ctrl-alt-c en paar jaar vooruit gaanquote:Op zondag 2 september 2007 11:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah ok. Ik zit nu in 1962. Ik zit steeds te kijken of ik electrisch spoor kan bouwen, maar ik vond het zo lang duren
215 KBquote:Op zondag 2 september 2007 15:36 schreef zagevent het volgende:
Afbeelding (let op, meer dan 5MB groot)
Ja, werkt prima.quote:Op zondag 2 september 2007 15:44 schreef Paran0id het volgende:
Werkt dit spel ook onder vista? Heb dit spel vroeger erg vaak gespeeld, stukje nostalgie
Ik denk niet dat photobucket pics van 5 MB leuk vindt en dat 'ie daarom verkleind is.quote:Op zondag 2 september 2007 15:48 schreef zagevent het volgende:
[..]
wtf, op mijn pc kon je helemaal inzoomen.![]()
Ik snap zelf het nut van exit signalen niet helemaal..., ik vraag me altijd af waarom daar niet een pre-signaal gebruikt kan worden..quote:Op zondag 2 september 2007 15:36 schreef zagevent het volgende:
Heb dus een probleem met een netwerk. Heb zelf een scenario gemaakt om eens mijn eerste grote netwerk te bouwen. Inclusief pre-en exit signalen en junctions. Maar het loopt niet zo goed. Snap vooral dat met die pré en exit signalen niet goed.
Uhmm, waarom zou je een groter tussenstation nodig hebben????quote:En ik zou ook een tussenstation willen bouwen dat groter kan dan 1x1. Ik heb een screenshot van de hele map genomen om het beter te laten zien, en de savegame upgeloaded.:
Je zit waarschijnlijk nog te vroeg in de tijd, voordat er treinen en/of bussen in het spel komen. Zet de startdatum eens naar minimaal 1935quote:Op zondag 2 september 2007 18:11 schreef Paran0id het volgende:
Ik heb dat scenario Nederland nu ingeladen. Maar waarom kan ik geen sporen bouwen, en wanneer ik bushaltes gebouwd heb met een depot kan ik ook geen bussen aanschaffen?
Ik snap je vraag niet helemaal. Zonder exit-signalen heeft een pre-signal helemaal geen zin. Het doel van een pre-signal is juist dat hij op rood gaat als alle exit-signals erachter ook op rood staan... Maar als er dus geen exit-signals zijn werkt hij dus niet.quote:Op zondag 2 september 2007 15:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik snap zelf het nut van exit signalen niet helemaal..., ik vraag me altijd af waarom daar niet een pre-signaal gebruikt kan worden..
Ik speel op een Pentium III 500 Mhz, 256 MB werkgeheugenquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef Merovingian het volgende:
Er moet wel gezegd worden dat als je op de grootste map speelt met zeg maar 500+ treinen op een enorm netwerk, het wat trager gaat lopen en een snelle cpu wel gewenst is. Maar die grenzen zullen de meeste spelers nooit bereiken
goederen die qua prijs stabiel zijn altijd op fullload (kolen gaan nauwelijks in waarde achteruit als de trein lang staat in te laden), passagiers in principe niet. Niet alleen voor de prijs (passagiers dalen erg snel in waarde) maar ook voor de doorstroom op de tussenstations is het fijner als de trein gewoon doorgaat. Alleen met sneltreinen over hele lange afstanden zou je fullload kunnen doen omdat de kosten voor leeg vertrekken zo hoog zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
Wat leuk is om te doen: Opzij bewegen met de pijltjestoetsen en dan op pauze zetten terwijl je de pijltjestoetsen vast blijft houden. Dan zie je heel goed het verschil in performancequote:Op woensdag 5 september 2007 22:09 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik speel op een Pentium III 500 Mhz, 256 MB werkgeheugenen daar begint het best wel te kraken een 256 X 512 map met een flink netwerk erop. Het loopt nog redelijk allemaal maar je merkt wel dat wanneer je de game versnelt je niet zoveel verschil merkt, eigenlijk loopt het dan normaal
Als je op een server klikt in het multiplayer venster kun je trouwens ook zien wat de versie van de server is...quote:Op maandag 10 september 2007 18:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb trouwens OpenTTD 0.5.2
Welke versie moet ik hebben om wel mee te kunnen spelen??
De tijd gaat gewoon door... Weinig bijzonders aan hoorquote:Op maandag 10 september 2007 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
oke. Ik ga 0.5.3-RC3 ook downloaden en installeren. En dan eens uitvogelen hoe zo'n multiplayergame precies in z'n werk gaat. Want het is mij nog niet duidelijk hoe het precies zit met het verlopen van de tijd in het spel enzo...
quote:Op maandag 10 september 2007 18:57 schreef starla het volgende:
Tycoon is master
en ik ben master in tycoon
![]()
Oh, in dat geval ben ik supermasterquote:Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]Laat eerst maar eens wat savegames zien dan, waarbij je meer dan 100 miljoen euro winst per jaar maakt met alleen treinen, dan praten we wel verder.
Hoezo? Bij 100 miljoen beginnen we pas met praten. Je bent pas master vanaf een miljard per jaar. Supermaster moet nog gedefinieerd worden, maar mijn voorstel zal 10 miljard per jaar zijnquote:Op maandag 10 september 2007 20:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh, in dat geval ben ik supermaster
quote:Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]Laat eerst maar eens wat savegames zien dan, waarbij je meer dan 100 miljoen euro winst per jaar maakt met alleen treinen, dan praten we wel verder.
