Dat is al beter.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:00 schreef aeque het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Montessorionderwijs
Ja, om nu de mening van elk kind over wat hij leuk vindt op school mee te laten wegen vind ik alleen ook weer zo wat.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:59 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Het gaat juist om de kinderen die het niet leuk vinden om dat te leren. Er wordt telkens maar aan de meerderheid gedacht. Er moet rekening gehouden worden met ieder kind! Ze zijn allemaal anders en daar moet het onderwijs dan ook op aangepast worden.
Ik heb overigens nooit Engels gehad om de lagere school en daar heb ik totaal niets mee geleden.
Dat is wel handig op een school ja, om iets te leren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:02 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dat is al beter.![]()
Het gaat er gewoon om dat alles wat een kind tegenwoordig doet maar gericht is op leren, leren en nog eens leren.
Hoezo? Een leerkracht hoort aandacht te hebben voor ieder kind. Dat betekent niet dat hij/zij ieder kind in een psychologisch hok moet gaan plaatsen maar zijn methode waarop hij les geeft aan moet passen aan ieder kind. Ik vind dat heel het onderwijssysteem in Nederland eens flink op de schop moet.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, om nu de mening van elk kind over wat hij leuk vindt op school mee te laten wegen vind ik alleen ook weer zo wat.
Dat heb ik gedaan en lost ook niet alles op.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:00 schreef aeque het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Montessorionderwijs
Je krijgt dan alleen maar dat de samenleving nog egocentrischer wordt dan dat hij al is. Ik ben van mening dat school moet draaien om samenwerking om ze op te voeden als onderdeel van de maatschappij. Daarnaast vind ik wel dat er wel gekeken moet worden op persoonlijk vlak wat goed bij het kind past. Een beetje 50/50 idee zeg maar.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, om nu de mening van elk kind over wat hij leuk vindt op school mee te laten wegen vind ik alleen ook weer zo wat.
Het zijn geen leermachines maar mensen. Het gaat er om dat ook de opvoeding alleen maar gericht is op leren. Een kind moet heel de dag maar leren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat is wel handig op een school ja, om iets te leren.![]()
Ja. Dat is wat een kind de hele dag door doet, dingen leren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:05 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Het zijn geen leermachines maar mensen. Het gaat er om dat ook de opvoeding alleen maar gericht is op leren. Een kind moet heel de dag maar leren.
Omdat het negen van de tien keer over bullshit dingen gaat. Wtf heb ik in m'n leven aan breuken gehad? Een simpele keersom maken is af en toe wel handig maar staartdelingen, breuken, noem het maar op.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:05 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind eigenlijk juist dat kinderen eigenlijk best weinig leren op een school waar ze zo'n groot gedeelte van hun tijd doorbrengen, voor zoveel jaren. Zou veel meer kunnen zijn als het onderwijs meer geld kreeg, door het kleinschaliger te maken vooral.
Dit is een grap hoop ik?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:07 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat het negen van de tien keer over bullshit dingen gaat. Wtf heb ik in m'n leven aan breuken gehad? Een simpele keersom maken is af en toe wel handig maar staartdelingen, breuken, noem het maar op.
Zonder breuken zou ik anders niet ver komen in wat ik doe in mijn dagelijks levenquote:Op donderdag 11 december 2014 00:07 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat het negen van de tien keer over bullshit dingen gaat. Wtf heb ik in m'n leven aan breuken gehad? Een simpele keersom maken is af en toe wel handig maar staartdelingen, breuken, noem het maar op.
Nee. Als me wil uitleggen waarom breuken en staartdelingen mij verder hebben gebracht in het leven, be my guest.quote:
Omdat breuken een vrij fundamenteel begrip zijn in rekenen. Iets dat je in groep 3-4 al helemaal zou moeten kennen. Alles in het leven is zo'n beetje tot stand gekomen door rekenen en wiskunde.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:08 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Nee. Als me wil uitleggen waarom breuken en staartdelingen mij verder hebben gebracht in het leven, be my guest.
Ik begrijp best dat het fundamenteel is hoor. Ik heb er alleen niets aan gehad.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat breuken een vrij fundamenteel begrip zijn in rekenen. Iets dat je in groep 3-4 al helemaal zou moeten kennen. Alles in het leven is zo'n beetje tot stand gekomen door rekenen en wiskunde.
Nee hoor, breuken komen wel een stukje later dan in groep 4, eerder groep 6 ofzo.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat breuken een vrij fundamenteel begrip zijn in rekenen. Iets dat je in groep 3-4 al helemaal zou moeten kennen. Alles in het leven is zo'n beetje tot stand gekomen door rekenen en wiskunde.
Uit het onderwijs schrappen dus.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het fundamenteel is hoor. Ik heb er alleen niets aan gehad.
Graag.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Uit het onderwijs schrappen dus.
Als al die mensen die de machines die jij gebruikt maken etc op de basisschool geen breuken hadden geleerd, had je leven er nu heel anders uitgezien natuurlijk.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het fundamenteel is hoor. Ik heb er alleen niets aan gehad.
Dat wordt echt een topshow als we jonge kinderen de fundamenten van vrijwel alle wetenschappen niet uitleggen.quote:
Dan gaat het om een bepaalde sector. Die mensen hadden tijdens hun HBO of Universitaire opleiding makkelijk breuken kunnen leren. Mijn inziens hoort het niet thuis in een basisopleiding want niet alle kinderen willen met machines gaan werken. Taal is echter wel belangrijk omdat je daar altijd mee te maken hebt, dat soort dingen moeten in een basispakket. Het is belangrijk om te weten hoe de wereld in elkaar steekt, om een bepaalde algemene kennis te ontwikkelen, het is niet belangrijk om alle kinderen breuken te laten leren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als al die mensen die de machines die jij gebruikt maken etc op de basisschool geen breuken hadden geleerd, had je leven er nu heel anders uitgezien natuurlijk.
quote:Op donderdag 11 december 2014 00:14 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dan gaat het om een bepaalde sector. Die mensen hadden tijdens hun HBO of Universitaire opleiding makkelijk breuken kunnen leren. Mijn inziens hoort het niet thuis in een basisopleiding want niet alle kinderen willen met machines gaan werken. Taal is echter wel belangrijk omdat je daar altijd mee te maken hebt, dat soort dingen moeten in een basispakket. Het is belangrijk om te weten hoe de wereld in elkaar steekt, om een bepaalde algemene kennis te ontwikkelen, het is niet belangrijk om alle kinderen breuken te laten leren.
Volgens mij zijn het allang niet meer alleen de fundamenten.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat wordt echt een topshow als we jonge kinderen de fundamenten van vrijwel alle wetenschappen niet uitleggen.
Dat is het wel. Het heeft niet met machines te maken, het heeft met het fundament van ELKE wetenschap/elk vak wat je maar kan bedenken zo'n beetje te maken. Het is minstens net zo fundamenteel als Engels.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:14 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dan gaat het om een bepaalde sector. Die mensen hadden tijdens hun HBO of Universitaire opleiding makkelijk breuken kunnen leren. Mijn inziens hoort het niet thuis in een basisopleiding want niet alle kinderen willen met machines gaan werken. Taal is echter wel belangrijk omdat je daar altijd mee te maken hebt, dat soort dingen moeten in een basispakket. Het is belangrijk om te weten hoe de wereld in elkaar steekt, om een bepaalde algemene kennis te ontwikkelen, het is niet belangrijk om alle kinderen breuken te laten leren.
Waarom?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tijdens hun vervolgopleiding? Dan is het daar al veel en veel te laat voor.
Sorry, maar ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je basisschoolrekenen niet als fundament beschouwt.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:16 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het allang niet meer alleen de fundamenten.
Dat heb je mij niet horen zeggen. Veel dingen zijn gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Bovendien zijn sommige dingen gewoon niet nodig, vind ik. Daar verschillen de meningen blijkbaar over.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je basisschoolrekenen niet als fundament beschouwt.
Als kind heb je het veel makkelijker om dat soort dingen als vanzelfsprekend en logisch te gaan beschouwen, zodat je een basis hebt om verder te komen met je abstracte inzicht tijdens verder vervolgonderwijs. Eurocenten zijn ook breuken, dus ook als je achter de kassa komt werk je met breuken.quote:
Dan kunnen we ze net zo goed alles leren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als kind heb je het veel makkelijker om dat soort dingen als vanzelfsprekend en logisch te gaan beschouwen, zodat je een basis hebt om verder te komen met je abstracte inzicht tijdens verder vervolgonderwijs. Eurocenten zijn ook breuken, dus ook als je achter de kassa komt werk je met breuken.
Dat soort belangrijke dingen wel wat mij betreft ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dan kunnen we ze net zo goed alles leren.
Dat weet je alleen niet van tevoren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het fundamenteel is hoor. Ik heb er alleen niets aan gehad.
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....quote:Op donderdag 11 december 2014 00:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Noem eens een vak wat je zou willen geven zonder de essentie van rekenen.
Zonder enige vorm van statistiek? Sterkte.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....
Nee, voor allemaal. Iets met statistiek, en abstractheidsniveau.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....
Ik kom om in de statistiek joh.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....
Zonder dat ik daarvoor moet weten wat een breuk is, ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zonder enige vorm van statistiek? Sterkte.
Nee. Dat is echt onmogelijk.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:22 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Zonder dat ik daarvoor moet weten wat een breuk is, ja.
Ja maar ik hoef toch niet te weten of 4/8 meer is als 3/7 etc.?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee. Dat is echt onmogelijk.
Je weet toch wat 0,50 is.
De formules bestaan een en al uit breuken. Wordt lastig rekenen dan als je niet weet hoe die werken.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:22 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Zonder dat ik daarvoor moet weten wat een breuk is, ja.
Dat zou ik vooral doen ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Inolvidable het volgende:
Maar goed ik ga deze discussie eventjes verlaten. Doeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |