abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147545860
141227_65252_1.jpg

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiėle website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (185.56.30.59) gehost door xaban06. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 14-04-2015 13:15:17 ]
halltojes
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:51:36 #2
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147546159
mwoahh 600+ miljoen per jaar binnen harken blijft lekker
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:57:27 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_147546297
Ik vond dit een leuk spelletje. Toen kwam ik er achter dat ik gewoon ctrl-alt-c kan indrukken en dan onbeperkt geld toevoegen, en productie waarde aanpassen. Nu is er geen lol meer aan.
pi_147546367
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:57 schreef borbit het volgende:
Ik vond dit een leuk spelletje. Toen kwam ik er achter dat ik gewoon ctrl-alt-c kan indrukken en dan onbeperkt geld toevoegen, en productie waarde aanpassen. Nu is er geen lol meer aan.
bij online niet
halltojes
pi_147547413
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:57 schreef borbit het volgende:
Ik vond dit een leuk spelletje. Toen kwam ik er achter dat ik gewoon ctrl-alt-c kan indrukken en dan onbeperkt geld toevoegen, en productie waarde aanpassen. Nu is er geen lol meer aan.
zelfs zonder die cheats is geld verdienen een eitje, maar die discussie hebben we al eens gehad hier
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:54:24 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_147547827
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:37 schreef mschol het volgende:

[..]

zelfs zonder die cheats is geld verdienen een eitje, maar die discussie hebben we al eens gehad hier
Ik weet het ook niet. Ik speelde gewoon af en toe offline. Maar sinds ik de cheat code weet is het niet meer leuk.
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:58:39 #7
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147547937
ja, online werkt dat dus niet, dus waag een gokje ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:01:01 #8
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_147548021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:58 schreef mickeyD het volgende:
ja, online werkt dat dus niet, dus waag een gokje ;-)
Vind ik niet leuk. Ik doe altijd gewoon het allerkleinste eilandje. En dan knoop ik alle industrie en stadjes aan elkaar. Gewoon een klein potje tussendoor.
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:01:59 #9
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147548047
tsja, dat gaat nu niet meer ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147549854
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:58 schreef mickeyD het volgende:
ja, online werkt dat dus niet, dus waag een gokje ;-)
Dat wil ik wel maar......

Nu schijnt het aan de wifi te liggen iemand hier bekend mee..

Ook loopt deze versie vast bij het afsluiten, heb nu diverse scans lopen op de laptop hoop dat die wat vinden....
  zondag 14 december 2014 @ 00:36:50 #11
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147559539
geeeen idee..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147602533
volgens mij is de server kapot :'(?
halltojes
  maandag 15 december 2014 @ 15:06:24 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147602837
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:53 schreef Tjarda010 het volgende:
volgens mij is de server kapot :'(?
Nee hoor, maar wel offline... Ben aan het klussen thuis.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147602906
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 15:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee hoor, maar wel offline... Ben aan het klussen thuis.
ik dacht al :P hoop niet dat we alles kwijt zijn :)? anders beginnen we gewoon opnieuw
halltojes
  maandag 15 december 2014 @ 16:21:42 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147605453
Server draait weer. Wel reset, ik moest de spanning eraf halen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147605482
als er opnieuw begonnen word lijkt mij het leuk om weer eens te spelen :P
  maandag 15 december 2014 @ 16:24:06 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147605515
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:22 schreef JohnKarton het volgende:
als er opnieuw begonnen word lijkt mij het leuk om weer eens te spelen :P
Dan moet je nś inloggen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147605534
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 16:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan moet je nś inloggen :P.
ah leuk1
pi_147606034
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 16:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan moet je nś inloggen :P.
had bijna me doel bereikt van 1 biljoen per jaar jammer maarja het is niet erg
halltojes
pi_147639742
Anders wil ik het ook wel hosten hoor op een server in een datacenter? Of is daar geen behoefte aan.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:59:24 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147639866
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:54 schreef xaban06 het volgende:
Anders wil ik het ook wel hosten hoor op een server in een datacenter? Of is daar geen behoefte aan.
Het draait nu al op een server :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147649781
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Het draait nu al op een server :P.
Een server hoort in een datacenter :P
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:52:18 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147649873
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Een server hoort in een datacenter :P
Welnee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147657994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Een server hoort in een datacenter :P
onzin joh.. ken genoeg servers die ergens in een keuken of woonkamer staan :Y
  woensdag 17 december 2014 @ 13:04:19 #25
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147667324
voor mn ip-cam in t portiek bijvoorbeeld ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147669425
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:28 schreef mschol het volgende:

[..]

onzin joh.. ken genoeg servers die ergens in een keuken of woonkamer staan :Y
Dan hebben we beide een andere definitie voor server :P
pi_147683159
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:04 schreef mickeyD het volgende:
voor mn ip-cam in t portiek bijvoorbeeld ;-)
kut daar sta ik nog op... terwijl ik babet nog berijd. gvd, wat was ik bezopen
Redacted
  woensdag 17 december 2014 @ 21:44:38 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147684751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:19 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dan hebben we beide een andere definitie voor server :P
ser·ver (de; m; meervoud: servers)
1 computer die in een netwerk een ondersteunende taak vervult
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147689257
Over het algemeen worden servers voorzien van aangepaste hardware. Denk dat hij dit bedoelt :). Maarja, servers zijn er in alle vormen :P
Redacted
pi_147689663
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:53 schreef cablegunmaster het volgende:
Over het algemeen worden servers voorzien van aangepaste hardware. Denk dat hij dit bedoelt :). Maarja, servers zijn er in alle vormen en maten :P
mijn raspberry PI is een (web)server :7
  woensdag 17 december 2014 @ 23:01:32 #31
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147689759
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:16 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

kut daar sta ik nog op... terwijl ik babet nog berijd. gvd, wat was ik bezopen
hahaha, gelukkig niet de mijne, denk niet dat t chinese glas tegen die behaarde kont van een vent kan ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:47:35 #32
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147746060
hah, vanmiddag hadden we een (gedetailleerde) prestatiescore van 99% :)
992/1000 punten.
(klik op de winnaarsbeker bovenin, houd je muis ingedrukt en kies de onderste optie. kies jouw kleur, en tadaa.)

kun je zien wat je nog moet verbeteren aan jouw game om baas te worden :p

1) voertuigen: minimum aantal voertuigen om 100% te scoren
2) stations: min aantal stations om 100% te scoren
3) min. winst: voertuig dat de minste winst maakt mag niet onder een bepaald bedrag komen om 100% te scoren (meestal ¤20.000)
4) min. inkomen: je inkomen moet boven dat bedrag komen voor 100% score
5) max. inkomen, je inkomen moet boven dat bedrag komen voor 100% score
6) afgeleverd: bepaalde hoeveelheid eenheden afgeleverd voor 100% score
7) vracht: probeer zoveel mogelijk verschillende soorten vracht te vervoeren voor 100% score
8) geld: benodigde hoeveelheid cash in bezit voor 100% score
9) lening: 0 is 100% score
totaal: 1000 is perfect (tycoon), daar onder krijg je al snel andere rangen als: voorzitter, directeur en onderdirecteur..

[ Bericht 21% gewijzigd door mickeyD op 19-12-2014 17:06:54 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:45:40 #33
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147747764
Ik heb het er ook maar weer eens op gezet. Die Dutch Train pack is zo vet.

Welke GRF had ik ook alweer nodig om de looks een beetje te pimpen? Je had toch twee van die redelijk standaard packs ofzo?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147776867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:45 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb het er ook maar weer eens op gezet. Die Dutch Train pack is zo vet.

Welke GRF had ik ook alweer nodig om de looks een beetje te pimpen? Je had toch twee van die redelijk standaard packs ofzo?
Ikzelf gebruik altijd zBase, wordt alles een beetje smooth enzo :P
  zondag 21 december 2014 @ 00:52:58 #35
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_147789834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:22 schreef JTT het volgende:

[..]

Ikzelf gebruik altijd zBase, wordt alles een beetje smooth enzo :P
Wel jammer als je de NL trainset gebruikt met zBase, want dan zijn alle voertuigen dus nog gewoon lage kwaliteit :'(
pi_147824073
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 00:52 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wel jammer als je de NL trainset gebruikt met zBase, want dan zijn alle voertuigen dus nog gewoon lage kwaliteit :'(
Ja, daar erger ik me ook altijd aan met de tramset... :r
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:45:53 #37
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147882730
de Server is gereset, tijd voor een nieuwe game..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:49:06 #38
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147882838
Ja, ik ben deze vakantie druk aan het klussen, ook met de elektra en ook met het utp-netwerk. Server zal dus nog wel vaker resetten. Tevens heb ik een synology-nas aangeschaft. Die gaat het overnemen van mijn Windows server. Het schijnt dat openttd ook op een synology te draaien is, maar geen idee wat de performance gaat zijn. En of ik het überhaupt aan de praat krijg. Even afwachten dus de komende weken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:01:51 #39
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147890963
okay, ik hoop dat je dan wel ff een savegame maakt en weer laad na reset, of gaat dat niet?
succes met het klussen :)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:21:39 #40
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147891873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:01 schreef mickeyD het volgende:
okay, ik hoop dat je dan wel ff een savegame maakt en weer laad na reset, of gaat dat niet?
succes met het klussen :)
Ik kan wel een savegame maken, maar er wordt niet onthouden wie welk bedrijf had, en alle wachtwoorden worden gereset. Dus iedereen kan iedereens company jatten. Dus daar heb je niets aan.

En bedankt, het schiet al lekker op :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 24 december 2014 @ 00:07:21 #41
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147903278
ohhh, helaas!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147967932
Weer lekker aan het klussen Bart? :P
pi_147968018
Reden dat ik ff niet mee ga doen :P
halltojes
pi_147968068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:20 schreef Tjarda010 het volgende:
Reden dat ik ff niet mee ga doen :P
Dan is je bedrijfje na 3 dagen alweer weg ja...
Maar laten we dat Bart niet kwalijk nemen, straks hebben we een prachtige synology-openttd-server :P
  vrijdag 26 december 2014 @ 11:33:46 #45
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147970144
Druk aan het behangen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147970234
Ik wil wel een dedicated server starten, maar heb geen goede config. Iemand een config beschikbaar?
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:37:52 #47
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147973375
ach, rood was weer baas, ook al is t spel nu al weer weg ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147974450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:37 schreef mickeyD het volgende:
ach, rood was weer baas, ook al is t spel nu al weer weg ;)
Paas mij ff een goede config dan :P
Er zijn teveel instellingen, weet niet hoe jullie het willen.
  vrijdag 26 december 2014 @ 14:27:15 #49
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147974743
ik heb het niet..
belangrijkste is: geen vliegtuigen en boten
en stationsomvang 16 vakjes
verder geen breakdowns en treinen mogen niet vertragen op heuvels
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147975039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:27 schreef mickeyD het volgende:
ik heb het niet..
belangrijkste is: geen vliegtuigen en boten
en stationsomvang 16 vakjes
verder geen breakdowns en treinen mogen niet vertragen op heuvels
https://wiki.openttd.org/Openttd.cfg

Stationsomvang kan ik niet zo snel vinden.
En default zijn er geen olie fabrieken ding, die dingen op zee zeg maar, tenminste heel weinig.

/edit
Server: 185.56.30.59

Check anders ff wat er niet klopt. Wachtwoord is hetzelfde.
  vrijdag 26 december 2014 @ 14:43:12 #51
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147975139
Ik kan straks wel de cfg van de server online gooien
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147976062
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:43 schreef Bart het volgende:
Ik kan straks wel de cfg van de server online gooien
Als je dat wilt doen, graag :)
pi_147979724
Straks is al geweest :P
pi_147980723
die map is groot :O
halltojes
pi_147980928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 18:56 schreef Tjarda010 het volgende:
die map is groot :O
Daarom wacht ik ff op de config van Bart :P ik weet niet welke instellingen er werden gebruikt.
  vrijdag 26 december 2014 @ 19:35:04 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147981715
SPOILER: openttd.cfg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze zelf nog even wijzigen:
rcon_password = wachtwoord
server_name = Servernaam
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147982043
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:35 schreef Bart het volgende:
SPOILER: openttd.cfg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze zelf nog even wijzigen:
rcon_password = wachtwoord
server_name = Servernaam

Thanks. Server gestart met je config.
Alleen jij had heel veel van die olie dingen op zee, ik heb er echt super weinig.

En jij had trams :P Die heb ik niet.

/edit
Is dit wel de goede config? Zo gaat de spel op pauze wanneer er geen clients connected zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door xaban06 op 26-12-2014 19:59:52 ]
  vrijdag 26 december 2014 @ 20:48:14 #58
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147983932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Thanks. Server gestart met je config.
Alleen jij had heel veel van die olie dingen op zee, ik heb er echt super weinig.

En jij had trams :P Die heb ik niet.

/edit
Is dit wel de goede config? Zo gaat de spel op pauze wanneer er geen clients connected zijn.
Dat is juist goed.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147984043
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 20:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is juist goed.
Oh, ik dacht dat jouw server 's nachts altijd door ging :P
  vrijdag 26 december 2014 @ 21:20:49 #60
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147984999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 20:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat jouw server 's nachts altijd door ging :P
Dat is vrij zinloos he, een spel door laten lopen zonder deelnemers ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147985527
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:20 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is vrij zinloos he, een spel door laten lopen zonder deelnemers ;).
Uh? Mijn treinen moeten toch geld verdienen? :P Ookal is er niemand ingelogd.
pi_148002466
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Uh? Mijn treinen moeten toch geld verdienen? :P Ookal is er niemand ingelogd.
jou server restart toch niet zoja dan begin ik bedrijf :P
halltojes
pi_148004706
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 11:49 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

jou server restart toch niet zoja dan begin ik bedrijf :P
Voorlopig niet, of iemand moet iets ontdekt hebben aan de config wat niet klopt.
  zaterdag 27 december 2014 @ 13:54:15 #64
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148006816
FOK!server draait weer en zal dat voorlopig ook weer blijven doen zoals het er nu naar uitziet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 27 december 2014 @ 23:45:04 #65
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148031403
ik ga ff inloggen
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_148137435
vraagje:
hoe maken jullie die stations die uit het niets in het water staan, en dan alsnog bij hetzelfde station horen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:42:16 #67
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_148139745
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:56 schreef Silverdigger2 het volgende:
vraagje:
hoe maken jullie die stations die uit het niets in het water staan, en dan alsnog bij hetzelfde station horen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ctrl+ station plaatsen. Dan krijg je de vraag bij welk station het hoort. (Mits dichtbij genoeg)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:35:00 #68
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148151187
hmmmm, dr is weer een restart geweest..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:44:15 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148151615
Ja en ik weet ook niet of ik de server aan de praat krijg op mijn NAS... Dus wie weet binnenkort wel helemaal offline.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_148152956
weet iemand hoe je het traag worden van treinen in bochten en op heuvels kunt uitzetten in TTD 1.4.4?
Volgens de wiki moet er ergens realistic acceleration model in de opties staan, maar dat kan ik niet meer vinden.
pi_148164733
Gaan we dan verder spelen op mijn server of kappen we ermee?
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:55:30 #72
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148165286
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 19:14 schreef KrentebolHooft het volgende:
weet iemand hoe je het traag worden van treinen in bochten en op heuvels kunt uitzetten in TTD 1.4.4?
Volgens de wiki moet er ergens realistic acceleration model in de opties staan, maar dat kan ik niet meer vinden.
Kan niet allebei uit, heeft ook nooit gekund. Treinen zijn ofwel traag in bochten en snel op heuvels, ofwel snel in bochten en traag op heuvels. Mijn voorkeur heeft overigens traag in bochten, simpel op te lossen door wat realistischere en dus wijdere bochten te maken.

Ik zie de instelling overigens ook niet meer staan in de settings. Ik denk dat het in openttd.cfg deze regel is:
train_acceleration_model = 0
Misschien even proberen die op 1 te zetten?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 31 december 2014 @ 00:06:12 #73
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148169139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:46 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we dan verder spelen op mijn server of kappen we ermee?
houd de boel hier gewoon ff in de gaten, mocht bart melden dat het hem niet meer gaat worden om wat voor reden dan ook, dan komen we gewoon op jouw server spelen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_148169529
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:06 schreef mickeyD het volgende:

[..]

houd de boel hier gewoon ff in de gaten, mocht bart melden dat het hem niet meer gaat worden om wat voor reden dan ook, dan komen we gewoon op jouw server spelen..
Mja, voorlopig doe ik ff niet mee, wanneer de server weer 10+ dagen up is doe ik weer mee :P
  woensdag 31 december 2014 @ 01:34:44 #75
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148171694
ahhh joh mietje, binnen een paar uur heb ik al weer 80 miljoen, dus wat is t probleem dat je spel soms 3 dagen en soms 3 weken duurt?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_148172928
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:34 schreef mickeyD het volgende:
ahhh joh mietje, binnen een paar uur heb ik al weer 80 miljoen, dus wat is t probleem dat je spel soms 3 dagen en soms 3 weken duurt?
Omdat je dan bezig blijft. Na 3 weken is er geen plek meer om te bouwen en moet je keuzes maken en slim gaan bouwen, dat maakt het leuk.

Als je alles voor je zelf hebt en alles is nog vrij is het niet uitdagend.
  woensdag 31 december 2014 @ 08:14:44 #77
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148174231
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:46 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we dan verder spelen op mijn server of kappen we ermee?
Dat lijkt me het beste ja. Ben benieuwd of je de server net zo lang in de lucht kan houden als ik :P.

edit: Sinds 11 oktober 2007, ruim 7 jaar dus al :o. RIP ;(
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_148174511
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:14 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat lijkt me het beste ja. Ben benieuwd of je de server net zo lang in de lucht kan houden als ik :P.

edit: Sinds 11 oktober 2007, ruim 7 jaar dus al :o. RIP ;(
Moet te doen zijn op een NAS openTTD draaien heb ik het idee.
Als je hulp nodig hebt posten :7
Redacted
  woensdag 31 december 2014 @ 08:44:18 #79
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148174537
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:41 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Moet te doen zijn op een NAS openTTD draaien heb ik het idee.
Als je hulp nodig hebt posten :7
Het probleem ligt volgens mij in het feit dat ik geen x86 CPU in mijn NAS heb, maar een ARMv7 CPU. Ik kan ook geen TeamSpeak server meer draaien om die reden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_148176070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:44 schreef Bart het volgende:

[..]

Het probleem ligt volgens mij in het feit dat ik geen x86 CPU in mijn NAS heb, maar een ARMv7 CPU. Ik kan ook geen TeamSpeak server meer draaien om die reden.
Ik neem aan dat je wel andere voor ARMv7 geschikte .rpm's kunt draaien?

Zo ja, probeer dan dit eens te draaien.
  woensdag 31 december 2014 @ 10:28:37 #81
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_148176603
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:10 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel andere voor ARMv7 geschikte .rpm's kunt draaien?

Zo ja, probeer dan dit eens te draaien.
Interessant, dat zou misschien nog wel eens kunnen werken. Alhoewel mijn kennis van Linux en ARM en uberhaupt van mijn nieuwe NAS nog te beperkt is om dit zo even te installeren. Ik zal me erin moeten verdiepen, en daar heb ik nu geen tijd voor, ben de zolder aan het verbouwen deze kerstvakantie :7. Maar ik ga ermee aan de slag als ik weer tijd heb!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 31 december 2014 @ 15:18:46 #82
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148188039
poef, en down... ik stond voor! :p
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 5 januari 2015 @ 23:12:37 #83
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148375610
is dr nog iets van een (fok) server online?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_148381963
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:12 schreef mickeyD het volgende:
is dr nog iets van een (fok) server online?
Mijn server had ik opgestart, maar nooit naar gekeken, dunno of er mensen op spelen. Moet ik m resetten?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:59:12 #85
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148390028
als je de info ff neergooit hier, dan log ik vanavond in als ik thuis ben van mn werk ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_148390070
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:59 schreef mickeyD het volgende:
als je de info ff neergooit hier, dan log ik vanavond in als ik thuis ben van mn werk ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:38 schreef xaban06 het volgende:

[..]

https://wiki.openttd.org/Openttd.cfg

Stationsomvang kan ik niet zo snel vinden.
En default zijn er geen olie fabrieken ding, die dingen op zee zeg maar, tenminste heel weinig.

/edit
Server: 185.56.30.59

Check anders ff wat er niet klopt. Wachtwoord is hetzelfde.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:01:59 #87
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_148390118
okay, thanks, tot later!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 24 januari 2015 @ 01:51:19 #88
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149000700
sorry heb ff geduurd, had wat anders aan mn hoofd, maar speel nu op een fok openttd server, in t jaar 4932, maar dr heeft nog niemand ingelogd.. spel loopt dus door als dr niet wordt ingelogd.
wel flinke steden al, maar die ruk bomen.. grrr
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 30 januari 2015 @ 01:33:04 #89
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149198654
mja, dan bouw je dus ff 2 niet al te lange lijntjes naar wat olieplatforms, je logt 2 dagen niet in en tadaaaaa, 13 miljard in de plus.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:48:04 #90
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149200417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 01:33 schreef mickeyD het volgende:
mja, dan bouw je dus ff 2 niet al te lange lijntjes naar wat olieplatforms, je logt 2 dagen niet in en tadaaaaa, 13 miljard in de plus.
Daarom had ik dus altijd het spel gepauzeerd als er geen spelers zijn.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:02:04 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149206831
Ik zou zweren dat ik eerder die Dutch scenario map (heel Nederland zeg maar) mét Dutch trainset, signals en stations gespeeld heb. Ik krijg het nu niet meer voorelkaar. Ik moet met de map instellingen spelen. Is er iets gewijzigd ofzo, of zie ik wat over 't hoofd?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:48:41 #92
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149209998
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Daarom had ik dus altijd het spel gepauzeerd als er geen spelers zijn.
ja dat is een stuk beter.. dit lijkt op valsspelen zo
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:36:37 #93
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149213392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zou zweren dat ik eerder die Dutch scenario map (heel Nederland zeg maar) mét Dutch trainset, signals en stations gespeeld heb. Ik krijg het nu niet meer voorelkaar. Ik moet met de map instellingen spelen. Is er iets gewijzigd ofzo, of zie ik wat over 't hoofd?
Laatste vraag in de FAQ in de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:37:36 #94
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149213413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Laatste vraag in de FAQ in de OP.
Ah, dank u!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 30 januari 2015 @ 19:45:40 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149217942
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Laatste vraag in de FAQ in de OP.
Wat is de console? :@
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 31 januari 2015 @ 09:19:34 #96
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149230324
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat is de console? :@


De zwarte balk bovenin beeld. Te openen met tilde (~), de knop links van de 1 en boven tab.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149232805
Als men wilt spelen kan ik de server wel resetten en gelijk de pauze er in bouwen.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:05:39 #98
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149234482
denk dat ze er wel blij van worden :-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 2 februari 2015 @ 23:21:14 #99
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149314787
er gaat ook gewoon niemand meespelen?
more for me!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 4 februari 2015 @ 02:10:32 #100
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149347704
zo, over de 100 miljoen per jaar..
tsja, en als er niemand inlogt als ik er ben, dan kan ik je geen donatie geven om te beginnen ook..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149410691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:10 schreef mickeyD het volgende:
zo, over de 100 miljoen per jaar..
tsja, en als er niemand inlogt als ik er ben, dan kan ik je geen donatie geven om te beginnen ook..
Staat het vertragen bij hellingen uit op die server?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:49:23 #102
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149415596
volgens mij wel ja
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149445029
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:49 schreef mickeyD het volgende:
volgens mij wel ja
Hmm, misschien, als ik het niet te druk heb, kom dan eens kijken op die server :)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:00:47 #104
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149445534
ja, doe dat..
ze vertragen alleen in te krappe bochten..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 9 februari 2015 @ 00:50:10 #105
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149497251
ondertussen.... in het jaar 6612, 119 miljard rijker..
en nog niemand (online) gezien..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149541022
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:50 schreef mickeyD het volgende:
ondertussen.... in het jaar 6612, 119 miljard rijker..
en nog niemand (online) gezien..
Ik ben op dit moment bezig met een game samen met mijn broers(ja, het overtuigen om zo'n oud spel te spelen was een hoop werk, maar toen ze eenmaal speelden...), en dat is eigenlijk best gezellig. Ik kom dus binnenkort even niet op de Fok!Server...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:06:59 #107
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149545176
had ze lekker naar de fok server gestuurd! ^O^
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149563872
al die steden zijn zo groot je kan zowat nergens bouwen
pi_149563925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:03 schreef Silverdigger2 het volgende:
al die steden zijn zo groot je kan zowat nergens bouwen
Dan gooi ik er toch een reset tegenaan? :)

Doe ik vanmiddag of vanavond wel.
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:42:10 #110
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149567569
ja, en zet uit dat t spel verder gaat als er niemand is ingelogd als t ff kan.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149576614
Done
pi_149576855
Ik wil wel meespelen

Leuk, een schoon begin!
pi_149576974
Hoe kom ik trouwens op de server van xaban?
pi_149577661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:07 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe kom ik trouwens op de server van xaban?
Server: 185.56.30.59

Wachtwoord: fokyou
pi_149578216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:36 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Server: 185.56.30.59

Wachtwoord: fokyou
Hoef je niet meteen te schelden ;(
pi_149578719
Hoe werkt de chat ookal weer _O- :')
pi_149579072
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:15 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe werkt de chat ookal weer _O- :')
op enter drukken :+
dag
pi_149579410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:24 schreef Peter het volgende:

[..]

op enter drukken :+
Kwam er achter ja :P
pi_149581424
met enter dus ;)
pi_149581447
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:26 schreef Silverdigger2 het volgende:
met enter dus ;)
hehe

Ik moet wel weer even wennen aan het spel
  donderdag 12 februari 2015 @ 01:40:25 #121
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149591027
nice, goed begin nu..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149596441
Potverdikkie, is ineens de Raffinaderij weg waar ik olie aan leverde. Er stond er nog wel 1 naast waar ik mijn olie kwijt kon, maar dat was buiten bereik van mijn goederenstation, daar liep het dus vast, en daardoor kon er ook geen olie worden geleverd :')

Maar nu weer opgelost.
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:16:28 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149598801
GAM / Factorio
Iedereen die van Transport Tycoon houdt, houdt van dit spel. Aanrader. Ik ben verslaafd, en heb met een vriend samen weer gamesessies tot 04.00 uur 's nachts, zoals vroeger met TTDLX :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:20:13 #124
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_150282200
bijna ¤1.000.000.000.000 (duizend miljard dus)
nog 30 jaar te gaan ;-)
er speelt verder toch niemand meer.. dus what the hell ik zit het wel ff uit ;)
mooi bedrag..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 11 maart 2015 @ 00:41:56 #125
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_150518451
iemand heeft trouwens zitten klooien, want t spel loopt al weer een tijdje door terwijl dr niemand ingelogd is..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 29 maart 2015 @ 04:20:04 #126
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_151147606
nou, dat heeft ook niet erg lang geduurd.. de server is offline
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_151148040
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 04:20 schreef mickeyD het volgende:
nou, dat heeft ook niet erg lang geduurd.. de server is offline
Oops, klopt. Vanwege de stroomstoring in Noord-Holland. Vergeten weer de OpenTTD server op te starten :P

..en draait weer
[2015-03-29 06:51:13] dbg: [net] Map generated, starting game
  zondag 29 maart 2015 @ 13:54:13 #128
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_151154335
ahhhhh vandaar! *O*
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_151598625
Als meerderen/de anderen het er ook mee eens zijn: zou de server eventueel geüpgrade kunnen worden naar versie één punt vijf punt nul?
pi_151674619
Ik ben op zoek naar Barts scenario van Nederland (uit de OP), maar de link is helaas dood... Weet iemand waar dit te vinden is?
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:12:49 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_151676338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:06 schreef WJHunt het volgende:
Ik ben op zoek naar Barts scenario van Nederland (uit de OP), maar de link is helaas dood... Weet iemand waar dit te vinden is?
Dat is vreemd, ik zal vanavond even kijken waarom die link dood is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:15:33 #132
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_151676411
Gelijk maar even gedaan. Hij werkt weer.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_151762694
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:15 schreef Bart het volgende:
Gelijk maar even gedaan. Hij werkt weer.
Heel erg bedankt, ben er al volop van aan het genieten!
pi_151796763
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 01:08 schreef Xanland het volgende:
Als meerderen/de anderen het er ook mee eens zijn: zou de server eventueel geüpgrade kunnen worden naar versie één punt vijf punt nul?
Heb het maar gedaan :P maar nog niet zelf getest. Heb de config gekopierd van 1.4.x
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:29:25 #135
357211 mar456
Is fan van Chloė Grace Moretz
pi_151796939
Is er een mogelijkheid om een map te krijgen die helemaal vlak is zoals bijvoorbeeld het Nederland-scenario? Dus niet "vlak" zoals het spel dat kent met blokje op blokje af maar echt vlak?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_151797574
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:29 schreef mar456 het volgende:
Is er een mogelijkheid om een map te krijgen die helemaal vlak is zoals bijvoorbeeld het Nederland-scenario? Dus niet "vlak" zoals het spel dat kent met blokje op blokje af maar echt vlak?
In de scenario-editor gooien en zelf alles vlak maken? Kan heel eenvoudig :)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:43:45 #137
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_152743429
Nog mensen die OpenTTD spelen hier?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:29:12 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_152744536
Ik ben weer eens gestopt, ik krijg gewoon die stomme signalen niet voor elkaar :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:03:01 #139
217478 Altron
pew pew
pi_152747442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:43 schreef BenX_95 het volgende:
Nog mensen die OpenTTD spelen hier?
Laatste tijd niet meer , over een tijdje mischien weer eens :)
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:15:35 #140
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_152764981
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:29 schreef Troel het volgende:
Ik ben weer eens gestopt, ik krijg gewoon die stomme signalen niet voor elkaar :D
Die zijn toch niet zo heel moeilijk?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:49:04 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_152768572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:15 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Die zijn toch niet zo heel moeilijk?
Het lukt me gewoon niet :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:23:15 #142
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_152815916
je hebt maar 1 signaal soort nodig, 5e van links!
dan regelt de computer alles voor je..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:10:54 #143
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_152847522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:23 schreef mickeyD het volgende:
je hebt maar 1 signaal soort nodig, 5e van links!
dan regelt de computer alles voor je..
Ik heb de vierde van links ook nodig bij mijn soort stations. En alleen de vijfde van links gebruiken is enorm zwaar voor een server, dus waar het kan gebruik ik gewoon de eerste.
pi_152847561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:23 schreef mickeyD het volgende:
je hebt maar 1 signaal soort nodig, 5e van links!
dan regelt de computer alles voor je..
wat is daar nou de lol aan?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:10:18 #145
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_152858869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:13 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is daar nou de lol aan?
Precies, het leuke aan dit spel is juist het optimaliseren. Optimaliseren van de flow betekent het optimaliseren van de winst. Elke seconde telt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:43:19 #146
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_152981578
geen/minimale file's is de lol als je honderden treinen hebt lopen.
dan wil je niet seinwachter spelen bij elk fuckin station of druk kruispunt..
ik heb nog nooit, maar dan ook NOOIT serververtraging gezien bij het massaal gebruik van dat soort seinen..
als we een grote map speelden, dan stonden er duizenden en duizenden van zulke seinen in de map (om de 2 of 3 vakjes een sein)
tevens zie ik geen voordeel in de andere seinen buiten het feit dat je het zélf leuk vind om alles in goede banen te leiden ipv dit door de server te laten doen (wat perfect werkt)
dus prima als je het zelf leuk vind, be my guest.. maar als je t niet snapt, of geen zin hebt je daarmee bezig te houden, dan laat je het de computer lekker uitzoeken en dan gebruik je dus overal hetzelfde sein.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:00:55 #147
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_152982077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:43 schreef mickeyD het volgende:
geen/minimale file's is de lol als je honderden treinen hebt lopen.
dan wil je niet seinwachter spelen bij elk fuckin station of druk kruispunt..
ik heb nog nooit, maar dan ook NOOIT serververtraging gezien bij het massaal gebruik van dat soort seinen..
als we een grote map speelden, dan stonden er duizenden en duizenden van zulke seinen in de map (om de 2 of 3 vakjes een sein)
tevens zie ik geen voordeel in de andere seinen buiten het feit dat je het zélf leuk vind om alles in goede banen te leiden ipv dit door de server te laten doen (wat perfect werkt)
dus prima als je het zelf leuk vind, be my guest.. maar als je t niet snapt, of geen zin hebt je daarmee bezig te houden, dan laat je het de computer lekker uitzoeken en dan gebruik je dus overal hetzelfde sein.
De Reddit Vanilla server en Hard server lagt steeds meer, naarmate er gebruik wordt gemaakt van de standaard path signals. Pre signals zijn trouwens ontzettend belangrijk voor balancing, dus juist die moet je hebben om alles in goede banen te leiden. Path signals zijn leuk als je weinig geld hebt en snel wat treinen moet regelen en ze werken ook redelijk met veel treinen, maar pre signals zijn heel erg belangrijk als je honderden treinen hebt rijden.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:06:10 #148
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_152982232
nooit gemerkt, en ik speel(de) toch alleen op de fok server..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:39:56 #149
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_153007833
Is de server down? Ik kan hem nergens vinden.
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:12:53 #150
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_153047634
Niemand?
  zondag 31 mei 2015 @ 13:44:04 #151
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_153124928
multiplayer doen we niet meer aan?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_153804868
kick
pi_155082348
geen fok server meer balen :(
halltojes
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:46:20 #154
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_155177586
Ook openttd maar weer opgestart, zo veel plezier gehad aan Transport tycoon deluxe vroeger :P.
[Den Helder]
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:27:25 #155
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_155570277
Nieuwe soundtrack voor ttd:
pi_155784126
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:58 schreef Tjarda010 het volgende:
geen fok server meer balen :(
Tijd om er dan één te maken. Als mensen interesse hebben, zet ik er straks eentje op.
pi_155789519
Mijn OpenTTD draait al maanden door volgens mij? Ik speel al maanden niet meer, geen idee of er nog ruimte is om te bouwen :P
pi_155789988
Hoe heet hij dan? De laatste keer dat ik checkte waren er geen Fok!-servers...
pi_155790013
Wat is er met die seinen gebeurd van de treinen? Ik herinner me dat je alleen maar seinen neer hoefde te zetten zodat je treinen op de juiste manier stonden te wachten bij een "side-rail"... maar ik weet niets meer van 6 verschillende ?!?! wtf.

Mijn treinen knallen dan ook iedere keer kapot ;(
Lambo of Rekt
pi_155790049
quote:
3s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:24 schreef EggsTC het volgende:
Wat is er met die seinen gebeurd van de treinen? Ik herinner me dat je alleen maar seinen neer hoefde te zetten zodat je treinen op de juiste manier stonden te wachten bij een "side-rail"... maar ik weet niets meer van 6 verschillende ?!?! wtf.

Mijn treinen knallen dan ook iedere keer kapot ;(
Dat is inderdaad uitgebreid de laatste jaren.

In de OP staat sowieso een uitleg.

Hier een video:

pi_155790256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:25 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad uitgebreid de laatste jaren.

In de OP staat sowieso een uitleg.

Hier een video:

Thx :)

Op die FOK server is zeker alles volgebouwd en kan je niks meer? of hoe werkt dat multi-geplayer?
Lambo of Rekt
pi_155790295
quote:
3s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Thx :)

Op die FOK server is zeker alles volgebouwd en kan je niks meer? of hoe werkt dat multi-geplayer?
De Fok!-server uit de OP is down en die van xaban06 kan ik niet vinden. Dus daar weet ik verder niks vanaf.
pi_155790827
Ik kan m wel weer starten, draait niet meer zie ik.
Terwijl de server wel al 4 maanden up is :@
1
2
3
[root@linux-server ~]# uptime
 17:50:03 up 125 days, 16:13,  2 users,  load average: 0.02, 0.03, 0.00
[root@linux-server ~]#
pi_155790888
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:51 schreef xaban06 het volgende:
Ik kan m wel weer starten, draait niet meer zie ik.
Terwijl de server wel al 4 maanden up is :@
[ code verwijderd ]

Inloggen op je r00t :+

Anyway, hoe werkt dat dan? Zit iedereen op dezelfde map dan? Dan ben je toch zo uitgespeeld als je 10 spelers hebt, of wat.
Lambo of Rekt
pi_155790926
quote:
3s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Inloggen op je r00t :+

Anyway, hoe werkt dat dan? Zit iedereen op dezelfde map dan? Dan ben je toch zo uitgespeeld als je 10 spelers hebt, of wat.
is een VM, boeiend wat er op gebeurd, maar ik zie dat ik OpenTTD niet eens meer op mijn PC heb :@
pi_155790941
Volgens mij draaitie.

185.56.30.59:3979
fokyou

Maar kan zelf niet spelen :D
pi_155791006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:56 schreef xaban06 het volgende:
Volgens mij draaitie.

185.56.30.59:3979
fokyou

Maar kan zelf niet spelen :D
Welk versienummer? Weet je dat toevallig?
pi_155791082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:59 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Welk versienummer? Weet je dat toevallig?
Net 1.5.0, nu geupdate naar 1.5.2 (nieuwste stable release).
pi_155791225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 18:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Net 1.5.0, nu geupdate naar 1.5.2 (nieuwste stable release).
Ik ben aan het spelen.

Het is gelukkig hardstikke leeg.
pi_155793741
Wie is die rode, die bouwt leipe shit :D

Ik snap nog steeds die wissels niet goed, maargoed ik kijk later die youtube wel ff.
Lambo of Rekt
pi_155793998
Ook snap ik dat "begin" en "einde" niet goed bij "ga naar" ... je kan t niet veranderen, het geeft 2 keer einde of 2 keer begin bij mij :? Tis wel ff wennen men, tis wat anders dan TTD normaal.
Lambo of Rekt
pi_155796647
quote:
3s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:42 schreef EggsTC het volgende:
Wie is die rode, die bouwt leipe shit :D

Ik snap nog steeds die wissels niet goed, maargoed ik kijk later die youtube wel ff.
Dat ben ik :) Thanks

Die filmpjes en wat eigen denkwerk kunnen erg deftige netwerken opleveren. Wat ik nu heb is nog niks ;)
pi_155797459
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:05 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Dat ben ik :) Thanks

Die filmpjes en wat eigen denkwerk kunnen erg deftige netwerken opleveren. Wat ik nu heb is nog niks ;)
Wegwezen bij mn bus spam he :7
Lambo of Rekt
pi_155803171
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:25 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad uitgebreid de laatste jaren.

In de OP staat sowieso een uitleg.

Hier een video:

Hoe krijgt hij die betere graphics? En zonder bomen en alles, wtf ?
Lambo of Rekt
pi_155806704
quote:
3s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:50 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoe krijgt hij die betere graphics? En zonder bomen en alles, wtf ?
Ah, ZBASE...

Jezus die filmpjes van die gast men, hij heeft helemaal kneiter leipe shit :D
Lambo of Rekt
pi_155810604
Ik moet de server opnieuw starten, zit een fout in de config, spel gaat namelijk door ookal zit er niemand in, gaat dus nooit op pauze.
Gevolg: miljardair terwijl je slaapt

Mag het?
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:51:33 #177
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_155810853
Kun je ook wijzigen zonder herstart van de server.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:53:36 #178
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_155810902
https://wiki.openttd.org/Console_Commands
patch min_active_clients 1

Wel ook even aanpassen in je openttd.cfg anders is het bij een restart weer de oude waarde.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_155811117
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:51 schreef Bart het volgende:
Kun je ook wijzigen zonder herstart van de server.
Baas!
Voer het straks door.

Even uitzoeken hoe je eerst admin rechten krijgt.
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:06:06 #180
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_155811150
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:04 schreef xaban06 het volgende:
Even uitzoeken hoe je eerst admin rechten krijgt.
rcon <password> "<command>"
Execute <command> on the server authenticated by <password> while connected as a client. The password must be set in advance locally on the server with by "rcon_pw <password>".

Dus dat wordt dan in de console van een willekeurig ingelogde client op je server:
rcon typhierjeadminwachtwoord "patch min_active_clients 1"
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_155811523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:06 schreef Bart het volgende:

[..]

rcon <password> "<command>"
Execute <command> on the server authenticated by <password> while connected as a client. The password must be set in advance locally on the server with by "rcon_pw <password>".

Dus dat wordt dan in de console van een willekeurig ingelogde client op je server:
rcon typhierjeadminwachtwoord "patch min_active_clients 1"
Nice!

[2015-09-04 11:21:03] dbg: [net] [rcon] client-id 25 executed: 'patch min_active_clients 1'
pi_155811576
Bart, weet jij waarom ik niet alle treinen kan auto renewen? Oudere modellen met nieuwere modellen gaat wel, maar de nieuwste model kan ik niet vervangen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:33:09 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_155811758
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:24 schreef xaban06 het volgende:
Bart, weet jij waarom ik niet alle treinen kan auto renewen? Oudere modellen met nieuwere modellen gaat wel, maar de nieuwste model kan ik niet vervangen.
Dat komt door het verschil tussen autorenew en autoreplace. Die laatste is voor een ouder naar een nieuwer model, de eerste is voor een bepaald model vervangen door hetzelfde model.
https://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
https://wiki.openttd.org/Autorenew#Autorenew
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_155812320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat komt door het verschil tussen autorenew en autoreplace. Die laatste is voor een ouder naar een nieuwer model, de eerste is voor een bepaald model vervangen door hetzelfde model.
https://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
https://wiki.openttd.org/Autorenew#Autorenew
Dus dan moet ik engine_renew true hebben, dat lijkt niet te werken via de console. Command not found. Moet echt in je config?
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:57:35 #185
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_155812389
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dus dan moet ik engine_renew true hebben, dat lijkt niet te werken via de console. Command not found. Moet echt in je config?
Volgens mij is dat niet serverside, dus kun je zelf gewoon instellen in de opties van je client.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_155812554
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:57 schreef Bart het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet serverside, dus kun je zelf gewoon instellen in de opties van je client.
NIet in de client console en ook niet in de advanced instellingen kunnen vinden. Ik kijk vanavond nog wel een eens. Thanks!
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:06:32 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_155812589
Np. Ik weet het verder ook niet, maakte er nooit gebruik van aangezien breakdowns bij mij altijd uit staan en het dus zinloos is om autorenew te doen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_156029104
Server krijgt straks een restart, map zit aardig vol.
Map wordt ook groter, huidig is 512-2048, wordt nu 1024-2048.
pi_156029386
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:13 schreef xaban06 het volgende:
Server krijgt straks een restart, map zit aardig vol.
Map wordt ook groter, huidig is 512-2048, wordt nu 1024-2048.
Staan voertuig defecten aan of uit?
pi_156029414
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:30 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Staan voertuig defecten aan of uit?
Breakdowns? Uit.
pi_156029465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Breakdowns? Uit.
Mooi, dan wil ik wel weer een potje meedoen :9
pi_157491624
De map staat nogal vol meschien een reset doen? ik weet niet of de host nog gaat reageren maar ik hoop het groetjes het rode imperium

en ik zal later een sav als download geven van een network van mij en MickeyD

ook wil ik vragen dat max treinen naar 1000 mag :)?
halltojes
pi_157492289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef Tjarda010 het volgende:
De map staat nogal vol meschien een reset doen? ik weet niet of de host nog gaat reageren maar ik hoop het groetjes het rode imperium

en ik zal later een sav als download geven van een network van mij en MickeyD

ook wil ik vragen dat max treinen naar 1000 mag :)?
Ik wil vanavond wel resetten hoor.

Wat bedoel je met 1000?
pi_157493564
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik wil vanavond wel resetten hoor.

Wat bedoel je met 1000?
hij staat nu op 750 en wil 1000 de max treinen per company zit nu al bijna op de max ong een tijd dat je hem reset?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tjarda010 op 12-11-2015 16:36:47 ]
halltojes
pi_157499773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik wil vanavond wel resetten hoor.

Wat bedoel je met 1000?
Meaby ben je het vergeten nou hierbij nog een herennering ;)
halltojes
pi_157500636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:56 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Meaby ben je het vergeten nou hierbij nog een herennering ;)
Ben nog niet thuis :) moet ook nog kijken wat de exacte setting moet zijn voor max treinen.
pi_157500909
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:31 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ben nog niet thuis :) moet ook nog kijken wat de exacte setting moet zijn voor max treinen.
ah oke anders is het niet erg btw
halltojes
pi_157503154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:40 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ah oke anders is het niet erg btw
Restart is uitgevoerd, max trains is op 1000 gezet.
pi_157510602
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:05 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Restart is uitgevoerd, max trains is op 1000 gezet.
Bedankt en nice nu nog hopen op concurentie :-)
halltojes
pi_157512943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:49 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Bedankt en nice nu nog hopen op concurentie :-)
Wat zijn de serverdetails? :@
O de OP is al aangepast O+
dag
pi_157519365


kijk hoe vet dit is gemaakt :O
halltojes
pi_157519869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:30 schreef Tjarda010 het volgende:
[ afbeelding ]

kijk hoe vet dit is gemaakt :O
Hoe werkt het gebruiken/installeren van zulke mods? Die handleidingen elders zijn me te vaag :@
dag
pi_157520960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe werkt het gebruiken/installeren van zulke mods? Die handleidingen elders zijn me te vaag :@
newGRF heet het je kan ze installeren van het progamma als je ze zoekt (zoek op internet naar de namen van elke mod anders :P
halltojes
pi_157522941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:32 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

newGRF heet het je kan ze installeren van het progamma als je ze zoekt (zoek op internet naar de namen van elke mod anders :P
En hoe kies je dan wat er gebruikt wordt? Ik heb zoveel newGRF's staan..
dag
  zaterdag 14 november 2015 @ 01:34:49 #205
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_157535188
Welke versie moet je hebben voor de fok server?
pi_157535278
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef borbit het volgende:
Welke versie moet je hebben voor de fok server?
Staat hier rechtsboven ( 1.5.2, huidige stable):
dag
pi_157540661
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef borbit het volgende:
Welke versie moet je hebben voor de fok server?
Als je online komt en als ik er ben geef ik je wel wat geld als je wilt
halltojes
pi_157916513
Verzoekje mag de treinen naar 2000 of hoger zit bijna op de max en wil mega netwerk bouwen <3
halltojes
pi_157917050
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:50 schreef Tjarda010 het volgende:
Verzoekje mag de treinen naar 2000 of hoger zit bijna op de max en wil mega netwerk bouwen <3
Zal later vandaag even kijken.
  maandag 30 november 2015 @ 19:57:16 #210
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_157928527
Al een tijdje niet meer gespeeld, maar eens in de zoveel tijd ben ik weer flink in de OpenTTD-mood. En die periode is sinds het weekend weer begonnen :D

Nederland-scenario uit de OP plus alle NewGRF's waar het woord Dutch in voor komt en kan ik er weer even tegenaan. Als ik weer een beetje ingekomen ben ook nog FIRS toevoegen, dat blijft toch wel de meest epische NewGRF die er is imo :7
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:47:53 #211
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_158254867
Ik verveelde me, dus heb ik maar knooppunt Joure gebouwd :')



Is nog niet helemaal af, maar het plan is om bussen naar Groningen te laten rijden als feeder service voor de Hogesnelheidslijn naar mijn hometown Vlaardingen (die er al wel een tijdje ligt) :7
pi_159569135
Hoii, na een paar jaar niet gespeeld te hebben (ik was ff factorio verslaafd, lol) nu maar weer eens beginnen. wie heeft er nog tips voor newgrf's enzo? en ik wil graag met ecs spelen voor passagiers ook hier graag tips voor. en is firs wat?... groetjes arie.
pi_159569323
hallo!

Zelf gebruik ik alleen Zbase graphics set , maar hier een linkje waar alles zo'n beetje staat :

https://wiki.openttd.org/NewGRF_List

ECS en FIRS heb ik nog nooit geprobeerd , mischien andere mensen hier die er bekend mee zijn.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 1 februari 2016 @ 15:04:52 #214
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159569464
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:51 schreef arie321 het volgende:
Hoii, na een paar jaar niet gespeeld te hebben (ik was ff factorio verslaafd, lol) nu maar weer eens beginnen. wie heeft er nog tips voor newgrf's enzo? en ik wil graag met ecs spelen voor passagiers ook hier graag tips voor. en is firs wat?... groetjes arie.
Factorio _O_
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_159631170
Gaat de fok server nog een keer geupdate worden ? :)
- Djehoetie / Jehuty -
  zondag 14 februari 2016 @ 00:43:18 #216
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159900187
Is de server er nog??
Lachen joh.
pi_160011589
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 00:43 schreef Pajanus het volgende:
Is de server er nog??
Zie hem nog wel in mn lijst , alleen zwaar out-of-date helaas... :{
- Djehoetie / Jehuty -
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:15:56 #218
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160011653
Staat gewoon in de OP:
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160011765
Ik zal de server voorzien van een update en reset :)

Waarschijnlijk vanavond en anders morgen.
pi_160012328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef xaban06 het volgende:
Ik zal de server voorzien van een update en reset :)

Waarschijnlijk vanavond en anders morgen.
Nice , thanks ! :D
- Djehoetie / Jehuty -
pi_160020691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef xaban06 het volgende:
Ik zal de server voorzien van een update en reset :)

Waarschijnlijk vanavond en anders morgen.
heel veel dank!
Lachen joh.
pi_160020767
Tis niet echt een grafisch hoog standje.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_160020790
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:22 schreef spierbal het volgende:
Tis niet echt een grafisch hoog standje.
Ken jij games uit 1994 die er beter uit zien dan? :')
pi_160021430
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:22 schreef spierbal het volgende:
Tis niet echt een grafisch hoog standje.
Gameplay boven graphics...
pi_160021434
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ken jij games uit 1994 die er beter uit zien dan? :')
lijkt mij een leuk spel. Maar grafisch houdt het mij tegen haha.

Antwoord op je vraag, geen idee. Ik was toen twee.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_160041909
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:01 schreef Altron het volgende:

[..]

Nice , thanks ! :D
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:17 schreef Pajanus het volgende:

[..]

heel veel dank!
Done.

1
2
# ./openttd -D
dbg: [net] Starting dedicated version 1.5.3

Server draait nu 1.5.3. Config heb ik overgenomen.

Zijn er nog dingen wat ik ben vergeten of moet aanpassen? Helaas zelf geen tijd om te spelen.
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 17:55:04 #227
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_160046267
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:51 schreef xaban06 het volgende:

[..]

[..]

Done.
[ code verwijderd ]

Server draait nu 1.5.3. Config heb ik overgenomen.

Zijn er nog dingen wat ik ben vergeten of moet aanpassen? Helaas zelf geen tijd om te spelen.
*O*
Ik heb al wat treintjes in de rondte rijden!
pi_160046621
Hoe kom je er ingodsnaam op, kan het niet eens vinden.
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 18:23:46 #229
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_160046879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:12 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe kom je er ingodsnaam op, kan het niet eens vinden.
Multiplayer -> Voeg server toe ->
pi_160046902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:23 schreef noodgang het volgende:

[..]

Multiplayer -> Voeg server toe -> [ afbeelding ]
Ik zie de fout al :@ :@

  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 18:27:25 #231
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_160046930
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:25 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik zie de fout al :@ :@

[ afbeelding ]
:D
(ik ook)
  Moderator zaterdag 20 februari 2016 @ 00:20:48 #232
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_160059333
Ik was vergeten hoe verslavend dit spel is :{
  zaterdag 20 februari 2016 @ 10:56:41 #233
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_160063997
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:20 schreef noodgang het volgende:
Ik was vergeten hoe verslavend dit spel is :{
jup...
voor een spel uit 1994
( grotendeels dan)
Lachen joh.
pi_160074048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:51 schreef xaban06 het volgende:

[..]

[..]

Done.
[ code verwijderd ]

Server draait nu 1.5.3. Config heb ik overgenomen.

Zijn er nog dingen wat ik ben vergeten of moet aanpassen? Helaas zelf geen tijd om te spelen.
Staat prima zo te zien , thanks ! :)
- Djehoetie / Jehuty -
  zondag 28 februari 2016 @ 21:46:12 #235
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_160297718
Een idee voor de volgende keer: Dutch train/signals/stations set? :D!
pi_161192699
Ook maar weer eens aangeslingerd. Wordt er nog gespeeld of ben ik alleen op de FOK-server?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:33:48 #237
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_163287661
Waarom kan ik helemaal geen servers meer vinden ?
Draai nu 1.6.0

Iemand een idee ?
  maandag 27 juni 2016 @ 16:03:08 #238
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_163341655
Heb de game ook maar weer eens geļnstalleerd i.c.m. Zbase voor wat betere graphics. Alleen een beetje raar gezicht nu met 32bbp landschap & 8 (?) bbp treinen :o

Maarja, soit, het speelt lekker weg. Doe nu een scenario van Nederland met allemaal Nederlandse treinen etc.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_163343264
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 16:03 schreef Blistering het volgende:
Heb de game ook maar weer eens geļnstalleerd i.c.m. Zbase voor wat betere graphics. Alleen een beetje raar gezicht nu met 32bbp landschap & 8 (?) bbp treinen :o

Maarja, soit, het speelt lekker weg. Doe nu een scenario van Nederland met allemaal Nederlandse treinen etc.
Ja ik snap ook niet waarom er geen 32bbp treinen zijn . :{
Zijn er wel althans ik zie een china set . Best realistisch damn! *O*
Redacted
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:46:08 #240
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_163589340
Niemand een idee voor de multiplayer ?
Krijg ook geen lijst met servers meer en handmatig geeft ie aan dat de server offline is..
pi_164872722
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 20:09:01 #242
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_173369872
Zijn er mensen die dit nogsteeds spelen? <3
Tadumtiedum.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 24 augustus 2017 @ 21:22:02 #243
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173372049
Soms. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173372352
Laatste jaar niet meer :@
Er zijn eindelijk wat moderne spellen die de complexiteit van TTD kunnen benaderen met veel betere graphics en bouwmogelijkheden.

Zelf heb en speel ik nu
Train Fever
Cities in motion 2
cities: skylines
mini metro
simairport
transport fever (favoriet)
en ik heb train valley uitgespeeld.
dag
pi_173379086
Ik speel het dagelijks op een Android tablet :s)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:49:51 #246
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173379573
Ik niet meer, ik heb het vervangen door Factorio.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173380208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:00 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik speel het dagelijks op een Android tablet :s)
Ik wist niet eens dat daar een app van was :o Bedankt man _O_
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:17:42 #248
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_173381176
Ohjee, maar t klinkt dus niet als dat we nog weer eens een servertje op moeten zetten? :(
Tadumtiedum.
pi_173381566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:31 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat daar een app van was :o Bedankt man _O_
:s)

De besturing is wel even wennen, maar het is lekker om het in bed te kunnen spelen :@
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_173383494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:17 schreef Djurres het volgende:
Ohjee, maar t klinkt dus niet als dat we nog weer eens een servertje op moeten zetten? :(
Ik ben wel voor hoor, maar dan misschien met wat mods.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:53:26 #251
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173383834
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:34 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik ben wel voor hoor, maar dan misschien met wat mods.
ok, ok. Ik doe wel mee. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173383891
Ik ga wel even klooien met een server...
pi_176286298
Server is nog steeds uit de lucht?
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_176286800
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:29 schreef Peter het volgende:
Laatste jaar niet meer :@
Er zijn eindelijk wat moderne spellen die de complexiteit van TTD kunnen benaderen met veel betere graphics en bouwmogelijkheden.

Zelf heb en speel ik nu
Train Fever
Cities in motion 2
cities: skylines
mini metro
simairport
transport fever (favoriet)
en ik heb train valley uitgespeeld.
vind je simairport wat? zoja kijk ook eens naar airport ceo
pi_176288027
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:03 schreef mschol het volgende:

[..]

vind je simairport wat? zoja kijk ook eens naar airport ceo
Leuk jah, is nog steeds in ontwikkeling.

A Train PC probeer ik nu ook, maar eigenlijk vind ik OTTD beter spelen :@

Airport CEO ziet er wel leuk uit, erg vergelijkbaar, zo lijkt het.. meer gedetailleerd, meer micromanagen.
dag
  zondag 7 januari 2018 @ 21:10:41 #256
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_176353846
Ik dacht altijd dat open ttd redelijk toegankelijk was om programmeer-technisch uit te breiden. Het verbaasd mij dat er nog geen modus is waarin oude vrachtwagens afgevoerd worden. Dit post ik naar aanleiding van de zoektocht naar vervangers voor ttd.
  Lieve Belg zondag 7 januari 2018 @ 22:28:03 #257
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_176355887
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:03 schreef mschol het volgende:

[..]

vind je simairport wat? zoja kijk ook eens naar airport ceo
Airport CEO ziet er wat uit als Prison Architect. Zelfde principe een beetje.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_177756551
Noob vraagje, hoe bouw ik een water toren?
pi_177786171
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:38 schreef Isane het volgende:
Noob vraagje, hoe bouw ik een water toren?
niet? iig niet voor treinen: https://wiki.openttd.org/Water_Tower
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 maart 2018 @ 14:23:57 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177791541
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:38 schreef Isane het volgende:
Noob vraagje, hoe bouw ik een water toren?
via industrie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177812189
Deze game zou een mix tussen openttd en factorio moeten worden: http://voxeltycoon.xyz/
Wellicht intressant voor mensen hier :)
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:05:27 #262
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_177841706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:56 schreef mschol het volgende:
Deze game zou een mix tussen openttd en factorio moeten worden: http://voxeltycoon.xyz/
Wellicht intressant voor mensen hier :)
Thnx, ben er wel benieuwd naar :)
pi_177960383
Zo. Ik heb OpenTTD weer even uit het stof gehaald. We gaan binnenkort lekker potjes spelen tijdens The Party in Eindhoven :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_177980699
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:56 schreef mschol het volgende:
Deze game zou een mix tussen openttd en factorio moeten worden: http://voxeltycoon.xyz/
Wellicht intressant voor mensen hier :)
Nice O+
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_181624188
ik heb een legale versie van TTd weten te bemachtigen :D (wel een budget heruitgave van replay maar goed)

die wilde ik nog eens fysiek in de collectie hebben :P
pi_181624434
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:22 schreef mschol het volgende:
ik heb een legale versie van TTd weten te bemachtigen :D (wel een budget heruitgave van replay maar goed)

die wilde ik nog eens fysiek in de collectie hebben :P
Ik weet nog dat ik hem kocht in een doos in a4 formaat. Helaas werkte hij toen niet op mijn computer ;(
pi_181627494
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:33 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ik hem kocht in een doos in a4 formaat. Helaas werkte hij toen niet op mijn computer ;(
Had ik ook! In een verzamelbox samen met Rollercoaster Tycoon en nog een treinspel. Moet nog ergens liggen bij mijn ouders denk ik.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:15:10 #268
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_185196438
Even een kick hier, ik ben weer eens gestart met een nieuwe game. Maar het is duidelijk dat het alweer een tijdje geleden is geweest voor mij.

Hoe krijg ik in onderstaande situatie voor elkaar dat treinen van beide kanten het station in kunnen rijden, maar er ook voor kunnen kiezen om over het middelste stuk rails te rijden als ze niet in het station hoeven te zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185208036
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_185237195
leuk! is er nog een actieve game ergens?
www.twitch.tv/kaykaysnl
pi_185237255
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:15 schreef Saninl het volgende:
Even een kick hier, ik ben weer eens gestart met een nieuwe game. Maar het is duidelijk dat het alweer een tijdje geleden is geweest voor mij.

Hoe krijg ik in onderstaande situatie voor elkaar dat treinen van beide kanten het station in kunnen rijden, maar er ook voor kunnen kiezen om over het middelste stuk rails te rijden als ze niet in het station hoeven te zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks voor de kick.. Ook maar weer downloaden en spelen vanavond! :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 25 februari 2019 @ 18:44:53 #272
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_185239518
Oh ja, ik moet dit ook weer eens gaan downloaden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_193686640
Wordt dit nog gespeeld? Is de fok server nog actief?
pi_193688232
In de 1e post staat dat ik een server host, dat was heeeeel lang geleden :@
Als daar animo voor is kan ik er weer 1 starten..
pi_194083455
Ik speel het nog geregeld maar alleen lokaal met FIRS industriėn en bijhorende voertuigen.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_194362824
Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat een trein met storing complete files en opstoppingen veroorzaakt in het spoornetwerk? Storingen kun je natuurlijk uit zetten, maar dat kan vast ook wel met een intelligenter netwerkontwerp.

BvD.

[ Bericht 0% gewijzigd door PasKai op 02-08-2020 00:47:20 ]
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 23 augustus 2020 @ 18:00:12 #277
75049 BasOne
Spaceship!
pi_194691805
Hallo, speelt er nog iemand?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 23 augustus 2020 @ 18:01:06 #278
75049 BasOne
Spaceship!
pi_194691819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:53 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

ok, ok. Ik doe wel mee. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

via industrie
Collega's?

Iemand?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 23 augustus 2020 @ 18:05:59 #279
75049 BasOne
Spaceship!
pi_194691881
Ok..
Nieuwe server.

FOK!Rulez.
Password: Dannyisthebest.

Open for all :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 23 augustus 2020 @ 21:29:40 #280
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_194695211
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:05 schreef BasOne het volgende:
Ok..
Nieuwe server.

FOK!Rulez.
Password: Dannyisthebest.

Open for all :P
Kan 'm niet vinden in de serverlijst. :o
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 23 augustus 2020 @ 21:38:02 #281
75049 BasOne
Spaceship!
pi_194695404
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 21:29 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Kan 'm niet vinden in de serverlijst. :o
Wat de neuk heb ik nu weer verkeerd gedaan.....
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_195362354
Paniek!

Ik heb wss met mijn dikke vingers weer op een of andere sneltoets gedrukt, maar ik ben mijn onderste balk kwijt met de info van het geld en je bedrijfsnaam etc.

En mooi dat ik het niet kan vinden in de lijst van sneltoetsen. :P Dus iemand enig idee hoe ik deze terugkrijg. :)

Danku!
pi_195600307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 23:37 schreef PasKai het volgende:
Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat een trein met storing complete files en opstoppingen veroorzaakt in het spoornetwerk? Storingen kun je natuurlijk uit zetten, maar dat kan vast ook wel met een intelligenter netwerkontwerp.

BvD.

Redudantie in het netwerk inbouwen? Meerdere sporen die 1 kant opgaan? Alternatieve routes? Net als in het echt.
Redacted
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:58:53 #284
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_195739065
Nederlandse Telegram groep OpenTTD, kom er gezellig bij!

https://t.me/OpenTTDNederland
pi_197850967
ik ben net weer begonnen met spelen, ik vind het eigenlijk net zo leuk als de moderne opgepoetste varianten :@
dag
pi_197851013
Ik was laatst weer begonnen, maar vond het hele route-finding en sein-gebeuren ingewikkeld geworden t.o.v. de eerdere versie van OpenTTD. Dus toen weer afgehaakt :')
pi_197852013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:56 schreef Piles het volgende:
Ik was laatst weer begonnen, maar vond het hele route-finding en sein-gebeuren ingewikkeld geworden t.o.v. de eerdere versie van OpenTTD. Dus toen weer afgehaakt :')
Ik gebruik nu ook de simpele manier van seinen, moet er ook weer ff induiken voor ik de anderen gebruik.
dag
pi_197852202
Heb de originele versie (met de fantastische soundtrack) weer geļnstalleerd op m'n "nieuwe" Pentium III machine *O*

Ik weet nog dat ik een tijdschrift kocht in 1994 waar de demo versie bij zat (kon je 10 jaar spelen ofzo).
Direct helemaal verslaafd, naar de Dixons gefietst om het spel op te halen, was nog best duur toen (zeker voor een 18-jarige).

En helemaal kapot gespeeld :+
pi_197856427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:56 schreef Piles het volgende:
Ik was laatst weer begonnen, maar vond het hele route-finding en sein-gebeuren ingewikkeld geworden t.o.v. de eerdere versie van OpenTTD. Dus toen weer afgehaakt :')
hebben ze daar wat aan veranderd?
pi_197859328
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:30 schreef mschol het volgende:

[..]

hebben ze daar wat aan veranderd?
T.o.v. de originele TT en TTD zijn er wel flink wat wijzigingen (die je niet hoeft te gebruiken).
Ik vind het wel makkelijk met die moderne seinen, werkt een stuk sneller bij het aanleggen van grote stations en lastige routes.
pi_197861953
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

T.o.v. de originele TT en TTD zijn er wel flink wat wijzigingen (die je niet hoeft te gebruiken).
Ik vind het wel makkelijk met die moderne seinen, werkt een stuk sneller bij het aanleggen van grote stations en lastige routes.
ow.. ik was in de veronderstelling dat in OpenTTD de boel was omgegooid. :P
pi_197864467
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:08 schreef mschol het volgende:

[..]

ow.. ik was in de veronderstelling dat in OpenTTD de boel was omgegooid. :P
Toen ik jaren geleden overstapte van TTD naar OpenTTD was ik blij met de nieuwe seinen. Werkte perfect.
Vorige maand de nieuwste versie van OpenTTD gestart, en ik snapte er niks meer van... Dus of er is in de tussentijd van alles bijgekomen/veranderd, of ik ben het echt verleerd :D
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:36:56 #295
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_198714846
  donderdag 23 december 2021 @ 16:37:12 #296
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202772233
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:37 schreef RedFever007 het volgende:
hallo is dit nog actueel?
dit is nog steeds het openttd topic.. alleen bij vlagen actief
  Lieve Belg donderdag 23 december 2021 @ 20:40:06 #298
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_202776336
Ik zag deze op Steam passeren: Sweet Transit. Probeert wat het TTD gevoel los te weken heb ik de indruk.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_202776616
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:40 schreef Jump het volgende:
Ik zag deze op Steam passeren: Sweet Transit. Probeert wat het TTD gevoel los te weken heb ik de indruk.
vreemd weer, city builder maar wel alleen treinen als transport middel :{

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:56 schreef mschol het volgende:
Deze game zou een mix tussen openttd en factorio moeten worden: http://voxeltycoon.xyz/
Wellicht intressant voor mensen hier :)
deze inmiddels wel keertje geprobeerd.. niet verkeerd ook :)
  maandag 14 februari 2022 @ 16:11:51 #300
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_203660233
ik wil graag dat mijn stadjes 2x2 of 3x3 tiles worden kan dat ergens, ik kan de instelling niet vinden
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_204584267
vol
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')