Ik zie het. Kon nu meteen al m'n schulden afbetalenquote:Op maandag 10 september 2007 19:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
De tijd gaat gewoon door... Weinig bijzonders aan hoor
Waar ben je nu aan het spelen dan?quote:Op maandag 10 september 2007 20:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zie het. Kon nu meteen al m'n schulden afbetalen
Dat heb ik verteld ingame, en als je mijn post leest, dan staat het daar ook nog in. Maar voor het geval je echt niet kan lezen:quote:Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als je mij verteld hoe ik kan reageren, dan reageer ik![]()
Het is ook nogal een jaartal he...quote:Op maandag 10 september 2007 20:21 schreef Merovingian het volgende:
Even een plaatje van mijn laatste (onvoltooide) savegame die ik samen met iemand anders heb opgebouwd.
[[url=http://vlingen.nl/img/Merovingiantransportsmall.png]afbeelding][/url]
clickable
Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk.quote:Op maandag 10 september 2007 20:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het is ook nogal een jaartal he...
Ik zit 200 jaar eerder en mijn jaarkomen is al de helft van dat... (en niet samen met iemand anders)
met geloof ik...quote:Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk.
Die game van gisteren, is die al weer afgelopen?? Want ik zie m'n bedrijf niet meerquote:Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk.
Ik heb met de open ttd nu 4 treintjes en 6 bussen/mailtransport met winst. maar het gaat zo traag om dat ik niet verder kan bouwen elke keer wachten tot het saldo hoog genoeg is om weer een stukkie te bouwenquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Na zo'n 20 jaar is je bedrijf meestal zo groot dat je onbeperkt kan bouwen...
Cheats voor dit spel ken ik niet...
Ctrl+Alt+C tovert een mooi cheatmenuutje tevoorschijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Is er nog ergens een wijze om geld te krijgen , ja noem het cheaten . maar ik wil gewoon lekker bouwen zonder me daar druk om te maken , zonder tegenstanders maar gewoon de kaart vol bouwen
Ik heb autoclean companies aanstaan, een company die 5 jaar idle is wordt automatisch verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe spelers. Zolang je ingelogd blijft op de server zal de company niet verwijderd worden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die game van gisteren, is die al weer afgelopen?? Want ik zie m'n bedrijf niet meer
Ik ben even gaan slapen en daarna gaan werkenquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik heb autoclean companies aanstaan, een company die 5 jaar idle is wordt automatisch verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe spelers. Zolang je ingelogd blijft op de server zal de company niet verwijderd worden.
Je kunt gewoon je pc aan laten staan...quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ben even gaan slapen en daarna gaan werken![]()
Dat andere mensen 5 jaar voorbij laten gaan kan ik toch niks aan doen, ik keek er zo naar uit om na m'n werk verder te spelen![]()
Dan wordt Al Gore boosquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je kunt gewoon je pc aan laten staan...
Dan moet je in het vervolg even saven als je weggaat, kun je 'em later in singeplayer weer verder spelenquote:
Ja, dat had ik ook ontdekt. Maarja, het leek me juist zo leuk om tegen een intelligente tegenstander te spelen. Want de computer verslaan in TTD kan iedereen, slapend nog welquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dan moet je in het vervolg even saven als je weggaat, kun je 'em later in singeplayer weer verder spelen
Wat is dat nou weer voor klets?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:11 schreef starla het volgende:
Ik heb bovenstaande namelijk gemaakt met PrtScr en de kwaliteit is dus bagger.
De Deutsche Bahn set (XL) kan ook heel relax zijn met bijvoorbeeld ICE treinen. Total Town Replacement is ook wel aardig. Daar zitten veel nieuwe gebouwen in, maar misschien is dat dezelfde als de UK renewal.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
btw, welke extra grafische set gebruiken jullie voor open TDD / de UK renewal set denk ik en welke nog meer ?
Is toch wel te zien ohnie?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor klets?![]()
Ik zie dat ie bagger is. Alleen jij concludeert dat het komt doordat het een printscreen is. Als je even naar mijn screen kijkt van een paar posts terug, kun je zien waarom ik zeg dat dat klets is. Dat is namelijk ook een printscreen.quote:
Ik snap het niet meer...die shot van jou is een .png, dacht dat die gemaakt was in tycoon.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zie dat ie bagger is. Alleen jij concludeert dat het komt doordat het een printscreen is. Als je even naar mijn screen kijkt van een paar posts terug, kun je zien waarom ik zeg dat dat klets is. Dat is namelijk ook een printscreen.
de UKRS zitten inderdaad een hoop gebouwen en zo bij. de Deutsche baan is ook een goede, ga ik daar even naar kijken . Thxquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De Deutsche Bahn set (XL) kan ook heel relax zijn met bijvoorbeeld ICE treinen. Total Town Replacement is ook wel aardig. Daar zitten veel nieuwe gebouwen in, maar misschien is dat dezelfde als de UK renewal.
Eerst deze downloaden:quote:Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef liefie_ het volgende:
euhm.. ik geloof dat ik dit spelletje wil spelen
maar ik heb helemaal geen verstand van downloaden! kan ik dit zelf instaleren en zo?
en ik snap dat ik een van 2 maniertjes moet kiezen om te spelen of zoiets maar ik weet niet welke want ik heb geen idee wat dingen als beperkte newgrf ondersteuning en PBS is nog in ontwikkeling betekenen...
kan iemand zeggen welke de beste is?
Maakt niet uit, zijn allemaal hetzelfde. Als er één niet meer doet heb je nog andere locaties om vanaf te downloaden.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:25 schreef liefie_ het volgende:
ja ben ik weer
ik klikte op je eerste link en dan moet ik weer iets kiezen!
kies ik dan de nederlandse? ja denk ik he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |