abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147841774
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

arme shia ziet niet dat er mensenrechten worden geschonden omdat de daders shia zijn 8}
Doe niet zo sektarisch :?
pi_147841956
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Doe niet zo sektarisch :?
jij begon! :6

maar het is wel een feit dat MEN de wandaden van de eigen sociale groep vaak vergoelijkt, dat zie ik jou ook doen, "pffff die soennieten moeten niet zeuren, dat ze onderdrukt worden is onzin"

zon programma ook, dient niet de zaak van een vredig irak op de lange termijn, isis krijgt wederom voer, door mensen te kak te zetten op tv (of ze terecht veroordeeld zijn of niet, doet niet ter zake), waardoor zij weer kunnen zeggen, "kijk de shia maken onze boys belachelijk"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147841999
koerdjes on the move in shingal http://www.liveleak.com/view?i=322_1419252176
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147842006
sektarisme slaat zelfs naar fok over :N :N :{
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147842049
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:35 schreef Aloulu het volgende:
sektarisme slaat zelfs naar fok over :N :N :{
sektarisme staat niet ver van racisme en daar is fok! heel erg thuis in ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147842068
quote:
8s.gif Op maandag 22 december 2014 13:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Het zijn vooral buitenlanders die tegen Syrirs en een handvol Libanezen en Irakezen vechten. Je weet best dat de ''rebellen'' grotendeels uit het buitenland zijn geimporteerd.
Mwha, ik heb er de afgelopen jaren een aantal artikelen over gepost en daaruit blijkt dat beide kanten vanaf 2012 veel buitenlandse strijders in hun rangen hebben.

quote:
En dit zijn voornamelijk oude cijfers. Zullen inmiddels wel veel meer zijn.
Incelfrikandel
pi_147842137
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Slayage het volgende:
sektarisme staat niet ver van racisme en daar is fok! heel erg thuis in ;)
balkanisering van fok neemt in rap tempo doet idd :? :{
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 22 december 2014 @ 14:39:45 #258
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147842599
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij begon! :6

maar het is wel een feit dat MEN de wandaden van de eigen sociale groep vaak vergoelijkt, dat zie ik jou ook doen, "pffff die soennieten moeten niet zeuren, dat ze onderdrukt worden is onzin"

zon programma ook, dient niet de zaak van een vredig irak op de lange termijn, isis krijgt wederom voer, door mensen te kak te zetten op tv (of ze terecht veroordeeld zijn of niet, doet niet ter zake), waardoor zij weer kunnen zeggen, "kijk de shia maken onze boys belachelijk"
Jij hebt een totaal vertekend sektarisch beeld van de situatie. Er komen net zo goed sjiieten in dat programma voor. Er wordt in dat programma niet gesproken over sektes. Het is geen sjiitisch programma, het is een programma van de Iraakse staat. En soennieten zijn onderdeel van die staat. Dan kun je wel de hele tijd blijven roepen dat soennieten onderdrukt en gemarginaliseerd worden, maar dat is allemaal gebaseerd op onzin. Zoals het verhaal wat jij post.

Als er op beeld staat dat iemand een in een auto rijd, er uit stapt, iemand dood schiet, en weer weg rijdt, dan heeft hij die daad verricht. Dan maakt het niet uit of hij bekend heeft of niet, of hij op zijn neus geslagen is tijdens het onderzoek, wat mensenrechtenorganisatie er van vinden, het staat immers vast dat hij mensen vermoord heeft. En proportioneel gezien is de daad die hij verricht heeft veel erger dan dat hij een keer geslagen is.

Dan kun je wel zeggen dat het sektarisch is, maar dan draai je om de hete brij heen. ISIS = geen sjiitische organisatie, daarom vind je geen sjiieten in die organisatie. Er is ook geen sjiitische ISIS, hoe graag je dat ook wilt. Geen enkele sjiitische militie is te vergelijken met ISIS. In sjiitische gebieden leven soennieten gewoon in vrijheid en veiligheid, er vindt geen terrorisme plaats, geen geweld, veel gebieden zijn veiliger dan Amsterdam zelfs. Dan is het niet zo logisch dat er proportioneel gezien meer soennieten dan sjiieten opgepakt worden voor terrorisme. Dat heeft niks met sektarisme te maken.

Daarmee zeg ik niet dat soennieten allemaal terroristen zijn, of ISIS steunen, verre van. Maar een aanzienlijk deel van hen in Syri en Irak probeert de macht toe te eigenen.

De macht wordt gewoon gedeeld, er zijn soennitische ministers op hele belangrijke ministeries, ze doen politiek gezien gewoon mee. Van marginalisatie is er geen sprake. Ze hebben het beter dan bijvoorbeeld sjiieten in Saoedi-Arabi.
pi_147842826
De Koerden van YPG/PKK gesteund door zware wapens van de Peshmergas laten niet veel heel van isis in Sinjar. Ondanks dat het afgelopen is voor daesh daar blijven ze hier en daar nog vechten weer laat zien hoe stom ze zijn. Ze zullen soldaten verliezen en een grote hoeveelheid wapens met daarbij nog gezichtsverlies.
Ze kunnen zich ook terug trekken en alleen maar gezichtsverlies lijden maar nee daar zijn ze te dom voor.

Het is goed te zien dat de Koerden progressie boeken.

Even een vraagje tussendoor:
Heeft turkije al een bufferzone gedaan? Ik las paar weken terug van paar turkjes hier dat het afgelopen was met de Koerden en dat zij een bufferzone in zouden gaan zetten.
Je hoort erdogan ook niet meer, blijkbaar te veel bezig met zijn gezicht te redden van al het falen van turkije de laatste tijd.
pi_147842902
Ik denk dat Obomba een stokje heeft gestoken voor de expansiedrift van Erdogan.
pi_147842911
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij hebt een totaal vertekend sektarisch beeld van de situatie. Er komen net zo goed sjiieten in dat programma voor. Er wordt in dat programma niet gesproken over sektes. Het is geen sjiitisch programma, het is een programma van de Iraakse staat. En soennieten zijn onderdeel van die staat. Dan kun je wel de hele tijd blijven roepen dat soennieten onderdrukt en gemarginaliseerd worden, maar dat is allemaal gebaseerd op onzin. Zoals het verhaal wat jij post.

Als er op beeld staat dat iemand een in een auto rijd, er uit stapt, iemand dood schiet, en weer weg rijdt, dan heeft hij die daad verricht. Dan maakt het niet uit of hij bekend heeft of niet, of hij op zijn neus geslagen is tijdens het onderzoek, wat mensenrechtenorganisatie er van vinden, het staat immers vast dat hij mensen vermoord heeft. En proportioneel gezien is de daad die hij verricht heeft veel erger dan dat hij een keer geslagen is.

Dan kun je wel zeggen dat het sektarisch is, maar dan draai je om de hete brij heen. ISIS = geen sjiitische organisatie, daarom vind je geen sjiieten in die organisatie. Er is ook geen sjiitische ISIS, hoe graag je dat ook wilt. Geen enkele sjiitische militie is te vergelijken met ISIS. In sjiitische gebieden leven soennieten gewoon in vrijheid en veiligheid, er vindt geen terrorisme plaats, geen geweld, veel gebieden zijn veiliger dan Amsterdam zelfs. Dan is het niet zo logisch dat er proportioneel gezien meer soennieten dan sjiieten opgepakt worden voor terrorisme. Dat heeft niks met sektarisme te maken.

Daarmee zeg ik niet dat soennieten allemaal terroristen zijn, of ISIS steunen, verre van. Maar een aanzienlijk deel van hen in Syri en Irak probeert de macht toe te eigenen.

De macht wordt gewoon gedeeld, er zijn soennitische ministers op hele belangrijke ministeries, ze doen politiek gezien gewoon mee. Van marginalisatie is er geen sprake. Ze hebben het beter dan bijvoorbeeld sjiieten in Saoedi-Arabi.
dit verhaal van je roep je al jaren, "soennieten doen huilie huilie om niks" erg geloofwaardig en idd wederom een sjia beeld, dat het in irak allemaal pais en vree is op wat huilie huilie soennietjes na, nee sjia doodseskaders heb je idd ook niet, wat een mooi land is dat irak ook, sommige stukken zelfs vrediger dan amsterdam
-Rabia Al-Basri
pi_147842995
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Djibril het volgende:
De Koerden van YPG/PKK gesteund door zware wapens van de Peshmergas laten niet veel heel van isis in Sinjar.
vechten ze nou ook gecordineerd samen ypg/pesh? want ik zie videos alleen maar of van de ene groep of van de andere groep
-Rabia Al-Basri
pi_147843002
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit verhaal van je roep je al jaren, "soennieten doen huilie huilie om niks" erg geloofwaardig en idd wederom een sjia beeld, dat het in irak allemaal pais en vree is op wat huilie huilie soennietjes na, nee sjia doodseskaders heb je idd ook niet, wat een mooi land is dat irak ook, sommige stukken zelfs vrediger dan amsterdam
Goed ingegaan op de argumenten ook.^O^ En wederom sektarisch met je ''sjia beeld''.

Als het om doodseskaders heeft dan is het heel simpel. Sjiieten worden dan nog meer onderdrukt dan soennieten.
  maandag 22 december 2014 @ 15:01:36 #265
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843037
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

vechten ze nou ook gecordineerd samen ypg/pesh? want ik zie videos alleen maar of van de ene groep of van de andere groep
Bij Sinjar wel, Peshmerga/YPG/HPG. Ik heb wel video's in het Irak-topic gepost waar ze samen in te zien zijn.
Say what?
pi_147843085
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze vechten gecordineerd met elkaar als een eenheid. Peshmergas komen met zware geschut terwijl de YPG/PKK met lichtere wapens snel te mobiliseren is binnen wijken. Het is een Koerdische eenheid geworden.
  maandag 22 december 2014 @ 15:03:14 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843094
De YPG wil daesh maar wat graag aanvallen, want dan kunnen ze zulk soort speelgoed buitmaken:

Say what?
pi_147843105
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:01 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Bij Sinjar wel, Peshmerga/YPG/HPG. Ik heb wel video's in het Irak-topic gepost waar ze samen in te zien zijn.
Ook in Kirkuk vechten ze samen.
pi_147843119
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als het om doodseskaders heeft dan is het heel simpel. Sjiieten worden dan nog meer onderdrukt dan soennieten.
Dus er is toch wel sektarisme?
Incelfrikandel
pi_147843154
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dus er is toch wel sektarisme?
Als het tegen iedereen is niet.
pi_147843183
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Goed ingegaan op de argumenten ook.^O^ En wederom sektarisch met je ''sjia beeld''.

zoals ik zeg dit roep je al jaren en jaren heb je discussies gehad met users hierover. heb wel betere dingen te doen dan discussie voeren om discussie te voeren :+

wederom vergoelijk jij de doodseskaders van de sja (jouw sociale groep) door te stellen dat de sjia meer onderdrukt worden, door soennieten. ook een sektarische trekje trouwens, jezelf in een slachtofferrol plaatsen, als dader zijnde ;)
-Rabia Al-Basri
pi_147843227
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ze vechten gecordineerd met elkaar als een eenheid. Peshmergas komen met zware geschut terwijl de YPG/PKK met lichtere wapens snel te mobiliseren is binnen wijken. Het is een Koerdische eenheid geworden.
heb je ook videos dat ze samen optrekken?
-Rabia Al-Basri
pi_147843251
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 15:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Incelfrikandel
  maandag 22 december 2014 @ 15:06:56 #274
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147843256
Alleen salafistische soennietjes doen huilie, de gewone soenniet walgt van daesh.
Say what?
pi_147843269
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 15:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

whut?
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')