Opstarten met -D als toevoeging. Dus C:Program FilesOpenTTDOpenTTD.exe" -D in je snelkoppeling zetten. (backslashes laat fok weer weg, logisch... maar je bedoelt wat ik snap). Daarbij is het wel handig als je de console commands kent, moet je even in de manual zoeken op console commands ofzoquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef Elixabete het volgende:
En dan nog een vraagje.
Ik heb altijd een server draaien van OpenTTD.
Maar hij zegt dat het een "niet-Dedicated" is.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel Dedicated is?
(met versie 0.5.2 of 0.5.3)
yeah thanksquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:04 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Opstarten met -D als toevoeging. Dus C:Program FilesOpenTTDOpenTTD.exe" -D in je snelkoppeling zetten. (backslashes laat fok weer weg, logisch... maar je bedoelt wat ik snap). Daarbij is het wel handig als je de console commands kent, moet je even in de manual zoeken op console commands ofzo
edit: ik heb ze in mijn bladwijzers staan: http://wiki.openttd.org/index.php/Console_Commands
En? Heb je je eigen server al draaien?quote:
mja die aanpassing dat je langzamer gaat in een 90 graden bocht staat dan ook uit. in die tijd toen ik aan de map begon bestond dat nog nietquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 04:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is allemaal niet zo efficient geregeld...
Maar ziet er wel cool uit
Is ook wel te zienquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:59 schreef dome het volgende:
[..]
mja die aanpassing dat je langzamer gaat in een 90 graden bocht staat dan ook uit. in die tijd toen ik aan de map begon bestond dat nog niet![]()
Newgrf's plaats je gewoon in je data directory.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
de newgrf map heb ik niet, dus ik neem aan dat ik deze zelf moet makenMaar waar moet ik die nieuwe map plaatsen?
Klopt, die screenshots zijn onder andere te vinden in het vorige deel van dit topic en op de site van het tt-forum wat al gegeven is. Maar het enige wat tot nu toe is vrijgegeven is wat te downloaden valt via dat linkje dat ik toen straks heb gepost.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik kan me herinneren dat ik een screenshot gezien had waar toch een hoop locomotieven al op stonden, zowel diesel als electrisch..
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:01 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Even wat linkjes:
Topic over de dutch trainset
De dutch trainset homepage (ligt op dit moment zo goed als plat, wordt als het goed is ergens in deze maand vernieuwd)
En als bonus:
Het dutch tramset topic
Welke versie speel je en speel je niet per ongeluk in multiplayer modus?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:06 schreef MaxMark het volgende:
Ok, vaagheid. Mijn cheatmenu komt niet meer tevoorschijn met ctrl+alt+c
Ik mis de magic bulldozer
0.5.3-RC2 speel ik gewoon. Wel toevallig dat RC3 nu uit is, toen ik het vorige bericht postte was ie er nog nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:31 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Welke versie speel je en speel je niet per ongeluk in multiplayer modus?
Ps, OpenTTD 0.5.3-RC3 is net uitgekomen!
Bij mij maken voertuigen nooit verlies, ook bussen niet. Hoe zou dat kunnen, je zet ze neer op een plek waar ze sowieso winst maken, en dat groeit vanaf dan alleen maar, gezien de stad dan ook groeitquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:51 schreef Douwe het volgende:
Ben ik de enige die na verloop van tijd (lees: als je toch geld als water hebt) het niet meer interesseert dat hele divisies (in mijn geval busdivisie, >400 bussen) dik verlies maken? Ik heb gewoon écht geen zin om al die 400 bussen andere orders te geven zodat ze wel weer winstgevend worden
Als ik een spel begin zijn bussen een snelle money-maker... en ook vervoer binnen een stad levert dan veel geld op. Alleen na verloop van tijd is vervoer binnen een stad alleen maar verliesgevend, maar aangezien al mn steden dan al volzitten met busnetwerken, heb ik gewoon geen zin om al die bussen te verleggen naar andere steden, met daarbij ook weer de risico's dat ze ten prooi vallen aan mijn treinenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bij mij maken voertuigen nooit verlies, ook bussen niet. Hoe zou dat kunnen, je zet ze neer op een plek waar ze sowieso winst maken, en dat groeit vanaf dan alleen maar, gezien de stad dan ook groeit
Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:53 schreef MaxMark het volgende:
Ge-upgrade naar RC3, maar nog steeds geen cheatmenu
Als je voertuigen kloont tewijl je ctrl ingedrukt houdt, worden de orders van de voertuigen gekoppeld. Als je dan de orders van 1 voertuig verandert, worden ze automagisch van alle 400 veranderdquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:51 schreef Douwe het volgende:
Ben ik de enige die na verloop van tijd (lees: als je toch geld als water hebt) het niet meer interesseert dat hele divisies (in mijn geval busdivisie, >400 bussen) dik verlies maken? Ik heb gewoon écht geen zin om al die 400 bussen andere orders te geven zodat ze wel weer winstgevend worden
Et voilaquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 06:24 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend.
[..]
De oorzaak ervan is dat andere programma's die op (de achtergrond van) je pc meedraaien al ctrl-alt-c opeisen als snelkoppeling, een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld trillian.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 06:24 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend.
Mja, ik had m'n ATI-programma daar dus op staan, maar die snelkoppeling had ik verwijderd. Daarna deed 'ie het nog steeds nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
De oorzaak ervan is dat andere programma's die op (de achtergrond van) je pc meedraaien al ctrl-alt-c opeisen als snelkoppeling, een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld trillian.
Persoonlijk zet ik ze zoveel mogelijk op full-load, omdat ik het nogal zonde vind als ze een heel stuk moeten rijden op mijn nogal drukke netwerken zonder al te veel goederen erin.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
Ik zet altijd al mijn treinen op full load. En dan bouw ik precies zoveel treinen dat er altijd minimaal 1 en maximaal 2 staan te laden op het station. Dan heb je dus minimale kosten (als er 5 treinen staan te laden heb je 5x kosten voor treinen die niets doen), en maximale ratings bij je station.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden?
Niemand die zin heeft??quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb een nieuw landschap gemaakt met de inspiratie volle naam bergjes
Heeft iemand anders zin om deze ook te spelen?? Dan kunnen we na 50 jaar ofzo gaan vergelijken. Niet wie het meeste geld heeft, maar hoe de infrastructuur gemaakt is, en hoe de dorpjes en steden zich ontwikkeld hebben
Ik speel alleen nog maar multiplayer...quote:
Je speelt gewoon op een server waarop altijd een map/spel draait. Of er nou 0 of 8 spelers zijnquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nog nooit multiplayer gespeeld... Maar dan kan je toch alleen maar verder spelen als de andere ook online is lijkt me
Ik zou zeggen, kom eens online, dan zie je vanzelf hoe het gaatquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nog nooit multiplayer gespeeld... Maar dan kan je toch alleen maar verder spelen als de andere ook online is lijkt me
Ik blijf voorlopig nog wel TTDen met de 16bpp? graphics. Puur voor de nostalgiequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:04 schreef Merovingian het volgende:
Enige nadeel is dat tegen de tijd dat het echt af is, iedereen lang en breed in de 32bpp zit...
De 32 bpp graphics zullen alleen als extra schil die om de 8bpp graphics heen gaan draaien.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik blijf voorlopig nog wel TTDen met de 16bpp? graphics. Puur voor de nostalgie.
Die 32bpp graphics doen me ook te veel denken aanlocomotion
met die ellendige bochten
.
Ben na 10 jaar (in het spel dan) weer terug gegaan naar TTD. Veel toffer.
weet ikquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:38 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
De 32 bpp graphics zullen alleen als extra schil die om de 8bpp graphics heen gaan draaien.
Jij kunt dus ook gewoon 8bpp graphics blijven draaien in een multiplayer game waarbij de rest allemaal in 32 bpp speelt. Of als je dat leuk vindt kan je bijvoorbeeld een treintje (type) enkel in 32 bpp laten werken enz.
Volgens mij heeft dat nooit in trunk gezeten, alleen in MiniIN en nu in ChrisIN... Probeer die eens uit als je dat weer wil hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
In de laatste trunk versie moet je met control de signals veranderen. Dat sux, Ik had eerst een mooi selectieboxje.. Dat was veel overzichtelijker
Hmm de miniin idd...quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat nooit in trunk gezeten, alleen in MiniIN en nu in ChrisIN... Probeer die eens uit als je dat weer wil hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |