zucht...quote:Op maandag 15 december 2014 10:21 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nee maar wel als je B12 supplementen neemt.
Bij melk drinken of eieren eten wordt er niets aan het dier geschaad. Om B12 supps te maken wel.
ik zucht, omdat je blijft volhouden dat ik vit B12 zou moeten slikken ook als ik melk, eieren en kaasquote:Op maandag 15 december 2014 10:25 schreef GhpH het volgende:
[..]
Och ja het is toch in overvloed wat maakt het ook uit
Wat kan je eigenlijk winnen hier? Toch niet weer zo een kermis beer toch...quote:Op maandag 15 december 2014 10:27 schreef FANN het volgende:
[..]
ik zucht, omdat je blijft volhouden dat ik vit B12 zou moeten slikken ook als ik melk, eieren en kaas
eet en drink, niet omdat je de discussie hebt gewonnen want dat heb je niet
Weet ik veel, hij zoekt het maar uitquote:Op maandag 15 december 2014 10:32 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Wat kan je eigenlijk winnen hier? Toch niet weer zo een kermis beer toch...
Wel de normale Brinta doen die wake-up troep bestaat voor 1/3 per zakje uit suiker.quote:Op maandag 15 december 2014 10:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Weet ik veel, hij zoekt het maar uit![]()
Ik ga Brinta eten
Maar vind wel dat die kindjes in China een gedegen opleiding moeten volgen! Anders zetten ze straks Nike nog verkeerd op je trui....quote:Op maandag 15 december 2014 10:18 schreef GhpH het volgende:
[..]
Inderdaad.
Plofkip is gewoon afgestemd op de consument.
Net zoals die mensen die zeggen "Oh het is zielig dat de kinderen in china onze kleertjes maken" maar vervolgens wel te gaar zijn om meer te dokken voor hun truien.
Of Adidas op een Nike-trui en Nike op een Adidas-trui.quote:Op maandag 15 december 2014 10:42 schreef Totem_paal het volgende:
[..]
Maar vind wel dat die kindjes in China een gedegen opleiding moeten volgen! Anders zetten ze straks Nike nog verkeerd op je trui....
Het wordt gesynthetiseerd dmv bacteriën. Bacteriën zijn geen dierenquote:Op maandag 15 december 2014 09:46 schreef GhpH het volgende:
[..]
Het wordt uit de lever van het dier gehaald.
En die bacteriën bevinden zich in de dieren --' Niet zomaar de eerste zin van wikipedia aflezen en dan hier pleuren.quote:Op maandag 15 december 2014 11:12 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Het wordt gesynthetiseerd dmv bacteriën. Bacteriën zijn geen dieren
Dat is een nog grotere hypocrisie onder vegetariërs (en veganisten). Geen vlees willen eten maar wel allerlei producten bedenken onder de noemer vleesquote:Op maandag 15 december 2014 10:11 schreef FANN het volgende:
En hoezo valt lever niet onder vlees?
Voor mij is lever gewoon vlees hoor, net als paté, je hebt trouwens heerlijke vegetarische paté
dus ik snap helemaal net waar je heen wilt.
Dan zijn alle roofdieren ook moordenaars.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het blijft doden, moord dus. Moord is niet goed. Bovendien hebben we voor veevoer veel grond nodig en hiervoor worden veel bossen gekapt, de levensaders van onze planeet, bossen zijn noodzakelijk zelfs voor ons voortbestaan.
We zullen sowieso veel minder vlees moeten consumeren willen we geen ecologische catastrofe veroorzaken, ook zullen we wereldwijd een 1-kind politiek moeten invoeren, opdat de wereldbevolking afneemt.
Bacterien kun je in vitro produceren daar heb je geen dieren voor nodigqquote:Op maandag 15 december 2014 11:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
En die bacteriën bevinden zich in de dieren --' Niet zomaar de eerste zin van wikipedia aflezen en dan hier pleuren.
En dat gaan ze ook echt doen voor vitamine B12quote:Op maandag 15 december 2014 12:23 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Bacterien kun je in vitro produceren daar heb je geen dieren voor nodigq
Dit is juist de beste oplossing, als je die man zelf aan gaat pakken wordt je er zelf ook uit gezet. Lijkt mij niet de ideale invulling van een avondje uit eten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:55 schreef TheStranger1158 het volgende:
De ober moeten inschakelen om dit klusje te klaren
Dat doen ze jaquote:Op maandag 15 december 2014 12:34 schreef GhpH het volgende:
[..]
En dat gaan ze ook echt doen voor vitamine B12.
Waarom zou dat hypocriet zijn?quote:Op maandag 15 december 2014 11:52 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat is een nog grotere hypocrisie onder vegetariërs (en veganisten). Geen vlees willen eten maar wel allerlei producten bedenken onder de noemer vlees![]()
Vegetarische paté, vegetarische filet american, vegetarische hamburgers, etc. Je lacht je toch je broek vol
quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
God schiep Adam en Eva en plaatste hen ..... in een tuin vol met fruitbomen. We zijn helemaal niet gemaakt om vlees te eten, sterker nog, als we vlees eten gaan we dood, tenzij we eerst alle vitamines en mineralen kapotbakken.
Een vegetarische gehaktbal BESTAAT NIET. Daarom kan je hem niet eten. En moet je hem ook niet zo noemen. Noem het lekker een 'tofubal' of whatever voor smerige vleesvervanger er gebruikt wordt. Maar geen vlees eten en dan vleesbenamingen gaan gebruiken voor je tofu gerechten is gewoon behoorlijk sneu.quote:Op maandag 15 december 2014 14:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarom zou dat hypocriet zijn?
De meeste vegetariërs, veganisten ken ik te weinig, eten helemaal geen vlees omdat ze het
niet lekker vinden, maar om andere redenen. Ikzelf eet ook wel eens vegetarisch gehakt,
daar maak in inderdaad zelf hamburgers van en vegetarische paté is gewoon lekker.
Waarom zouden ''wij'' als we dat willen, dat niet mogen eten?
Wie doen we daar kwaad mee?
Geef gewoon eens één goede reden waarom je geen ''alternatief'' voor vlees zou mogen eten.
Bedenk wel, dat bijna élke vegetariër is opgevoed met vlees eten.
Dus, vlees ''vies'' vinden is meestal geen reden om vegetariër te worden, dat het vlees
tegenwoordig te goor is om over na te denken wél.
Maar goed... geef maar één reden waarom ik geen vegetarische gehaktbal zou mogen eten
als ik dat lekker vind.
quote:Op maandag 15 december 2014 14:21 schreef Linkesoep het volgende:
Geen vlees eten![]()
Zielige bleke ventjes
Wat maakt jou het nou uit hoe men iets noemt zeg? De tering....quote:Op maandag 15 december 2014 14:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Een vegetarische gehaktbal BESTAAT NIET. Daarom kan je hem niet eten. En moet je hem ook niet zo noemen. Noem het lekker een 'tofubal' of whatever voor smerige vleesvervanger er gebruikt wordt. Maar geen vlees eten en dan vleesbenamingen gaan gebruiken voor je tofu gerechten is gewoon behoorlijk sneu.
De wereld zou er beter uitzien als vieze oude mannetjes niet geilen op minderjarige kinderen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:01 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De wereld zou er beter uitzien als niet 90% van alle verbouwde granen opgaat aan veevoer.
Het klopt niet, het is gewoon triest dat als je geen vlees wil eten je toch net doet of je vlees eet. Hoe nep ben je danquote:Op maandag 15 december 2014 15:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat maakt jou het nou uit hoe men iets noemt zeg? De tering....![]()
quote:Vlees eten anno 2014 is trouwens net zoiets als jezelf wassen in een sloot.
Het kan prima, maar de meeste mensen zijn verder ontwikkeld en gebruiken een douche.
Ik douche mij elke dag en eet elke dag vlees.quote:Op maandag 15 december 2014 15:17 schreef Kingstown het volgende:
Vlees eten anno 2014 is trouwens net zoiets als jezelf wassen in een sloot. Het kan prima, maar de meeste mensen zijn verder ontwikkeld en gebruiken een douche.
Ja en Islam is de religie van vrede zekerquote:Op maandag 15 december 2014 16:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Goedenmiddag TS, ik ben ook vegetarisch maar voel mij enigzins beschaamd voor de vegetariër uit uw verhaal.
Ik zou u bij deze willen laten weten dat niet alle vegetariërs op andere mensen hun lusten naar vlees zullen klagen, het was waarschijnlijk een meneer woonachtig in een nabij GGZ complex waar u mee in aanraking bent gekomen.
Met vriendelijke groet; Bgtje -vegetariër sinds 1990, geboren in 1983, geschreven anno 2014.
Het gaat dus niet om gedierte in megastallen of vissen uit kweekvijversquote:Op maandag 15 december 2014 14:10 schreef Trankilo het volgende:
[..]please
Jezus verdeelde een vis, geen tofu blokken.
En als je toch lekker zweverig christelijk bezig wilt zijn, hierbij nog een quote uit Genesis 9:
over al het gedierte der aarde en over al het gevogelte des hemels, al wat zich op de aardbodem roert en alle vissen der zee; in uw hand zijn zij gegeven
al die lekkere groentenquote:Op maandag 15 december 2014 16:12 schreef GhpH het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VERSUS:
[ afbeelding ]
Mensen identificeren zich te veel met wat ze eten. daarom worden ze boos.quote:Op maandag 15 december 2014 21:07 schreef iammen het volgende:
Jammer genoeg is het niet wederzijds. Ik ga alleen melden dat ik vegetariër ben als het moet (als ik bij een ander ga eten bijvoorbeeld), maar dan zijn er altijd mensen die hun mening moeten uiten waarom zij vlees eten en tegelijk op mijn eetkeuzes neerkijken. Ik vroeg niet om jouw mening, lul.
FLEISCH IST LIEBEquote:Op maandag 15 december 2014 22:44 schreef Casiotone het volgende:
[..]
die had je vast niet eens gezien.. laat die vleesfixatie eens los
Wel lekker ding hoor daar niet vanquote:Op maandag 15 december 2014 15:02 schreef Pavement het volgende:
[..]____________________________________________!
Domme kut
Weet je niet hoeveel geile chicks vegetarisch zijn ?
[ afbeelding ]
Nee, alleen het doden van mensen is moord. Het doden van dieren is geen moord.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het blijft doden, moord dus.
welquote:Op dinsdag 16 december 2014 10:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, alleen het doden van mensen is moord. Het doden van dieren is geen moord.
Ik gebruik liever een BBQ om mijn vlees te bereiden. Maargoed, als jij het in de douche doet dan snap ik dat het resultaat niet optimaal is en dat je daardoor denkt dat je geen vlees lust.quote:Op maandag 15 december 2014 15:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat maakt jou het nou uit hoe men iets noemt zeg? De tering....![]()
Vlees eten anno 2014 is trouwens net zoiets als jezelf wassen in een sloot.
Het kan prima, maar de meeste mensen zijn verder ontwikkeld en gebruiken een douche.
Het melden dat je geen vlees eet wanneer je bij iemand anders gaat eten is een reden om boos te zijn? Oke.quote:Op maandag 15 december 2014 22:42 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Mensen identificeren zich te veel met wat ze eten. daarom worden ze boos.
Je weet dat dit maar een verhaaltje is voor kleine kinderen, hoop ik?quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
God schiep Adam en Eva en plaatste hen ..... in een tuin vol met fruitbomen. We zijn helemaal niet gemaakt om vlees te eten, sterker nog, als we vlees eten gaan we dood, tenzij we eerst alle vitamines en mineralen kapotbakken.
Als je in dat sprookje gelooft heb je als vrouw helemaal geen recht van spreken. Dankzij de hebberigheid van de vrouw leven we namelijk op deze verrotte aardkloot in plaats van in het paradijs. Als Eva haar handjes thuis had kunnen houden hadden we het veel beter gehad.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
Volgens hetzelfde bijbelverhaal wordt Caïn na de moord op Abel verbannen naar het land van Nod, waar op dat moment al een heleboel mensen wonen.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Leg mij trouwens eens uit, Adam en Eva hadden 2 kinderen: Kain en Abel. Waar hebben die het precies mee gedaan? Met de appelboom of met hun eigen moeder?
Ik vergeet voor het gemak inderdaad ook nog even dat ze elkaar de hersens insloegen en de sterkste overbleef.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens hetzelfde bijbelverhaal wordt Caïn na de moord op Abel verbannen naar het land van Nod, waar op dat moment al een heleboel mensen wonen.
Is dat voor of na tiberium dawn?quote:Op woensdag 17 december 2014 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens hetzelfde bijbelverhaal wordt Caïn na de moord op Abel verbannen naar het land van Nod, waar op dat moment al een heleboel mensen wonen.
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar als Adam en Eva de eerste mensen op aarde waren waaruit de rest van de mensheid komt, hoe kunnen er dan elders al een heleboel mensen wonen? Waar komen die vandaan?
Alles wat leeft heeft gevoel, dus ook pijn. Hetzelfde als jij met een bijl een boom omver gaat kappen, die boom voelt dat.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:18 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
• Er zijn studies die hebben aangetoond dat planten voelen (niet hetzelfde als dieren, maar we weten niet hoe precies), maar planten worden gewoon uit elkaar gerukt, omdat ze niet kunnen laten zien dat ze pijn hebben.
• Veel dieren doden we pijnloos tegenwoordig.
• De meeste vruchten zijn te vergelijken met foetussen, lekker zonder geweten plantenfoetussen eten. Die krijgen nooit een kans op een leven, en hun ouders groeien op een rijtje en worden met weet ik veel hoeveel chemicaliën besproeit.
• Veel dieren leven een hele tijd voor ze worden geslacht.
Hypocriete vegetariërs
Maar omdat een boom niet zielig kan kijken, hebben vegetariërs daar geen medelijden mee.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Alles wat leeft heeft gevoel, dus ook pijn. Hetzelfde als jij met een bijl een boom omver gaat kappen, die boom voelt dat.
Daarom juist en net als het eten van vlees hakken wij ook al miljoenen jaren bomen om.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:23 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Maar omdat een boom niet zielig kan kijken, hebben vegetariërs daar geen medelijden mee.
"Maar als je een nieuwe boom plant is het goed."quote:Op woensdag 17 december 2014 10:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom juist en net als het eten van vlees hakken wij ook al miljoenen jaren bomen om.
quote:Op woensdag 17 december 2014 10:23 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Maar omdat een boom niet zielig kan kijken, hebben vegetariërs daar geen medelijden mee.
Er wordt een koe geslacht maar als er een kalfje is is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:27 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
"Maar als je een nieuwe boom plant is het goed."![]()
Terwijl datzelfde niet geld voor dieren natuurlijk.
Haha ik volg zo'n vent die net zo denkt als jou op instagram. Wat een figuur is datquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:01 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De wereld zou er beter uitzien als niet 90% van alle verbouwde granen opgaat aan veevoer.
Dat doen gelovigen graag, ineens dingen erbij bedenken en dan is het de waarheid want het staat al 2000 jaar op schrift. Bijzondere oplossing.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af.
Overigens, over je oorspronkelijke vraag over met wie Caïn het dan gedaan zou hebben om nakomelingen te verwekken: volgens de bijbel heeft Caïn ook een vrouw en hebben ze samen een zoon. Geen idee waar die vrouw opeens vandaan komt.
zelfs al sloeg dit ergens op, dan moet je voor vlees nog altijd minstens 2 keer zoveel lijden veroorzaken (de plant die het dier eet en het dier zelf). Dus zie niet wat er zo bijzonder hypocriet aan is.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:18 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
• Er zijn studies die hebben aangetoond dat planten voelen (niet hetzelfde als dieren, maar we weten niet hoe precies), maar planten worden gewoon uit elkaar gerukt, omdat ze niet kunnen laten zien dat ze pijn hebben.
• Veel dieren doden we pijnloos tegenwoordig.
• De meeste vruchten zijn te vergelijken met foetussen, lekker zonder geweten plantenfoetussen eten. Die krijgen nooit een kans op een leven, en hun ouders groeien op een rijtje en worden met weet ik veel hoeveel chemicaliën besproeit.
• Veel dieren leven een hele tijd voor ze worden geslacht.
Uit recente studie is gebleken dat een bepaalde plant een geur verspreidde als het rupsenvoetstappen hoorde. Planten hebben meer bewustzijn dan veel mensen denken.
Hypocriete vegetariërs
Is natuur.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:02 schreef Casiotone het volgende:
[..]
zelfs al sloeg dit ergens op, dan moet je voor vlees nog altijd minstens 2 keer zoveel lijden veroorzaken (de plant die het dier eet en het dier zelf). Dus zie niet wat er zo bijzonder hypocriet aan is.
Dus eigenlijk is die koe misdadig omdat hij gras eet, afslachten dat beestquote:Op woensdag 17 december 2014 10:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Er wordt een koe geslacht maar als er een kalfje is is er niks aan de hand.
Precies. Dood aan alle koeien.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is die koe misdadig omdat hij gras eet, afslachten dat beest![]()
liefst onverdoofd ritueel
Dit dus. Gras heeft teveel te lijden onder al die koeien.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is die koe misdadig omdat hij gras eet, afslachten dat beest![]()
liefst onverdoofd ritueel
dus stoppen met koeien fokkenquote:Op woensdag 17 december 2014 12:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit dus. Gras heeft teveel te lijden onder al die koeien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |