Ja maar dat doen ze dan weer nietquote:Op donderdag 11 december 2014 21:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat echt zo'n onzin is want onder dat argument kan je gewoon zonder kijken de straat oversteken. God zorgt er toch wel voor of je wordt aangereden of niet.
Lijkt me best kut, nooit eens een keer trots kunnen zijn op jezelf als je iets presteertquote:Op donderdag 11 december 2014 21:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Maar ze doen het ook bij dingen waar zelf verantwoordelijk voor zijn. Examens bv. Dat zij als enige verantwoordelijk zijn voor het goede resultaat erkennen ze ook niet.
Nja ik hoop dat ze toch wel een beetje denken dat zij het examen hebben gehaald. Maar ik zie dit eigenlijk alleen bij moslims.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt me best kut, nooit eens een keer trots kunnen zijn op jezelf als je iets presteert(en ook nooit je eigen falen kunnen inzien waardoor je nooit leert van je fouten).
En dat is dus precies het verschil.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat doen ze dan weer niet
Als god dat wil wel jaquote:Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Komt er nog een gelovige naar dit topic ?
Nja zonder dat ze zich er van bewust zijn zijn voor een erg groot deel verantwoordelijk voor hoe hun leven loopt. Maar dat hebben ze dus gewoon niet door.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En dat is dus precies het verschil.
Ik denk dus logisch over zoiets na, maar zij "doen" maar gewoon wat, plaatsen hun eigen acties niet in een groter perspectief.
Tja, een topic vol heidenen en kaffers wil je natuurlijk niet openenquote:Op donderdag 11 december 2014 21:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha![]()
Misschien schrikt de titel ze af.
Grappige is dat ik één keer op een gelovige school gezeten heb. De kleuterschool (wrs omdat die kleuterschool het dichtste bij onze woning stond en er toen (jaren 60 Tilburg) ook niet zo veel keus was). Weet nog goed dat de schooldag begon met bidden. Ik vouwde ook mijn handen in elkaar natuurlijk, maar wist niet waarom, terwijl mijn medescholiertjes, zo jong als ze nog waren, dat blijkbaar wel wisten. Toen al. Ook een keer, wat zal het geweest zijn met pasen of kerst, mee geweest naar een kerkdienst, waarvan ik de aard al helemaal niet begreep, behalve dan dat het als iets zeer ernstigs werd opgevat... En ik voelde me dom eigenlijk, omdat ik er niets van begreep.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja ik heb ook op christelijk onderwijs gezeten. Begon en sloot de dag af met de bijbel. Maar dat zijn dan die kinderverhalen. Die zijn nog wel leuk om naar te luisteren. Kregen ook elk jaar met kerst zon kinder bijbel nieuwe editie ofzoquote:Op vrijdag 12 december 2014 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grappige is dat ik één keer op een gelovige school gezeten heb. De kleuterschool. Weet nog goed dat de schooldag begon met bidden. Ik vouwde ook mijn handen in elkaar natuurlijk, maar wist niet waarom, terwijl mijn medescholiertjes, zo jong als ze nog waren, dat blijkbaar wel wisten. Toen al. Ook een keer, wat zal het geweest zijn met pasen of kerst, mee geweest naar een kerkdienst, waarvan ik de aard al helemaal niet begreep, behalve dan dat het als iets zeer ernstigs werd opgevat... En ik voelde me dom eigenlijk, omdat ik er niets van begreep..
Het wordt er al vrij jong ingestampt blijkbaar.
Ik was kleuter joh, enige wat je deed was een beetje spelen, in de blokkenhoek of de poppenhoek... en toen al flieft op de juf...quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik heb ook op christelijk onderwijs gezeten. Begon en sloot de dag af met de bijbel. Maar dat zijn dan die kinderverhalen. Die zijn nog wel leuk om naar te luisteren. Kregen ook elk jaar met kerst zon kinder bijbel nieuwe editie ofzo
Uitstekend moment om met die indoctrinatie te beginnenquote:Op vrijdag 12 december 2014 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik was kleuter joh, enige wat je deed was een beetje spelen, in de blokkenhoek of de poppenhoek... en toen al flieft op de juf...
Ik denk dat de indoctrinatie al begint thuis natuurlijk, want staat mij bij dat andere kinderen dat concept bidden wel kenden. Het is niet zo dat ze uitlegden wat bidden was, en wat het "onze vader" woordelijk inhield.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uitstekend moment om met die indoctrinatie te beginnen
Materialisme en individualisme komen ook voort uit indoctrinatie11832111!!!!quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uitstekend moment om met die indoctrinatie te beginnen
Ja ze doen wat ze verteld wordt maar hebben geen idee wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de indoctrinatie al begint thuis natuurlijk, want staat mij bij dat andere kinderen dat concept bidden wel kenden. Het is niet zo dat ze uitlegden wat bidden was, en wat het "onze vader" woordelijk inhield.
Ik zeg al we spreken nu over 49 jaar geleden hè.
Uiteraard wisten die kinderen ook niet wat het allemaal behelsde idd, dat kan niet anders, ze waren wel vertrouwd echter met wat die kleuterschool aanbood aan religieuze tradities. Ik dacht dat ik de enige was die er geen hout van begreep, maar dat zal niet zo geweest zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ze doen wat ze verteld wordt maar hebben geen idee wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn.
Mwoah, volgens mij ligt dat anders. Ik bedoel als er bij uitstek een religieuze stroming is die bijv. materialistisch is dan is dat wel het protestant-christelijke. Haal je alleen het christelijke weg dan heb je dat zo in bepaalde kringen vermaledijde individualistisch/materialistische.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Materialisme en individualisme komen ook voort uit indoctrinatie11832111!!!!
Alhoewel er iets in zit bedoelde ik het niet serieus. Helaas is degene aan wie het gericht was niet aanwezig.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, volgens mij ligt dat anders. Ik bedoel als er bij uitstek een religieuze stroming is die bijv. materialistisch is dan is dat wel het protestant-christelijke. Haal je alleen het christelijke weg dan heb je dat zo in bepaalde kringen vermaledijde individualistisch/materialistische.
Ja ben er wel hoor.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alhoewel er iets in zit bedoelde ik het niet serieus. Helaas is degene aan wie het gericht was niet aanwezig.
Hoe definieer jij "gelovig"?quote:Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee, maar door de predestinatieleer, die men ging aanhangen, waarbij dus slechts een geringe hoeveelheid gelovigen bij de jongste dag als rechtvaardige door onze lieve heer het leven zal worden geschonken, het feit dat wie rechtvaardige is vastligt en dat je dit slechts van tevoren kunt weten doordat God je in dit leven door je ijverige leven in materiële zin zal belonen, is een belangrijke impuls gegeven aan het moderne kapitalisme, die uiteindelijk die individualistisch/materialistische mens oplevert.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alhoewel er iets in zit bedoelde ik het niet serieus. Helaas is degene aan wie het gericht was niet aanwezig.
Welke vragen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar Theunderdog is niet de juiste gelovige voor onze vragen.
Ja dat als de gelovige dan zegt : het is de wil van god. Of het komt door god. etc. Of de gelovige op dat moment dan niet verder denkt.quote:
Wij zijn allen haar kinderen, hoe je het wendt of keert.quote:
Die Gaia zegt mij echt niks.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wij zijn allen haar kinderen, hoe je het wendt of keert.
Ertegenin gaan heeft ook geen zin.
Wat?quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat als de gelovige dan zegt : het is de wil van god. Of het komt door god. etc. Of de gelovige op dat moment dan niet verder denkt.
De wil van mijn godin is onverslaanbaar.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat als de gelovige dan zegt : het is de wil van god. Of het komt door god. etc. Of de gelovige op dat moment dan niet verder denkt.
Ja je bent te laat. Op dat moment waren het echt vragen. Sowieso ben jij niet de juiste voor deze vragen want jij denkt wel verder.quote:
Ik denk vooral anders, volg geen religie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je bent te laat. Op dat moment waren het echt vragen. Sowieso ben jij niet de juiste voor deze vragen want jij denkt wel verder.
Heb je die reuze romans van Franz Schätzing gelezen btw, zoals De Zwerm (in NL)?quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De wil van mijn godin is onverslaanbaar.
Telkens wanneer ik haar kracht zie, en de bijbehorende nietigheid van ons mensjes, moet ik glimlachen uit diep respect voor deze oude kranige dame.
Ja maar ik zie jou niet bij elk belangrijk moment in je leven zeggen dat als god het wilt het goed zal gaan of iets in die strekking.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk vooral anders, volg geen religie.
Als ik kanker heb dan ga ik niet bidden en maar hopen dat het goed komt, is dat wat je bedoeld?quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ik zie jou niet bij elk belangrijk moment in je leven zeggen dat als god het wilt het goed zal gaan of iets in die strekking.
Deo volente, zoals Gerard Reve altijd opmerkte.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ik zie jou niet bij elk belangrijk moment in je leven zeggen dat als god het wilt het goed zal gaan of iets in die strekking.
Ja of dat als je succesvol geneest van kanker dat je dan god bedankt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik kanker heb dan ga ik niet bidden en maar hopen dat het goed komt, is dat wat je bedoeld?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja of dat als je succesvol geneest van kanker dat je dan god bedankt.
Nee, je moet Edith Schipper dan bedanken, en het feit dat de vrije artsenkeuze wordt afgeschaft...quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee, dat doe ik niet inderdaad.
Nou er zijn dus mensen die dat doen. Of als ze hun examen halen. Noem het maar op en ze wijten het succes of falen aan god.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee, dat doe ik niet inderdaad.
okequote:Op vrijdag 12 december 2014 01:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je moet Edith Schipper dan bedanken, en het feit dat de vrije artsenkeuze wordt afgeschaft...
Jammer weer.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou er zijn dus mensen die dat doen. Of als ze hun examen halen. Noem het maar op en ze wijten het succes of falen aan god.
Jij doet dat niet dus ben je niet de juiste gelovige
Nee, naam zegt me ook niks...quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je die reuze romans van Franz Schätzing gelezen btw, zoals De Zwerm (in NL)?
Op zich wel aardig uitgewerkt.
Uiteraard James.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:01 schreef jamesdeen het volgende:
hey mag ik meedoen met de slowchat ;0 ?
De denkwijze van gelovige. Eigenlijk ging het over de discriminatie naar atheïsten maar dat hield niet lang stand.quote:
Gaia, de enige Godin waarvan er keihard bewijs is dat ze bestaat, we zijn zijn er allemaal onderdeel van en leven er dagelijks op. De Godin van de aardequote:
Gehehe opfrissen zeg jequote:Op vrijdag 12 december 2014 02:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaia, de enige Godin waarvan er keihard bewijs is dat ze bestaat, we zijn zijn er allemaal onderdeel van en leven er dagelijks op. De Godin van de aarde
(tip: fris je Griekse mythologie even op)
Leren danquote:
Uhuhquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen die niet het spirituele van de aarde/natuur zien......
Geen idee. Tijdje terug.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Leren danIs dat geen algemene stof meer tegenwoordig dan?
saai manquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De denkwijze van gelovige. Eigenlijk ging het over de discriminatie naar atheïsten maar dat hield niet lang stand.
De natuur is vooral strijd hè.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen die niet het spirituele van de aarde/natuur zien......
En anders speel je gewoon even God of Warquote:
De natuur is balans, en de natuur bepaalt zelf wel hoe de balans moet zijn, daar kunnen wij nietige mensjes weinig aan veranderenquote:
Volgens mij kunnen we het wel redelijk verpesten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En anders speel je gewoon even God of War
[..]
De natuur is balans, en de natuur bepaalt zelf wel hoe de balans moet zijn, daar kunnen wij nietige mensjes weinig aan veranderen
Ja daar is toch weinig spiritueels aan ?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar het spirituele niet in zien.De natuur is prachtig, in al zijn facetten.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaia, de enige Godin waarvan er keihard bewijs is dat ze bestaat, we zijn zijn er allemaal onderdeel van en leven er dagelijks op. De Godin van de aarde
(tip: fris je Griekse mythologie even op)
Pics van Yasmin23quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maak jij het wat spannender dan ?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar het spirituele niet in zien.De natuur is prachtig, in al zijn facetten.
De natuur overwint het sneller dan de mensquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we het wel redelijk verpesten.
Ja maar het uitsterven van bepaalde diersoorten ?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De natuur overwint het sneller dan de mensKijk maar naar een gebied als Chernobyl waar nog geen 30 jaar de mens weg is en de natuur het al weer volledig heeft overgenomen. In de tijdspanne van de aarde is dat nog minder dan een fractie.
Verkleedfeestjes denk ik niet licht over, zoals je weet...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een groot deel daarvan is het gevolg van evolutie (op enkele soorten na dan zoals neushoorns en tijgers). Survival of the fittest gaat niet om welke soort het sterkst is, maar welke soort zich het beste aan kan passen aan de leefomgevingquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar het uitsterven van bepaalde diersoorten ?
Daar is alles spiritueel aan, maar dat moet je voelen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja daar is toch weinig spiritueels aan ?
Ja maar wij hakken bijvoorbeeld in rap tempo hele bossen weg. Natuurlijk kan een diersoort zich daar niet aan aanpassen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een groot deel daarvan is het gevolg van evolutie (op enkele soorten na dan zoals neushoorns en tijgers). Survival of the fittest gaat niet om welke soort het sterkst is, maar welke soort zich het beste aan kan passen aan de leefomgeving.
Ik had verdomme vanavond een wesp in huis, het is half decemberquote:
Hmm ja dat zeggen ze ook met geloof. Dat weet je niet maar dat voel je....quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is alles spiritueel aan, maar dat moet je voelen.
Het is geen rationele kwestie.
Precies, daarom is een discussie daarover houden ook onzinnig.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja dat zeggen ze ook met geloof. Dat weet je niet maar dat voel je....
Een eigenaardige kwaal van de mens ja, de leefomgeving naar zijn eigen zin willen aanpassen. Die krijgen we geheid nog een keer keihard terugquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar wij hakken bijvoorbeeld in rap tempo hele bossen weg. Natuurlijk kan een diersoort zich daar niet aan aanpassen.
Dus wij hebben wel degelijk invloed op de natuur.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een eigenaardige kwaal van de mens ja, de leefomgeving naar zijn eigen zin willen aanpassen. Die krijgen we geheid nog een keer keihard terug.
Trololololquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, daarom is een discussie daarover houden ook onzinnig.
Spiritualiteit willen rationaliseren.....
Wij zijn onderdeel vanquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus wij hebben wel degelijk invloed op de natuur.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een eigenaardige kwaal van de mens ja, de leefomgeving naar zijn eigen zin willen aanpassen. Die krijgen we geheid nog een keer keihard terug.
Ik heb dan op zich ook weinig tegen geloof, wel tegen geïnstitutionaliseerde religies die alleen op eigen gewin uit zijn (lees praktisch alle moderne religies). Atheïsme is ook een doelloos begrip eigenlijk, dat zou betekenen dat je echt nergens in gelooft, maar dan ook echt nergens in. Ik geloof toch echt wel dat ik door zuurstof en water in leven blijf, en meer menselijker, we geloven ook allemaal dat geld een waarde heeftquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja dat zeggen ze ook met geloof. Dat weet je niet maar dat voel je....
Wat??quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Spiritualiteit is niks vast of echt.
Dat was planologisch gewoon erg domquote:
Gewoon de dijken wat ophogen, toch?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is verzonnen Henk. Net zoals religie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat??![]()
Leer eens correct te formuleren, want dit slaat nergens op.
Was wel een prachtige locatie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat was planologisch gewoon erg dom
Nja dat zuurstof en water hoef je niet te geloven. Het is zo.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb dan op zich ook weinig tegen geloof, wel tegen geïnstitutionaliseerde religies die alleen op eigen gewin uit zijn (lees praktisch alle moderne religies). Atheïsme is ook een doelloos begrip eigenlijk, dat zou betekenen dat je echt nergens in gelooft, maar dan ook echt nergens in. Ik geloof toch echt wel dat ik door zuurstof en water in leven blijf, en meer menselijker, we geloven ook allemaal dat geld een waarde heeft.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is verzonnen Henk. Net zoals religie.
Ach, d'r hoeft maar net een verkeerd stukje van Ijsland af te breken en dan zullen zelfs de hoogste dijken niet meer helpenquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon de dijken wat ophogen, toch?.
Religie is niet verzonnen ?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je kan denigrerend gaan doen, maar iedereen met een normaal functionerend cognitief vermogen ziet in dat jij hier dom aan het lullen bent.
ik volg het verder niet, maar die henk was wel laggequote:Op vrijdag 12 december 2014 02:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke oke kom maar met de bewijzen.
En daar heb je precies het punt wat er fout gaat in religie, "god is er, dat is gewoon zo"quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat zuurstof en water hoef je niet te geloven. Het is zo.
Hoezo niet. Het wordt beide gebruikt om bepaalde dingen te verklaren.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Religie heeft geen kanker (yes i said it) met spiritualiteit te maken.
Juist niet. De passieve god is bij gelovigen ideaal.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En daar heb je precies het punt wat er fout gaat in religie, "god is er, dat is gewoon zo"
Ik geen van allenquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was wel een prachtige locatie.
Heb nu:
- Pompeii
- Pripyat
- Paricutín
gezien.
Er zijn meer van dat soort eerie plekken...
Nee , met spiritualiteit moet je juist niets willen verklaren.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo niet. Het wordt beide gebruikt om bepaalde dingen te verklaren.
Ja, is ergens een eilandje, voor de kust van Canada oid dat op imploderen staat, toch? En vanuit de ruimte kan natuurlijk altijd nog een planetoïde oid inslaan.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ach, d'r hoeft maar net een verkeerd stukje van Ijsland af te breken en dan zullen zelfs de hoogste dijken niet meer helpen
Er zijn zat mensen die hun leven in richten op basis van hun zogenaamde spiritualiteit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee , met spiritualiteit moet je juist niets willen verklaren.
Sit still. Stop thinking. Shut up. Get out.
Religie is vooral een uitweg om jezelf niet te hoeven verantwoorden voor je daden, als de meest eenvoudige oplossing dus.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo niet. Het wordt beide gebruikt om bepaalde dingen te verklaren.
Nee.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die hun leven in richten op basis van hun zogenaamde spiritualiteit.
Kudo's! Hoe was dat wel niet?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:31 schreef LTVDK het volgende:
en 's avonds in de Banlieus rond Parijs
Ja maar ze zijn beide bedacht.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Religie is vooral een uitweg om jezelf niet te hoeven verantwoorden voor je daden, als de meest eenvoudige oplossing dus.
Spiritualiteit en geloof zijn een heel anders divisie
Als jij meerdere zinnen plaatst, lees ik je. De oneworders zijn zo slecht dat ik ze moet overslaan.quote:
Alles is bedacht.quote:
Dat is wie ik ben.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als jij meerdere zinnen plaatst, lees ik je. De oneworders zijn zo slecht dat ik ze moet overslaan.
Hoe kom je toch zo wispelturig?
Ik verwacht eerder dat de mens het voor zich zelf gaat verkloten voordat de natuur ook maar de kans krijgt er iets aan te doen, danwel via een nucleaire oorlog (ja hij kan nog steeds komenquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, is ergens een eilandje, voor de kust van Canada oid dat op imploderen staat, toch? En vanuit de ruimte kan natuurlijk altijd nog een planetoïde oid inslaan.
In feite is het natuurlijk het doemdenken dat bekend is van sommige protestants-christelijke stromingen in disguise. De mens is slecht en alles wat hij doet leidt tot nog meer ellende, en daarvoor zullen wij gestraft worden, hetzij door God himself danwel door Gaia....
Goh, wat hield ik toch van Willen Frederik Hermans die dit soort dingen altijd meteen doorzag...
Gadverdamme...quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja alleen in dit geval kan je het niet bewijzen met BEWIJS.
Wat nou huilie.quote:
Moet je zoiets moois als liefde kunnen bewijzen met BEWIJS?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja alleen in dit geval kan je het niet bewijzen met BEWIJS.
Hier mag jij mij inderdaad huilie noemen. Dit zijn een van de weinige dingen waar ik oprecht van walg.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat nou huilie.
Je was het net nog met mij eens dat het een gevoel is. Het is niets tastbaars.
Erg prettig was het niet in ieder gevalquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kudo's! Hoe was dat wel niet?
's avonds een dubbelzinnige grappenavond op het oude vliegveld van Pablo Escobar, terwijl ik ervan overtuigd was door het Medellinkartel ontvoerd te zijn, dat was toch wel het meest extreme. De drie P's waren erg mooie fotowaardige plekken.
Montserrat zou ik graag heengaan. En dan het gebied in "waar je niet in mag".
Voorlopig eerst even het gevaarlijkste land ter wereld.
Natuurlijk kan je je gelukkig voelen. Er zijn zat mensen die zich onwijs gelukkig voelen met het geloof en de liefde van god etc. Dat was mijn punt niet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier mag jij mij inderdaad huilie noemen. Dit zijn een van de weinige dingen waar ik oprecht van walg.
Jij wil overal bewijs voor zien? je kan je niet gelukkig voelen zonder dat daar een exact wetenschappelijke reden achter zit (of je die in ieder geval niet weet)?
Stop is met dat gejank over bewijs. Niemand hoeft het te bewijzen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je je gelukkig voelen. Er zijn zat mensen die zich onwijs gelukkig voelen met het geloof en de liefde van god etc. Dat was mijn punt niet.
Hoezo nou weer onbegrip?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet je zoiets moois als liefde kunnen bewijzen met BEWIJS?
De antigelovige begrijpt de beauty van geloof niet. De rust, de bezieling.
Nederland en FOK! helemaal is eng antireligieus, maar vooral uit onbegrip. Ik ben zelf antireligieus opgevoed en was dat dan ook lange tijd. Nu denk ik er veel logischer over.
Zijn wel mooie avonturen want welke Parijse of Spaanse toerist ziet dat soort plekken, keerzijdes, nieuwe werelden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Erg prettig was het niet in ieder gevalSnel de auto in, deuren op slot en ramen dicht en zo min mogelijk stil staan (ook bij stoplichten dus). Al vond ik La Jonquera erger, grensstad in Spanje bestaand uit een grote truckstop, tig drugsdealers/vrouwenhandelaren/criminelen, hoeren en zwaar bewapende en bepantserde politie
.
Moet je helemaal niet. Je moet doen wat je zelf wilt. IK geloof er alleen niet in.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:40 schreef theunderdog het volgende:
Yasmin, waarom zou ik mijn spirituele gevoelens/ervaringen moeten bewijzen?
Dat kan, zijn we klaar toch?quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Moet je helemaal niet. Je moet doen wat je zelf wilt. IK geloof er alleen niet in.
Wat een gelovige drijft.quote:
Mijn basis is ook vaak wetenschappelijk hoor. Het feit dat we nog zo weinig weten van het heelal, wij (mensen, aarde) maar een heel klein deeltje zijn: dat geeft mij een spiritueel gevoel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een gelovige drijft.
Ik snap dat je dat als atheist niet snapt, ik ben zelf atheist.
Toch zie ik bij mijn fascinatie voor Gaia wel parallellen wat gelovigen in hun God zien. Mijn basis is wetenschappelijk, maar de fascinatie is er niet minder om. Zelfde wat Hawking en Einstein hadden trouwens.
De enige reden die ik kan bedenken is vanwege opvoeding of op latere leeftijd het niet kunnen verklaren van dingen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een gelovige drijft.
Ik snap dat je dat als atheist niet snapt, ik ben zelf atheist.
Toch zie ik bij mijn fascinatie voor Gaia wel parallellen met wat gelovigen in hun God zien. Mijn basis is wetenschappelijk, maar de fascinatie is er niet minder om. Zelfde wat Hawking en Einstein hadden trouwens.
Officieel ben ik nog steeds protestant (:r), maar dat was meer omdat mijn ouders hun ouders niet wilden kwetsen. Als kind moest ik nog wel mee naar de kerk, al lag ik standaard binnen 5 minuten te pittenquote:Op vrijdag 12 december 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet je zoiets moois als liefde kunnen bewijzen met BEWIJS?
De antigelovige begrijpt de beauty van geloof niet. De rust, de bezieling.
Nederland en FOK! helemaal is eng antireligieus, maar vooral uit onbegrip. Ik ben zelf antireligieus opgevoed en was dat dan ook lange tijd. Nu denk ik er veel logischer over.
Ja, dat overactieve gebruik van antibiotica is idd wel een probleempje aan het worden, volgens sommige alarmisten, las ik gister. Maar in feite wisten we dat al veel langer. Alleen in sommige gebieden van de aarde weet men daar (wrs voor door een mix van armoede en cultuur) niet goed op te anticiperen... En toch alarmisten komen uit het Westen en in het Westen is men psychologisch weer sterk beïnvloed door eerder aangehaald christelijk doemdenken. Het is eenvoudigweg moeilijk vast te stellen of dit soort toekomstscenario's op realiteit is gebaseerd. Ik bedoel ga nooit te raden bij de populaire cultuur in romans en films, want dat is hevig doordrenkt van dat doemdenken en allerlei romantische concepten over de natuur, gaia en een sausje christendom...quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat de mens het voor zich zelf gaat verkloten voordat de natuur ook maar de kans krijgt er iets aan te doen, danwel via een nucleaire oorlog (ja hij kan nog steeds komen) dan wel door het overactieve gebruik van antibiotica waardoor er resistentie ontstaat
.
Wanhoop, kan ook. Tekenen die geinterpreteerd worden, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken is vanwege opvoeding of op latere leeftijd het niet kunnen verklaren van dingen.
Ik zie La Jonquera dan ook als het Mexico van Spanjequote:Op vrijdag 12 december 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn wel mooie avonturen want welke Parijse of Spaanse toerist ziet dat soort plekken, keerzijdes, nieuwe werelden.
In Mexico DF maak ik ook altijd wat mee, die stad is geniaal.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zie La Jonquera dan ook als het Mexico van Spanje(zou me ook weinig verbazen als een kartel daar een vinger in de pap heeft)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |