abonnement Unibet Coolblue
pi_52125617



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • beperkte newgrf ondersteuning
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie met verbeterde zoom in ontwikkeling
  • drive-through bushaltes

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • goede newgrf ondersteuning
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Om te beginnen moet je hier Transport Tycoon DeLuxe for Windows downloaden en installeren. Deze versie werkt echter niet onder Windows XP. Hiervoor heb je dus TTDPatch (download hier) of OpenTTD (download hier) nodig.

    Installeren van TTDPatch: Unzip de bestanden in je TTD map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Installeren van OpenTTD: Bij OpenTTD zit gewoon een installatie programma, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • pi_52125625
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 20:15 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Inderdaad, op mijn server speelt men meestal redelijk normaal. Als ik wat zie dan is het bij mij ook 1 waarschuwing om het te verhelpen, bij geen reactie is het gewoon kick, bij brutaal gelul kun je gelijk een ban krijgen. Don't fuck with server admins

    Mijn server regels zijn trouwens gewoon de "standaard" multiplayer rules, die je hier kan vinden.
    Je moet eigenlijk niet als Server Admin denken. Je bent gewoon de eigenaar, klaar uit. Je kunt in principe de belachelijkste beslissingen nemen die je maar wilt, want je je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:37:40 #3
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52125649
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 20:35 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Je moet eigenlijk niet als Server Admin denken. Je bent gewoon de eigenaar, klaar uit. Je kunt in principe de belachelijkste beslissingen nemen die je maar wilt, want je je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden
    Je kan inderdaad doen wat je wil, maar ik wil graag het imago van een eerlijke admin, iedereen heeft bij mij dezelfde rechten en dezelfde kansen. Lijkt mij als je een eikel bent die mensen voortrekt, je weinig players meer krijgt op je server

    En MaxMark: edit je laatste post in deel 13 anders even met een linkje naar dit topic

    [ Bericht 11% gewijzigd door Bart op 05-08-2007 20:42:52 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:47:14 #4
    157986 FitzChevalric_Ziener
    Registrated Trademark
    pi_52125888
    Hoe moet ik die pre-signals en exit-signals eigenlijk zien...wanneer zijn ze handig en vooral waar gebruik ik combo signals voor?
    BEAUTY, truth, and rarity,
    Grace in all simplicity,
    Here enclosed in cinders lie.
    pi_52125917
    Klinkt leuk, morgen maar eens mee beginnen!
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:50:51 #6
    154952 spoor4
    Spoort niet
    pi_52125990
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 20:47 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
    Hoe moet ik die pre-signals en exit-signals eigenlijk zien...wanneer zijn ze handig en vooral waar gebruik ik combo signals voor?
    http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:56:14 #7
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52126109
    quote:
    Goeie link! Waar heb je die vandaan

    Pre- en exitsignals gebruik je dus voornamelijk voor je stations, om ervoor te zorgen dat je treinen een leeg spoor pakken zodra er eentje vrij komt, in plaats van te wachten op een willekeurig spoor tot deze vrij komt, terwijl er misschien al drie andere vrij zijn. Lees anders de OP eens goed door, daar staat e.e.a. redelijk duidelijk in beschreven, plus dat er wat handige links in staan, zoals bovengenoemde.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:56:20 #8
    157986 FitzChevalric_Ziener
    Registrated Trademark
    pi_52126115
    tnx
    BEAUTY, truth, and rarity,
    Grace in all simplicity,
    Here enclosed in cinders lie.
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:56:55 #9
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52126132
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 20:47 schreef yosander het volgende:
    Klinkt leuk, morgen maar eens mee beginnen!
    Vandaag kan ook!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52126331
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 20:56 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Vandaag kan ook!
    Misschien maar moet Vista nog even "opnieuw installeren".
    http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1851518
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      zondag 5 augustus 2007 @ 21:44:24 #11
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52127393
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 21:05 schreef yosander het volgende:

    [..]

    Misschien maar moet Vista nog even "opnieuw installeren".
    http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1851518
    Je hebt toch wel meer dan 1 pc
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 5 augustus 2007 @ 21:45:14 #12
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52127427
    Draait dit ook onder vista? Ik ben mss iets te snel door de OP heen gescrolled, maar lijkt me een leuk spelletje
    pi_52127496
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 21:45 schreef dubidub het volgende:
    Draait dit ook onder vista? Ik ben mss iets te snel door de OP heen gescrolled, maar lijkt me een leuk spelletje
    Ja, openttd doet het.
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zondag 5 augustus 2007 @ 21:51:22 #14
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52127659
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 21:46 schreef existenz het volgende:

    [..]

    Ja, openttd doet het.
    Goud, na m'n vakantie maar 'es installeren.

    * dubidub blijft dit topic volgen
      zondag 5 augustus 2007 @ 22:13:54 #15
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_52128326
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 20:47 schreef yosander het volgende:
    Klinkt leuk, morgen maar eens mee beginnen!
    Same here
    Jawel, je keek.
    pi_52128420
    tvp, morgen maar is installeren
    goede OP.
    Heb ik de systeemeisen gemist of staan die er niet in ?
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
      zondag 5 augustus 2007 @ 22:22:28 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52128618
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 22:16 schreef Crazy-M het volgende:
    tvp, morgen maar is installeren
    goede OP.
    Heb ik de systeemeisen gemist of staan die er niet in ?
    Zolang je boven een 486 zit is het speelbaar.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52128627
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 22:16 schreef Crazy-M het volgende:
    tvp, morgen maar is installeren
    goede OP.
    Heb ik de systeemeisen gemist of staan die er niet in ?
    Systeemeisen komen ongeveer neer op "een computer".
    pi_52128694
    Doet me weer denken aan Rollercoaster , tvp dus.
    pi_52128714
    ok, dan kan ik dus makkelijk op mn laptop installeren ;p
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
      zondag 5 augustus 2007 @ 22:28:19 #21
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52128794
    Er moet wel gezegd worden dat als je op de grootste map speelt met zeg maar 500+ treinen op een enorm netwerk, het wat trager gaat lopen en een snelle cpu wel gewenst is. Maar die grenzen zullen de meeste spelers nooit bereiken
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 5 augustus 2007 @ 23:00:44 #22
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_52129813
    TeeVeePee
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
    pi_52130119
    Topspel
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_52130935
    Zodra er een nieuw topic word gemaakt komen er altijd veel nieuwe spelers bij
      zondag 5 augustus 2007 @ 23:43:38 #25
    63307 punkjunk
    Voederbietel
    pi_52131049
    tvp!

    en een vraagje, ik kan niet op maartens server komen omdat het een adere versie is! terwijl ik toch de nieust heb, is de server van maartens een oude versie?
      maandag 6 augustus 2007 @ 00:16:36 #26
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_52131970
    Oww, wat geweldig. En ik maar denken dat ik de enigste halve gare was die dit spel (en echt alleen dit spel) speel...
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
      maandag 6 augustus 2007 @ 09:33:36 #27
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52133828
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 23:43 schreef punkjunk het volgende:
    tvp!

    en een vraagje, ik kan niet op maartens server komen omdat het een adere versie is! terwijl ik toch de nieust heb, is de server van maartens een oude versie?
    Je kan de versie van de server zien als je hem aanklikt in het multiplayer venster. Ook kan je de versie zien op http://www.openttd.org/servers.php
    Mijn server (Barts Server voor de newbies ) en die van Maarten ook geloof ik, gebruiken altijd de laatste stable of release candidate (als die tenminste stable is ), in dit geval 0.5.3-RC2. Als je er niet op kan komen heb je niet de nieuwste stable/RC. Misschien heb je de nieuwste nightly? Zie ook http://www.openttd.org/downloads.php
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 augustus 2007 @ 16:28:20 #28
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52142777
    Waar haal ik een originele versie van TTD? Die heb je toch nodig voor OpenTTD?
    pi_52142805
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 16:28 schreef dubidub het volgende:
    Waar haal ik een originele versie van TTD? Die heb je toch nodig voor OpenTTD?
    Uit de OP:
    quote:
    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Om te beginnen moet je hier Transport Tycoon DeLuxe for Windows downloaden en installeren. Deze versie werkt echter niet onder Windows XP. Hiervoor heb je dus TTDPatch (download hier) of OpenTTD (download hier) nodig.
      maandag 6 augustus 2007 @ 16:30:58 #30
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52142848
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 16:28 schreef dubidub het volgende:
    Waar haal ik een originele versie van TTD? Die heb je toch nodig voor OpenTTD?
    Anders lees je de OP gewoon ff door
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 augustus 2007 @ 16:31:25 #31
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52142860
    Kenker ik ben scheel, ik lees de op 4 x en nog zie ik het niet, totdat ik het de 5de ker wel zag
    pi_52142864
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 16:30 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Anders lees je de OP gewoon ff door
    Het is allemaal voor niets geweest
      maandag 6 augustus 2007 @ 16:34:54 #33
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52142945
    Zo, da's geinstalleerd
      maandag 6 augustus 2007 @ 16:40:54 #34
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52143106
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 16:31 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Het is allemaal voor niets geweest
    Ja edit je post maar gewoon zodat ie leeg is, niemand die het verschil ziet
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 augustus 2007 @ 16:57:16 #35
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52143549
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 16:40 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ja edit je post maar gewoon zodat ie leeg is, niemand die het verschil ziet
    Hhahah

    Hoe bouw ik nou 'n station? Ik heb een wagendepot, meerdere vrachtwagens, alleen ze willen niet van de boerderij naar de fabriek
    pi_52146120
    ik heb al drie keer op nieuwe begonnen met nederland te maken. maar telkens als ik bijna aan het end ben heb ik er weinig zin meer in. omdat ik alleen maar kleine dingen doen. dus dnek dat ik toch maar weer ga multieplayeren.
    ik type ook mar wat
    pi_52146684
    En de installatie loopt

    dadelijk maaris kijken of ik er iets van kan
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
      maandag 6 augustus 2007 @ 19:13:07 #38
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52146942
    Het lukt! Een beetje
      maandag 6 augustus 2007 @ 20:00:44 #39
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52148402
    't is alleen verdomde moeilijk :p
    pi_52148498
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 20:00 schreef dubidub het volgende:
    't is alleen verdomde moeilijk :p
    Ctrl+Alt+Windows+C
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      maandag 6 augustus 2007 @ 20:59:28 #41
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52150384
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 20:03 schreef existenz het volgende:

    [..]

    Ctrl+Alt+Windows+C
    Zonder windows-toets mag het ook hoor!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 augustus 2007 @ 20:59:36 #42
    63307 punkjunk
    Voederbietel
    pi_52150390
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 09:33 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Je kan de versie van de server zien als je hem aanklikt in het multiplayer venster. Ook kan je de versie zien op http://www.openttd.org/servers.php
    Mijn server (Barts Server voor de newbies ) en die van Maarten ook geloof ik, gebruiken altijd de laatste stable of release candidate (als die tenminste stable is ), in dit geval 0.5.3-RC2. Als je er niet op kan komen heb je niet de nieuwste stable/RC. Misschien heb je de nieuwste nightly? Zie ook http://www.openttd.org/downloads.php
    ah, ik had 5.2! maar bij 5.3 kreeg ik de eerste keer door dat het een incorupt file was, tweede keer downloaden zegt ie dat er een langue pack error is
      maandag 6 augustus 2007 @ 21:01:18 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52150451
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 16:57 schreef dubidub het volgende:

    [..]

    Hhahah

    Hoe bouw ik nou 'n station? Ik heb een wagendepot, meerdere vrachtwagens, alleen ze willen niet van de boerderij naar de fabriek
    Als je rechts klikt op een knop zie je wat hij doet. Ga alle knopjes af onder het wegenbouw-balkje en je komt vanzelf een knop tegen waarmee je bushaltes voor passagiers maakt. Of goederen-laadstations voor vracht. Hetzelfde voor het spoor-balkje, daar kom je vanzelf een station-knop tegen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 augustus 2007 @ 21:08:28 #44
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52150670
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 21:01 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Als je rechts klikt op een knop zie je wat hij doet. Ga alle knopjes af onder het wegenbouw-balkje en je komt vanzelf een knop tegen waarmee je bushaltes voor passagiers maakt. Of goederen-laadstations voor vracht. Hetzelfde voor het spoor-balkje, daar kom je vanzelf een station-knop tegen.
    't was al gelukt, maar alsnog bedankt. Waar laat ik trouwens de pallets van de houtzagerij en de raffinaderij?
    pi_52150743
    pffff nog veel uittevinden in het spel, had net mn eerste vrachtwagen rijdend
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
    pi_52152011
    Hoe kan ik een vliegveld verwijderen?
    Had ik mijn concurrent maar niet overgekocht voor ¤2,-!

    [ Bericht 3% gewijzigd door yosander op 06-08-2007 21:55:41 ]
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      maandag 6 augustus 2007 @ 22:09:13 #47
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52152620
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 21:08 schreef dubidub het volgende:

    [..]

    't was al gelukt, maar alsnog bedankt. Waar laat ik trouwens de pallets van de houtzagerij en de raffinaderij?
    Goods/goederen moeten naar een stad vervoerd worden. Zorg wel dat de stad groot genoeg is, anders accepteert je station nog geen goederen.
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 21:46 schreef yosander het volgende:
    Hoe kan ik een vliegveld verwijderen?
    Had ik mijn concurrent maar niet overgekocht voor ¤2,-!
    Met de bulldozer, net als je alles verwijderd wat je weg wil halen! Wel zorgen dat er geen vliegtuigen op het vliegveld aanwezig zijn, stuur ze naar het depot. Vliegtuigen in het depot verkopen, en daarna kan je je vliegveld bulldozen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52152775
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 22:09 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Goods/goederen moeten naar een stad vervoerd worden. Zorg wel dat de stad groot genoeg is, anders accepteert je station nog geen goederen.
    [..]

    Met de bulldozer, net als je alles verwijderd wat je weg wil halen! Wel zorgen dat er geen vliegtuigen op het vliegveld aanwezig zijn, stuur ze naar het depot. Vliegtuigen in het depot verkopen, en daarna kan je je vliegveld bulldozen.
    Bedankt.
    Dan deed ik het toch wel goed, maar er stonden nog vliegtuigen.
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      maandag 6 augustus 2007 @ 22:24:10 #49
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52153037
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 22:14 schreef yosander het volgende:

    [..]

    Bedankt.
    Dan deed ik het toch wel goed, maar er stonden nog vliegtuigen.
    Je kan niets verwijderen waar nog voertuigen aanwezig zijn. Wegen met bussen, stations met treinen, enz enz.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 07:49:50 #50
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52159141
    Ik vind eigenlijk dat de newbies eens wat screenshots moeten plaatsen! (ctrl-s, wel graag in png-formaat )
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52160755
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 07:49 schreef Merovingian het volgende:
    Ik vind eigenlijk dat de newbies eens wat screenshots moeten plaatsen! (ctrl-s, wel graag in png-formaat )
    Ik wil wel, maar of je het interessant vindt om naar een lijntje van een kolenmijn naar een energiecentrale te kijken.
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:05:45 #52
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52160769
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 21:10 schreef Crazy-M het volgende:
    pffff nog veel uittevinden in het spel, had net mn eerste vrachtwagen rijdend
    Dat vind ik het leuke aan het spel
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:17:35 #53
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_52161024
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 07:49 schreef Merovingian het volgende:
    Ik vind eigenlijk dat de newbies eens wat screenshots moeten plaatsen! (ctrl-s, wel graag in png-formaat )
    Waar worden crtl s screenshots opgeslagen? Ik kan hem nie tvinden
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:27:06 #54
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52161248
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 10:05 schreef dubidub het volgende:

    [..]

    Dat vind ik het leuke aan het spel
    Je blijft echt leren aan dit spel, dat is het mooie. Eerst een simpel lijntje, dan 2 aan elkaar, dan met seintjes klooien, dan grotere netwerken, en op een gegeven moment kun je zelfs load-balancing gaan toepassen met viervoudige sporen Je raakt echt niet uitgeleerd de komende jaren...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52164532
    Nou de de laatste paar dagen zit ik af en toe wat te prutsen met het spelletje, maar ik kan nou niet zeggen dat het erg lekker gaat Met die seinen kan ik echt niet werken
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:50:53 #56
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52165097
    Wat snap je er dan niet aan? Laat eens een plaatje zien van wat er niet lukt, dan kunnen we helpen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52166084
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 12:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
    Nou de de laatste paar dagen zit ik af en toe wat te prutsen met het spelletje, maar ik kan nou niet zeggen dat het erg lekker gaat Met die seinen kan ik echt niet werken
    Zodra je een beetje geld hebt moet je je eigen proeftuintje maken met een groot station (meerdere sporen) en een aantal treintjes. Zet de treintjes op verschillende plekken voor/achter de signalen en ga dan met de signalen spelen om te kijken hoe ze werken/reageren op elkaar. Zo leer je het spelenderwijs en hoef je niet die saaie stukken uitleg erover te lezen
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:33:50 #58
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52166280
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 13:26 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zodra je een beetje geld hebt moet je je eigen proeftuintje maken met een groot station (meerdere sporen) en een aantal treintjes. Zet de treintjes op verschillende plekken voor/achter de signalen en ga dan met de signalen spelen om te kijken hoe ze werken/reageren op elkaar. Zo leer je het spelenderwijs en hoef je niet die saaie stukken uitleg erover te lezen
    Saai???

    Nee is goed, volgende OP plaats ik hier en daar wel wat foto's van blote wijven tussendoor om het wat interessanter te maken, goed?

    Hier alvast een voorproefje.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52166618
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 13:33 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Saai???

    Nee is goed, volgende OP plaats ik hier en daar wel wat foto's van blote wijven tussendoor om het wat interessanter te maken, goed?

    Hier alvast een voorproefje.
    Ik heb nog nooit zo'n uitleg, waar dan ook, uitgelezen. Je leert nu eenmaal beter door zelf te proberen.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 01:59:03 #60
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_52186800
    He, wat een pesthekel, moet je je hele auto voertuigen bestand gaan vernieuwen. Dacht ik een leuke optie te hebben gevonden in openTT die automatisch alle voertuigen vervangt wanneer ze ouder zijn, maar die werkt blijkbaar niet! Balen!
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
    pi_52186924
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 01:59 schreef hierissiedan het volgende:
    He, wat een pesthekel, moet je je hele auto voertuigen bestand gaan vernieuwen. Dacht ik een leuke optie te hebben gevonden in openTT die automatisch alle voertuigen vervangt wanneer ze ouder zijn, maar die werkt blijkbaar niet! Balen!
    Kun je aanvinken bij de Patches onder "voertuigen" hoor
    pi_52187077
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 02:08 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Kun je aanvinken bij de Patches onder "voertuigen" hoor
    Hoe bedoel je?

    Ik gok dat het probleem is dat servicing uit staat.
    Het vervangen van voertuigen kan alleen in een depot, dus je moet of alle voertuigen tegelijkertijd naar het depot sturen of je moet aanzetten dat voertuigen ook geserviced worden als breakdowns uit staan, dan zou het vanzelf moeten gaan.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 09:10:22 #63
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_52189134
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 01:59 schreef hierissiedan het volgende:
    He, wat een pesthekel, moet je je hele auto voertuigen bestand gaan vernieuwen. Dacht ik een leuke optie te hebben gevonden in openTT die automatisch alle voertuigen vervangt wanneer ze ouder zijn, maar die werkt blijkbaar niet! Balen!
    Werkt hier anders prima.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
      woensdag 8 augustus 2007 @ 10:07:34 #64
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52190309
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 01:59 schreef hierissiedan het volgende:
    He, wat een pesthekel, moet je je hele auto voertuigen bestand gaan vernieuwen. Dacht ik een leuke optie te hebben gevonden in openTT die automatisch alle voertuigen vervangt wanneer ze ouder zijn, maar die werkt blijkbaar niet! Balen!
    Als je breakdowns uit hebt staan heeft het trouwens helemaal geen zin om oude voertuigen te vervangen door nieuwe voertuigen van hetzelfde type. Ze gaan er echt niet sneller door. En de autorenew vehicles when old optie werkt alleen als de voertuigen een depot ingaan, dus servicing moet wel aan staan. Of je moet bij al je voertuigen een order opnemen om naar een depot te gaan, dat zou ook nog kunnen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52198595
    Zover ik weet is het ook van invloed op je rating bij de stations.

    edit:
    Dat is alleen de eerste 2 jaar, zie hier.
      Lieve Belg woensdag 8 augustus 2007 @ 17:44:56 #66
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_52203200
    Zijn er het laatste half jaar belangrijke wijzigingen doorgevoerd in OpenTTD? Lang geleden dat ik het nog eens gespeeld heb.

    Hoe zit het met hun nieuwe graphics?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      woensdag 8 augustus 2007 @ 17:45:49 #67
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52203221
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 14:59 schreef vanOekelen het volgende:
    Zover ik weet is het ook van invloed op je rating bij de stations.

    edit:
    Dat is alleen de eerste 2 jaar, zie hier.
    Inderdaad, en je gaat niet elke 2 jaar al je treinen vernieuwen om een hogere rating te krijgen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 18:03:53 #68
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52203662
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 17:44 schreef Jump het volgende:
    Zijn er het laatste half jaar belangrijke wijzigingen doorgevoerd in OpenTTD? Lang geleden dat ik het nog eens gespeeld heb.

    Hoe zit het met hun nieuwe graphics?
    32bpp wordt nu geloof ik ondersteund in de nightlies, je moet alleen wel zoeken naar 32bpp newgrf's... Maar het vordert dus wel gestaag.

    En belangrijke wijzigingen... Tja, bruggen over van alles (schuine sporen, sporen met seinen), autocomplete signals (ook door bochten), timetabling (treinen op een vaste afstand van elkaar laten rijden), one-way roads en trams zijn denk ik de grootste veranderingen van de afgelopen tijd.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 20:50:40 #69
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52208654
    Ik zit eens te denken, is het misschien wat om een Fok-beginners-server op te zetten, met wachtwoord beveiligd, zodat alleen Fokkers erop kunnen? Daarin kunnen beginners dan dingen bouwen en aanklooien, en hulp vragen aan ervaren spelers. Als er geen ervaren spelers aanwezig zijn, kun je bordjes plaatsen met je vraag bij het stukje dat je hebt gebouwd, waarna de ervaren spelers het vervolgens aanpassen of uitleggen op het forum.

    Is hier animo voor?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52211526
    best goed idee.
    ik type ook mar wat
    pi_52218610
    @Merovingian: Goed idee.

    Ik speel sinds een maandje weer TT, een stukje historie komt in m'n jongen leven terug. Ik kan me herinneren dat ik en m'n pa hier helemaal verslaafd aan waren, ook al was ik nog maar 8. Nu ik het weer gedownload heb en m'n pa ook, spelen we regelmatig een spelletje, meestal één waar we al mee bezig waren. Gewoon heerlijk om m'n pa in te maken via het draadloos netwerk hier.:)
      donderdag 9 augustus 2007 @ 07:15:57 #72
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52219217
    Iedere keer als ik er weer aan begin raak ik weer verslaafd
    Ik heb maanden geleden al OpenTTD gedownload, maar nog steeds niet gespeeld, omdat ik dan weer verslaafd wordt, en daar heb ik helemaal geen tijd voor

    Is de AI wel al beter geworden trouwens?? Want dat vond ik altijd het grote nadeel van dit spel, je hebt eigenlijk geen tegenstand. En na een jaar of 20/30 komt er meer geld binnen dan je op kan maken in een jaar, en nog eens 20 jaar later heb je alles vol gebouwd (en dan is m'n verslaving weer over voor een tijdje..)
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 9 augustus 2007 @ 07:44:15 #73
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52219299
    Er is een AI die slimmer is, maar hij maakt alleen bussen en geen treinen. E.e.a. is nog in ontwikkeling.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 07:58:02 #74
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52219363
    Die AI kan beter alleen treinen en geen bussen maken, dan wordt het misschien nog wat
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_52223499
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 07:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
    En na een jaar of 20/30 komt er meer geld binnen dan je op kan maken in een jaar, en nog eens 20 jaar later heb je alles vol gebouwd (en dan is m'n verslaving weer over voor een tijdje..)
    De maps zijn kun je nu ipv 256x256 vergroten tot 2048x2048, dus zo snel zul je het niet meer vol kunnen bouwen
    pi_52224134
    OMFG!
    Ik wist niet dat hier een topic van was!

    Vroeger speelde ik dit spel altijd! Ik was er echt supergoed in
    Vanavond weer eens een keer uitproberen.

    Thx voor de tip

    Webby
    to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
      donderdag 9 augustus 2007 @ 12:20:15 #77
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52224283
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 11:53 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    De maps zijn kun je nu ipv 256x256 vergroten tot 2048x2048, dus zo snel zul je het niet meer vol kunnen bouwen
    En er is zelfs een patch waarmee je ze nog groter kunt maken... En ook enorm langgerekt, 128x32768 ofzo
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52224525
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 12:20 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    En er is zelfs een patch waarmee je ze nog groter kunt maken... En ook enorm langgerekt, 128x32768 ofzo
    Zouden er mensen zijn die dat vol krijgen?
      Lieve Belg donderdag 9 augustus 2007 @ 12:32:37 #79
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_52224632
    Heeft er iemand zitten spelen met die 32b versie en wie heeft er enkele screenshots? Ik heb er nu nog maar 1 ingame shot gevonden.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      donderdag 9 augustus 2007 @ 12:33:05 #80
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52224650
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 12:29 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zouden er mensen zijn die dat vol krijgen?
    Tja het is wel smal... Je bouwt 1 superlange lijn van 2x2 sporen en daar sluit je dan alle op aan. Lijkt me op zich wel leuk om een keer te doen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 12:40:37 #81
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52224860
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 12:32 schreef Jump het volgende:
    Heeft er iemand zitten spelen met die 32b versie en wie heeft er enkele screenshots? Ik heb er nu nog maar 1 ingame shot gevonden.
    Ik heb er wel mee gespeeld. Geen screenshots gemaakt. Aangezien de graphics bij mij nog hetzelfde waren zag je er ook niet echt veel aan, behalve bij uitzoomen. Dan wordt er een soort van anti-aliasing toegepast, waardoor je alles scherp blijft zien. Wel kleiner natuurlijk want je zoomt uit. Maar als je maximaal uitzoomt kun je nog zien of een graantrein vol of leeg is, probeer dat met de gewone versie maar eens te onderscheiden...

    Wat plaatjes van 32bpp:
    http://lidars.narod.ru/index.files/image5017.png
    http://lidars.narod.ru/index.files/image7202.png (menubalk en doorzichtige brug)
    http://www.tt-forums.net/download.php?id=75290

    edit: nog meer:
    http://lidars.narod.ru/index.files/Page4914.htm
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 13:08:09 #82
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_52225686
    Vanaf wanneer is die 32versie klaar/speelbaar? Ik zie er erg naar uit.
    Wat trouwens ook wel leuk zou zijn is als je zelf meerdere bedrijfjes kan starten. Dus dat je een bedrijfje voor je bussen hebt en een bedrijfje voor de treinen enz.
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 13:27:00 #83
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52226195
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef hierissiedan het volgende:
    Vanaf wanneer is die 32versie klaar/speelbaar? Ik zie er erg naar uit.
    "When it's done."
    Het wordt nog steeds door vrijwilligers gemaakt. Je kan 2 dingen doen: afwachten en niet vragen, of meehelpen...
    quote:
    Wat trouwens ook wel leuk zou zijn is als je zelf meerdere bedrijfjes kan starten. Dus dat je een bedrijfje voor je bussen hebt en een bedrijfje voor de treinen enz.
    Dat kon met de subsidaries patch. Die was nogal buggy, maar er zijn weer wat mensen aan bezig om hem op te lappen. Dat is echt superleuk, aangezien je dan ook over spoor van concurrenten kan rijden, die daar dan geld voor krijgen (als je dat zo instelt). Gevolg is dus dat je samen enorme netwerken kunt bouwen, maar wel je eigen winst enzo behoudt. Het blijft namelijk wel je eigen bedrijf. In singleplayer kun je met die patch meerdere bedrijven starten, en dan switchen. Bedrijf voor hout en bedrijf voor passagiers om maar wat te noemen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52228714
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef hierissiedan het volgende:
    Vanaf wanneer is die 32versie klaar/speelbaar? Ik zie er erg naar uit.
    Hij is al klaar+speelbaar, de nieuwste nightly's hebben alemaal de mogelijkheid om 32 bits graphics weer te geven, probleem is alleen dat die er gewoonweg nog niet (veel) zijn.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:12:02 #85
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_52244775
    nightly's ??

    en waar haal ik de subsidaries patch?

    Overigens heb ik mijn spelletje alweer uitgespeeld naar 3 dagen.
    Het trotst ben ik nog op mijn allereerste keer dat het lukte... Zo trost een weekje gespeeld en ik was zo rijk dat de teller het niet meer kon bijhouden! Maar jammer genoeg is dat verleden tijd...
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 06:31:40 #86
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52248166
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 00:12 schreef hierissiedan het volgende:
    nightly's ??
    Lees de OP.
    quote:
    en waar haal ik de subsidaries patch?
    Op www.tt-forums.net een beetje zoeken. Patch invoegen in broncode en dan zelf compilen.
    quote:
    Overigens heb ik mijn spelletje alweer uitgespeeld naar 3 dagen.
    Het trotst ben ik nog op mijn allereerste keer dat het lukte... Zo trost een weekje gespeeld en ik was zo rijk dat de teller het niet meer kon bijhouden! Maar jammer genoeg is dat verleden tijd...
    Maak de map gewoon 2048 bij 2048, dan heb je hem na 3 dagen echt niet uitgespeeld...

    [ Bericht 3% gewijzigd door Bart op 10-08-2007 08:17:16 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52250712
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 06:31 schreef Merovingian het volgende:

    Maak de map gewoon 2048 bij 2048, dan heb je hem na 3 dagen echt niet uitgespeeld...
    Ik denk dat hij bedoelt dat hij het jaar 2050 heeft gehaald..
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:47:20 #88
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52251157
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 10:28 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik denk dat hij bedoelt dat hij het jaar 2050 heeft gehaald..
    Oh
    Persoonlijk noem ik dat geen uitspelen, dat is al zo snel... Transport Tycoon speel ik nooit "uit". Zelf vind ik dat eigenlijk als je alle industrien en alle steden heb "connected", en dat doe ik nooit
    Maar iedereen geeft er natuurlijk zijn eigen definitie aan...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52251395
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 21:46 schreef existenz het volgende:

    [..]

    Ja, openttd doet het.
    Super, dan ga ik het ook maar es proberen! Vroeger heel veel gespeeld, lijkt me wel weer wat.
    pi_52251997
    hmm, al weer weekje niet meer gespeeld, geen tijd gehad:o

    zal dit weekend wel weer is kijken
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
      zondag 12 augustus 2007 @ 15:45:31 #91
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52306191
    Ik ben nu lekker online aan het spelen, helaas nog alleen. Iemand zin om mee te doen? Barts Server, ip 85.144.78.174:3979
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 19:46:55 #92
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_52431699
    ik ga binnenkort hiermee ook maar weer eens beginnen nadat ik het lang geleden speelde.

    Edit:

    Ik heb mijn eerste drie treintjes intussen rijden. de eerste twee vervoeren Kolen, de derde trein moet ijzer gaan vervoeren.

    http://img2.putfile.com/main/8/22812262645.jpg
    Hier is de lijn van mijn twee kolentreinen te zien.

    Ik heb het in een linkje gezet, zodat het laden van de pagina niet te lang duurt en de layout niet verziekt wordt

    [ Bericht 76% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 17-08-2007 18:33:03 ]
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
    Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
    pi_52537609
    TTDPatch krijg ik niet werkend op WinXP
      maandag 20 augustus 2007 @ 20:30:23 #94
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52538971
    Moet je wel even de patch aanzetten om onder windows XP te werken...
    Lees anders dit en dit even door.

    Kortom:
    quote:
    Simply put the line "win2k on" in the file ttdpatch.cfg.


    [ Bericht 36% gewijzigd door Bart op 20-08-2007 20:39:34 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52583345
    En dan nog een vraagje.
    Ik heb altijd een server draaien van OpenTTD.
    Maar hij zegt dat het een "niet-Dedicated" is.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel Dedicated is?
    (met versie 0.5.2 of 0.5.3)
    pi_52583509
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 20:50 schreef Merovingian het volgende:
    Ik zit eens te denken, is het misschien wat om een Fok-beginners-server op te zetten, met wachtwoord beveiligd, zodat alleen Fokkers erop kunnen? Daarin kunnen beginners dan dingen bouwen en aanklooien, en hulp vragen aan ervaren spelers. Als er geen ervaren spelers aanwezig zijn, kun je bordjes plaatsen met je vraag bij het stukje dat je hebt gebouwd, waarna de ervaren spelers het vervolgens aanpassen of uitleggen op het forum.

    Is hier animo voor?
    Ik kan een server ervoor maken eventueel.
    pi_52585243
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:33 schreef Elixabete het volgende:

    [..]

    Ik kan een server ervoor maken eventueel.
    Servers hebben we al genoeg hoor
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:07:51 #98
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_52586040
    tvp, binnenkort maar weer eens installeren.
    And now for something completely different, I'm on a horse.
    pi_52586620
    Ik zit nu even in een "Sim City 4-periode", maar TTD komt toch altijd weer terug..
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:34:24 #100
    39436 Dreammaster
    Dat zei je moeder vannacht ook
    pi_52588520
    Ben open TTD sinds een paar maanden aan het spelen.. Zal vanavond als ik thuis ben (en tijd heb) wel wat screenshots plaatsen.

    tevens tvp
      woensdag 22 augustus 2007 @ 21:04:09 #101
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52602056
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef Elixabete het volgende:
    En dan nog een vraagje.
    Ik heb altijd een server draaien van OpenTTD.
    Maar hij zegt dat het een "niet-Dedicated" is.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel Dedicated is?
    (met versie 0.5.2 of 0.5.3)
    Opstarten met -D als toevoeging. Dus C:Program FilesOpenTTDOpenTTD.exe" -D in je snelkoppeling zetten. (backslashes laat fok weer weg, logisch... maar je bedoelt wat ik snap). Daarbij is het wel handig als je de console commands kent, moet je even in de manual zoeken op console commands ofzo

    edit: ik heb ze in mijn bladwijzers staan: http://wiki.openttd.org/index.php/Console_Commands
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52609597
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 21:04 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Opstarten met -D als toevoeging. Dus C:Program FilesOpenTTDOpenTTD.exe" -D in je snelkoppeling zetten. (backslashes laat fok weer weg, logisch... maar je bedoelt wat ik snap). Daarbij is het wel handig als je de console commands kent, moet je even in de manual zoeken op console commands ofzo

    edit: ik heb ze in mijn bladwijzers staan: http://wiki.openttd.org/index.php/Console_Commands
    yeah thanks
      donderdag 23 augustus 2007 @ 06:36:53 #103
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52612110
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 00:28 schreef Elixabete het volgende:

    [..]

    yeah thanks
    En? Heb je je eigen server al draaien?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52663249
    ik speel al een lange tijd openttd met vlagen

    hier een ss

    in deze map zitten iets van 400 treinen en paar bootjes

    daar schrok je van!!
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:39:31 #105
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52663530
    Inefficient langzame 90graden-bochten... Verder wel impressive
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:07:24 #106
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52669506
    Het is allemaal niet zo efficient geregeld...

    Maar ziet er wel cool uit
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_52669560
    Op de PSP speelt Openttd echt waardeloos. De analoge stick als muis is nou niet echt grandioos te noemen.
    Friettent dikke Willie, met Willie
    pi_52698508
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 04:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Het is allemaal niet zo efficient geregeld...

    Maar ziet er wel cool uit
    mja die aanpassing dat je langzamer gaat in een 90 graden bocht staat dan ook uit. in die tijd toen ik aan de map begon bestond dat nog niet
    daar schrok je van!!
    pi_52698986
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:59 schreef dome het volgende:

    [..]

    mja die aanpassing dat je langzamer gaat in een 90 graden bocht staat dan ook uit. in die tijd toen ik aan de map begon bestond dat nog niet
    Is ook wel te zien Ik zie een heleboel 45 graden bochten
      donderdag 30 augustus 2007 @ 17:02:06 #110
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52814966
    Ik meen me te herinneren dat ik ooit een site gezien heb waar Nederlandse treinen te downloaden waren. Die heb ik ook op geslagen
    ...Op m'n oude computer.....
    En nu kan ik die site niet meer vinden
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      Lieve Belg donderdag 30 augustus 2007 @ 17:04:20 #111
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_52815032
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_52815404
    En hier kan je een zeer oude teaserversie downloaden met slechts een paar treinen, waarschijnlijk had je die.
    Als het goed is komt er binnenkort een alpha-release met een hoop meer treinen (ze hopen nog dit jaar helemaal klaar te zijn met deze set.

    [ Bericht 1% gewijzigd door vanOekelen op 30-08-2007 22:23:41 ]
      donderdag 30 augustus 2007 @ 17:45:02 #113
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52815960
    Hmm, ik kan me herinneren dat ik een screenshot gezien had waar toch een hoop locomotieven al op stonden, zowel diesel als electrisch..
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 30 augustus 2007 @ 19:47:36 #114
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_52819472
    de newgrf map heb ik niet, dus ik neem aan dat ik deze zelf moet maken Maar waar moet ik die nieuwe map plaatsen?
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
    Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
      donderdag 30 augustus 2007 @ 21:38:48 #115
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52822944
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 19:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    de newgrf map heb ik niet, dus ik neem aan dat ik deze zelf moet maken Maar waar moet ik die nieuwe map plaatsen?
    Newgrf's plaats je gewoon in je data directory.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52824897
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 17:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hmm, ik kan me herinneren dat ik een screenshot gezien had waar toch een hoop locomotieven al op stonden, zowel diesel als electrisch..
    Klopt, die screenshots zijn onder andere te vinden in het vorige deel van dit topic en op de site van het tt-forum wat al gegeven is. Maar het enige wat tot nu toe is vrijgegeven is wat te downloaden valt via dat linkje dat ik toen straks heb gepost.

    En hier even de linkjes die ik in vorig topic ook al had gepost:
    quote:
    pi_52826375
    Ok, vaagheid. Mijn cheatmenu komt niet meer tevoorschijn met ctrl+alt+c
    Ik mis de magic bulldozer
    pi_52828625
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 23:06 schreef MaxMark het volgende:
    Ok, vaagheid. Mijn cheatmenu komt niet meer tevoorschijn met ctrl+alt+c
    Ik mis de magic bulldozer
    Welke versie speel je en speel je niet per ongeluk in multiplayer modus?

    Ps, OpenTTD 0.5.3-RC3 is net uitgekomen!
    pi_52829954
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 00:31 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Welke versie speel je en speel je niet per ongeluk in multiplayer modus?

    Ps, OpenTTD 0.5.3-RC3 is net uitgekomen!
    0.5.3-RC2 speel ik gewoon. Wel toevallig dat RC3 nu uit is, toen ik het vorige bericht postte was ie er nog niet
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:51:31 #120
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_52830077
    Ben ik de enige die na verloop van tijd (lees: als je toch geld als water hebt ) het niet meer interesseert dat hele divisies (in mijn geval busdivisie, >400 bussen) dik verlies maken? Ik heb gewoon écht geen zin om al die 400 bussen andere orders te geven zodat ze wel weer winstgevend worden
    pi_52830116
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 01:51 schreef Douwe het volgende:
    Ben ik de enige die na verloop van tijd (lees: als je toch geld als water hebt ) het niet meer interesseert dat hele divisies (in mijn geval busdivisie, >400 bussen) dik verlies maken? Ik heb gewoon écht geen zin om al die 400 bussen andere orders te geven zodat ze wel weer winstgevend worden
    Bij mij maken voertuigen nooit verlies, ook bussen niet. Hoe zou dat kunnen, je zet ze neer op een plek waar ze sowieso winst maken, en dat groeit vanaf dan alleen maar, gezien de stad dan ook groeit
    pi_52830122
    Ge-upgrade naar RC3, maar nog steeds geen cheatmenu
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:05:15 #123
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_52830281
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 01:53 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Bij mij maken voertuigen nooit verlies, ook bussen niet. Hoe zou dat kunnen, je zet ze neer op een plek waar ze sowieso winst maken, en dat groeit vanaf dan alleen maar, gezien de stad dan ook groeit
    Als ik een spel begin zijn bussen een snelle money-maker... en ook vervoer binnen een stad levert dan veel geld op. Alleen na verloop van tijd is vervoer binnen een stad alleen maar verliesgevend, maar aangezien al mn steden dan al volzitten met busnetwerken, heb ik gewoon geen zin om al die bussen te verleggen naar andere steden, met daarbij ook weer de risico's dat ze ten prooi vallen aan mijn treinen
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 04:14:13 #124
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52831205
    Als ik een spel begin maak ik in principe geen bussen, een trein maakt altijd meer winst...
    Maar als een bus verlies maakt, en je hebt geen zin om de route te verleggen, waarom delete dan gewoon de bus niet??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:24:54 #125
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52831422
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 01:53 schreef MaxMark het volgende:
    Ge-upgrade naar RC3, maar nog steeds geen cheatmenu
    Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend.
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 01:51 schreef Douwe het volgende:
    Ben ik de enige die na verloop van tijd (lees: als je toch geld als water hebt ) het niet meer interesseert dat hele divisies (in mijn geval busdivisie, >400 bussen) dik verlies maken? Ik heb gewoon écht geen zin om al die 400 bussen andere orders te geven zodat ze wel weer winstgevend worden
    Als je voertuigen kloont tewijl je ctrl ingedrukt houdt, worden de orders van de voertuigen gekoppeld. Als je dan de orders van 1 voertuig verandert, worden ze automagisch van alle 400 veranderd
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:52:33 #126
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52832321
    Ik heb een nieuw landschap gemaakt met de inspiratie volle naam bergjes
    Heeft iemand anders zin om deze ook te spelen?? Dan kunnen we na 50 jaar ofzo gaan vergelijken. Niet wie het meeste geld heeft, maar hoe de infrastructuur gemaakt is, en hoe de dorpjes en steden zich ontwikkeld hebben
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_52833932
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 06:24 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend.
    [..]
    Et voila !
    Thanks, deze kende ik nog niet
    pi_52834823
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 06:24 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend.
    De oorzaak ervan is dat andere programma's die op (de achtergrond van) je pc meedraaien al ctrl-alt-c opeisen als snelkoppeling, een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld trillian.
    pi_52834863
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    De oorzaak ervan is dat andere programma's die op (de achtergrond van) je pc meedraaien al ctrl-alt-c opeisen als snelkoppeling, een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld trillian.
    Mja, ik had m'n ATI-programma daar dus op staan, maar die snelkoppeling had ik verwijderd. Daarna deed 'ie het nog steeds niet
    pi_52835314
    Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
    pi_52835444
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
    Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
    Persoonlijk zet ik ze zoveel mogelijk op full-load, omdat ik het nogal zonde vind als ze een heel stuk moeten rijden op mijn nogal drukke netwerken zonder al te veel goederen erin.
    Op stations met weinig sporen waar heel veel treinen komen of bij secondaire industrienen probeer ik het echter zoveel mogelijk te vermijden. (om respectievelijk opstoppingen op mijn hoofd-netwerk en dead-locks te voorkomen)
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:51:06 #132
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52838479
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
    Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
    Ik zet altijd al mijn treinen op full load. En dan bouw ik precies zoveel treinen dat er altijd minimaal 1 en maximaal 2 staan te laden op het station. Dan heb je dus minimale kosten (als er 5 treinen staan te laden heb je 5x kosten voor treinen die niets doen), en maximale ratings bij je station.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:24:26 #133
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52839552
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 08:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik heb een nieuw landschap gemaakt met de inspiratie volle naam bergjes
    Heeft iemand anders zin om deze ook te spelen?? Dan kunnen we na 50 jaar ofzo gaan vergelijken. Niet wie het meeste geld heeft, maar hoe de infrastructuur gemaakt is, en hoe de dorpjes en steden zich ontwikkeld hebben
    Niemand die zin heeft??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:03:58 #134
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52840905
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 13:24 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Niemand die zin heeft??
    Ik speel alleen nog maar multiplayer...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:39:46 #135
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52842043
    Ik heb nog nooit multiplayer gespeeld... Maar dan kan je toch alleen maar verder spelen als de andere ook online is lijkt me
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_52842619
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik heb nog nooit multiplayer gespeeld... Maar dan kan je toch alleen maar verder spelen als de andere ook online is lijkt me
    Je speelt gewoon op een server waarop altijd een map/spel draait. Of er nou 0 of 8 spelers zijn
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:01:42 #137
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52842743
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik heb nog nooit multiplayer gespeeld... Maar dan kan je toch alleen maar verder spelen als de andere ook online is lijkt me
    Ik zou zeggen, kom eens online, dan zie je vanzelf hoe het gaat
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:15:13 #138
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_52843118


    Gaat echt hard de goeie kant op!
    Wat ik me nu afvraag, kan je beinvloeden welke variant je krijgt?
    Dit principe zie je ook wel eens bij goodsvrachtwagens en bussen. Dat je allemaal varianten krijgt.
    In het geval met de treinen zou het bijv. tof zijn om de lijnen in het noorden met Noordnet treinen te doen, in het zuiden met Veolia en de rest NS.

    Die dutchtrainset gaat echt zo vet worden:




    Purno zat trouwens toch ook op Fok? Als je dit leest.. .

    [ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 31-08-2007 15:21:02 ]
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:59:20 #139
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52844366
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_52844593
    Die koplopers zien eruit alsof ze ergens tegenaan zijn gereden (korter in verhouding), maar verder
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:04:51 #141
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52847997
    Enige nadeel is dat tegen de tijd dat het echt af is, iedereen lang en breed in de 32bpp zit...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52848553
    Ik denk dat je voorlopig nog wel even kunt wachten totdat alle graphics omgezet zijn, een eerste stap zou kunnen zijn om eindelijk eens af te spreken hoe alles gemaakt moet worden qua belichting, schaal, textures enzo...

    Daarnaast kun je natuurlijk altijd de newgrf's blijven gebruiken, er hoeven "alleen" nog maar 3d modellen overal van gemaakt te worden, alles is binnenkort als het goed is immers al wel gecoded.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:08:06 #143
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_52856295
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 18:04 schreef Merovingian het volgende:
    Enige nadeel is dat tegen de tijd dat het echt af is, iedereen lang en breed in de 32bpp zit...
    Ik blijf voorlopig nog wel TTDen met de 16bpp? graphics. Puur voor de nostalgie .
    Die 32bpp graphics doen me ook te veel denken aan locomotion met die ellendige bochten .
    Ben na 10 jaar (in het spel dan) weer terug gegaan naar TTD. Veel toffer .
    pi_52858607
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 23:08 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ik blijf voorlopig nog wel TTDen met de 16bpp? graphics. Puur voor de nostalgie .
    Die 32bpp graphics doen me ook te veel denken aan locomotion met die ellendige bochten .
    Ben na 10 jaar (in het spel dan) weer terug gegaan naar TTD. Veel toffer .
    De 32 bpp graphics zullen alleen als extra schil die om de 8bpp graphics heen gaan draaien.
    Jij kunt dus ook gewoon 8bpp graphics blijven draaien in een multiplayer game waarbij de rest allemaal in 32 bpp speelt. Of als je dat leuk vindt kan je bijvoorbeeld een treintje (type) enkel in 32 bpp laten werken enz.
    pi_52858678
    In de laatste trunk versie moet je met control de signals veranderen. Dat sux, Ik had eerst een mooi selectieboxje.. Dat was veel overzichtelijker
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zaterdag 1 september 2007 @ 00:50:00 #146
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_52858910
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 00:38 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    De 32 bpp graphics zullen alleen als extra schil die om de 8bpp graphics heen gaan draaien.
    Jij kunt dus ook gewoon 8bpp graphics blijven draaien in een multiplayer game waarbij de rest allemaal in 32 bpp speelt. Of als je dat leuk vindt kan je bijvoorbeeld een treintje (type) enkel in 32 bpp laten werken enz.
    weet ik .
    maar de 8bpp graphics hebben voor mij behoorlijk wat nostalgische waarde .
      zaterdag 1 september 2007 @ 10:36:36 #147
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52862952
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
    In de laatste trunk versie moet je met control de signals veranderen. Dat sux, Ik had eerst een mooi selectieboxje.. Dat was veel overzichtelijker
    Volgens mij heeft dat nooit in trunk gezeten, alleen in MiniIN en nu in ChrisIN... Probeer die eens uit als je dat weer wil hebben.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_52866467
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 10:36 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Volgens mij heeft dat nooit in trunk gezeten, alleen in MiniIN en nu in ChrisIN... Probeer die eens uit als je dat weer wil hebben.
    Hmm de miniin idd...
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zondag 2 september 2007 @ 10:58:53 #149
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52886081
    Ik heb openTDD 0.5.2, in welke jaar komen de electrische treinen?? Of komen die niet??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 2 september 2007 @ 11:18:18 #150
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52886377
    Ongeveer 1966. Bouw je wel elektrisch spoor en elektrische treindepots? Anders kan je ze in 2398 nog niet bouwen namelijk.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 2 september 2007 @ 11:27:54 #151
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52886480
    Ah ok. Ik zit nu in 1962. Ik zit steeds te kijken of ik electrisch spoor kan bouwen, maar ik vond het zo lang duren
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 2 september 2007 @ 12:02:33 #152
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52887042
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 11:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ah ok. Ik zit nu in 1962. Ik zit steeds te kijken of ik electrisch spoor kan bouwen, maar ik vond het zo lang duren
    ctrl-alt-c en paar jaar vooruit gaan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 2 september 2007 @ 15:36:48 #153
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_52891925
    Heb dus een probleem met een netwerk. Heb zelf een scenario gemaakt om eens mijn eerste grote netwerk te bouwen. Inclusief pre-en exit signalen en junctions. Maar het loopt niet zo goed. Snap vooral dat met die pré en exit signalen niet goed. En ik zou ook een tussenstation willen bouwen dat groter kan dan 1x1. Ik heb een screenshot van de hele map genomen om het beter te laten zien, en de savegame upgeloaded.:

    Afbeelding (let op, meer dan 5MB groot)
    savegame
      zondag 2 september 2007 @ 15:44:17 #154
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_52892117
    Werkt dit spel ook onder vista? Heb dit spel vroeger erg vaak gespeeld, stukje nostalgie
    pi_52892173
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:36 schreef zagevent het volgende:
    Afbeelding (let op, meer dan 5MB groot)
    215 KB .
    pi_52892178
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:44 schreef Paran0id het volgende:
    Werkt dit spel ook onder vista? Heb dit spel vroeger erg vaak gespeeld, stukje nostalgie
    Ja, werkt prima.
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zondag 2 september 2007 @ 15:48:27 #157
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_52892266
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:46 schreef Credence het volgende:

    [..]

    215 KB .
    wtf, op mijn pc kon je helemaal inzoomen.
    pi_52892399
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:48 schreef zagevent het volgende:

    [..]

    wtf, op mijn pc kon je helemaal inzoomen.
    Ik denk niet dat photobucket pics van 5 MB leuk vindt en dat 'ie daarom verkleind is.
      zondag 2 september 2007 @ 15:57:38 #159
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_52892545
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:36 schreef zagevent het volgende:
    Heb dus een probleem met een netwerk. Heb zelf een scenario gemaakt om eens mijn eerste grote netwerk te bouwen. Inclusief pre-en exit signalen en junctions. Maar het loopt niet zo goed. Snap vooral dat met die pré en exit signalen niet goed.
    Ik snap zelf het nut van exit signalen niet helemaal..., ik vraag me altijd af waarom daar niet een pre-signaal gebruikt kan worden..
    quote:
    En ik zou ook een tussenstation willen bouwen dat groter kan dan 1x1. Ik heb een screenshot van de hele map genomen om het beter te laten zien, en de savegame upgeloaded.:
    Uhmm, waarom zou je een groter tussenstation nodig hebben????
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 2 september 2007 @ 16:04:41 #160
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_52892728
    Ik heb een goederenlijn van twéé of meer sporen. Omdat ik wil dat ze niet verdwalen wil ik ze via een tussenstation laten gaan. Maar omdat een tussenstation maar 1x1 groot is moet ik óf twee sporen één laten worden óf meer tussenstaions bouwen.
    pi_52894799
    Waarom gebruik je niet een gewoon station van lengte=1 daarvoor?
    Ergens in de opties kan je aanzetten dat ene trein gewoon op max snelheid door een station doorrijdt als deze niet in zijn orders staan.

    edit: Volgens mij is het de optie: "TTDpatch-compatible nonstop gebruik" onder patches->stations deze moet aan staan.

    [ Bericht 24% gewijzigd door vanOekelen op 02-09-2007 17:26:27 ]
      zondag 2 september 2007 @ 17:49:25 #162
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_52895358
    Ok, bedankt voor de tip.
      zondag 2 september 2007 @ 18:11:43 #163
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_52895817
    Ik heb dat scenario Nederland nu ingeladen. Maar waarom kan ik geen sporen bouwen, en wanneer ik bushaltes gebouwd heb met een depot kan ik ook geen bussen aanschaffen?
    pi_52895852
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 18:11 schreef Paran0id het volgende:
    Ik heb dat scenario Nederland nu ingeladen. Maar waarom kan ik geen sporen bouwen, en wanneer ik bushaltes gebouwd heb met een depot kan ik ook geen bussen aanschaffen?
    Je zit waarschijnlijk nog te vroeg in de tijd, voordat er treinen en/of bussen in het spel komen. Zet de startdatum eens naar minimaal 1935
      zondag 2 september 2007 @ 18:44:45 #165
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_52896571
    Thanks, kan ik weer ff vooruit
      zondag 2 september 2007 @ 20:59:22 #166
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_52899920
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:57 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik snap zelf het nut van exit signalen niet helemaal..., ik vraag me altijd af waarom daar niet een pre-signaal gebruikt kan worden..
    Ik snap je vraag niet helemaal. Zonder exit-signalen heeft een pre-signal helemaal geen zin. Het doel van een pre-signal is juist dat hij op rood gaat als alle exit-signals erachter ook op rood staan... Maar als er dus geen exit-signals zijn werkt hij dus niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 5 september 2007 @ 22:09:03 #167
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_52969281
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef Merovingian het volgende:
    Er moet wel gezegd worden dat als je op de grootste map speelt met zeg maar 500+ treinen op een enorm netwerk, het wat trager gaat lopen en een snelle cpu wel gewenst is. Maar die grenzen zullen de meeste spelers nooit bereiken
    Ik speel op een Pentium III 500 Mhz, 256 MB werkgeheugen en daar begint het best wel te kraken een 256 X 512 map met een flink netwerk erop. Het loopt nog redelijk allemaal maar je merkt wel dat wanneer je de game versnelt je niet zoveel verschil merkt, eigenlijk loopt het dan normaal
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 5 september 2007 @ 22:23:41 #168
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_52969715
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
    Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
    goederen die qua prijs stabiel zijn altijd op fullload (kolen gaan nauwelijks in waarde achteruit als de trein lang staat in te laden), passagiers in principe niet. Niet alleen voor de prijs (passagiers dalen erg snel in waarde) maar ook voor de doorstroom op de tussenstations is het fijner als de trein gewoon doorgaat. Alleen met sneltreinen over hele lange afstanden zou je fullload kunnen doen omdat de kosten voor leeg vertrekken zo hoog zijn.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_52972784
    quote:
    Op woensdag 5 september 2007 22:09 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ik speel op een Pentium III 500 Mhz, 256 MB werkgeheugen en daar begint het best wel te kraken een 256 X 512 map met een flink netwerk erop. Het loopt nog redelijk allemaal maar je merkt wel dat wanneer je de game versnelt je niet zoveel verschil merkt, eigenlijk loopt het dan normaal
    Wat leuk is om te doen: Opzij bewegen met de pijltjestoetsen en dan op pauze zetten terwijl je de pijltjestoetsen vast blijft houden. Dan zie je heel goed het verschil in performance
      maandag 10 september 2007 @ 17:53:28 #170
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53076752
    Oke, ik zit nu ergens in 2040, en vind het wel welletjes (ben in 1934 begonnen..)
    Ik wil nu wel eens online spelen

    Is er een server waar fokkers op spelen??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 18:17:39 #171
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53077247
    Mijn server: Barts Server spelen wel eens Fokkers op.
    Andere optie is Maartens Server, van Maartena.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 18:22:15 #172
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53077346
    Speel jij daar ook Merovingian??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 18:22:59 #173
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53077365
    En hoe kom ik achter het adres van die servers??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 18:26:00 #174
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53077403
    Ah, gevonden!! Alleen staat er 'andere versie', dus ik kan niet meespelen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 18:35:11 #175
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53077599
    Ik heb trouwens OpenTTD 0.5.2
    Welke versie moet ik hebben om wel mee te kunnen spelen??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 18:41:06 #176
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53077772
    Ik speel wel eens op mijn eigen server ja
    Mijn versie is 0.5.3-RC3.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 18:42:52 #177
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53077815
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 18:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik heb trouwens OpenTTD 0.5.2
    Welke versie moet ik hebben om wel mee te kunnen spelen??
    Als je op een server klikt in het multiplayer venster kun je trouwens ook zien wat de versie van de server is...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 18:47:35 #178
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53077931
    oke. Ik ga 0.5.3-RC3 ook downloaden en installeren. En dan eens uitvogelen hoe zo'n multiplayergame precies in z'n werk gaat. Want het is mij nog niet duidelijk hoe het precies zit met het verlopen van de tijd in het spel enzo...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53078169
    Tycoon is master
    en ik ben master in tycoon

    I feel kinda Locrian today
      maandag 10 september 2007 @ 19:37:52 #180
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53079109
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
    oke. Ik ga 0.5.3-RC3 ook downloaden en installeren. En dan eens uitvogelen hoe zo'n multiplayergame precies in z'n werk gaat. Want het is mij nog niet duidelijk hoe het precies zit met het verlopen van de tijd in het spel enzo...
    De tijd gaat gewoon door... Weinig bijzonders aan hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 19:45:39 #181
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53079284
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 18:57 schreef starla het volgende:
    Tycoon is master
    en ik ben master in tycoon

    Laat eerst maar eens wat savegames zien dan, waarbij je meer dan 100 miljoen euro winst per jaar maakt met alleen treinen, dan praten we wel verder.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 20:06:25 #182
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53079723
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Laat eerst maar eens wat savegames zien dan, waarbij je meer dan 100 miljoen euro winst per jaar maakt met alleen treinen, dan praten we wel verder.
    Oh, in dat geval ben ik supermaster
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 20:08:32 #183
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53079796
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:06 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Oh, in dat geval ben ik supermaster
    Hoezo? Bij 100 miljoen beginnen we pas met praten. Je bent pas master vanaf een miljard per jaar. Supermaster moet nog gedefinieerd worden, maar mijn voorstel zal 10 miljard per jaar zijn
    En inflation staat uiteraard uit!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53079803
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Laat eerst maar eens wat savegames zien dan, waarbij je meer dan 100 miljoen euro winst per jaar maakt met alleen treinen, dan praten we wel verder.
    I feel kinda Locrian today
      maandag 10 september 2007 @ 20:10:12 #185
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53079837
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:37 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    De tijd gaat gewoon door... Weinig bijzonders aan hoor
    Ik zie het. Kon nu meteen al m'n schulden afbetalen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 20:12:08 #186
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53079880
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:10 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik zie het. Kon nu meteen al m'n schulden afbetalen
    Waar ben je nu aan het spelen dan?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 20:21:21 #187
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53080126
    Even een plaatje van mijn laatste (onvoltooide) savegame die ik samen met iemand anders heb opgebouwd.

    clickable
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 20:30:44 #188
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53080369
    Zeg automatic_rock, ben je nu AR op mijn server, zoja dan mag je ook wat terugzeggen
    Chatten met [enter]lullen[enter]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 20:30:54 #189
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53080373
    Als je mij verteld hoe ik kan reageren, dan reageer ik
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 20:37:35 #190
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53080475
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Als je mij verteld hoe ik kan reageren, dan reageer ik
    Dat heb ik verteld ingame, en als je mijn post leest, dan staat het daar ook nog in. Maar voor het geval je echt niet kan lezen:
    Druk op de Enter-toets. Typ je tekst. Druk op de Enter-toets. Snappez-vous?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 20:37:38 #191
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53080479
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:21 schreef Merovingian het volgende:
    Even een plaatje van mijn laatste (onvoltooide) savegame die ik samen met iemand anders heb opgebouwd.
    [[url=http://vlingen.nl/img/Merovingiantransportsmall.png]afbeelding][/url]
    clickable
    Het is ook nogal een jaartal he...
    Ik zit 200 jaar eerder en mijn jaarkomen is al de helft van dat... (en niet samen met iemand anders)
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 10 september 2007 @ 20:38:29 #192
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53080506
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:37 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Het is ook nogal een jaartal he...
    Ik zit 200 jaar eerder en mijn jaarkomen is al de helft van dat... (en niet samen met iemand anders)
    Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 10 september 2007 @ 20:41:11 #193
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53080577
    Daarbij zijn we veel tijd kwijt met optimaliseren... Geen bochten die treinen vertragen, switches van de binnen- naar buitenbaan, delen omzetten van 2x1 naar 2x2 spoor, enz enz... Al onze treinen lopen over 1 netwerk dat fully-interconnected is, elke trein kan van overal naar overal komen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 11 september 2007 @ 11:15:20 #194
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53092178
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk.
    met geloof ik...
    Maar wel met de moeilijkste instellingen en een enorm bergachtig landschap, best veel water.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 11 september 2007 @ 14:58:53 #195
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53096989
    Lol, ik heb net een game gejoind die zich in het jaar 3982 bevindt... met inflatie. Je begint met een saldo van 1 miljard ¤ de maximale lening is 850 miljoen

    edit: laat maar deze hele game moet corrupt zijn, ik krijg er geld bij als ik een weggetje aanleg. overigens zijn ook alle steden aan elkaar gegroeid waardoor er geen ruimte meer vrij is
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 11 september 2007 @ 15:37:11 #196
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53097866
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk.
    Die game van gisteren, is die al weer afgelopen?? Want ik zie m'n bedrijf niet meer
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53097891
    Is er nog ergens een wijze om geld te krijgen , ja noem het cheaten . maar ik wil gewoon lekker bouwen zonder me daar druk om te maken , zonder tegenstanders maar gewoon de kaart vol bouwen
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      dinsdag 11 september 2007 @ 15:40:16 #198
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53097951
    Na zo'n 20 jaar is je bedrijf meestal zo groot dat je onbeperkt kan bouwen...
    Cheats voor dit spel ken ik niet...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53098044
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 15:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Na zo'n 20 jaar is je bedrijf meestal zo groot dat je onbeperkt kan bouwen...
    Cheats voor dit spel ken ik niet...
    Ik heb met de open ttd nu 4 treintjes en 6 bussen/mailtransport met winst. maar het gaat zo traag om dat ik niet verder kan bouwen elke keer wachten tot het saldo hoog genoeg is om weer een stukkie te bouwen het mooie is dat het gewoon op een simpele laptop kan draaien in een window. gewoon heerlijk relaxed
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      dinsdag 11 september 2007 @ 15:47:14 #200
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53098133
    Nu ja, rechts van de pauze knop zit de fastforward-knop. Misschien die even een paar minuten ingedrukt laten
    Treinen over een lange afstand maken trouwens meer winst dan over een korte afstand, misschien een tip
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53098764
    btw, welke extra grafische set gebruiken jullie voor open TDD / de UK renewal set denk ik en welke nog meer ?
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
    pi_53099029
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 15:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
    Is er nog ergens een wijze om geld te krijgen , ja noem het cheaten . maar ik wil gewoon lekker bouwen zonder me daar druk om te maken , zonder tegenstanders maar gewoon de kaart vol bouwen
    Ctrl+Alt+C tovert een mooi cheatmenuutje tevoorschijn.

    Als je trouwens éven in het begin een klein beetje moeite doet om fatsoenlijke (kolen)lijnen te bouwen, heb je al heel snel genoeg geld om je er geen zorgen meer om te hoeven maken. De money-cheat moet je dus echt niet gebruiken, want dan moet je je toch wel schamen
    pi_53099184
    Ik speelde altijd met de TTD patch en niet met open TTD , met de andere versie begon het ook inderdaad langzaam en ben je eenmaal opgang dan is geld geen optie meer. daar heb je zat van
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      dinsdag 11 september 2007 @ 17:05:48 #204
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53099751
    Ik heb een mooi landschap gemaakt
    Wie heeft een server om hem op te zetten??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 11 september 2007 @ 17:46:05 #205
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53100628
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 15:37 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Die game van gisteren, is die al weer afgelopen?? Want ik zie m'n bedrijf niet meer
    Ik heb autoclean companies aanstaan, een company die 5 jaar idle is wordt automatisch verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe spelers. Zolang je ingelogd blijft op de server zal de company niet verwijderd worden.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 11 september 2007 @ 17:48:21 #206
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53100682
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 17:46 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ik heb autoclean companies aanstaan, een company die 5 jaar idle is wordt automatisch verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe spelers. Zolang je ingelogd blijft op de server zal de company niet verwijderd worden.
    Ik ben even gaan slapen en daarna gaan werken
    Dat andere mensen 5 jaar voorbij laten gaan kan ik toch niks aan doen, ik keek er zo naar uit om na m'n werk verder te spelen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 11 september 2007 @ 18:00:56 #207
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53100964
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 17:48 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik ben even gaan slapen en daarna gaan werken
    Dat andere mensen 5 jaar voorbij laten gaan kan ik toch niks aan doen, ik keek er zo naar uit om na m'n werk verder te spelen
    Je kunt gewoon je pc aan laten staan...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 11 september 2007 @ 18:23:39 #208
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53101528
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Je kunt gewoon je pc aan laten staan...
    Dan wordt Al Gore boos
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53101777
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 18:23 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Dan wordt Al Gore boos
    Dan moet je in het vervolg even saven als je weggaat, kun je 'em later in singeplayer weer verder spelen
      dinsdag 11 september 2007 @ 18:39:49 #210
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53101979
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 18:32 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dan moet je in het vervolg even saven als je weggaat, kun je 'em later in singeplayer weer verder spelen
    Ja, dat had ik ook ontdekt. Maarja, het leek me juist zo leuk om tegen een intelligente tegenstander te spelen. Want de computer verslaan in TTD kan iedereen, slapend nog wel
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53105281


    Hier een screenshotje (uit '65) van mijn favoriete bezigheid: centra bouwen waar alle treintjes naar toe gaan. Slecht voor de economie van andere steden, maarreuh...schijt.

    Kan iemand mij vertellen waar ik die screenshots -gemaakt in tycoon- terug kan vinden om te bekijken? Ik heb bovenstaande namelijk gemaakt met PrtScr en de kwaliteit is dus bagger.
    I feel kinda Locrian today
      dinsdag 11 september 2007 @ 21:17:18 #212
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53105440
    bij mij komen die gewoon in de root van OpenTTD
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 11 september 2007 @ 21:20:13 #213
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53105533
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 21:11 schreef starla het volgende:
    Ik heb bovenstaande namelijk gemaakt met PrtScr en de kwaliteit is dus bagger.
    Wat is dat nou weer voor klets?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 11 september 2007 @ 21:20:25 #214
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53105544
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 16:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
    btw, welke extra grafische set gebruiken jullie voor open TDD / de UK renewal set denk ik en welke nog meer ?
    De Deutsche Bahn set (XL) kan ook heel relax zijn met bijvoorbeeld ICE treinen. Total Town Replacement is ook wel aardig. Daar zitten veel nieuwe gebouwen in, maar misschien is dat dezelfde als de UK renewal.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_53105724
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 21:20 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Wat is dat nou weer voor klets?
    Is toch wel te zien ohnie?
    I feel kinda Locrian today
      dinsdag 11 september 2007 @ 22:13:25 #216
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53107174
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 21:26 schreef starla het volgende:

    [..]

    Is toch wel te zien ohnie?
    Ik zie dat ie bagger is. Alleen jij concludeert dat het komt doordat het een printscreen is. Als je even naar mijn screen kijkt van een paar posts terug, kun je zien waarom ik zeg dat dat klets is. Dat is namelijk ook een printscreen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53113297
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 22:13 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ik zie dat ie bagger is. Alleen jij concludeert dat het komt doordat het een printscreen is. Als je even naar mijn screen kijkt van een paar posts terug, kun je zien waarom ik zeg dat dat klets is. Dat is namelijk ook een printscreen.
    Ik snap het niet meer...die shot van jou is een .png, dacht dat die gemaakt was in tycoon.
    I feel kinda Locrian today
    pi_53116149
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 21:20 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    De Deutsche Bahn set (XL) kan ook heel relax zijn met bijvoorbeeld ICE treinen. Total Town Replacement is ook wel aardig. Daar zitten veel nieuwe gebouwen in, maar misschien is dat dezelfde als de UK renewal.
    de UKRS zitten inderdaad een hoop gebouwen en zo bij. de Deutsche baan is ook een goede, ga ik daar even naar kijken . Thx
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
    pi_53123836
    euhm.. ik geloof dat ik dit spelletje wil spelen
    maar ik heb helemaal geen verstand van downloaden! kan ik dit zelf instaleren en zo?

    en ik snap dat ik een van 2 maniertjes moet kiezen om te spelen of zoiets maar ik weet niet welke want ik heb geen idee wat dingen als beperkte newgrf ondersteuning en PBS is nog in ontwikkeling betekenen...

    kan iemand zeggen welke de beste is?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53124053
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef liefie_ het volgende:
    euhm.. ik geloof dat ik dit spelletje wil spelen
    maar ik heb helemaal geen verstand van downloaden! kan ik dit zelf instaleren en zo?

    en ik snap dat ik een van 2 maniertjes moet kiezen om te spelen of zoiets maar ik weet niet welke want ik heb geen idee wat dingen als beperkte newgrf ondersteuning en PBS is nog in ontwikkeling betekenen...

    kan iemand zeggen welke de beste is?
    Eerst deze downloaden:
    http://www.owenrudge.net/download/download?t=1&id=129
    en het zip bestand uitpakken. Bijvoorbeeld in een map op je bureaublad, zodat je hem makkelijk terug kan vinden.

    vervolgens deze deze downloaden:
    http://downloads.sourceforge.net/openttd/openttd-0.5.2-win32.exe
    en openen.
    Tijdens de installatie wordt gevraagd naar de originele graphics. Dan moet je dus verwijzen naar die map op je bureaublad.
    Nadat je het spel aan de praat hebt gekregen kan die map op je bureaublad weg.
    pi_53124156
    aha
    nou ik ga t proberen!
    ik hoop dat ik het kan!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53124192
    ja ben ik weer
    ik klikte op je eerste link en dan moet ik weer iets kiezen!
    kies ik dan de nederlandse? ja denk ik he?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53124238
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 16:25 schreef liefie_ het volgende:
    ja ben ik weer
    ik klikte op je eerste link en dan moet ik weer iets kiezen!
    kies ik dan de nederlandse? ja denk ik he?
    Maakt niet uit, zijn allemaal hetzelfde. Als er één niet meer doet heb je nog andere locaties om vanaf te downloaden.
    pi_53124255
    sorry ik ben hier zo niet in thuis
    maar tnx!
    ik ga t weer proberen!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53124518
    ow jeuj ow jeuj ow jeuj
    ik heb een spelletje geinstaleerd!
    wauw

    tnx spoor
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53124559
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef liefie_ het volgende:
    ow jeuj ow jeuj ow jeuj
    ik heb een spelletje geinstaleerd!
    wauw

    tnx spoor
    Niets te danken.
    Speel ze
    pi_53125730
    jeetje
    ik heb nu echt al 6 keer een heel mooi spoortje gelegd van bv mn bos naar mn houtdinges
    maar ik heb geen treintjes! en dan klik ik op t treintje en dan op beschikbare treintjes en dan kan ik geen treintje kopen!
    wat doe ik fout?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 17:34:16 #228
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53125910
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef liefie_ het volgende:
    jeetje
    ik heb nu echt al 6 keer een heel mooi spoortje gelegd van bv mn bos naar mn houtdinges
    maar ik heb geen treintjes! en dan klik ik op t treintje en dan op beschikbare treintjes en dan kan ik geen treintje kopen!
    wat doe ik fout?
    Je moet een depot bouwen (Zo'n huisje, zit in hetzelfde balkje als waarmee je het spoor gemaakt hebt) En als je dan het depot aanklikt kan je een trein + wagonnetjes kopen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53126015
    ow jeuj! en die maak ik dan gewoon met een zijpaadje aan mn mooie spoortje?

    ik ben echt zo niet thuis in de computer spelletjes maar ja
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 17:43:09 #230
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53126123
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 17:37 schreef liefie_ het volgende:
    ow jeuj! en die maak ik dan gewoon met een zijpaadje aan mn mooie spoortje?

    ik ben echt zo niet thuis in de computer spelletjes maar ja
    Als je dat depot in de juiste richting aan een spoor bouwt, maakt ie vanzelf de aftakkingen.
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 07:28 schreef starla het volgende:

    [..]

    Ik snap het niet meer...die shot van jou is een .png, dacht dat die gemaakt was in tycoon.
    Je kan gewoon met prtscr een screenshot maken, dan start je een willekeurig tekenprogramma, desnoods paint, je knipt het TTD vernster eruit, en slaat hem op als png. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53126159
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 17:43 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Als je dat depot in de juiste richting aan een spoor bouwt, maakt ie vanzelf de aftakkingen.
    I did!
    en ik heb nog geen treintjes!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53126258
    ow jeuj ow jeuj ik heb een trein!

    ik hoop dat ik niet te lastig ben
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 17:57:21 #233
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53126372
    Vergeet niet dat je de trein ook nog moet vertellen van waar naar waar hij moet rijden
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53126406
    aha
    eens kijken of me dat lukt dan

    hij zeurt over orders?
    is dat dat?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 18:02:48 #235
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53126479
    Ja je moet hem orders geven, eerst naar het station bij het bos, dan naar het station bij de sawmill. Je zou ook de OP kunnen lezen natuurlijk, als je vindt dat je lastig bent
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53126554
    I did!
    maar ik was idd halverwege gestopt omdat ik er niks van snapte!
    maar oke ik ga het weer eens proberen en zo en dan moet het ooit lukken!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 18:23:21 #237
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53126931
    Speciaal voor jou heb ik even een stappenplan in elkaar gedraaid:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Klaar!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53127043
    ow jeuj! dankjewel!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 18:29:03 #239
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53127054
    Ik heb een zwak voor blonde meisjes...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53127129
    ow jeuj ow jeuj!
    ik heb een rijdende trein!
    wauw
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 18:35:54 #241
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53127229
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53127282
    dankje voor het stappenplan!

    nu ga ik rijk worden
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53127319
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef liefie_ het volgende:
    ow jeuj ow jeuj ik heb een trein!

    ik hoop dat ik niet te lastig ben
    We vinden het zelfs helemaal niet erg Nu houd teminste iemand weer het topic wakker met als gevolg dat hij weer boven aan in G&C (of myat) komt met als gevolg dat mensen weer gaan kijken met als gevolg dat mensen dit spel (weer) gaan spelen met als gevolg dat de userbase van het spel groter wordt met als gevolg dat dit topic weer actiever wordt met als gevolg dat we een opgaande cirkel zitten.
      woensdag 12 september 2007 @ 18:40:48 #244
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53127358
    Ik heb het stappenplan in de OP toegevoegd, dus als we dit topic volmaken, staat ie in het nieuwe topic erbij
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53127365
    fijn dat ik zo nuttig kan zijn

    (ik ben al mn 2e trein aan het bouwen! )
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53127557
    he bah mn geld is op!
    ik dacht dat het een spelletje was! zo lijkt het meer het echte leven
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53127891
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 18:48 schreef liefie_ het volgende:
    he bah mn geld is op!
    ik dacht dat het een spelletje was! zo lijkt het meer het echte leven
    Je kan geld lenen. Net als in het echte leven
    pi_53127951
    echt!
    ow nu vind ik het weer leuk!
    er zat al iemand te zeuren dat ik bijna faliet was!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53128021
    hey iemand anders maakt een weg!
    bah
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53128041
    Je kan sowieso het beste beginnen met een paar spoorlijntjes van kolenmijnen naar energiecentrales. Hoe verder ze uit elkaar liggen, hoe meer geld je er aan verdient.
    pi_53128238
    ik begin op nieuw
    die stomme andere schopt al mn plannen in de war!
    leuk spelletje!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 19:24:00 #252
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53128486
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:16 schreef liefie_ het volgende:
    ik begin op nieuw
    die stomme andere schopt al mn plannen in de war!
    leuk spelletje!
    Die andere kun je ook uitzetten in een nieuw spel
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53128560
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Die andere kun je ook uitzetten in een nieuw spel
    waar! ze zijn echt lastig!

    nu heb ik een ding met alleen maar snoep

    geniaal spel! ik voel me net 12
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 19:28:06 #254
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53128604
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:26 schreef liefie_ het volgende:

    [..]

    waar! ze zijn echt lastig!

    nu heb ik een ding met alleen maar snoep [afbeelding]

    geniaal spel! ik voel me net 12
    In het begin menu kun je settings / niveaus kiezen en daar kun je instellen dat de tegenstanders niet beginnen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53128676
    aha tnx!

    wat helpt iedereen toch fijn! tnx
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 19:47:38 #256
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53129206
    Automatic_Rock, je server draait op 85.144.78.174:3982
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53129353
    kan mijn trein ook 2 dingen tegelijk ophalen?
    dat hij eerst toffees gaat halen en dan suiker en dan af gaat geven en dan weer terug gaat? of word dat te lastig?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 19:53:29 #258
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53129387
    Kan. Kwestie van de juiste wagons bouwen en de juiste orders geven.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 12 september 2007 @ 19:55:54 #259
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53129477
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:53 schreef Merovingian het volgende:
    Kan. Kwestie van de juiste wagons bouwen en de juiste orders geven.
    Idd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53129524
    tnx! ik word hier nog goed in
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53130333
    ik denk dat ik het weet hoor maar even checken:
    als ik een mooie autoweg wil maken
    moet ik dan eerst een lorry station aan de uiteindes en dan de weg en dan ergens een road depot?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53130599
    Voor de total new towns in open ttd heb ik die nighlies nodig toch ? Waar vind ik een goede versie die ook new industries ondersteunt ?.
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
    pi_53131841
    ja ben ik weer!
    ik breng mn cola fabriek cola en bubbels en toch maakt ie geen drinken!
    hoe zit dat?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 23:40:43 #264
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_53135166
    Je moet eerst wat voertuigen hebben die drinken transporteren naar een plaats dat dan dat drinken accepteert. De eerste tuigen zullen zonder drinken rijden, maar na een tijdje transporteren je voertuigen drinken.
    Allez, ik doe het toch altijd zo.
      woensdag 12 september 2007 @ 23:43:32 #265
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53135226
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:30 schreef liefie_ het volgende:
    aha tnx!

    wat helpt iedereen toch fijn! tnx
    tja een vrouw die openttd speelt, dat zie je niet elke dag
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 12 september 2007 @ 23:45:04 #266
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53135255
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 20:32 schreef Lord Dreamer het volgende:
    Voor de total new towns in open ttd heb ik die nighlies nodig toch ? Waar vind ik een goede versie die ook new industries ondersteunt ?.
    new industries wordt helaas nog niet door OpenTTD ondersteund, zelf niet in de nightlies. Daarvoor moet je toch echt TTDpatch hebben. je hebt idd wel een nightly nodig voor Total Town Replacement Versie 3
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 12 september 2007 @ 23:46:15 #267
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53135282
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:40 schreef zagevent het volgende:
    Je moet eerst wat voertuigen hebben die drinken transporteren naar een plaats dat dan dat drinken accepteert. De eerste tuigen zullen zonder drinken rijden, maar na een tijdje transporteren je voertuigen drinken.
    Allez, ik doe het toch altijd zo.
    respect dat jullie op dat speelgoedland kunnen spelen. dat landschap doet gewoon pijn aan je ogen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_53135284
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:40 schreef zagevent het volgende:
    Je moet eerst wat voertuigen hebben die drinken transporteren naar een plaats dat dan dat drinken accepteert. De eerste tuigen zullen zonder drinken rijden, maar na een tijdje transporteren je voertuigen drinken.
    Allez, ik doe het toch altijd zo.
    tnx!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53135308
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:43 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    tja een vrouw die openttd speelt, dat zie je niet elke dag
    en ze hebben nog wel speciaal zo'n ding met cola en snoep en zo!
    dat ziet er girly uit!
    of is het gewoon voor kindjes en vind ik weer iets voor kindjes gewoon geweldig
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53135343
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:46 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    respect dat jullie op dat speelgoedland kunnen spelen. dat landschap doet gewoon pijn aan je ogen.
    maar het is toch veel leuker om snoep en speelgoed te maken dan papier
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53135363
    het scheelt trouwens als je de bomen uit zet
    (zelf uitgevonden jeuj! )
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      woensdag 12 september 2007 @ 23:49:59 #272
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53135372
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:47 schreef liefie_ het volgende:

    [..]

    en ze hebben nog wel speciaal zo'n ding met cola en snoep en zo!
    dat ziet er girly uit!
    of is het gewoon voor kindjes en vind ik weer iets voor kindjes gewoon geweldig
    En bussen depots met lachende gezichtjes ...
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_53135439
    ik ben nog niet bij de bussen ik zit nog vol in de treinen
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 00:00:54 #274
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_53135652
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 23:46 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    respect dat jullie op dat speelgoedland kunnen spelen. dat landschap doet gewoon pijn aan je ogen.
    Ik speel nooit in speelgoedland, maar met elk type van dat soort (twee basisproducten worden tot één product gemaakt) is het bij mij zo. Ik heb het voorgehad met goederen die moesten getransporteerd worden. En goederen is hetzelfde als drinken. Alleen de vlag is anders, de lading niet.
    pi_53137857
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 17:43 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Als je dat depot in de juiste richting aan een spoor bouwt, maakt ie vanzelf de aftakkingen.
    [..]

    Je kan gewoon met prtscr een screenshot maken, dan start je een willekeurig tekenprogramma, desnoods paint, je knipt het TTD vernster eruit, en slaat hem op als png. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is
    Ik zet de depots altijd achter het station neer, is iets praktischer.

    Je mist het punt een beetje, mijn vraag was: hoe maak ik een screenshot in tycoon en kan ik hem weer terugvinden?
    I feel kinda Locrian today
    pi_53137893
    Kleine screenshot: ctrl-s, grote screenshot ctrl-g.
    Bij de nightly's komt het dat in "mijn documenten/openttd" te staan en bij 0.5.x als ik het goed heb in de root van het spel (de map waar je het spel geinstalleerd hebt staan dus).
    pi_53138437
    Ok thx!

    I feel kinda Locrian today
      donderdag 13 september 2007 @ 12:49:36 #278
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_53143805
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 07:38 schreef starla het volgende:

    [..]

    Ik zet de depots altijd achter het station neer, is iets praktischer.

    Je mist het punt een beetje, mijn vraag was: hoe maak ik een screenshot in tycoon en kan ik hem weer terugvinden?
    als je het depot achter je station neerzet in het geval van een Roll-on Roll-off (RoRo) dan moet je wel zorgen dat ze weer terug naar het begin kunnen want anders rijden ze volgeladen (of juist leeg, het is maar net wat ze op het station moeten doen) naar het depot (in dat geval crossen ze zo door het station heen zonder te stoppen) en moeten ze een takkeneind omrijden om weer bij het station te komen. Als je een terminus (doodlopend station) hebt dan kan je natuurlijk wel depots achter elk spoot zetten.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_53148353
    ja ik weer!
    2 vraagjes
    hoe laat ik meer dan een vrachtwagentje op mn weg rijden?
    en waarom mag ik soms van de overheid geen stations maken en hoe los ik dat op?
    he dat waren er eigenlijk 3 maar ja
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53148493
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 15:55 schreef liefie_ het volgende:
    ja ik weer!
    2 vraagjes
    hoe laat ik meer dan een vrachtwagentje op mn weg rijden?
    Door een tweede te kopen
    Gewoon het kloonknopje gebruiken dat in het depot zit, dan maak je als het ware een kopie van de eerste wagen. Hoef je ook niet meer opnieuw orders te geven.
    quote:
    en waarom mag ik soms van de overheid geen stations maken en hoe los ik dat op?
    Je kunt op een stad(naam) klikken en dan het knopje "Gemeente". Daar zie je de houding van de gemeente tov jou. De houding daalt als je wegen/gebouwen/bomen in en rondom de stad verwijdert. De houding stijgt door goede verbindingen te hebben in de stad. Wat je ook kunt doen is de stad omkopen (erg duur), maar de beste manier is om asociaal veel bomen rondom te stad neer te planten. Vinden ze leuk.
      donderdag 13 september 2007 @ 16:04:57 #281
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53148567
    Of je koopt ze om
    kost alleen wel veel geld
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_53148590
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 16:01 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Door een tweede te kopen
    Gewoon het kloonknopje gebruiken dat in het depot zit, dan maak je als het ware een kopie van de eerste wagen. Hoef je ook niet meer opnieuw orders te geven.
    [..]

    Je kunt op een stad(naam) klikken en dan het knopje "Gemeente". Daar zie je de houding van de gemeente tov jou. De houding daalt als je wegen/gebouwen/bomen in en rondom de stad verwijdert. De houding stijgt door goede verbindingen te hebben in de stad. Wat je ook kunt doen is de stad omkopen (erg duur), maar de beste manier is om asociaal veel bomen rondom te stad neer te planten. Vinden ze leuk.
    ja maar toen ging mn vrachtwagen zeuren dat ie te weinig orders had

    en tnx voor de bomen tip!
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53148613
    ow is er trouwens ook iets om bv mn suikerspinplantage meer suikerspin te laten maken?
    of gaat dat automatisch?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 16:21:48 #284
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_53148864
    Dat gaat automatisch. Je kan wel cheaten en zo kan je de productie kunstmatig verhogen tot wel meer dan 2000 ton.
    pi_53149085
    ow nee valsspelen is niet leuk
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 18:00:28 #286
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53150882
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 16:06 schreef liefie_ het volgende:

    [..]

    ja maar toen ging mn vrachtwagen zeuren dat ie te weinig orders had

    en tnx voor de bomen tip!
    Elk voertuig heeft orders nodig. Je kan klikken op een al bestaand voertuig, dan neemt ie de orders over.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53150994
    aha

    ik ben falliet
    aaarrrgghh
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53151197
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:06 schreef liefie_ het volgende:
    aha

    ik ben falliet
    aaarrrgghh
    Na een tijdje spelen snap je niet dat je ooit failliet hebt kunnen gaan .
    Dat vind ik meteen ook een (klein) nadeel aan het spel, als je het eenmaal doorhebt is het eigenlijk te simpel.
    (het blijft natuurlijk nog steeds uitdagend alleen meestal heb ik na een paar jaar zoveel geld dat ik kan doen wat ik wil zonder dat het iets uitmaakt).

    Tip;
    Begin eens met een klein kolenlijntje (met treinen dus), als je dat eenmaal hebt lopen maak je gegarandeerd winst.
      donderdag 13 september 2007 @ 18:20:00 #289
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53151261
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:06 schreef liefie_ het volgende:
    aha

    ik ben falliet
    aaarrrgghh
    Da's mij nog nooit gelukt
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 13 september 2007 @ 18:21:36 #290
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53151300
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Na een tijdje spelen snap je niet dat je ooit failliet hebt kunnen gaan .
    Dat vind ik meteen ook een (klein) nadeel aan het spel, als je het eenmaal doorhebt is het eigenlijk te simpel.
    (het blijft natuurlijk nog steeds uitdagend alleen meestal heb ik na een paar jaar zoveel geld dat ik kan doen wat ik wil zonder dat het iets uitmaakt).
    Daarom maak ik altijd een bergachtig landschap, en veel water. Dan wordt het al wat uitdagender

    Ik heb nu net m'n nieuwe PC
    Dus ik zal zo TTD weer installeren, en dan eens kijken wat Merovingian voor mij gedaan heeft
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 13 september 2007 @ 18:26:26 #291
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53151447
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:06 schreef liefie_ het volgende:
    aha

    ik ben falliet
    aaarrrgghh
    Hoe kan dat nou
    Je moet natuurlijk wel al je treinen in de gaten houden of ze wel winst maken... Als ze verlies maken moet je ze verkopen, of er is iets mis met de lijn... Je kunt ook je startgeld verhogen, maakt het wat makkelijker in het begin.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53151452
    hey ik ben een vrouw he
    ik spendeer te snel geloof ik
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_53151499
    neuh ik vind het wel leuk zo
    begin sowieso telkens een nieuwe als ik t niet meer leuk vind
    kan me niet zo lang met een ding bezig houden haha
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 18:30:13 #294
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53151548
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:26 schreef liefie_ het volgende:
    hey ik ben een vrouw he
    ik spendeer te snel geloof ik
    Het ligt niet aan het spenderen... Als je geld uitgeeft, houdt het vanzelf op als je op 0 euro zit. Als je treinen winst maken, komt er geld bij, en kun je dus nooit onder de 0 euro komen. Niet lang genoeg om failliet te gaan tenminste.

    Maar vrouweren spenderen inderdaad te veel
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53151617
    kan ik het knopje rood staan dan uitzetten net als bij mn echte bank?
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 18:40:49 #296
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53151800
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:33 schreef liefie_ het volgende:
    kan ik het knopje rood staan dan uitzetten net als bij mn echte bank?
    Je kan wel multiplayer spelen en dan bij anderen gaan bedelen om geld
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53151890
    ja dat is idd ook net echt
    een man zoeken die me onderhoudt

    nee ik kan het zelf!
    en het maakt niet uit als ik faliet ga want dan ben ik t landje meestal toch al we beu :'')
    ik zal er nog eens een proberen
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 18:45:00 #298
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_53151929
    Ik ben ook vollop bezig met OpenTTD maar wat is die AI simpel zeg
    Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
    Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
    pi_53152047
    nu voel ik me dom
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
      donderdag 13 september 2007 @ 18:51:19 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53152101
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:45 schreef Hari-Bo het volgende:
    Ik ben ook vollop bezig met OpenTTD maar wat is die AI simpel zeg
    Goh
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 13 september 2007 @ 18:51:30 #301
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_53152105
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 18:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik heb nu net m'n nieuwe PC
    Dus ik zal zo TTD weer installeren, en dan eens kijken wat Merovingian voor mij gedaan heeft
    Done!!

    Bedankt Merovingian
    Een Automatic-rock server

    Die instellingen die je allemaal vroeg over eindjaar etc, zijn die nu nog in te stellen, of is het daar te laar voor??
    Er zijn al 3 andere mensen die m'n map aan het spelen zijn
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')