 schreef Guard het volgende:

[..]

Goed verslag, en volgens mij vallen die blubberdijen ook wel mee!

En volgens mij kan dat prima, 10 km voluit, een week later een LDL-achtige activiteit en de dan die 30 in Schoorl weer volle bak.
Op deze foto's wel ja, de rest bespaar ik jullie (en mezelf) :P

Heb jij nou al een nieuwe marathon op de planning staan of niet?
pi_147595946
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op deze foto's wel ja, de rest bespaar ik jullie (en mezelf) :P

Heb jij nou al een nieuwe marathon op de planning staan of niet?
Jazeker, in november sowieso, en misschien in juni de Brabantse Wal Marathon, maar dat laat ik even afhangen of ik een plekje kan bemachtigen op de 37 km bij de Koning van Spanje.
Als ik die kan lopen zou het bijna zonde zijn om er niet een marathon aan vast te plakken :P
Die marathon in juni zou dan dan overigens niet zo heel erg snel gaan, dan is het lekker hobbelen ipv volle bak. In november heb ik wel een aanval op de 4 uur barrière gepland staan :)
pi_147595955
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:44 schreef Corniel het volgende:

Nee, ik had er vrede mee. Juist omdat ik alles gedaan had wat ik denk dat ik moest doen, en het voor mijn gevoel niet tegen zat. Kennelijk was ik tot dit in staat, en niet meer. Ik heb ook geen spijt van het inzetten op deze tijd. Ik heb de gok genomen, en verloren. Ik heb er veel van geleerd. Iets wat ik niet geleerd had als ik voor mijn doen voorzichtig was gestart.
Mooie ingetogen reflectie. Geen speld tussen te krijgen denk ik. Mocht je in Leiden gaan lopen is het te hopen dat het niet weer 25 graden wordt zoals dit jaar. Hoe dan ook vond ik het een heroïsche poging en ben je heel ver gekomen, 28 km binnen twee uur is uitzonderlijk goed te noemen.
Hoe voelen de poten vandaag?

quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2014 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
491 loopjes, 4077KM in 3 en een half jaar
582 Loopjes sinds 20 augustus 2010. Dat is inclusief de allereerste training van 4x2"p2" en een winterbreak van 50 dagen, waarna ik in het voorjaar van 2011 weer helemaal opnieuw begon.

In totaal bijna 4800 km, waarvan 1522 in dit jaar.
  maandag 15 december 2014 @ 11:02:51 #110
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_147596063
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:41 schreef McTwente het volgende:

En tenslotte het minder positieve bericht van Corniel. :{
Op weg naar een absolute toptijd (HM tussentijd een half uur sneller dan mijn beoogde HM tijd voor aankomend weekend!)
Het is veel beter (en prettiger) om je eigen prestaties en mogelijkheden af te meten aan wat je zelf kan. Sowieso succes met het halen van jouw doel!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_147596363
Tijd voor een domme vraag: wat is nou eigenlijk het verschil tussen een cross en een trail?
It has to mean something
pi_147596455
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:02 schreef Corniel het volgende:

[..]

Het is veel beter (en prettiger) om je eigen prestaties en mogelijkheden af te meten aan wat je zelf kan. Sowieso succes met het halen van jouw doel!
Dat klopt en ik weet dat dit soort tijden er voor mij ook niet inzitten, laat staan als tussentijd van de M.
Er zijn heel veel mensen die hier posten die tijden lopen die ik nooit ga lopen. Van de andere kant zijn er ook een aantal die weer iets langzamer lopen dan ik. En zoals je terecht opmerkt, ik probeer mijzelf te verbeteren. Ik let ook weinig op PR's uit mijn vorige hardloopperiode, ik weet dat mijn HM PR van 1.45.42 voorlopig nog heel ver weg is, hopelijk komt dat ooit weer in zicht (of kan ik het zelfs nog eens aanscherpen).

En bedankt, die 2 uur moet onder normale omstandigheden haalbaar zijn.
Met een beetje geluk kunnen Daywalker en ik samenlopen en elkaar door een eventueel wat lastiger stuk slepen. ^O^
En ik reken natuurlijk stiekem ook nog op Voccar.... ;)
pi_147596483
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:16 schreef Cynic het volgende:
Tijd voor een domme vraag: wat is nou eigenlijk het verschil tussen een cross en een trail?
Had dat niet met name met de afstand te maken?
Cross maximaal een km of 12 en trails langer dan dat? Zoiets staat me in ieder geval bij.
pi_147596517
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:16 schreef Cynic het volgende:
Is al vaker gesteld.
Cross is doorgaans een kort rondje dat een aantal malen moet worden afgelegd en een cross is zelden langer dan max 10 km.
Een trail is bij voorkeur een grote ronde en kan een stuk langer zijn dan 10 km, maar dat hoeft echter niet, er zijn ook trails korter dan 10 km (voor de beginnende trailer). Een "echte" trail bevat ook nog hoogteverschillen (lastig in NL), bij een cross is dat niet noodzakelijk.
pi_147596559
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Goede overwegingen. Op zich is het niet heel erg als Schoorl niet heel hard gaat, het is toch een incourante afstand zeg maar Maar ik zou het iig niet als duurloop willen lopen, 2 wedstrijdjes achter elkaar, waar ik best veel moet reizen, als duurloop vind ik toch zonde.
Zit natuurlijk wel een verschil tussen duurloop en stukgaan op een toptijd. Als je op jezelf let zou (jij) het wel moeten kunnen ^O^

Zelf ook even bezig geweest met CPC voorbereiding

3-1-2014 Oliebollencross Haag Atletiek - 7,5 (laan van poot)*
11-1-2014 Bontehaas loop 5/10km (wateringseveld)
18-1-2014 Hague Roadrunners cross 7,1km (clingendeal)*

8-2-2014 Koplopers 15km ( Delft)*
14-2-2014 Kleine wielenloop 16km Leeuwarden(FR)
28-2-2014 Siepelloop 16km Menaldum(FR)

8-3-2014 CPC HM*

*=wil ik zeker lopen (en wil er hoogstwaarschijnlijk ook doorlopen) Die andere zijn inwisselbaar voor een training eventueel
pi_147596564
Aangezien ik nu wel al mijn loopjes voor het jaar heb gehad, mag ik een lijstje maken :)

12 januari: Egmond HM.
Waar ik stiekem nog half ziek bleek te zijn en 2 uur lang op HR 195 liep. Wel net een sub2 gehaald, maar dat moest ik de dagen daarna wel bekopen. Best een mooi parcours, maar ik had er meer van voorgesteld en de logistiek was slecht. Tijd: 01:59:30

18 mei: Leiden, 10km
Het was warm en druk, de steentjes waren vervelend, ik werd bijna overlopen toen ik iets liet vallen en het ging niet heel goed. Wel een 10km pr maar dat was vooral omdat mijn vorige 10km van 3 jaar daarvoor was of zo :P Tijd: 50.18

29 mei: Leidscherijnloop 15km
Compleet tegenovergestelde van Leiden de week daarvoor. Een superbreed parcours, niet warm, ideale pr omstandigheden. Ik liep voor mijn gevoel als een veertje en de tijd was ook top: 1.12.23

22 juni: Marquetteloop HM
Mijn jaarlijkse thuiswedstrijd. Wederom warm, maar nu kon ik er beter tegen. Het zijn 3 dezelfde rondjes maar op een of andere manier vind ik dat juist wel leuk. Ik was in topvorm en papa en mama sleepten me de laatste 100m naar een mooi PR: 01:47.11

21 september: Halve van Hoogland HM
Een wedstrijdje dat ik ongeveer op marathon-tempo wilde lopen als oefenloop. Dit ging best aardig, maar het was ook heel saai. Lekker door de polder in de tegenwind beuken.
Viel alsnog niet tegen: 1.52.02 bij lage hartslag

19 oktober: Amsterdam Marathon

Mijn eerste marathon. Dus bij voorbaat bijzonder. Van tevoren veel stress, wat me de eerste 10-15 km veel energie kostte. Hoe langer, hoe beter ik erin kwam, en zo wist ik ondanks megapijnlijke benen vanaf 27km toch de gewenste sub4 te halen. Tijd: 03.59.00

16 november: Zevenheuvelenloop
Hier had ik me voor ingeschreven om een post-marathon-zwart gat te voorkomen. Maar of dit achteraf slim was weet ik niet, ik wilde te graag een PR lopen en heb daardoor keihard doorgetraind na de marathon. Het was miezerweer en de heuvels vielen tegen. Heel slecht ging het ook weer niet, maar de benen voelden zwaar en het was niet leuk. Tijd: 01:13:54

14 december: Bav Wintercup.
Een superleuke cross bij een fijn winterzonnetje, en mijn eerste podiumplek! Ook een nieuw PR op de 10km, ik weet niet of hij gecertificeerd was maar deze tijd lopen op een cross betekent dat een nieuw 10k pr op de weg sowieso wel sneller gaat zijn, mocht ik daar zin in hebben. Tijd: 47:48

Top3:
1. Amsterdam Marathon
2. BAV Wintercup
3. Loop van Leidsche Rijn

Al met al een mooi hardloopjaar met 4 nieuwe PRs. Een mooie spreiding over het jaar qua loopjes. Maar volgend jaar mogen het er nog meer zijn!
pi_147596594
quote:

SPOILER

Goed verslag, goede foto's, prima prestatie ^O^

Volgens mij hoeft dat programma geen enkel probleem te zijn. Sterker nog, volgens de Verheulmethode zou je elke week/twee weken een wedstrijd 'moeten' lopen. Word je alleen maar sterker van
  maandag 15 december 2014 @ 11:27:55 #118
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147596652
Net weer bij de fysio geweest en mag niet hardlopen zolang ik pijn heb..en dat heb ik nog elke dag :'). Bovendien heb ik schijnbaar genoeg triggerpoints in m'n been, instabiel bekken en een zwakke core. Ben nog wel even bezig schijnbaar!

Geloof dat ik dit topic voorlopig uit m'n MyAT kan gooien. Jammer en klote, maar het is niet anders.
pi_147596681
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:27 schreef GotC het volgende:
Geloof dat ik dit topic voorlopig uit m'n MyAT kan gooien.
-O-

Hij heeft niets anders wat je in de tussentijd zou kunnen oppakken?
  maandag 15 december 2014 @ 11:30:03 #120
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147596708
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:27 schreef GotC het volgende:
Net weer bij de fysio geweest en mag niet hardlopen zolang ik pijn heb..en dat heb ik nog elke dag :'). Bovendien heb ik schijnbaar genoeg triggerpoints in m'n been, instabiel bekken en een zwakke core. Ben nog wel even bezig schijnbaar!

Geloof dat ik dit topic voorlopig uit m'n MyAT kan gooien. Jammer en klote, maar het is niet anders.
-O- Balen, hoop dat het je lukt om uit dit dal te komen... maar volgens mij moet dat wel goedkomen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')