Ze hebben al delen van Aleppo in handen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
belegerd kan idd snel, maar "bevrijd" kan lang duren, hoe lang heeft het met homs geduurd bv?
quote:Op maandag 22 december 2014 12:38 schreef firefly3 het volgende:
Omdat er zoveel aanvoerroutes van assad worden geblokkeerd en hij mankracht tekort komt (plus dat hij geen miljardensteun krijgt van rusland en geen brandstof van de eu), kan het zo zijn dat binnenkort assads leger in de knel komt in Aleppo
twitter:
de helft iddquote:Op maandag 22 december 2014 12:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze hebben al delen van Aleppo in handen.
Dat doe jij veel te veel, vaak met aandachtvragende huilsmileys. Ik vraag je vriendelijk om minder op me te reageren voor het bevorderen van de kwaliteit van het topic. Een promotie video van rondrennende mannetjes als reactie slaat nergens op, dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 22 december 2014 09:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat nou stalkerig, ik reageer gewoon op iets wat jij typt
vooralsnog ziet het er voor assad bij aleppo goed uit, alleen is het zeker nog niet uitgespeeld, zoals je zegtquote:Op maandag 22 december 2014 12:38 schreef firefly3 het volgende:
Omdat er zoveel aanvoerroutes van assad worden geblokkeerd en hij mankracht tekort komt (plus dat hij geen miljardensteun krijgt van rusland en geen brandstof van de eu), kan het zo zijn dat binnenkort assads leger in de knel komt in Aleppo
hier is dus discussie over wat er precies gevraagd is door assad en wat er geleverd wordt door iran/rusland, de lage olieprijzen en de embargos tegen iran en rusland helpen assad niet wat dat betreft iigquote:
Hij vroeg meer dan 3 miljard aan Rusland, dat kreeg hij niet. Het bedrag is zo weer weg overigens.quote:
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 22-12-2014 om 12:00:32Video: photos and interview inside #IslamicState of Jrgen Todenhferhttps://t.co/W9DiMoDeUk #IS. reageer retweet
goed dat hij zijn hoofd mocht houdenquote:Op maandag 22 december 2014 12:51 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 22-12-2014 om 12:00:32Video: photos and interview inside #IslamicState of Jrgen Todenhferhttps://t.co/W9DiMoDeUk #IS. reageer retweet
Assad heeft te weinig mankracht. Het zijn nu vooral syriers die tegen libanezen en iranezen vechten.quote:Op maandag 22 december 2014 12:49 schreef UpsideDown het volgende:
De situatie waar Rusland in verkeerd is zeer ongunstig voor Syri, maar zolang de toevoer van wapens en munitie door kan gaan is er nog weinig aan de hand. Aleppo zal gewoon in handen van de regering vallen, de stad is veel te belangrijk om te laten vallen.
Iranezenquote:Op maandag 22 december 2014 12:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad heeft te weinig mankracht. Het zijn nu vooral syriers die tegen libanezen en iranezen vechten.
Hezbollah bestaat niet uit syriers...quote:Op maandag 22 december 2014 13:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iranezen![]()
![]()
Iranirs
En ga weg met je propaganda, de regering heeft nog altijd redelijk veel steun onder de bevolking. De SAA wordt gesteund door de NDF, pan-Arabische milities en Hezbollah. Deze groep is nog altijd in de meerderheid in Syri.
Lul niet zo dom. Het zijn vooral buitenlanders die tegen Syrirs en een handvol Libanezen en Irakezen vechten. Je weet best dat de ''rebellen'' grotendeels uit het buitenland zijn geimporteerd.quote:Op maandag 22 december 2014 12:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad heeft te weinig mankracht. Het zijn nu vooral syriers die tegen libanezen en iranezen vechten.
Hezbollah moet eigenlijk wel te hulp schieten omdat Libanon ook genfecteerd is geraakt, jihadisten vallen vanuit Syri het land binnen.quote:Op maandag 22 december 2014 13:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hezbollah bestaat niet uit syriers...
Wat een bullshit zeg. Bij 9/10 van die gasten is op bewakingcamera's te zien wat zij doenquote:Op maandag 22 december 2014 13:12 schreef Slayage het volgende:
ZIEK
en kom ajb niet met reacties als "wat isis doet is pas ziek"![]()
![]()
![]()
Iraakse tv-show confronteert terroristen met slachtoffers
Mensenrechtenorganisaties uiten kritiek op populair programma
In een poging de 'hearts & minds' van het publiek te winnen en steun te vergaren voor het leger dat spectaculaire nederlagen leed tegen oprukkende terroristen, is de Iraakse staats-tv een realityshow gestart die 'daders' te kijk zet.
In het programma 'In de Greep van de Wet', dat volgens Iraqiyya TV een kijkcijferhit is, worden veroordeelde terroristen meegenomen naar de plek van hun misdaad. Daar vindt een confrontatie plaats met slachtoffers, veelal de nabestaanden van mensen die zijn omgekomen bij extreem geweld als autobomaanslagen of liquidaties. Dat leidt tot verhitte en emotionele beelden van verbijsterende confrontaties. Het programma wil ook laten zien dat de daders gepakt en gestraft worden en zo een afschrikwekkende functie vervullen.
Mensenrechtenorganisaties bekritiseren het programma. In tegenstelling tot wat de makers beweren zouden niet alle in beeld gebrachte verdachten veroordeeld zijn. Bekentenissen zijn bovendien vaak met ontoelaatbare verhoormethodes afgedwongen. Aan die omstandigheden wordt op de Iraakse tv nooit aandacht besteed.
quote:Op maandag 22 december 2014 13:30 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
De Syrische Jackie Chan (ra) Brigade.
[ afbeelding ]
wat mij opvalt is, al die buitenlandse strijders, krijgen die geen eten ofzo? 9 v/d 10 lijdt aan een lichte vorm van anorexia. Alleen de leiders zijn dik, volgens mij eten die al hun voedselvoorraden op ofzo.quote:Op maandag 22 december 2014 13:35 schreef Peunage het volgende:
Eigenlijk een hele slechte grap, want dat lijken meer op Indonesirs.
Zou me niet verbazen als die daesh aan het front gewoon omkomen van de honger en kou. Ik denk niet dat de Islamic State buitengewoon goed op hun strijders past ofzo.quote:Op maandag 22 december 2014 13:51 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
wat mij opvalt is, al die buitenlandse strijders, krijgen die geen eten ofzo? 9 v/d 10 lijdt aan een lichte vorm van anorexia. Alleen de leiders zijn dik, volgens mij eten die al hun voedselvoorraden op ofzo.
Nou, ik zag eerst wel eens dat ze echt gewoon verpakt eten krijgen, best wel luxe, maar zal wel per locatie verschillen. Vooral in Irak lijkt men te lijden.quote:Op maandag 22 december 2014 13:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als die daesh aan het front gewoon omkomen van de honger en kou. Ik denk niet dat de Islamic State buitengewoon goed op hun strijders past ofzo.
arme shia ziet niet dat er mensenrechten worden geschonden omdat de daders shia zijnquote:Op maandag 22 december 2014 13:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg. Bij 9/10 van die gasten is op bewakingcamera's te zien wat zij doen
Hier kan ik mij zo kwaad om maken he. Dit is waar die mythe van de soennitische onderdrukking vandaan komt. Er staat gewoon op beeld, en soms filmen terroristen zelf hun acties, wat een terrorist gedaan heeft. Maar totdat hij zelf bekent is hij onschuldig
Dat werkt misschien in Nederland of Zwitserland, maar niet in een land dat in oorlog is met terrorisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |