Nee alles kan ik nog instellen, dat kan je zelf trouwens ook met het wachtwoordquote:Op donderdag 13 september 2007 18:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Done!!
Bedankt Merovingian
Een Automatic-rock server
Die instellingen die je allemaal vroeg over eindjaar etc, zijn die nu nog in te stellen, of is het daar te laar voor??
Er zijn al 3 andere mensen die m'n map aan het spelen zijn
Uhmm, mag ik dat wachtwoord dan ook hebben??quote:Op donderdag 13 september 2007 18:53 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee alles kan ik nog instellen, dat kan je zelf trouwens ook met het wachtwoord
Dat mag niet he.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:56 schreef liefie_ het volgende:
ff tvpen
Niet ?quote:
Sarcasme moet je maar net snappenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:15 schreef liefie_ het volgende:
ja daarom tvpt het hele forum ook niet idd
Dat heb je al. Speltip 1: Check je e-mail.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, mag ik dat wachtwoord dan ook hebben??
Waarom een verouderde versie spelenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:34 schreef Hari-Bo het volgende:
Wie speelt er nog meer OpenTTD 0.5.2 kan ik wel ff een server starten.
The latest stable version is 0.5.2, released on May 29th 2007.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat heb je al. Speltip 1: Check je e-mail.
[..]
Waarom een verouderde versie spelen
Laat ik het zo zeggen: Ik heb echt zelden (zeg 2x per jaar) een crash gehad met een nightly, en nog nooit met een RC (op 0.5.3 RC1 na dan), dus waarom met een oude versie gebruiken als de laatste ook betrouwbaar is?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:38 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
The latest stable version is 0.5.2, released on May 29th 2007.
Ik heb het niet op RC's
Dat zal best maar toch blijf ik bij de laatste stable versie.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Ik heb echt zelden (zeg 2x per jaar) een crash gehad met een nightly, en nog nooit met een RC (op 0.5.3 RC1 na dan), dus waarom met een oude versie gebruiken als de laatste ook betrouwbaar is?
ja als ik jou was zou ik idd nog een beetje door oefenenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sarcasme moet je maar net snappen
Ja, want ik was degene die het niet snaptequote:Op donderdag 13 september 2007 19:47 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja als ik jou was zou ik idd nog een beetje door oefenen
ik was ook sarcastischquote:Op donderdag 13 september 2007 20:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, want ik was degene die het niet snapte
Tip: Hoe groter de afstand waarover je goederen vervoert, hoe meer winst je maakt. Het duurt alleen wat langer voor het binnenkomtquote:Op donderdag 13 september 2007 20:18 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik was ook sarcastisch
maar mn treintjes maken eindelijk winst!
Ik speel het niet voor niets al zeker 13 jaarquote:Op donderdag 13 september 2007 21:29 schreef liefie_ het volgende:
tnx!
ik heb voortaan autos en treinen
geniaal spelletje!
ja.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:59 schreef liefie_ het volgende:
kunnen er ook autotjes met verschillende taken op dezelfde weg rijden?
Nightly inderdaad TTRS_v3 is geniaal. steden worden zo veel realistischer. veel meer variatie in de gebouwen, en de bushaltes zien er ook veel beter uit. En je kan in de nightly ook bushaltes hebben als in het echt, gewoon aan de straat en niet voor elke halte een soort busstation.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Nightly met de total conversionset en de uk treintjes set .. wow ..ziet er fantastische uit
Die heb ik ook voor de kleinere plaatsen , kunnen ze gewoon doorscheuren De steden zien er gewoon erg mooi uit helemaal met de groei erin . Alleen ik heb een vergrootglas nodig :d die ford T in 1920 is zo kleinnnnnnquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nightly inderdaad TTRS_v3 is geniaal. steden worden zo veel realistischer. veel meer variatie in de gebouwen, en de bushaltes zien er ook veel beter uit. En je kan in de nightly ook bushaltes hebben als in het echt, gewoon aan de straat en niet voor elke halte een soort busstation.
Hoe werkt zo'n nightly eigenlijk, hoe installeer je het enzo??quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nightly inderdaad TTRS_v3 is geniaal. steden worden zo veel realistischer. veel meer variatie in de gebouwen, en de bushaltes zien er ook veel beter uit. En je kan in de nightly ook bushaltes hebben als in het echt, gewoon aan de straat en niet voor elke halte een soort busstation.
kale installtie van TTDquote:Op vrijdag 14 september 2007 12:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n nightly eigenlijk, hoe installeer je het enzo??
En misschien heeft een iemand een screenshotje??
produceren de fabrieken nog wel genoeg ? en blijf je nieuwe lijnen aanlegen. Het werk in TTD ligt nooit stil he totdat je miljoenen hebt , daarna loopt het vrij vanzelf met de juiste instellingenquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:58 schreef liefie_ het volgende:
oke nu snap ik t even echt niet
in het begin ging het heel goed met mn treinen en autos en ze maakte winst
nu word elk jaar mn verlies erger! als het zo door gaat ben ik over een paar jaar weer faliet!
Maak eens een printscreen van je eindejaarsrekeningquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:58 schreef liefie_ het volgende:
oke nu snap ik t even echt niet
in het begin ging het heel goed met mn treinen en autos en ze maakte winst
nu word elk jaar mn verlies erger! als het zo door gaat ben ik over een paar jaar weer faliet!
Het rechtse knopje geloof ikquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:12 schreef liefie_ het volgende:
een printscreen? hoe moet dat?
maar de fabriekjes maken gewoon ook niet meer.... meestal ligt er bijna niks te wachten! maar ik ben al weer aan een nieuwe begonnenquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:15 schreef Merovingian het volgende:
@liefie: Maak je stations wat groter en je treinen wat langer. Je treinen maken nu heel weinig winst, omdat ze heel klein zijn. Kijk of er veel goederen op je stations staan te wachten. Maak je stations op zijn minst even lang als de langste trein die er stopt.
euhm dat was weer chinees voor mequote:En een screenshot maak je met ctrl-s. Wel eerst in de opties bestandsformaat van screenshots op PNG zetten. En gebruik xs.to in plaats van imageshack, veel gebruikers zien alleen een gele kikker.
@AR: met het commande newgame start je een nieuwe game. Dan start ie volgens mij wel een random game, niet meer je scenario.
Je weet wat de ctrl toets is? Dat is de toets met ctrl erop. Die druk je tegelijk met de s in. Dat heet dan ctrl-s. En in de spelopties (in het hoofdmenu) kun je het screenshot formaat wijzigen. Dat doe je met de knop screenshotformaat. Als je dan PNG wil kiezen, dan moet in het lijstje PNG kiezen. Zo duidelijker?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:18 schreef liefie_ het volgende:
euhm dat was weer chinees voor me
ja dat van crtl snapte ik nog welquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:54 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je weet wat de ctrl toets is? Dat is de toets met ctrl erop. Die druk je tegelijk met de s in. Dat heet dan ctrl-s. En in de spelopties (in het hoofdmenu) kun je het screenshot formaat wijzigen. Dat doe je met de knop screenshotformaat. Als je dan PNG wil kiezen, dan moet in het lijstje PNG kiezen. Zo duidelijker?
Je station's zijn veel te kort!! maak ze wat langer. (muisknop ingedrukt houden en dan slepen)quote:
Speltip 2: lees het topic doorquote:Op zaterdag 15 september 2007 04:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je station's zijn veel te kort!! maak ze wat langer. (muisknop ingedrukt houden en dan slepen)
En dan kan je wat langere treinen maken
Idd, ik heb het laatst weer eens geprobeerd maar na een paar minuten kan ik gewoon niet meer naar dat "gras" kijken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat vind ik dat toch een vreselijke wereld
ja maar dat laat mn fabrieken toch niet meer produceren?quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Speltip 2: lees het topic door
De uitdaging is al lang niet meer het halen van zo veel mogelijk geld. De uitdaging is het aanleggen van een zo groot en efficient mogelijk spoornetwerkquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:57 schreef Fugie het volgende:
beetje jammer dat ik nu in 1985 zit en al dik 10miljoen per jaar verdien
Beetje jammere van het spel dat de uitdaging eraf is als je eenmaal een goed inkomen hebt.
jaquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
De uitdaging is al lang niet meer het halen van zo veel mogelijk geld. De uitdaging is het aanleggen van een zo groot en efficient mogelijk spoornetwerk
Je bent er een paar jaartjes uit geweest he
Vliegtuigen vervoeren alleen passagiers of post, dat kun je zien als je ze koopt. Je kunt de vliegtuigen nadat je ze koopt wel ombouwen, als ze in het depot staan, om ze andere dingen te laten vervoeren.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:59 schreef liefie_ het volgende:
ja me again
ik ben nu toe aan de vliegvelden! en dat gaat best goed!
alleen dacht ik dat het vast het zelfde zou werken als bij de andere dingetjes (ik heb bv een toffee fabriek met een vliegveld en dat je er dan gewoon een paar keer heen vliegt en dat er dan vanzelf toffee op je ligt te wachten) maar of ik heb te weinig geduld of het werkt zo niet
Staat je vliegveld wel dichtbij genoeg? En je moet vliegtuigen zo vaak mogelijk laten wachten op 'full load', dan zijn ze het meest rendabel. Dus dan vliegt hij ook niet meer kansloos heen en weerquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:21 schreef liefie_ het volgende:
ja dat had ik al gedaan
maar er ligt gewoon nog steeds geen toffee op hem te wachten op het vliegveld!
dus nu vliegt ie maar een beetje kansloos op en neer
In het schermpje waar je orders geeft kun je, als je het station in de orderlijst selecteert, ook opdrachten als 'full load' meegeven. Dit staat in het regeltje onderin het orderscherm.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:25 schreef liefie_ het volgende:
er precies mooi tegenaan staat ie
en hoe laat je hem wachten op full load?
maar er is echt geen enkele zak toffees om op te wachten!
Heb je wel de goede wagons aan je treintje?quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:56 schreef liefie_ het volgende:
nee toffees zijn zeg maar zo een die je gewoon krijgt die hoef je niet te maken
Verander station/trein in vliegveld/vliegtuig en het komt op hetzelfde neerquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:23 schreef liefie_ het volgende:
nee het gaat om een vliegtuig weet je nog?
en ik heb m op full load dinges zet en hij vliegt nog nutteloos op en neer want er liggen gewoon geen toffees te wachten!!
Maar je treinen hoeven dan minder vaak te rijden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:55 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja maar dat laat mn fabrieken toch niet meer produceren?
ik kan wel langere treinen maken maar als er niets is om op te halen...
het spel gaat juist om treinen, maargoed ieder zijn dingquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:01 schreef liefie_ het volgende:
nee treinen en ik liggen elkaar niet meer
ik doe nu aan vrachtautos en vliegtuigen als ie gaat doen wat ik wil
Die kwam inderdaad uit op 15 september, tof verjaardagscadeautje van de devs voor mijquote:Op zondag 16 september 2007 03:01 schreef vanOekelen het volgende:
Sinds nog niet zo lang geleden is er weer een nieuwe stable uitgegeven, 0.5.3 , deze is natuurlijk hier te downloaden en hier staat de changelog.
Ja, ik vond het ook erg raar om over toffee-aanvoer te pratenquote:Op zondag 16 september 2007 11:56 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik word gek van dat speelgoed-scenery. Het doet gewoon pijn aan me ogen
quote:Op zondag 16 september 2007 23:56 schreef rood_verzet het volgende:
Dit was een tof spel
Fast-Forward-knop.quote:Op zondag 16 september 2007 23:56 schreef rood_verzet het volgende:
Dit was een tof spel alleen veel te traag naar mijn mening
Dude, de muziek is juist perfect voor dit spel!quote:(en de muziek was suf)
Locomotion. En dat is echt een kutspel.quote:, is er nooit een vervolg op gemaakt?
Die was ik nog niet tegengekomenquote:Op donderdag 20 september 2007 18:07 schreef Merovingian het volgende:
Waarom de MiniIN? Die is echt zwaar verouderd... Gebruik dan tenminste de ChrisIN.
Dus de brandstofkosten stijgen sneller dan de inkomsten, door de inflatie?quote:Op zondag 23 september 2007 21:59 schreef Merovingian het volgende:
Als je lang genoeg wacht, is het onmogelijk om winst te maken, aangezien je brandstofkosten exorbitant hoog worden... Ik heb een keer een game een nachtje op fast forward door laten draaien, een bus had toen ongeveer een miljoen kosten per jaar, en een daardoor een verlies van een paar ton
Naja, ik vond inflatie sowieso al crappy, omdat je dan nooit echt kunt zien in hoeverre je winst vergroot is..quote:Op zondag 23 september 2007 22:28 schreef Merovingian het volgende:
Raar maar waar... Op een gegeven moment is het gewoon onmogelijk om nog winst te maken.
Het zou best kunnen dat ie eruit is. Ik speel altijd zonder, dan kun je tenminste vergelijkingen maken in de loop der jaren.quote:Op zondag 23 september 2007 23:13 schreef vanOekelen het volgende:
Zit die bug er nog steeds in?
Maar goed, ikzelf speel toch altijd zonder inflatie.
quote:
inzet? Nou, je probeert het tenmiste, en geeft het niet na 10 minuten op! Je hebt wel een hoop vragen, maar ik heb liever dat je die gewoon stelt en dat je daarna na wat hulp een hoop plezier hebt aan dit spel! En dat waardeer ik wel aan je, dat je het al in ieder geval durft te vragen!quote:Op woensdag 26 september 2007 00:04 schreef liefie_ het volgende:
inzet?
* FTWquote:Op woensdag 26 september 2007 00:15 schreef liefie_ het volgende:
liefie's zijn de beste
foboquote:Op woensdag 26 september 2007 00:19 schreef Merovingian het volgende:
[..]
* FTW
blond en blauwe ogen?
al bekeken, maar haarkleur kan nep zijn en ogen zijn niet zichtbaarquote:Op woensdag 26 september 2007 00:20 schreef liefie_ het volgende:
[..]
fobo
maar blond met saaie grijze ogen
Het ging me er meer om dat vrouwen Candyland het leukste vinden...vanwege de chocola enzoquote:Op woensdag 26 september 2007 00:03 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Met dit spel mag dat! Zeker als ze hun best doen, zoals liefie... Domme vragen die ook beantwoord kunnen worden als men het topic even doorleest zijn wel jammer, maar inzet wordt altijd gewaardeerd!
Scherpquote:Op woensdag 26 september 2007 00:44 schreef liefie_ het volgende:
er zit geen chocolade in candyland toch?
Ken jij blauwe chocola? En blauwe M&M's tellen niet!quote:Op woensdag 26 september 2007 00:46 schreef existenz het volgende:
Is de zee geen chocola?
Ik heb dat candy gedoe nooit geopendquote:Op woensdag 26 september 2007 00:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ken jij blauwe chocola? En blauwe M&M's tellen niet!
Gelul! Dan zou je ook niet over een zee van chocola beginnenquote:Op woensdag 26 september 2007 00:50 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik heb dat candy gedoe nooit geopend
Klopt dat dan Candyland, dus dan leg ik die link al snelquote:Op woensdag 26 september 2007 00:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Gelul! Dan zou je ook niet over een zee van chocola beginnen
Nee! Maar als je het nooit gespeeld zou hebben, zou je geen idee hebben wat het was en dus ook niet zoiets zeggen. Dit komt nog uit een verre (foutieve) herinnering!quote:Op woensdag 26 september 2007 00:57 schreef existenz het volgende:
[..]
Klopt dat dan Candyland, dus dan leg ik die link al snel
Het zou kunnen dat ik het onderdruk inderdaadquote:Op woensdag 26 september 2007 00:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee! Maar als je het nooit gespeeld zou hebben, zou je geen idee hebben wat het was en dus ook niet zoiets zeggen. Dit komt nog uit een verre (foutieve) herinnering!
quote:Op woensdag 26 september 2007 01:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ik het onderdruk inderdaad
Zwemt wel lastig hoorquote:
Ja vrouw ja, en misschien is dat de reden dat ik die Candyland leuk vind... maar gewoon vanwege de leuke graphics, heb zelf namelijk een hekel aan snoep (ja echt waar!)... Maar het is in dat land gewoon allemaal blijheid, vrijheid!!!quote:
Misschien, als je later groot bent, dat je weer overschakelt naar het normale landschapquote:Op woensdag 26 september 2007 10:38 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja vrouw ja, en misschien is dat de reden dat ik die Candyland leuk vind... maar gewoon vanwege de leuke graphics, heb zelf namelijk een hekel aan snoep (ja echt waar!)... Maar het is in dat land gewoon allemaal blijheid, vrijheid!!!
Werkt wel relaxed zo met dat OpenTTD, vind het heel stoer weer zo!
Er zijn 2 dingen mis met candyland:quote:Op woensdag 26 september 2007 12:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
Niets mis met candy land. Het werkt allemaal het zelfde
Wat zijn chimaera's nou weer??quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Er zijn 2 dingen mis met candyland:
1. de kleuren
2. geen chimaera's
Verder is het prima
Wat denk je van die stoomlocomotieven van het merk Choo-Chooquote:
Ik doe alleen aan echte treinenquote:Op woensdag 26 september 2007 20:51 schreef Merovingian het volgende:
Chimaera's zijn
Door hun hoge snelheid heb je op grote maps er veel minder van nodig waardoor je je netwerk nog meer kan uitbreiden...
Met een passagiersnetwerk brengen die chimera's bij mij soms meer tijd door op het station om te laden/lossen dan op het spoor, zo snel zijn zequote:Op woensdag 26 september 2007 23:36 schreef Zero2Nine het volgende:
Echte treinen zijn wel leuker maar ik moet toegeven dat zo'n maglev ook wel wat heeft. ziet er toch wel gelikt uit.
Dat kan heel snel hoor, met OpenTTDquote:Op donderdag 27 september 2007 01:27 schreef rood_verzet het volgende:
Nou dat was leuk, totdat ik voertuigen moest gaan vervangen
Ik ben er nog niet achter gekomen...quote:Op donderdag 27 september 2007 01:35 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat kan heel snel hoor, met OpenTTD
Bedoel je dat er gezeurd wordt dat de voertuigen te oud zijn, of wil je veranderen van spoortype?quote:Op donderdag 27 september 2007 01:37 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet achter gekomen...
Ik vind dan de ouderwetse stoomlocks er toch wel mooier uitzien en dan 3 achterelkaar met een kilometerslange goederenwagon lading.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:51 schreef Merovingian het volgende:
Chimaera's zijn
Door hun hoge snelheid heb je op grote maps er veel minder van nodig waardoor je je netwerk nog meer kan uitbreiden...
Je kent de autoreplace nog niet?quote:Op donderdag 27 september 2007 01:37 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet achter gekomen...
Eigenlijk vind ik dat monorail wel uit het spel kan worden gehaald. Introduceer dan in 2001 een trein die weer wat sneller is dan de AsiaStar, en introduceer dan in 2010 de Maglev.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:57 schreef Zero2Nine het volgende:
Vinden jullie monorail trouwens ook zo nutteloos? het is eigenlijk maar een korte periode dat het een beetje leuk is, te kort en mij de moeite van het vervangen niet waard.
dat de voertuigen te oud zijnquote:Op donderdag 27 september 2007 01:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bedoel je dat er gezeurd wordt dat de voertuigen te oud zijn, of wil je veranderen van spoortype?
Dat kun je uitzetten onder het knopje "Kies Patches" (3e van links) > "Voertuigen" > "Vernieuw voertuig automatisch wanneer deze oud wordt". Daaronder kun je ook nog aangeven wanneer precies.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:13 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
dat de voertuigen te oud zijn
Jij was toch van die Nederland-map?quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hey Merovingian, waarom is mijn map herstart??
Dat zijn geen bugs, maar meer 'feitelijke fouten'quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
1 klein bugreport: Velzen-Zuid moet Velsen-Zuid zijn. En je had misschien beter IJmuiden kunnen doen ipv Velsen-Zuid en Beverwijk ipv Heemskerk. Maar ik heb geen idee hoe je die map hebt gemaakt, dus dat kon misschien niet.
Is ook wel realistisch want de eerste maglevs "rijden" anno 2007 al. Natuurlijk is er al decennia een maglev in de testfase (Duitsland) maar in China heb je er sinds een aantal jaren eentje operationeel (wel het Duitse maglevontwerp) en er zijn plannen hetzelfde te doen in München (van vliegveld naar stad, dat moet nu met de S-Bahn).quote:Op donderdag 27 september 2007 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat monorail wel uit het spel kan worden gehaald. Introduceer dan in 2001 een trein die weer wat sneller is dan de AsiaStar, en introduceer dan in 2010 de Maglev.
geenquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
uberhaubt welke extra sets gebruiken jullie
Server-crash...quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hey Merovingian, waarom is mijn map herstart??
Geen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
welke treinsets gebruiken jullie met open ttd .
uberhaubt welke extra sets gebruiken jullie
ai..quote:
Ik heb nog wel een savegame van 2 dagen geleden ofzo.quote:Als je nou zelf trouwens elke dag ofzo even met "save bestandsnaam" de game opslaat, kun je deze bij een incidentele reset weer laden met "load bestandsnaam" (uiteraard eerst rcon enz).
Hij draait...quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
IK heb je toevallig zojuist een mailtje gestuurd btw
Ik heb daar sinds 0.5.2 eigenlijk helemaal geen last meer van. Mijn servers draaien eigenlijk continue door totdat ik een upgrade doe. Tijdens mijn vakantie in Nederland heb ik op afstand mijn servers nog geupgrade naar 0.5.3, en daar draaien ze sinds die tijd ook prima op.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:11 schreef Merovingian het volgende:
Server-crash...
Helemaal geen. Ik speel eigenlijk alleen online op mijn eigen servers, en die laat ik helemaal origineel zonder toevoegingen etc.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
welke treinsets gebruiken jullie met open ttd .
uberhaubt welke extra sets gebruiken jullie
OTTD crashte ook niet, mijn server crashte... Uptime was inmiddels ook wel een maandje denk ik. Ik was ff wat aan het uitpakken, maar 7zip had er niet zo'n zin in en liet Windows niet meer reageren. Dus reset...quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb daar sinds 0.5.2 eigenlijk helemaal geen last meer van. Mijn servers draaien eigenlijk continue door totdat ik een upgrade doe. Tijdens mijn vakantie in Nederland heb ik op afstand mijn servers nog geupgrade naar 0.5.3, en daar draaien ze sinds die tijd ook prima op.
In de 0.5.1 versie kwam het nog wel eens voor dat openttd een segmentation fault gaf, maar nu echt nooit meer.
Laatste keer dat mijn server rebootte was ook door een stroomstoring.....
09:00:22 up 42 days, 6:39, 2 users, load average: 1.12, 0.76, 0.66
Tja Draai de servers dan ook op een aparte Linuxbak, dan heb je ook niet dat een in of uitpak procesje opeens veel CPU vreet en de boel laat ophangen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:24 schreef Merovingian het volgende:
liet Windows niet meer reageren.
Ik draai ook geen zware applicaties ofzo, en Windows draait maanden prima zonder reboot... Nu was ik toevallig wat aan het uitpakken, en een van de bestanden was in gebruik. Blijkbaar kan 7Zip daar niet zo goed tegen en belandde in een of andere loop ofzo. Maar normaal draai ik op mijn Windows server alleen OTTD, WAMP, HMailserver, Bind, en Mozilla server. En dat doet ie prima, hoef ik geen Linux voor te installerenquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja Draai de servers dan ook op een aparte Linuxbak, dan heb je ook niet dat een in of uitpak procesje opeens veel CPU vreet en de boel laat ophangen.
Ik reboot mijn Windows bak ook met regelmaat (paar keer per maand) dus ik laat mijn server procesjes liever lopen op een bak die ik niet reboot, en waar ik niet zelf zware apps op draai zoals een keertje photoshoppen of spelletjes etc.
Wat jij wilquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:28 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat zijn geen bugs, maar meer 'feitelijke fouten'
Als je zelf een betere map maakt, mag je commentaar hebbenquote:
Er is verder helemaal niks mis met die map hoor. Tis een goede map. Alleen een paar kleine schoonheidsfoutjes, maar helemaal niet erg.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:53 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je zelf een betere map maakt, mag je commentaar hebben
Die verwijder ik ook altijdquote:Op zondag 30 september 2007 09:40 schreef Merovingian het volgende:
Automatic Rock: je moet wel af en toe even de spelers van je server verwijderen met 0 voertuigen... Er waren net 8 companies waarvan 6 lege. Er kan dan niemand meer spelen die het wil...
Hey bedankt, werkt dit ook met voertuigen die niet meer bestaan? Zoals een oude bus die vervangen moet worden maar de bus is niet meer in productie?quote:Op vrijdag 28 september 2007 02:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat kun je uitzetten onder het knopje "Kies Patches" (3e van links) > "Voertuigen" > "Vernieuw voertuig automatisch wanneer deze oud wordt". Daaronder kun je ook nog aangeven wanneer precies.
En als je toch een hele batterij oude voertuigen hebt, dan kun je deze vervangen via het voertuigenmenu bovenin. Daarna alleen nog even alle voertuigen tegelijk het bevel geven het depot in te rijden, en klaar
Ik ben zelf ook aan het spelen. Alleen ik heb deze weken/maanden niet de tijd om de beste/grootste/rijkste company te bouwen. Dus ik speel nu af en toe een beetje puur om het bouwen van spoorlijntjesquote:Op zondag 30 september 2007 10:50 schreef Merovingian het volgende:
Ik hou hem wel in de gaten voor je. Ben er zelf op aan het spelen nu, dus ik zal wel moeten
Als je gewoon in de patches "voertuigen verlopen niet/vehicles don't expire" aanzet, blijven ze altijd in productie en kun je ze dus altijd vervangen. Wat het nut ervan is mag je me nog wel even uitleggen.quote:Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Hey bedankt, werkt dit ook met voertuigen die niet meer bestaan? Zoals een oude bus die vervangen moet worden maar de bus is niet meer in productie?
Mijn map stopt pas in 2525 if man are still alive...quote:Op zondag 30 september 2007 23:06 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb vaak dat ik denk van "Goh, laat ik eens even een servertje opzoeken". En dan komt die serverliist en wil ik joinen, maar dan heb ik ineens geen zin meer
Dan moet je weer zo lang blijven om een beetje mee te draaien met de top en je kunt niet zomaar even stoppen, want de rest gaat wel door. En daarbovenop, de map houdt eerder op dan je zelf wil. Nou, dat dus
En ik heb een server draaien die pas stopt in 9999...quote:Op maandag 1 oktober 2007 04:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mijn map stopt pas in 2525 if man are still alive...
quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:13 schreef MaxMark het volgende:
Kan dat gedoe over 'mijn server kan dit en mijn server doet dat' eens ophouden?
Je bent gewoon jaloers dat je zelf geen server hebt draaien!quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:13 schreef MaxMark het volgende:
Kan dat gedoe over 'mijn server kan dit en mijn server doet dat' eens ophouden?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:03 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat je zelf geen server hebt draaien!
Ik heb er 5!quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:03 schreef Merovingian het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat je zelf geen server hebt draaien!
Je hebt iig wel een hele mooie map op je server draaienquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:45 schreef Merovingian het volgende:
Maar... maar maar ik ben toch beter dan jullie allemaal bij elkaar
Ik denk dat ik binnenkort maar eens huur ga vragenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je hebt iig wel een hele mooie map op je server draaien
Maar als ik dat doe had ik jou ook al moeten deletenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:32 schreef Merovingian het volgende:
Je kan alleen wachtwoorden verwijderen door saven en weer laden, maar dan zijn dus van alle companies alle wachtwoorden eraf... Maar je moet doen wat je wil, het is jouw server
Wat ik meestal doe, is kijken naar de cost sheet, alle companies waarvan de bovenste 2 posten al 3 jaar leeg zijn, zijn al 3 jaar inactief, en die delete ik...
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:14 schreef vanOekelen het volgende:
Weet iemand welke newindustries het leukst zijn om mee te spelen? Sinds vandaag werkt dat ook in OpenTTD .
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:42 schreef sk888er het volgende:
[afbeelding]
Compacte T-splitsing met 3 lijnen heen en 3 lijnen terug.
Aan de rechter kant een makkelijke transfer die ik gebruik zodat ze op elke lijn kunnen komen.
(zijn wel een beetje ongelukkig achter elkaar gezet).
Iemand nog verbeterpunten?
Wat is er onrealistisch aan? In het echt bouwen ze van die weirde betonnen bocht-bruggen, maar dat kan niet in TT.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:47 schreef Wouser het volgende:
[..]
Heb het spel een tijdje gespeelt maar zoals jij het hebt vind ik er zelf persoonlijk niet veel aan... Want dat hele middenstuk is zo onrealistisch als de pest zelf bouw ik altijd in dit soort spellen zo realistisch mogelijk
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wat is er onrealistisch aan? In het echt bouwen ze van die weirde betonnen bocht-bruggen, maar dat kan niet in TT.
Er zitten teveel scherpe bochten in (mits je met realistic acceleration speelt) en de tunnels zijn veeeeeel te lang. Hierdoor krijg je echt mega-files als je er flink wat treinen over laat rijden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:42 schreef sk888er het volgende:
[afbeelding]
Compacte T-splitsing met 3 lijnen heen en 3 lijnen terug.
Aan de rechter kant een makkelijke transfer die ik gebruik zodat ze op elke lijn kunnen komen.
(zijn wel een beetje ongelukkig achter elkaar gezet).
Iemand nog verbeterpunten?
Ook knap, zo weinig geld hebben met zo'n infrastructuurquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:44 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Er zitten teveel scherpe bochten in (mits je met realistic acceleration speelt) en de tunnels zijn veeeeeel te lang. Hierdoor krijg je echt mega-files als je er flink wat treinen over laat rijden.
Kijk bijvoorbeeld eens naar:
[[url=http://vlingen.nl/img/2x2Tsmall.png]afbeelding][/url]
Dit is een T-junction van 2x2 tracks, waarin alle treinen naar alle sporen kunnen, met bochten zo ruim dat de treinen niet hoeven af te remmen. Ook zijn de bruggen zo kort mogelijk gehouden omdat treinen regelmatig op 2 vakje achter elkaar rijden. Als er dan een brug/tunnel van meer dan 2 vakjes komt, zal de achterste trein moeten wachten tot de voorste er over/doorheen is...
Het was een multiplayer game waarin onze company nummer 2 was, nummer 1 bestond niet meer. Dus ik laad hem als singleplayer net, dan word je automatisch company 1 en begin je dus met 200k... De echte company heeft circa 90 miljard euro op de lopende rekeningquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 10:29 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ook knap, zo weinig geld hebben met zo'n infrastructuur
Screens maak je met ctrl-s, niet met prtscreen. Bruggen over schuine dingen kan in de nightlies.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:36 schreef armmoetzaaier het volgende:
ja ik weet hoe het bestand heet maar ze komen er niet te staan ik heb zelfs de zoek funtie gebruikt.
en als ik op de knop druk op me toetsenboard met prt scr waar komen ze dan te staan
ik zie op die plaatsje dat je schuin onder een brug kan. mij is dat nog niet gelukt ???
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Screens maak je met ctrl-s, niet met prtscreen. Bruggen over schuine dingen kan in de nightlies.
Waar dienen die vierkantjes voor met seinen?quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:01 schreef Merovingian het volgende:
[[url=http://vlingen.nl/img/factorysmall.png]afbeelding][/url]
Nog even een plaatje van de factory
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:01 schreef Merovingian het volgende:
[[url=http://vlingen.nl/img/factorysmall.png]afbeelding][/url]
Nog even een plaatje van de factory
Dan kunnen treinen door rijden. Als een trein naar het eennalaatste spoor moet, moet de trein erachter wachten tot de trein ervoor het sein voorbij is. Door deze loops te maken, kan de trein erachter als het ware vooruit kijken of er nog een spoor vrij is, en door dat er tussen elk spoor nog een sein zit, kan de trein gewoon achter zijn voorganger aan doorrijden. Minder files dus. Zie ook deze link.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Waar dienen die vierkantjes voor met seinen?
Doe dan eens het volgende: klik op het meest rechter ikoontje (het vraagteken) en hou deze ingedrukt. Je ziet dan vanzelf "maak screenshot" verschijnen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:07 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
ja dat heb ik ook gedaan maar dat wil niet. geen idee waarom.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:32 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
het lijkt erop dat de fabriek buiten de catchment area van het station valt, hoe accepteert dat ding dan boerderijzooi en staal?
quote:Ook erg relax in de nightlies trouwens: Wanneer je een seintje sleept dan wordt automatisch langs het hele spoor datzelfde sein geplaatst
Ziet er al een stuk beter uit. Speel je single of multiplayer? Als je singleplayer speelt, kan ik je toch aanraden de nightlies te gebruiken... Veel meer opties, wat toch net ff wat leuker speelt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:48 schreef sk888er het volgende:
Ok heb de tips meegenomen. Minder lange tunnels meer bruggen en had deze keer iets meer ruimte.
Ik gebruik geen nightly dat ik schuin onder een brug door kan daardoor heb ik soms iets te scherpe bochten. Het gaat er vooral om dat hij niet buiten een bepaald gebied gaat qua ruimte die ik gebruik en er toch een zo goed mogelijke doorstroming is.
[afbeelding]
downloadlinkjes?quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:26 schreef yorP het volgende:
Ik post meteen maar even een screenshot van newindustries en newhouses in nightly's:
[[url=http://xs220.xs.to/xs220/07400/newindustriesennewhouses.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
No planes is ook veel beter bij Multiplayer.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:58 schreef BasOne het volgende:
Barts bier server, version mismatch... aw comeone
Maarten's servers.... no planes..... sheeesh...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
No planes is ook veel beter bij Multiplayer.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:58 schreef Merovingian het volgende:
Het is ook wel transport tycoon, maar vliegtuigen in multiplayer hebben gewoon een nadeel: ze leveren te gemakkelijk veel geld op, waardoor je in no time 8 companies hebt die elk 500 vliegtuigen hebben. En je krijgt van die megasteden die gigantisch in de weg zitten. Voor bijna alle spelers ligt de uitdaging toch wel bij treinen, omdat je daar een netwerk moet gaan bouwen. Met bussen ook, maar die kunnen weer niet botsen. Treinen komen seinen bij kijken....
Komt er nog wat van?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:50 schreef Merovingian het volgende:
Ik zit eens te denken, is het misschien wat om een Fok-beginners-server op te zetten, met wachtwoord beveiligd, zodat alleen Fokkers erop kunnen? Daarin kunnen beginners dan dingen bouwen en aanklooien, en hulp vragen aan ervaren spelers. Als er geen ervaren spelers aanwezig zijn, kun je bordjes plaatsen met je vraag bij het stukje dat je hebt gebouwd, waarna de ervaren spelers het vervolgens aanpassen of uitleggen op het forum.
Is hier animo voor?
Ik kan nou niet zeggen dat ik het mooi vind..quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:42 schreef yorP het volgende:
Er werd ook nog gevraagd om een 32bpp screenshot.
Oke dan doen we het volgende: jij stelt de settings in, zoals jij denkt dat ze goed zijn (makkelijk voor beginners) en dan mail je de openttd.cfg naar mij. Ik gooi hem daarna wel online.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:42 schreef yorP het volgende:
Ik las even deeltje 14 door en vond dit:
[..]
Komt er nog wat van?
* yorP meld zich aan als admin als de server er komt
Er werd ook nog gevraagd om een 32bpp screenshot.
Kan ookquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:03 schreef Merovingian het volgende:
Ik gooi hem daarna wel online.
Ok, de config is onder weg, zet er zelf maar een leuk welkomstbericht-script bij.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:03 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Oke dan doen we het volgende: jij stelt de settings in, zoals jij denkt dat ze goed zijn (makkelijk voor beginners) en dan mail je de openttd.cfg naar mij. Ik gooi hem daarna wel online.
Morgen zal ik me er eens even mee bezig houden. Dan post ik het wachtwoord ook wel even hier op Fok!.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:34 schreef yorP het volgende:
[..]
Ok, de config is onder weg, zet er zelf maar een leuk welkomstbericht-script bij.
Ik wil wel het rcon-wachtwoord, hè?
Dat van het staiton krijg ik niet voor elkaar, ik kan niet 2 stations met verschillende namen naast elkaar maken . Ook het deleten en dan 1 stuk overlaten lukt me niet want dan delete ik het hele station...quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:30 schreef yorP het volgende:
Ik meld me ook maar even ( tvp ).
@EnGCatjuh: Die vierkantjes met seinen heten Presignal Bypass.
[..]
Er zit ook nog een stukje station aan de fabriek vast. Gewoon klein station ertussen maken, grote eraan vastmaken en de kleine weer deleten behalve 1 stukje.
[..]
Moet je wel Control erbij doen.
Edit: Merovingian was me voor.
Ja, was daar al geweest. Maar ik ben meer van het type zelf aankloten en als je het echt niet meer snapt de boel gaan lezen. Maar het is nu gelukt, en heb zelf ook al een relatief goeddraaiend netwerk, alleen nu begint het druk te worden... Heb alle tegenstanders uitgezet, zodat ik zelf lekker kan aanklotenquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:43 schreef yorP het volgende:
Hier al geweest?
Daar kun je gewoon wat mee hoor, spoortje naar links vast op de andere twee. Anders kun je ook nog cheaten, Ctrl-Alt-C om de AI tijdelijk over te nemen.
En je plaatje doet het zonder omwegen niet.
Nee, nog niet... Maar ik denk dat multiplayer te veel tijd gaat kosten, wat ik eigenlijk niet hebquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:44 schreef yorP het volgende:
Je moet het station ook de zelfde naam laten hebben.
Het deleten: als je op station klikt in de railway toolbar komt er een geel bulldozer knopje tevoorschijn dat eerste grijs was. Als je dat knopje aanklikt terwijl je in de station-bouw-mode zit kun je stationsDELEN deleten.
Soutor: Heb je de multiplayer opties al geprobeerd?
Nou YorP, als Mero niet meer wil, mail em dan maar naar mij die config, dan gooi ik wel een FOK! server onlinequote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:17 schreef maartena het volgende:
Draait de FOK! server al? Of moet ik em gaan starten?
Server lijkt offline..... Heb em handmatig toegevoegd (copy/paste IP adres en poort hierboven) maar geen resultaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:53 schreef Merovingian het volgende:
En hij draait.
Naam: FOK!Server
IP/port: 85.144.78.174:3984
Wachtwoord: fokyou
Voor de mensen die niet gevolgd hebben waar deze server voor is: Ten eerste natuurlijk om lekker te spelen. Ten tweede om nieuwe spelers op weg te helpen. Als je vragen hebt, kun je inloggen en een proefopstelling bouwen en ervaren spelers ernaar laten kijken. Als er niemand online is, plaats dan wat bordjes met vragen bij je gebouwde stukje, en zodra iemand het antwoord weet kan het erbij gezet worden of hier op het forum geplaatst worden. Game on!
Nee, upgraden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:30 schreef Zero2Nine het volgende:
ik wil alleen even kijken maar ik heb 0.5.3 RC3 moet ik dus downgraden om op de server te kunnen
Hilarisch, inderdaadquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, upgraden.
0.5.3 RC3 is slechts een release candidate voor 0.5.3, dus 0.5.3 is nieuwer.....
TVP vanavond ff chekcenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:53 schreef Merovingian het volgende:
En hij draait.
Naam: FOK! Server
IP/port: 85.144.78.174:3984
Wachtwoord: fokyou
Voor de mensen die niet gevolgd hebben waar deze server voor is: Ten eerste natuurlijk om lekker te spelen. Ten tweede om nieuwe spelers op weg te helpen. Als je vragen hebt, kun je inloggen en een proefopstelling bouwen en ervaren spelers ernaar laten kijken. Als er niemand online is, plaats dan wat bordjes met vragen bij je gebouwde stukje, en zodra iemand het antwoord weet kan het erbij gezet worden of hier op het forum geplaatst worden. Game on!
damn je hebt gelijk. Ik dacht ff dat het dan de rc3 voor 0.5.4 wasquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, upgraden.
0.5.3 RC3 is slechts een release candidate voor 0.5.3, dus 0.5.3 is nieuwer.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |