Waar, maar als er zoveel positiefs is, waarom komen miljoenen Afrikanen richting EU? Ik word niet bepaald vrolijk van de beelden van Afrikaanse mannen die de hekken van de Spaanse enclaves in Marokko bestormen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat noem je ook wel de wet van kankerdomheid,.. De media past zijn berichtgeving op de meerderheid aan die kankerdom is.
Ebola in Afrika is natuurlijk maar een kleine regio, hetzelfde telt voor racisme in Zuid-Afrika. Maar hey positief nieuws verkoopt niet.
Als er vijf miljoen naar Europa komen zijn er nog altijd 1096 miljoen mensen die in Afrika die niet naar Europa komen. Alles is een kwestie van perceptie.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar, maar als er zoveel positiefs is, waarom komen miljoenen Afrikanen richting EU? Ik word niet bepaald vrolijk van de beelden van Afrikaanse mannen die de hekken van de Spaanse enclaves in Marokko bestormen.
Een leger immigranten, wat een overdreven taalgebruik weer. Om hoeveel zou het er jaarlijks gaan, 1 miljoen max ofzo? Stelt op het totaal van 500 miljoen inwoners niet zoveel voor. En op welke wijze zou Europa daar aan ten onder kunnen gaan?quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik maak mij zorgen om het leger immigranten dat Europa bestormt vanuit Afrika, zonder dat hier wat tegen gedaan wordt. Talent binnenhalen om te werken in Europa is prima, maar daar hebben de enorme immigratiestromen die er nu zijn niets mee te maken. Daar kan Europa aan ten onder gaan.
Dat zeggen eurosceptici altijd, dat ze voor Europa zijn maar tegen de EU. Maar wat betekent dat nou concreet? Volgens mij is de PVV gewoon een nationalistische partij die zich totaal niet druk maakt om wat er in bijvoorbeeld Polen of Griekenland gebeurt.quote:Ik lees in dit topic wat onzinnige opmerkingen over de PVV. De PVV is niet tegen Europa maar vóór. De zijn alleen tegen de Europese Unie, dat is wat anders. Ook zonder Europese Unie kan een sterk Europa zijn.
PVV als voorstander van liberale waarden en vrijhandel, niet direct waar ik aan denk bij die partij.quote:De PVV is voorstander van liberale waarden en vrije handel in Europa, belangrijke redenen waarom Europa sterk is.
Heb je het filmpje bekeken? Dat is namelijk ook wat deze professor beweert.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:50 schreef Libertarisch het volgende:
'Supermacht', who the fuck cares? Een achterhaald concept gebaseerd op conflict en competitie tussen naties.
Dat is dan ook precies wat de beste man zegt in zijn lezing.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:50 schreef Libertarisch het volgende:
'Supermacht', who the fuck cares? Een achterhaald concept gebaseerd op conflict en competitie tussen naties.
lmftfyquote:Op zaterdag 13 december 2014 13:40 schreef Individual het volgende:
De EU is een slecht idee, maar sluw uitgewerkt.
Dat doen we eigenlijk al, maar zonder dat vervelende 'bezettings label'.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk dat we gewoon Noord-Afrika moeten bezetten
Doen we verdomd slecht dan,.. islamitische terreur overheerst Libië .quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat doen we eigenlijk al, maar zonder dat vervelende 'bezettings label'.
quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat de beste man zegt in zijn lezing.
Ik had het filmpje niet gekeken maar reageerde op andere posts. Beter dan, als hij dat beweertquote:Op zaterdag 13 december 2014 15:18 schreef Basterds het volgende:
[..]
Heb je het filmpje bekeken? Dat is namelijk ook wat deze professor beweert.
Precies, een beetje context zegt genoeg over de hoge welvaart die in principe in de hele EU bestaat.quote:Op zondag 14 december 2014 00:19 schreef Jellereppe het volgende:
Naar West-Europese maatstaven is zelfs Polen arm. Als je dat afzet naar de wereld dan is dat verre het geval. Een BNP van 517,5 miljard USD op 40 miljoen inwoners.
Wat zijn die voordelen precies volgens jou?quote:Op zondag 14 december 2014 09:19 schreef Belabor het volgende:
[..]
Precies, een beetje context zegt genoeg over de hoge welvaart die in principe in de hele EU bestaat.
Ik ben voor grote hervormingen en decentralisatie in Europees bestuur, maar PVV'ers en anderen die roepen dat uit de EU stappen de enige oplossing zijn een stel zeikstralen. De EU is duur en niet perfect, granted. Maar om dan al die voordelen die het ons oplevert maar in de prullenbak te gooien...
Als ik ze hier simpelweg puntsgewijs ga benoemen, dan ga je ze allemaal proberen onderuit te halen, dus laat ik ze even relativeren.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat zijn die voordelen precies volgens jou?
Een paar wanhopige Somaliërs arresteren stelt natuurlijk niks voor.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:39 schreef Kaas- het volgende:
Voor de kust van Somalië is nu een militaire EU-missie overigens en dat gaat prima. Rest trekt zich daar terug.
Is dat zo erg dan?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:23 schreef karton2 het volgende:
De overeenkomsten met de VS zijn niks waard zolang de EU niet in staat is zijn 'buitenlandse' politiek te verenigen in één stem. Verder telt het totale gebrek aan militaire slagkracht en het niet verenigd zijn in één EUleger ook een rol om iets in de wereld af te kunnen dwingen.
Oorzaak is natuurlijk dat geen enkel land de eerste stap durft te zetten om zijn eigen soevereiniteit op te geven om één buitenlandbeleid te vormen.
Elk voordeel hep ze nadeel en andersom ook natuurlijk.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan?
Nu kan je tenminste good cop bad cop spelen. [/serieus argument]
Bij "meetellen" krijg ik weer zo'n ouderwets idee van "je moet je macht laten zien".quote:Op woensdag 17 december 2014 14:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
Elk voordeel hep ze nadeel en andersom ook natuurlijk.
De EU wordt op die manier niet voor vól aangezien als het om het hardere werk gaat, omdat andere partijen weten dat er heel gemakkelijk te stoken valt tussen de lidstaten.
Individuele landen kunnen dan weer heel flexibel zijn door overeenkomsten te sluiten die een mooie financiële bonus opleveren. Die Franse schepen gaan straks gewoon naar Rusland toe natuurlijk en iedereen gaat weer verder waar ze mee bezig zijn.
Ik denk dat als je een beetje mee wilt tellen dat je dan gewoon met één mond moet spreken. Vandaar dat de EU streeft naar EUambassades ipv dat landen allemaal eigen ambassades hebben. In de G8 heeft de EU ook een stoel, maar daar zitten een handvol EUlanden als individu ook weer bij.
Beetje het spek & bonen gevoel geeft die ene EU stoel dan..
Het hangt natuurlijk af van de situatie of je je spierballen moet laten zien of niet. Sommige mensen / culturen deinzen pas terug als ze zien dat je van je af kan bijten. De Navo (lees: VS) heeft de communisten hier goed buiten de deur weten te houden door gewoon aanwezig te zijn en te laten zien dat ze er zijn.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Bij "meetellen" krijg ik weer zo'n ouderwets idee van "je moet je macht laten zien".
Wat is er mis met subtiel jezelf overal tussen wormen omdat niemand je als een dreiging ziet?
Dat was natuurlijk gewoon dom gespeeld van Verhofstadt en van Van Balen.quote:Ik denk dat het juist gevaarlijk is wanneer de EU zichzelf zich duidelijk dominant gaat opstellen want dan krijg je conflicten zoals nu in Oekraïne.
Blijkbaar zijn die kapot bezuinigde legers nog steeds beter dan de rest van de wereld(op de VS na)quote:Op woensdag 17 december 2014 14:48 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk af van de situatie of je je spierballen moet laten zien of niet. Sommige mensen / culturen deinzen pas terug als ze zien dat je van je af kan bijten. De Navo (lees: VS) heeft de communisten hier goed buiten de deur weten te houden door gewoon aanwezig te zijn en te laten zien dat ze er zijn.
Als de EU zich dominant (militair) gaat opstellen schiet de halve wereld in de kramp van de slappe lach. Kapot bezuinigde legers, te kort aan munitie etc. Willen ze wat voorstellen (en dus respect afdwingen) moet je dus een stevig leger op de been kunnen brengen.. dat kan de EU nu dus niet.
[..]
Dat was natuurlijk gewoon dom gespeeld van Verhofstadt en van Van Balen.
In Libië moesten landen F16 munitie van elkaar kopen omdat ze zelf niet genoeg hadden (hallo Denemarken..). Zullen nog wel meer voorbeelden zijn hiervan.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn die kapot bezuinigde legers nog steeds beter dan de rest van de wereld(op de VS na)
De documentaire gaat trouwens juist niet over militaire kracht. Dus deze discussie van ons is eigenlijk het tegenovergestelde van wat de man aangeeft. Het draait niet om je macht laten zien maar om compromissen kunnen sluiten en goede relaties hebben.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:51 schreef karton2 het volgende:
[..]
In Libië moesten landen F16 munitie van elkaar kopen omdat ze zelf niet genoeg hadden (hallo Denemarken..). Zullen nog wel meer voorbeelden zijn hiervan.
Dan wordt je toch totaal niet serieus genomen als land?
De enigste alliantie die Europa heeft is de Navo (lees: VS). Zelfstandig is Europa totaal niet in staat om zijn macht op een globale schaal te projecteren.
Dat klopt. Mijn reactie was op een vergelijking met de VS die elders in het topic gemaakt werd. Die dwingen het gewoon met harde hand af (en een hele grote berg geld). Als je vergelijkingen wilt maken met de VS moet je daar ook naar kijken.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De documentaire gaat trouwens juist niet over militaire kracht. Dus deze discussie van ons is eigenlijk het tegenovergestelde van wat de man aangeeft. Het draait niet om je macht laten zien maar om compromissen kunnen sluiten en goede relaties hebben.
quote:Overigens om er toch op door te gaan, je kan wel in de slappe lach schieten van Europa, zij zijn na de VS toch echt de enige die dat (enigszins) kunnen doen. Rusland/china/zuid amerika kunnen allemaal geen buitenlandse interventies uitvoeren. Het enige wat Rusland kan is aan zijn eigen grens wat morrelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |