Waarom denken mensen altijd dat ik van álles op de hoogte ben? En waarom roepen mensen dat ik me niet overal mee moet bemoeien terwijl ze tegelijkertijd vinden dat ik van alles op de hoogte moet zijn?quote:Op zondag 13 december 2015 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dear.... als het opperhoofd van niets weet...
gammaquote:Op zondag 13 december 2015 14:36 schreef chufi het volgende:
[..]
Nou gewoon een tegoedbon van de Gamma uit de buurt
Tofquote:Op donderdag 10 december 2015 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
Meer detailshots:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flickr.com/photos/nestje/sets/72157661603076540
Het was een garpje.... er is toch helemaal geen wedstrijd aan dit topic gekoppeld?quote:Op zondag 13 december 2015 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarom denken mensen altijd dat ik van álles op de hoogte ben? En waarom roepen mensen dat ik me niet overal mee moet bemoeien terwijl ze tegelijkertijd vinden dat ik van alles op de hoogte moet zijn?
She is teeking you into the mailing, yes.quote:Op zondag 13 december 2015 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarom denken mensen altijd dat ik van álles op de hoogte ben? En waarom roepen mensen dat ik me niet overal mee moet bemoeien terwijl ze tegelijkertijd vinden dat ik van alles op de hoogte moet zijn?
Zaten je lampjes in de knoop ofzo?quote:Op zondag 13 december 2015 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, die ruimen we elk jaar erg zorgvuldig op. We hebben eigenlijk nooit lampjes in de knoopquote:Op zondag 13 december 2015 16:12 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Zaten je lampjes in de knoop ofzo?
I knowquote:Op zondag 13 december 2015 15:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was een garpje.... er is toch helemaal geen wedstrijd aan dit topic gekoppeld?
quote:Op zondag 13 december 2015 17:43 schreef snakelady het volgende:
En natuurlijk ook een Nisseman.
[ afbeelding ]
Nu even snel foto's gemaakt met de telefoon, ik zal van de week eens foto's met de camera maken.
Dat is een nissemand, geen kerstman, een soort van kabouter/elfje.quote:
Wat leuk die kaarslampjes!quote:Op zondag 13 december 2015 15:23 schreef derLudolf het volgende:
Heb hier verder nog niemand gezien met kaarslampjes in de boom. Die vind ik toch veel mooier als die kleine dingen (en je hoeft maar 36 knijpertjes vast te zetten ipv dat gemier met die kleine lampjes.
[ afbeelding ]
Ach hoe toevalligquote:
Die baan in de boom!quote:
Geen idee of je die in Nederland ook kan krijgen, ik heb deze in Denemarken gekocht.quote:Op maandag 14 december 2015 09:27 schreef soapie het volgende:
[..]
Die is gaaf zeg, zijn die hier ook ergens te krijgen??
Hij is echt heel leuk, ik ga toch eens op zoek hier!quote:Op maandag 14 december 2015 09:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geen idee of je die in Nederland ook kan krijgen, ik heb deze in Denemarken gekocht.
Succes!quote:Op maandag 14 december 2015 10:01 schreef soapie het volgende:
[..]
Hij is echt heel leuk, ik ga toch eens op zoek hier!
Ik heb ze wel eens gezienquote:Op maandag 14 december 2015 10:01 schreef soapie het volgende:
[..]
Hij is echt heel leuk, ik ga toch eens op zoek hier!
Ah, zo eentje waar je in gaat om alleen te kijken en met 3 volle tassen naar buiten loopt.quote:Op maandag 14 december 2015 10:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens gezienIn van die kleinere woonwinkeltjes met bijna alleen maar leuke spulletjes.
Nou... meestal zijn ze wel wat prijzigquote:Op maandag 14 december 2015 10:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah, zo eentje waar je in gaat om alleen te kijken en met 3 volle tassen naar buiten loopt.
Woah, te sfeervol!quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:39 schreef Yaku het volgende:
Hij staat er weer sinds vandaag.
[ afbeelding ]
ah.......... ik moest googelen, maar ik zie hetquote:Op zondag 13 december 2015 20:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is een nissemand, geen kerstman, een soort van kabouter/elfje.
Ik heb hem een aantal keer een kerstmannetje genoemd en werd snel verbeterd, hoe durfde ik zoiets te zeggen.quote:Op maandag 14 december 2015 11:22 schreef FANN het volgende:
[..]
ah.......... ik moest googelen, maar ik zie het![]()
Omdat je niet in Nederland woont dacht ik gewoon dat daar de Kerstman er iets anders uitziet....
Maar hij kan makkelijk voor de Kerstman door en hij is leuk
geinigquote:Op maandag 14 december 2015 11:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb hem een aantal keer een kerstmannetje genoemd en werd snel verbeterd, hoe durfde ik zoiets te zeggen.
En dit zijn twee nissepige.
[ afbeelding ]
Bij de kabouter.quote:Op maandag 14 december 2015 11:42 schreef FANN het volgende:
[..]
geinigmaar moet ik nu weer googelen, horen die bij de Kerstman of bij de kabouter?
ah...... dus het heeft tóch wel iets met Kerst te maken, zo leer je nog eens ietsquote:Op maandag 14 december 2015 11:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bij de kabouter.
Hier is ook gewoon een kerstman en daarnaast de Nisse (Nissemand og Nissepige) en de Nisse halen altijd kattenkwaad uit, zo openen ze deuren, stelen ze snoepjes, leggen spulletjes ergens anders neer, stelen eten uit de koelkast enz.
Vorig jaar hadden ze meel op de grond gegooid en vonden we kleine voetstapjes in de meel van de Nisse.![]()
Ja, het is wel echt een kerstding,quote:Op maandag 14 december 2015 11:47 schreef FANN het volgende:
[..]
ah...... dus het heeft tóch wel iets met Kerst te maken, zo leer je nog eens iets
Wederom top en met kop en schouder beter dan welke kerstboom ook die ik op FOK! voorbij heb zien komen.quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:39 schreef Yaku het volgende:
Hij staat er weer sinds vandaag.
[ afbeelding ]
Tof!quote:
Interesse in meer huisjes? Van lemax, ik heb er nog 23 te koop.quote:Op maandag 15 december 2014 10:59 schreef Danny het volgende:
bij ons staat ook de boel alweer een paar dagen
Boom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dorp
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu ben ik wel erg benieuwd naar jouw versiering!quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik kom eens even uit de lurkstand om (met soms zere ogen) alle bomen en versierselen te roemen, wat een heerlijkheid allemaal en hoewel in strak en glad min vindt ik alle bomen, hoe strak of kakelbont of hoe bomvol met kleur allemaal even prachtig!
Vooral versierselen met een herinnering, de ballen van opa en oma, die met een verhaal of een hele historie, ballen die met veel moeite en lang zoeken eindelijk in die boom hangen, gekke, mooie, extreme, lieve ballen (en ook bierblikjes, ik lag dubbel, zo crea): het kan en mag allemaal, wat een feestje om te zien (kennisje van mij heeft een boom vol jaren lang gespaarde badeendjes)
Hier geen boom dit jaar maar heel het huis, alle vensterbanken en zo tjokvól vele duizenden clusterlampjes en buiten ook een massa lampjes onder de lage dakgoten maar niet één bal, niet één. Ipv een boom dit jaar een megajoekel van een krans op de langste muur bomvol lampjes. Eenvoud en balloos dus een keertje (wat wel lekker is maar ook even niet anders kon en wel ook hartstikke sfeervol is)
Maar voor Danny en Knorretje even extra lof: serieus, ik woon op huppel- en vloekafstand van Intratuin Rhoon, die tot voor kort landelijk kampioen in de kerstshow met een overload aan showhuisjes in een setting was maar dit jaar ietsjes tegen viel, ik zweer je, mijn Intratuin kan dit jaar niet tippen aan wat jij en Knorretje gefabriceerd hebben, no way! Man wat een werk en wat een feestje om te zien![]()
Wat een klus! Intratuin kan wel inpakken qua show (oh, wacht, daar hebben jullie alles al weggekocht) Ik stel me elk jaar zo voor dat jullie een hele box bij Shurgard of zo huren want waar laat je heel die heisa de andere 11 maanden? Geweldig (en dat glijbaantje in die boom is helemaal geinig
)
Rest mij voor jullie allen:
[ afbeelding ]
Hé, zijn dat soms de Wee Free Man die op de Schijfwereld te keer gaan?quote:Op maandag 14 december 2015 11:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bij de kabouter.
Hier is ook gewoon een kerstman en daarnaast de Nisse (Nissemand og Nissepige) en de Nisse halen altijd kattenkwaad uit, zo openen ze deuren, stelen ze snoepjes, leggen spulletjes ergens anders neer, stelen eten uit de koelkast enz.
Vorig jaar hadden ze meel op de grond gegooid en vonden we kleine voetstapjes in de meel van de Nisse.![]()
![]()
Ik ben opgegroeid met smaakvolle kerstversiering en zoals het nu gebruikelijk is om je beter te voelen door af te geven op Wilders en Gordon, was het toen gebruikelijk om neer te kijken op papieren uitvouwklokken en gekleurde lichtjes, om niet spreken lichtjes om het raamkozijn die brandden als een rondjesrijdend treintje. Maar op een dag stond ik verbijsterd in een optische kakafonie van kakelbonte kerstversiering met o.a. die grote klokken plus de verjaardagsversiering van een klein kind. Het duurde lang voor ik er met m'n dyslectische ogen min of meer naar kon kijken. De gastvrouw verontschuldigde zich, ze wist dat het niet smaakvol was, maar ze vonden het zo gezellig. Sindsdien heb ik niet gauw commentaar op kerstversiering, want kerstfeest is in eerste instantie een familiefeest (behalve als het die opdringerige en verstorende bewegende of knipperende verlichting is).quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik kom eens even uit de lurkstand om (met soms zere ogen) alle bomen en versierselen te roemen, wat een heerlijkheid allemaal en hoewel in strak en glad min vindt ik alle bomen, hoe strak of kakelbont of hoe bomvol met kleur allemaal even prachtig!
Vooral versierselen met een herinnering, de ballen van opa en oma, die met een verhaal of een hele historie, ballen die met veel moeite en lang zoeken eindelijk in die boom hangen, gekke, mooie, extreme, lieve ballen (en ook bierblikjes, ik lag dubbel, zo crea): het kan en mag allemaal, wat een feestje om te zien (kennisje van mij heeft een boom vol jaren lang gespaarde badeendjes)
Hier geen boom dit jaar maar heel het huis, alle vensterbanken en zo tjokvól vele duizenden clusterlampjes en buiten ook een massa lampjes onder de lage dakgoten maar niet één bal, niet één. Ipv een boom dit jaar een megajoekel van een krans op de langste muur bomvol lampjes. Eenvoud en balloos dus een keertje (wat wel lekker is maar ook even niet anders kon en wel ook hartstikke sfeervol is)
Maar voor Danny en Knorretje even extra lof: (...)
Ik geloof het niet maar het zou er best op gebaseerd kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hé, zijn dat soms de Wee Free Man die op de Schijfwereld te keer gaan?
Ik hou wel van 'rommelige' boompjesquote:Op woensdag 16 december 2015 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Ons rommelige boompje.![]()
[ afbeelding ]
Geen prullen, wel veel planten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |