abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147841774
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

arme shia ziet niet dat er mensenrechten worden geschonden omdat de daders shia zijn 8}
Doe niet zo sektarisch :?
pi_147841956
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Doe niet zo sektarisch :?
jij begon! :6

maar het is wel een feit dat MEN de wandaden van de eigen sociale groep vaak vergoelijkt, dat zie ik jou ook doen, "pffff die soennieten moeten niet zeuren, dat ze onderdrukt worden is onzin"

zon programma ook, dient niet de zaak van een vredig irak op de lange termijn, isis krijgt wederom voer, door mensen te kak te zetten op tv (of ze terecht veroordeeld zijn of niet, doet niet ter zake), waardoor zij weer kunnen zeggen, "kijk de shia maken onze boys belachelijk"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147841999
koerdjes on the move in shingal http://www.liveleak.com/view?i=322_1419252176
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147842006
sektarisme slaat zelfs naar fok over :N :N :{
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147842049
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:35 schreef Aloulu het volgende:
sektarisme slaat zelfs naar fok over :N :N :{
sektarisme staat niet ver van racisme en daar is fok! heel erg thuis in ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147842068
quote:
8s.gif Op maandag 22 december 2014 13:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Het zijn vooral buitenlanders die tegen Syrirs en een handvol Libanezen en Irakezen vechten. Je weet best dat de ''rebellen'' grotendeels uit het buitenland zijn geimporteerd.
Mwha, ik heb er de afgelopen jaren een aantal artikelen over gepost en daaruit blijkt dat beide kanten vanaf 2012 veel buitenlandse strijders in hun rangen hebben.

quote:
En dit zijn voornamelijk oude cijfers. Zullen inmiddels wel veel meer zijn.
Incelfrikandel
pi_147842137
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Slayage het volgende:
sektarisme staat niet ver van racisme en daar is fok! heel erg thuis in ;)
balkanisering van fok neemt in rap tempo doet idd :? :{
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 22 december 2014 @ 14:39:45 #258
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147842599
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij begon! :6

maar het is wel een feit dat MEN de wandaden van de eigen sociale groep vaak vergoelijkt, dat zie ik jou ook doen, "pffff die soennieten moeten niet zeuren, dat ze onderdrukt worden is onzin"

zon programma ook, dient niet de zaak van een vredig irak op de lange termijn, isis krijgt wederom voer, door mensen te kak te zetten op tv (of ze terecht veroordeeld zijn of niet, doet niet ter zake), waardoor zij weer kunnen zeggen, "kijk de shia maken onze boys belachelijk"
Jij hebt een totaal vertekend sektarisch beeld van de situatie. Er komen net zo goed sjiieten in dat programma voor. Er wordt in dat programma niet gesproken over sektes. Het is geen sjiitisch programma, het is een programma van de Iraakse staat. En soennieten zijn onderdeel van die staat. Dan kun je wel de hele tijd blijven roepen dat soennieten onderdrukt en gemarginaliseerd worden, maar dat is allemaal gebaseerd op onzin. Zoals het verhaal wat jij post.

Als er op beeld staat dat iemand een in een auto rijd, er uit stapt, iemand dood schiet, en weer weg rijdt, dan heeft hij die daad verricht. Dan maakt het niet uit of hij bekend heeft of niet, of hij op zijn neus geslagen is tijdens het onderzoek, wat mensenrechtenorganisatie er van vinden, het staat immers vast dat hij mensen vermoord heeft. En proportioneel gezien is de daad die hij verricht heeft veel erger dan dat hij een keer geslagen is.

Dan kun je wel zeggen dat het sektarisch is, maar dan draai je om de hete brij heen. ISIS = geen sjiitische organisatie, daarom vind je geen sjiieten in die organisatie. Er is ook geen sjiitische ISIS, hoe graag je dat ook wilt. Geen enkele sjiitische militie is te vergelijken met ISIS. In sjiitische gebieden leven soennieten gewoon in vrijheid en veiligheid, er vindt geen terrorisme plaats, geen geweld, veel gebieden zijn veiliger dan Amsterdam zelfs. Dan is het niet zo logisch dat er proportioneel gezien meer soennieten dan sjiieten opgepakt worden voor terrorisme. Dat heeft niks met sektarisme te maken.

Daarmee zeg ik niet dat soennieten allemaal terroristen zijn, of ISIS steunen, verre van. Maar een aanzienlijk deel van hen in Syri en Irak probeert de macht toe te eigenen.

De macht wordt gewoon gedeeld, er zijn soennitische ministers op hele belangrijke ministeries, ze doen politiek gezien gewoon mee. Van marginalisatie is er geen sprake. Ze hebben het beter dan bijvoorbeeld sjiieten in Saoedi-Arabi.
pi_147842826
De Koerden van YPG/PKK gesteund door zware wapens van de Peshmergas laten niet veel heel van isis in Sinjar. Ondanks dat het afgelopen is voor daesh daar blijven ze hier en daar nog vechten weer laat zien hoe stom ze zijn. Ze zullen soldaten verliezen en een grote hoeveelheid wapens met daarbij nog gezichtsverlies.
Ze kunnen zich ook terug trekken en alleen maar gezichtsverlies lijden maar nee daar zijn ze te dom voor.

Het is goed te zien dat de Koerden progressie boeken.

Even een vraagje tussendoor:
Heeft turkije al een bufferzone gedaan? Ik las paar weken terug van paar turkjes hier dat het afgelopen was met de Koerden en dat zij een bufferzone in zouden gaan zetten.
Je hoort erdogan ook niet meer, blijkbaar te veel bezig met zijn gezicht te redden van al het falen van turkije de laatste tijd.
pi_147842902
Ik denk dat Obomba een stokje heeft gestoken voor de expansiedrift van Erdogan.
pi_147842911
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij hebt een totaal vertekend sektarisch beeld van de situatie. Er komen net zo goed sjiieten in dat programma voor. Er wordt in dat programma niet gesproken over sektes. Het is geen sjiitisch programma, het is een programma van de Iraakse staat. En soennieten zijn onderdeel van die staat. Dan kun je wel de hele tijd blijven roepen dat soennieten onderdrukt en gemarginaliseerd worden, maar dat is allemaal gebaseerd op onzin. Zoals het verhaal wat jij post.

Als er op beeld staat dat iemand een in een auto rijd, er uit stapt, iemand dood schiet, en weer weg rijdt, dan heeft hij die daad verricht. Dan maakt het niet uit of hij bekend heeft of niet, of hij op zijn neus geslagen is tijdens het onderzoek, wat mensenrechtenorganisatie er van vinden, het staat immers vast dat hij mensen vermoord heeft. En proportioneel gezien is de daad die hij verricht heeft veel erger dan dat hij een keer geslagen is.

Dan kun je wel zeggen dat het sektarisch is, maar dan draai je om de hete brij heen. ISIS = geen sjiitische organisatie, daarom vind je geen sjiieten in die organisatie. Er is ook geen sjiitische ISIS, hoe graag je dat ook wilt. Geen enkele sjiitische militie is te vergelijken met ISIS. In sjiitische gebieden leven soennieten gewoon in vrijheid en veiligheid, er vindt geen terrorisme plaats, geen geweld, veel gebieden zijn veiliger dan Amsterdam zelfs. Dan is het niet zo logisch dat er proportioneel gezien meer soennieten dan sjiieten opgepakt worden voor terrorisme. Dat heeft niks met sektarisme te maken.

Daarmee zeg ik niet dat soennieten allemaal terroristen zijn, of ISIS steunen, verre van. Maar een aanzienlijk deel van hen in Syri en Irak probeert de macht toe te eigenen.

De macht wordt gewoon gedeeld, er zijn soennitische ministers op hele belangrijke ministeries, ze doen politiek gezien gewoon mee. Van marginalisatie is er geen sprake. Ze hebben het beter dan bijvoorbeeld sjiieten in Saoedi-Arabi.
dit verhaal van je roep je al jaren, "soennieten doen huilie huilie om niks" erg geloofwaardig en idd wederom een sjia beeld, dat het in irak allemaal pais en vree is op wat huilie huilie soennietjes na, nee sjia doodseskaders heb je idd ook niet, wat een mooi land is dat irak ook, sommige stukken zelfs vrediger dan amsterdam
-Rabia Al-Basri
pi_147842995
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Djibril het volgende:
De Koerden van YPG/PKK gesteund door zware wapens van de Peshmergas laten niet veel heel van isis in Sinjar.
vechten ze nou ook gecordineerd samen ypg/pesh? want ik zie videos alleen maar of van de ene groep of van de andere groep
-Rabia Al-Basri
pi_147843002
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit verhaal van je roep je al jaren, "soennieten doen huilie huilie om niks" erg geloofwaardig en idd wederom een sjia beeld, dat het in irak allemaal pais en vree is op wat huilie huilie soennietjes na, nee sjia doodseskaders heb je idd ook niet, wat een mooi land is dat irak ook, sommige stukken zelfs vrediger dan amsterdam
Goed ingegaan op de argumenten ook.^O^ En wederom sektarisch met je ''sjia beeld''.

Als het om doodseskaders heeft dan is het heel simpel. Sjiieten worden dan nog meer onderdrukt dan soennieten.
  maandag 22 december 2014 @ 15:01:36 #265
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843037
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

vechten ze nou ook gecordineerd samen ypg/pesh? want ik zie videos alleen maar of van de ene groep of van de andere groep
Bij Sinjar wel, Peshmerga/YPG/HPG. Ik heb wel video's in het Irak-topic gepost waar ze samen in te zien zijn.
Say what?
pi_147843085
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze vechten gecordineerd met elkaar als een eenheid. Peshmergas komen met zware geschut terwijl de YPG/PKK met lichtere wapens snel te mobiliseren is binnen wijken. Het is een Koerdische eenheid geworden.
  maandag 22 december 2014 @ 15:03:14 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843094
De YPG wil daesh maar wat graag aanvallen, want dan kunnen ze zulk soort speelgoed buitmaken:

Say what?
pi_147843105
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:01 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Bij Sinjar wel, Peshmerga/YPG/HPG. Ik heb wel video's in het Irak-topic gepost waar ze samen in te zien zijn.
Ook in Kirkuk vechten ze samen.
pi_147843119
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als het om doodseskaders heeft dan is het heel simpel. Sjiieten worden dan nog meer onderdrukt dan soennieten.
Dus er is toch wel sektarisme?
Incelfrikandel
pi_147843154
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dus er is toch wel sektarisme?
Als het tegen iedereen is niet.
pi_147843183
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Goed ingegaan op de argumenten ook.^O^ En wederom sektarisch met je ''sjia beeld''.

zoals ik zeg dit roep je al jaren en jaren heb je discussies gehad met users hierover. heb wel betere dingen te doen dan discussie voeren om discussie te voeren :+

wederom vergoelijk jij de doodseskaders van de sja (jouw sociale groep) door te stellen dat de sjia meer onderdrukt worden, door soennieten. ook een sektarische trekje trouwens, jezelf in een slachtofferrol plaatsen, als dader zijnde ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147843227
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ze vechten gecordineerd met elkaar als een eenheid. Peshmergas komen met zware geschut terwijl de YPG/PKK met lichtere wapens snel te mobiliseren is binnen wijken. Het is een Koerdische eenheid geworden.
heb je ook videos dat ze samen optrekken?
-Rabia Al-Basri
pi_147843251
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 15:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Incelfrikandel
  maandag 22 december 2014 @ 15:06:56 #274
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843256
Alleen salafistische soennietjes doen huilie, de gewone soenniet walgt van daesh.
Say what?
pi_147843269
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 15:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

whut?
-Rabia Al-Basri
pi_147843283
quote:
8s.gif Op maandag 22 december 2014 13:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Het zijn vooral buitenlanders die tegen Syrirs en een handvol Libanezen en Irakezen vechten. Je weet best dat de ''rebellen'' grotendeels uit het buitenland zijn geimporteerd.
Slechts IS bestaat grotendeels uit buitenlandse strijders. Kan je ook normaal praten ipv te zeggen "lul niet zo dom"?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_147843542
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

zoals ik zeg dit roep je al jaren en jaren heb je discussies gehad met users hierover. heb wel betere dingen te doen dan discussie voeren om discussie te voeren :+

wederom vergoelijk jij de doodseskaders van de sja (jouw sociale groep) door te stellen dat de sjia meer onderdrukt worden, door soennieten. ook een sektarische trekje trouwens, jezelf in een slachtofferrol plaatsen, als dader zijnde ;)
Ik vergoeilijk helemaal niks, en ik zeg niet dat soennieten sjiieten onderdrukken. Doodseskaders hebben niks met onderdrukking te maken.. Want doodseskaders zijn niet iets waar de overheid grip op heeft. De onderdrukking waar over gesproken wordt is de zogenaamde 'marginalisatie'.

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Ik dacht dat je het over onderdrukking had, maar ja sektarisme is er zeker. Niet overal though. In Baghdad heb je in sommige gebieden sektarisme, in het zuiden van Irak niet.
pi_147843559
veel kijkplezier Peunage :W

quote:
The Death Squads

The Death SquadsThe torture and slaughter of Iraqi civilians is reaching unprecedented heights with estimates of up to 655,000 dead. Night after night death squads rampage through Iraq's main cities. In Baghdad, up to a hundred bodies a day are dumped on the streets. Often they've been tortured with electric drills. Yet those doing the killing have little to do with al Qaeda or Sunni insurgents. The majority of the killings are carried out by Shia death squads who want to turn Iraq into a Shia state aligned to Iran.

This shocking film investigates the links between the death squads and high-ranking Shia politicians. It reveals how the Shia militia that these politicians control have systematically infiltrated and taken over police units and even entire government ministeries. It investigates how these units are closely linked to the death squads, indeed they often are the death squads. And the killers act with impunity - there's little investigation into their activities.
-Rabia Al-Basri
pi_147843592
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik vergoeilijk helemaal niks, en ik zeg niet dat soennieten sjiieten onderdrukken. Doodseskaders hebben niks met onderdrukking te maken.. Want doodseskaders zijn niet iets waar de overheid grip op heeft. De onderdrukking waar over gesproken wordt is de zogenaamde 'marginalisatie'.

[..]

Ik dacht dat je het over onderdrukking had, maar ja sektarisme is er zeker. Niet overal though. In Baghdad heb je in sommige gebieden sektarisme, in het zuiden van Irak niet.
zie filmpje, die ik zojuist plaatste ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147843643
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb je ook videos dat ze samen optrekken?
http://www.liveleak.com/view?i=a19_1419097489
In dit filmpje zie je Peshmergas en YPG/PKK leden(Deze zijn te herkennen aan een minder professionele uniform.

De Koerden communiceren met USA voor de bombardementen en onderling. Dat zie je in Kobani tot aan Khanekin.
pi_147843710
oops, dit is het syrie topic zie ik :P
-Rabia Al-Basri
pi_147843737
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die milities kunnen veelal wel rekenen op de goedkeuring/steun van de Iraakse overheid anders.

quote:
Het is ook een wisselwerking, sektarisme leidt tot onderdrukking of marginalisatie waar je het net over had.
Incelfrikandel
pi_147843776
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:14 schreef Slayage het volgende:
veel kijkplezier Peunage :W

[..]

Dat er doodseskaders zijn is een feit, dat er onschuldige mensen gedood worden ook. Door dat gedoe over "shia state aligned to Iran" weet je dat het niet door een neutraal schrijver is geschreven. ^O^

En meer dan een half miljoen onschuldige soennieten gedood. Betrouwbaar. ^O^
  maandag 22 december 2014 @ 15:22:41 #285
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843856
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:16 schreef Djibril het volgende:

[..]

http://www.liveleak.com/view?i=a19_1419097489
In dit filmpje zie je Peshmergas en YPG/PKK leden(Deze zijn te herkennen aan een minder professionele uniform.

De Koerden communiceren met USA voor de bombardementen en onderling. Dat zie je in Kobani tot aan Khanekin.
Bij Sinjar was sprake van meerdere fronten, de peshmerga kwam vanuit Zumar en Rabia, de YPG/HPG was al in het gebergte en kwam met extra troepen vanuit Syri. Hierdoor werd daesh overrompeld omdat Koerden ineens van alle kanten kwamen. Nu trekt peshmerga vanuit het noorden Sinjar in en de YPG vanuit het westen. Er zijn nu 2 verbindingen met Sinjar, 1 met de KRG en 1 met Syri.
Say what?
pi_147843888
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Die milities kunnen veelal wel rekenen op de goedkeuring/steun van de Iraakse overheid anders.
Sommige genieten van goedkeuring omdat ze tegen ISIS vechten. Ze zijn echter in sommige gevallen machtiger dan de overheid zelf.

quote:
Het is ook een wisselwerking, sektarisme leidt tot onderdrukking of marginalisatie waar je het net over had.
Dat kan, maar dat is niet gebeurd.
pi_147844173
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat er doodseskaders zijn is een feit, dat er onschuldige mensen gedood worden ook. Door dat gedoe over "shia state aligned to Iran" weet je dat het niet door een neutraal schrijver is geschreven. ^O^

En meer dan een half miljoen onschuldige soennieten gedood. Betrouwbaar. ^O^
dat de doodseskaders samen werken met de staat (politici/justitie) is inderdaad ook een feit, dat dit oa heeft geleid tot de situatie waarin we nu verkeren is ook een feit

dat jij de docu afdoet als "niet neutraal" waardoor je het verhaal van de docu in twijfel trekt, omdat de docu de shia als daders worden geportretteerd is wederom een sektarische standpunt, immers in jouw beleving zijn de shia ten alle tijde slachtoffers, just saying...

kijk de docu en probeer je sektarische houding te ontstijgen, in oorlog heeft niemand meer schone handen en wordt iedereen vroeg of laat dader.
-Rabia Al-Basri
pi_147844304
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Sommige genieten van goedkeuring omdat ze tegen ISIS vechten. Ze zijn echter in sommige gevallen machtiger dan de overheid zelf.
Het zou iig al helpen als ze niet meer de goedkeuring van de overheid genieten met hun sektarische reacties.

quote:
Dat kan, maar dat is niet gebeurd.
In het Saddam-tijdperk en het huidige tijdperk zie ik toch andere dingen.
Incelfrikandel
pi_147844583
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat de doodseskaders samen werken met de staat (politici/justitie) is inderdaad ook een feit, dat dit oa heeft geleid tot de situatie waarin we nu verkeren is ook een feit
De doodseskaders werken niet met de staat of justitie, dat verzin jij.

quote:
dat jij de docu afdoet als "niet neutraal" waardoor je het verhaal van de docu in twijfel trekt, omdat de docu de shia als daders worden geportretteerd is wederom een sektarische standpunt, immers in jouw beleving zijn de shia ten alle tijde slachtoffers, just saying...

kijk de docu en probeer boven je sektarische houding te ontstijgen, in oorlog heeft niemand meer schone handen en wordt iedereen vroeg of laat dader.
Jij leest ook alleen maar wat je goed uit komt. Ik zeg toch dat er sjiitische doodseskaders zijn die onschuldige soennieten hebben gedood?

Waar ik het niet mee eens ben is ten eerste de grootte van dit probleem. Elke slachtoffer is er 1 te veel, maar ik denk dat er gesjoemeld is met de cijfers om tot 600 duizend slachtoffers te komen. In welke grote steden zijn er doodseskaders bezig? In de sjiitische en Koerdische steden sowieso niet, dan blijft Baghdad over. Een half miljoen? Weet je hoeveel dat is?

Ten tweede wordt gedaan alsof dit zomaar uit het niets is begonnen. Ze vermelden niet dat die doodseskaders, hoe slecht ze ook zijn, een gevolg zijn van terrorisme tegen sjiieten, wat al sinds 2003 bezig is. Nog ver voordat er zoiets als doodseskaders bestonden. Dat is een feit, dat is geen mening. Het bewijs daarvoor is dat in het zuiden van Irak (sjiitische meerderheid) soennieten gewoon normaal kunnen leven, omdat daar bijna geen aanslagen zijn gepleegd, geen massa-moorden zijn gepleegd, etc.

ISIS, Al-Qaida en andere terreurgroepen zijn geen gevolg van sjiitische doodseskaders, maar andersom. Maar nogmaals, doodseskaders zijn niet de onderdrukking waar over wordt gesproken.
pi_147844674
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Het zou iig al helpen als ze niet meer de goedkeuring van de overheid genieten met hun sektarische reacties.
Wie heeft de sektarische reactie dan goed gekeurd? Toen een tijdje geleden 50 mensen in een soennitische moskee werden gedood heeft de hele regering afstand genomen van de daden. Terwijl de daders nog niet eens bekend waren.

quote:
In het Saddam-tijdperk en het huidige tijdperk zie ik toch andere dingen.
Vind je dat ze in de politiek worden gemarginaliseerd?
pi_147845065
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wie heeft de sektarische reactie dan goed gekeurd? Toen een tijdje geleden 50 mensen in een soennitische moskee werden gedood heeft de hele regering afstand genomen van de daden. Terwijl de daders nog niet eens bekend waren.
En toch ging men in de maanden daarna door met het goedkeuren/sponsoren van dit soort groeperingen. Toch niet zo'n goed idee blijkt wel. Ik heb wel het idee dat het de laatste maanden/weken wat beter gaat gelukkig.

quote:
Vind je dat ze in de politiek worden gemarginaliseerd?
Wie? De soennieten?
Incelfrikandel
pi_147845100
quote:
8s.gif Op maandag 22 december 2014 15:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

De doodseskaders werken niet met de staat of justitie, dat verzin jij.

[..]

Jij leest ook alleen maar wat je goed uit komt. Ik zeg toch dat er sjiitische doodseskaders zijn die onschuldige soennieten hebben gedood?

Waar ik het niet mee eens ben is ten eerste de grootte van dit probleem. Elke slachtoffer is er 1 te veel, maar ik denk dat er gesjoemeld is met de cijfers om tot 600 duizend slachtoffers te komen. In welke grote steden zijn er doodseskaders bezig? In de sjiitische en Koerdische steden sowieso niet, dan blijft Baghdad over. Een half miljoen? Weet je hoeveel dat is?

Ten tweede wordt gedaan alsof dit zomaar uit het niets is begonnen. Ze vermelden niet dat die doodseskaders, hoe slecht ze ook zijn, een gevolg zijn van terrorisme tegen sjiieten, wat al sinds 2003 bezig is. Nog ver voordat er zoiets als doodseskaders bestonden. Dat is een feit, dat is geen mening. Het bewijs daarvoor is dat in het zuiden van Irak (sjiitische meerderheid) soennieten gewoon normaal kunnen leven, omdat daar bijna geen aanslagen zijn gepleegd, geen massa-moorden zijn gepleegd, etc.

ISIS, Al-Qaida en andere terreurgroepen zijn geen gevolg van sjiitische doodseskaders, maar andersom. Maar nogmaals, doodseskaders zijn niet de onderdrukking waar over wordt gesproken.
wandaden van de eigen sociale groep worden weer vergoelijkt, cijfers van slachtoffers worden in twijfel getrokken en het voorbeeld van het (in deze discussie niet relevante) zuiden van irak wordt als voorbeeld gegeven, dat het geen shia sunni conflict is

de shia bevolking heeft onder saddam veel geleden en nu trekken ze de macht naar zich toe omdat ze de sunnis niet vertrouwen (dit feit maakt de irak dat we kennen sektarisch), dit begrijp ik wel, maar kennelijk begrijp jij dat niet
-Rabia Al-Basri
pi_147845318
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

En toch ging men in de maanden daarna door met het goedkeuren/sponsoren van dit soort groeperingen. Toch niet zo'n goed idee blijkt wel. Ik heb wel het idee dat het de laatste maanden/weken wat beter gaat gelukkig.
dat zon maliki oproept tot jihad is veel zeggend bv (gelukkig is hij verleden tijd)

dat de iraakse overheid in een spagaat zit begrijp ik wel, dat ze aan de ene kant isis willen bestrijden en in zien dat ze de middelen niet beschikken, maakt hen vatbaar voor de sektarische shia milities en daar zit het gevaar em ook in

het is een duivels dilemma, isis bestrijden zonder de sunnis te vervreemden is knap lastig als de milities per definitie sektarisch opgebouwd zijn

maar zoals je stelt deze regering doet het veel beter dan de vorige, das wel positief
-Rabia Al-Basri
pi_147845319
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

wandaden van de eigen sociale groep worden weer vergoelijkt, cijfers van slachtoffers worden in twijfel getrokken en het voorbeeld van het (in deze discussie niet relevante) zuiden van irak wordt als voorbeeld gegeven, dat het geen shia sunni conflict is

de shia bevolking heeft onder saddam veel geleden en nu trekken ze de macht naar zich toe omdat ze de sunnis niet vertrouwen (dit feit maakt de irak dat we kennen sektarisch), dit begrijp ik wel, maar kennelijk begrijp jij dat niet
Weet je, een discussie met jou heeft geen zin. Je blijft de hele tijd maar dingen herhalen, argumenten negeren. Waarom ga je niet gewoon op de argumenten in? Volgens mij zeg ik niks geks, en als het wel zo is kun je daar gewoon op reageren. Je blijft de hele dezelfde dingen herhalen, ik leg uit waarom het niet klopt, jij roept weer dezelfde dingen in. Reageer op de dingen die ik zeg, in plaats van de hele tijd van de hak op de tak springen.

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wie? De soennieten?
Ja.
pi_147845386
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat zon maliki oproept tot jihad is veel zeggend bv (gelukkig is hij verleden tijd)

dat de iraakse overheid in een spagaat zit begrijp ik wel, dat ze aan de ene kant isis willen bestrijden en in zien dat ze de middelen niet beschikken, maakt hen vatbaar voor de sektarische shia milities en daar zit het gevaar em ook in

het is een duivels dilemma, isis bestrijden zonder de sunnis te vervreemden is knap lastig als de milities per definitie sektarisch opgebouwd zijn

maar zoals je stelt deze regering doet het veel beter dan de vorige, das wel positief
Deze regering doet niks anders dan de vorige. Er is letterlijk 1 verschil, dat Maliki nu geen minister-president is (maar hij is er nog wel). Verder is letterlijk ALLES hetzelfde gebleven. :')
Zelfde mensen, zelfde politieke partijen, zelfde problemen, etc. Begroting van 2014 is nog niet eens goedgekeurd, en het is al bijna 2015 :')
pi_147845407
Ga even in Irak topic verder
pi_147845464
Om terug te komen op Syrie. Ik denk dat ISIS sowieso vast zit in Singar. Tussen Tal Afar en het Koerdische gedeelte van Syrie in.
pi_147846095
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 16:02 schreef Peunage het volgende:
Om terug te komen op Syrie. Ik denk dat ISIS sowieso vast zit in Singar. Tussen Tal Afar en het Koerdische gedeelte van Syrie in.
ijn ze omsingeld?
-Rabia Al-Basri
pi_147846147
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:57 schreef Peunage het volgende:

Weet je, een discussie met jou heeft geen zin. Je blijft de hele tijd maar dingen herhalen, argumenten negeren. Waarom ga je niet gewoon op de argumenten in? Volgens mij zeg ik niks geks, en als het wel zo is kun je daar gewoon op reageren. Je blijft de hele dezelfde dingen herhalen, ik leg uit waarom het niet klopt, jij roept weer dezelfde dingen in. Reageer op de dingen die ik zeg, in plaats van de hele tijd van de hak op de tak springen.

internet discussies hebben geen enkele zin broer ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147846875
ik weet niet wie zijn bron is, maar dit is wel interessant

quote:
Untold Events Surrounding ISIS Internal Conflict

Posted by: Bilal Abdul Kareem in Articles 8 hours ago Comments Off 125545 Views

The story circulating in the news media for the past day of ISIS’s killing 100 of it’s soldiers is confirmed. I avoided mentioning this story until I myself could confirm it. However this is only a portion of the story of events these days inside Ar Raqqa which is ISIS main stronghold inside the Syrian territories. As the story reports, there was a large group of fighters who wanted to leave ISIS. For this they were imprisoned and ultimately executed for the crime of “apostatizing” from the religion.

What the article doesn’t tell you is that ISIS is currently in the midst of an internal crisis. Apparently they were planning to attack Ahrar Asham and Jabha Anusra positions in the Idlib area. However shortly before the attack a disagreement broke out between two factions within the group with the Turkmani’s on one side and the fighters from Kavkaz (region of Chechnya) on the other. A heated argument quickly escalated into weapons being drawn and ultimately fired with the two factions killing members of the other side. The nature of the argument is still not known. This internal division scuttled the sneak attack ISIS was planning on Mujaahideen forces in Idlib. Shortly thereafter the sprawling base at Wadi Daif was overrun by Mujahideen forces in Idlib. This convinced ISIS leadership that the combined forces of Ahrar Asham and Jabha Anusra were too well fortified in Idlib’s suburbs and thus the attack was called off.

In other news in the region of Al Bab, ISIS religious advisor (Shari’) Abu Abdur Rahman Al Misree was assassinated for stating that ISIS was indeed an Islamic state, and obedience to that state was obligatory, but it was not a caliphate. ISIS commanders branded him an apostate for his statements and he was subsequently put to death as a result.

The issue with takfeer movements is that their methodology is one that will not tolerate decent of any kind, so ultimately the members inevitably turn on one another. They accuse one another of apostasy for the slightest act and due to the fact that all members are armed, the result can quickly turn bloody.

The reasons why some of ISIS membership’s once solid foundation is showing major signs of defection is due to two main reasons as defectors state:

1. Many members were upset that all the fighting they are asked to do in Syria is against other

rebel groups and not Bashar Assad’s forces. This has sown the seeds of doubt regarding ISIS direction and leadership. According to a report on NBCnews.com IHS Jane’s Terrorism and Insurgency Center’s (JTIC) database showed just 13 percent of ISIS attacks during the past year up to Nov. 21 targeted Syrian security forces.

2. The statements of Islamic scholars around the Islamic world condemning ISIS in unison has taken a toll on the membership numbers as well. They cite that the lack of scholarly support for the group has made them doubt the validity of their support for Abu Bakr Baghdadi and the groups methodology.
http://www.bilalabdulkareem.com/isisconf/
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')