abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147505066
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alles is bedacht. :7
Ja alleen in dit geval kan je het niet bewijzen met BEWIJS.
pi_147505072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gadverdamme... :r
pi_147505077
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gadverdamme... :r
Wat nou huilie.

Je was het net nog met mij eens dat het een gevoel is. Het is niets tastbaars.
pi_147505078
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moet je zoiets moois als liefde kunnen bewijzen met BEWIJS?

De antigelovige begrijpt de beauty van geloof niet. De rust, de bezieling.

Nederland en FOK! helemaal is eng antireligieus, maar vooral uit onbegrip. Ik ben zelf antireligieus opgevoed en was dat dan ook lange tijd. Nu denk ik er veel logischer over.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147505086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat nou huilie.

Je was het net nog met mij eens dat het een gevoel is. Het is niets tastbaars.
Hier mag jij mij inderdaad huilie noemen. Dit zijn een van de weinige dingen waar ik oprecht van walg.

Jij wil overal bewijs voor zien? je kan je niet gelukkig voelen zonder dat daar een exact wetenschappelijke reden achter zit (of je die in ieder geval niet weet)?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 december 2014 @ 02:39:30 #281
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147505090
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kudo's! Hoe was dat wel niet?

's avonds een dubbelzinnige grappenavond op het oude vliegveld van Pablo Escobar, terwijl ik ervan overtuigd was door het Medellinkartel ontvoerd te zijn, dat was toch wel het meest extreme. De drie P's waren erg mooie fotowaardige plekken.

Montserrat zou ik graag heengaan. En dan het gebied in "waar je niet in mag". :')

Voorlopig eerst even het gevaarlijkste land ter wereld. :P
Erg prettig was het niet in ieder geval :P Snel de auto in, deuren op slot en ramen dicht en zo min mogelijk stil staan (ook bij stoplichten dus). Al vond ik La Jonquera erger, grensstad in Spanje bestaand uit een grote truckstop, tig drugsdealers/vrouwenhandelaren/criminelen, hoeren en zwaar bewapende en bepantserde politie :{ .
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147505094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hier mag jij mij inderdaad huilie noemen. Dit zijn een van de weinige dingen waar ik oprecht van walg.

Jij wil overal bewijs voor zien? je kan je niet gelukkig voelen zonder dat daar een exact wetenschappelijke reden achter zit (of je die in ieder geval niet weet)?
Natuurlijk kan je je gelukkig voelen. Er zijn zat mensen die zich onwijs gelukkig voelen met het geloof en de liefde van god etc. Dat was mijn punt niet.
pi_147505097
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je je gelukkig voelen. Er zijn zat mensen die zich onwijs gelukkig voelen met het geloof en de liefde van god etc. Dat was mijn punt niet.
Stop is met dat gejank over bewijs. Niemand hoeft het te bewijzen.
pi_147505103
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland en FOK! helemaal is eng antireligieus, maar vooral uit onbegrip. Ik ben zelf antireligieus opgevoed en was dat dan ook lange tijd. Nu denk ik er veel logischer over.
Hoezo nou weer onbegrip?
pi_147505106
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Erg prettig was het niet in ieder geval :P Snel de auto in, deuren op slot en ramen dicht en zo min mogelijk stil staan (ook bij stoplichten dus). Al vond ik La Jonquera erger, grensstad in Spanje bestaand uit een grote truckstop, tig drugsdealers/vrouwenhandelaren/criminelen, hoeren en zwaar bewapende en bepantserde politie :{ .
Zijn wel mooie avonturen want welke Parijse of Spaanse toerist ziet dat soort plekken, keerzijdes, nieuwe werelden.

In Mexico DF maak ik ook altijd wat mee, die stad is geniaal.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147505107
Yasmin, waarom zou ik mijn spirituele gevoelens/ervaringen moeten bewijzen?
pi_147505109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:40 schreef theunderdog het volgende:
Yasmin, waarom zou ik mijn spirituele gevoelens/ervaringen moeten bewijzen?
Moet je helemaal niet. Je moet doen wat je zelf wilt. IK geloof er alleen niet in.
pi_147505114
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moet je helemaal niet. Je moet doen wat je zelf wilt. IK geloof er alleen niet in.
Dat kan, zijn we klaar toch?
pi_147505115
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo nou weer onbegrip?
Wat een gelovige drijft.

Ik snap dat je dat als atheist niet snapt, ik ben zelf atheist.

Toch zie ik bij mijn fascinatie voor Gaia wel parallellen met wat gelovigen in hun God zien. Mijn basis is wetenschappelijk, maar de fascinatie is er niet minder om. Zelfde wat Hawking en Einstein hadden trouwens.

pi_147505120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat kan, zijn we klaar toch?
Pffff eindelijk.
pi_147505123
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een gelovige drijft.

Toch zie ik bij mijn fascinatie voor Gaia wel parallellen wat gelovigen in hun God zien. Mijn basis is wetenschappelijk, maar de fascinatie is er niet minder om. Zelfde wat Hawking en Einstein hadden trouwens.
Mijn basis is ook vaak wetenschappelijk hoor. Het feit dat we nog zo weinig weten van het heelal, wij (mensen, aarde) maar een heel klein deeltje zijn: dat geeft mij een spiritueel gevoel.

Erg lastig uit te leggen aan iemand die dat niet zo ervaart.
pi_147505125
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een gelovige drijft.

Toch zie ik bij mijn fascinatie voor Gaia wel parallellen met wat gelovigen in hun God zien. Mijn basis is wetenschappelijk, maar de fascinatie is er niet minder om. Zelfde wat Hawking en Einstein hadden trouwens.
De enige reden die ik kan bedenken is vanwege opvoeding of op latere leeftijd het niet kunnen verklaren van dingen.
pi_147505126
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Pffff eindelijk.
Flink kinderachtig jij. :')
  Redactie Frontpage vrijdag 12 december 2014 @ 02:43:54 #294
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147505128
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Officieel ben ik nog steeds protestant (:r), maar dat was meer omdat mijn ouders hun ouders niet wilden kwetsen. Als kind moest ik nog wel mee naar de kerk, al lag ik standaard binnen 5 minuten te pitten :P. Ik heb dan ook mijn doopnaam mee, (ongelovige) Thomas ;)
_____
pi_147505132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder dat de mens het voor zich zelf gaat verkloten voordat de natuur ook maar de kans krijgt er iets aan te doen, danwel via een nucleaire oorlog (ja hij kan nog steeds komen :P) dan wel door het overactieve gebruik van antibiotica waardoor er resistentie ontstaat ;).
Ja, dat overactieve gebruik van antibiotica is idd wel een probleempje aan het worden, volgens sommige alarmisten, las ik gister. Maar in feite wisten we dat al veel langer. Alleen in sommige gebieden van de aarde weet men daar (wrs voor door een mix van armoede en cultuur) niet goed op te anticiperen... En toch alarmisten komen uit het Westen en in het Westen is men psychologisch weer sterk beïnvloed door eerder aangehaald christelijk doemdenken. Het is eenvoudigweg moeilijk vast te stellen of dit soort toekomstscenario's op realiteit is gebaseerd. Ik bedoel ga nooit te raden bij de populaire cultuur in romans en films, want dat is hevig doordrenkt van dat doemdenken en allerlei romantische concepten over de natuur, gaia en een sausje christendom...
Damn het is gewoon heel moeilijk om vast te stellen wat zich gaat voltrekken over 35 jaar, denk ik. Onze epistemologische spiegel reikt nu eenmaal niet zover, toch. :).
I´m back.
pi_147505138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De enige reden die ik kan bedenken is vanwege opvoeding of op latere leeftijd het niet kunnen verklaren van dingen.
Wanhoop, kan ook. Tekenen die geinterpreteerd worden, inderdaad.

Maar ontkennen of zelfs tegengaan wat mensen voor gevoel met "hun God" (wat in feite gewoon hun geweten is, alleen zien zij het anders) hebben, is gewoon oerdom.

pi_147505141
slotje
pi_147505143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:46 schreef jamesdeen het volgende:
slotje
not yet ! *O*
  Redactie Frontpage vrijdag 12 december 2014 @ 02:46:35 #299
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147505144
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn wel mooie avonturen want welke Parijse of Spaanse toerist ziet dat soort plekken, keerzijdes, nieuwe werelden.

In Mexico DF maak ik ook altijd wat mee, die stad is geniaal.
Ik zie La Jonquera dan ook als het Mexico van Spanje :P (zou me ook weinig verbazen als een kartel daar een vinger in de pap heeft)
_____
pi_147505147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 02:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik zie La Jonquera dan ook als het Mexico van Spanje :P (zou me ook weinig verbazen als een kartel daar een vinger in de pap heeft)
<O) ~O>

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')